המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

תערוכות חדשות || Know Hope עובר מהרחוב לגלריה

העיסוק הוא בחומות וגבולות, אבל האמן 
Know Hope, שעובר לראשונה מתצוגת רחוב לגלריה, מדגיש בעיקר את מה שמטשטש גבול

התערוכה "דברים שמפרידים / דברים שהושארו מאחור" שתיפתח הערב בגלריה גורדון 2 (נתן החכם 4) היא תערוכת היחיד הראשונה של האמן Know Hope המוצגת בגלריה בישראל, ועניינה דימויים ומושגים הקשורים בהפרדה, גבולות, דגלים ולאומיות.

כמו בשמה, גם בתערוכה עצמה קשה להבחין בין הדברים ש”מפרידים” לבין אלה ש”נותרו מאחור”, כמין עדות וזיכרון, למה שאין לו עוד תפקיד.

"And There Was a Sound of Anxious Flapping, Like That of Homesick Birds, or Stubborn Flags", Toronto, 2010
"And There Was a Sound of Anxious Flapping, Like That of Homesick Birds, or Stubborn Flags", Toronto, 2010.

אחרי שהתרגלנו לראות את עבודותיו של Know Hope ברחוב, על קירות מבנים נטושים, על חומות הפרדה, עמודי חשמל, עצים, לוחות מודעות, אתרי שיפוץ ועוד - מרתק לראות תערוכה של האמן בחלל גלריה גורדון 2, הצעירה אמנם, אך עדיין קשורה בטבורה לגלרית־האם הוותיקה והממוסדת.

"How We Become Entirely  Transparent", 2012
"How We Become Entirely Transparent", 2012. צילום: ברק ברינקר

ההתמדה של Know Hope וההתמסרות האינטנסיבית שלו לאמנותו לאורך השנים ביססו לו נוכחות מרשימה במרחב הציבורי. לא הצהרה כזו או אחרת וגם לא אג'נדה שאותה ניסה לקדם הם שהתקבעו בזיכרון - אלא יותר המבע הרגשי הייחודי שנבנה מתוך לקסיקון דימויים ומושגים שהפכו זה מכבר לשפה ואיקונוגרפיה המזוהות עמו.

בתערוכה בגלריה מוצגים תצלומים שהוא צילם בישראל ובנסיעותיו בעולם, רישומים, אובייקטים ומיצבים שונים. קל לחשוב כי זהו אוסף עבודות שיצר האמן למרחב הציבורי, או תיעוד שלהם שהוכנס לחלל הגלריה, אבל Know Hope טוען כי הכל נעשה בסטודיו ומתוך מחשבה על חלל גלריה.

על החומרים שלו הוא אומר: "אני משתמש בחומרים מהרחוב - מסגרות, עצים, מגירות, דלתות ועוד - אבל לא מתוך ניסיון להעתיק אסתטיקה או להביא את הרחוב פנימה". לדבריו, על אף שהפעם עסק לראשונה בתימה ברורה, הוא עדיין מנסה להימנע מספציפיות ומקומיות.

"יש דגש די ברור בתערוכה על דברים שעומדים בין לבין, תוך התמקדות בגדרות, חומות, דגלים וגבולות. להסתכל על היחסים שבין אדם למולדת או מדינה כעל מנגנון רגשי. הרבה יותר קל לעורר הזדהות עם מצבים רגשיים מאשר עם נושאים מורכבים ורחוקים לכאורה מהיום יום“. חלקה השני של התערוכה ייפתח ב-21.3.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כתיבה רדודה של תלמידת תיכון  (לת) תמר
  • 10:27
  • 01.03.13

02 מה לראשונה? מוזיאון בת ים ומוזיאון תל אביב אלה לא חללי תצוגה? גע גע
  • 18:33
  • 01.03.13

איזו טיפשות

03 אמן מוכשר ומבטיח.  (לת) יואל
  • 08:35
  • 02.03.13

04 יח״צ  (לת) ט
  • 11:30
  • 02.03.13

05 שעמום מחץ מה אמנות כאן  (לת) צייר
  • 21:54
  • 02.03.13

06 תערוכה נוראית ולא מקורית נוכחתנפקדת
  • 12:48
  • 03.03.13

עד לא מזמן היו מגישים יין פטישים בפתיחת תערוכות כדי למשוך קהל, היום מגישים בירה זולה בשת"פ מסחרי מסריח מאלכוהול. היה 'מדריך' אמנות שהסביר על האמן ואמנותו: "נאו הפ (הטעות בשם במקור) הוא בחור צעיר ואמא שלו גרה בהוד השרון" ועוד דברי הבל מביכים.