משרד החינוך מקפיא בחשאי את הרחבת התוכנית למחשוב בתי ספר

אחרי השקעה של חצי מיליארד שקלים, תוכנית הדגל של שר החינוך הקודם תיעצר לחלוטין ב–150 חטיבות ביניים. ב–1,300 בתי ספר יממנו הרשויות את המשכה

משרד החינוך יקפיא החל משנת הלימודים הקרובה (תשע"ד) את הרחבת "תוכנית התקשוב הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה ה–21". במסגרת התוכנית הושקעו עד כה כחצי מיליארד שקלים ברישות כ-1,300 בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים בגישה לאינטרנט, הצבת ציוד אלקטרוני בכיתות, הענקת מחשבים ניידים למורים ולחלק מהתלמידים, הכשרת המורים לשימוש בכלי למידה ממוחשבים ופיתוח תוכניות לימודים מתאימות. התוכנית, שיישומה החל בבתי ספר לפני כשנתיים, נחשבה לאחת מתוכניות הדגל של מערכת החינוך בראשותו של השר הקודם, גדעון סער. עד כה הוחלט כי התוכנית תוקפא לחלוטין ב–150 חטיבות ביניים ברחבי הארץ. כמו כן, הוחלט כי בכ–1,300 בתי ספר...

כתבה זו זמינה למנויים בלבד

רוצים להמשיך לקרוא?

הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי?

  • יש להזין שם המורכב מ-2 אותיות לפחות וללא מספרים
  • יש להזין שם המורכב מ-2 אותיות לפחות וללא מספרים
  • אנא הזינו מספר סלולרי
  • אנא הזינו כתובת אימייל
  • אנא הזינו סיסמה בת 6 תווים לפחות
  • אנא הזינו את אותה הסיסמה שוב
נא לאשר את תנאי השימוש

תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
  1. 14
    ד"ר עופר רימון - תתפטר ומייד
  2. 13
    עופר רימון - תתפטר ומייד
  3. 12
    הצהרות בלה בלה של עופר רמון

    כצפוי לפני כשנה החליטו בעלי תפקידים(אוכלי תקציבים ואוכלי חינם) על הצעדת מערכת החינןך ל-121 מי שהאמין בבלוף היו נציגים(מפקחים) ששיתפו פעולה עם האיש שהוביל את הפרויקט. מורים עברו השתלמויות מפקחים נסעו על חשבוננו לחו"ל לראות כיצד זה נעשה שם אך הכל בלוף והבועה מתפוצצת לנו בפנים בקיצור משרד הקומבינות ולא החינוך .ואני שואל היכן אנו ולמה אנו לא עושים כלום בנושא.
    האם באמת לא איכפת לנו?

  4. 11
    אבל ביבי (בקדנציה הראשונה) הבטיח מחשב לכל ילד..............
  5. 10
    לא כל כך נורא כמו שנדמה

    אני לא נגד מחשבים או השימוש בהם לצורך לימודים. אני לגמרי בעד. אבל בצורה שהדבר נעשה ברוב בתי הספר, עדיף בלי. עד היום, כל התכניות הגרנדיוזיות לשילוב מחשבים בחינוך לא הוכיחו את עצמן. כל חכמי ההוראה המשולבת מחשבים מתעלמים משני דברים בסיסיים: 1. בלי ידיעה טובה של אנגלית, יכולת החיפוש של התלמידים - כאשר יש צורך במידע מבוסס, מגוון ומענין - היא כמעט אפסית. 2. עדיין אין שום תכנית חכמה באמת, שתאמר איך ומה עדיף ללמד באמצעות מחשב. אני יודעת, כי אני עצמי הייתי שם. מכירה את כל התיאוריות והמחקרים. במחקרים הכל נראה נפלא; במציאות של הכיתות, בעיקר ביסודי ובחט"ב, תרומת המחשבים שולית-עד אפסית, למעט כמה בתי"ס יוצאי דופן. ביסודי, התלמידים מכינים מצגות שטחיות וילדותיות, ושולטים בעיקר בהעתקת תמונות וב-cut and paste של קטעי טקסט. ממש נפלא.

    1. ומצד שני הזדמנות להצטלם בבית ספר עם ילד מחזיק מחשב

      זה משהו חשוב כי זה מראה על רמה מאוד גבוה של שרי הממשלה בעיקר מהימין.

  6. 9
    מצוין

    לעדכן טכנולוגית את כל בתי הספר בישראל עולה מליארדים.
    אחרי חמש שנים צריך להחליף את הכל "כי זה כבר מיושן" ושוב - מליארדים נוספים.
    בלאו הכי לא צריך ללמד את רוב התלמידים טכנולוגיה בסיסית.רובם מצליחים ללמוד את זה לבד בצורה סבירה. (פרט למגמות מדעי המחשב, שבשבילם אפשר להחזיק כמה מחשבים)
    למיעוט התלמידים שאין מחשב בבית אפשר לממן קניית מחשב באופן אישי. או למצוא להם מחשב ישן ותקין.

    בכסף שיחסך אפשר לעשות המון. הדבר הראשון שאפשר ללמוד הוא שיש חיים גם בלעדי המסכים.

  7. 8
    סוף סוף החלטה מושכלת! כל הפרוייקט המגלומני הזה לא תרם כלום לתלמידים והקשה על המורים! מי שעשה הרבה מזה אלה ספקי החומרה, תוכנה ולומדה! בנוסף חלק גדול מההורים נדרשו להוצאות גדולות של קניית מחשבים נישאים ותוכנות וכל הכרוך בזה.
  8. 7
    עצוב מאוד...שמשרד החינוך מקבע את אי השיוויון של בתי הספר

    העברת האחריות לתקשוב בבתי הספר לרשויות היא חוסר אחריות מצד משה"ח. רשויות חזקות יקדמו את תלמידהם והחלשות לא יוכלו לספק לתלמידים ולמורים את הטכנולוגיה וההדרכה כדי לשלב את התקשוב בבתי הספר ולהתאים את ההוראה למאה ה-21.

  9. 6
    העיקר שי פירון סופרסטר.
  10. 5
    נגמר הכסף כי הוא הולך לבתי ספר שמפרידים בנים ובנות
  11. 4
    משרד החינוך ממשיך את ההקרה של התלמידים

    בבתי הספר שכבר הותקנו מערכות אלחוטיות יועמק השימוש בהם. בבתי ספר נוספים יבוצע, שוב בניגוד למסמכי המשרד ולחוזרי מנכל, שימוש בטלפונים חכמים בכיתה, שימוש שידרוש בהמשך התקנה של אנטנות סלולריות נוספות בסביבת ובתוך בתי הספר. משרד החינוך ממשיך את החשיפה לקרינה של התלמידים והמורים בשטח בית הספר.

    1. לאף אחד לא אכפת מילדינו
  12. 3
    חובה לקרוא

    בתור מי שגר בישוב בו בתי הספר מתוקשבים, כל שנה יש התנגדות של קרוב ל 80% מההורים. בית הספר והמועצה מפעיל לחצים אדירים על התלמידים וההורים.ישנם ילדים שיושבים בכיתה ללא מחשב (עקב התנגדות ההורים), יוצר מתח בין הילדים.הקרינה מהרשתות האלחוטיות וכמות המחשבים שמופעלים בכיתה בו זמנית חוץ מהקרינה מארונות החשמל, מנורות וכ"ו ... ישנה עתירה שהוגשה לבג"ץ מטעם הנהגת ההורים הארצית בנושא הקרינה מה wifi והוצאתו מבית הספר. תוצאות תלמידי בתי הספר שנו נמוכים משמעותית מתושבי הישובים באזורנו (הם אינם מתוקשבים). ילדינו בזמן השיעור משחקים,מתכתבים וכמובן לא מרוכזים ולכן התוצאות.

    1. מגיב 3-לבעיית הקרינה הפתרון הוא מחשבים מחוברים לחשמל קווי.

      לבעיית אי הסדר וההפרעות-זו בעייה שקיימת גם בכיתות ללא מחשבים.
      סדר ומישמעת זו בעיה של ה"""חברה""" היאהודית במדינה של היאהודים ולא קשורה להימצאות מחשבים בכיתה.
      הצביעות המאוסה של חלק ממהורים מתגלמת בכך שהם מציידים את ילדיהם בטלפונים סלולאריים שהיום גולשים בהם כל הזמן ולא רק לשיחות,לחלק יש משחקח WIFI בבית וסביר שהנשמות ה"טובות" הללו גם נגד חיסון לפוליו וגם נגד התאכזרות לתרנגולות,פרות ואווזים אבל מחזיקים בבית כלב ומשאירים אותו לבד כל היום עד שהוא משתגע.
      טפו.

  13. 2
    סוף סוף ...גילו שהמלך הוא ערום
    1. גם הנתינים (חברי מפלגתו).
    2. גם הנתינים, חברי מפלגתו.
  14. 1
    מה עובר עלינו,האם אנו רוצים לחזור להיות מדינת עולם שלישי

    האם ממשלת ישראל רוצה לעצור כל פעילות מקדמת ושלובנו בחזית החינוך בעולם,

    1. אכן הזכות לגלוש בפייסבוק בזמן השיעור היא חשובה מאוד
    2. יותר חשוב לממן פיצול כתות בממלכתי דתי