טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הרבה בנאדה: המדריך לגלריות של היריד הגדול בניו יורק

יריד NADA שהסתיים זה מכבר בניו יורק כינס למקום אחד כ-100 גלריות מכל העולם ומצביע על הטרנדים החדשים בעולם האמנות. מי בלטו לטובה ובשביל מי שווה לחזור ליריד? כל התשובות כאן

תגובות

כל חודש מאי, זו כבר השנה הרביעית, צץ לו אוהל לבן ענק ברנדלס איילנד, ובתוכו מאות ביתנים של גלריות מובילות מכל רחבי העולם, לאירוע של סוף שבוע אחד, יריד Frieze New York. יריד Frieze, הבריטי במקור, מיתג את עצמו די מהר כמתחרה הולם ל-Armory המסורתי יותר, ומושך לא רק המוני תיירי אמנות ואספנים מרחבי העולם, ואת כיסיהם ללא התחתית, אלא גם ירידים נוספים בכל רחבי העיר. המוצלחים שבהם מציבים אלטרנטיבה שפויה יותר לאווירת המולטי מיליונרים של Frieze, ומאפשרים גם לגלריות קצת פחות גדולות ומבוססות להשתתף, מבלי להתפשר על איכות האמנות. אחד מהירידים האלה הוא NADA (ראשי תיבות של  New Art Dealers Alliance), שהתפרס גם השנה על החלל רחב הידים של "עיר הכדורסל" בקצה הדרומי של מנהטן. היריד הוא ארגון ללא מטרות רווח, והכניסה אליו בחינם, וזה לא עניין של מה בכך כשבפריז גובים 44 דולר על כרטיס. בנאדה, כמו בכל יריד בסדר גודל הזה, יש המון מה לראות, יותר מ-100 גלריות מכל העולם משתתפות, ואפשר להצביע על אינספור טרנדים או היילייטים שונים, תלוי מי המתבונן. כדי להביא כמה רשמים מעניינים, נשאיל את הפורמט שהמציאה ג'יליאן סטיינהאור (Jillian Steinhauer) למגזין האינטרנטי היפראלרג'יק: רשימה של קטגוריות ספורדיות ואישיות, דרך אחת להתבונן ביריד כל כך גדול וגדוש.

ביתן שבשבילו היה שווה היה לחזור ליריד בכל יום בסוף השבוע:

בגלריה ART 3 הברוקלינאית הציגו את הפרוייקט "12 ציורים" של האמן אנתוני מילר. בכל יום מארבעת ימי היריד הציגה הגלריה שלושה ציורים אחרים, קנווסים ענקיים של ציורי דמויות ערומות עם איברי מין מוגזמים, עבודות אקספרסיביות ורישומיות, שהרפנרנס שלהן לדה-קונינג אולי טיפה בולט מדי.

אנתוני מילר בגלריה ART3

החלל הכי מוצלח, עם קיר אחד שהורס את השלמות:

פתח בקיר החיצוני של הביתן, נמוך מגובה אדם ממוצע, הוביל אל הביתן של גלריה Rod Bianco הנורווגית, ודרכו היה אפשר לראות את עבודותיה העדינות והנוגעות ללב של האמנית וגינל דיוויס. דיוויס, דמות אינטרסקס ג'נדרקוויר ידועה, ילידת שכונת עוני בלוס אנג'לס המתגוררת בברלין, יצרה סדרה של צלמיות בטיפול גס צבועות זהב וכסף, חלקן עם איברי מין מודגשים, ועל הקירות, תלויים בגובה נמוך מהרגיל ציורים קטנים בזהב על גבי ניירות משומשים – כרטיסי ביקור, דפים ממלונות, ברושורים. הקיר הפחות מוצלח מציג סדרה של צילומים של גברים ומכתבים נלווים מוכתמים, שנראה כמו פנים דלת בארון חדר השינה של מתבגרת, ולא מצליח לטפס הרבה מעבר לזה.

וגינל דיוויס בגלריה Rod Bianco. צילום אדם רייך

העבודות שהכי רצית לגעת בהן ולחבק אותן:

הביתן של גלריה Vitrine הלונדונית מתחרה גם על קטגורית "ההצבה המוצלחת ביותר". עבודותיו של ג'ונתן בלדוק יצרו מיני תפאורת תאטרון, שכל האלמנטים בה עשויים מלבד ובדים שונים ומתייחסים למחזה "אובו המלך" של אלפרד ז'ארי.

ג'ונתן בלדוק ב-Vitrine

עבודה שהצליחה לייצר מחומר אחד מגוון הכי גדול של אובייקטים שונים:

רוס אקאן הדנית יוצרת מחימר נייר אובייקטים קטנים ויומיומיים. בביתן של גלריה The Hole, היא הציבה על גבי פדסטל נמוך פסלון של תיק נשי ולצידו תכולתו, מסודרת בקפידה לפי גודל האובייקט- ממטבעות של סנט, עבור בבקבוק גז מדמיע להגנה עצמית, וכלה בגליל נייר טואלט מעוך. זה לא רק מצטלם טוב, זה גם נראה מצויין במציאות.

רוז אקן, באדיבות האמנית וגלריה The Hole NYC

הציור הזוכה בקטגורית אברי המין:

התחרות על התואר קשה, ולו רק בגלל כמות המתחרים עליו, בכל פינה ביריד. זוכה בו בטי טומפקינס, אמנית אמריקאית ילידת 1945, שמציירת כבר שנים ציורים של איברי מין נשיים וגבריים, בקלוז אפ, ובשלבים שונים של חדירה. בגלריה Louis B. James ביריד היא הציגה, בין היתר, עבודה המורכבת מתשעה קנווסים קטנים מרובעים ומצויירים היטב במונוכרום, ובהם תקריב של איבר מין נשי מזוויות שונות.

 בטי תומפקינס, Pussy Grid, באדיבות האמנית וגלריה Louis B, James, NY

הביתן הכי לא קשור ביריד, ושכבר שנה שנייה מושך מלא תשומת לב:

"השטיח המעופף הקסום", הוא בסטה למכירת שטיחים מרוקאים, אחד הביתנים הצבעוניים ביותר ביריד, והוא לא נופל באיכותו מהגלריות שסביבו. גם השנה, לא ברור אם מדובר בהלצה, קונספט מתחכם או פשוט מאוד בהערה על השוק שהוא יריד אמנות ורצון לנצלו למטרת מכירת שטיחים יפים, אבל מכל מקום כנראה שלא מזיק שבעלי הדוכן וחברת יבוא השטיחים הם יוסוף ג'דיה ואשתו קת'רין ברנהארדט, הציירת הניו יורקית הקולית ואושיית האינסטגרם.

 Magic Flying Carpets

הגלריה שמשתתפת פעם ראשונה ביריד, ושאנחנו רוצים שתחזור:

בשביל גלריה חדשה וצעירה כמו Honey Ramka מבושוויק שבברוקלין, אין זה עניין של מה בכך להשתתף פעם ראשונה ביריד. לא רק ההוצאה הכלכלית הכרוכה בהשתתפות, אלא גם החשיפה לקהלים החדשים שלא בטוח מגיעים לבושוויק דרך קבע כדי לראות תערוכות. הביתן הקטנטן של Honey Ramka, בחלק הפרוייקטים של היריד, הוא אחד מאלה שהם יותר כוך מאשר ביתן, ובכל זאת הצליחו אנשי הגלריה ליצור הצבה שובת עין, עם קירות כחולים מנצנצים, שעליהם עבודותיה של אליזבט פרי, תבליטים של פרצופים עשויים תותים ובננות, פסלי ידיים עם עיניים וציורים קטנים ומופשטים.  

באדיבות גלריה Honey Ramka

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות