"יסמין הכחולה": ההפתעה הגדולה של וודי אלן

“יסמין הכחולה” הוא לא רק סרטו השאפתני, הרציני והטוב ביותר של וודי אלן זה שנים רבות, אלא הוא גם הסרט שבו הוא מעצב את אחת הדמויות הנשיות השלמות ביותר במכלול יצירתו

ברבים מסרטיו הקודמים התייחס וודי אלן ליצירות אמנות מן העבר. "אהבה ומלחמה" עשה שימוש פארודי במורשת הרומן הרוסי של המאה ה-19, "חצות בפריז" הפגיש את הצופים עם מגוון יוצרים מתחומים שונים שפעלו בבירת צרפת בשנות ה-20, ולא תישכח הסצינה ב"בעלים ונשים" שבה ג'ודי דייוויס מביעה את הערכתה ליצירה של מאהלר, אך מציעה לקצר אותה. "אבק כוכבים" של אלן מ-1980 התבסס על "שמונה וחצי" של פדריקו פליני, וסרטו הבא, "קומדיה סקסית של ליל קיץ" מ-1982, על "חיוכי ליל קיץ" של אינגמר ברגמן. לא היו אלה רימייקים של הסרטים, אלא ניסיונות לשעתק אותם ליצירות חדשות הפועלות בהקשרים חדשים. ב"יסמין הכחולה", סרטו החדש, שעולה השבוע...

כתבה זו זמינה למנויים בלבד

רוצים להמשיך לקרוא?

הירשמו חינם לאתר או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי?

הירשמו עכשיו כדי לקבל עדכון יומי מאתר הארץ
נא להזין כתובת מייל חוקית
ברצוני לקבל ניוזלטרים, מידע שיווקי והטבות


תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות