רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שי TRA ליטמן. "מתעסק בפוליטיקה של החיים שלי"
המוזיאון הפלסטיני
בביר זית. הבניין הראשון
ברשות הפלסטינית שיקבל
תקן של בנייה ירוקה

אמנם עוד אין שום פריט באוסף, אבל בכל זאת היסטוריה: הפלסטינים הקימו מוזיאון

מייסדי המוזיאון הפלסטיני הראשון שאפו להקימו בירושלים, אבל לבסוף חנכו אותו בשבוע שעבר בביר זית. יו"ר המוזיאון, עומאר אל־קטאן, מספר למה אינו רוצה להפוך את המקום לאתר זיכרון לנכבה וגם מותח ביקורת על המוזיאון המתוכנן באום אל־פחם שיקבל תמיכה ישראלית

יוסי ברגר, "עפרה עם פאה ורודה", 2010

מת האמן יוסי ברגר

ברגר, זוכה פרס גוטסדינר לצילום ומרצה בכיר בבצלאל, נמצא ללא רוח חיים בביתו בתל אביב. ראש המחלקה לצילום בבצלאל: "הוא היה מופת למצוינות, דייקנות ושיעור קומה אינטלקטואלי". בשנת 1997 הציג בביתן הישראלי בביאנלה בוונציה, יחד עם סיגלית לנדאו ומרים כבסה, בתערוכה שאצרה שרה ברייטברג סמל

פגי גוגנהיים ליד ארמונה בוונציה, 1964

נימפומנית, נרקיסיסטית, חובבת סקנדלים: דמותה של פטרונית האמנות פגי גוגנהיים

היא היתה אשה נועזת שניפצה לא רק את תקרת הזכוכית אלא 
את כל הכללים. אבל היא נתפשה כאספנית כפייתית ואקסצנטרית 
שרק רצתה להיות כוכבת, יורשת דיכאונית שניסתה להתגבר על 
העצב בעזרת בולמוסי מין. סרט חדש מספק הצצה אל חייה של 
פגי גוגנהיים, מהדמויות המרכזיות באמנות המאה ה–20

איי וייוויי בירושלים, השבוע

איי וייוויי: הישראלים והפלסטינים התרגלו לחיות עם כיסא קשור לרגל

איי וייוויי עזב הערב את ישראל בתום שבוע שבו ביקר גם בגדה ובעזה וצילם חומרים לסרט תיעודי בנושא הפליטים. בראיון מספר האמן הסיני רב ההשפעה מה דעתו על סירובם של גורמים ישראליים רשמיים להיפגש עמו, מה מייחד את החלטת מוזיאון תל אביב לבטל תערוכה שלו ומיהו האמן שהוא הכי מעריך בעולם

הסוללים, 1947

המסירות לאידיאלוגיה הקיבוצית פגמה באמנות של שרגא ווייל

התערוכה מעבודותיו של שרגא ווייל נותנת ביטוי למסירות המוחלטת שבה אייר את חיי הקיבוץ בשנותיו המוקדמות. אבל היא גם מלמדת כמה קשה לעשות אמנות מעניינת מבלי שספק, ולו קל, יכרסם באידיאולוגיה או בפרקטיקה

"Platteland"  התאומים דרסי וקייסי, מערב טרנסוול, דרום אפריקה, 1993

הצלם רוג'ר באלן עונה לטענה שהוא מנצל את מושאי הצילום שלו

הצלם האמריקאי לא מכר אף תמונה עד גיל 50, אבל אז התפרסם בזכות תיעוד עיירות ספר בדרום אפריקה. בראיון עמו באלן מספר על שיתוף הפעולה עם להקת "די אנטוורד", מסביר למה הוא לא מצלם בסמארטפון וכבר לא מזהה דמיון בין דרום אפריקה לישראל