המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

וידיאו || קיצור תולדות המלחמה על ארץ ישראל

סרטון חדש של המאיירת נינה פלאי סוקר את שלל העמים שנלחמו על ארץ הקודש מימי איש המערות ועד ימינו - כל זאת לצלילי שיר הנושא מאקסודוס

סרטון חדש מתמצת אלפי שנות היסטוריה בארץ ישראל בשלוש וחצי דקות. הסרטון של המאיירת נינה פלאי מציג אספקט מאוד מסוים של ההיסטוריה הכנענית/יהודית/רומית/ביזנטית/... בקיצור לא קשה לנחש שזאת עוד גירסה מדממת לסיפור חד גדיא ההיסטורי, שהארץ הזו משמשת לו תפאורה כבר אלפי שנים. אבל זו גירסה עשויה היטב על רקע קולו של אנדי ויליאמס ששר שיר הנושא של הסרט אקסודוס - This Land is Mine.

פלאי כתבה בדף הסרטון כי קיוותה שהקטע הקצר יהיה סצינת הסיום ב"סדר מצ'ואיזם", סרט באורך מלא ש"אולי, באופן פוטנציאלי, יכול להיות" שהיא תיצור.

באתרה היא מוסיפה מקרא של כל הכובשים השונים שעסוקים בחיסולים הדדיים בסרטון. מאנשי המערות ועד לסכסוך החבוט שלנו. הרשימה, כפי שאפשר לנחש, היא ארוכה.
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כל הכבוד על הכשרון יעל
  • 06:05
  • 07.10.12

יוצא מהכלל! מצמרר ובוטה והסוף הוא הסוף....

  •   יש כשרון בעיצוב, ורדידות נוראית בתוכן משה
    • 22:23
    • 08.10.12

    הסרטון פשטני ולכן מטופש. אגב, מעניין שרק יהודים (דוסים) רוקדים על גופות של אויביהם המתים.

  •   סרטון ענק. בהחלט ממצה את הרגשותיי מ'נצחונותינו' האדירים בעשור האחרון.  (לת) מילואימניק
    • 22:32
    • 08.10.12

  •   בשביל לספר היסטוריה של אלפי שנים ב3 וחצי דקות צריך לפשט דברים אנימטור
    • 02:30
    • 09.10.12

    בשביל טפשים כמוך

  •   חבל על הבוטות, הסרט אכן פשטני, מעוצב יפה מאוד, והמסר שלו, שזו ארצו של מלאך המות אכן בעייתי משהו בוגרת בצלאל
    • 09:20
    • 10.10.12

    על הרבה מקומות בעולם אפשר לעשות סרט כזה, תוך התעלמות ממאות שנים של שלום יחסי. המסר שאני קלטתי: "יאללה תפסיקו כבר להלחם, בשביל מה?" הוא ילדותי משהו. היו פה המון מלחמות, אין שום גאונות בהשטחת כולן.

02 עכשיו אתם מבינים למה כל הצעירים בורחים ממדינת ישראל?  (לת) איתי
  • 06:07
  • 07.10.12
03 הלינק לווידיאו לא עובד  (לת) אהוד
  • 07:37
  • 07.10.12

04 הסרטון עשוי בכישרון רב, ומדבר מאד לאדם המערבי הממוצע שאוהב הצגה פשטנית של הסכסוך כאיזה מאבק קטנוני סימטרי אינסופי בו צד אחד מקיז דם לרעהו וחוזר חלילה. במציאות זה קצת אחרת, כשצד אחד מנסה להשמיד את הצד השני והיה כבר מזמן עושה זאת לא היה יכול, ואנחנו במגננה תמידית שבלעדיה לא היה לא עיתון הארץ ולא הגברת המוכשרת  (לת) אסימטרי
  • 07:44
  • 07.10.12

  •   אתה מתאר את הסכסוך משתגיד
    • 13:09
    • 07.10.12

    אתה מתאר את הסכסוך כאילו אתה הוביט קטן וחמוד שחי לו עם האחים ההוביטים הקטנים והחמודים ומסביב חיים האורקים הרשעים של סרומאן שרוצים רק להרוג אותך.

    ואז אתה עוד מתלונן על כך שהסרטון מתאר את הסכסוך באמצעות הצגה פשטנית.

    משתגיד.

  •   הגברת המוכשרת חיה אי-שם בסן פרנסיסקו מגונן
    • 18:08
    • 07.10.12

    ככה שהיא לא ממש מאויימת תלויה ב"מגננה התמידית"

  •   זו לא הצגה של שום סכסוך ספציפי (אפשר לעשות אותו על כל מקום) אלא של הטפשות האנושית  (לת) אליהו
    • 19:18
    • 07.10.12

  •   למשתגיד: הסרטון מתאר רק את העובדה שיש מלחמה על הארץ, אבל לא את  (לת) לא את ההבדלים בין האוכלוסיות
    • 07:52
    • 08.10.12

  •   כשמביטים מספיק מרחוק ומהצד על בני האדם בצורה אוביקטיבית, כולכם בדיוק אותו דרעק. משתגיד
    • 14:03
    • 08.10.12

    ההבדלים בין תרבויות הם כמו ההבדלים בין אלה שמעדיפים לשבור את הביצה של ארוחת הבוקר בקצה הרחב לבין אלה שמעדיפים את הקצה הצר.

    נצרות, איסלאם, יהדות וכו'. כולכם, בלי יוצא מן הכלל, הורגים ומוכנים למות בעד סיפורי מעשיות, דברי הבל ורעות רוח.

  •   נראה אותך חי שנייה אחת בגדה או בעזה.  (לת) כי לכל ישראלי מגיע להתעוור
    • 22:34
    • 08.10.12

05 אין ספק שסרטון פשטני ומצויין זה (לפחות מבחינה גרפית) יזכה בהערכה רבה מהמערב העיוור, שישוש לתלות את כל צרותיו בארץ הקטנה הזו והמאבקים עליה בין יהודים מזוקנים לבין ערביים עטויי כפייה. המציאות, מה לעשות, קצת יותר מורכבת וממש לא ניתנת לתמצות בסרטון הזה. מה שכן, מוטיב אחד ניתן להבין בבירור מהסרט, והוא שהמזרח התיכון (לוא דווקא ארץ ישראל) היה ויישאר לעולמי עד זירת התכתשויות בלתי פוסקת, וזאת בעיקר בגלל תרבותם העקומה והעקובה של תושביו שמעולם לא עניין אותם קיום בשלום איש עם רעהו אלא בעיקר טבח איש את רעהו אסימטרי
  • 07:48
  • 07.10.12

אין ספק שסרטון פשטני ומצויין זה (לפחות מבחינה גרפית) יזכה בהערכה רבה מהמערב העיוור, שישוש לתלות את כל צרותיו בארץ הקטנה הזו והמאבקים עליה בין יהודים מזוקנים לבין ערביים עטויי כפייה. המציאות, מה לעשות, קצת יותר מורכבת וממש לא ניתנת לתמצות בסרטון הזה. מה שכן, מוטיב אחד ניתן להבין בבירור מהסרט, והוא שהמזרח התיכון (לוא דווקא ארץ ישראל) היה ויישאר לעולמי עד זירת התכתשויות בלתי פוסקת, וזאת בעיקר בגלל תרבותם העקומה והעקובה של תושביו שמעולם לא עניין אותם קיום בשלום איש עם רעהו אלא בעיקר טבח כל השונה מהם, ואם נגמרו השונים אז טבח כל מי שאינו הם

  •   המציאות היא לא כפי שאתה מתאר גרש
    • 17:44
    • 07.10.12

    המציאות היא שקיצוניים דתיים שמאמינים בחבר דמיוני, נחשים מדברים ונבואות על מלחמת גוג ומגוג מכתיבים את המדיניות של *שני* הצדדים. גם בקרב היהודים יש תנועות משיחיות דתיות שמכתיבות ומלבות את הסכסוך ואם אתה מנסה להציג את הסכסוך בתור יוהדים טובים נגד ערבים רעים אז אתה הוא זה שמתאר את המציאות בצורה עיוורת.

    הסרטון הזה מתאר את המציאות וההיסטוריה בצורה חדה ומדויקת. המניעים היותר מורכבים שלא מופיעים בסירטון הם קשקושים ודלוזיות של אוכלוסיות שמאמינות בחבר דמיוני שבחר בהן והבטיח להן את הארץ. אנשים שמאמינים בחבר דמיוני ונחשים מדברים רבים על פיסת ארץ מצ'וקמקת. המציאות מגוכחת אפילו יותר מהסירטון.

  •   "...תרבותם העקומה והעקובה של תושביו שמעולם לא עניין אותם קיום בשלום איש עם רעהו אלא בעיקר טבח כל השונה מהם, ואם נגמרו השונים אז טבח כל מי שאינו הם" - זה כולל את התרבות היהודית, כן? דודי הירושלמי
    • 17:46
    • 07.10.12

    תיאור לא רע של התרבות היהודית מאז ימי יהודע בן-נון רוצח ההמונים, דרך הקנאים והסיקריים של חורבן בית שני, שלא בחלו ברצח אחיהם, וכלה בהצקנה הדתית-לאומנית המשיחית של ימינו, שמפנטזת על הטבעת הר הבית בנהרות של דם. אמנם לא נראה לי שלזה התכוונת, אבל כבר אמרו חז"ל "הפוסל - במומו פוסל".

  •   אכן,משהו חשוב הינו אסימטרי אצלך.מה אתה חושב,שלכולם יש זמן וכוח להתעסק עם השטויות שלנו.האידיוטיזם שלכם יגרום לכך שנסולק מכאן.השם לא יעזור כמו שאף פעם לא עזר.חולי רוח.  (לת) סימטרי
    • 01:23
    • 08.10.12

  •   השלטון בישראל הוא דמוקרטי, וזהו תמציתו של ההבדל, תלוי מי שולט  (לת) יש בכל מדינה קיצוניים
    • 07:55
    • 08.10.12

  •   זה שהשלטון בישראל כרגע הוא דמוקרטי זה לא רלבנטי לנושא הסירטון משתגיד
    • 14:06
    • 08.10.12

    דמוקרטיה היא בסה"כ שיטת משטר. היא לא מחסנת אף אחד מפני הבעיה החמורה עליה מצביע סירטון האנימציה: טפשות אנושית בסיסית.

  •   האינך קצת מכליל? בכל קבוצה ישנו סקטור - אמנם מצומצם יחסית - שכבר הבשיל תודעתית שעבורו מושג האויבות והאגואיזם הלאומי (לאומנות - הרעל הנוראי ביותר על פי אלברט איינשטיין) כבר נתפסים כאיוולת גמורה. אלא שבארצנו אצל הרוב הלאומנות והגאווה הריקנית שביטויה בתפיסה העצמית שעוותה - "כעם סגולה ונבחרו של הפרוטקציונר הגדול" מהווים את המוטו המרכזי שאכן ככל הנראה יובילנו לסצנה הסוגרת את האנימציה המופלאה.  (לת) קנדיד
    • 10:42
    • 11.10.12

  •   כלל לא דמוקרטי אלא דיקטטורי ומשוחת משום שהוא מבוסס על אימלול ונישול "שונים" חסרי מגן. הדמוקרטיה אקסכלוסיבית שלך זהה וגרועה לא פחות מהאפרטהייד של דרום אפריקה בזמנו.  (לת) קנדיד
    • 10:46
    • 11.10.12

06 ולכל הציונים היו שטריימלים וטליתות? עמרם
  • 07:48
  • 07.10.12

אפשר היה גם להוסף איזו מקראה עם שנים ושמות העמים שנלחמים... לא כולם מבדילים בין האשורים לבין הבבלים.

07 מבחינת אנימציה/אמנות וכאלה - אחלה. מבחינת תוכן ואינטליגנציה - סרטון אינפנטילי לגילאי 3-5 לכל היותר..... אחד שלחם בבריטים ואין לו זקן ושטריימל.......
  • 12:27
  • 07.10.12

אפילו בלי להיות פרו או אנטי ישראלי, לא היה כדאי, ראשית דבר, להראות את מיקומה של אותה ארץ שכולם טוענים לבעלות עליה, כביכול???? לא היה כדאי להבהיר שבגלל מיקומה יש לארץ זו חשיבות מיוחדת מבחינות רבות, ולא כל אלה שנלחמו עליה טענו לבעלות עליה - מלבד הבעלות בשל הכיבוש....... (האם בכזה סרטון "חכם" לא היה כדאי להציג את האשורים כמי שבאו מאשור, הבבלים - מבבל והרומאים מאיטליה של היום, ואת הערבים הנחמדים האלה - כמי שקפצו לבקר כאן ממדבריות ערב.......

  •   ואת היהודים כמי שבאו ממדבריות עבר הירדן?  (לת) אחד שלחם בטחנות רוח
    • 15:33
    • 07.10.12

  •   גם ה-IQ שלך, לוחם טחנות הרוח, הגיע כנראה עם הרוח בשל משקלו הרב...... זה שלחם בבריטים וגו'
    • 18:00
    • 07.10.12

    נראה לך שהיהודים "באו ממדבריות עבר הירדן"??? היה רצוי שראשית תלך ותלמד משהו, ואז תשרבט תגובה אומללה..... ועל קצה המזלג: נכון שאבי האומה הגיע מאזור הסהר הפורה (בלי לשחוט אף אחד, אגב), אך "טיול" והתיישבות היו מקובלים בעולם העתיק כמו בעולם הלא ממש ישן באזורנו (ע"ע מהגרי עבודה ערבים והתנחלות שבטים בדווים בנגב). היה מספיק מקום לכולם. "הכיבוש" הראשון של "היהודים" (שנקראו אז "עברים") היה כשחזרו לארצם (עפ"י המקורות) מגלות מצריים (שאינה ממש בעבר הירדן...) בה היו עבדים . עפ"י המקורות, העברים חזרו לביתם אותו עזבו בעת שירדו מצריימה לשבור שבר (הסיפור מרגש ויפה, אך יש בו גרעיני אמת שלא נסתרו מעולם) - וזה ההבדל בינינו לכל המרעין הבישין האחרים שעברו ושחטו פה.......
    (אתה יודע IQ גדול שלי, כיצד, למשל, נוצרה איטליה ומהיכן הגיעו ה"איטלקים"?? ולגבי גרמניה, יש לך איזו שאלה מיוחדת? וצרפת???? בארה"ב איני נוגע. טאבו).

  •   הישראלים אכן הגיעו לארץ ישראל בעת כיבוש הארץ ע"י יהושע מהמזרח, מעבר לירדן. הם היו בראשיתם נוודים, אנשים שאינם קשורים לשום מקום ולשום ארץ. לכן אי אפשר לדבר על גלות במצרים ועל חזרה לארצם.  (לת) אור
    • 19:27
    • 07.10.12

  •   נראה לי שנגעתי בנקודה רגישה... אחד שלחם בטחנות רוח
    • 19:45
    • 07.10.12

    האייקיו שלי הוא לא העניין כאן (וכיצד בדיוק יש לאייקיו משקל?)

    אני לא מבין למה אתה שוטח בפני את אגדות התנ"ך. גם לפי אגדות אלו, יושבי הארץ הקדומים היו הכנענים, ואילו העברים תפסוה בכוח הזרוע (תוך הכחדת התושבים המקוריים). ברור שכמעט כל עם, קבוצה או שבט נדד מפה לשם במהלך שנות קיומו. רק לא ברור לי מדוע אתה סבור שהיהודים / העברים שונים בהקשר זה משאר יושבי הארץ לדורותיה.

  •   לאחד שנלחם ... ואת היהודים כאילו שבאו מעירק (אברהם), מצרים (משה ), ומאירופה (הציוניסטים)? אבג
    • 22:38
    • 07.10.12

    דווקא מחקרים גנטיים מראים שערבים הנחמדים שלך מקורם פה ום הכנענים הכי מקוריים שאתה יכול למצוא

  •   אבג יקירי - יש לך איזו הפנייה למחקר, מלבד תעמולה ערבית? עד כמה שאני קראתי, המצב בדיוק הפוך....... ולאדון "אור" אם רצונך להתערב בשיח המבוגרים, צא מהויקי.....
    • 09:49
    • 08.10.12

    עד כמה שאני קראתי, ולפי עובדות לא כל כך עתיקות (עניין של לא יותר מ150-200 שנה), מרבית ערביי א"י הגיעו מהאזור ואינם בני המקום. החלק הקטן, כמובן, מקורו כאן והם צאצאי יושבי הארץ הקודמים והקדמונים - כולל כל הכובשים וכולל צאצאי היהודים..... אגב, אבג\ אם כבר צייצת. אתה יודע מי היו הכנענים ומהיכן הגיעו?

08 קצת תת רמה לא משו
  • 16:09
  • 07.10.12

כל היסטוריה של עם מסוים אפשר לרדד ככה

09 מטופש ופשטני לחלוטין; מעדיף לצפות ברומא  (לת) נעדר דיוק
  • 16:13
  • 07.10.12

  •   פשטני ולא מדויק, אבל לא מטופש בכלל דא עקא
    • 17:37
    • 08.10.12

    היוצרת התרשלה בפרטים ההיסטוריים (במודע), אבל עיקר הדברים הוא אמת: האנשים מספרים לעצמם סיפורים יפים על מה אלוהים רוצה, ואז ניגשים להרוג זה את זה. מה פה לא נכון? אין יהודים כאלו? אין מוסלמים כאלו? לא היו נוצרים כאלו? היו גם היו.

10 הגברת פציפיסטית, וגם פמיניסטית. הבנו. די לשפיכות הדמים, למעגל האימה וכול החרטא שעליה מקבלים פרסים וביקורות אוהדות באירופה. ועכשיו לשאלת מיליון הדולר: מה עושה הגברת הרגישה כל כך, באיזור המדמם הזה? למה היא פה? או יותר נכון, למה היא לא הולכת? יהיה טוב לה, ושקט לנו.  (לת) נו שוין
  • 16:25
  • 07.10.12

11 יש טעות בכתבה - זה לא "סדר מצ'ואיזם", זה "סדר מזוכיזם"  (לת) איש קטן
  • 16:37
  • 07.10.12

12 הסוף הוא החלק החזק בסרט. Menahem Haike
  • 17:06
  • 07.10.12

תגידו מה תגידו על הסכסוך ואיך שהוא נראה, הארץ הזאת היא ארצו של המוות, והמוות לא מוותר עליה בקלות. לדעתי יוצרת הסרט פשוט אומרת שכל עם נלחם על מקום שבו יוכלו ילדיו למות מהר יותר.

13 סדר-מזוכיזם, לא סדר מצ'ואיזם.  (לת) מ' המסתורי
  • 17:33
  • 07.10.12

14 "סדר-מזוכיזם", לא "סדר-מצ'ואיזם"  (לת) ליאור
  • 17:48
  • 07.10.12

15 מבחיל. מעולם לא היתה הארץ הזו מולדת של שום עם למעט עם ישראל. ארצישראלי
  • 18:59
  • 07.10.12

לכל הכובשים הזרים היתה מולדת משלהם. מעולם לא היתה ירושלים עיר בירה של שום עם. לכל הכובשים היתה בירה במולדתם.

  •   הכחשת ההיסטוריה אכן מבחילה משועשע עד מאוד
    • 11:59
    • 08.10.12

    מה היתה המולדת של הכנענים? ואיפה נולד משה? התורה לא משאירה מקום לספקות: עם ישראל התהווה, מה לעשות, במצרים, ולא בשום מקום אחר. לפני זה היה מדובר בבית אב אחד בלבד - לא משהו שאפשר לכנות עם. וזה בהנחה שאתה בכלל מאמין למה שכתוב בתנ"ך (רמז: זה לא מומלץ).

16 ציור היהודים הלוחמים עם זקנים ופאות מראה מי קהל היעד של הסירטון  (לת) דר שטירמר
  • 19:01
  • 07.10.12

17 ורק הכובש הבריטי ניצל משחיטה. כנראה נראה לא יפה לתורמים באירופה.  (לת) הרברט סמואל
  • 19:04
  • 07.10.12

  •   מהר! רוץ ומצא את כל התורמים מאירופה! לפני שישתלטו עלינו! היכן מתחבאים התורמים?
    • 11:55
    • 08.10.12

    איזה תורמים מאירופה בדיוק? אה, הבנתי. ראית את הסרט והחלטת שזו חלק מהקונספירציה הידועה של "הקרן לישראל חדשה". מרשים, מה שהולך אצלכם בראש.

  •   אולי בגלל שהם קיפלו את הזנב וסגרו את הבסטה של המנדט?  (לת) תשובה אפשרית.
    • 17:48
    • 24.10.12

18 זה סדר מזוכיזם ולא כפי שכתבתם...  (לת) Omer
  • 21:19
  • 07.10.12

19 שם הסרט שהיא רוצה לעשות הוא "סדר מזוכיזם" ולא "סדר מצ'ואיזם". R
  • 21:51
  • 07.10.12

טעות פרוידיאנית? :-)

20 היהודים עם השטריימלים והנגאנים כמו נלקחו היישר מקריקטורה אנטישמית מתחילת המאה ה-20. אלכס מהכרמל
  • 00:31
  • 08.10.12

חוץ מזה, צה"ל לא נלחם ב-AK47.

21 סרטון אווילי שלא ברור מה מטרתו מורה להיסטוריה
  • 02:16
  • 08.10.12

האנימציה חביבה (ולא יותר) והתוכו הוא הצגה שטחית חד מימדית ומשעממת של מה שהיוצרת חושבת ל"היסטוריה".

22 אנחנו רק חלק מהתפאורה העכשוית של המקום... אור
  • 05:24
  • 08.10.12

אני חושב שהיא מציגה תמונה פשטנית ומדויקת של המצב בחתיכת האדמה שנקראת ישראל, בלי קשר ליהודים או ערבים, אנחנו פשוט חלק מהתפאורה העכשוית של המקום...

23 האמת? אין לנו שום זכות על הארץ הזו!  (לת) יוסי
  • 09:00
  • 08.10.12

24 מלחמות גברים???  (לת) אשה
  • 09:53
  • 08.10.12

25 מדהים  (לת) ריקי
  • 10:10
  • 08.10.12

26 מה צורם בסרטון שיינדלה
  • 11:18
  • 08.10.12

השיר המלוה את האיורים לקוח מהסרט המייצג את הקמת ישראל והחלום הציוני במערב: אקסודוס. כלומר, אף שלכאורה מוצגת היסטוריה ניטראלית על עמים ותרבויות שונות שנאחזו בארץ, הקו אנטי-ציוני מובהק כי הדגש מושם על הגחכת הזיקה בין היהודים לארץ ישראל מנקודת מבט צינית-סרקסטית. השיר הקיטשי של הוליבוד מייצג את כל התנועה הציונית פה.
האמת ההיסטורית כמובן מסובכת הרבה יותר. יחס אומות העולם לארץ ישראל עמוק ומסובך בשרשיו בתנ"ך וברעיון הבחירה. ההישגים הגדולים של הנצרות מקושרים בטענה ובאמונה העמוקה שהבחירה עברה לרשותם והאל נטש את היהודים לעד. אולי מוטב אם המאיירת תבחר בעתיד נושאים קלילים יותר ופחות תובעניים או טובעניים.

























































27 סרט אוטופי - מתי כל-כך הרבה חרדים לחמו למען הארץ הזו???  (לת) מפוכח
  • 11:35
  • 08.10.12

  •   דווקא הקטע של החשמונאים מדויק במיוחד, והם היו יהודים שומרי מצוות נכון הוא שמאז גירוש בבל הם לא
    • 17:55
    • 24.10.12

    הקונספט מאז היה שרק אלוהים יחזיר את עם ישראל לארצו.
    ואז באו הציונים ועשו "קפיצת הדרך", ומסתבר שאלוהי הקידמה דווקא היה איתם.

    אבל החרדים עדיין חיים פה, לשיטתם, תחת "מלכות זרה". וזה שיש מי שמוכן לממן להם לימודים והולדת ילדים באין מפריע זה דווקא אשמת בן גוריון.

28 חזק ביותר  (לת) תודה
  • 11:47
  • 08.10.12

29 חבל שהאנימציה של התנועות כל כך דלה. היה יכול להיות טוב כי האיורים מקסימים  (לת) חח
  • 11:53
  • 08.10.12

30 סרט חמוד אבל בינו לבין המציאות אין הרבה קשר.  (לת) עידו
  • 14:00
  • 08.10.12

31 ביזיון קורא
  • 16:29
  • 08.10.12

מגיב/ה 20 צודק/ת. ראיתי את הסרטון לפני כשבוע ומאז אני בויכוחים עם בתי שחושבת שהוא מצויין. אני חושב שהוא אנטיציוני ואנטישמים יפיצו אותו. אני חושב שזכות היהודים על א"י אין משמעותה שלילת זכותם של הפלסטינים למדינה עצמאית בגבולות 67 תוך תיקוני גבול. דיעה כזו שמה אותי על הצד השמאלי של המפה הפוליטית, למרות שאני קפיטליסט בנשמה. ניחא. אבל מכל מקום אני חושב שהסרטון אנטי ציוני כי הוא משווה את מאבקו של עם ישראל על א"י (או חלק ממנה) כשווה לכיבוש הצלבני, או העותומני וכו' שמעולם לא ראו בא"י "מולדת" ובוודאי לא מולדת יחידה. הסרטון גם מרמז, מכוח האינרציה, שזה רק עניין של זמן שיבוא כוח חיצוני כלשהוא ויכבוש אותנו ושחייה של המדינה כמדינה הם זמניים. בדיוק מבית מדרשו של אחמדינג'אד שמאיים למחוק את ישראל מהמפה. ביזיון.

  •   אבל זה באמת רק עניין של זמן שיבוא כוח חיצוני כלשהוא ויכבוש אותנו, וחייה של המדינה כמדינה הם אכן זמניים... מוקי
    • 22:06
    • 08.10.12

    יבוא יום ומדינת ישראל תיעלם, ויבוא יום ויגור כאן עם אחר. זו טבעה של ההיסטוריה, וזה טבעו של המין האנושי. אתה באמת מאמין שמדינת ישראל תמשיך להיות כאן בעוד 500 שנים? ובעוד 1,000 שנים? או בעוד 5,000 שנים? יבוא יום ותחולל כאן מלחמה, או מהפכה, או מלחמת אחים, או נדידת עמים, או אסון אקולוגי או מי-יודע מה - ומדינת ישראל תחדל מקיומה. עצוב, אבל בלתי נמנע.

    ובנוגע ל"זכות היהודים על א"י"... על מנת לממש זכות זו, גורשו כמה מאות אלפי פלסטינים עם הקמת המדינה, לא הורשו לחזור לבתיהם, וכפריהם הוחרבו - כך שעם כל הליברליות והרצון לשלום, אתה לא יכול להכחיש את האמת הבסיסית שבסרטון הזה. כל אחד מאמין שזו ארצו או שזו זכותו לשלוט בה, ועל מנת לממש את אמונה אלימה זו הורג בתושב הקיים ומגרש או משעבד אותו.

  •   יש מצב שהבת שלך צודקת. סרט חזק [גם אם עושה כאב בטן]
    • 09:23
    • 09.10.12

    אף אחד לא יוצא מהסרט הזה טוב. הקריקטורה של רעולי הפנים לא יותר מחמיאה.
    ובכ"ז, החרדים הלוחמים ואח"כ הקאלצ'ניקוב מעידים בעיקר על כך שהיוצרת לא מכאן, וקצת חיפפה בשעורי בית.

    את סודות העתיד לא ניתן לצפות, בוא נקווה שהאטום ייצור מאזן אימה ולא קטסטרופה כפי שמנבא סוף הסרט.

32 הרוצח והנרצח – אותו דבר יוסי רגב
  • 17:40
  • 08.10.12

אני לא איש הימין, ולא בעד המתנחלים או בעד ביבי, אבל אני לא מקבל את המסר של הסרטון הזה.
הסרטון הוא אכן מצחיק מאוד, אבל בדרך הצחוק היא מנסה להכניס בראש הצופים בו, בעיקר בארה"ב, שהיהודים בארץ ישראל הם כובשים רצחניים, כמו הצלבנים והאימפריות שכבשו את א"י במהלך ההסטוריה. זה שלכל הכובשים האחרים היו מדינות משלהם ולנו אין – זה לא מופיע בסרטון הזה. זה שבמלחמת השיחרור הערבים תיכננו לשחוט את כל 600 אלף היהודים בארץ – זה לא קיים בסרטון הזה. זה שהיהודים נרצחו וגורשו מהארצות שבהן חיו במהלך כל ההסטוריה – זה היא לא יודעת. זה ששישה מיליוני יהודים נרצחו בשואה – זה לא חשוב. היהודים בישראל הם כולם כובשים רצחניים, כמו כל הכובשים הקודמים.

33 היא מהאו"ם  (לת) צופה
  • 22:36
  • 08.10.12

34 אז היהודים הם כמו היוונים הרומאים הצלבנים והביזנטים? אלי
  • 23:26
  • 08.10.12

עוד כובש שהרג את התושבים הזמניים כדי לשלוט באופן זמני.

  •   כן, הכל זמני.... כמה זמן אנחנו שולטים פה? חורחה
    • 10:10
    • 09.10.12

    שלטתנו בתקופה התנכית כמה שני ועכשיו כמה שנים... זה כלום הסטורית

35 מדהים כלכך עצוב כלכך אלירן
  • 15:48
  • 09.10.12

אידיאולוגיה/כח/כסף/כבוד
המרוויח הגדול הוא המוות

36 לפחות שם החרדים משרתים בקרבי...  (לת) ר
  • 10:11
  • 10.10.12

37 לא הבנתי - מה יוצא למלאך המוות מכל הסיפור הזה?  (לת) יונתן
  • 13:41
  • 10.10.12

38 לחיילי צה"ל אין קלצ'ניקוב אלא M16 - איזה בורת!  (לת) ארנון
  • 02:26
  • 12.10.12

39 אלים מאוד, פשטני מאד,רדוד מאד, כוחני מאד ,לאומני מאד ולכן-ימני מאד  (לת) תמיר
  • 09:50
  • 13.10.12

40 שמתם לב שבסוף - על הטנקים הישראלים מופיע הכוכב האמריקאי? סרט מגמתי מאוד עם זיוף היסטורי מכוון  (לת) תיתעוררו
  • 20:24
  • 13.10.12

41 מקסים!!! משה
  • 06:41
  • 14.10.12

רעיון וביצוע מקסים. בהצלחה.

42 תקראו את התנך מיקו
  • 07:46
  • 18.10.12

תקראו את התנך ותראו שגם העברים הקדמונים היו קבוצה של מהגרים שחיפשו מדינה עד שמצאו את כנען.

פרוייקטים מיוחדים