טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הבהלה לאייפון 5

האם הסיקור (שוב) עבר כל גבול?

כל בורג שקופץ ברשת, כל צילום מטושטש ודיווח מגומגם מהמפעלים בדרום סין שוב מופץ ומשועתק במאות ואלפי אתרים. איך מכחידים את המגפה

תגובות

כמו הישראלים והפלסטינים, כמו אוהדי ירדנה ועופרה, כמו ביסלי בצל וביסלי גריל, התפוחונים והדרואידים שוב נערכים בקו החזית לקראת האירוע הגדול בהא הידיעה - השקת האייפון החדש (מה אתם אומרים, לכתוב אייפון 5 רק בשביל קידום הכתבה במנועי החיפוש, או שנחכה עד שאפל תעניק לו את שמו הרשמי?).

בעוד חובבי אפל מוכנים כבר להיעמד בצייתנות בתור כדי להיות הראשונים שיוצאים מהחנות עם הקופסה, יריביהם מכינים את מלאי הטיעונים השחוקים שיוכיחו אחת ולתמיד שמדובר במערכת הפעלה סגורה ומוגבלת, ושעם כל הכבוד לאפל, היא העתיקה מאנדרואיד לא פחות ממה שהאנדרואיד העתיק ממנה. כמובן שאם יימצא עוד איזה אנטנה גייט שיאפשר לזרוק עוד כמה חיצים על מסך הגורילה גלאס - החגיגות במחנה האנדרואידים יישמעו למרחוק.

אבל הקרב מתחיל עוד הרבה לפני - בוויכוח האינסופי על הסיקור -  או במילים אחרות: למה לעזאזל אתרים טכנולוגיים לא מפסיקים לפרסם כל פרט, ולו הכי קטן, שיוצא מבית אפל?

דגם של האייפון 5 לצד האייפון 4S

במיטבם, הדיווחים הם הדלפות שהגיעו משרשרת הייצור אי שם בסין, או ממקורבים לאפל. במירעם, זה פוטושופ של מישהו עם קצת יכולת ורצון לשגע. הדוגמא הטובה ביותר היא פרשת הברגים החדשים של האייפון 5 שהצליחה לשגע את הרשת בזכות לא יותר מבורג מפוברק, שעליו טענו ב-Reddit שהוא משהו שאפל מעצבת בעצמה.  כמובן שאתרים רבים פרסמו את הדיווח המרעיש, כמו תמיד, והוא עורר מהומה גדולה. הרעש רק גדל כשהתברר שזאת בדיחה אכזרית אך משעשעת על חשבונם של אתרי הטכנולוגיה הצמאים למידע ולקליקים.

המלחמה על כל תמונה מטושטשת של חתיכת אלומיניום או זכוכית שמתיימרת להיות קשורה בצורה כזו או אחרת לאייפון החדש מעוררת כמובן לא מעט ביקורת על התקשורת שמתעסקת בזוטות. המקטרגים טוענים בתוקף כי התקשורת נופלת לפח שאפל טומנת לה בחשאיות שלה, ומייצרת בשבילה פרסומות בשווי מיליארדי דולרים, שבעבורן היא לא מקבלת שקל. וכל זה על סמך מקורות שלעתים הם פחות ממפוקפקים. גם החשיבות של בורג כזה או אחר במבט רחב יותר שוב נבדקת, בדרך כלל עם התוספת ההכרחית "נגמרו הרעבים באפריקה?/ הסתיים הכיבוש בשייח מוניס?".

אחת התשובות הברורות היא כמובן - זה מעניין את הקוראים! כל מי שיעקוב אחרי גוגל טרנדז יוכל לראות את הזינוקים בחיפושים בשנה שעברה סמוך למועדי ההשקה של האייפון 4S וגם השנה לקראת 12 בספטמבר.

בסופו של דבר, גם מי שלא מת על התופעה, נאלץ להיכנע לעובדות. אי אפשר לקחת לאפל את הזכות על עיצוב עולם המחשוב האישי כיום. כל מי שרפרף על כותרות מ-IFA 2012 לא יכול היה לפספס את זה. היא התוותה את הדרך והפכה מודל לחיקוי, ולכן היא מעניינת, המוצרים שלה מעניינים וזה מקור הסיקור הנלהב - שלעתים גולש והופך לנלהב מדי.

ובנימה אישית - תרשו לי בכל זאת לחזור על ההצעה שלי משנה שעברה. היום יותר מאי פעם, לכם יש את הכוח לקבוע את גבולות הסיקור. לא כל הבטחה לבר רפאלי בעירום או אייפון 5, יומיים שלושה לפני ההכרזה, שוווה את שתי השניות ואת האכזבה, שאתם יודעים שתגיע. אם זה נראה מנופח,אל תגיבו פאבלובית, פשוט אל תלחצו.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות