ברק מהמר על חיים - הארץ - הארץ
המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ברק מהמר על חיים

בדיחת זוועה ישנה מספרת על חידון מלחמת העולם השנייה, שהמועמד המוביל בו מעצבן בבקיאותו הטרחנית את השופטים. בשאלת הגמר הוא מתבקש לנקוב במספר המדויק של חללי המלחמה, עם אחר עם. כשהוא עומד ללא דופי במשימה, לאכזבת השופטים, אומר לו אחד מהם, בנימה מבטלת, "שמות, שמות".

אהוד ברק לא נקב בשמותיהם של חללי מלחמת איראן הראשונה, כאשר מנה את מספרם החזוי - פחות מ-500. חבל, מפני שאילו עשה זאת, ייתכן שהמחלוקת על משוואת ההתקפה האפשרית על מתקני הגרעין האיראניים היתה מצטללת. במקום תיקו בציבור הישראלי, לפי סקר דעת קהל, אולי היה רוב מוחץ תומך בברק ונושם לרווחה, בהישארו מחוץ לרשימה, ורק 499 משפחות, לכל היותר, היו מקלקלות את החגיגה.

את מספר הקסם האמור לפתות בנמיכותו, 500, שלף ברק לדבריו מתוך תרחישי המלחמה. בכך טעה פעמיים, עקרונית ומהותית. את התרחישים משרטטים אנשי מקצוע ולא מקבלי החלטות. מומחים לחקר ביצועים ולניתוח מערכות באגף התכנון, בחיל האוויר, בפיקוד העורף וברפא"ל, המחשבים את עובי הביצורים ויעילות ראשי-הקרב, משני הצדדים, בוזקים קצת התנהגות אוכלוסייה ("אם האזרחים יקפידו להיכנס לבתים") ומרתיחים על אש גדולה. מתי מכבים אותה - זאת לא יוכלו לומר, כי הצד המותקף עלול למרוד בתפקיד שאליו לוהק בתרחיש ולהמשיך במלחמת התשה הרבה מעבר למאוויי הצד המתקיף.

אם ברק מסתמך על נתונים מקצועיים, משמע שהוא מודה בחשיבותה של עבודת-מטה בדרג המתכנן והמבצע - והרי בדיוק לכך התכחש כאשר זילזל במשקלם של הרמטכ"ל וראשי אמ"ן, המוסד והשב"כ, לפחות כל עוד ממלאי תפקידים אלה סירבו, כמדווח, לסייע לו בהכשרת הקרקע למלחמה.

הוא טועה בנתון. משרד הביטחון, המקובל ככל הידוע על שר הביטחון, סיפק בקיץ תרחיש ובו יותר מאלף הרוגים במלחמה הבאה. לפי סיפור המעשה של תרגיל העורף "נקודת מפנה 5" הופל מטוס נוסעים, נצברו קטילות אזרחיות רבות ומרוכזות, בדרך כלל מטילים ורקטות של סוריה, חיזבאללה, חמאס והג'יהאד העולמי - ואלה רק השותפים ובעלי הברית של איראן, לפני שמכניסים לחשבון את השיהאבים.

השימוש בתרחישים לתכנון מבצעי - לדרג עדיפויות בין חלופות שונות ברעיונות, בנתיבים ובחימושים, מהאוויר או מהקרקע; להתכונן לפינוי רפואי ולאשפוז; לפקח על מלאי ציוד הלחימה ולדעת מתי יגבר המחנק עד כדי תלות מדינית באספקה אמריקאית מחודשת - חיוני, בתנאי שמכירים במגבלותיהם. רמטכ"ל מתוחכם כברק לא צפה, ב-1992, שהריגת מנהיג חיזבאללה עבאס מוסאווי תחולל פיגוע בשגרירות ישראל בארגנטינה - ותכניס למשוואה גורם איכותי, לא כפוף לשקלול כמותי: חסן נסראללה כאויב ממולח ונחוש מקודמו.

חקר הביצועים נשען על מודיעין שאינו מושלם - כך תוכננה הפצצת ביתו של סלאח שחאדה בלי לדעת שבסמוך התמקמו אזרחים. והתרחישים אינם כוללים תקלות בתרגילים (צאלים ב') ובמבצעים (נטישת מטוסו של רון ארד) וירי כוחותינו על כוחותינו, שממנו נהרגו מאות חיילי צה"ל במלחמות ובאימונים.

ואם בדברו על ישראל החזקה מכל באזור, מטריפולי עד טהראן (טוב שלא הוסיף, מאיסטנבול עד איסלמבאד), מרמז ברק ליכולת כלשהי, הרי הנחה זו טרם הוכחה, כי גלומה בה ציפייה להצלחת הביצוע - אבל ודאות אין.

למספרים, כשלעצמם, אין משמעות מובנת מאליה. 20 הרוגים לשנה "בלבד" הבריחו את ישראל מדרום לבנון, כי נחיצות השהייה שם איבדה את המשענת הציבורית הנרחבת. מוקד העניין הוא הכורח, כאן ועכשיו ובביצוע עצמי, ולצדו גם שיקול הדעת ותום הלב וטוהר הכוונות של ברק ובנימין נתניהו. הפקפוק באלה הוא המונע מהם תמיכה, בציבור כמו בצבא.

Read this Article in English: On sale: Just 499 casualties




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 המשפט האחרון אומר הכל סקפטי מירושלים
  • 05:11
  • 13.11.11

הממשלה קנתה ביושר את חוסר האמון שלי. הרגילו אותי שמנהיגים, פוליטיקאים, מדינאים, הם באופן יסודי שקרנים. כלפי חוץ בודאי (אנחנו בעד שתי מדינות לשני עמים, אבל פועלים להיפך), וכלפי פנים עוד יותר (כולם שווים לפני החוק אבל ברור לכל בר דעת שיש כאלה ששווים יותר, כי נולדו לאם יהודיה ולא ערביה). הבנו, התרגלנו, ואנחנו חיים עם הנבלה הזו בלי להרים את הראש. אבל המחיר הוא הפקפוק. אכן מזעזע לחשוב שברק וביבי מתנכללים כמו בובליל ושות', אבל זה מה שמתבקש לחשוב מההתנהגות הנכלולית שלהם במשך השנים. תמיכתי בהפצצה אינה נתונה לכם מנהיגי, כי אני לא סומך על טוהר כוונותיכם.  

02 השיקול האמיתי- מילא 500 הרוגים, אבל הנוף ממגדלי אקירוב יתקלקל ויוריד את ערך הדירה שי
  • 06:15
  • 13.11.11

חוץ מזה - הוא לא אמר שלא יהיו יותר מ500 הרוגים. הוא התכוון לומר לא יותר מ 500 לכל שיהב. אהבלים - מה שוב לא הבנתם את הגאון מאקירוב.

03 ברק: האיש שהיה. צללית דמותו נמוגה בליבות אנשים ובפרוזדרי הממשלה.  (לת) אחד מהעם
  • 06:32
  • 13.11.11

04 אין שום אפשרות למנוע מאיראן להשיג פצצה גרעינית. היום היא יכולה לקנות פצצה כזו מפקיסטן או צפון-קוריאה ולשלם כל סכום שיידרש. לכן הפצצת איראן שבעקבותיה עלולים להיהרג אלפי ישראלים היא בגדר טירוף בדיוק כפי שאמר ראש המוסד בשמונה השנים האחרונות מאיר דגן. זה אותו דגן שהיה חבר ליכוד טרם הפך להיות ראש מוסד.  (לת) איציק המרכז
  • 06:53
  • 13.11.11

  •   גם הצנזור יודע שמגיב 4 הינו מתחזה סדרתי למגיבי ימין'מרכז, מדוע הוא מצנזר את הודעתי על כך?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 12:19
    • 13.11.11

  •   מחצית הודעותיי, בלתי-ימניות בעליל, צונזרו השבוע, אז אתה יכול להירגע.  (לת) דג קר
    • 17:51
    • 13.11.11

05 עד כמה אמין ונכון המוסר ועד כמה חשוב המסר זאת נדע בחלוף הדורות ומכאן האחריות הכבדה של כל מנהיגות באשר היא  (לת) פלץ
  • 07:03
  • 13.11.11

06 תפורסם רשימת הזכאים להכנס למקלט האטומי הממשלתי - כולל בני משפחה, חברים קרובים, תורמים נכבדים וכו  (לת) ואז נראה אם אני תומך בהתגרות באירן
  • 07:52
  • 13.11.11

07 כשתפורסם רשימת הזכאים לשהות במקלט האטומי הממשלתי, כולל בני משפחה, חברים, תורמים ועוד, נראה מי בעד הפצצה באירן.  (לת) אחד העם
  • 07:58
  • 13.11.11

08 המרתק-שעל קוטג' מסריח יצאו לרחובות,ועל הרפתקאה אישית באיראן,על הרס דמוקרטיה,על העמקת התנחלויות-איש לא יוצא לרחובות  (לת) שומר חוק
  • 08:06
  • 13.11.11

09 השמות המסויימים של עתידים לההרג לא משנים כל כך. ידעו שעסקת שחרור 1000 המחבלים היא רצח של כמה עשרות יהודים . זה לא שינה כלום. גם כשיודעים שהנרצח הראשון הוא משה עמי מאשקלון , זה לא משנה לאיש. ד"ר גדעון ארליך
  • 08:09
  • 13.11.11

היה ידוע שהכניעה לחמאס תביא לעליה מיידית בתוקפנות שלהם. וזה מה שקרה כשירועשרות קטיושות שמהן נהרג משה עמי.

10 ברק כמו ביבי וכמו שאר נחלולי הימין-"גיבורים" גדולים על חשבון הקופה הציבורית.הם אלופים בבריחה מאחריות.מה שאי אפשר לומר על ליברמן,המכופף את החוק בבריונות שהביא איתו ממולדובה,נדמה לו שישראל היא איזה בר מולדבי שצריך לשמור עליו תרתי משמע.בסופו של דבר יקום מנהיג ראוי לחבורה ההרס הנוכחית  (לת) שומר חוק
  • 08:10
  • 13.11.11

11 יש לך רשימה שמית של מי שייהרגו על הכבישים בשנה הבאה?  (לת) ספיינר
  • 08:38
  • 13.11.11

12 ואי תקיפת אירן אינה הימור? ונא לדייק, כאשר מצטט הכותב את מספרי ההרוגים האפשריים, הוא כולל מטוס נוסעים שהופל, האם זה התרחיש האירני?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmailcom
  • 08:39
  • 13.11.11

13 ולשבת על התחת בצפיה לטיל גרעיני איראני אינו הימור על חיים?  (לת) נו שוין
  • 08:42
  • 13.11.11

14 ישראל מהווה סכנה לשלום העולם צריך לרסק את הכוח הצבאי שלה.  (לת) מסמר חלוד
  • 08:42
  • 13.11.11

15 ניתוח בגרוש. הכרזות חסרות בסיס. חיים
  • 08:49
  • 13.11.11

כמו שאמרת - יש מקבלי החלטות. הם נשענים על מידע ממקורות רבים.
ייתכן בהחלט שהמידע מכל המקורות אינו מדאיג, אך הצלבתו מדאיגה ביותר.
ייתכן שמידע מכל המקורות אינו מדאיג, אך די במידע מוגדר ממקור אחד כדי להפוך את הכל לא רק למדאיג אלא אפילו למבעית.
אם תוכל, במתוטא ממך, לערוב לכך שאלוהים לא יבוא להיאטולה בחלום הלילה וידרוש ממנו למחוק את הכופרים הציונים. אני זקוק להתחייבות זו כדי לחכוך בדעתי האם לתמוך בגישתך.
מול השיקולים הסלקטיביים שאתה מציג, וההתפלסות העלובה בדבר 500 הרוגים, אוסיף זאת: איראן זקוקה לפצצה כדי לתת לעצמה גיבוי וחסינות מפני מה שקרה לעיראק ואפגניסטאן: פלישה לתחומם והבסתם בידי הכופרים. תחת המטרייה של הפצצה היא תוכל להמשיך לעשות ככל העולה על רוחה.

המאמר שלך רדוד, עלוב, סלקטיבי. כן. גם ובעיקר חסר אחריות.

חיים

16 לך כבר מחיינו שר " הבטחון"  (לת) אלי
  • 08:50
  • 13.11.11

17 כמה זבל אפשר ליזרוק מרגלית
  • 09:10
  • 13.11.11

הבעיה שלפחות אחד לכל יום איזה עיתונאי זורק חרא על ברק .שיש ערימה כל כך גדולה ,עוד כתבת זבל פשוט מחליקה.אמיר שהיה כתב משפיע והיום טרחן קטן.הכתבה מצביעה על הפרומלמתיקה של של "מומוחה" כמוהו.משהו הוא צריך לכתוב.לכן עליו לארגן ערמה קטנה וליזרוק.מצא על מי לזרוק

18 הגדרתה של הדילמה אלון
  • 09:24
  • 13.11.11

הדילמה בין לפעול באיראן לבין להמתין ולחשות היא הדילמה בין הרע לגרוע - השאלה היא מהו הרע ומהו הגרוע ?

19 אני מאמין ששר הביטחון יודע קצת יותר מאיזה כתב  (לת) גיל
  • 10:05
  • 13.11.11

20 מה הוא רוצה לומר בכתבה?  (לת) חלי
  • 10:06
  • 13.11.11

21 עוד אחד שהצטרף לפסטיבל "צא נגד ברק"  (לת) בני
  • 10:06
  • 13.11.11

22 אני מרוצה משר הביטחון עד כה , מקווה שימשיך כך  (לת) לירון
  • 10:07
  • 13.11.11

23 עוד אחד שרוצה ללמד אחרים  (לת) דניאל
  • 10:07
  • 13.11.11

24 תפסיקו להתבכיין , סוף סוף יש שר מקצועי בתפקידו  (לת) צלילה
  • 10:08
  • 13.11.11

25 אמיר אתה נודניק  (לת) מיקי
  • 10:23
  • 13.11.11

26 500 הרוגים נשמע רע. 1500 נשמע רע מאוד. אורני ארונוביץ
  • 10:26
  • 13.11.11

כמה הרוגים יהיו אם תפול פצצה אטומית איראנית בגוש דן? יותר מ 500?
כל החלטה בנושא הסופר חשוב הזה היא בגדר הימור. גם החלטה לשבת בחיבוק ידיים היא הימור. מדוע הכותב לא מתייחס להימור מהסוג הזה? זה לא טרנדי?
ומעניין שרוב המנתחים מצביעים רק על כמה רע יהיה אם נחליט לפעול, ואינם מצביעים על כמה רע יהיה אם לא נפעל. זה ממש לא אנליטי ולא רציני.

27 מאמר עלוב שושי משדרות
  • 10:45
  • 13.11.11

הצהרתו של ברק באה כדי להפסיק את קמפיין ההפחדה הפוליטי שאמיר אורן ועיתון הארץ הם אחד ממוביליו. זהו קמפיין ציני שמנצל את העובדה שמערכת הביטחון שותקת מטעמים מובנים, כדי להכניס ל"דיון הציבורי" (להלן ה"פטפטת") מספרי נפגעים "צפויים" כמו 100 או 500 אלף איש! הכול כדי ליצור דעת קהל שתמנע פעולה צבאית.

בא ברק והזים את ההיסטריה והמספרים הלא אחראיים, ונקט באופן סימלי במספר שהוא פרומיל אחד מהמספר שפורסם.
עכשיו בא אורן ומנסה להוכיח באותות ובמופתים ש500 זה לא מספר נכון...
אולי הוא צודק וזה 600, או אלף, אבל בודאי שהמספרים 100 ו500 אלף לא מתקרבים למציאות.
אז תעשה לנו טובה אמיר אורן, ותפסיק לבקש מברק את "השמות". נמאסת עם האג'נדה הפוליטית שלך, נודניק.

28 מי שקורא טוקבקים מגיע למסקנה ברורה: בשביל להיות ימני נחוצה אינטליגנציה נמוכה מאוד  (לת) יואב
  • 10:59
  • 13.11.11

  •   יואגב, בכדי לקורא טוקבקים צריך רמה מינימלית מסויימת, לא כמו את ה"מאמרים", התכבד נא והישאר במתחם ה"מאמרים", הם ל"רמתך"...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:18
    • 13.11.11

  •   יואב, בכדי לקרוא טוקבקים ולהבינם, דרושה אינטלגנציה מינימלית מסויימת, לא כמו קריאת ה"מאמרים" של כתבני השמאל, הישאר נא בתחום המוכר לך והמיועד ל"רמתך", ה"מאמרים", אל נא תקפוץ לרמה גבוהה מידי, לטוקבקים, הדבר עלול לגרום לך לנזק ממשי, אתה עלול להבין משהו...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 11:20
    • 13.11.11

29 מספר ההרוגים הוא רק פרמטר אחד מתוך שלל התרחישים האפשריים שייצרו כאוס זוכרים את השריפה בכרמל?
  • 12:13
  • 13.11.11

מלחמה צריכה בראש ובראשונה להיות צודקת

30 אורן, האם ניתן לזקוף הצלחה כלשהיא לברק כמנהיג כמדינאי? ראובן גרפיט
  • 12:15
  • 13.11.11

על פי מיטב ידיעותיי ועל פי המתפרסם בתקשורת ברק כשל בכל החלטותיו המדיניות והאסטרטגיות. הן כרמטכ"ל בהערכותיו ואי התיעלות צה"ל, כשר ביטחון וכראש ממשלה ,טיפול באינטיפאדה, פרשת קבר יוסף, הבריחה /נסיגה מלבנון ונטישת בני ברית הנוצרים והנזק שזה גרם,, ההתנהלות הכושלת מול עראפת,המו"מ עם סוריה וארה"ב, אופן ניהול מפלגתו ואופן הנטישה, הכשלון הצורם בנחושת יצוקה ואי הבאת בני ערובה לשחרור שליט, ספינת המרמרה (כולל שחרור מספר אנשים שיכלו להוות קלף מיקוח עבור שליט) וההתנהלות מול התורכים ועוד.
האם אתה יכול לאזן את התמונה המצטיירת?
נ.ב לשונות רעים במפלגתו לשעבר טוענים שאת התארים קיבל ללא נוכחות פיזית באוניברסיטה.
נשמח לקבל ממך תגובה מפורטת בעיתון : הסטוריית ההצלחות מול הכישלונות של מר ברק.

  •   עיתונאי בונה קריירה אסף אביזוהר
    • 13:14
    • 13.11.11

    עיתונאי בונה קריירה. תחילה הוא בונה יחסי קח ותן עם מקור בכיר מהמערכת, ותמורת בניית תדמיתו של המקור זורקים לו עצם מחדרי החדרים, לאט לאט הוא לומד את השיח האיסטרטגי, ובהמשך הוא כבר מומחה ונותן הערכות משלו. השיח אותו שיח אבל ההערכות המקוריות נבובות. בהמשך הוא כבר מבקר את ראשי המערכת הנמצאים משכמם ומעלה מהמקור אשר לימד את העיתונאי את שפת השיח.

31 טעות גדולה לנקוב במספרים לפני ציבור בור לילית
  • 13:11
  • 13.11.11

מובן שבין שיקולי עלות-תועלת צפי של פגיעה בעורף היא נתון. הבעיה היא שבמקרה דנן אין דרך לשערך מספר מדוייק כי יש כל כך הרבה משתנים והאמת היא שבמלחמות שטרם היתה כמותן הצפי הנכון הוא תמיד זה של התרחיש הגרוע מכל. מדובר במולטי-אוייב-ירי ונשק מתוחכם ומדוייק.
השאלה היא מה בדיוק בידי האירנים שנעזרו בטכנולוגיה רוסית, ואולי גם סינית. במושגים של היום פצצה אטומית היא די פרימיטיבית...

32 והארץ מהמר על זה שהאיראנים לא באמת מתכוונים למה שהם אומרים  (לת) א.מ.
  • 13:23
  • 13.11.11

33 מעניין, כי בשביל שחרור גלעד שליט הימרנו על חייהם של מאות ישראלים (לפי נסיון מעסקאות קודמות) וההימור הזה נעשה למטרה של הצלת חיי אדם אחד בלבד גם אם יקר לכולנו. כאן מדובר על לקיחת סיכון מחושב לטובת הכלל ואתה פוסל זאת מכל וכל. האם תוכל לספר לנו מה דעתך בעניין עסקת שליט?  (לת) מ
  • 13:24
  • 13.11.11

34 תגיד אורן, אם עמיר פרץ היה שר הביטחון היית יותר שקט?  (לת) ברק בעל איטליגנציה גבוהה ונכה רגשית
  • 13:30
  • 13.11.11

35 תהליכי קבלת החלטות א.מ.
  • 13:37
  • 13.11.11

כל מי שהוביל פעם תהליך של קבלת החלטות או לפחות היה מעורב, ואני לא מתכוון למערכת הארץ שלא נושאים בכל אחריות שהיא יודע כי בכל החלטה יש לבחור בין חלופות. אם אין חלופות הרי שאין מה להחליט. אפילו אם נצמצם את הדיון אזי לשם הגינות יש להשוות את החלופה של אירן גרעינית. בחירה היא לא תמיד בין אופציה טובה לרעה לעיתים כל החלופות רעות והבחירה היא ברעה במיעוטו. עד היום לא ראיתי בעיתון לאנשים חושבים כל ניתוח מעמיק שבוחן את האפשרות של אירן גרעינית מול החלופות האחרות. מלחמה זה דבר רע. ו500 הרוגים זה דבר נורא. לא צריך להיות עיתונאי בהארץ בשביל לדעת את זה. לצערי 50,000 הרוגים זה דבר רע יותר.
וציטטה קטנה מפיו של וינסטון צרציל בסכמו את הסכם מינכן.

"היה עליכם לבחור בין מלחמה וחרפה. בחרתם בחרפה וממלחמה לא תמנעו"

36 אני בניגוד לרובנו דווקא מאמין בברק. אפילו אם טעה ב 0 אחד או אפסיים 00 ואפילו שלושה - אני אתו עד לסוף. ואני מתכוון סוף! זומבי תומך ברק
  • 13:52
  • 13.11.11

אבל, צחוק בצד (יהיה זמן לבכות) להערכתי מינימום של מינימום במידה ואיראן והקליינטים שלה יכו בחזרה זה 20,000-50,000 קברים בתור נקודת פתיחה. ועדיין כלל לא ברור אם הרוסים ישבו בצד וגם אולי הסינים. איני רואה כיצד הם מאפשרים לישראל לחרבש להם את המזה"ת.
אבל מה אני יודע בכלל ?!

37 מאמר חד-צדדי הקוראת בין השורות
  • 14:02
  • 13.11.11

זהו עוד מאמר בסדרת המאמרים המגמתיים של אמיר אורן נגד ברק (כנראה מבית מדרשו של גבי אשכנזי - מקורב של אמיר אורן ועויין ברק ידוע...) . האובססיה של אורן לרדוף את ברק מורידה מערכו של הכותב ומנמיכה את רמת הדיון - מרמה עקרונית-עניינית לרמה אישית-ייצרית, וחבל!

  •   עוד יחצנית של ברק? שואל
    • 18:54
    • 13.11.11

    מאמר מעולה.

  •   הכותב התבסס על עובדה:המספר 500הרוגים נאמר ע"י ברק ברק גילה זלזול עמוק בחיי מאות בני אדם
    • 20:21
    • 13.11.11

    את עוסקת ברכילויות כדי להגן על זלזול מזעזע בחיי מאות. והמזלזל הוא שר הביטחון ברק.
    אוי ואבוי לנו אם זה האיש הממונה על בטחוננו...

38 הגיע הזמן שכל אלה שהם נגד תקיפה שיסתמו כבר את הפה [גם עיתונאים שחושבים שהם מבינים בנושא]. אני מבטיח להם כי ככה גם מי שבעד יסתום, וחלס עם הסיפור הזה. [ונראה אם האיראנים ידברו].  (לת) אלי מייזליש
  • 14:05
  • 13.11.11

39 אהבתי את "המשל עקיף /החבוי " שערכת בין "מלחמות ישראל -איראן" לבין "מלחמות יוון- פרס" ((Persian Warsמהתקופה הקלאסית) קורא טקסטים
  • 17:15
  • 13.11.11


"אהוד ברק לא נקב בשמותיהם של חללי מלחמת איראן הראשונה, .........."
הראשונה ולא האחרונה בדומה לעבר מדובר בסדרה על פני תקופה ארוכה של
כמה עשורים.

40 ברק מסוכן ליהודים,נתניהו אסון ליהודים,ליברמן אסון ומסוכן ליהודים רוגל
  • 17:59
  • 13.11.11


להד צילצולי המלחמה , מסתבר שוב ושוב שממשלת הימין בישראל לא למדה היסטוריה ומגבירה את הלומת התופים לקראת המלחמה הבאה . ההבנה ,ההיגיון והראיה לתווך רחוק עומדים על אפס. וזה נראה כהתעסקות בהתאבדות המונית .בשיגעון חסר הגיון ,פרנויה ללא גבולות.
ליפנים לקח להבין שמלחמה זאת לא הדרך הנכונה לאחר פצצה אטומית שניה , האירופאים שחוו שתי מלחמות עולם
חיים באירפה ללא מלחמות ולא רוצים שידור חוזר .
וכאן נראה שהאסימון ירד רק לאחר "המפץ הגדול" או "הסופר נובה" שהכוכב הישראלי יתרסק.
ברור לכול, כל עוד השלטון הדיקטטורי באירן מושך במושכות ,אירן תתחמש בנשק אטומי ,( בניגוד לרצון כל אדם שפוי.) עם תקיפת ישראל או בלעדיה ,
פעולה צבאית ישראלית רק תדחה את תאריך היעד של האירנים ולא תפטור שום בעיה בעתיד ,להפך זאת תהיה יציאה למלחמה . וכידוע שהזכרון הישראלי קצר,יש להזכיר : ,ללבנון "נכנסנו ל48 שעות" נשארנו 3 שנים ומספר האבדות ידוע . רק שהמלחמה הזאת עלולה להיות הרבה יותר מרה מימלחמת לבנון שהיתה כמשחק ילדים לעומתה . כל רעשי התופים ותקיעת החצוצרות נראה כנסיון להוריד מסדר היום הציבורי את שאלה מספר אחת:האם ישראל רוצה שלום עם שכנותיה , האם ישראל מוכנה לחיות בשלום לצידה של מדינה פלסטינאית ולא ככובש ?
האיום האירני לצערנו קיים לא רק נגד ישראל אלה כנגד כל מדינה שוחרת שלום ,רק חזית של שלום עם הפלסטינאים ויתר השכנות המוסלמיות ויצירת ברית שלום תבטיח את עתיד ישראל ,וכל זה מתכיל ונגמר בהפסקת הכיבוש בהכרה במדינה פלסטינאית בגבולות בטחון לשתי המדינות. על נתניהו להפסיק לדבר בשתי קולות ,(כן למדינה פלסטינאית...באר"הב בבית המשך הכיבוש )ואם הוא לא מסוגל לזאת שיחזור למכור שטיחים האר"הב.
ממשלה זאת בראשות נתניהו ,ברק , ליברמן מתנהגת כפיל (....ברק) בחנות חרסינה. ליברמן ממשיך את המורשת היחידה שהוא מכיר , שלטון דיקטטורי
ברק ;מכה בתופים , הדבר היחיד שהוא מסוגל לו, נתניהו; עובד אלילים ,חסר כל טיפת היגיון בריא . כל בר דעת היה צריך כבר מזמן לדאג להחלפת שלטון בישראל .

41 ברק נלחם על הכסא, יותר מדי זמן בבטחון.  (לת) חנן
  • 18:45
  • 13.11.11

42 נו אולי די כבר?! מקורי
  • 18:48
  • 13.11.11

מאמר סתמי ומעייף.
אולי די כבר עם התפקיד הכפול של העיתונאי (אשר לפי יומרותיו, הוא יותר בקיא מודיעינית מבעלי התפקידים עצמם) שכותב בלהט על הרפתקנותם ואולי אף טובתם האישית של מניהגינו צמאי הדם מתקיפה באיראן?

שלא לדבר על הצביעות של "הארץ" שמפגיז במאמרי מערכת חוצבי להבות על "ההפקרות של הדיון הציבורי בסוגיה הרגישה" ולמחרת מוציא סקר קוראים אם כדאי או לא לתקוף באיראן.. סתם רוצים למכור עיתונים רדו מהעץ הגבוה... או לפחות אל תתיימרו להיות איזה "כלב שמירה" ולא זבנים אינטרסנטיים לכל היותר.

[שאלת תם- הייתכן ומקורותיו של מר אורן (אשר לפי יומרותיו, ביקא מודיעינית לא פחות ואף יותר מביבי וברק) הם כמה מנהיגים / ראשי ארגונים לשעבר שבניגוד לאלו המכהנם כיום כל זמנם פנוי להתחנף לעיתונאים, להפריח פרשנויות ולזמר תרחישי אימים על מנת שנשים כולנו את מבטחנו (ואת קולנו בקלפי, אם וכאשר) בהם?]

כיף לאמיר אורן, שאין לו את כובד האחריות של ביבי וברק,
היום הוא יכתוב כמה לא כדאי לתקוף, למחרת יכתוב "אמרתי לכם",
בסדר, גם פרנסה. ...

43 ברק מהמר על הכסא שלו. כל השאר לא חשוב לו.  (לת) מירה
  • 18:51
  • 13.11.11

44 ידו של ברק בכל, מומחה לכל.העיקר תקשורת יום יום. הוא נמאס עלינו.  (לת) דן
  • 18:52
  • 13.11.11

45 אין לי אמון בביבי וברק אזרח
  • 18:55
  • 13.11.11

מחזור שני של כשלון.

46 התקפה על הכור באיראן דב ניימן
  • 19:10
  • 13.11.11

לפני מספר ימים כתבתי ב"מכתבים למערכת" תחת הכותרת "בל נתקוף את איראן" מסכים מאוד עם אמיר אורן, זה בדיוק מה שכתבתי וחושב, חזתות אויינות לישראל גם יתקיפו ויהיה לנו קשה מאוד "לטפל" בכל האויבים שלנו,בעת ובעונה אחת, אצלם הכל מוכן, לדאבוני מובינו לא יחזרו בשלום" הרי ברק ונתניהו נתנו שאון רב ל"התקפה" למראית עין, בינתיים, עכשיו נתניהו פונה לעולם לעצור את הגרעין האיראני, זה אומנם מאוחר, ו עם ארה"ב יתקוף את הכור, תגובתה של איראן יהיה רק על ישראל ו ללא מספרים כפי שהגדיר ברק, 500, מצחיק היה לשמוע, כן, "שיומר את השמות" חייבים לעצור את הפעילות הכור בדרך אחרת, דיפלומטית, סנקציות, שהעם האיראני ידע לאן מועדות פניה של אחמד'ינגאד.

47 זו הייתה אמירה מזעזעת- התייחסות מזלזלת בחיי אדם כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא
  • 19:30
  • 13.11.11

הוא שכח את ערך חיי אדם אחד, והוא זורק בקלות כזו 500 . (הוא ירד מ-50000 ל500) החשבון המספרי הזה מזעזע.הוא הוסיף ואמר שיש להשאר בבית. כן הוא יהיה בבונקר, למשפחתו יש בוודאי ג"כ מיגון הולם. ומה עם האחרים? נאדה.
כסת"ח.

פרוייקטים מיוחדים