מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

האספן צ'רלס סאצ'י: עולם האמנות הוא וולגרי, טראשי ואוננותי

במאמר ב"גרדיאן" תקף הגלריסט החשוב את הסחר באמנות ואת האמנים החדשים, ותיאר את הביאנלה בוונציה כאוסף של מסיבות גנדרניות

צ'רלס סאצ'י, אספן האמנות ובעלי גלריית סאצ'י - מהמרכזיות בבריטניה בשלושת העשורים האחרונים - פירסם ביום שישי האחרון מאמר ב"גרדיאן" תחת הכותרת "כיעורו של עולם האמנות". במאמר הוא מבקר בחריפות את הצד המסחרי של שדה האמנות ואת השחקנים החדשים במגרשיו. "אפילו שוויצר כמוני נגעל מקהל רוכשי האמנות החדש והעשיר, שהוא וולגרי ורדוד באופן מדכא. זהו ספורט של עשירים יורו-טראשים, של אוליגרכים טרנדיים ושמנוניים ושל סוחרי אמנות בעלי רמות האדרה עצמית המתקרבות לאוננות", טען סאצ'י.

הטקסט, שנכתב כמניפסט אישי וחסר עכבות, כבר עורר תגובות סוערות. בדבריו, מבקר סאצ'י גם את הביאנלה בוונציה, הנחשבת לחוד החנית של תערוכות האמנות הבינלאומיות, ומכנה אותה "זירה מנצנצת של אירועים חברתיים, אליה מגיעים אנשים כדי לעבור ממסיבה גנדרנית אחת לאחרת". עוד הוא שואל: "האם האנשים האלה בכלל נהנים לראות אמנות? האם הם מסוגלים להבדיל בין אמן חזק לחלש, או שהם מסתמכים על השיפוט של חבריהם למשחק?"

האמנית לואיז וילסון הגיבה לדברים בטענה כי סאצ'י "מתוסכל מכך שהוא כבר לא הדמות השולטת באמנות הוולגרית", ברומזה לפריצה שלו בעבר כגלריסט, עם חשיפתם של האמנים דמיאן הירסט, טרייסי אמין ואחרים, שהדהימו את עולם האמנות. "יש היום יותר אספנים בסביבה לעומת שנות ה-80 או ה-90 - שבהן היה רק אחד. בגדול, זה דבר חיובי", הוסיפה וילסון. אחרים תיארו את דעתו של סאצ'י כ"ניאופיליה" - פחד מן החדש. תגובות נדהמות הגיעו גם מעמיתיו הגלריסטים, שהופתעו מה"גול העצמי" שמבקיע סאצ'י, שכן הוא עצמו נכלל בין סוחרי האמנות שמוכרים עבודות לאספנים צעירים.

סאצ'י, בן 68, הודיע בשנה שעברה כי בכוונתו לפרוש מניהול הגלריה שבבעלותו ולתרום חלק מאוספיו לאוספי בריטניה הלאומיים. בשנים האחרונות הוא שיתף פעולה עם מוזיאונים בינלאומיים שהציגו מאוספיו, בהם גם ההרמיטאז' בסנט פטרסבורג. כבעליה של חברת פרסום בולטת באנגליה, דורג סאצ'י יחד עם אחיו, מוריס, במקום ה-438 ברשימת עשירי המדינה, עם הון עצמי של כ-120 מיליון ליש"ט.

צילום: רקס



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כל הכבוד אלי
  • 12:25
  • 07.12.11

כל הכבוד לסאצי על הכנות ואמירת האמת רק שבארץ המצב עוד יותר גרוע כשקומץ אנשים מכתיב שולט ורומס כל מי שלא מבני חסותו עושק את האמנים וכל זה בעזרת קומץ מבקרות אמנות שמזמן שכחו מהי אמנות ומהי ביקורת הגונה והוגנת

02 איזה חמוד, טוב שהוא נזכר  (לת) טרייסי
  • 15:00
  • 07.12.11

03 מי שקונה אמנות מגיע לו  (לת) חארטה
  • 12:08
  • 08.12.11

04 על מה מבקרים אותו? למי זה לא ברור? חליל
  • 15:33
  • 08.12.11

כדאי מאד שיהיה "פחד מהחדש" כשהחדש רק נהיה יותר ויותר רקוב.

05 צודק. כמובן ששיא הוולגריות, הטראשיות והאוננות נשבר בתערוכה שהוצגה בגלריה שלו הקיץ.  (לת) הלה
  • 15:58
  • 08.12.11

06 אין על העירקים  (לת) הרמתגני
  • 18:59
  • 08.12.11

07 קצת מוזר שהוא מבקר מצב כשהוא אחד הגורמים המרכזיים בהווצרות שלו  (לת) מבינה
  • 19:55
  • 08.12.11

08 ניאופיליה?! לי
  • 00:17
  • 09.12.11

פחד מפני החדש הוא ניאופוביה, ולא ניאופיליה, שהיא היפוכו. וכאשר זה נוגע לסאצ'י, הכינוי ניאופיל עדיין תקף. מילים כדורבנות.

09 התעשתות עדיפה אפילו על מסולל שהוא עצמו היתווה - שימו לב שרה
  • 10:53
  • 09.12.11

כיצד מרביתנו צועדים שנים באותו מסלול, פוחדים להתנתק מהמוכר.

פרוייקטים מיוחדים