ישמרנו האל

יש אלוהים. 80% מהישראלים-היהודים לא טועים. דווקא לכן יש לומר: ישמרנו האל מתוצאות הסקר שערך מרכז גוטמן מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה, שפורסם שלשום ב"הארץ". עם האמונה האלוהית היוקדת והגורפת הזאת אפשר אולי עוד איכשהו להסתדר, אבל מה נעשה עם יוהרת ה"אתה בחרתנו": 70% מהישראלים-היהודים מאמינים, על פי הסקר, שהם בני העם הנבחר והנתון המפחיד הזה רק נמצא בעלייה.

צריך להודות לעורכי הסקר: הם הסירו את המסכה. ישראל לא מה שחשבתם, לא מה שהעולם חשב, לא מה שהישראלים מדמים לעצמם לחשוב. לא חברה חילונית, לא ליברלית ולא נאורה. לו יכלו להשיב בחופשיות, ספק אם 80% מהאיראנים היו משיבים שהם מאמינים באלוהים; ספק אם יש עוד בנים לעם חופשי בתבל, זולת האמריקאים אולי, שככה היו משיבים. אבל בוודאי אין עוד עם בתבל שחדור בתחושת התנשאות כזאת על היותו עם סגולה, העם הנבחר על פני כל העמים האחרים כולם.

נתוני הסקר המרעיש הזה הם המפתח החשוב ביותר להבנת החברה הישראלית והתנהלות ממשלותיה. רק כך אפשר להבין את הכיבוש, הגזענות, ההתחרדות והכניעה למתנחלים. בלבנו אנחנו חושבים: לכך יועדנו. אם בכל חברה נאורה היו מתייחסים למתנחלים ולחרדים כאל קבוצות שוליים תימהוניות ומשיחיות, בישראל נובע היחס אליהם ממקום עמוק מאוד בחברה ה"חילונית".

אם בכל חברה נאורה היה הכיבוש מעורר מחאה ושאט נפש, היחס אליו כאן נובע מאמונה דתית, שמצדיקה את כל מעלליו. הסקר הזה מוכיח כי כולנו "נוער הגבעות", מרביתנו סיקריקים. גם את גילויי הגזענות בחברה, כלפי הערבים והזרים, ואת היחס המתנשא כלפי עמדת העולם, אפשר להסביר באמצעות האמונה הקמאית והחשוכה של מרבית הישראלים (70%), שעל פיה לנו הכל מותר, כי אתה בחרתנו.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב המאמרים ישירות לפייסבוק שלכם

אפילו את אופיה הדתי של המדינה, חילונית הרבה פחות משנדמה לה, בלי אוטובוסים בשבת, בלי נישואים אזרחיים, בלי מלונות לא כשרים, עם אל-על מושבתת בשבת ומזוזה על כל דירה כמעט, שמספר מנשקיה רק הולך ועולה בהתמדה - אפשר להסביר באמצעות נתוני הסקר. הרבה פחות כפייה דתית ממה שנדמה, הרבה יותר התמסרות מרצון לשגיונות הפונדמנטליזם היהודי. מעתה אי אפשר עוד להתלונן על שהרוב החילוני נכנע למיעוט הדתי; אין כלל רוב חילוני, רק מיעוט מבוטל. בניגוד למרבית מדינות אירופה כיום, מדובר במדינה שבה אתיאיסט היא מלת גנאי, שאיש כמעט לא מעז אפילו להגותה, שלא לומר להגדיר את עצמו באמצעותה. במדינה כזאת אי אפשר לדבר ברצינות על חילוניות.

מוטב שנודה באמת: חברה כמעט דתית ומדינה כמעט הלכתית. אין כל צורך למנות את מספר חובשי הכיפות, המטפחות והשטריימלים. גם הראשים החשופים הם בעד. עובדה שהם מקבלים את אופיה של מדינתם, שבה הדת היא המדינה והמדינה היא הדת, מעורבבות יחדיו. אין כל צורך להזדעזע מהקיצוניות הדתית. דתיות היא דתיות, קיצונית או מתונה, והיא נחלת הרוב כאן. מג'נין ועד חברון, אנחנו שם בראש ובראשונה כי מרבית הישראלים מאמינים שזאת לא רק ארץ האבות, אלא שהעובדה הזאת מקנה להם גם זכות אבות לריבונות, להתעללות ולכיבוש - ולעזאזל עם עמדת העולם ועם עקרונות המשפט הבינלאומי, כי אנחנו הרי בני העם הנבחר מכל העמים. מבני ברק ועד מאה שערים, גם החרדים הללו הם במידה רבה אנחנו, רק בלבוש ובשפה אחרים, גילויים קיצוניים יותר של אותה האמונה.

ואולי כל זה בלתי נמנע. מדינה שקמה בחבל ארץ מסוים וכבשה עוד חבל ארץ נוסף והיא נותרת בו כמעט לעד, הכל על בסיס סיפורי המקרא; ציבור שלא החליט מעולם אם הוא עם או דת; ומדינה שמתיימרת להיות "מדינה יהודית", גם בלי שיש לאיש מושג מה משמעות המונח - כל אלו לא יכולים להתקיים ללא הבסיס: עם נבחר, שמאמין באלוהיו. כזוהי ישראל 2012, והשם ירחם.

Read this article in English: God have mercy on us

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הגזמת לגמרי אלכס מהכרמל
  • 03:28
  • 29.01.12

מה שיש כאן זה אנשים מסורתיים בעלי רגש לאומי. בכל מדינה שתרצה תראה איך בני העם המקומי חושבים עצמם לטובים יותר מעמים אחרים. בתור דובר כמה שפות אני רואה את זה גם בארה"ב, גם במדינות דוברות רוסית וגם בצרפת. שלא לדבר על מדינות ערב.

02 באמת -ירחם ה' , אם הוא קיים.  (לת) ציון חורי
  • 05:04
  • 29.01.12

03 גדעון, אם אתה חושב שאמונה באל שווה לחוסר נאורות, לך תלמד היסטוריה ערן
  • 05:05
  • 29.01.12

מהטמה גנדהי, מרטין לותר קינג, אברהם לינקולן, האבות המייסדים הדמוקרטיה של ארצות הברית, הדלאי למה, אמא תרזה והרשימה עוד ארוכה.
כולם אנשים מאמינים בכל ליבם ונשמתם.
כולם תרמו לאנושות ולאנושיות בעולם יותר מבל ה"ליברלים" ביחד.
גדעון וידידיו תקועים כל כך עמוק בקונספציה ה"חילונית-ליברלית" שעיניהם כהו מלראות את המציאות.
בין ההישגים הגדולים של ה"חילוניות": הרס מוסד המשפחה, ביטול מושג הקהילה, הפיכת האישה לאובייקט מיני (והם עוד יספרו לך שזה מכבד אותה יותר מאשר אצל ה"מאמינים החשוכים"), מין בין ילדים בחטיבת הביניים, פורנוגרפיה בהקפים חסרי תקדים, מגיפת אלכוהול בקרב הצעירים, ניתוחים פלסטים לקטינות ועוד ועוד...

האמונה בעליונות האדם ובאי קיומו של האל, הביאה לנו מיני המצאות שונות ונוראות: פאשיזם, קומוניזם, נאציזם, לאומיות, חומרניות.

אבל העובדות לא יבלבלו את לוי וידידיו שבשם ה"נאורות" ירשו לעצמם להתנשא ולהכפיש.
אני מציע לגדעון לוי שיסע לאחד הישובים הדתיים ויראה מה זו קהילה, מה זו עזרה הדדית, וגמילות חסדים. בעולם החילוני אלה דברים הולכים ונעלמים, ולא רק בישראל, המגמות אותן מגמות בכל העולם.

אבל לוי לא ייסע ולא יראה, כי זה לא מתאים לתשובה המוכנה מראש שיש לו.
המזל הוא שחלקים אחרים בעם רואים ומבינים.
אני לא אומר שצריך לחזור בתשובה, אבל אמונה בעקרון עליון ומוחלט ושאיפה אליו הוא דבר (ואולי הדבר היחיד) שיכול לגרום לאנשים להיות אנשים.

04 2 הערות לעניין האזרח ק'
  • 05:23
  • 29.01.12

1. אכן, ה הפירוש הניתן למושג העם הנבחר
2. אין בעולם 'סקטור' חילוני המכוון דעתו למושג ' להיות ככול העמים' והוא שותק ונאלם ללא מעשה.רק בישראל.

05 בועת הדת הים הדרומי
  • 05:23
  • 29.01.12

אנחנו כולנו משלמים מחיר מופקע עבור האמונה בדת היהודית זה כבר עובר כל גבול חייבים לפוצץ את הבועה האמונית היהודית!

06 אלוהים סופר ממעוף הציפור את הכיפות וחושב שהשתגעו פה  (לת) Houston, we have a problem
  • 05:39
  • 29.01.12

07 אחוזים מהיהודים הישראלים, לא מכל הישראלים.  (לת) ירון ליבנה
  • 05:52
  • 29.01.12

08 תמשיך כך. כתבות מסוג זה רק עוזרות יותר לעם לדבוק באמונתו.  (לת) הבל הבלים
  • 05:56
  • 29.01.12

09 ממש כך, בלי מסיכות, ישראל במערומיה  (לת) דני
  • 06:03
  • 29.01.12

10 על מצבה של ישראל היום היו נביאי האמת של אז בוכים בכי תמרורים  (לת) חנה חורש
  • 06:06
  • 29.01.12

11 Gideon Ehud
  • 06:16
  • 29.01.12

Well said

12 איך נפטרים מהאסון הזה שמך עלינו? ישראלי אמיתי לא דתי
  • 06:26
  • 29.01.12

יש לארגן את כל הכוחות השפויים ולהלחם עד לנקמה בכפיה הדתית

13 נכון, אפילו גדעון לוי כתב כמה מאמרי תמיכה בחרדים ונגד ההתקוממות החילונית...  (לת) כדרלעומר
  • 07:05
  • 29.01.12

14 כנראה שנשארנו רק שנינו גדעון יקירי
  • 07:15
  • 29.01.12

טרוף מוחלט איך שאדם רואה רק את הסרט שמוקרן על המסך שלו כמה בורות כמה עצוב כמה עצוב או שמא גם זה רצון האל?

15 גדעון בקשה קטנה לי אלייך ,תפסיק להשתמש במילה "אנחנו" אתה זה לא אנחנו ואנחנו זה לא אתה וטוב שכך.  (לת) קובי זורגר
  • 07:18
  • 29.01.12

16 ל2 g
  • 07:36
  • 29.01.12

ההערות שלך הזויות כדאי שתארגן את העובדות שלך מחדש

17 גדעון, שתי כתבותיך האחרונות הן פנינים. חזרתי לקרוא אותך. ענת
  • 07:41
  • 29.01.12

סוף סוף כתיבה מפוכחת. וכתמיד - הסגנון לעילא.

18 הכל נובע מכך שמפלגות ציוניות מתקצבות אמונה דתית ופולחן  (לת) טובול
  • 07:45
  • 29.01.12

19 האמונה הדתית היא מקור כל הרע בעולם, וביתר שאת בישראל  (לת) אתאיסט
  • 07:46
  • 29.01.12

  •   האדם המציא את אלוהיו יעל
    • 16:32
    • 29.01.12

    האדם המציא את אלוהים (נתן לו את כל התכונות האנושיות) ואחר כך מינה אנשים ונתן להם כוח וסמכות והם היודעים מה רצון האלוהים ומשתמשים במערכת חוקים ובאמצעי הפחדה על מנת לשלוט. דת היא ההפך מדמוקרטיה על פי הגדרה והאדם הפרימיטיבי מפחד מהמצאתו שלו.

20 אני אומר בוודאות שאין אלוהים לשום דת. ואם יש אחד כזה שיהוא ויסביר את דילול אוכלוסית העולם באכזריות של מלחמות רעב ועוני.עד שלא יופיע להסביר, הוא לא קיים  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 07:49
  • 29.01.12

21 כל הכבוד אני
  • 07:58
  • 29.01.12

כל הכבוד לך

22 שוב לכתוב על זה ב"ארץ" לא יועיל, יש לצאת למחוזות מאגר מצביעי הליכוד ושם אוחנה
  • 08:00
  • 29.01.12

לנסות להסביר לציבור שמדינות מצליחות הן אלה שההפרדה בין דת לשיקולי מדינה היא מוחלטת.

23 ובכדי לדעת זאת נזקקת לסקר משבוע שעבר ? אריק
  • 08:01
  • 29.01.12

היושבים בציון, דור וחצי אחרי השואה אוד מוצל מאש מצפים ומשתוקקים לעימות עם האיסלם, זה פגם גנטי של משיחיות, שיביא חורבן נוסף.
מי שלא דוגל בצבא ובדת כמטרה ולא אמצעי בזבז זמנו במזרח התיכון הישן והחדש.

24 באה הלכה - הלכה המדינה. ומה שטוב ליהודים בעת הזו זה "שלום בלי ציונות מציונות בלי שלום"  (לת) פלץ
  • 08:03
  • 29.01.12

25 הנתון הנורא ביותר בסקר - 34% חושבים שיהודי שאינו מקיים מצוות פוגע בעמו כופרת
  • 08:06
  • 29.01.12

ואני לתומי סברתי שיהודי שאינו מתגייס לצבא, אינו עובד ואינו משלם מיסים פוגע בעמו.
התהפכו היוצרות.

26 השם לא מעונין. השם גם לא עונה למיילים.  (לת) ירחמיאל
  • 08:08
  • 29.01.12

27 כבר היינו בסרט הזה משה
  • 08:08
  • 29.01.12

בית ראשון , ואחריו בית שני , - יקח קצת זמן וגם הבית הזה ילך - ע"ע משל יותם

28 אני בשוק אני בהלם אני המומה, ישראל סוף סוף נכבשה ולא על ידי הערבים
  • 08:24
  • 29.01.12

גדעון אמור לשמוח, כי יום חג הוא לו, ישראל המושחתת, מדינת האפרטהייד, ישראל שאין בה שוויון זכויות, אין חופש ביטוי, גזענית, אפלייתית, מה שכחתי? סוף סוף קיבלה את מה שמגיע לה: כבשו אותה, לקחו אותה בשבי, כך יעשה למדינה שגדעון אינו חפץ יותר ביקרה.
פויה פויה ישראל, הידד לדתיים, הידד לאלוהים, מה שעיתון הארץ מנסה לעשות לה כבר כל כך הרבה זמן ולא מצליח, עשו הדתיים.
גדולים הדתיים האלה, אין עליהם, כך בשקט בשקט, בלי שידענו מאיפה זה בא לנו, הגיע הסקר שקובע חד משמעית: נכבשנו על ידי החרדים באופן רישמי, עכשיו זו קביעה נחרצת וחד משמעית, כאשר יגורנו בא לנו, ואנחנו אנא אנו באים.
הם לא זקוקים היו לעיתון הארץ כדי לבצע את ההפיכה, לא היו זקוקים לתעמולה בעיתונות (פויה עיתונות), או בטלויזיה (פויה טלויזיה), הם פשוט הלכו לבתי הכנסת והתפללו לאלוהים: אנא אדוני הושיע נא את עם ישראל, הוא קורא את עיתון הארץ (פויה עיתון הארץ), ויוצא לשמד.
כך כפי שהוציאנו הקדוש ברוך הוא ממצרים, הוא הוציאנו מעיתון הארץ, ומחופש הבחירה, ומחופש הקריאה והקריעה, ומחופש המחשבה, ומחופש ההחלטה.
והגיענו ליום שבו מבשר לנו אלוהי עיתון הארץ את הבשורה המרה: פנינו כפני המראה של הארי פוטר, כל אחד רואה מה שהוא רוצה, ולא מודע בכלל למציאות המרה, לבשנו שטריימל ולא ידענו, דיברנו יידיש ( אוי ויי זמיר), ולא ידענו.
את החשוב ביותר שכחנו: את תורתו הקדושה של גדעון, זכויות זכויות לערבים ורק להם, נדיבות נדיבות מהיהודים ורק מהם, כיבוש כיבוש רק מהיהודים ורק מהם, השמדה השמדה רק ליהודים ורק להם.
מי שלא מילא עד היום את מצוות  הגדעון, השטריימל יהיה מנת חלקו, ואמרנו אמן

 

29 הטעות של מדינת תל אביב יעקב
  • 08:29
  • 29.01.12

גדעון הטעות של מדינת תל אביב ואתא בינהם היא שאתם אף על פי שאתם הרוב בתקשורת שהעם לא מתנהג כמו שאתם חושבים או רוצים לחשוב שפני המדינה כפני התקשורת הטעות של הסקר היא בזה שאילו הסקר היה נערך במדינתכם כנראה שבאמת החילוניות היתה זוכה ברוב אבל מה לעשות המדינה והעם ברובו לא נמצא שם אולי העם בכל זאת צודק ואתם טועים שווה מחשב נוספת שלך או שתשבור את המראה בפטרוניות

30 גם משה קצב הוא העם הנבחר?.......  (לת) קסנדרה
  • 08:29
  • 29.01.12

31 הפעם טעית - ה"אמונה באל" הנפוצה היא בסך הכל פרימיטיביות. רוב הציבור חילוני אבל "מסורתי", כלומר קצת נוסטלגי וקצת רפה-שכל.  (לת) אחד הז'וז'ואים
  • 08:29
  • 29.01.12

32 זו לא ארצי דוד
  • 08:30
  • 29.01.12

לקח לי 59 שנים בהם שרתתי בצבא , במילואים, שלמתי (הרבה) מיסים, צייתתי לחוקי המדינה להבין: זו לא מדינתי! איבדתי את העניין בה, אני מעדיף לחיות מחוצה לה.

33 כל האמת בפנים בשלנו תודה גדעון  (לת) עדי
  • 08:39
  • 29.01.12

34 הכתבה של אמיר אורן רצינית, שלך לא.  (לת) קורא לעיתים רחוקות
  • 08:39
  • 29.01.12

35 אני מאמין באלוהים ומתנגד לכיבוש אדם מאמין
  • 08:46
  • 29.01.12

ואינני מוצא כל סתירה בין הדברים. אני מתנגד לכפייה דתית. אני מתנגד להדרת נשים. אני ממש לא חושב שעם ישראל טוב יותר מעמים אחרים. אני חושב שההתנחלויות הם אסון והכיבוש משחית. ובכל זאת אני מאמין באלוהים ומקיים מצוות. יש כאלה שרואים בזה סתירה, ולהם אני מזכיר שהאדם הראשון בישראל שיצא באופן נחרץ נגד הכיבוש ובעד הפרדת דת ממדינה היה פרופסור דתי אדוק.

36 כבר שנים אני טוען !!! מ'
  • 08:47
  • 29.01.12

רוב תושבי מדינת ישראל חולים במחלה קשה ביותר - מגאלומניה ויהרות ריקה מתוכן.

כל אידיוט גמור, חסר השכלה (או השכלה מוגבלת) ויכולת מחשבה וניתוח הסביבה משוכנע עד עומק נישמתו כי הוא שייך לעם הנבחר והוא יותר טוב מעמים אחרים (אין לאידיוט הזה ספק כי הגוים טיפשים יותר ממנו).

לכל האידיוטים למיניהם - יש לי (כאחד שהתגורר תקופות ארוכות בחו"ל) חדשות בשבילכם, אינכם נבחרים על ידי אף אחד - זה שיכנוע עצמי. אינכם יותר טובים מעמים אחרים.

אתם כן גזענים גדולים.

37 המצב מייאש, אמונה דתית גורמת לאנשים לעשות דברים רעים מאוד :(  (לת) אור
  • 08:48
  • 29.01.12

38 היהודים נמצאים בישראל מתוקף מה שאתה מכנה "על בסיס סיפורי המקרא", ללא בסיס זה אין טעם לחיות כאן ואפשר לארוז ולעבור לברוקלין או לפאריס. סמי מפ"ת
  • 08:50
  • 29.01.12

וכל מי שחושב שבכל זאת יישאר כאן אבל יקים כאן יישות חילונית ללא זיקה למסורת יהודית-אני אומר,אתם טועים,אין לכם מה לחפש כאן,זו האמת. מציאותנו במקום זה היא על בסיס יהדות,ולא שום דבר אחר.

39 הדתיות המתגברת הולכת יד ביד עם בריחת המדענים מהארץ איריס יוטבת
  • 08:50
  • 29.01.12

משום שכיש אמונה - אין שאלות

40 הייתי רוצה לעיין בתוצאות הסקר, אבל מר לוי לא טורח לספק לינק...  (לת) אחד שמבין
  • 08:54
  • 29.01.12

41 גדעון אחרון הצדיקים בארצו .. כל מילה בסלע .. פשוט נכון  (לת) יחיעם
  • 08:56
  • 29.01.12

42 הבושה מכסה אותי ארז
  • 08:57
  • 29.01.12

ובא לי להתנצר כאקט מחאה. עצוב עצוב ואפילו טראגי.

43 מה הפלא? אנו במזרח התיכון ומתנהגים בהתאם כמו איראן ומצריים עכשיו ,אנו באותו הזרם,ונראה שאנו מתאימים עצמנו למיקום הגיאוגרפי שלנו..ישמרנו האל !  (לת) רוני
  • 08:59
  • 29.01.12

44 יש דת חילונית שימיב
  • 09:01
  • 29.01.12

בתחילת המאה שעברה היו תושבי כל הישובים הולכים לבית הכנסת בחגים ובשבתות. מורי התנך היו מלמדים תנך מתוך השקפה היסטורית. לצערנו אנחנו בתהליך התאבדות דתית. הכנסנו לכל בתי הספר עמותות עם סדר יום חרדי שמלמדות את ילדנו - כבר מכיתה ב' לשים כיפה, לנשק מזוזות ולשמור מצוות סרק. מתוך ביתנו שלנו הצמחנו את אובדננו הדתי.
להזכיר גם שרק מיעוט היה אתאיסט ומי זוכר עוד את ברל כצנלסון שתקף מיעוט זה על חוסר יחס הולם לתשעה באב.
החרדות עצמה הקצינה את תהליך הלימוד כתגובת נגד לתופעת החילוניות.
חבל שלא הזכרת את תופעת העמותות שנתמכות על ידי טייקונים ומכניסות לנו תחת אישורו של משרד החינוך את הגול העצמי הנורא הזה.

45 חזק ונכון. והשם ירחם.  (לת) ליט
  • 09:01
  • 29.01.12

46 ישמרנו האל שחר
  • 09:13
  • 29.01.12

כרגיל מבריק חכם ומוסרי אין הרבה אנשים כמו גדעון לוי

47 אבל לא צריך להיות גאון גדול כדי לעשות את החשבון הדמוגרפי...
  • 09:17
  • 29.01.12

מה התמהון? לי יש ילדה אחת בת שנתיים ואני בן 34, ושלויימה בגילי עוד רגע מחתן את שורה, ביתו הבכורה בת ה-16, מבין שמונת ילדיו. כמה זמן אתה חושב שהסיפור הזה יחזיק?...

48 שאלה לכותב היורד
  • 09:24
  • 29.01.12

אני מסכים אתך, אבל מה אתה מצפה ממדינה דתית? זוהי מדינה יהודית! יהדות היא דת בלבד והדבר היחידי המחזיק את העמים השונים החיים בישראל (רוסים, פולנים, מרוקאים, תימנים וכו) לחיות ביחד בשנאה לנצח. הצצה במילון בהגדרת המילים ׳עם׳ ו׳יהודי׳ מבהירה לכולם- שאין עם כזה! יהדות היא דת וזהו!

49 מי קבע שחברה חילונית נאורה היא בהכרח ליברלית? בארה"ב "ליברל" = מילת גנאי (the L word). עובר אורח
  • 09:24
  • 29.01.12

במה עדיפה חברה שערכיה משתנים חדשות לבקרים ונקבעים עפ"י אינטרסים פוליטים או מצבי רוח חולפים בבתי הקפה בשיינקין, על חברה שערכיה הם הערכים המסורתיים של חברה ומשפחה העוברים מדור לדור והנהירים והמקובלים על הרוב הגדול של בני אדם?
דמוקרטיה יכולה לפרוח גם בלי "זכות השתיקה" ובלי "הכל שפיט". צריך רק להזכר ולהזכיר שעל פי כל הוגי הדעות החשובים של הדמוקרטיה המודרנית, הסעיף הראשון באמנה החברתית בין העם לשלטון הוא חובתו של השלטון להבטיח את בטחון גופם ורכושם של האזרחים. עובדה שהליברלים אוהבים מאד לשכח ולהשכיח. ולמה? כי בכל הדמוקרטיות האוכלוסיות שמהן צומחת הפשיעה האלימה מהוות את הבסיס האלקטורלי המרכזי של הליברלים. ר' השחורים והלטינים בארה"ב שנוהגים להפגין עוינות של ממש נגד כל מי שמנסה להכביד את זרוע החוק על עבריינים אלימים.

50 סוףעצוב רוני
  • 09:26
  • 29.01.12

והכל מתכנס לכדי התגלמות המנטליות הנאצית. רק מי שיהודי, לא יכול שלא להבחין בכך!

51 אני חסר דת Reuven Holzer
  • 09:30
  • 29.01.12

ואם מדינת ישראל באמת תהפוך להיות מדינה שבה חסר דת כמוני לא יכול לחיות כמו שהוא רוצה, אני אאלץ בצער למצוא לי מקום אחר.

52 הסיבה הצודקת לכך שהיהודים כובשים את אדמות המוסלמים קומה ה' ויפוצו אויבך
  • 09:32
  • 29.01.12

העולם נברא בשבוע על ידי קוסם בלתי נראה וכל יכול המתקשר עם בני האדם באמצעות מגילות עתיקות. הקוסם הפלאי הנ"ל לא מחבב יבוסים פריזים גרגשים אמורים וגם ערבים, והוא מצווה על מאמיניו לכבשם, והיהודים הדתיים כידוע מאוד מאוד מפחדים מהחבר הדמיוני שלהם ועושים כמצוותו.

53 גדעון אתה סופר נהדר, מה נעשה עם 30% שמאמינים בקיומו של שלום?  (לת) אגנוסטי-תלאביבי-ימני
  • 09:39
  • 29.01.12

54 גדעון נכון כתבת ואני אוסיף מי שבאמת מרגיש חילוני בארץ לא נישאר בה מאיר
  • 09:45
  • 29.01.12

אין דבר כזה יהודי חילוני כי אים תעשו חשבון כי שאר ה20% הם לא יהודים

55 דעה נוספת מעוז
  • 09:45
  • 29.01.12

בתור אדם שקרוב בדעתו לעמדה החילונית אני מוצא הרבה אמת בתגובתו של ערן (מספר 3). הייתי שמח לתגובתו של גדעון, שאת דעתו אני מעריך מאוד, לתגובה זו.

56 מאמר מצוין.  (לת) דני
  • 09:46
  • 29.01.12

57 הפרדת הדת מהמדינה או סוף המדינה !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:47
  • 29.01.12

58 רעיון העם הנבחר מזכיר רק דברים לא טובים בהיסטוריה  (לת) דניאליס
  • 09:50
  • 29.01.12

59 העם הנבחר שלמה
  • 09:54
  • 29.01.12

השאלה היא מה האמת ולא מה יאמרו הגויים או איך נהיה נחמדים...

באם התורה היא אמת - אזי אנחנו העם הנבחר - כפי שכתוב בפרשת השבוע שלנו! גם הנוצרים וגם המוסלמים, ומן הסתם חלק גדול מהאחרים יודעים שהתורה היא אמת.
באם התורה היא לא אמת - אזי אין לנו מה לעשות פה - צריך לארוז את החפצים וללכת חזרה לגלות - אכן אנו גוזלים אדמה לא לנו.
מה המשמעות של העם הנבחר? זה כבר עניין אחר - אבל כמו בצבא - יש יותר חובות מאשר זכויות.

60 הרבה תסכולים פרקת כאן. לפחות עכשיו אתה מרגיש יותר טוב?  (לת) חילוני
  • 09:56
  • 29.01.12

61 באמת, ישמרנו האל רות
  • 09:58
  • 29.01.12

מאלה שמתיימרים לדבר בשמו ומצדיקים בזה כל עוולה כאילו ה' (שגם אני בצורה זו או אחרת מאמינה בקיומו) אישית , אישר להם שכך צריך לנהוג. לא לעולם חוסן. הארץ כבר נלקחה מאיתנו וניתנה לאחרים , זה עלול לקרות שוב.

62 לפי `פסקל` כדאי יותר ליהיות מאמין דתי בבורא, מכוון שלאחר המוות, האלוקים קיים, הרי זה שהיה דתי בחייו, יגיע לגן העדן. כלומר יצא ברווח. ואילו זה שלא היה דתי בחייו, יגיע לגיהנום. כלומר יצא בהפסד. ואם האלוקים לא קיים. הרי אין גן עדן ואין גיהנום. ואין שום רווח, ואין שום הפסד. פליקס
  • 10:00
  • 29.01.12

פסקל באמת הפך למאמין דתי, והפסיק ליהיות מדען,
והתזה שמיוחסת לו שכדאי ליהיות דתי,
מופיעה בהרבה ספרים, כולל באינטרנט.
הערכה שלי שהוא הפך ליהיות סינילי בערוב ימיו,
כמו...
משיח הסמול, או מוכה המניה דפרסיה, או האתרוג הרדום.

בהקשר לקיום מצוות,
דעתי שזאת שטות מוחלטת.

63 טעות גדולה עשה עיתון "הארץ" אלמוני מודאג
  • 10:00
  • 29.01.12

הדרך שבה נעשים סקרים למיניהם עשויה לעתים להכתיב את מגמת התוצאות. זה רק עניין של ניסוח השאלות, באופן שבו כל תשובה תתיישב עם המגמה המבוקשת.
עיתון "הארץ" עשה טעות גדולה כאשר פרסם את תוצאות הסקר, ועוד ככותרת ראשית. כותרת כזו היא רוח גבית למשיח: עכשיו הוא יחליף את החמור שלו בסוס מירוץ משובח.

64 כולם מאמינים במודע או שלא במודע באלוהים יונג
  • 10:07
  • 29.01.12

לפי משנתו הפסיכלוגית של יונג (שהיה אדם חילוני למהדרין) בבסיסו של התת מודע הקולקטיבי נמצאת ישות אלוהית. כלומר 100% מבני האדם על פני כדור הארץ מאמינים במודע או שלא במודע באלוהים. במילים יותר פשוטות אין הבדל מהותי בן אמונתו של גדעון לוי באלוהים לבן אמונתו של הרב אלישיב באלוהים לבן אמונתו של הרב לבנון באלוהים

65 מי שמאמין שאלוהים בחר בו על פני אחרים - חוטא שלוש פעמים עופר שלו
  • 10:14
  • 29.01.12

פעם אחת כלפי עם אחר - בהתנשאות מעליו.
פעם שניה כלפי אלוהים אם הוא קיים - ביחוס מעשי אפליה שליליים לאלוהים בהעדפת עם אחד על פני עמים אחר שאת כולם הוא ברא
פעם שלישית כלפי עם אחר וכלפי אלוהים אם הוא קיים - בשימוש בשמו של אלוהים כדי להתנשא מעל עמים אחרים.

66 תגובות שלמה קליש
  • 10:16
  • 29.01.12

עורך יקר - למה אתה לא מפרסם את התגובה שלי? חשבתי שהיא מכובדת ולעניין - אשמח לדעת למה אתה לא מפרסם אותה?

67 גדעון לוי אם המדינה הזאת לא מתאימה לך תעזוב אותה ומהר עזוב אותנו בשקט עם האמונה שלנו!!  (לת) דויד מלמד [המלך]
  • 10:19
  • 29.01.12

68 כמה אתה צודק.... אפק
  • 10:23
  • 29.01.12

אין אני מאמין בדת כל שהיא בכל העולם....אני מאמין כי ישנו אלוהים אחד לכולם....מכאן כל בני האדם הם שוווים בעיניי,ועלינו להתחשב אחד בשני
ואסור לזלזל אחד בשני כי כל העולם הקטן הזה מתנהל על ידיו של אלוקים
שבשמיים,לכן מר גדעון לוי צודק בכל מילה ומילה....על כל אחד מאיתנו לקבל את
הדיעה גם של האחר אם הוא מאמין באלוקים שבשמיים.....

69 התמסרות מרצון לשגיונות הפונדמנטליזם היהודי.  (לת) גדעון לוי למדווניק נסתר.
  • 10:28
  • 29.01.12

70 האם ש"ס השתלטה על עריכת התגובות ב"הארץ" ? למה תגובות חילוניות לא מתפרסמות ?  (לת) עדו
  • 10:28
  • 29.01.12

71 שום עתון אנטישמי לא היה מתבייש לפרסם כתב פלסתר זה. כידוע, האנטישמים הדוחים ביותר הם האוטואנטישמים.  (לת) המבקר
  • 10:29
  • 29.01.12

72 מזדהה עם כל מילה, ולכן דרך המאבק צריכה להיות על משמעות אלוהים ו"העם הנבחר", למשל כמו שתיאר אתמול בונדי במוסף הארץ. אלו שני מותגים כל כך חזקים, שאם אתה נלחם נגדם - הפסדת. הדרך היא להעמיק במשמעות האוניברסלית של הם, וכך לשחרר אותנו מהאלילות שפשתה בכל פינה  (לת) http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1625677
  • 10:43
  • 29.01.12

73 חשבתי שאתה בעד כיבוד האחר אם סודני אם מאמין
  • 10:45
  • 29.01.12

מה קרה?

74 הפירוש היחיד הוא שאתה גדעון לוי לא האלוהים ומדבר שקר תרחק !!!!  (לת) אייל
  • 10:45
  • 29.01.12

75 אין אלוהים פרט לנתניהו חילוני
  • 10:50
  • 29.01.12

בצילום צוות לשכת נתניהו שהתפרסם בשישי - הגברים חובשים כיפות
והנשים עטויות במטפחות

76 סקרים באירופה דני
  • 10:50
  • 29.01.12

חבל שגדעון לוי לא טרח לבדוק ממצאים של סקרים באירופה. do שם ולא רק בארה"ב ובישראל הרוב המוחלט, באופן , מאמינים באלוהים או בכוח עליון. מספר האנשים המגדירים עצמם אתיאיסטים נמוך ביותר כ-18%.

77 ה' ------ י ו ק ! אובמה הפך ל OBAMYAHU ! או"ם וחוקי העולם זה לדעת 90% מהיהודים בארץ 000000 = ש מ ו ם...... אז מי ישמרנו מישראל המאמינה בשקרים ובכזבים שהומצאו לפני אלפי שנים ? ומי יצילנו מהספינים הציונים ? תודה לגדעון שרואה מעבר להררי החושך הציוני
  • 11:08
  • 29.01.12

תודה לגדעון שרואה מעבר להררי החושך הציוני נשלח בשעה 0739

78 אני חרדי שולם
  • 11:20
  • 29.01.12

אני חרדי, מותר לי לא להסכים איתך על כמה דברים תובנתיים שהגעת אליהם, אבל קשה להתעלם מהצדק בדבריך. מצד אחד אתה מתקשה להבין שעם נבחר אין משמעותו תחושת עליונות אלא 'אור לגוים'. אבל לצערי אתה צודק שאנחנו חושך לגוים כשאנחנו לא יודעים איך להדליק את הפנס ורק מנופפים בעששית כבויה. עקרונות יהודיים של עזרה לזולת ואהבת אחים בעיני שווה יותר ממזוזה. כך גם כתוב בתורה ' ואהבת לרעך כמוך, אני ה' קודם תאהב את הבריות, ורק אחכ פנה בלבך מקום לאהבת האל

79 האדם ברא את אלוהים בדמותו ובצלמו....קנאי,כעוס,שונא,אלים,ו נ ק מ ן.....  (לת) .נביא הזעם....
  • 11:22
  • 29.01.12

80 הפעם אתה טועה עוזי יער
  • 11:25
  • 29.01.12

גדעון היקר, תענוג לקרוא את מאמריך , גם כשלעניות דעתי אתה טועה. והפעם אתה טועה. כדי להסיר ספק, אצהיר על עצמי כשמאלן, בעד שתי מזינות לשני עמים, הפרדת הדת מהמדינה, גיוס שווה לכל וכו'. אבל אני גם מאמין בבורא עולם. ואני לא חושב שזה עושה אותי ליותר טוב או פחות טוב ממך. אני מאמין בפרטיותה של האמונה וכל עוד הנך מקבל את הכלל של "אל תעשה לחברך את השנוא עליך" אין בעיה אם האמונה.

81 אדם השולל חירותו של האחר לעולם לא יהייה חופשי !!!!  (לת) .נביא הזעם....
  • 11:25
  • 29.01.12

82 70% מאמינים שהחייזר אלוהים בחר אותם, והיתר מאמינים שהשירות הצבאי עושה אותם נבחרים, התוצאה - עם נבחרא  (לת) ישראלי אמיתי
  • 11:27
  • 29.01.12

83 אתה מאמין ב goDverment האירופאית גו
  • 11:30
  • 29.01.12

סוגד לאיחוד האירופאי ומפיץ את הבשורה שלו כאילו שהוא יגן עלינו.
החוק הבינלאומי לא שונה מהחוקים של המפיונרים שמחלקים ביניהם את הרחוב ויותר מהצדק הוא מבוסס על מספר התותחים שיש לממשלה שלך וכמה מיליונים היא מוכנה להשכיב בשביל לכפות את דעתה.
לכן החוקים ההומניים האלה חלים רק על מי שלא מספיק חזק בשביל להגן על עצמו.. לך ספר לסין על החוקים האלה.

84 הצביעות היא כולה של בן מאיר משום שהוא אינו יוצא נגד הממשלה אשר לא רק שאינה מכבדת את פסיקות בג"ץ אלא גם לא מבצעת אותן.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmaul.com
  • 11:32
  • 29.01.12

85 הארץ - אני מבטל את המינוי כי אתם מצנזרים תגובות לגיטימיות  (לת) כ
  • 11:40
  • 29.01.12

86 לו ידעתם איך כולכם... הבת ימי הנודד
  • 11:46
  • 29.01.12

נראים מכאן, ארים או אוריינטלים, לבנים או שחורים, עם זקן ופיאות או
מגולחים למשעי עם עניבת פרפר - כולכם אותו הדרעק! לו ידעתם...

87 מה רוצים מאלוהים? זו לא אשמתו שעיוותו את תורתו טל
  • 11:51
  • 29.01.12

הכוונה ב"עם הנבחר" הוא משהו הדומה יותר לחניך תורן בצבא.
לא עם שנעלה על אחרים, אלא עם שנבחר כדי להפיץ את עקרונות המוסר (כפי שהם באים לידי ביטוי בעשרת הדיברות) ואת העקרון: "ואהבת לרעך כמוך".

למרבההצער, פירושם השגוי של כל מיני רבנים הפך את מושג העם הנבחר למשהו הדומה יותר לתיאוריית "הגזע העליון".

אמונה באלוהים היא דבר חיובי ולדעתי הסטטיסטיקה משמחת, בתנאי שנזכור שאלוהים רוצה שנבחר את הבחירות הנכונות,: שמירה על עקרונות המוסר.והבנה שעמים אחרים גם הם חלק מהבריאה ואין אנו נעלים מהם.

88 כולם צריכים לזכור, שאנו באנו דווקא לכאן, לא"י, מסיבה אחת, בגלל שזאת ארץ המולדת העתיקה שלנו, ובמיוחד ארץ יהודה ושומרון וירושלים, ולכן עלינו להתנחל בהם במרץ, ולשמור עליהם בקנאות, ולא לסגת מחמת נוחיות שגוייה, או הזיית שלום, אף פעם ובאף מקום, לא וויתר לאום כלשהו על חלק ממולדתו מרצונו, אלא אך ורק לאחר מאבק שבו הוא הוכרע ונכנע, ושהנוסחה 'שטחים תמורת שלום', שיקרית היא, כי אף פעם בהיסטוריה האנושית לא קרה, שלאום כלשהו קנה שלום, תמורת וויתור מרצון על חלק משטחי מולדתו, וגם שעם ההיתכנסות מיו"ש, גם השערים לארצות ערב יפתחו, ודרכם יוזרמו המוני מטורפי טירור איסלמיים, עם נשק לרוב, וכל זה יופעל ישירות על מרכזי האוכלוסיה הישראלית, ואז אין פיתרון לעצור זאת, אלא במלחמת קיום או בבריחה לגולה. ס--ו--ל--ו
  • 11:56
  • 29.01.12

רק בספרות המד"ב, חוזר לאום עתיק לארץ מולדתו,
2000 שנה לאחר שגורש ממנה.
ועוד מצליח להקים מדינה לתפארת,
כולל החייאת שפה מתה,
כולל יצירת תרבות משגשגת, בשירה, בספרות, תאטרון וקולנוע,
כולל מדע וטכנולוגיה מהמתקדמים בעולם,
כולל צבא חזק ויעיל,
וכל זאת תוך כדי מלחמות ופיגועי טירור, ללא הפסק.

וכל זה עומד ללכת לתהום הנשיה,
עקב ריקבון וחולי מבפנים, הסמולניות.
שזה רעל עטוף בכאילו רציונליות,
וזאת הדרך המובילה לכיוון התהום והחידלון של היישות הציונית,

כאן זה מדינה של היהוד. וכאן זה דמוקרטיה רק ליהוד.
מוטב שכולם כבר יפנימו את זה. סמולנים, וערבים, וגם היאהוד.
-------------------------------------

לסמולנים אין באמת מה לעשות כאן, קחו את מטלטליכם וצאו לגולה
כאן זה המקום רק ליהודים שחושבים וחשים שא"י כולה
היא המולדת ההיסטורית שלהם, ושלמענה הם מוכנים להלחם,
ובשבילה הם מוכנים הם מוכנים לעבוד ולשלם מסים,

אף אחד לא עוצר בעד הסמולנים המסוממים מללכת מכאן.
צאו ותעלמו לנו מהעיניים ומהאוזניים,
כאן אתם מעוררים רק בחילה, אז למה לכם, צאו מכאן לגולה.
הגולה מחכה לכם.

89 תיקון או הצעה לכותרת : ישמרני האל מישרא-הל. גדעון - אתה הוא גיבור התרבות שלי  (לת) בר-מוח
  • 11:58
  • 29.01.12

90 האלוהים האחד והיחיד הוא קנאי נוטר ונוקם, אז נא לא להסתמך מוסרית על: יהווה - אללה - אבא של ישו, שלושתם אותו הדבר. האמת: האלוהים הוא מתמטיקאי, ושפת האלוהים היא המתמטיקה. ס--ו--ל--ו
  • 11:59
  • 29.01.12

מען הסדר, אז "בראשית המציא הבורא את המתמטיקה"
ורק לאחר מכן, בעזרת המתמטיקה,
ברא הבורא את השמים והארץ, כלומר את היקום.
כשכל חלקי האנרגיה והמסה שנוצרו במפץ הגדול יודעים מתמטיקה,
וחלקקים אלו ייצרו את היקום על כל מאות מיליארדי הגלקסיות,
שמכילות כל אחת מהן מאות מיליארדי שמשות,
ושמסביב לכל שמש נעים כתריסר כוכבי לכת,
הכל בהתאם למשוואות מתמטיות שגילו ניוטון ואיינשטיין ועוד פיסיקאים.

ועל הכוכב הלכת השלישי, שנע מסביב לאחת השמשות,
שבקצה גלקסיה 'שביל החלב', ברא הבורא חיים.
ובהמשך, באחד מבעלי החיים, בני אנוש,
הדביק הבורא את תבונת המתמטיקה,
ובני אנוש עשו שימוש נרחב בתבונה המתמטית שהודבקה בהם.
המציאו את הצוויליזציה והתרבות האנושית.

בסיכום.
מנהיגי החרדים מרחיקים את ילדיהם מהאלוהים,
ולכן הם חוטאים וגם מחטאים את ילדיהם, והאלוהים עוד יבוא עמם חשבון.
הרי האלוהים האחד והיחיד הוא קנאי נוטר ונוקם


91 יותר מדי טעויות מצערות בעובדות ובהבנת המציאות מאפיהו
  • 11:59
  • 29.01.12

הכותב טועה לחלוטי חלוטין כשהוא קובע שיש יחודיות כלשהו בריבוי המאמינים באלוהים אצלנו, ואפשר אולי להשוות את השיעור הזה רק למה שקורה בארה"ב. נא להציץ בערך "אתאיזם" בויקיפדיה http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%96%D7%9D,
המסתמך על סקרי האנציקלופדיה בריטניקה. רק 2.3% מאוכלוסי העולם הם אתאיסטים, כלומר - דוחים מכל וכל את האמונה והדת. בישראל, על פי הסקר של המכון לדמוקרטיה, מגיע מספרם (בין היהודים) ל-3%. לפי הבריטניקה יש עוד 11.9% של "לא דתיים". המספר המקביל הין יהודי ישראל, לפי הסקר, הוא 17%. (שהרי 80% מהיהודים מאמינים באלוהים). מכאן שהיחס בין מאמינים ללא מאמינים בישראל ובמערב המתועש דומים למדי, אך אחוזי המאמינים הגבוהים יותר בין אחינו הערבים שבים ומקרבים את הממוצע אצלנו לממוצע העולמי.
גם המשפט "צריך להודות לעורכי הסקר: הם הסירו את המסכה." הוא חסר משמעות, אם לדבר בעדינות. שהרי הסקרים האלה נערכים כבר מזה 30 שנה, והתוצאות אינן משתנות בצורה משמעותית. כך ש"המסכה", אם היתה כזאת, כבר הוסרה לפני 30 שנה. העובדה שלוי בכלל כותב משפט כזה, רק מראה באיזה עולם מדומיין הוא מתנהל לפי תומו, כבר המון זמן.
ולבסוף, המשפט שכותב לוי "ציבור שלא החליט מעולם אם הוא עם או דת" הוא חסר משמעות, שכן היהדות משחר בריאתה ועד היום היא גם זה וגם זה. גם לאום וגם דת. ולכן אין שום צורך לציבור היהודי להחליט בין השניים, וזה גם בלתי אפשרי.
עד כאן רק על קצה המזלג, אבל מספיק כדי להבהיר כי המבנה המילולי שהקים כאן לוי בצורת מאמר, נשען על יסודות של קש וגבבה.

92 אני חושב שהעם היהודי הוא העם הנבחר. ועל כן הוטלה עליו המשימה והיעוד לעשות שלום. ישראל היפה
  • 12:00
  • 29.01.12

גדעון לוי בעיני הוא אחת ההוכחות לנבחרות העם.

93 במקום להודות שהם מפחדים מהמוות הם בורחים לאשליה של הדת אתאיסטית
  • 12:01
  • 29.01.12

אין מה לעשות אנחנו לא פתיתי שלג יפים ומיוחדים אנחנו חומר אורגני נרקב כמו כל דבר אחר

94 אני אגנוסטי פריץ היקה
  • 12:05
  • 29.01.12

ז.א. איני יודע אם יש או אין איזו ישות בוראת עולם שהיא מעבר לקוסמוס הידוע לנו. יש לי אמונות: שהשגחה אלהית על הפרט היא הבל ורעות רוח. שבורא עולם אם יש(קרוב לודאי שאין) זה לא איזה אלהים שאחראי על מה שנעשה על הפלניטה הקטנה שלנו. שהישות הרוחנית של האדם נובעת מהפעילות של המוח והיא חדלה מלהתקים אחרי המות.להיבט הציבורי . בארה''ב אתאיסט הרוב האוכלוסיה היא מלה גסה. אבל עשרות מליונים מאמינים שהעולם נברא לפני ה'תשעב שנים. אבל שם לפחןת יש הפרדה חוקתית בין הדת ומוסדות השלטון.
ביחס למאמינים בארצות האחסלם אני חושה=ב שגדעון לוי טועה בגדול. הרוב הגדול באוכלוסיה מאמין דתי בדרגה זו או אחרת. הנתונים בסקר א כן מדאיגים מאוד.

95 הצדקנות שלך יותר דוחה מאשר הקנאות הדתית אתאיסט
  • 12:06
  • 29.01.12

לחרדים יש לפחות תירוץ אלוהי , לך יש רק התנשאות וטהרנות - ״הפוסל במומו פוסל״. בלי שימוש טרחני במינוחים פשטניים כמו ״כיבוש״, ״גזענות״, אינך מסוגל לכתוב מאמר. אם שהותנו כאן היא רק ״על בסיס סיפורי המקרא״ מה התירוץ שלך להישאר כאן ?

96 בסייעתא דשמיא אלי רמה"ש
  • 12:09
  • 29.01.12

סוף סוף גם אלוהים מקבל את עמדותיו של גדעון לוי, המסוגל למצוא קשר מוכח בין הצונאמי ביפן לבין עוולות הכיבוש הישראלי בשטחים. תמהני אם מר לוי, החי בישראל (כך אני מקווה) תהה לרגע, שמא השאלות שהוצגו בסקר נתפרשו על ידי יחידי קבוצת המידגם בצורות שונות והרי למושג "עם הבחירה" ניתנו כבר בעבר פרשנויות שונות על ידי הוגים וחוקרים. רק בורים ועמי ארצות סבורים שהמושג "העם הנבחר" אמנם מייצג אמונה בעליונות העם היהודי. גדעון לוי קרא או שמע על ההבחנות הללו, אבל נוח לו להיסמך על סקר אווילי כדי לחזור על עמדותיו הידועות. שמא ילמדנו רבי לוי כיצד הוא מגדיר את עצמו ואת שייכותו הלאומית? היש כזו?

97 תודה גדעון ירון
  • 12:18
  • 29.01.12

הצלחת לבטא כמעט בדיוק את מה שעובר בראשי בימים האחרונים

עצוב.

98 אלהים בחר בעם ישראל??? אבל ברור שעמישראל בחר באלהים ודומה שכולם מרוצים מהבחירה, עליזים ומנשקים
  • 12:18
  • 29.01.12

וככל שרמת החינוך יורדת האמונה מתחזקת

99 בא לקלל ונמצא מברך דוד
  • 12:43
  • 29.01.12

בתקופה זו של סכנה קיומית שרק מעטים הפנימו אותה,לא יכול היה מישהו אחר לכתוב כתב הגנה על עם ישראל כלפי שמיים,בכשרון רב כזה כמו שלך,גדעון לוי.על כך תבורך.

100 ממש מפחיד העניין הזה, נקווה שאנ שים עוד יחזרו בהם בשאלה..  (לת) מדינה שפויה
  • 12:45
  • 29.01.12

101 אתה מנותק מהמציאות. אחוז כזה תקבל בכל זמן בכל מקום בעולם. אנשים בתוך תוכם מאמינים בכח עליון. הם לא יעזו כלפי עצמם לענות השלילה לשאלה האם אתה מאמין. גם חילונים גמורים באחוזים גבוהים יענו כך. וזה תמיד כך. תרגע גדעון לוי. אנחנו בני האדם בכל אתר ואתר כל אחד בדרכו מאמינים בקיומו של האל.  (לת) צביקי
  • 13:10
  • 29.01.12

102 שלא לדבר על כל אלה הסוגדים לישות המכונה "האח הגדול".  (לת) ד"ר נו
  • 13:38
  • 29.01.12

103 אתה פודמנטליסט חילוני וזה גרוע כמעט כמו פודמנטליזם דתי טובה
  • 13:52
  • 29.01.12

התסכול שלך ממה שקורה בישראל מוציא ממך את כל השדים. לאחר שהשוות את ישראל לסוריה בתגובתה כלפי מפגינים ,את אירן הלבנת ואת בית המשפט חסלת כי הוא לא בדיוק פסק לטעמך,הנה מצאת עוד עילה לצייר את ישראל בשחור כי אצלך הלבן שמור רק לפלתסינאים. זר לא יבין ואתה כנראה כזה שמסרב לקבל את המובן מאליו: הדת היא חלק מהזהות הלאומית היהודית וגם חילוני מכיר בכך ,לכן הוא מקיים טקסים דתיים יחד עם נסיעה בשבת ועם אכילת אוכל לא כשר למהדרין. אצלך הכל צריך להיות או או: או חילוני אתאיסט או דתי חשוך. הגלישה של הדת לחיים הציבוריים(צבא למשל) היא מדאיגה,אך גם הפודמנטליזם הערבי-מוסלמי צריך להדאיג באותה מידה כל אדם בעל הכרה חילונית ,וזה משום מה לא קיים אצלך. לכן הדאגה שלך מהמצב בישראל טבולה בשרץ שחור וצבוע והיא מוציאה שם רע לחילוניות. אגב,מדינות אתאיסטיות במוצהר לא היו מציאה גדולה מבחינת נאורות,לא ברה"מ ולא גרמניה הנאצית שהמליכה לה "אל" חדש עם שפם.

104 העם הנבחר זה העם שנבחר לסבול כדי להנחיל את המוסר ו שי
  • 13:57
  • 29.01.12

כדי להנחיל את המצפון לשאר אומות העולם ולא להתגאות עליהם אני מצטער בשבילך מר גדעון שפספסת את הנקודה ואתה מחפש במה להקניט ועוד לשחק את העניו

105 זה בדיוק מה שאני אומר. ולכן רוב אזרחי החוק מצפצפים על החוק האזרחי דני
  • 14:13
  • 29.01.12

כי מהו לעומת חוקיי התורה?

106 אני אתאיסט ולגמרי לא מסכים אתך אתאיסט
  • 15:27
  • 29.01.12

ניצלת פה את זה שרוב האנשים במדינה הם אנשים מאמינים כדי להוכיח טענות שקר של אנשים מהחוג הפוליטי שלך.

למה שאתה קורא כיבוש אני קורא בית
ואני לא חסיד לא של אלוהים (שממילא לא קיים) ולא של הדת (שאני ממילא לא אוהב)

107 לערן (3) גיא
  • 15:42
  • 29.01.12

השעור בהיסטורה מעניין אבל הייתי רוצה להפוך את המסקנה שלך. אני אתחיל מרשימה משלי: מסעות צלב, אינקוויזיציה, שבירת פסלי בודהה, מלחמות שיעים בסונים, קתולים נגד פרוטסטנטים באירופה, הנאציזים - אם זו תופעה חילונית למה דווקא לחסל יהודים?

מספר תיקונים חשובים, האבות המייסדים האמריקאים היו חילונים כולל אבי האבות בנגמין פרנקלין ולכן הם עצבו את האומה באופן כזה שהדת נשארת בדלת אמות ולא מתערבבת בבית המחוקקים. מרטין לותר קינג היה אכן אדם דתי אבל הערכים שקידם היו מבוססים על הומניזים חילוני לחלוטין ללא קשר לדת ובמיוחד לצבע. כל הנושאים שאתה מעלה לגבי הנזק של החילוניות לא תורמים כהוא זה להוכחת הקיום של אלוהותו של אלוהי ישראל, ישו, מוחמד בודהה, שיווה וגם זאוס. העובדה שבשם דת נעשו דברים נוראיים רק מוכיחה שהטיעון האחרון שלך שגוי מיסודו. בנוסף, לטענתך האמונה כאומנה היא חשובה ולא אלוהים עצמו, אם כך במה אתה מאמין ואיך זה מתיישב אם יותר ממיליארד מוסלמים שמאמינים במשהו אחר לגמרי? האם היית מעריך את אמונותו של מישהו שהיה מספר לך שאפולו גורר את השמש למרכז השמיים כל יום?

ולסיכום, אני אתאיסט. אני אוהב את משפחתי, את הקהילה שלי את המדינה שלי. אני מכבד את השכן שלי ומנסה לתרום ככל שניתן. אני חיי חיים מלאים עמוקים ומסקרנים, את כל הדברים האלה אני עושה בלי אלוהים. עובדה !!!

  •   תודה על התגובה המנומקת, אם כי לדעתי יש לך כמה אי-דיוקים רציניים ערן
    • 03:52
    • 30.01.12

    גנדהי היה איש דתי אדוק.
    כך גם קינג.
    שניהם שאבו, איש איש מדתו הוא, את הערכים שאתה בוחר לכנות אותם "הומניזם חילוני לחלוטין". קינג בחיים לא היה מקבל את התיאור הזה וגם גנדהי לא. לא היה שום דבר חילוני באנשים האלה.
    האבות המייסדים של ארה"ב בהחלט האמינו אמונה גדולה בקיומו של האל, ותנועת ההתנגדות לעבדות ממנה יצא לינקולן התחילה בכנסיות (לא בכולן כמובן).
    הבעיה עם הגישה שלך, כמו של מגיבים אחרים היא שאתם מנסים להלביש את הערכים המודרנים על אירועים היסטורים וכך קוראים לכל דבר טוב "חילוני" ולכל דבר רע "דתי" ללא שום קשר להשתייכות ההיסטורית שלו.
    נכון, היו מסעות צלב, אינקביזיציה, 9/11 ועוד זוועות רבות מספור. הטענה שלי היא שהדברים האלה נובעים מטבע האדם במצבו הנוכחי (לא מפותח) ושהדת האמיתית נועדה לפתח את האדם ולהביא אותו לרמה של האנשים שהזכרתי ורבים רבים אחרים.
    אגב, שתי דתות שלא עסקו באלימות לאורך תקופות בלתי נתפסות הן היהדות והבודהיזם הטיבטי.

    ברכה והצלחה

108 אני אוהב כל יהודי מיכאל
  • 15:58
  • 29.01.12

גם אותך גדעון לוי הרוח המוזרה שנמצאת בשמים אוהבת אותך אתה עוד תחזור בתשובה (-:

109 אמונה ב''אלוהים'' מזור לפחד בפני המוות  (לת) פחד מוות
  • 16:20
  • 29.01.12

110 לא בחרתי בכם , ואל תדברו בשמי....  (לת) א ל ו ה י ם ...
  • 16:31
  • 29.01.12

111 כרגיל, גדעון לוי "שוכח" את הצד השני של המטבע איציק הימן
  • 16:49
  • 29.01.12

שלא רק אצל הפלסטינים אלא בכל ארצות ערב, ברגע שניתן לאנשים לבחור - הם בוחרים להחליף את הדיכוי החילוני הקיים בדיכוי הדתי, כלומר שם - זה כך כבר כיום. אנחנו עדיין הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, רק שזה מאוד יחסי וזמני. היתרון היחסי שלנו הולך ודועך במהירות.

112 האלוהים שלי הוא האבולוציה  (לת) יהודי שפוי ואתאיסט
  • 17:07
  • 29.01.12

113 השם ירחם ???? אז לשם מה הכתבה.?  (לת) אלעזר
  • 17:11
  • 29.01.12

114 למרות הצנזורה הקשה בהארץ ממבקרי לוי,מי ישמור את היהודים ממנו?  (לת) גודמן
  • 17:20
  • 29.01.12

115 דת ומדינה לילה
  • 17:38
  • 29.01.12

כמה פעמים נחזור למילכוד של שורשי קיום המדינה-הקשר הבלתי ניתו להתרה בין דת ולאום ביהדות.

116 אני אתאיסט גאה, אבל חייל מאוכזב.  (לת) חייל לצערי הרב
  • 17:56
  • 29.01.12

117 ואווו איבן רושד
  • 18:32
  • 29.01.12

יצא המרצע מן השק....

118 כמה גיבובי שטויות אפשר להכניס במאמר אחד ????  (לת) חרדי
  • 18:49
  • 29.01.12

119 אחד העיתונאים הטובים ביותר רונית אפטר
  • 20:04
  • 29.01.12

בארץ. ..ובהארץ.טוק מעולה מסכימה עם כל מילה! נתונים מדאיגים,מפחידים ומפחידים

120 סקר מטופש ושקרי גורר אחריו מאמר אווילי ומיותר ואח"כ - תגובות אוויליות וחסרות שחר. בושה לכל המשתתפים במצעד האיוולת הזה, לרבות הח"מ.  (לת) מצעד איוולת אלוהי
  • 21:14
  • 29.01.12

121 מה מפריע לך שיש מזוזה על כל דלת?  (לת) שניר
  • 21:26
  • 29.01.12

122 איך לכל הרוחות הגעת מסקר ש-70% מאמינים באלוהים לנושא של התעללות וכיבוש? האזרח הקטן
  • 22:07
  • 29.01.12

זה עוול לשמו. כולו סקר שיש פה 70% יהודים מאמינים. מה לא בסדר בזה? עם קצת מחשבה אלמנטרית ולא מסובכת אפשר להבין כי ביניהם יש גם חילוניים המאמינים באלוהים, מה פסול בזה? למה להסיק מסקנות שכל ה-70% בגלל שהם מאמינים באלוהים הם כולם כובשים ומתעללים? למה לסלף דברים ולהמציא תאוריות?

123 אהבתי - כל מלה בסלע  (לת) בת יענה
  • 22:20
  • 29.01.12

124 ישמרנו האל אור ש.
  • 22:23
  • 29.01.12

גדעון, בטור יש יותר חרדה מאשר שיקול דעת, האמונה באלוהים בקרב יהודי ממוצע היא אקסיומה - כל זמן שהוא לא אדם החושב בכל רגע נתון, גם אופייה של המדינה כיהודית חשובה לו - אבל רק כסמנטיקה, ברגע שזה יתחיל לכאוב לו הכל יתאדה, ואז הוא יזכר באלוהים כשהוא יטבע בים או כשיקבל מכות מבריון שכונתי, ועל כן אין שום קשר בין לגיטימציה לכיבוש לאמונה אקסיומטית באלוהים, שרוב האוכלוסיה מעולם לא חשבו פעמיים יש אלוהים או אין.

125 קצת איזון יאצק
  • 22:33
  • 29.01.12

די עם ההכללות. לכל סקטור ולכל מגזר יש קיצונים ויש מתונים . גם למאמינים שבינינו. אני לא מסכים אם דעותיך אך אין ספק שאתה עיקבי. אין כאל ישורון

126 Religion and Democracy Ron
  • 23:08
  • 29.01.12

Religion and Democracy are not mutually exclusive....Americans are much more religious then Israelis (i.e go to church every Sunday etc) but still keep a democracy...

127 יש גם דתיים שמאלנים. מור
  • 23:46
  • 29.01.12

זה לא הכרחי שדת תמיד תלך עם הימין.

128 אני לא רק מאמינה מיכל
  • 23:57
  • 29.01.12

אני בטוחה שאנחנו עם נבחר... ושיתפוצצו כל הקנאים.... וכל הלא מאמינים.... שמאמינין שהם יפי נפש....

129 היהודים מאמינים בכך כמו כל בן דת שמית אחרת, כל הצגה אחרת חוטא לאמת יניב
  • 00:24
  • 30.01.12

מספיק היה לשמוע את דבריו של מופתי בדבר תחיית המתים ע"פ האיסלאם על מנת להבין מהם עמדות האיסלאם לגבי המוסלמים ושאר הדתות ובמיוחד היהודים. מבחינת הנצרות המקרה חד יותר ,הבסיס של הנצרות הוא כאמור הפרת הברית שבין האלוהים לישראל ו"אימוץ" את ההולכים אחר ישו כעם הנבחר או כפי שהן קוראים לעצמם "ישראל ברוח". הניסיון להציג את היהודים כמאמינים הבלעדיים לאמונה בדבר העם הנבחר חוטא לאמת וכל מטרתה היא לעורר שנאה, ועוד הבדל קטן היהודים אמנם מאמינים בכך אך רובם בשום שלב של היסטוריה המודרנית לא נהגו ע"פ תפיסה זו מה שאי אפשר לומר על הנצרות, אינקוויזיציה, ובמיוחד שלא על האיסלאם, מלחמת הקודש. כנראה שתאבונו של מר לוי גדל כל כך עד כי אינו מסתפק בלהשתלח בישראל כמדינה עד שעבר לתקוף את הדת בכללותה כאחרון האינטשמים.

130 אולי אנחנו בכ"ז העם הנבחר משה
  • 03:53
  • 30.01.12

גדעון, בוא נעשה חשבון: כולם טוענים כי היהודים "שולטים בעולם". אם נפחית ממספרנו(16 עד18 מליון) את כל הזקנים, כל הילדים, עקרות הבית ושאר מקצועות שאינם מעורבים בשום דבר מחוץ לביתם, נשאר לנו(אולי) כחצי מליון. אם חצי מליון שולט בשבעה מליון איש, אז הם עושים עבודה טובה מאוד, ואולי בכ"ז אנחנו יותר חכמים!

131 שטויות במיץ ישראלי שגר באמריקה
  • 04:13
  • 30.01.12

אני ישראלי קיום תושב אמריקה והנה תתפלא עיתון "יקר" אני הצלחתי לגייר המון גויים אשר לא הייתה בליבם אמונה בשום דבר והוכחתי להם שיש אלוקים ואם יורשה לי לומר ואני מאמין שלא תפרסמו את זה אבל עיתון הארץ והעורכים שלו כולי מלא רחמים עזים על כולכם כי גיהנום מחכה לכם חבורה של חסרי אמונה והשכלה טיפשים חסרי מנוח עדיף לסגור את העיתון השמאלני הזה שונא יהודים ושונא את ה'

132 תתעורר מעניין שרק עכשיו אתה מגלה זאת דניאל
  • 06:47
  • 30.01.12

אני בן 65 ומאז ומעולם היינו ארץ ששילטון הדת שולט בה
אני חילוני ..ורואה כבר שנים איך הארץ הופכת למדינת ההלכה..
תתעורר גידעון הרי זה ברור שלשם אנחנו צועדים.

133 לצערי- אתה צודק.  (לת) אתאיסט
  • 13:01
  • 30.01.12

134 ובכן מר לוי מר מתון
  • 20:37
  • 30.01.12

האם לא הגיע הזמן שתסיק מסקנות?

135 מאמר ריק מתוכן א
  • 16:46
  • 31.01.12

אתה אמנם לא מאמין באלוהים אבל בהחלט אדם שערכיו הדתיים(כן השקפתך הקנאית נגד הדת היא דת כשלעצמה) גורמים לו התנשאות על קבוצות אחרות. מדוע אתה מקשר בין ההסכמה של ציבור למפעל ההתנחלות לבין היותם דתיים? לא יכולה להיות עמדה פוליטית, שאינה נובעת מהדת, לעידוד מפעל ההתנחלות? בתור אדם "דמוקרטי-ליברלי" אתה מזלזל ושולל בדעות של אנשים אחרים ובעצם מתנהג בצורה שממנה אתה חושש.

דבר שני- משמעות העם הנבחר היא איננה שעם זה יכול לשלוט בכל שאר העמים ולעשות בהם כרצונו, אלא שעל עם זה להוות דוגמא לשאר העמים. כל הרעיון שהאמונה היהודית היא גזענית הוא מוטעה משורשו משום שכל אדם בעולם יכול להתגייר ומיד להתקבל ל"עם הנבחר".

הערה נוספת- היהדות בכלל לא צריכה לענות על השאלה האם היא עם או דת משום שהיהדות תמיד הייתה ועדיין שניהם ביחד.

136 135 כתבת ממש נכון ויפה?  (לת) מיכל
  • 00:13
  • 01.02.12

137 רגש לאומי אנונימית
  • 10:15
  • 23.02.12

אני חוששת שהכותב לא הבין את נתוני הסקר. אם אתה כלכ ך תומך בדמוקרטיה ובנאורות עם הרוב (דמוקרטיה היא אכן שלטון הרוב) בוחר בדת אין ברירה אלא ללכת על הדת. אך זוהי רק הערת שוליים. הינך תוקף את הדבר הלא נכון. מדוע אנשים מאמינים שהם העם הנבחר? מפני רגש לאומי, והאנשים שמכתיבים כיצד הרגש הלאומי של העם היהודי צריך להתטא הם אלו שאוחזים במונפול על הדת שלנו. והם הרבנים. הם אלו ששבו וחזרו ואמרו 'יהדות היא דת ולאום ולכן מה שנובע מהדת משתייך גם ללאום. אם בדת אנו העם הנבחר, משמע גם הלאום שלנו הוא הנבחר'. אז אנא על תאשים את כל החברה הישראלית, האשמים היא הרבנות שמחדירה אצלנו אמונות מהעבר ומונעת התקדמות של מדינה חופשית ונאורה.

פעילות
המלצות
הפופולריות בהארץ
פרסומת