המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מועדון הבנים הסגור של ויקיפדיה בעברית

רק רבע מהעורכים באנציקלופדיה החופשית הן נשים, ובעולם הפער גדול אף יותר. עורכות: זו הסיבה למיעוט הערכים על נשים

אין כמעט אשה ואיש שמחוברים היום לרשת האינטרנט ואינם נזקקים לוויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית הנכתבת בידי מתנדבים, כדי למצוא מידע. אבל כשבוחנים מי הם כותבי הערכים, מתבררים פערים מגדריים גדולים. רק 23% מכלל הכותבים בוויקיפדיה הישראלית הן נשים, לעומת 76% גברים. אלה נתוני סקר שנערך בקרב הכותבים בישראל, ושיוצג בכנס “אקדמיית ויקיפדיה” במרכז הבינתחומי בהרצליה, החמישי במספר, שנערך על ידי ויקימדיה ישראל, הקרן שמפעילה את ויקיפדיה. מכיוון שאת הערכים בוויקיפדיה כותבים אנשים פרטיים, יש למיעוט הנשים השפעה על אופן הצגת המידע ובחירת הערכים שיופיעו או לא יופיעו בוויקיפדיה. נראה שבמדינות אחרות תמונת המצב...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה
:



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 23% נשים, 76% גברים, ומה האחוז הנוסף?  (לת) דוד
  • 05:24
  • 02.06.13

  •   לו קראת הייטב, היית מבין יוסף
    • 07:17
    • 02.06.13

    1% סרבו להגיב או לא הגיבו.
    מאחר והאפשרות היחידה היא באמצעות דוא"ל מי אשר איננו משיב אין אפשרות לנחש את מינו.
    תחשוב על הדבר הזה - אולי תבין.

  •   מה אתה רוצה, את הכתבה כתבה אישה... beetle
    • 07:27
    • 02.06.13

    לא צריך להתעמך על כל קוצו של יוד, העיקר להשמיע את הסיסמה הדמגוגית, וזהו. השאר לא חשוב.

02 אולי זה קשור לקורלציה בין מגדר ונדיבות מוריס
  • 06:33
  • 02.06.13

שהרי זה מה שבבסיס וויקיפדיה. אף אחד לא עוצר נשים מלהשתתף.

03 מה לעשות שאחוז החננות הגברים הוא גבוה בהרבה מהחננות הנשים.  (לת) גיל
  • 06:37
  • 02.06.13

04 נשמע לי כמו התבכיינות אלי
  • 06:42
  • 02.06.13

בגיל 10 הבן שלי תיקן ערכים בויקפדיה, אניערכתי ותיקנתי מספר ערכים. ברוב המקרים אין מלחמות עריכה. ואני לא מאמין ש'ההוכחה' לאפליה היא מחיקת ערך על זוכה בתכנית טלויזיה.. בחיאת, נראה לכם שזכיה בכוכב נולד מצדיקה ערך באנציקלופדיה?

  •   הערך הוא לא על מישהי שזכתה בכוכב נולד כפיר
    • 08:15
    • 02.06.13

    אלא על עוד סתם מתמודדת שלא זכתה בכלום... והיא חשבה שזה ערך ראוי... לעומת גילוי במתמטיקה שהתגלה לפני מאות שנים ויהיה רלוונטי גם בעוד אלפי שנים !
    זה מראה על תפיסת העולם המעוותה שלה, היא לא מסוגלת להבחין הין חשוב לטפל. העיקר "להוכיח" שיש יד נעלמת המפלה נשים.

  •   מסכימה איתך לגמרי, אין כמעט מלחמות עריכה בטח לא על בסיס מגדרי קרן
    • 09:06
    • 02.06.13

    לא חושבת שמישהו עצר אותי או אחרות להרחיב על סקס והעיר הגדולה... נשים נעדרות משם לא בגלל שובינזם או קרבות על ערכים. אני לא מכירה אף חברה שלי שבכלל ניסתה לכתוב שם ערכים או אפילו לטרוח שנות ערך קיים שבו היא מצאה טעות, ואני מדברת על חברות מאוד חכמות ודעתניות. זה פשוט לא מעניין אותן.

    אגב, גם אם יש לעיתים נדירות יש שיח יותר רגשי מסביב לערכים לי אין שום בעיה להתמודד עם זה, מי אומר שנשים לא יכולות להתווכח? מוגזם.

  •   לא שאני חושב שמתמודדי כוכב נולד צריכים לככב בויקיפדיה. אבל מדובר במתמודדת לא שגרתית בנוף הישראלי, מכאן שמדובר בערביה תושבת ואזרחית המדינה. וזה בהחלט יוצא דופן לפתוח את הדלת למתמודדת מהמגזר הנ"ל. לכן, הכותבת חשבה שיש להעלות את הערך לאתר.  (לת) לכפיר
    • 10:27
    • 02.06.13

  •   מסכימה לחלוטין שחר
    • 20:42
    • 02.06.13

    בשל היותה של ויקיפדיה פתוחה - העובדה שנשים לא כותבות היא החלטתן בלבד (וזאת אני אומרת בתור אישה שכתבה לויקיפדיה ערך אחד).

    דווקא העובדה שאתן טוענות ש"אולי נשים נרתעות מהלוחמניות" - היא היא היוצרת הדרה והפרדה. לא צריך להגזים, גבירותיי.

05 הבעייה זה לא 25 אחוז נשים אשר זריהן
  • 07:13
  • 02.06.13

הבעייה זה שזו לא אנצ' פתוחה: יותר מידיי דבילים כגון המכונה "גלגמש" שמוחק ערכים לפי קריטריוניו הציוניים וכו'

06 גברים ממאדים ,נשים מוונוס. עדיין לא הבנתם ?  (לת) איתן הבת-ימי
  • 07:32
  • 02.06.13

07 ויקיפדיה הישראלית מרחיקה לא רק נשים יהושע
  • 07:49
  • 02.06.13

אלא גם גברים שאין להם כח וזמן להיאבק בגוורדיה שמרנית ומשועממת. אם אחרי כתיבת ערך אני צריך להגן עלין בבית משפט מהפכני ולשחזר אותו שלוש פעמים, אני מעדיף כבר לשחק טמפל ראן.

08 סבתא לשלוש נכדים מי
  • 08:05
  • 02.06.13

בדיוקנכדים דיוק כאן מתחילה הבעיה, כשאתם נותנים את תיאור בת האדם ביחס למספר הנכדים שלה

  •   כיון שכותבת הביקורת על ויקיפדיה היא אישה - גם העורכים הזכרים הם סבאים. הענין הוא שלערכים במדע שלמשל , לא משנה מין העורך. נשים עורכות לא מחוייבות לנושאים נשיים. גם השימוש בהטייה זכרית אינה משנה. יש שפות רבות שזה אף לא קיים.  (לת) איציק תירוש
    • 15:14
    • 02.06.13

  •   אני סיפרתי זאת לכתבת חנה
    • 18:38
    • 03.06.13

    אני סיפרתי לכתבת שיש לי 3 נכדים ואני גאה בכך. רציתי שנשים רבות בכל גיל תדענה שאין מה לחשוש מויקיפדיה והן מוזמנות להיכנס ולערוך. כתבתי ערכים רבים בעיקר בנושא ארכאולוגיה , ואתרים בארץ ישראל. ומעט מאד ערכים על נשים, כי אלה תחומי העניין שלי.

    חבל ששלומית שפעם בעבר מחקו לה ערך במקום להמשיך לערוך ערכים שיש לכתוב עליהם, בחרה להפסיק לערוך.

    ולשלומית הערך אקופימינזם שכתבת בשנת 2008 הוא קצר מאד ומחכה להרחבה. את מוזמנת להרחיב אותו. תביאי בכך תועלת רבה יותר לנושא הפמיניסטי מאשר להמשיך לכאוב על ערך שנמחק מזמן

  •   אז השגת בדיוק את התוצאה ההפוכה מזו שהתכוונת לה. פעם הבאה תצייני את השכלתך ואת היותך חברה בקרן ויקימדיה ישראל  (לת) האנציקלופדיסט
    • 19:46
    • 03.06.13

09 התקרבנות ובכיינות ותו לא יהושפט
  • 08:12
  • 02.06.13

זו מסוג הכתבות שכל כך נמאס מהן. אנה בורד מזכירה את הגוי הנבער המתלונן על כך, שאחוז היהודים בין חתני פרס נובל גדול לאין שעור מחלקם באוכלוסית העולם. כמו גם את המוסלמי המצוי בארצות ערב המתלונן על כך, שאחוז הצרפתים הנוצרים בין נושאי דגל המהפכה הצרפתית במאה ה-18 גדול לאין שעור מחלקם של המוסלמים באוכלוסית אינדונזיה. ואפשר להמשיך בישו הנוצרי, ברמב"ם, בקרל מרכס, באלברט איינשטיין ועוד כהנה וכהנה ואפילו באלוהים עצמו: כולם דוגמא להפלית והדרת נשים, אליבא דוויקימדיה, שאם לא כן איך זה שזכרים ולא נשים היו?
במקום להתקרבן, לחפור ולזיין לנו את השכל (בעיקר בתקשורת), הגיע הזמן שנושאות דגל השוויון תלמדנה לעסוק ולתרום בכל התחומים. כולל, למשל: נהגי טרקטורים וסמי-טרליירים, נהגי אוטובוס, מכונאות, עבודות בנין וצבעות, תחזוקת בנינים, ימאות. לא חסר. למה מוצאים אתכן כמעט תמיד רק בכסאות ובבמושבים מרופדים כאשר מדובר בחלקן של הפמיניסטיות בעולם העבודה?

הציטוט: "מכיוון שאת הערכים בוויקיפדיה כותבים אנשים פרטיים, יש למיעוט הנשים השפעה על אופן הצגת המידע ובחירת הערכים שיופיעו או לא יופיעו בוויקיפדיה" טיפוסי לחוסר ההגיון הפמיניסטי. אילו הערכים בוויקיפדיה היו נכתבים בידי נציגי חברות ומוסדות צבוריים לא היתה לכך השפעה דומה על אופן הצגת המידע ובחירת הערכים שיופיעו או לא יופיעו בוויקיפדיה? איזה שטויות אלה? חשבת אולי על האפשרות שהסיבה למיעוט הערכים על נשים בוויקיפדיה קשור אולי יותר לעובדה שרוב "נושאי הערכים" היו גברים ולא נשים?

10 לנשים אין סבלנות לדברים כאלה.  (לת) י
  • 08:12
  • 02.06.13

11 צופה אדוקה בסופרנוס מיכל
  • 08:21
  • 02.06.13

לא הבנתי איך גב׳ ליר הגיעה למסקנה שהסופרנוס היא סדרה שמעניינת יותר גברים. זו יצירת מופת טלויזיונית, העוסקת בטבע האדם, במשפחה, בצביעות החברה, בנפש האדם. איך בדיוק זה גברי יותר מנשי?!

12 הבעיה בויקיפדיה בעברית היא אכן מחיקת ערכים. יואב
  • 08:28
  • 02.06.13

זה מוציא את הרוח מהמפרשים כשאתה עובד קשה על ערך שחשוב לך, ואז מגיע איזה טרחן שהוא במעמד "עורך ראשי" ומחליט שזה נושא לא חשוב.

האם אפשר לשנות את המודל הזה??

13 השוואה מקוממת אלון
  • 08:36
  • 02.06.13

הנסיון להדגים את הטענה באמצעות השוואה בין הסופרנוס לסקס והעיר הגדולה פשוט מקומם! האחת היא סידרת דרמה מהטובות שנעשו בטלוויזיה והשנייה היא סידרה אופנתית טיפשית שמיצתה את עצמה אחרי 3 פרקים בערך... אולי זאת הסיבה להבדל באיכות הערכים בויקיפדיה ולא השיוך המגדרי?

14 אני מת על זה ששלומית ליר אומרת שהשיח בוויקיפדיה "כוחני, לא נעים ולא מקבל". ליברל
  • 08:42
  • 02.06.13

בתקופה שבה היא עצמה כתבה בוויקיפדיה, היא בעיקר עסקה בקידום עצמי של כל מיני מיזמים חברתיים שבהם היא משתתפת, ונכנסה למלחמות קודש בכל פעם שמישהו העז לגעת בערכים שלה או סתם לנסות להתווכח איתה. ויקיפדים זוכרים היטב את השפה הגסה והכינויים המעליבים שהטיחה בכל מי שלא הסכים עם דעותיה.
לגבי הקטגוריה הנפרדת של הסופרות בוויקיפדיה האנגלית, יש כאן אירוניה מסוימת: דווקא פמיניסטיות הן שרוצות קטגוריות נפרדות לסופרות (ולמדעניות, מתמטיקאיות וכו'), כדי שתהיה ברשת רשימה מקיפה ונגישה שלהן, אבל בגלל שיטת העבודה של ויקיפדיה לא משייכים ערכים לשתי קטגוריות שהאחת כלולה בחברתה. כלומר, הערך על מילאנו ייכלל בקטגוריית "ערים באיטליה", אבל לא בקטגוריית "ערים באירופה" (כיוון שקטגוריית "ערים באיטליה" היא תת-קטגוריה של "ערים באירופה"). לכן, ברגע שמעבירים מישהי לקטגוריה של סופרות ממין נקבה היא נעלמת מן הקטגוריה הכללית של סופרים. זו בעיה מתודית, בכלל לא בעיה של שוביניזם.

  •   ואולי צריך היה שהקטגוריה הראשית תהיה של נשים סופרות? חנה
    • 20:21
    • 05.06.13

    העובדה היא שבחרו בקטגוריה ראשית סופרים גברים ותת קטגוריה סופרות נשים. לא עלה על דעתם ליצור קטגוריה ראשית סופרות נשים ותת קטגוריה סופרים גברים. או שתי קטגוריות מקבילות של גברים ונשים תחת קטגוריה סופרים

15 שתי הערות הלוחש לסוסים
  • 08:42
  • 02.06.13

קראתי את הכתבה עד תומה. בעבר גם אני השתעשעתי בעריכת וכתיבה בויקיפדיה. אני גבר. 1. אף אחד לא מסנן כותבים, זה לא מקום עבודה שאפשר להאשים מישהו בהדרה או אפליה. הכותבים עושים זאת מתוך להט ותחושת שליחות, על חשבון זמנם החופשי. אם יש מיעוט נשים, זה בגלל שנשים חסרות את תכונות האופי האלה. גברים לא זהים לנשים, חשוב למנוע אפליה והדרה, אבל זוהי בדיוק נקודה שחושפת את השוני בין גברים לנשים. יש עוד קווי שוני אופייניים אחרים, בלי טיפה של שיפוטיות, הם פשוט קיימים. 2. גם אני חושב שצריך למחוק ערך על משתתפים באח הגדול, אלא אם כן עשו משהו משמעותי לטובת התרבות האנושית, או הישראלית. היות המשתתף ערבי היא לא סיבה מספקת בעיני. אבל זה בהחלט דיון לגיטימי, זו דעתי שלי.

16 מדוע הארץ משבש בכוונה תחילה את שמה של "הוויקיפדיה העברית" ומכנה אותה "ויקיפדיה בעברית" האנציקלופדיסט
  • 08:45
  • 02.06.13

כנראה עוד פרץ בלתי נשלט של שנאה עצמית.

  •   לידיעת הארץ: לא רק ששפתה של הוויקיפדיה העברית, עברית, רובם המוחלט של עורכיה, יהודים, והיא יונקת את תכניה מן הקניין הרוחני היהודי בן 2000 שנות ומתקומת הריבונות היהודית בארץ ישראל האנציקלופדיסט
    • 09:11
    • 02.06.13

    לולא המדינה היהודית בארץ ישראל לא הייתה קיימת "הויקיפדיה העברית" וגם לא עיתון "הארץ".

  •   הינה דוגמה לבוטות של עורך בויקיפדיה. מה אתה צועק? תסביר בנחת, כאן לא ויקיפדיה!  (לת) רש"י
    • 09:17
    • 02.06.13

  •   אנציקלופדיסט יקר, עיתון "הארץ" קדם למדינה היהודית אז הוא לא חייב לה את קיומו. אפשר להתפלפל ולומר שלולא "הארץ" יתכן שהמדינה לא הייתה קמה אבל זה אינו המקום לדון בכך. למה חשובים לך דתם ומקורות עולמם הרוחני של העורכים? האם לדעתך הם חייבים להיות מהולים, בעלי זיקה לתלמוד ולהכחיש את הנכבה? הרשה לי להזכיר לך שהציונות היא תנועה אוטו-אנטישמית ושגם ללא-ציונים יש מקום בארצנו ואפילו ללא-יהודים.  (לת) יוסי
    • 10:59
    • 02.06.13

  •   דעתך תתקבל בזרועות פתוחות בויקיפדיה העברית המנווטת בידי חונטה שמאלנית שמטרתה הפיכתה של מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה האנציקלופדיסט
    • 11:23
    • 02.06.13

    בניין "הארץ" היה נשרף על יושביו ואלה שהיו קופצים מהחלונות הבוערים וניצלים מריסוק האיברים היו נתלים במבושיהם על ידי הערבים לו היו מנצחים במלחמת השמד שכפו עלינו.

17 בעיה מגדרית איתמר
  • 08:56
  • 02.06.13

"רק 23% מכלל הכותבים בוויקיפדיה הישראלית הן נשים, לעומת 76% גברים" אני היחיד שתמה מהו האחוז הנותר?

18 ביריונות בוויקיפדיה רש"י
  • 09:02
  • 02.06.13

זו חבורה של בריונים שמוחקים ערכים כלאחר יד. מרחיקים כותבים טובים. הבעיה של וויקיפדיה העברית היא בעורכים בוטים! לא בעייה של נשים. תעשו כנס על ההתנהלות שלכם, תורידו את האצבע מההדק. כל הכוחנות ובוטות זה לא לכאן. תוציאו את האגרסיו ת בבית.

19 שני דברים מיליו
  • 09:10
  • 02.06.13

אחד - כדי להיות עורך משקיען בויקיפדיה אתה צריך קצת אובססיביות באופי, וזו תכונה שנפוצה בהרבה אצל גברים מאשר אצל נשים. זה עדיין לא אומר שרק בגלל זה גברים יכתבו יותר על גברים.
2. נכון להיום - עובדתית - רוב האישים ששווה שיכתבו עליהם ערך בחלק גדול מהתחומים הם גברים (מדע, פוליטיקה, ספורט, ספרות ורוב תחומי האמנות). יכול להיות שזה בגלל אפליה מגדרית היסטורית, או סיבות אחרות - זה לא ממש משנה - ככה זה. לעומת זאת אם תנתחו את כמות הערכים שקשורה לתרבות המודרנית (קולנוע, מוזיקת פופ, סלבריטאים) לא תמצאו שום הבדל משמעותי

20 כמה נשים מופיעות במדור הדעות באתר זה? ובמדורים המרכזיים האחרים? אילו תמונות של נשים מופיעות בעמוד הבית של 'הארץ'? הדרת הנשים כאן היא מושלמת, ועוד מעיזים לבקר אחרים.  (לת) במדור הדעות 0% נשים
  • 09:12
  • 02.06.13

21 יש גבול לטענת האפליה. האינטרנט חופשי וכך גם ויקיפדיה. מלחמות יכולות להיות נגד גברים בדיוק כשם שיכולות להיות נגד נשים כנראה שבממוצע נשים לא רוצות להיות עורכות ויקיפדיה (יותר סביר מזה שהן לא יכולות לערוך)
  • 09:12
  • 02.06.13

טיעון המין נראה מוזר בהינתן שבוויקיפדיה באנגלית אין הבדל בין גבר לאישה בגוף שני ועדיין יש שם 15% נשים עורכות.

הטענות פה הן ממש דמגוגיה - או שתביאו הוכחה או שלא תצאו בהאשמות כמו "ויקיפדיה שומרת על קו שמרני והיררכיה סמויה".

אם תביאו הוכחה שמראה בבירור כי אם גבר עורך ערך לא עושים דבר ואם אישה עורכת אז מתחילים להציק לה אז אני מאמין.
כמובן שזה יהיה קשה מאוד כיוון שאין מין לשם העורך!

אם נשים רוצות ערכים שקשורים לנשים, הן צריכות לכתוב אותו בעצמן ולא להכריח גברים לכתוב אותו. לא יכתבו, לא יהיה.

קופצים פה למסקנה שאם נשים לא עורכות זה בהכרח בגלל שגברים מדכאים אותן. יש עוד אפשרות - נשים (בממוצע כקבוצה) פשוט לא רוצות לערוך בויקיפדיה, בלי קשר לממשק או לכל דבר אחר.
תפסיקו לבטל את האפשרות הזו כאילו היא לא קיימת ונשים מוכרחות להיות זהות לגברים ב-100% ולהשוות כל מה שגברים עושים ב-100%.

  •   אתה כותב "אם תביאו הוכחה... וכו' טעות בהבנצת הנקרא. רמב"ם
    • 09:30
    • 02.06.13

    העורכים מציקים לשני המיים ללא הבחנה, אלא שנשים ברוב חוכמתן לא רוצות להתעמת עם הכוחנות, ונוטשות.

22 בהארץ מפלים בתגובות! הארץ שומרת על קו שמרני והיררכיה סמויה! כל התגובות כתובות בלשון זכר ויש ממשק לא נוח! ומסננים תגובות של נשים!
  • 09:14
  • 02.06.13

דמגוגיה זולה.

23 איך בדיוק היא סגורה אם וויקיפ' פתוחה לכולם ואי אפשר לדעת מי אתה? די לבכות
  • 09:15
  • 02.06.13

מישהו מפריע לאישה לשבת כל היום על האינטרנט ולערוך בוויקיפדיה? לא.

אז מה מפריע לכם? שיש בפועל יותר גברים שבחרו לעשות את זה מאשר נשים? זה באמת לא בסדר, ברור שהפתרון הוא להתלונן ולגרום לגברים לערוך פחות עד שיהיה שיויון ולא נגיד להתחיל לערוך בעצמכן גם...מאוד הגיוני

24 שנאת נשים נילי
  • 09:27
  • 02.06.13

הבעיה היא שמעט הנשים שיש שם גם שונאות אחת את השנייה ומגרשות אחת את השנייה, רוצים דוגמאות?

25 איזו אשה שמכירה בערך עצמה ללא קשר למעמדה המשפחתי תרצה לתרום למיזם שבו עורכת בכירה (או שמא זו שוב העריכה של הארץ) מדגישה את היותה סבתא לשלושה?  (לת) האנציקלופדיסט
  • 09:40
  • 02.06.13

26 יש גם מיעוט שמאלנים - והרבה ימנים שמטים את ויקיפדיה לימין, כדאי לכתוב גם על זה  (לת) אבירם
  • 10:01
  • 02.06.13

  •   הוויקיפדיה העברית מיום הורתה נטועה עמוק בערוגות השמאל שחותר להפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה. מה שמצטייר כמאבק לאומי עיקש להטיית הוויקיפדיה ימינה הוא בסך הכל ניסיון סיזיפי לאורך שנים למרכז אותה  (לת) האנציקלופדיסט
    • 12:44
    • 02.06.13

  •   והנה דוגמאות: התואר "נפל" נשלל בוויקיפדיה העברית מחללי כוחות המגן העבריים, ואלו מבני הדתות האחרות שלחמו לצידם, והוחלף ב"נהרג". האנציקלופדיסט
    • 06:17
    • 03.06.13

    וכך גם רס"ן רועי קליין הי"ד, נהרג, וגם ועבד אל-קאדר אל-חוסייני, נהרג.

    אחוות עמים. נטרליות עד אבדון מבית היוצר של האידיוטים השימושיים. כולם שווים בפני סרגל המוסר הוויקיפדי העברי. אלה שקמו עלינו לכלותנו, וגם אלו שהיו ועדיין, מגש הכסף שעליו הוגשה לנו המדינה, חד הם בעיני הוויקיפדיה העברית.

    והרי הוויקיפדיה, על פי עקרונותיה, אמורה לשקף מציאות קיימת ולא ליצור מציאות חלופית. וכידוע הציבוריות הישראלית מקדשת את חלליה בתואר "נפל".

    אז מה קורה כאן? האם הוויקיפדיה מייצגת בעלי עניין זרים?

    אי אפשר להנות מכל העולמות. או שהוויקיפדיה תשקף את הציבוריות הישראלית או שתלך לרעות בשדות זרים, אליהם היא ממילא פוזלת, ותהנה מהצוף של הקניין הרוחני שלהם.

    דוגמא נוספת:

    הוויקיפדיה הפכה ליד ושם לכל כפרי הנכבה. כל כפר וכפר של ערביי ארץ ישראל, שלא שפר עליו גורלו במלחמת השמד שהם כפו עלינו, זכה לערך. והערכים הללו מקושרים כולם לאתרי הנכבה הפלסטיניים המספקים את "התשתית הראייתית" לאמיתות השיח הפלסטיני שאנחנו אחראים לנכבה.

27 כותרת מתן
  • 10:03
  • 02.06.13

מדוע הכותרת בדף הראשי היא "רק גברים עורכים את ויקיפדיה בעברית" אם כבר בכותרת המשנה מצוין שרבע מהעורכים הם נשים?
די לסוגסטיה!

28 לקחת בערבון מוגבול את הכתוב שם; מצחיק שיש את אלו המצוטטים משם כאילו מדובר בדברי אלוהים חיים כמטאפורה  (לת) דבר אחד למדתי מויקי
  • 10:23
  • 02.06.13

29 ואיך "הארץ" תורם להבקעת תקרת הזכוכית : מציין את היותה של אחת העורכות הבכירות כסבתא לשלושה נכדים. מאוד ענייני וקשור לתוכן  (לת) האנציקלופדיסט
  • 10:41
  • 02.06.13

  •   וגם יצר גטו לנשים בתחתית עמוד הבית, היכן שנשים יכולות לדון בנושאים חשובים להן כמו דיאטות, איזה בגד ים לקנות, מיהן השחקניות הכי לוהטות ומה ללבוש כדי להרשים את הבוס. את הכאב ראש של הפוליטיקה, הכלכלה, החברה והתרבות השאירו לגברים.  (לת) הפוסל במומו
    • 14:51
    • 02.06.13

30 מי מגרש נשים מוויקיפדיה? נשים! אביגדור
  • 11:30
  • 02.06.13

הטענות מופנות כלפי "התרבות הגברית התוקפנית". אבל בעצם מי שמגרש נשים מעריכה של ויקיפדיה הן נשים.
תראו מה קרה לפני כמה חודשים שעורכת בשם דורית אירגנה חסימה של עורכת אחרת.
אז אל תבואו בטענות לגברים אלא למשהו אחר

31 האם גברים אשמים בכך שנשים מגרשות נשים מוויקיפדיה? אביגדור
  • 11:38
  • 02.06.13

מדוע להאשים את "התרבות הגברית התוקפנית" אם לפני כמה חודשים גירשה עורכת של ויקיפדיה עורכת אחרת, רק מטעמי פוליטיקה פנימית? ומדוע חנה שיודעת על כך לא מספרת זאת לעיתון הארץ?

  •   כל הכבוד להארץ צביקה
    • 14:16
    • 02.06.13

    שפרסמו את התגובה הזו. הרי כל הכתבה היא על הדרת נשים

  •   תנו לי לנחש: העורכת "המגורשת" הידועה בשיטה להתחבר מחדש מכתובת אחרת, היא שהתחברה כאן מחדש כדי להמליץ עשרות פעמים על ההודעה שלה עצמה. מגוחך.  (לת) מבין עניין
    • 23:42
    • 22.06.13

32 הצנזורה שלכם על תגובות לא נעימות היא סימן היכר לחוסר אונים אינטלקטואלי. בוז !  (לת) חורני
  • 11:46
  • 02.06.13

33 הצנזורה שלכם על תגובות שאינן מחמיאות היא סימן היכר בולט לחוסר אונים איטנטלקטואלי  (לת) חורני
  • 11:51
  • 02.06.13

34 גברים אשכנזים כשחלקם מטעם השב"כ, העקך על ד"ר ויקי שירן שונה ורוכך כך איציק
  • 13:23
  • 02.06.13

שלא ישתמע ממנו שיש אפליה ממוסדת של אשכנזים נגד מזרחים וערבים
שמובילה אותם להיות רוב בבתי הכלא!!

הוא שונה לפני כשנתיים בעקבות התעוררות מחודשת של הנושא.

  •   איציק היקר, אתה ואריה דרעי מרתיחים אותי כשאתם קובלים על כמות המזרחיים בכלא. קודם יכול היה הרב לא להביא עצמו לכלא כאסיר. שנית אפילו שאני אשכזי, לתנועת ש"ס ששלושה עשורים מהווה לשון מאזניים בכל הממשלות, היו את כל הכלים לשפר את גורל המזרחיים. גבר אשכנזי כועס
    • 20:50
    • 02.06.13

    יכול להיות שאני זכר אשכנזי
    ולכל אחד 88 המדטים שהיא החזיקה ב 9 כנסות

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A4%D7%9C%D7%92%D7%AA_%D7%A9%22%D7%A1

    היה יותר כוח לדאוג לכולם ולאחיהם המזרחיים בפרט.
    אבל מעיינהם היו נתונים להקמת מפעל אדיר של בערות
    שמגדיל ותורם לקיפוחם העצמי מיום ליום.

    אז חטאו לסלאח סבתי ולקזבלן
    אבל כל ימי חיי, כל איציק יפנה מעתה רק לנציגיו המוסמכים,
    וכן תוקם לאלתר הויקי--סחוגית
    שם נוכל לספר בפרשת ילדי תימן
    והעורכים יהיו גברים ס"ט עבדקנים עם לבוש ליטאי גאה!
    באישור מועצת גדולי התורה.
    ומעשרות שתתרמו לבדץ בית יוסף בע"מ.
    לעת מנחה, יטלו העורכים הברוכים, מעט חמינדוס בהכשר "עטרות".

    קיצור איציק טעית בכתובת
    שאל/בקש את אחיך איפה הכסף

    על הנחתום
    הר הגאון בא-גד "המקלל"

  •   http://www.haaretz.co.il/news/education/1.2035448  (לת) איציק לך הבית
    • 21:47
    • 02.06.13

35 הכותבים הם גברים אשכנזים כשחלקם מטעם השב"כ, העקך על ד"ר ויקי שירן שונה ורוכך כך איציק
  • 13:24
  • 02.06.13

ממוסדת של אשכנזים נגד מזרחים וערבים
שמובילה אותם להיות רוב בבתי הכלא!!

הוא שונה לפני כשנתיים בעקבות התעוררות מחודשת של הנושא.

  •   תיקון- הערך על ד"ר ויקי שירן שונה ורוכך כך איציק
    • 13:57
    • 02.06.13

    שלא ישתמע שקיימת אפליה גזע ממוסדת של אשכנזים נגד מזרחים וערבים שמובילה אותם להיות רוב בבתי הכלא!!

    הוא שונה לפני כשנתיים בעקבות התעוררות מחודשת של הנושא.

36 זה כי יש מספר מוגבל של ערכים מוצטפא שמטרלינג
  • 13:46
  • 02.06.13

בנושאים היחידים שנשים מתעניינות בהן: מין, חתונה ולשנוא נשים אחרות

37 ויקיפדיה נוגדת את אמות המידה של הדמוקרטיה אבנר
  • 14:24
  • 02.06.13

איך זה אף אחד לא שואל מדוע ערוץ תקשורת כמו ויקיפדיה נכתב ברובו על ידי אנונימיים או אנשים עם שמות ממוצאים ולא מוכרים, והם המשפיעים על כל הציבור.
העובדה הזו היא שערוריה

  •   אידיוט. תפתח אנציקלופדיה מתחרה, שבה אנשים חתומים על המאמרים בשמותיהם. אה, רגע, כבר ניסו את זה וזה לא הצליח (גוגל Knol, למשל).  (לת) ליברל
    • 14:51
    • 02.06.13

  •   קשקוש אידיוטי. ויקיפדיה לא שייכת לאף אחד, היא בסך הכול סכום התרומות של הכותבים בה. התוצאה לא מוצאת חן בעיניך? תקים אנציקלופדיה חדשה ותזמין אנשים שיכתבו בה לפי ראות עיניך. הפלטפורמה קיימת ופתוחה לכולם. לא אוהב שהעורכים הם אנונימיים? תמציא פלטפורמה דומה עם כותבים מזוהים בשמם, רק תזכור שזה כבר נוסה (גוגל Knol) ונכשל כישלון חרוץ.  (לת) ליברל
    • 21:55
    • 02.06.13

  •   פלסף. דמוקרטיה היא שלטון העם  (לת) beetle
    • 00:22
    • 03.06.13

38 הבעיה בויקיפדיה היא טרולים איל ציפר
  • 16:18
  • 02.06.13


הבעיה בויקיפדיה היא התמודדות עם כל מיני טרולים אובססיביים, שמקשים מאוד על הכתיבה

39 מי באמת שולט בויקיפדיה בישראל? כאן יש קבוצה של מאה שליטים.זה איציקלופדיה פתוחה? חפשית?בושה !  (לת) בושה
  • 17:18
  • 02.06.13

  •   אומרים שיש שם שלושה מנהלים: אחד סטודנט בן עשרים השני בן 27 מתכנת והשלישי בנקאי תלאביבי
    • 19:28
    • 02.06.13

    חוצמהם יש שם פקיד באיזה משרד ממשלתי סוכן ביטוח מבוטלת מכפר סבא בעל הוצאת ספרים מנס ציונה ואולי עוד כמה אולי עשרים בני אדם שקובעים הכל השאר הם מזדמנים וה מכתיבים לנו כל מה שנקרא. עצוב מאוד

  •   זהו עיתון לכל דבר הנשלט על ידי נמושות מיסטר איקס
    • 19:43
    • 02.06.13

    העיתונות בישראל מנוהלת על ידי עיתונאים מקצועיים ומנווטת על ידם בחכמה רבה. ויקיפדיה היא אתר קיקיוני המתיימר להתחרות בהם ללא אחריות ללא השכלה ללא תרבות
    זו לא בושה וחרפה אלא סכנה לתרבות האנושית

  •   שכחת לציין שבחונטה השלטת יש נוכחות מאוד בולטת ללהט"בים שמקדמים במלוא הכח את המשנה הלהט"בית  (לת) האנציקלופדיסט
    • 19:56
    • 02.06.13

  •   ‫תעזבו לכם יש אנשים מצוינים שמעתי שאחד מהמנהלים הוא עו"ד בכנסת אפילו אז תפיסקו עם ההתעלקות הזו קרישנה הארי
    • 20:27
    • 02.06.13

    אתם כפויי טובה

  •   תוכלו לפרסם כאן את השמות שלהם? זכות הציבור לדעת מי שוטף לו את המוח דניאל
    • 20:36
    • 02.06.13

    בכל עיתון נורמלי כותבים את שמות העיתונאים. אני רוצה לדעת מי כותב את הערכים שלהם במיוחד ערכי האקטואליה.

  •   איי, אין כמו טוקבקיסטים שמנהלים שיחות עם עצמם. שוב שכחת לקחת את הכדורים?  (לת) ליברל
    • 00:00
    • 03.06.13

  •   ערכי האקטואליה נכתבים גם על ידי ילדים בני 12 שנרשמו לויקיפדיה בוקרה פיל מישמיש
    • 22:59
    • 04.06.13

    אבל תוכל לשאול אותם היכן הם עובדים ואם זה בכנסת אז אל תתפלא על הרמה

40 הארגון בישראל מלא באינטריגות ומשמש קרש קפיצה לקידום פוליטי של הנמצאים בראשו  (לת) אדרי
  • 23:44
  • 02.06.13

41 הויקיפדיה העברית היא משהו שעדיף להתרחק ממנו, כי היא סובלת מחוסר אוביקטיביות משווע מנושאים פוליטים, ומבטאת פשוט את הקונצנזוס האופייני לישראלים. עדיף ללכת לאנגלית.  (לת) עמית
  • 09:02
  • 04.06.13

42 הבעייה היא תוקפנות אשר שטיימן
  • 02:37
  • 04.07.13

הבעייה היא תוקפנות של עורכים מתוסכלים כמו ברוקולי