הממונה על גיוס עובדים בגוגל: כך תתקבלו לעבודה אצלנו

"ציוני בגרות הם חסרי כל ערך כקריטריון לגיוס - יש 5 תכונות שאנחנו מחפשים בחברה", מספר לזלו בוק בראיון ומסביר אילו תכונות גוגל מחפשת בעובדים חדשים ומדוע ממוצע ציונים אינו כה חשוב לחברה

ביוני האחרון, בראיון ב"ניו יורק טיימס", לזלו בוק, סגן נשיא בכיר הממונה על גיוס עובדים בגוגל, ציין כי החברה הבינה "שציוני בגרות הם חסרי כל ערך כקריטריון לגיוס, וציוני מבחנים הם חסרי ערך. גילינו שהם לא חוזים דבר". הוא גם ציין כי "שיעור האנשים ללא השכלה גבוהה בגוגל גדל עם הזמן", וכעת הינו כ-14% בקבוצות מסויימות. בתקופה בה רבים שואלים, "כיצד הילד שלי ישיג עבודה", חשבתי שיהיה שימושי לבקר בגוגל ולשמוע את בוק.

בוק מתחיל ואומר ש"ציונים טובים בהחלט אינם מזיקים". משרות רבות בגוגל דורשות כישורי מתימטיקה, מיחשוב ותכנות, כך שאם הציונים הטובים שלכם משקפים כישורים בתחומים אלה, הם עשויים להוות יתרון. אך גוגל מסתכלת על הרבה יותר מכך.

"יש 5 תכונות שאנחנו מחפשים בחברה", מסביר בוק. "לתפקיד טכני, אנחנו מעריכים את יכולות התכנות שלכם, ומחצית מהתפקידים בחברה הם טכניים. אך עבור כל משרה, הדבר הראשון שאנחנו מחפשים הוא יכולת קוגניטיבית, ולא מדובר באיי.קיו. זוהי יכולת למידה. היכולת לעבד מידע תוך כדי עבודה. היכולת לחבר בין פיסות מידע שלכאורה אינן קשורות. אנחנו מעריכים יכולות אלה באמצעות ראיונות התנהגותיים שאנחנו בודקים בדיעבד כדי לוודא שהם מסוגלים לחזות היטב את השתלבות העובדים".

עשו לייק וקבלו את מיטב כתבות TheMarker ישירות לפייסבוק

השנייה היא "מנהיגות – בייחוד מנהיגות חדשה, בניגוד למנהיגות מסורתית. מנהיגות מסורתית הייתה דברים כמו: האם הייתם נשיאי מועדון השח שלכם? האם הייתם סגני נשיא לענייני מכירות? כמה מהר הגעתם לתפקיד? כל הדברים האלה לא מעניינים אותנו. מה שמעניין אותנו הוא האם כאשר צצה בעיה ואתם חברים בצוות שאמור לטפל בה, האם אתם לוקחים לידיכם את המושכות בעת הצורך. והאם אתם גם יודעים לקחת צעד אחורה ולפנות מקום למישהו אחר כשמגיע הזמן לכך. אלה שני דברים חשובים כדי להיות מנהיגים אפקטיביים בתנאים היום".

מטה גוגל בקליפורניהאי–פי

עוד משהו שמחפשים בגוגל: ענווה אינטלקטואלית. "ללא ענווה, בלתי אפשרי ללמוד". זו הסיבה בגללה מחקרים מראים שבוגרי בתי ספר מובילים למינהל עסקים לא מצליחים להתעלות. "אנשים מצליחים חכמים כמעט ולא חווים כשלונות, והם לא יכולים ללמוד מכשלונות", אומר בוק. הוא מסביר כי לכן הם לא לומדים לקחת אחריות. "אם משהו טוב קורה, הם חושבים שזה כי הם גאונים. אם משהו רע קורה, הם חושבים שזה כי מישהו אידיוט, או שהם לא קיבלו את המשאבים או כי השוק השתנה. האנשים שאנחנו רוצים לגייס, שמצליחים כאן הכי טוב, הם אלה שיהיו בעלי עמדות נחושות, אך אם מציגים להם עובדה חדשה, הם ידעו לומר 'אה, זה משנה הכל – אתם צודקים'. צריך אנשים שיש להם בבת אחת אגו קטן ואגו גדול.

התכונה הכי פחות חשובה שמחפשים בגוגל היא מומחיות. "אם לוקחים מישהו עם יכולות קוגניטיביות גבוהות, סקרנות פנימית, מוכנות ללמוד וכשרון הנהגה, ומגייסים אותם לתפקיד של משאבי אנוש או למחלקה הפיננסית, ומשווים אותם לאנשים שנחשבים מומחים בתחום מאוד ספיציפי, המומחים כמעט תמיד יאמרו 'ראיתי את זה כבר מאה פעמים, וזה מה שעושים'. חסרי הניסיון יגיעו לרוב לאותה תשובה, ולפעמים גם יטעו, אך מדי פעם, גם יהיו להם רעיונות חדשים לחלוטין, ובכך יש ערך אדיר".

הירשמו עכשיו כדי לקבל עדכון יומי מאתר הארץ
נא להזין כתובת מייל חוקית
ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות