טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יונדאי טוסון - מבחן דרכים

יונדאי טוסון 2.0 ליטר החדשה מציעה עיצוב מרשים, חלל פנים גדול ונוחות נסיעה טובה. אבל יחידת הכוח מיושנת, לא חסכונית ומעט רועשת. מבחן דרכים

תגובות
יונדאי טוסון
יואב קווה

יונדאי מתחרה בקיה, קיה מתחרה ביונדאי והן בכלל אחיות. התאגיד הדרום קוריאני מתחרה בעצמו ובעזרת שני יבואנים נפרדים עושה חיל – בשנת 2015 שלט התאגיד ב-20 אחוז משוק הרכב בישראל – כל מכונית חמישית היא מתוצרת קיה או יונדאי.
אחד הלהיטים הגדולים של 2015 הוא קיה ספורטאז'. במחיר של 135 אלף שקל, קצת יותר ממשפחתית באנאלית, קבלתם ג'יפון מפונפן. למעלה מ-10,000 ישראלים הסתערו על המציאה והפכו את ספורטאז' לאחת המכוניות הנמכרות ביותר בארץ. ומי נשאר מאחור? יונדאי ix35, הג'יפון המתחרה מבית.
אבל עכשיו, אולי, מאזן הכוחות ישתנה. יונדאי שחררה דור חדש של IX35 והוא חוזר לשם הקודם – טוסון. למעשה מדובר בדור השלישי של טוסון.
טוסון החדש משווק אצלנו בשתי גרסאות מנוע בנזין (1.6 ליטר או 2.0 ליטר) ומספר רמות אבזור. המחיר מתחיל ב-142,900 שקל לגרסת PRIME 4X2 (הנעה קדמית) עם מנוע 1.6 ליטר ו-132 כ"ס ומעפיל ל-174,900 שקל עבור גרסת Premium עם מנוע 2.0 ליטר, 155 כ"ס והנעה 4X4. באמצע אנחנו פוגשים את רכב המבחן שלנו – בנזין 2.0 ליטר עם הנעה קדמית ותג מחיר של 157,900 שקל.

יונדאי טוסון החדשה
יואב קווה

כמו סנטה פה, רק בקטן

החרטום של טוסון החדשה מפגין שבכת גריל אדירה. זה האלמנט המרשים ביותר ברכב. וכן, זה מזכיר קצת את החרטום של דגמי אאודי. הצדדים של הרכב מפוסלים, מה שמעניק חזות מוצקה ויוקרתית. בהשוואה ל-IX35 , טוסון הוא קפיצת מדרגה בעיצוב. הרבה יותר הרמוני, יוקרתי וחסון למראה.
הדמיון לאח הגדול, סנטה פה, הוא ניכר. בעין לא מזוינת, נראה שטוסון החדשה הוא פשוט מהדורה מוקטנת של סנטה פה.
עיצוב הפנים מרשים גם הוא אבל פחות יוקרתי בתחושה ובחומרים ממה שרומז העיצוב החיצוני.
אנחנו מתחילים לנסוע. מתחת למכסה המנוע של רכב המבחן פועמת יחידת כוח זהה לזו שהותקנה ב-IX35 – בנזין, 4 צילינדרים, 155 כ"ס. המנוע הזה מספק ביצועים נאותים אבל הוא לא מרשים במיוחד. זהו מנוע מעט מיושן, מחוספס וקצת רועש. צריכת הדלק לא חסכונית במיוחד ומסתכמת בפועל בכ-8-9 ק"מ לליטר.
המנוע השני, הנפוץ יותר, איתו משווק הרכב הוא 1.6 ליטר, 132 כ"ס. המנוע הזה זהה לזה שמותקן בספורטאז'. הוא מספק ביצועים סבירים אבל לא חלק או מלוטש במיוחד. למעשה, המנוע אותו באמת הייתי שמח לפגוש בטוסון הוא 1.6 טורבו, 177 כ"ס. יחידת הכוח הזאת קיימת בארסנל של היצרן ומשווקת עם הרכב באירופה אבל לישראל הוחלט לא להביא אותה כיוון שתייקר משמעותית את מחיר הרכישה של הרכב.

נוחה מאוד אבל לא שקטה

נוחות הנסיעה בטוסון היא משביעת רצון. מערכת המתלים לא קשיחה או רכה מדי. המהמורות נספגות ומושתקות בתנועה אחת של המרכב. וכך גם התנהגות הכביש, שהפתיעה אותי לטובה. אפשר להתנהל עם טוסון החדש בכביש מפותל בביטחון ואפילו בהנאה.

מה שמעיב על התמונה הכוללת היא רמת הליטוש של הרכב. הדורות החדשים של יונדאי וקיה מציגים רמה גבוהה של ליטוש הנדסי אבל דווקא בטוסון, משום מה, ניכרה תחושה של חספוס ואפילו רעש. בעיקר מדובר ברעשי כביש שמסתננים לחלל תא הנוסעים. החספוס קשור למנוע אבל גם לבידוד הרעשים. מיונדאי חדשה אני מצפה ליותר.

מה לגבי אבזור? ובכן, רמת האבזור נדיבה: מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד עם נווטן WAZE מובנה, בקרת שיוט, בקרת אקלים עם פתחי איוורור למושבים מאחור ועוד. בלם היד מכני. אין בלימה אוטומטית בעיר ולא התראה מפני רכב בשטחים מתים.

לסיכום: טוסון החדשה ניחנה בעיצוב מאוד מרשים. זו מכוניות מרווחת, נוחה ומאובזרת היטב. המנוע לא מבריק וכך גם רמת הליטוש והעידון.

יונדאי טוסון, עיצוב חדש
יואב קווה

טוסון החדשה - איך היא מול כמה מהמתחרות?

ניסאן קשקאי

קשקאי מציעה עיצוב פשוט יותר ויוקרתי פחות. המנוע, בנפח 1.2 ליטר טורבו, מעניק ביצועים סבירים בעיר ומחוצה לה אבל מתקשה מעט בעליות תלולות. רמת הליטוש ההנדסי של המכונית גבוהה יותר מזו של טוסון.

ניסאן קשקאי
יואב קווה

סובארו XV

המתחרה מבית סובארו מציעה מימדים קטנים יותר וחלל פנים ותא מטען קטנים יותר בהתאם. ביצועי המנוע לא מרשימים. אבל לזכותה של הסובארו יש הנעה קבועה לכל הגלגלים (4X4) מה שמאפשר להיכנס לשטח ולטייל טיולים של ממש, אפילו במדבר יהודה ובנגב.

סובארו XV
יואב קווה

קיה ספורטאז' החדשה

האחות, התאומה הכמעט זהה מבחינה מכנית, פחות מרשימה בעיצוב מהטוסון אבל במפתיע מציעה רמת טובה יותר של בידוד רעשים – וזאת למרות שהמנוע זהה. קיה ספורטאז' משווקת במחיר התחלתי מעט נמוך יותר מזה של יונדאי טוסון. 

קיה ספורטאז'
רונן טופלברג

 

למפרט המלא של יונדאי טוסון >>>



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות