בלוגים

בדרך / הבלוג של יואב קווה

איך לצאת מהבוץ? טיפים בנהיגת 4X4 בחורף

נסעתם לטייל, שקעתם בבוץ – מה צריך לעשות ומה אסור לעשות בשום אופן? טיפים לחורף מתוך ספר חדש שעומד לצאת לאור "4X4 המדריך השלם"

31תגובות

רוב התקיעות בבוץ מתרחשות דווקא ליד הבית

אתם יוצאים רק “לסיבוב קטן מאחורי הבית" ופתאום מגלים שה"ג'יפ" שלכם מפרפר גלגלים בחוסר אונים מוחלט, תקוע בבוץ. אתם נותנים "גז", מנסים להיחלץ בכוח, בצורה נואשת, הרכב שוקע יותר ויותר. אתם יוצאים מהרכב, הג'ינס החדשים כבר מלאים בבוץ, שלא לדבר על הנעליים. חוזרים לאוטו ומטנפים גם את המושב. הילדים צועקים, כולם נלחצים. ייאוש.

מושכים ג'יפ שנתקע בבוץ
יואב קווה
להמשך הפוסט

מסע במכונית הזמן

סקודה, אחד מיצרני הרכב הוותיקים בעולם, חוגג 120. ביקרנו במוזיאון של היצרן בצ'כיה, קיבלנו הזדמנות לנהוג בכמה דגמים קלאסיים וחדשים וביקשנו להבין – עד כמה באמת התקדמה תעשיית הרכב מאז ועד היום?

4תגובות

פרוצ'ו למבורגיני, יצרן טרקטורים איטלקי מצליח בתחילת שנות ה-50 של המאה ה-20, לא היה מרוצה מהפרארי שלו. הוא הלך להתלונן אצל בעל הבית, אנזו פרארי, ונזרק מכל המדרגות. למבורגיני הפגוע החליט לנקום והקים מפעל מתחרה של מכוניות ספורט.
כמה טוב שיש דבר כזה אגו גברי.

גם ואסלאב קלמנט (Václav Klement) סבל מאגו גברי פגוע.

סקודה - דגמים ישנים
סקודה
להמשך הפוסט

כי מציון ייצא רכב ראלי

החלום של תום בריל, בן 32 ("מגיל 12 בענף הראלי"), עומד להתגשם. SOL, מכונית ראלי מקצועית בקטגוריה הגבוהה ביותר, T1, תצא בקרוב לראלי בינלאומי ראשון

4תגובות

מושב חקלאי, אי שם באזור נתניה. שער מתכת גדול ושחור. אנחנו מחכים בסבלנות. השער נפתח חשמלית ואנחנו נוהגים פנימה לדרך עפר. משני הצדדים מוטלים עשרות רייזרים (RZR) מתוצרת פולאריס בכל מיני מצבי צבירה: מאובקים, שלמים, שבורים, בלי גלגל. הלסת נשמטת למראה ערימות רייזרים בשווי כמה מיליוני שקלים.
אבל זאת לא הסיבה שהביאה אותנו לכאן.

ממשיכים בדרך העפר ומולנו מגיח בחור חסון, גבוה וחייכני. נעים מאוד, תום בריל. בן 32, "כבר 20 שנה בענף הראלי". בריל לוקח אותנו לסככה הקרובה ולרכב מירוץ אדום גבוה ורחב עם דלתות שחף שנפתחות הצדה ולמעלה.  

רכב הראלי של תום בריל
דנה רודיך, יוני פוטוס
להמשך הפוסט

מבחן דרכים לקסוס RX450h

לקסוס מייצרת מכוניות מופנמות? תשכחו מזה. RX החדשה היא מכונית נועזת למראה, בולטת, מרהיבה. וחוץ מזה היא מלוטשת להפליא, חזקה, משוכללת ובטיחותית. אז מה בעצם חסר שם? RX450h במבחן

6תגובות

יש רק משהו אחד. יש רק משהו אחד שמציק לי בשלמות ההנדסית הזאת של לקסוס RX450h.

זה התא הייעודי לטלפון. הוא יושב במשענת היד בין שני המושבים. יש לו מכסה שנפתח ונסגר בדייקנות אטומית. הוא ממש עושה חשק לפתוח אותו ולהניח בתוכו, מוגן ושמור, כמו פנינה בתוך קונכיה, את הטלפון הנייד. אבל פה בדיוק מתעוררת הבעיה. סאמסונג S6 או אייפון 6 לא ייכנסו לשם. התא הזה פשוט קטן מדי עבורם.

 לקסוס RX450h
אסף בוכובזה
להמשך הפוסט

טאטא ננו, המכונית הזולה בעולם, במבחן דרכים

המכונית הזולה ביותר בעולם מוותרת על דלת אחורית, הגה כוח, כריות אוויר ועוד כל מיני פינוקים מיותרים. בתמורה ל-2,500 דולר היא מציעה קסם נזירי בסגנון מכוניות צרפתיות של פעם

אני נוהג עכשיו במכונית הזולה ביותר בעולם: 15 אלף שקל, כולל ארבע דלתות, ארבעה מקומות ישיבה ואפילו ארבעה צמיגים. המנוע צנוע: שני צילינדרים, 623 סמ״ק, 35 כוחות סוס. הוא ממוקם מאחור, איפה שבדרך כלל יש תא מטען.

פאטנם, כפר קטן על שפת הים בדרום מדינת גואה, הודו. המכונית שייכת לוולטר, הבעלים של מתחם נופש חדש בשם לה-לה-לנד. ההודים הם בדרך כלל טיפוסים קטנים ורזים. אבל וולטר הוא איש גדול, 190 ס"מ לפחות. אין שום בעיה, הוא מחייך אלי חיוך רחב, קח את האוטו וסע לאן שאתה רוצה.

טאטא ננו
יואב קווה
להמשך הפוסט

יונדאי טוסון - מבחן דרכים

יונדאי טוסון 2.0 ליטר החדשה מציעה עיצוב מרשים, חלל פנים גדול ונוחות נסיעה טובה. אבל יחידת הכוח מיושנת, לא חסכונית ומעט רועשת. מבחן דרכים

יונדאי מתחרה בקיה, קיה מתחרה ביונדאי והן בכלל אחיות. התאגיד הדרום קוריאני מתחרה בעצמו ובעזרת שני יבואנים נפרדים עושה חיל – בשנת 2015 שלט התאגיד ב-20 אחוז משוק הרכב בישראל – כל מכונית חמישית היא מתוצרת קיה או יונדאי.
אחד הלהיטים הגדולים של 2015 הוא קיה ספורטאז'. במחיר של 135 אלף שקל, קצת יותר ממשפחתית באנאלית, קבלתם ג'יפון מפונפן. למעלה מ-10,000 ישראלים הסתערו על המציאה והפכו את ספורטאז' לאחת המכוניות הנמכרות ביותר בארץ. ומי נשאר מאחור? יונדאי ix35, הג'יפון המתחרה מבית.
אבל עכשיו, אולי, מאזן הכוחות ישתנה. יונדאי שחררה דור חדש של IX35 והוא חוזר לשם הקודם – טוסון. למעשה מדובר בדור השלישי של טוסון.
טוסון החדש משווק אצלנו בשתי גרסאות מנוע בנזין (1.6 ליטר או 2.0 ליטר) ומספר רמות אבזור. המחיר מתחיל ב-142,900 שקל לגרסת PRIME 4X2 (הנעה קדמית) עם מנוע 1.6 ליטר ו-132 כ"ס ומעפיל ל-174,900 שקל עבור גרסת Premium עם מנוע 2.0 ליטר, 155 כ"ס והנעה 4X4. באמצע אנחנו פוגשים את רכב המבחן שלנו – בנזין 2.0 ליטר עם הנעה קדמית ותג מחיר של 157,900 שקל.

כמו סנטה פה, רק בקטן

החרטום של טוסון החדשה מפגין שבכת גריל אדירה. זה האלמנט המרשים ביותר ברכב. וכן, זה מזכיר קצת את החרטום של דגמי אאודי. הצדדים של הרכב מפוסלים, מה שמעניק חזות מוצקה ויוקרתית. בהשוואה ל-IX35 , טוסון הוא קפיצת מדרגה בעיצוב. הרבה יותר הרמוני, יוקרתי וחסון למראה.
הדמיון לאח הגדול, סנטה פה, הוא ניכר. בעין לא מזוינת, נראה שטוסון החדשה הוא פשוט מהדורה מוקטנת של סנטה פה.
עיצוב הפנים מרשים גם הוא אבל פחות יוקרתי בתחושה ובחומרים ממה שרומז העיצוב החיצוני.
אנחנו מתחילים לנסוע. מתחת למכסה המנוע של רכב המבחן פועמת יחידת כוח זהה לזו שהותקנה ב-IX35 – בנזין, 4 צילינדרים, 155 כ"ס. המנוע הזה מספק ביצועים נאותים אבל הוא לא מרשים במיוחד. זהו מנוע מעט מיושן, מחוספס וקצת רועש. צריכת הדלק לא חסכונית במיוחד ומסתכמת בפועל בכ-8-9 ק"מ לליטר.
המנוע השני, הנפוץ יותר, איתו משווק הרכב הוא 1.6 ליטר, 132 כ"ס. המנוע הזה זהה לזה שמותקן בספורטאז'. הוא מספק ביצועים סבירים אבל לא חלק או מלוטש במיוחד. למעשה, המנוע אותו באמת הייתי שמח לפגוש בטוסון הוא 1.6 טורבו, 177 כ"ס. יחידת הכוח הזאת קיימת בארסנל של היצרן ומשווקת עם הרכב באירופה אבל לישראל הוחלט לא להביא אותה כיוון שתייקר משמעותית את מחיר הרכישה של הרכב.

יונדאי טוסון
יואב קווה
להמשך הפוסט

מבחן דרכים: אז איך יונדאי i20 החדשה?

תחושה של כספת? יש. מנוע ותיבת הילוכים? קצת פחות. יונדאי i20 החדשה במבחן

6תגובות

סוגרים את הדלת, מרימים את השמשות ומיד משתרר שקט חזק. הכל נאטם. תחושה של בידוד. במכוניות יוקרה גרמניות זה קיים כבר שנים.

זה לא חייב להוביל לפאניקה. תמיד אפשר ללחוץ על הכפתור של בקרת האקלים או לפתוח קצת חלון.

יואב קווה
להמשך הפוסט

סוזוקי ויטארה החדשה במבחן דרכים

סוזוקי ויטארה הישנה, הפרועה והסקסית הפכה מודרנית, חסכונית ומהוגנת בגרסת 2015. כל קשר בין השתיים מקרי בהחלט

17תגובות

ליסבון. גשם דק מתחיל לרדת. אני, האיש עם הרעמה שהיה פעם שמן, המתורגמן ליפאנית והיפאני הבכיר – המהנדס הירוקי סאטו (Hiroyuki Sato) - נכנסים לאוהל השקוף. האם היה שלב שבו חשבתם לייצר אותו עם הילוכי כוח? אני שואל, המתורגמן מתרגם, היפאני הבכיר עונה: "לא, זה רכב SUV ספורטיבי, זה לא לנדקרוזר". אני רושם.

האיש עם הרעמה שהיה פעם שמן אומר ליפאנים שהאוטו חמוד, אבל המנוע קצת עייף, "אתם צריכים מנוע חדש". המתורגמן מתרגם, היפאני רושם.

יצרן
להמשך הפוסט

מבחן דרכים מהיר: ניסאן קשקאי החדש

יותר מעוצב ויותר משוכלל אבל מה קרה למנוע? ניסאן קשקאי 2015 במבחן

8תגובות

ניסאן קשקאי: עיצוב ותדמית

קשקאי המקורי נמכר בישראל (ולא רק בישראל) בהצלחה רבה. עד שהוא נמאס. כלומר עד שהוא הפסיק להלהיב. זה קרה בגלל העיצוב המנופח הסתמי למדי ולנוכח שרשרת עיצובים נועזים ובולטים יותר שהציגו המתחרים – למשל קיה ספורטאז', למשל מאזדה CX5.

יואב קווה
להמשך הפוסט