טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חי ולא נושם, לנצח

תגובות

ציפורי גן עדן

הדימויים של איתמר פריד בסדרה החדשה שלו "ציפורי גן עדן", כוללים דמויות אנושיות, פוחלצי-ציפורים וטבע, הם מבקשים מהצופה ליצור להם זהות משותפת חדשה. זוהי זהות שאינה נבנית על זיכרונות או רישומי העבר, אלא קיימת כאן ועכשיו, כפי שהיא נגלית מחדש בתצלום, נבראת על ידי העין הצופה, בטריטוריית ביניים שאינה שייכת למציאות וגם אינה נפרדת מהמציאות לחלוטין.

פריד שואל שאלות בנוגע ליכולת של מדיום הצילום לשמר, להקפיא, לאחוז בחיים, לאחוז בזמן בגרונו; הפחלוץ עוצר את הזמן אך כמו בפעולת הצילום, למרות עובדת הכליה וההתפוררות, לא מתרחש ריקבון. הודות לתצלום, מה שתם וגווע, אלה שאינם עוד עימנו, אינם רחוקים מעין, הם אינם הולכים ונשכחים, אלא נשארים במלוא נוכחותם הוויזואלית. עם זאת, החניטה, כמוה כצילום, יוצרת תזכורת מתמדת ותדירה להיעדר ולגעגוע, להתכלות ולחידלון. הציפורים בתצלומים הן סמל לחיי נצח, קורות תיגר על כוח הגרביטציה, על ההווה, ועל המוות.

ים המאירי, אוצרת

לשימוש בלוג הצילום בלבד
לשימוש בלוג הצילום בלבד
לשימוש בלוג הצילום בלבד
לשימוש בלוג הצילום בלבד
לשימוש בלוג הצילום בלבד

עבודות קודמות של איתמר פריד

לשימוש בלוג הצילום בלבד
לשימוש בלוג הצילום בלבד
לשימוש בלוג הצילום בלבד

תערוכת יחיד של איתמר פריד, "ציפורי גן עדן", בגלריה "פינברג פרוג'קטס", ברחוב שביל המפעל 3 ת"א, תפתח בתאריך ה - 4.9.2014  



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות