טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מבחן דרכים לקסוס RX450h

לקסוס מייצרת מכוניות מופנמות? תשכחו מזה. RX החדשה היא מכונית נועזת למראה, בולטת, מרהיבה. וחוץ מזה היא מלוטשת להפליא, חזקה, משוכללת ובטיחותית. אז מה בעצם חסר שם? RX450h במבחן

תגובות
 לקסוס RX450h
אסף בוכובזה

יש רק משהו אחד. יש רק משהו אחד שמציק לי בשלמות ההנדסית הזאת של לקסוס RX450h.

זה התא הייעודי לטלפון. הוא יושב במשענת היד בין שני המושבים. יש לו מכסה שנפתח ונסגר בדייקנות אטומית. הוא ממש עושה חשק לפתוח אותו ולהניח בתוכו, מוגן ושמור, כמו פנינה בתוך קונכיה, את הטלפון הנייד. אבל פה בדיוק מתעוררת הבעיה. סאמסונג S6 או אייפון 6 לא ייכנסו לשם. התא הזה פשוט קטן מדי עבורם.

נדמה לי שאני יודע איך זה קרה. אורך חיי דור בטלפון סלולארי הוא חצי שנה פלוס מינוס - כל חצי שנה יוצא דגם חדש טוב יותר ובדרך כלל גם גדול יותר. ואילו דור במכונית נמשך שש שנים ולפעמים יותר. הדור הנוכחי של לקסוס RX, הרביעי בשושלת, הוצג בשנת 2015. הדור השלישי הוצג בשנת 2008. כלומר שבע שנים קודם.

לקסוס RX450h
אסף בוכובזה

לחוות דעת על הרכב, כולל מפרט טכני >> לקסוס RX450h

יצירת מכונית חדשה זה עסק מורכב שכולל עיצוב, תכנון, התקשרויות עם ספקים, התאמות בפס הייצור ועוד. כך קורה שכבר לפני ארבע שנים לפחות נכנסה RX לשלב שנקרא DESIGN FREEZE . בשלב הזה מכריזים – זהו זה, אנחנו לא נוגעים יותר בעיצוב ובמכלולים ולא משנים יותר פרטים. אם לא יעמדו בכך, ייחרב כל הלו"ז של יציאת הרכב בזמן לשוק.

שינוי גודל התא שמחזיק את הטלפון נשמע אולי מזערי אבל למעשה הוא גורר עוד שינויים רבים בחלקים סמוכים, חומרים, מידות. בקיצור, בלגן שלם. וכך קורה שעריסת הטלפון ב-RX החדשה מתאימה לאייפון 4 ו-5 אבל לא ל-6.

לא, זה לא סוף העולם. תוכלו להניח את המכשיר שלכם במקום אחר ברחבי המכונית או להצמיד אותו לשמשה באמצעות אחד ממתקני הוואקום המעצבנים האלה.

נועזת, מסובבת ראשים

המפתח הוא העיצוב. זה מה שקובע, זה מה שמוכר. העיצוב של RX הוא המשך ישיר של לקסוס NX, ה-SUV הקטן יותר במשפחת לקסוס, וזה אומר עיצוב בולט, נועז, אגרסיבי. אם פעם היו מכוניות מתוצרת לקסוס נחשבות מופנמות – זה היה פעם. עכשיו שולט בעיצוב ערב רב של קוים חדים, נועזים, מרהיבים, על גבול השחצניים. בולט במיוחד הגריל הקדמי הענק בצורת שעון חול. ככה זה - הלקוחות משלמים ממון, הלקוחות רוצים להיראות. מעניין איך המכונית הזאת תזדקן – האם בעוד 10 שנים יחזיק העיצוב הזה מעמד? 

עיצוב הוא חלק חשוב בסיפור אבל לא הסיפור כולו. בואו נדבר על מערכת המתלים. המודעות למתלים די נמוכה. רוב הנהגים לא שמים לב אם הרכב החדש שלהם קשיח, קופצני, מתנדנד. הם פשוט מתרגלים למה שיש. זאת אחת הסיבות מדוע יצרני רכב חוסכים כסף ומתקינים בכלי הרכב בולמי זעזועים זולים שלא מונעים קפיצות.

הדורות הראשונים של RX סבלו מכיול מתלים עילג בטעם אמריקאי. RX של סוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים התנודדו על המתלים כמו שיכורים. הדור הקודם, השלישי, היה מפוקס יותר. נעים יותר לנהיגה.

הדור החדש, הרביעי במספר, מציין שיפור נוסף במלאכת השיכוך. התחושה אמנם מלאכותית אבל נראה שהם מצאו את נקודת האיזון הכל כך חמקמקה הזאת בין נוקשות יתר לרכות יתר. הרכב הזה מצטיין בנסיעה בינעירונית מהירה יותר מאשר בעיר – שם מתקבלת תחושה מעט קפוצה.

לקסוס RX450h
אסף בוכובזה

פלסטיק נעים למגע

RX היא לקסוס אמיתית וזה ניכר ברמת ליטוש גבוהה ביותר. ראשית היא שקטה. רעשי כביש ומנוע לא תמצאו כאן כמעט. המנוע אמנם מודיע מדי פעם על קיומו אבל אלה נהמות ידידותיות ונעימות לאוזן.

איכות החומרים בתא הנוסעים ובסביבת הנהג היא לעילא ולעילא. הנה הוכחה שיש פלסטיק אחר. לא גס ודוחה למגע. הנה הוכחה שפלסטיק יכול להיות נעים לאצבעות. וכמובן שיש גם עור ואלומיניום. כל מנוף, כל ידית, כל מתג – הכל פועל בצורה מושלמת. תענוג.

לקסוס RX החדשה משווקת בארץ בשני דגמים נפרדים. הראשון נקרא RX350 והוא מצויד במנוע בנזין שישה  צילינדרים, 3.5 ליטרים, 300 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית "מסורתית". השני היברידי – מצויד באותו בלוק מנוע אבל גם בשני מנועים חשמליים: קדמי (שמשודך לגלגלים הקדמיים) ומספק 167 כ"ס ואחורי שמעניק 68 כ"ס נוספים. תיבת ההילוכים בדגם ההיברידי היא מסוג תיבה רציפה.

לקסוס RX450h
אסף בוכובזה

שני הדגמים מגיעים למהירות מירבית של 200 קמ"ש. התאוצה של הדגם הרגיל ל-100 קמ"ש נמשכת 8.2 שניות. ההיברידי, החזק יותר, עוצר את הסטופר אחרי 7.7 שניות. ההבדלים האלה בביצועים הם קטנים. לעומת זאת, יש פער משמעותי בצריכת הדלק. ההיברידי שותה, לפי טענת היצרן, בקצב ממוצע של ליטר בנזין אחד בכל 18.2 ק"מ של נסיעה. דגם הבנזין הרגיל ייתן רק 10.9 ק"מ לכל ליטר בנזין. ובפועל? על הכביש התוצאה פחות חסכונית. מכונית המבחן שעמדה לרשותנו, RX450h ההיבירידי, רשמה 7.5 ק"מ לליטר. נהיגה מתונה תניב 9 ק"מ לליטר.

קחו בחשבון שצמד המנועים החשמליים שהותקן כאן לא נועדו דווקא לחיסכון בדלק. הוא נועד להעניק חווית נסיעה היברידית חלקה עם פרקי זמן קצרים, בעיקר בזינוקים עדינים ובתמרוני חניה, של נסיעה במצב חשמלי טהור ושקט לחלוטין. הוא נועד להקנות לרכב תדמית נקיה ולהעניק לבעליו נושא מצוין לשיחה וחוץ מזה המנועים החשמליים מתפקדים כמו "טורבו" שמשפר, כשצריך, את התאוצות.  

סיכום ביניים: יחידת הכוח ההיברידית של RX היא מופת טכנולוגי. אולי לא חסכונית כמו שאני מצפים, אבל הביצועים חזקים, המעברים בין חשמל לבנזין שקופים לחלוטין והעסק מתקתק ללא דופי.

לא באמת לשטח

המחיר של לקסוס RX350 מתחיל ב-445,00 שקל. גרסת פרימיום יקרה יותר ב-40 אלף שקל. ואילו לקסוס RX450h היברידית מתחילה ב-478,000 שקל ומעפילה ל-518,000 שקל לפרימיום.

אז מה אנחנו מקבלים בתמורה? רשימת האבזור, גם ב-RX ה"בסיסית", היא ארוכה למדי. למשל: בקרת שיוט אדפטיבית (עם שמירת מרחק אוטומטית – פטנט שבאמת יכול להוריד את רמת הסטרס בנהיגה בינעירונית), כניסה, יציאה והנעה ללא מפתח, חישוקי 20 אינץ', מערכת התראה לסטיה מנתיב, מערכת לזיהוי הולכי רגל, 10 כריות אוויר, מסך מולטימדיה 8 אינץ'. בחבילת הפרימיום אפשר למצוא גם גג פנורמי נפתח חשמלית, מסך 12.3 אינץ', מערכת לזיהוי עצמים בשטח מת (BLIND SPOT), מערכת לזיהוי רכבים ביציאה מחניה ברוורס, פתיחת תא מטען ללא מגע ועוד.

לא מספיק לכם? חבילת F SPORT מציעה בתמורה לעוד כמה אלפי שקלים גם מערכת מתלים אדפטיבית וגימור ספורטיבי כולל דוושות אלומיניום מחורר, העברת הילוכים מההגה, פנסי LED עוקבי פניה ועוד.

האם היא ספורטיבית? הביצועים נהדרים. יש המון כוח ותגובת הדוושה פריכה להפליא. אבל מבחינת התנהגות כביש, אנא הנמיכו ציפיות. זה לא ב.מ.וו. ההגה מלאכותי לחלוטין והתחושות שמתקבלות בזמן דהירה בכביש מפותל הן סינתטיות.
אה, כן, כמעט שכחנו. זה רכב שנראה כמו כביש-שטח ויש לו הנעה לכל הגלגלים. אז איך הוא בשטח? הוא לא. בבקשה אל תעשו לו את זה ולא לעצמכם. ההנעה לכל הגלגלים נועדה כאן להתקדמות בטוחה ויעילה בכביש רטוב ומושלג ולא לשטח.

לסיכום. מופת הנדסי. לקסוס RX אמנם קצת מסונטזת מדי אבל בהחלט מרשימה. העיצוב שלה בולט למרחקים ורמת הליטוש מעוררת הערצה.

הדגמים המתחרים:

אאודי Q7
מרצדס GLE
קאדילאק SRX
פולקסווגן טוארג
אינפיניטי QX70
ב.מ.וו X5
וולבו XC90

לחוות דעת על כל דגמי הרכב החדשים בישראל – בקרו באתר "כבישים" kvishim.co.il

 

לקסוס RX450h – הנתונים שצריך לדעת

גרסה: פרימיום
מחיר: 518 אלף שקל
שנת מודל: 2016
מספר דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:
הנעה: לכל הגלגלים
תיבת הילוכים: אוטומטית, רציפה
מנוע: היברידי, בנזין + חשמל
נפח מנוע בנזין: 3,456 סמ"ק
הספק מירבי: 262 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 34.2 קג"מ ב-4,600 סל"ד
מנוע חשמלי קדמי: 167 כ"ס, 34.2 קג"מ
מנוע חשמלי אחורי: 68 כ"ס, 14.2 קג"מ

צריכת דלק וביצועים:
מהירות מירבית: 200 קמ"ש
תאוצה ל-100 קמ"ש: 7.7 ש'
צריכת דלק – נתוני יצרן: 18.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק – נתוני מבחן: 7.5 ק"מ לליטר
זיהום אוויר: קבוצה 4

בטיחות:
כריות אוויר: 10
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
בקרת סטיה מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטח המת של המראות, מערכת לזיהוי הולכי רגל, מערכת לזיהוי רכבים ביציאה מחניה ברוורס
ציון מבחן ריסוק: 5 כוכבים

מימדים:
אורך: 489 ס"מ
גובה: 168.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 279 ס"מ
משקל עצמי: 2,210 ק"ג
נפח תא מטען: 453 ליטרים
מידות צמיגים: 235/55-20
מרווח גחון: 19.5 ס"מ
אבזור כלול במחיר הרכב:
בקרת שיוט אדפטיבית, כניסה והנעה ללא מפתח, מסך מולטימדיה 12.3 אינץ', גג פנורמי נפתח חשמלית, פתיחת תא מטען ללא מגע, מושבים עם כיוונון חשמלי וחימום, ריפודי עור, מראות מתקפלות ומתכהות. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות