מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

פרופ' אווה אילוז נבחרה לכהן כנשיאת בצלאל

המינוי יאושר סופית בשבוע הבא. אילוז היא פרופסור במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית וכן כותבת במוסף "הארץ"

פרופ' אווה אילוז נבחרה לכהן כנשיאת האקדמיה לעיצוב ואמנות בצלאל במקומו של פרופ' ארנון צוקרמן היוצא. אילוז נבחרה לתפקיד על ידי ועדת חיפוש, והמינוי יאושר סופית עם התכנסות הוועד המנהל בשבוע הבא.

אילוז היא פרופסור במחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה שבאוניברסיטה העברית בירושלים, וכן כותבת במוסף "הארץ". אם יאושר מינויה, היא תהפוך להיות האשה הראשונה שתכהן בתפקיד. באחרונה מונתה לתפקיד המשנה לנשיאה האוצרת והחוקרת ד"ר טל בן צבי. מבצלאל סירבו להגיב באופן רשמי לבחירה בטרם תתכנס הוועדה בשבוע הבא. 

באחרונה יצא תרגום לספרה של אילוז מ-2008, "גאולת הנפש המודרנית", בהוצאת הקיבוץ המאוחד. עד היום פירסמה אילוז שישה ספרים שתורגמו ל-15 שפות. ב-2009 זכתה בפרס פולק לחוקר המצטיין מטעם האוניברסיטה העברית, ובאותה שנה נבחרה על ידי השבועון הגרמני "די-צייט" לאחת מתריסר ההוגים וההוגות שעיצבו את המחשבה של עולם המחר.

אווה אילוז
אווה אילוז. צילום: אמיל סלמן

באמצע יוני פירסמה אילוז מאמר ב"הארץ" תחת הכותרת "כך הפסיכולוגיה יכולה להרוס את המחאה החברתית". במאמר, שעורר תגובות רבות, תיארה אילוז את הקשר ההדוק לדבריה בין התרבות הניאו ליברלית לבין הפסיכולוגיה כגורם מכריע להיעדר מחשבה ציבורית, אזרחית ומדינית.

אילוז, ילידת מרוקו, היגרה בגיל 10 עם משפחתה לצרפת. היא גדלה בפאריס, שם השלימה תואר ראשון ושני, וב-1991 עברה לישראל. בראיון ל"גלריה" לפני כשבועיים סיפרה אילוז: "כשהתחלתי להסתכל קצת למעלה נדהמתי לגלות את ההעדר המוחלט והמבהיל של מזרחים כמעט מכל עמדה של בכירות אינטלקטואלית, תרבותית ומוסדית. כסוציולוגית אני לא יכולה שלא לחשוב שיש סיבות מבניות לדבר הזה".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בחירה ראויה ומבריקה!  (לת) אילת
  • 08:53
  • 20.08.12

  •   נמקי והסברי יוסי
    • 12:22
    • 20.08.12

    נמקי והסברי

  •   לא התרשמתי מאיכויות הכתיבה שלה ב"הארץ", אני מקווה שכחוקרת היא מוצלחת יותר מ
    • 15:15
    • 20.08.12

    כל הכבוד להארץ על הכותרת הראשית זה מאוד מעניין אותנו מינוי פרופסורים. מעניין שבדרך כלל אתם לא עושים את זה.

  •   פוסי ריוט. פרובוקציה שסופה בקיצוץ כנפיים.  (לת) חה חה חה בדיחה ראויה
    • 17:42
    • 20.08.12

  •   ומה למדנו היום, תלמידים יקרים? שכדאי להיות מזרחי מקופח ולבכות כל הזמן אכלו לי שתו לי, כי אז יזרקו לנו בסוף איזה ג'וב, גם אם אין לנו מושג בזה  (לת) קולולולו
    • 19:16
    • 20.08.12

  •   תחזור למחילה עכברושון עלוב זאולוג גרמני
    • 22:07
    • 20.08.12

    אז מה, עכברושון עלוב, שנזכיר לך מי אתה? התנפחת פה, אחרי שהקיאו אותכם מכל מדינות אירופה, קראו לכם עכברושים, פרימיטיביים , מסריחים, חסרי השכלה, שקרנים פסיכוטיים. ומאז אתם מלייללים לכל העולם, מגיע לי, שתו לי,
    תכניסו את התגובה

  •   לכם לא קראו בשמות רק שחטו ושרפו, כמקובל אצלכם על כבוד המשפחה"....ואח"כ תרוצו להדליק נר ולשרוף משהו במירון או בנתיבות...  (לת) גיאולוג יפני
    • 06:52
    • 22.08.12

02 אז מה הקשר לבצלאל גלילית
  • 09:00
  • 20.08.12

לא צריך איזשהו קשר לאומנות במינוי נשיאה לאקדמיה לעיצוב ואומנות?

  •   היללות השתלמו לה  (לת) אכלולישתולי
    • 10:40
    • 20.08.12

  •   au royaume des aveugles, les borgnes sont rois מינוי מכמיר לב.
    • 10:58
    • 20.08.12

    לא הגרפומניה תציל את ערך השוק המתרסק של בצלאל, גם לא ההקשרים הפסאודו-אינטלקטואליים או הסטטוס הכה פוליטיקלי-קורקט.

    ספק רב אם הפרופ' המעטירה לשיחות-סלון היא בעלת הכישורים הנחוצים לפרק את הקונסטרוקט התאגידי המתועב של בצלאל ולהרכיב אותו מחדש כמסגרת אקדמית עם אספירציות יצירתיות ומחקריות.

    נראה כמו מינוי חלש. אילוז היא קישוט, ממתיק מלאכותי. תחליף לרפורמות הנחוצות לבצלאל ולמנוף הנדרש להשיב את הלוויתן הגוסס בירושלים למים עמוקים.

  •   au royaume des aveugles, les borgnes sont roi. מינוי מכמיר לב.
    • 11:03
    • 20.08.12

    לא הגרפומניה תציל את ערך השוק המתרסק של בצלאל, גם לא ההקשרים הפסאודו-אינטלקטואליים או הסטטוס הכה פוליטיקלי-קורקט.

    ספק רב אם הפרופ' המעטירה לשיחות-סלון היא בעלת הכישורים הנחוצים לפרק את הקונסטרוקט התאגידי המתועב של בצלאל ולהרכיב אותו מחדש כמסגרת אקדמית עם אספירציות יצירתיות ומחקריות.

    נראה כמו מינוי חלש. אילוז היא קישוט, ממתיק מלאכותי. תחליף לרפורמות הנחוצות לבצלאל ולמנוף הנדרש להשיב את הלוויתן הגוסס בירושלים למים עמוקים.

  •   אין קשר ממש אין כל קשר שכן כדי לזכות במינוי לא צריך קשר אלא קשרים וזו כל תורת הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה הישראלית על רגל אחת. נתון נחוץ נוסף הוא קישורים לתדמיות למשל אשה + מזרחית ועוד  (לת) קשר לאחד
    • 11:07
    • 20.08.12

  •   אתה עושה רושם של מישהו מבפנים. כבר כתבתי זאת. אכן אתה צודק: המוסד כנראה חולה. צריך ךרענן את המוסד מהמסד עד הטפחות ולשם כך צריך לקחת אנשים מקצועיים משכמם ומעלה.  (לת) כסיף
    • 15:25
    • 20.08.12

  •   אילוז לא היתה ולא תהיה קישוט בכל מקום, היא הכל חוץ מקישוט, היא תעשה שם מהפכה לטובה חכו ותראו
    • 18:36
    • 20.08.12

    ואני מכיר אותה שנים, האישה הזאת משנה דברים

  •   . ק
    • 04:19
    • 21.08.12

    מה לה ולאמנות? האם בראש ג'וליארד היו ממנים סוציולוג?

  •   גם פרופ' וגם מרוקאית שמדברת על "סודות מדינה" כמו הגזענות האשכנזית איציק
    • 08:12
    • 21.08.12

    לדורותיה, חייבים להעיף אותה מהאקדמיה אבל בצורה שיהיה
    קשה להבחין בה..

  •   10! כל מילה זהב!  (לת) גיאולוג יפני
    • 06:53
    • 22.08.12

  •   la verite!  (לת) בצער רב
    • 08:50
    • 08.09.12

03 מינוי יוצא מן הכלל, ברכות לאילוז ולבצלאל.  (לת) סוף סוף קורה משהו טוב
  • 09:01
  • 20.08.12

04 אלוהים שישמור - מה לה ולאמנות? תהרסו הכול בשם ה"תקינות המזוייפת". כיון שבצלאל הגיחע לשפל שלא היה כמוהו, ממנים לה קברן.  (לת) אבינועם הררי
  • 09:08
  • 20.08.12

  •   תגיד אתה חושב שבבצלאל יש סטודנטים ואחת אווה אילוז ? איתן הבת-ימי
    • 07:50
    • 21.08.12

    היא לא חייבת להתעסק באומנות יש לה עובדים תחתיה שימלאו את המשבצת הזו

05 מה הקשר- לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה-ובצלאל?  (לת) אומן מודאג
  • 09:08
  • 20.08.12

  •   אין קשר - אבל נשיא לא אמור שיהיה לו קשר. בשביל זה יש ראשי מחלקות. בשנקר הנשיאה היא בכלל יולי תמיר....  (לת) מיכאלה
    • 04:09
    • 21.08.12

  •   פשוט - ככה מרחיקים אינטלקטואלים מרוקאים מהאקדמיה.. איציק
    • 08:04
    • 21.08.12

    זה במקביל למעקב שב"כ תמידי לכל החיים

06 well done!  (לת) Evia
  • 09:09
  • 20.08.12

07 בהזדמנות זו אולי תודיע לנו גב' אילוז את דעתה המלומדת בקשר למהות וליריות בצרפת שארעו לפני שבוע: האם המתפרעים הרגישו קוסמופוליטיים ואוניברסליים או אוניברסליים וקוסמופוליטיים?  (לת) כסיף
  • 09:09
  • 20.08.12

08 בהצלחה :-)  (לת) אבן
  • 09:11
  • 20.08.12

09 מזל טוב! סטודנט
  • 09:11
  • 20.08.12

מזל שלא בחרו בעזרי, בצלאל הרוויח דמות מכובדת כנשיאה.

10 ללא נסיון באמנות, ללא נסיון בניהול - פשוט שערוריה כמה שזה פופולוסיטי!  (לת) בצלאל
  • 09:13
  • 20.08.12

  •   "ניסיון באמנות"?! אתה רוצה למנות את תומרקין השיכור והגזען אולי? פונס הזכרן
    • 14:05
    • 20.08.12

    או שאולי תעשה מבחנים במקרמה למנהל העתידי?

    אפשר לחשוב שכל נשיאי האוניברסיטאות מונו רק לפי כישורים.

    תן לה הזדמנות אמת. ואל תשפוט אותה לפני שהיא בכלל נכנסה לתפקיד.

  •   עם נסיון בלחשוב. אחת הסיבות שקרנו של המוסד הזה ירדה היא הדרדרות הרמה האינטלקטואלית. אומנות זה לא מקרמה, כמו שציין זה שמעלי, אלא פילוסופיה ויזואלית. לדר' אילוז יש בדיוק את הכישורים והרקע האינטרדיסיפלינארי כדי להפוך את המוסד לרלוונטי שוב. בחירה מבריקה.  (לת) מח שברח
    • 18:10
    • 20.08.12

  •   כאשר נראה את רשימת המועמדים והמועמדות ונבחן את כישוריהם נדע. בינתיים הכול נעשה בחושך ובהסתר - גנבים בלילה או בעלי מקצוע "עתיק" יותר.....  (לת) ידע אישי
    • 20:16
    • 20.08.12

  •   אמנות היא פילוסופיה של פעולה חושית, לא רק פילוסופיה ויזואלית נועם, תל אביב-יפו
    • 00:43
    • 21.08.12

    ההטייה הויזואלית של לימודי האמנות בבצאלאל ובמקומות אחרים חייבת להתאזן. אמנים בכל העולם ולאורך ההיסטוריה עסקו גם במישוש, טעם, ריח וצליל, בפעולה גופנית כמופע ובהכללת פעילות הקהל בחוויית היצירה. ההטייה הויזואלית מדגישה את שכלו של היחיד (דרך הקריאה האילמת בטקסטים ויזואליים, לעומת ההקראה בקול, שהיא תמיד בעלת פוטנציאל שיתופי וחברתי) ומכחישה את הגוף ואת היחסים החברתיים בין גופים.

  •   נועם, קרא שוב את תגובתך בהטייה תבונית.  (לת) שרה
    • 13:51
    • 21.08.12

11 אילו היתה מגיעה בגיל 10 לישראל היתה היום-עקרת בית בירוחם עם או בלי תעודת בגרות,ורוב הסיכויים שגם ללא תואר אקדמי-כמו רוב בנות גילה החיות בירוחם,דימונה וסביבותיה. סמי מפ"ת
  • 09:13
  • 20.08.12

צרפת נתנה הרבה יותר הזדמנויות לחינוך ותעסוקה.וזו תעודת עניות קשה למימסד הישראלי של אותה תקופה-למרות שניתן להבין חלק מהקשיים התלויים בחבלי לידה של מדינה חדשה.

  •   המדינה כבר לא חדשה, האם המצב השתנה באופן מספק?  (לת) א
    • 11:28
    • 20.08.12

  •   לא סמינקה, לארץ הגיעה אוכלוסיה אחרת מהמגרב. האינטליגציה נעה צפונה, לא מזרחה  (לת) אסלן
    • 12:56
    • 20.08.12

  •   בולשיט - אותה אוכלוסיה הגיעה לארץ ולא ניתנה לה הזדמנות  (לת) דוד
    • 18:55
    • 20.08.12

  •   אז תחליטו כבר מי הגיע לארץ, הבררה או האיטליגנציה העשירה? למיטב זכרוני ולמיטב ידיעתן של המורות החיילךות שלימדו את הנשים והגברים קרוא וכתוב הגיעו ארצה לא האינטלקטואלים והעשירים שברחו לפאריז....בדיוק כמו משפחתה של אווה אילוז.  (לת) ידע אישי
    • 20:14
    • 20.08.12

  •   משפחתה של אימי, עשרה נפשות, הגיעו בדיוק חצי לצרפת וחצי לארץ. דור שני ושלישי כולם בעלי תארים בצרפת ומבסוסים, דור שני ושלישי בארץ כמעט לאף אחד אין תואר אקדמי (יש שניים שלמדו בחו"ל ואחד בארץ), וכולם מתבוססים כלכלית תסתכלו מסביב בכל המשפחות זה אותו דבר
    • 11:47
    • 21.08.12

    גם אלה שהגיעו לארץ ויש להם תארים אקדמיים רק יכולים לחלום על חצי מהמצב של בני הדודים בצרפת.

    זה המצב.

    נתונים: 70% מיהודי מרוקו הגיעו לארץ. בדרך כלל משפחות התפצלו בצורה אקראית. 90% מיהודי מרוקו היו עירוניים. 80% מיהודי מרוקו בגיל בית ספר בשנות החמישים היו בבתי ספר של אליאנס, עוד 15% למדו בבתי ספר אחרים. נתון מתבקשף בשנות החמישים 95% מהיהודים במרוקו בגיל בית ספר היו במסגרות לימודיות (ביחס ל 15% באוכלוסיה המוסלמית), מספר זה מדהים כשלעצמו כי לא היה חוק חינוך חובה.

    תחברו את הכל ותקבלו תוצאה מאוד פשוטה, המרוקאים בישראל עברו בעיקר דיכוי חינוכי אלים ביותר, דה-אדוקציה, ומה שכמה חמורים קילקלו בשנות החמישים אלף גאונים לא מצליחים לתקן היום. לי כמרוקאי דוד בן גוריון הוא האסון הכי גדול שקרה לחינוך היהודי בכלל מאז גירוש ספרד. לא פחות.

12 אילו היתה מגיעה בגיל 10 לישראל היתה היום-עקרת בית בירוחם עם או בלי תעודת בגרות,ורוב הסיכויים שגם ללא תואר אקדמי-כמו רוב בנות גילה החיות בירוחם,דימונה וסביבותיה.  (לת) סמי מפ"ת
  • 09:13
  • 20.08.12

  •   אם כל או רוב העולים ממרוקו היו משכילים כמוה, לא היו מסתכלים עליהם האשכנזים בהתנשאות...  (לת) וגם להפך...
    • 11:56
    • 20.08.12

13 יהיו לה הרבה אובייקטים לטיפול שם ויטו חלפון
  • 09:21
  • 20.08.12

במיוחד במחלקה לאמנות

14 מרוקאית???  (לת) בצלאל מ.
  • 09:23
  • 20.08.12

15 לא היה עדיף למנות איזה תת אלוף?  (לת) חולד
  • 09:23
  • 20.08.12

16 נשיא, סגן, מזכיר יואב
  • 09:25
  • 20.08.12

הוי בצלאל, מנסה להתגנדר בפרופסורים צרפתיים — קודם אורלי ועכשיו אילוז.
במקום לבחור אמן, בוחרים תואר־דימוי־תיאוריה.

17 מעולה, לא יהיה לה זמן למאמרים הזויים פה  (לת) דרך צליחה
  • 09:31
  • 20.08.12

18 כיון שהשמאל דורש שקיפות - אנא הציגו מה הם הכישורים שהצדיקו את מינויה לנשיאת האקדמיה לאמנויות פרט להיותה ילידת מרוקו.  (לת) כסיף
  • 09:34
  • 20.08.12

  •   היה לה דופק  (לת) שמאל
    • 12:38
    • 20.08.12

  •   איזה כישורים היו לעגלוני מזרח אירופה איציק
    • 14:51
    • 20.08.12

    במינוי עצמם וצאצאיהם בכל עמדת
    שליטה וכח אפשריים?

  •   והיכן הקשר לשמאל, קוף ?  (לת) אורלינג
    • 16:10
    • 20.08.12

  •   להיות מרוקאי בישראל זה כבר מקצוע ומי שמצליח במקצוע הזה ראוי לכל תפקיד, מספיק להיות מרוקאי כדי להיות דיקן פקולטה, זו כבר תכונה שמכלילה את כל הדרישות מרוקאי תורן
    • 18:39
    • 20.08.12

    ואני מכיר אותה שנים, האישה הזאת משנה דברים

  •   לאווה אילוז יש יידע עצום באומנות וגם בספרות והיא מוכיחה את זה בכתביה הסוציולוגים, אז תפסיקו לקשקש מרוקאי תורן
    • 18:41
    • 20.08.12

    ואני מכיר אותה שנים, האישה הזאת משנה דברים

  •   לא נעים אבל עגלוני מזרח אירופה בנו כאן מדינה, אוניברסיטאות, חקלאות, שפה חדשה, תזמורת תיאטרון. וגם קלטו עליה שהגיעה הנה ולא נסעה לבלות בפאריז/ארה"ב. יש לך משהו נגד העגלונים? הם הורישו משהו לילדיהם? ראה דוד לוי, ראה קצב ומשפחתו, ראה הרב עובדיה ומשפחתו. עוד דוגמאות?  (לת) עז מגמגמת
    • 19:13
    • 20.08.12

19 האקדמיה לאמנות התדרדרה לשפל שלא היה כמותו מאז הקמתה. מינויה של אילוז הוא המסמר האחרון.  (לת) כסיף
  • 09:35
  • 20.08.12

20 "ב-1991 עברה לישראל". לא עלתה, חלילה, למדינת האפרטהייד הציונית כמו שעלו לפניה מיליוני יהודים, אלא 'עברה' אליה מצרפת הנאורה, לא ברור למה. כאן היא 'נדהמה לגלות' שאין מזרחים בחונטה השמאלנית השלטת באקדמיה. אבל עכשיו החונטה צירפה אותה אליה כ'מזרחית מחמד'. אל חמדו לאללה.  (לת) למה היא לא נשארה במרחב הנאור שבין צרפת השמאלנית למרוקו האיסלאמית?
  • 09:35
  • 20.08.12

  •   במרחב "ההוא" היא הרגישה קוסמופוליטית ואוניברסלית....קוסמואוניברסלית...כזה כאילו. פה היא מרגישה סתם מהגרת.... כמו המתפרעים בצרפת בשבוע שעבר....  (לת) הנשיא הולנד
    • 14:14
    • 20.08.12

  •   כן, עברה. ישראל היא לא למעלה ומי שמהגר אליה לא עושה "עליה"- לא פיסית, לא רוחנית, לא ערכית ולא דתית. אם מישהו רוצה לעבור מארץ לארץ- זכותו. אין בזה פסול אולם אין בזה שום דבר מיוחד או נעלה.  (לת) די כבר, נאדים נפוחים ולאומניים, להרצות לכולם את משנתכם המגלומנית.
    • 14:20
    • 20.08.12

  •   נסה לחשוב במושגים של "לטפס על הר קרח" ולנסות לכבשו ולהפריחו. אולי תבין למה עולים לארץ ויורדים לניו יורק.  (לת) כסיף
    • 05:59
    • 21.08.12

21 תלמידים והורים - עזבו את המוסד המזקין והמשמים הזה ועברו לבתי ספר אחרים לאמנות  (לת) ברכה מועלם
  • 09:36
  • 20.08.12

22 הגיע הזמן שיחליפו את הדוחה ההוא  (לת) אריאל
  • 09:36
  • 20.08.12

23 פנטסטי סטודנט
  • 09:51
  • 20.08.12

ברכות לאווה אילוז וברכות לאקדמיה, זהו צעד נהדר לשניהן

24 הסוציולוגית הכי טובה בארץ. ושימותו כל הקנאים בדרך.  (לת) כל הכבוד לאווה
  • 09:54
  • 20.08.12

  •   גם אם היא הסוציולוגית הכי טובה בארץ-מה הקשר שלה לבית ספר לאומנות? האם היו ממנים פרופסור לפיזיקה לראש החוג לסוציאולוגיה?  (לת) זה בדיוק הענין
    • 11:59
    • 20.08.12

25 יישר כח ובהצלחה  (לת) פנחס גל און
  • 09:55
  • 20.08.12

26 מה מזרחי באילוז ? את רוב חייה היא חיה בצרפת וארצות הברית וכילדה במרוקו היא חיה כילדת שמנת במשפחה עשירה בעלת משרתים ששלחה את ילדיה לבתי ספר פרטיים.מה מזרחי באווה אילוז ?  (לת) ברכות על המינוי
  • 09:58
  • 20.08.12

  •   רגע. מזרחי חייב להיות עני ונחשל ואולי גם לא מחונך? יואב
    • 11:12
    • 20.08.12

    לא, כי אולי התגובה שלך לא מובנת

  •   בדיוק מה שאשכנזי בי, יליד הארץ בן 65 שהוריו הגיעו בשנת 1934 מאירופה. מה אתה לא מבין? היא מגדירה את עצמה כמקופחת והנה בגלל היותה מזרחית קבלה את התפקיד. שמעת על איזה שהוא הקשר שלה לאמנות?  (לת) כסיף
    • 11:26
    • 20.08.12

  •   בגלל שהיא עשירה היא לא מזרחית? מזרחיות זה רק עוני?
    • 12:50
    • 20.08.12

    חשבתי לתומי שמזרחיות זה מוצא, לא מצב סוציו-אקונומי. אז איך תגדיר אשכנזי עני? מזרחי מומר???

  •   מה מזרחי במרוקאים בכלל? הם באים מהמערב.  (לת) תוהה
    • 13:08
    • 20.08.12

  •   לכסיף  (לת) בעעעעעעעעעעעעעע
    • 16:48
    • 20.08.12

  •   עז יקרה: תשובה פשוטה לשאלה מה כישוריה ומה ניסיונה בתחום האמנות וניהול מוסד אקדמי יחודי המשלב השכלה ואמנות - אם הוחלט עליה הרי לא צריך להיות קשה להציג לציבור. למה מחביאים את הכישורים המופלאים?  (לת) יבעעע מגהק
    • 19:05
    • 20.08.12

27 כעת יש לה עוד סיבה לכתוב על קיפוח המזרחיים על ידי הממסד האשכנזי  (לת) וינאטו
  • 09:58
  • 20.08.12

28 פרופ אילוז נשיאת בצלאל מימי קוק
  • 10:00
  • 20.08.12

בחירה ראויה האשה הנכונה במקום הנכון ובזמן. מאחלת לפרופ אילוז הצלחה.

29 הדימיון לשלטון  (לת) בהצלחה
  • 10:01
  • 20.08.12

30 מה משמעות התפקיד?אופרטיבי או ייצוגי בלבד?  (לת) סוציולוג מןדאג
  • 10:04
  • 20.08.12

31 ברכות לפרופ' אילוז. איזו הפתעה משמחת על הבוקר! עלי והצליחי.  (לת) סטיסטיקאי
  • 10:05
  • 20.08.12

32 האם נשארו בבצלאל אנשים מעולם האמנות? או שכולם סוציולוגים ופילוסופים?  (לת) תם
  • 10:08
  • 20.08.12

33 נפלא.בחירה מבריקה אחד העם
  • 10:09
  • 20.08.12

יופי.לבצלאל מגיע צלש.כל הכבוד.ובהצלחה לאווה אילוז שחוכמתה ורגישותה הם שם דבר.

34 תסכול ד
  • 10:13
  • 20.08.12

מעניין עוד כמה שנים היא תהיה מתוסכלת על זה שהיא לא התקבלה לפסיכולוגיה

35 פה בישראל הממסד האשכנזי נהנה במשך שנים - וזה אומר השמאל המתיפייף - לדחוק את עדות המזרח ולהשאיר אותם מאחור כדי שאחרי זה כל מיני טוקבקיסטים יוכלו לומר שמדובר בערבים שהתייהדו, פרימיטיביים וכו'. צרפת ומקומות אחרים לא ידעו מה זה מזרחים או ההיפך.. במדינות האלו יהודי מכל מוצא יכול היה ללמוד ולהתקדם בלי כל חסמים. אכן
  • 10:14
  • 20.08.12

התוצאה היא שקיבלנו קבוצה גדולה של מזרחיים שכל כך שונאים שמאל ואשכנזים שהם ממשיכים לבחור במפלגה שדופקת אותם ומקדמת את החרדים והמתנחלים למרות שזה מנוגד לאינטרס שלהם.
יש לקוות שלמרות כל זה יש דור של צעירים משכילים שיכול גם לחשוב אחרת בלי קשר לעבר.

  •   הצעירים המזרחיים עוד יותר קיצוניים ושונאים כי מקומות העבודה שלהם תפוסים על ידי מזרחיים נגדם לא יכולים לצאת בלכלוך אתני....  (לת) כסיף
    • 10:50
    • 20.08.12

  •   כסיף החשיבה שלך מה זה מעוותתתתת. השנאה עיוורה את המוח שלך. רחמונס עליך.  (לת) מתילדה זליבנסקי
    • 23:13
    • 20.08.12

  •   נסה לענות עניינית? אתה מסוגל או שהחומר בין אוזניך נוזל מהאף?  (לת) זליבנסקי "קו כסף"
    • 05:56
    • 21.08.12

  •   תשאל את השב"כ האשכנזי איך הוא תורם לעניין..  (לת) איציק
    • 07:59
    • 21.08.12

  •   שמרי את רחמיך לכלבך הצולע. עני עניינית אם את מבינה קטע כתוב.  (לת) כסיף
    • 08:40
    • 21.08.12

  •   כסיף, מה יש להבין במה שאתה משרבט כאן שם ובכל מקום? בשורה התחתונה, אלה שרבוטים ספוגים בהמון קנאה, שנאה, כיעור וגזענות. זה מה שיש לך בבטן. זה בטח כואב מאוד. לך לטיפול.  (לת) כסיף אתה איש קטן ועלוב נפש.
    • 12:16
    • 21.08.12

36 הבחירה הראויה הראשונה מזה שנים של בצלאל. מרגש רון
  • 10:14
  • 20.08.12

אחרי שנים של מינויים צפויים - אקדמאים/ גברים/ חילונים/ אשכנזים/עירונים - כשפרופ' צוקרמן הוא השיא (הבלתי ראוי) - מגיעה סוף-סוף בשורה מרעננת מירושלים: אישה, מהגרת, אקדמאית, מזרחית, אבל בעיקר בעלת קו מחשבה מעמיק ומקורי נבחרה לראש. מאחל לבצלאל לחזור לימי הזהר ולהשפיע עוד ועוד על השיח האומנותי והאמנותי בישראל.

  •   מה בדיוק כישוריה לנהל מוסד כזה? היותה אישה? היותה "מהגרת"? היותה מזרחית? וואלה האקדמיה לנשיות מזרחית מהגרת ולא אקדמיה לאמנות - אהבל!!!  (לת) זקן משמים
    • 10:43
    • 20.08.12

  •   תגיד אתה זה לא הצייר ההזוי שתמונותו הלא מוצלחת הוצגה בביאנלה רק בגלל היותך מרוקאי?  (לת) פרץ בוני החומה
    • 11:23
    • 20.08.12

  •   אם היית מבין משהו לא היה צורך להסביר לך מה הכישורים של הוגה לנהל אקדמיה לאומנות במאה העשרים ואחת. הדברים שכן בחרת להתמקד בהם (אשה, מזרחית, וכו') מראים שבעצם העניין פה זה לא כישורים ולא נעליים, אלא חונטה של -- אכן זקנים משמימים -- שנהנו מפריבילגיות שנים על גבי שנים רק מכח היותם גברים ואשכנזים, ומרגישים שהריצפה רועדת. יש לי חדשות בשבילך: זו רק ההתחלה. אנחנו פה, אנחנו נשים, אנחנו מוכשרות, ואנחנו נכבוש את 52 האחוזים מעמדות הכח שמגיעות לנו. תתרגל לזה.  (לת) מח שברח
    • 00:48
    • 21.08.12

37 כבוד לעדה! יאיר ב.
  • 10:16
  • 20.08.12

קול הכבוד. את עושה כבוד גדול למרוקאים. ישר לבצלל. גאים בך.

  •   עצוב שיש עוד אנשים שמעניין אותם "כבוד עדתי". מעניין שזה תמיד מעדות המזרח  (לת) יוחאי
    • 10:46
    • 20.08.12

  •   ויש כבוד: דוד לוי, בניזרי, דרעי, פרץ, שכחתי מישהו? בערך כמו כבודם של הפרסים: חלוץ, מופז... מלא כבוד... מלא......  (לת) גנגני
    • 10:47
    • 20.08.12

  •   יש המון כבוד מדוד לוי, דרך בניזרי, פרץ, דרעי ובכלל!!!!  (לת) פרץ בוני החומה
    • 11:23
    • 20.08.12

  •   ועוד איך שכחתה : סססס
    • 12:19
    • 20.08.12

    ידלין ריכטמן ,הנשיא ויצמן הפרשות של משפחת שרון ואולמרט
    שר האוצר לשעבר ,השופט כהן שברח לדרום אמריקה וכל אלו שיוצאים "נקיים" בדיוק על אותו משקל שהם לא מזרחיים!!!!

  •   ועוד איזה "קבוד": כותבים שכחת, לא שכחתה. רק שתדע. בלי גזענות.  (לת) אכן "קבוד"...
    • 13:15
    • 20.08.12

  •   נכון שכחתי : מופז, חלוץ, קצב, הרבנים, הבאבות ואת מי שוב שכחתי?  (לת) גנגני
    • 14:11
    • 20.08.12

  •   'קול ישראל' אתה מתכוון, דפ"ר חמוד...:) מזל טוב לסוציולוגית שהתמנתה לראש האקדמיה לאמנות פלסטית אחרי שלא ציירה ציור או פיסלה פסל מימיה. מיסטר קראולי
    • 18:12
    • 20.08.12

    בצלאל מבצעת פה חרקירי....

    לו רק הייתי נולד אשה מרוקאית, אלוהי הפוליטקלי קורקט היו מחייכים אלי גם...

38 אישה מדהימה אסקר
  • 10:21
  • 20.08.12

יישר כח

39 מזוויע  (לת) הרסתם את המקום.
  • 10:26
  • 20.08.12

40 מרגש, בהחלט ראוי לכתבה בולטת בעמוד הראשי. שול
  • 10:26
  • 20.08.12

NOT!
צאו מהתחת של עצמכם

41 פרופ אילוז - רק בזכות היותך ילידת מרוקו נבחרת לתפקיד. מעבר לכך לא נודע על שום כישור מיוחד מכישוריך ההולם את התפקיד. הינה - קדמו את יוצאי עדות המזרח. תתבשמי.  (לת) Kassif
  • 10:29
  • 20.08.12

  •   בסופו של דבר משתלם לילל.  (לת) השד העדתי
    • 11:35
    • 20.08.12

  •   כאשר נבחר גבר אשכנזי - זה בזכות כישוריו. כאשר נבחרת אישה מזרחית זה על תקן אפליה מתקנת. שונא סקסיסטים וגזענים
    • 13:12
    • 20.08.12

    לא משנה כמובן שאותה אישה היא חוקרת בעל שם עולמי, מהמשפיעות במדעי החברה בארץ.

  •   סליחה ידידי - מה הם כישוריה להיות נשיאת האקדמיה לאמנות, אולי תוכל לפרט?  (לת) ד"ר לסוציואקונומיקה
    • 15:19
    • 20.08.12

  •   כסיף, תתחיל לקחת באופן מסודר את הכדורים שרשמתי לך. הרבה בריאות@  (לת) פרופ' יונגיניאן
    • 16:54
    • 20.08.12

  •   כדורים וזריקות. מה הם כישוריה? מה פרסמה בתחום האמנות? מהיכן הידע שלה בתחום זה? אל תברח מהשאלה.  (לת) יונג, שמונג וקונג
    • 19:03
    • 20.08.12

  •   האם נשיא האוניברסיטה העברית צריך להיות בעל ידע בפיזיקה, במחשבת ישראל ובגיאוגרפיה? שונא סקסיסטים וגזענים
    • 00:44
    • 21.08.12

    המשרה היא ניהולית, היא לא כוללת מתן הרצאות על קומפוזיציה.
    והרי גם היו נשיאים קודמים ומועמדים שלא באו מתחום האומנות.

42 ציטוט מדבריה(העתק הדבק):"כשהתחלתי להסתכל קצת למעלה נדהמתי לגלות את ההעדר המוחלט והמבהיל של מזרחים כמעט מכל עמדה של בכירות אינטלקטואלית, תרבותית ומוסדית. כסוציולוגית אני לא יכולה שלא לחשוב שיש סיבות מבניות לדבר הזה". אלדד
  • 10:30
  • 20.08.12

רק בגלל דברים אלוהיא מנועה לשמש בתפקיד כלשהוא,ייצוגי או אחר.
מחרחרת מדנים בין עדתיים מסיתה ומקופחת מקצועית.
במילים "אין סיבות מבניות" היא מתכוונת למר,כמיטב מסורת הקשת המזרחית ושאר המסיתים המקופחים המקצעיים,ש"ההפליה והקיפוח", שהם פרי המצאתם ההזויה שנועדו לצרכים של קידום עצמי ללא הצדקה עיניינית,תוכננו ובוצעו ומבוצעים ע"י המימסד של המדינה שבראשה עמדו אשכנזים.
רוצה לומר-מראשי הממשלות ומטה-כולם היו עסוקים במציאת דרכים כדי להפלות ולקפח את המזרחים.
בלמטה כוונתה השרים ובעלי התפקידים הבכירים במשרדי הממשלה,בכל המוסדות הציבוריים-בעיריות,בצבא,באקדמיה,בבריאות ועד העיתונות .
בקיצור-בחירה עלובה ואומללה שתנוצל בפראות לצורך חירחור מדנים גזעיים והסתה עדתית כנגד אשכנזים וכנגד המדינה הציונית בכלל.
בבקשה לא לצנזר

  •   כל הכבוד לך. אתה צודק במאה אחוז. ראה את תגובותי.  (לת) כסיף
    • 11:21
    • 20.08.12

  •   מדויק. הרי מי שמוכשר עולה בסולם הדרגות והדרגים.  (לת) אסא
    • 12:47
    • 20.08.12

  •   כסיף, תגובותיך בכל מקום מעוררות בחילה וגועל. עד מתי תחיה על שנאה וכיעור? זה לא כואב? מזלך שהמקלדת סופגת הכול.  (לת) אומלל שכמוך!
    • 23:17
    • 20.08.12

  •   תקראי את מאמריה של אווה אילוז ותגידי לי מי חי בדיוק על שינאה וכיעור. לצורך זה גם הכלכלן מנשה (יליד עיראק) טוב ואחרים שמגלים את שורשיהם דקה אחרי שמשום מה לא קיבלו עוד תפקיד שמן ועסיסי אחרי הנמוכחי שהם מבצעים.  (לת) לאומלל שכמוהו
    • 05:55
    • 21.08.12

  •   שיפרטו מהם הכישורים המצדיקים את המינוי: ניסיון ניהולי, קשר לאמנות, פירסומים אקדמאיים בתחום האמנות והעיצוב ואחר כך אקבל את מחמאותיך המפוקפקות.  (לת) כסיף
    • 10:16
    • 21.08.12

  •   Great choice amit
    • 02:59
    • 03.09.12

    פירסמה אילוז שישה ספרים שתורגמו ל-15 שפות. ב-2009 זכתה בפרס פולק לחוקר המצטיין מטעם האוניברסיטה העברית, ובאותה שנה נבחרה על ידי השבועון הגרמני "די-צייט" לאחת מתריסר ההוגים וההוגות שעיצבו את המחשבה של עולם המחר.

43 סליחה, כנראה שפרסומיך נגד הפסיכולוגיה (נו, הרי את רק סוציולוגית) הצדיקו את בחירתך לנשיאת האקדמיה לאמנות. מה אפשר לומר - הלך הדלי אחר החבל....  (לת) Kassif
  • 10:30
  • 20.08.12

  •   ווואאווווו כסיף, לך לנוח. אתה סובל מתשישות קשה ומחולשת הדעת. אני לא אטפל בך יותר אם תמשיך כך.  (לת) דר פרויד
    • 16:57
    • 20.08.12

44 אני לא יודע ומה הדרישות לנשיאה YOSS
  • 10:31
  • 20.08.12

מה שאני יודע הוא בקריאת האמרים שלה הבנתי הרבה דברים
על החברה-הניתוח שלה של החברה מדהים בפשטותו וכל מה שפשוט
בדרך כלל הוא נכון

45 "..עברה לישראל.." simplicissimus
  • 10:34
  • 20.08.12

היגרה לצרפת...עברה לישראל...רצית לומר "עלתה לישראל"? לאן היא "תעבור" אח"כ? למקום ש"תסתכל למעלה" ותמצא אינטלקטואלים מזרחיים בעמדות בכירות? :-)

46 מה היא מבינה באמנות? דני
  • 10:43
  • 20.08.12

או שאולי בצלאל שובר סופית לכיוון של עיסוק בתיאוריה וטקסטים על חשבון יצירה? במקרה הזה, לא ברור למה צריך שני מוסדות כאלה על הר הצופים.

47 בלון ושמו בצלאל אבו נפחא
  • 10:45
  • 20.08.12

בעזרתה של אילוז, עולה הבלון המופרח ושמו בצלאל, עוד חצי קילומטר כלפי הרקיע. מתנתק יותר ויותר ממציאות קונקרטית וחי לו חיים משל עצמו, בתוך שיח המדייה נבוב נבוב נבוב, נפוח נפוח נפוח.

48 מה הם הכישורים (אגב בדיוק כמו אצל יולי אוגוסט הגבוהה.) מה הם הכישורים?  (לת) פסל נימרוד
  • 10:48
  • 20.08.12

  •   יש לקוות שהמניע למינוי עניני ולא "פוליטיקלי קורקט". כלומר שלא מדובר באילוזיה  (לת) טלילה חורי
    • 12:44
    • 20.08.12

  •   היא מונתה משום שהיא מזרחית. איזה עבודה/ רקע/ פרסום שלה קשור באמנות ו/או בעיצוב מכל סוג שהוא?  (לת) מעוררי געגועים
    • 14:09
    • 20.08.12

49 מטבוחה על לחם שחור מסעדן
  • 10:48
  • 20.08.12

לא אמן, לא ישראלית, לא מרוקאית. מה שכן, שולטת במילים. יודעת למרוח את כולנו. כאילו היינו מטבוחה על לחם שחור

50 בחירה מצויינת - אווה אילוז היא חוקרת מבריקה מאוד ואמיצה מאוד , ובאמנות חייבים את שניהם. אילוז תקדם את בצלאל !  (לת) סתווית קופרמן
  • 10:51
  • 20.08.12

51 ברכות ובקשה דחופה ד.
  • 10:57
  • 20.08.12

ברכות לאווה אילוז על התפקיד החדש, זו בשורה משמחת ומרגשת לבצלאל. ובבקשה, נקי את בית הספר הזה מהשחיתויות והנפוטיזם שמרקיבים ומנוונים אותו בשנים האחרונות, ויפה שעה אחת קודם.

52 צריך לבדוק ומהר האם יש לגברת את הדעות האנטי ציוניות הדרושות , על פי הקריטריונים של מועצת גדולי התורה של השמאל הפאשיסטי האנטי - ישראלי והאנטי ציוני.  (לת) הקרן החדשה לישראל
  • 11:05
  • 20.08.12

  •   אל תדאג היא כבר הסבירה שהיא אוניברסלית וקוסמופוליטית - והיא "עברה" לישראל - יעני הייתה ארגז ניטרלי. מפה ועד "הכיבוש משחית" יש שתי צעדים ויריקה. אגב, המשנה לנשיאה תשלים את החסר....  (לת) ברודצקי וברודקה
    • 19:01
    • 20.08.12

53 המסמר המריר והאולטימטיבי בארון האמנות, הנשלטת בידי רודנות הסוציולוגים לא לפופוליזם קורקט
  • 11:09
  • 20.08.12

אווה אילוז לא מבינה, לא אוהבת ולא מגלה צניעות כלפי אמנות - כמו שמעולם לא חוותה קיפוח (כי היתה ילדה בורגנית שנהנתה ממשרתים במרוקו) - והיא המסמר האחרון והנורא להשתלטות רבת השנים של סוציולוגים רדודים על האקדמיות לאמנות.
אם היתה אוהבת אמנות, היתה מוקירה בוודאי גם את פרויד ואת הפסיכואנליזה (לא שהיא מסוגלת להבדיל בינה לבין זרמים אחרים הקרוים "פסיכולוגיה"). תרומתם לעושר, לחירות ולאינטלקט שאמנות טובה יכולה להציע עולה על כל גיבוב עלוב, מריר, שטחי, אנכרוניסטי וטרחני שהיא מעלה מדי שבוע על במת "הארץ".
וכן, גם העורכים יודעים שהיא כזאת. היא פשוט מביאה יותר מדי טוקבקים בעידן בור ופופוליסטי.

54 רמה גבוהה... החלטה מצויינת... בהצלחה לאילוז  (לת) נעם
  • 11:11
  • 20.08.12

  •   כמה חבל שלא שובצה גם לנבחרת ישראל לאולימפיאדה!!! הייתה מביאה זהב, כסף וארטיקים לחבר'ה.  (לת) ד"ר לסוציואקונומיקה
    • 15:17
    • 20.08.12

55 אולי הסטודנטים האומללים האלה שם יקבלו סוף סוף גם השכלה מלבד פוזה  (לת) פניני
  • 11:14
  • 20.08.12

56 מתי הסוציולוגית... אזרח
  • 11:16
  • 20.08.12

מתי הסוציולוגית תכתוב מאמר או ספר על תופעת הערסיידה בארץ?

57 היא סוציולוגית תרבות בולטת מאד, אבל בצלאל זה מוסד עיצוב וצריך מישהו שמבין בפרקטיקה של עיצוב  (לת) בעלת ואר שני בסוציולוגיה
  • 11:19
  • 20.08.12

  •   ואת נאיבית על אף כל תואריך  (לת) ד"ר לסוציואקונומיקה
    • 15:16
    • 20.08.12

  •   תפקידה של הנשיאה לנווט קדימה את המוסד בכללותו, ולא לסייע למחלקה זו או אחרת נמרוד
    • 19:27
    • 20.08.12

    לשם זה יש ראשי מחלקות

    אילוז הקימה את התוכנית ללימודי תרבות באוניברסיטה העברית, תוכנית מצויינת ופעילה בתפישה ניהולית אחרת. יש לה הרבה עבודה בבצלאל, אבל אני מאמין שהיא תצליח

  •   ומתוך נסיונה רב השנים באמנות, עיצוב וניהול מוסדות אקדמיים ואחרים אינספק שתדע לנהל....פחחחחחחחחחחחחחחח  (לת) נקה 7
    • 05:52
    • 21.08.12

58 חוק ראשון שייושם על ידה - אסור לאף סטודנט לגשת לטיפול פסיכולוגי  (לת) ליאור
  • 11:20
  • 20.08.12

59 ברכות! הרווחת את התפקיד ביושר! טרי
  • 11:24
  • 20.08.12

עקבתי אחר הכתבות שפרסמת ב"הארץ", התרשמתי מאישיותך ומנחרצותך. את כותבת באופן בהיר וממוקד. יש לך דעה ואמירות מדוייקות. אשה חרוצה, דעתנית, בעלת מוטיבציה גבוהה וחוש ביקורת מפותח. הערה: זה אינו אומר שתמיד הסכמתי עם דעותיך ומסקנתיך.

60 מקווה שיש היגיון בבחירה הזו עזרא מועלם
  • 11:40
  • 20.08.12

לא מכיר לא יודע לא שמעתי על הפרופסורית. כן יודע שבצלאל במצב לא טוב. שהמוסד זקוק נואשות למנהיג לאיש פרו ירושלמי למגייס כספים מחונן ולאיש מעשה שידע להחזיר את המוסד המתפורר הזה לימיו היפים בקמפוס הולם במרכז העיר. אם אילוז נבחרה כי היא אישה ומרוקאית זה מבחיל אם היא אישה ומרוקאית וגם כל מה שכולם מצפים מהנשיא הבא של בצלאל זה מבריק.

61 אווה חזקי ואמצי ! ברכות על המינוי ! מגיע לך ! ולפסיכולוגים האשכנזים (במיוחד הירושלמים) לא תהיה תקווה !  (לת) שימרית שומרון
  • 11:40
  • 20.08.12

  •   יופי של תגובה. הנה אווה אילוז אישה כלבבך. מזרחית מיליטנטית ובורה.  (לת) כסיף
    • 14:05
    • 20.08.12

  •   הכל טוב ויפה יוסי
    • 14:05
    • 20.08.12

    רק שכחת משהו קטן: מה לכל זה ולבצלאל, הא? (לפי תגובות אוהדות למינוי שאין להן שום קשר לבצלאל אפשר לחשוב שלצורך הידיעה על מינויה של אילוז הארץ הפך לעיתון לאנשים סתומים)

  •   כסיף אתה ממש מעורר בחילה. בעעעעעעעעעעעע  (לת) כמה כיעור קנאה ושנאה מתגלמים ביצור אחד?
    • 17:01
    • 20.08.12

  •   כסיף אתה שוביניסט גברי בהמי ולא אינטליגנטי במיוחד !  (לת) יעל עופר
    • 17:20
    • 20.08.12

  •   איך אתה מעז לומר שהיא בורה?  (לת) עודד מ
    • 18:13
    • 20.08.12

  •   כאשר אישה מנפנפת בטיקט של "אישה, מזרחית וכו" זה מותר. כאשר זורקים לה בדיוק את אותן מילים אז אני שוביניסט???? בערך כמו ברק אובמה שהתלקק כ"נשיא השחור הראשון" אבל חלילה היה מלהזכיר עובדה זו בידי מבקריו. אז תחליטו היא כן או לא אישה? היא כן או לא מזרחית? והיא לא מתאימה פשוט משום שאף אחד לא פרט בצורה גלויה וברורה מה היו השיקולים בבחירתה ובהעדפתה.  (לת) כסיף
    • 18:58
    • 20.08.12

  •   לא הבנתי איך תגובה 61 הגזענית קיבלה 10 המלצות?  (לת) אשכנזי נרדף
    • 21:21
    • 20.08.12

  •   כסיף, מה בדיוק ינקת בינקותך חוץ משנאה לאחר, וגזענות פולנית מצויה?  (לת) מנפנפת במניפה
    • 00:41
    • 21.08.12

  •   קרא את תגובתה של יעל עופר איילים ותבין.  (לת) כסיף
    • 05:50
    • 21.08.12

  •   וצה ינקת את שאינך יודעת להגיב לגופם של דברים? למה פרופ לסוציולוגיה צרחיכה לנהל את האקדמיה לאמנות? מה קרה אין כאן אמנים שעסקו בניהול מבין עולי ברית המועצות? ראי איך הם הזיזו את הספורט והמוסיקה בארץ...וכן קיימת שינאה של עדות המזרח ל"ישראלים" שביננו. .  (לת) כסיף
    • 12:22
    • 21.08.12

62 התפקיד מגיע לפרו' אילוז. היא תקדם מאוד את בצלאל. טובה בהרבה מצוקרמן האפרורי.  (לת) חנן זלר
  • 11:44
  • 20.08.12

63 אמנות בשרות המהפכה זמבוש
  • 11:51
  • 20.08.12

מי צריך ללכלך ידיו בפוליטיקה ארצית כשאפשר לחיות בלה-לה לנד ולהאמין שהעתיד עובר דרך חור המחט של אמנות מגויסת

64 "כשהתחלתי להסתכל קצת למעלה נדהמתי לגלות את ההעדר המוחלט והמבהיל של מזרחים כמעט מכל עמדה של בכירות אינטלקטואלית, תרבותית ומוסדית. כסוציולוגית אני לא יכולה שלא לחשוב שיש סיבות מבניות לדבר הזה". שתבדוק מהו אחוז המזרחיים זוכי פרס נובל ב-100 שנים האחרונות...ותראה ששם אחוז המזרחיים נמוך הרבה יותר...אז אולי גם יש סיבה מבנית בהרכב וועדת פרס נובל?  (לת) זה עוד כלום...
  • 12:02
  • 20.08.12

  •   אותו דבר ברפואה יוסי
    • 13:24
    • 20.08.12

    לבטח יש אלף סיבות "מבניות" להיעדר כמעט מוחלט של מרוקאים בקרב רופאים (דרך אגב, יש הרבה פחות מרוקאים מאשר ערבים). אבל אם תעשה אפליה מתקנת ויהיו הרבה יותר רופאים מרוקאים למשל, למי אתה חושב שאווה אילוז לתך בשעת צרה?

  •   סיבות מבניות יוסי
    • 13:25
    • 20.08.12

    לבטח יש אלף סיבות "מבניות" להיעדר כמעט מוחלט של מרוקאים בקרב רופאים (דרך אגב, יש הרבה פחות מרוקאים מאשר ערבים). אבל אם תעשה אפליה מתקנת ויהיו הרבה יותר רופאים מרוקאים למשל, למי אתה חושב שאווה אילוז לתך בשעת צרה?

  •   יוסי, איפה נוצרים יצורים מכוערים כמוך?  (לת) חובה לחרב את מפעל!
    • 17:03
    • 20.08.12

65 מינוי של פרופסור לסוציאולוגיה לניהול בית ספר לאומנות מחזיר אותו לימים בהם תיקי הדואר והמשטרה היו שמורים תמיד למזרחיים...אילו היתה ממונה לדיקאן בפקולטה לסוציאולוגיה או אנתרופולוגיה, היה זה מינוי ראוי ביותר. אבל מה לה ולהוראת אומנות? כל חמור מבין שזה מינוי מאולץ...  (לת) מינוי שיקח את המרוקאים שנים אחורה
  • 12:07
  • 20.08.12

66 העדר מזרחים xxxx
  • 12:09
  • 20.08.12

ודאי שיש סיבות,ובעיקר יש מדיניות,הרי הם רוצים להוכיח שהמזרחים לא ראויים!!! מצד שני ממנים "מקורבים" בין אם הם ראויים ובין אם לאו.
הייתי רוצה לראות אותך בתפקידים רמי מעלה לאור הכישורים הידע והניסוכים שלך אבל נשיאת בצלל גם טוב
בשביל "מרוקאית" מבריקה .יהיו כמובן כאלה שירימו גבה אך אני מתנחמת שבעוד 60 שנה אולי כל ה"סטיגמות" יעלמו. מברוק

67 אבסורד, בושה, חרפה אילוז
  • 12:21
  • 20.08.12

כדי לתפוס את מלוא האבסורד בבחירה: נסו לדמיין אמן מתמנה לראש החוג בסוציולוגיה, או פילוסופיה. נשמע הזוי לגמרי. אבל זה בדיוק מה שקרה כאן. בגדול מדובר בהשתלטות איטית של אנשי הקשקשת האקדמית (ראה ד"ר זגורי אורלי שאחרי שנדחה ע"י כל מחלקות לפילוסופיה באוניברסיטאות בארץ, הגיעה למחלקה ללימודים עיוניים ותוך שנתיים התמנה לראש התוכנית לתואר שני במחלקה לאמנות). דרך אגב, זה רק בישראל: אין אקדמיה לאמנות/עיצוב בעולם שממנה סוציולוג או פילוסוף לכהן כראש. מסימני רוח הזמן של התפוררות בצלאל. רק לחשוב שדחו את מועמדותו של מישהו כמו חנוך מרמרי בגלל שלא היה לא "תואר".

  •   תגובתך צודקת ונכונה במידה שלא תאמן. אבל בהכירנו את הבינוניות הנוראה השולטת בחיינו הרי לא ברצינות ציפית שמישהו יבחר באוטודידקט שהשגיו האישיים מדהימים.  (לת) מעוררת חלחלה
    • 14:00
    • 20.08.12

68 חוקרת מעניינת ופורצת דרך. ללא ספק אבן נדירה במחלקה לסוציולוגיה. נדב
  • 12:23
  • 20.08.12

היה לי הכבוד לשמוע ולקרוא את אוה אילוז. אין לי ספק שתעשה חיל בכל תפקיד שתקח.

69 ברכות ובקשה צנועה בקשר למוסד בצלאל חיים (אמנות פלסטית)
  • 12:35
  • 20.08.12

מזל טוב לפרופ' אילוז על הבחירה הראויה! עלי והצליחי.
בהזדמנות זאת, בתקווה שאת קוראת את הטוקבקים, אני רוצה להעלות בעיה שנתקלתי בה בבצלאל: במזגן בכיתה 204 חסר הכפתור שמעביר מדרגה I לדרגה II. לטיפולך המסור אודה.

70 זו כנראה בדיחת השנה  (לת) רענן - בוגר בצלאל
  • 12:56
  • 20.08.12

71 שוב תחושת בקיפוח בוגר
  • 13:11
  • 20.08.12

בושה וחרפה. גם היא בוכה על קיפוח עדתי

72 אווה, תעשי לי מאמר בעיתון !  (לת) אילוזיה
  • 13:42
  • 20.08.12

73 חבל שהיא לא לובשת שרוולים. הזרועות שלה לא משהו.  (לת) c'est rigolo
  • 13:51
  • 20.08.12

74 ככה פועלת האקדמיה: קשרים ומינויים הזויים סטודנט
  • 13:51
  • 20.08.12

תהיו חברים של הדודה של השכנה של ראש המגמה ומובטחת לכם משרה טובה, כל השאר יכולים להתחיל לארוז ולנסוע לעבוד בארצות הברית

  •   אתה צודק. זוכר איך מינו את נשיאת אוהלו לנציגה (ההזויה ביותר) של ישראל באו"מ? חבל שאווה אילוז לא הייתה בשטח, עם כישוריה יכלה לעשות גם תפקיד זה וגם להיות נשיאת מדינת ישראל בו זמנית....  (לת) כסיף
    • 15:11
    • 20.08.12

75 מזרחית אבל רצוי אמנית פליקס
  • 13:58
  • 20.08.12

מדוע סוציולוגית רודפת פסיכולוגים. רצוי אמנית מזרחית ויש כאלה בשפע

76 איזו גזענות פרופסור שפוי
  • 14:22
  • 20.08.12

כאשר קוראים חלק מתגובות הקוראים לא צריך להתפלא. אחרי הכל זו תוצאה של שנים של חוסר חינוך לערכים. לעצם העניין, כאשר חברת י.ב.מ היתה במצב קשב הביאו מנהל שידיעותיו היו בצ׳יפס של תפוחי אדמה... הוא, שבא ללא ״קשרים״ עם אגף זה או אחר, קבל החלטות ללא משוא פנים וללא אג׳נדה, והשאר היסטוריה. דווקא נשיאה שבאה מחוץ לעולם האומנות, שכמו כל דבר אחר נגוע בקשרים אישיים, תוכל להצעיד קדימה מוסד, שהתדרדרותו בוודאי איננה מנותקת מהפוליטיקה הפנימית. הדרך היחידה לנקות אורווה היא להוציא את צואת הסוסים החוצה. זה יכול לעשות רק מי שלא נהנה מהריח...

  •   סליחה ידידי, חשוב על מי שהקים את בצלאל, את האוניברסיטה העברית את הטכניון ואחר כך נשוב לדבר.  (לת) בושה וכלימה
    • 18:54
    • 20.08.12

  •   כסיף אתה עצמך בושה וכלימה! בוש והיכלם וחזור למחילת השנאה והגזענות שבה אתה חי. לבריאות לך!  (לת) כסיף-כולל כל כינויו המבישים- הוא איש קטן ועלוב נפש....
    • 20:52
    • 23.08.12

77 עכשיו כולם להסתכל פנימה  (לת) רולניק
  • 14:25
  • 20.08.12

78 דעתי הצנועה עודד מ
  • 14:35
  • 20.08.12

המאמרים שקראתי והראיונות שראית עם פרופסור אילוז עשוי עליי רושם טוב מאוד. הגישה שלה לפסיכולוגיה וסוציולוגיה מרעננת. יש הסברים שונים ומשונים לנוכחות או העדר של מגזרים אתניים מסוימים באקדמיה ובני המיעוט תופשים את זה אחרת מבני הרוב - כמו שתפישת היהודים את עצמם ואת מצבם שונה מהתפישה של העמים בקרבם חיו (מה שמכונה אנטישמיות). לכל זה אין הרבה קשר לנשיאות בצלאל, לטוב ולרע. נראה לי שם הכי חשוב זה הנדסת אנוש ולהשיג תרומות ותקציבים.

79 כשחנוך מרמרי עורך הארץ נבחר לבצלאל, אף אחד לא דיבר על חוסר נסיון אומנותי  (לת) רוני ת
  • 14:52
  • 20.08.12

80 אל תפחדו אשכנזים יקרים, השב"כ ישמור עליה איציק
  • 14:54
  • 20.08.12

כמו שהוא שומר על כל האינטיליגנציה המזרחית

מנטר ולא יראה!

81 מה לגברת ולאמנות ? אבי אפרת
  • 14:57
  • 20.08.12

בצלאל היא אקדמיה לאמנות. לא הובעה מפיה של הגברת אילוז ולו אפילו מילה אחת בענייני אמנות בכל פרסומיה בעיתון הארץ בעת האחרונה. לא ידועים גם ספרי האמנות שכתבה.
יחד עם זאת ברורה הופעתה התכופה של הגברת אילוז מעל דפי "הארץ" בעת האחרונה. קוראי העיתון שישמשו כניצבים בקמפיין למינויה של הסוציולוגית לנשיאת האקדמיה לאמנות. בלי ידיעתם וכולי תקווה שגם ללא ידיעת עורכי הארץ.

  •   החוצפה האופיינית לקבוצה אתנית זו. לא הייתי מעלה על דעתי לדרוש תפקיד ניהול חברת היי טק. ו/או המכללבה לחקלאות וירקות. היא הייתה רצה.  (לת) בושה וכלימה
    • 18:51
    • 20.08.12

82 למגיבים שלא תופסים את הקשר בין אמנות למדעי החברה בבר
  • 15:10
  • 20.08.12

אילוז היא דוגמא מצויינת לאמנית יוצרת . אמנם במילים, היא מצליחה לצאת מהקופסה ולהציע הסתכלות שונה\חדשה על עניינים חברתיים ששוכבים ללא ביקורת אמיתית מאז ג'אק דרידה. מינוי ראוי בהחלט, לטעמי זה אפילו קטן עליה. אני הייתי ממנה אותה לשרת החינוך.

  •   למה להצטנע? אני הצעתי למנותה ישר לרוה"מ + נשיא +שגרירנו בסין. איך זה?  (לת) בושה וכלימה
    • 18:50
    • 20.08.12

  •   אמנית יוצרת לא פחות ולא יותר אבי
    • 18:58
    • 20.08.12

    ממש כמו מכונת כביסה סובייטית: גם מכבסת, גם קושרת עניבות וגם מפסיקה הריונות. ולעצם העניין: אילוז היא דוגמה לא רעה למה מדעי חברה בכלל וסוציולוגיה יעני תרבותית בפרט ידועים כמשכנות העוני האינטלקטואלים של האקדמיה.

83 שיואל חבר הנאמנים/הדירקטוריון לפרט את כישוריה. כמו בפרס ישראל, כמו בפרס ספיר, כמו בהדלקת המשואה. ראוי שיסבירו לעולם במה טובה היא מכל מועמד/מועמדת אחרים שהוגשו.  (לת) כסיף
  • 15:27
  • 20.08.12

  •   תמשיך לחלום יוסי
    • 16:55
    • 20.08.12

    כל ההחלטות החשובות בבצלאל נעשות במחשכים. ראה החלטה על בחירת הארכיטקטים למתחם החדש, ביטול ההחלטה, וקבלת ההחלטה החדשה.

  •   ראה הכתבה לגבי מינוי הדיקן למכללה לעיצוב בחולון. למה שם יש נימוקים ופה אין?  (לת) כסיף
    • 14:59
    • 21.08.12

  •   כסיף כסיף כסיף אסיף מערבי
    • 17:00
    • 23.08.12

    יאללה אסיפה אספי את הדברים ולכי לדרכך יש לנו יותר מתחושה מי את. מאז פרסום המינוי את מקדישה עצמך לזרוע רעל רוע וגזענות
    כפי שעשית בחודשים האחרונים בבצלאל

  •   חולון העולם רואה ושותק מערבי
    • 17:02
    • 23.08.12

    יאללה אסיפה אספי את הדברים ולכי לדרכך יש לנו יותר מתחושה מי את. מאז פרסום המינוי את מקדישה עצמך לזרוע רעל רוע וגזענות
    כפי שעשית בחודשים האחרונים בבצלאל. חולון ממתינה לך

84 מזרחי זה מי שלא מוכן לוותר , תוך התעלמות מהמציאות,על טענת הנחיתות.  (לת) אורי
  • 15:52
  • 20.08.12

85 קץ שלטון האחוס"לים  (לת) דריזלה
  • 15:56
  • 20.08.12

86 איזו גאווה. חדשה נהדרת  (לת) אורלינג
  • 16:04
  • 20.08.12

87 מה הקשר שלה לאמנות ולעיצוב?! מדוע לא נבחר(ה) מי שראוי(ה) מהתחום?!  (לת) כמה משרות לאדם אחד
  • 16:06
  • 20.08.12

88 אווה אילוז היא עילוי אקדמי מבריק לכל הדעות. טוב שקיבלה המינוי . מגיע לה. תקבלו 'בצלאל' משופר לעין ערוך.  (לת) סתווית קופרמן
  • 16:18
  • 20.08.12

  •   ראינו את תגובתך. לדעתי כל המאמרים ההזויים שלה לךאחרונה בהארץ מקורם היה ברצון להפעיל סחיטה גזענית על הגוף הממנה. מה הידע והיכולות שלה לנהל אקדמיה לאמנות ועיצוב? היא קבלה את התכונות בירושה מהוריה ?  (לת) בושה וכלימה
    • 18:49
    • 20.08.12

89 לאחר שקראתי את הטוקבקים עלתה בי המחשבה המבהילה שאולי הפצצה האירנית יכולה מרגמה
  • 17:15
  • 20.08.12

להיות אופציה לא רעה בכלל.

90 נו, כנראה היה משתלם ליילל בתקשורת שמדכאים אותה כ"אשה אקדמאית מזרחית"  (לת) דינה
  • 17:36
  • 20.08.12

91 בעטו אותה למעלה כדי להרחיקה מציבור היעד שלה שנימצא למטה.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 17:58
  • 20.08.12

92 בחיי שאני ממש מתרגש ! אולי היא תעשה קצת סדר במוסד הזה  (לת) מרוקאי תורן
  • 18:35
  • 20.08.12

93 יוסי יונה ימונה מיד לנשיא אוני' בן גוריון ויוסי דהן לנשיא אוניברסיטת ירושלים אנא קפוח
  • 19:05
  • 20.08.12

הפוליטיקלי קורקט הוא דבר נהדר- פונה למכנה המשותף הרחב וממילא הנמוך ביותר.

94 הנקודה הנרכזית היא: לא הייתי ממנה אדם (גבר או אישה) המגיעים משינאה וטיפוח גזענות. הממונה לתפקיד צריך להיות ישראלי בעל הכרה של כור היתוך ויצירת הלאום הישראלי מתוך הכרה ואמונה. בנכונות העניין הציוני שבשמו הגענו הנה לפני מאה ושלושים שנה.  (לת) כסיף
  • 20:19
  • 20.08.12

  •   מגעיל שכמותך, אתה מברבר על שנאה וגזענות? חזור למחילה שלך,  (לת) ויפה שעה אחת קודם!
    • 13:17
    • 21.08.12

  •   נו, חמוד. אתה בודאי ממהר למרכז הליכוד או לאחת הגבעות. הגזענות מקורה בתרבות ה"אכלו לי שתו לי". שמקורה בעדות המזרח. ישראלי לא הגדיר את עצמו אשכנזי עד שלא הגיעו עדות המזרח (ס"ט, זוכר?) והחלו בהשתוללות הגזענית. עולים חדשים הגיעו כפליטים מאירופה בנו את עצמם ואת ילדיהם בלי לקבל הטבות מהמדינה והעדפה מהמדינה. עולי ארצות האיסלאם בדור השלישי והרביעי עדיין מקטרים. אלה עובדות. לא גזענות. כל דעותיה של אילוז נסבות סביב תפיסת עולם לא ציונית. שתמשיך להרצות בפקולטה לסוציולוגיה.  (לת) כסיף
    • 14:57
    • 21.08.12

  •   ראה את המאמר על מינוי הדיקאן למכללה לעיצוב בחולון. הנימוקים למינויה הם הרזומה, הפירסומים ההשכלה. מה קרה בבצלאל? הם בלעו את הלשון?  (לת) כסיף
    • 14:58
    • 21.08.12

  •   מרכז הליכוד? אחת הגבעות? "אכלו לי שתו לי"? קרא בבקשה! לכסיף שנכנס לאובססיה ביחס לפרופ' אילוז, ולא רק במאמר זה!
    • 19:32
    • 21.08.12

    מרכז הליכוד? אחת הגבעות? "אכלו לי שתו לי"? רחוק ממני כמרחק מהמאדים. שנית, אתה מדבר על "אכלו לי שתו לי"? כסיף, בשורה התחתונה של תגובותיך, אתה עצמך התגלמות המושג הזה, למרות שאתה "אשכנזי גאה". ואינך היחיד בין "האשכנזים" שמייללים "לקחו לי גנבו לי", כאילו שאתם בעלי הבית ואדוני הארץ, ורק ברשותכם גם הלא "אשכנזים" ראויים להתקדם. לך תחפש לך מראה מגדילה ותסתכל עמוק בעיניים שלך. תעשה חשבון נפש על כל הכיעור שיוצא מתוכך!

    עולים ממזרח אירופה לא זכו להטבות? אתה חי בסרט! על דיור כמעט בחינם בערים במרכז הארץ, שקיבלו העולים ממזרח אירופה >> 'שיכון עובדים', 'מעונות עובדים' ו'שיכון עממי'<< שמעת? על משרות ומקומות עבודה שרק יוצאי מזרח אירופה זכו לקבל, שמעת? על פתקי ה"משלנו", שרק בזכותם יוצאי מזרח אירופה קודמו בעבודה, קיבלו חנויות וצרכניות בגרושים, קיבלו יותר מנות מזון ובגדים בתקופות קשות בארץ, ועוד הטבות אחרות, שמעת?

    כסיף, או שאתה מיתמם, או שאתה בור ונבער שכל כולו שנאה ועיוורון.
    תחליט לבד!

    רפואה שלמה!

95 יופי של בחירה! בהצלחה!  (לת) סבא
  • 21:13
  • 20.08.12

96 איך זה יכול להיות בני
  • 00:05
  • 21.08.12

מעבר לביקורות שהן כמעט כולן מוצדקות על המינוי ההזוי הזה, נושא אחד לא הועלה לדיון: איך זה יכול להיות שפרופ' אילוז בכלל העלתה על דעתה להגיש את מועמדותה לתפקיד? עצם העובדה שהיא כן העלתה דבר כזה על דעתה, ולא כשעשוע מחשבתי אלא כאפשרות מציאותית, בהחלט אומר יותר ממה שהיינו רוצים לדעת על ההפקר הקרוי ראש האקדמיה בבצלאל. כל מה שנותר הוא לצפות בכליון עיניים למינויו הממשש ובא של פרופ' דודו מזח (או נחום טבת, או ורד קמינסקי, take your pick) לראש המחלקה לסוציולוגיה/אנתרופולוגיה/פילוסופיה באוניברסיטה העברית. כל מה שצריך הוא רק לשלוף את קורות החיים, המינוי כבר בפנים.

97 . ק
  • 04:18
  • 21.08.12

מתי המוסד האומלל הזה יזכה לאמן גדול שיעמוד בראשו?

98 חחח קלר
  • 04:32
  • 21.08.12

אז מיניתם את האיט גירל התורנית לנהל את בצלאל . מה עם למנות מישהו שאשכרה מבין משהו באמנות?

99 השתכנעתי שהיא הבן אדם הנכון, בזמן הנכון, רק מה, לא במקום הנכון. דן לב פועם dlpoem@gmail.com
  • 11:03
  • 21.08.12

לא חשוב מה אני חושב על דעותיה ועל כתיבתה. החיים כבר הוכיחו לי מזמן שהדעתנות שלי אינה מתיישבת עם המציאות. גדולים ממני חיוו, לפי ה-CV, את דעתם על אילוז שהיא חוקרת מוכשרת וראויה. הלוואי עלי רזומה כשלה.
אבל למה בבצלאל?
ועוד שאלה: ולמה יולי תמיר, פר' לפילוסופיה, בשנקר?
זה כמו לשבץ את הפרופסור והשגריר שלמה בן עמי לעמדת השר לבטחון פנים. זה כמו למנות את מנהיג הפועלים עמיר פרץ לתפקיד שר הבטחון. זה כמו למנות את אביגדור ליברמן לתפקיד שר החוץ.
חבר'ה. קצת קומונסנס.

100 מרוקאי שחי כל החיים שלו בחברה צרפתית צאו מזה
  • 14:52
  • 21.08.12

זה לא מזרחי.
היא אולי כל החיים הרגישה עם עצמה מגניב כמה שהיא אתנית, אבל היא לא שלומי לחיאני ולא קובי פרץ. היא אליטה אשכנזית בדיוק כמו שאר האקדמיה, והצרפתים אפילו יותר פלצנים מהאשכנזים הישראלים הרגילים.
אני יודע, כי חצי מהמשפחה שלי הם מרוקאים צרפתים.

101 חיכיתי מעל 100 שנה למנהלת אישה והנה זה בא  (לת) בהצלחה
  • 17:35
  • 23.08.12

102 החלק הארי (...) מהמרוקאים הרוויחו ביושר את חוסר הסובלנות כלפיהם, ורבים מהמזרח אירופאים הרוויוחו ביושר את ליל הבדולח שהיה וזה שעוד יבוא. ש
  • 19:33
  • 24.08.12

*

  •   ליל הבדולח לא היה במזרח אירופה אלא בגרמניה. להרוויח אותו ביושר???? כמו אידיוט, בור ומטומטם צריך ךהיות בן אדם כדי לכתוב זאת.  (לת) כסיף
    • 15:11
    • 26.08.12

103 אחלה. אמן ותצליח.  (לת) אני
  • 08:17
  • 08.09.12

104 הדבר הבריא ביותר זה לקרוא את התגובות- להתפקע מצחוק ובקול רם  (לת) מהפזורה התימנית
  • 08:49
  • 08.09.12

105 בחירה ראויה להזכיר לכולם שארנון צוקרמן גם לא היה אמן, וחנוך מרמרי לא היה מעצב  (לת) יאיר
  • 10:52
  • 08.09.12

106 כבוגרת בצלאל אני לא מבינה למה לא מוצאים נשיא/ה מכובד/ת מהתחום? נילי
  • 09:55
  • 11.09.12

אין אמנים,מעצבים, ארכיטקטים, צלמים, חוקרי אמנות, אוצרים, בעלי שם וקשרים שיכולים למלא את התפקיד הייצוגי הזה? איך לעזאזל מרמרי ואילוז הגיעו לרשימה הסופית? ומי עוד היה בה?

פרוייקטים מיוחדים