טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

איך Waze יכולה לעזור במניעת תאונות

חוקרים מאוני' בן גוריון גילו שאפליקציות יכולות לסייע לזהות אזורים מועדים לפורענות, ולעזור בפרישת המשטרה במקומות הרלוונטיים

תגובות

רשתות חברתיות מבוססות מיקום ואפליקציות ניווט חברתיות כמו Waze הישראלית יכולות לסייע למשטרה להתמודד עם תאונות דרכים, כך קובע מחקר ישראלי חדש.

המאמר שהוצג בוועידת IEEE נכתב על ידי הדוקטורנט מיכאל פייר והסטודנט דימה כגן, בשיתוף ד"ר רמי פוזיס, פרופ' ליאור רוקח ופרופ' יובל אלוביץ' - העומד בראש מעבדות דויטשה טלקום באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

החוקרים מקבוצת המחקר של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לאבטחת מידע ברשתות חברתיות הראו כי בעזרת מידע גלוי שנכרה מרשתות כמו ווייז ניתן לזהות קטעי כביש מועדים לפורענות. במקביל, בזכות הדיווחים הרבים של המשתמשים הם הצליחו לזהות אזורים בהם יש נוכחות גבוהה של משטרה, למרות שאינם מועדים לתאונות.

המחקר של המידע הרב שמגיע מפעילות משתמשים ברשת בכלל, וברשתות חברתיות ובסמארטפונים הוא תחום שזכה לצמיחה אדירה בשנים האחרונות. הדבר הוביל לחששות מפני שימוש במידע כדי לחדור לפרטיות המשתמשים, אולם במקביל נעשים גם מחקרים שמנסים לנצל את המידע הזמין למטרות מועילות. גוגל למשל משתמשת כבר כמה שנים במידע מהחיפושים של הגולשים כדי לזהות מקומות בהם מתפשטות מחלות כמו שפעת. במחקר אחר, חוקרים בקרנגי מלון משתמשים בעדכונים ברשת פורסקוור כדי ללמוד על דפוסי החיים בערים בארה"ב.

מפת מוקדי התאונות לפי המחקר

"בשל הפופולריות הגוברת של מכשירים חכמים שכוללים אמצעי זיהוי מיקום, צמחו בשנים האחרונות רשתות מבוססות מיקום רבות. רשתות חברותיות מבוססות מיקום כמו פורסקוור, פייסבוק, Places ,Google Latitude, מובלי ו-Waze כבר זכו למיליוני משתמשים", כתבו החוקרים מאוניברסיטת בן גוריון. "רשתות מבוססות מיקום יכולות להשתמש במאגרי המידע האדירים של מיקומי משתמשים כדי לספק למשתמשים שירותים המבוססים על הגולשים כמו דיווח על מצב התנועה או המלצות מסע", כתבו החוקרים בפתיחת המאמר.

באמצעות נתונים שאספו החוקרים הם הצליחו למפות היכן תאונות מתרחשות מדי יום. בין היתר הם גילו כי 75% מהאזורים המועדים לפורענות נמצאים בצמתים. ב-31 ימי הדגימה מצאו החוקרים 2,743 מקומות שבהם אירעו תאונות, מתוכם רק 312 אתרים שבהם אירעו שלוש תאונות או יותר. רק ב-19 מקומות נרשמו שבע תאונות ומעלה, וכאמור, 75% מהם היו צמתים. פייר ציין כי מדובר בנתונים גלויים שהתוכנה שלהם אספה מהאתר של Waze וכי לא מדובר בנתונים המלאים.כדאי לציין שגם לפי נתוני הלשכה הממשלתית לסטטיסטיקה צמתים הן מוקדים מועדים לפורענות. על פי הנתונים לשנת ב-2011, כ-43% מהתאונות עם נפגעים שאירעו בדרכים עירוניות התרחשו בצמתים, ו-28% מהתאונות עם נפגעים בדרכים בין עירוניות אירעו בצמתים.

החוקרים גילו שלפי דיווחי הגולשים בווייז, למשטרה לוקח בממוצע כ-20 דקות להגיע לאזור התאונה ויש אזורים בארץ שרק לאחר 40 דקות מרגע הדיווח הראשוני המשטרה נראתה באזור התאונה. ברוב המקרים (67.9%) המשטרה כלל לא מגיעה לזירת התאונה.

החוקרים מאמינים שהמידע יכול לסייע במניעת תאונות על ידי איתור קטעי כביש בעייתיים בזמן אמת . בנוסף, באמצעות שיטות אלו ניתן להמליץ למשטרה איך לפרוש את כוחותיה באופן יותר אופטימלי.

"תחום הרשתות החברתיות מבוססות-המיקום הוא תחום מחקר חדש, ורק עכשיו מתחילים לגלות את הפוטנציאל הגלום בכמות הנתונים הענקית הנאספת על בסיס יום-יומי", אמר פייר. "באמצעות מחקרים מסוג זה, שעוקבים אחר אירועים כגון תאונות דרכים לאורך זמן, ניתן לסייע לכוחות המשטרה לזהות קטעי כביש שמועדים לפורענות בזמן או לחילופין- מקומות שלא מצריכים כוחות שיטור רבים" . 

Data Mining Opportunities in Geosocial Networks for Improving Road Safety
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות