"יסמין הכחולה": ההפתעה הגדולה של וודי אלן

“יסמין הכחולה” הוא לא רק סרטו השאפתני, הרציני והטוב ביותר של וודי אלן זה שנים רבות, אלא הוא גם הסרט שבו הוא מעצב את אחת הדמויות הנשיות השלמות ביותר במכלול יצירתו

ברבים מסרטיו הקודמים התייחס וודי אלן ליצירות אמנות מן העבר. "אהבה ומלחמה" עשה שימוש פארודי במורשת הרומן הרוסי של המאה ה-19, "חצות בפריז" הפגיש את הצופים עם מגוון יוצרים מתחומים שונים שפעלו בבירת צרפת בשנות ה-20, ולא תישכח הסצינה ב"בעלים ונשים" שבה ג'ודי דייוויס מביעה את הערכתה ליצירה של מאהלר, אך מציעה לקצר אותה. "אבק כוכבים" של אלן מ-1980 התבסס על "שמונה וחצי" של פדריקו פליני, וסרטו הבא, "קומדיה סקסית של ליל קיץ" מ-1982, על "חיוכי ליל קיץ" של אינגמר ברגמן. לא היו אלה רימייקים של הסרטים, אלא ניסיונות לשעתק אותם ליצירות חדשות הפועלות בהקשרים חדשים. ב"יסמין הכחולה", סרטו החדש, שעולה השבוע...

כתבה זו זמינה למנויים בלבד

רוצים להמשיך לקרוא?

הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי?

  • יש להזין שם המורכב מ-2 אותיות לפחות וללא מספרים
  • יש להזין שם המורכב מ-2 אותיות לפחות וללא מספרים
  • אנא הזינו מספר סלולרי
  • אנא הזינו כתובת אימייל
  • אנא הזינו סיסמה בת 6 תווים לפחות
  • אנא הזינו את אותה הסיסמה שוב
נא לאשר את תנאי השימוש

תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
  1. 34
    סרט מצוין וגם מעיק. משחק מושלם של בלאנשט

    לקרוא לסרט הזה טלנובלה זאת הגזמה פרועה. לי הסרט הזכיר את רקוויאם לחלום. מוטיב ההתרסקות משוחק ומועבר בצורה מושלמת. בלאנשט הלכה עד הסוף וממחישה לצופה מה פירוש המשפט מאיגרא רמא לבירא עמיקתא בצורה המושלמת ביותר.

  2. 33
    יסמין הכחולה

    אכזבה אחת גדולה - הכל כל כך צפוי, נדוש, דיאלוגים סתמיים

  3. 32
    סרט מגעיל
    1. תני לי לנחש את קוסמטיקאית או עובדת בסופר כקופאית ?

      לא נראה לי שחלמת להיות משהו מדהים
      אולי בגלל שאת פחדנית ? מכוערת ? מגעילה ?

  4. 31
    שם הסרט

    תרגום שמות הסרטים בארץ הוא חובבני ולעיתים פתאטי

  5. 30
    למה תרגמו יסמין ה"כחולה " ולא יסמין ה"עצובה"?
  6. 29
    סרט מרגש וחודר משחק מדהים ואמין-לאוסקר!!
  7. 28
    הזדהיתי עם יסמין ועם ג'ינג'ר. הדמויות האלו כ"כ אמינות. סרט נפלא
  8. 27
    אלן, וודי אלן

    או יס . אתה יודע שהסרט טוב כשאתה יוצא בתחושה שהסרט דרס אותך.
    בעצם קייט בלאנשט.
    לפי התאריך אתם מבינים שלא רצתי לראות תסרט בהקרנה הראשונה,טוב,
    אני (עדיין)לא מקבל הזמנות לפרימיירות עם פופקורן חופשי וסנגרייה (עכשיו
    אתם מבינים גם מאיפה יוצאות הביקורות ההזויות של ה"מבקרים"...ויש לי
    הרגשה שא.ק לא שתה הפעם, אחרת אנלא יכול להסביר את הריקוד
    האפאצ'י שלו סביב הסרט החדש של אלן...בכל מקרה סחתיין אורי ! )

    אני תמיד מצר על ההתייחסות השטוחה של ה"מבקרים" להיבטים
    המקצועיים של הסרטים,ואני רואה את זה אשכרה כזלזול בוטה בקוראים
    סלאש גולשים מצד אחד,ומהשני בסלחנות מחוייכת . סהכ למה אתם מצפים
    מחבר'ה שלא כתבו בחיים שלהם תסריט,שיחקו בסרט ,שלא לדבר על בימוי
    רחמנא ליצלן...
    אבל צדק גד מ 2 - וואלה בא משיח...
    אז לטובת אלה שעוד לא ,ואלה שיראו את יסמין בפעם השבע עשרה שימו
    לב לטונות של הקלוזאפס והאקסטרים קלוזאפס שאלן מעמיס על הסרט.
    ובמיוחד על בלאנשט. אז קודם כבוד לבלאנשט שהסכימה .רק שתבינו ששחקניות,ובמיוחד מהשנתון של בלאנשט,יסכימו לצלם את הכוס שלהן באקסטרים ולא את הטופוגרפיה המכוסחת בשיני הזמן של הפנים...
    בכל מקרה אלה שהסרט ריגש אותם קצת יותר,כמו אורי,התרגשתם
    מהטריקים של אלן. והפעם הטריקים וכל הטריקים האחרים שיחקו לאלן
    בגדול ! והיתה לו את בלאנשט שנתנה לו הכל . מה זה הכל ? מכרה לו
    הכל וגם לקחה משכנתא לעשרים שנה.
    ורק בשביל זה מגיע לה אנד דה אוסקר גואוז טו .
    יאללה רוצו להתרגש.

  9. 26
    יסמין

    יופי של סרט. נהנינו מאוד. מומלץ בחום!

  10. 25
    סרט ל״מומחים ״ בלבד

    בשתי מילים : סרט חלול
    מעבר למקצוענות הקולנועית, דהינו קצב, צילום, ומשחק שכולם מענייני מבקרי הקולנוע , אין בו כלום. עלילה בנאלית, דמויות שבלוניות וודי אלן טיפוסי
    מאכזב חבל על הכסף ועל הזמן

  11. 24
    האומנות בעיני המתבונן...

    לא כולם חייבים לאהוב את הסרט. אני לא מכירה את ההצגה אבל אהבתי מאוד את הסרט, המשחק היה בין האמינים והיפים שיצא לי לראות בכלל בסרטים אי פעם, במיוחד בסרטים הוליוודים. דמויות עגולות ומעניינות שעוברות תהליכים במהלך הסרט.

  12. 23
    סרט ממש בינוני. לא מצליחה להתלהב ממנו.

    מישהו שיחד את הממליצים. זוהי קנוניה.

  13. 22
    סרט ענק, קייט בלאנשט משחקת מדהים!!!

    אחד הסרטים שיחרטו אצלי לעד.....

  14. 21
    קייט בלאנשט הזכירה לי בסרט את השחקנית הספרדיה מריה פרדס שמשחקת בסרטיו של אלמודובר
  15. 20
    קייט בלאנשט הזכירה לי כל הסרט את השחקנית הספרדיה מריה פרדס שמשחקת בסרטיו של אלמודובר
  16. 19
    תענוג גדול משחק מדהים. פשוט חוויה קולנועית. לרוץ לרוץ.
  17. 18
    סרט משעמם ומביך.
  18. 17
    הסרט ריק למדי. הופעת משחק בלבד, וגם הוא לא מרגש

    יתכן שיש תיאוריה רבה מאחורי היצירה. בפועל, זו הופעת משחק בלבד עם מעט מאד מעבר לכך. גם המשחק של בלנשט (שברור שעושה עבודה טובה) לא מצליח לעבור רגשית. בתור חובב וודי אלן, יצאתי בתחושה סתמית למדי.

  19. 16
    סרט סכמתי שיטחי צפוי . בסדר, נגיד שמשחק מעולה, לצאת ידי חובה.

    חבל על הזמן

  20. 15
    כל עוד הוא לא משחק בסרטים שלו - יש סיכוי שיהיו מעולים
  21. 14
    משחק ענק, סרט גרוע

    אפשר לספר את העלילה בכמה משפטיים.
    אולי זה נכון להרבה סרטים אחרים שדווקא כן נהנתי מהם, אבל בהם לפחות היה רגעי מתח \ עצב \ צחוק מיוחדים.
    הסצנות פשוט חוזרות על עצמם פעם אחר פעם.
    וכן - המשחק של בלנשט ענק אבל הדמות שלה בסרט מעצבנת וקשה מאוד לחבב אותה.

    1. התגובה הכי מדוייקת פה!
  22. 13
    ראיתי , טלנובלה רדודה !!
  23. 12
    סרט בינוני לחלוטין.

    דמותה של יסמין שחורה משחור. כמעט שאין בה נקודות אור. לא אחות, לא אמא , ומעל לכל שקרנית ועונשה עד לאיבוד שפיות. מה נפלא כאן?חוץ מהמשחק המצויין.
    יש לי תחושה שאלן ביקש לעשות כאן קצת חשבונות אישיים: אימוץ. (שתי האחיות היו מאומצות. אלן נשוי לביתו המאומצת)אם שמתנכרת לבנה. (בנו של אלן מתנכר לו)השחרת האשה האם כשקרנית וכרעת לב (החשבון שלו עם מאיה פארו.אשתו לשעבר) סרט גדול שמחזיר את אלן לימיו הגדולים - לא שוכנעתי. התאכזבתי!

  24. 11
    רוצו לראות"חשמלית ושמה תשוקה"

    אני חולקת על הבקורת המחמיאה לסרט וסבורה שבנגוד לדמויות המורכבות של טנסי וויליאמס, הנאבקות בקונפליקטים פנימיים ובין-אישיים, הדמויות של אלן נעדרות עומק והדיכוטומיות באופיין ובהתנהגותן שולטות בתסריט.
    בתור מעריצה של וודי אלן, אני לא רואה את הסרט הזה כסרט הטוב של השנים האחרונות, ואפילו משחק כבר היה יותר טוב( קחו, למשל, את אנג'ליקה יוסטון ב"פשעים ועבירות קלות". היא שמה את בלנשט בכיס הקטן.

  25. 10
    אלן הצליח בגדןל רק בדבר אחד

    לבחור 2 שחקניות ענק שהחזיקו את כל הסרט. גם האחרים היו מצויינים. העלילה פשוטה. אין עומק. כל התובנות שקליין מייחס לסרט נטחנו כבר עד דק. הוא כל כך חולה על אלן כך שהוא מתלהב בפתטיות מכל דבר חדש אצלו שהיה חסר לו לדעתו. וזה לא שלא נהניתי מהסרט. אבל מה לעשות שערב קודם יצא לי לרטות אמנם בטיחור את: היו זמנים באנטוליה..

    1. גם הטחורים שלי רוטטים.

      אבל זה לא עניינכם.

    2. זו תגובה הזויה ביותר קליין לא סובל את אלן

      זו פעם ראשונה בשלושים שנה שאורי קליין משבח סרט של וודי אלן וגם כאן הוא טורח להשמיץ בסוף

  26. 9
    "התוצאה כוללת אמירות אנושיות וחברתיות, שהן נדירות למדי ביצירתו של אלן..." פשוט מדהים שאתה חושב כך כאשר לעניות דעתי רוב יצירתו של אלן עוסקת בעיקר באמירות אנושיות וחברתיות. אמנם חלקן הגדול עוסקות בחייו של עשירון ניו יורקי מאוד ספציפי, אבל בכל זאת, בכל סרטיו של אלן יש אמירות משעשעות נוקבות על אנשים והחברה שבה הם חיים
  27. 8
    נקודת מפגש = החטא ועונשו
    1. וגם= פשעים ועברות קלות
  28. 7
    ב׳ימי הרדיו׳ המצויין שלו היה גם פיוט

    שלא לומר צילום מרהיב, שנעלם מהאחרונים שלו (אחד מהם, עם יוהאנסן, צולם בלי קלוזאפים בכלל).

  29. 6
    מעולה

    וודי אלן בלי הטרחנות הקבועה שלו.פגז של סרט

  30. 5
    תודה על האיזכור לחשמלית, קישור נכון ומעניין שמוסיף עומק לניתוח הסרט.
  31. 4
    כמה צפוי

    יסמין הכחולה משעמם להחריד, מייגע, משמים בחוסר חדשנותו. סרט ממוחזר של הרבה יותר סרטים ומחזות מאשר חשמלית ושמה תשוקה. אני מעריץ גדול של וודי אלן, אבל הפעם הוא דווקא מתאהב בדמויות עד כלות וממלא אותן בדיאלוגים ומונולוגים ארוכים להחריד, נדושים, מזרזי פיהוק. כמה צפוי שאורי קליין יאהב דווקא את כדור השינה הטרחני, מיושן וחסר המשמעות הזה

    1. לא נכון
    2. בדיוק. מסכימה ב- 100%
  32. 3
    בניגוד לכתבה התגובות משובחות
  33. 2
    קליין אוהב סרט של אלן. המשיח מגיע בקרוב.
    1. מי שחושב שפשעים ועבירות קלות

      אינו הסרט הרציני ביותר, הפילוסופי ביותר של אלן, מתלהב ממלודרמה כמו זו. אני ממש לא מצטרף להתלהבות ממלודרמה ולא מכנה אותה "הרציני ביותר"...

  34. 1
    בניגוד לדיעה הרווחת -

    איליה קאזאן לקח יצירת מופת תיאטרונית והפך אותה לסרט וולגרי עם דמויות פלאקאטיות שמשוחקות באופן דרמטי מדי, ומשחקי אור וצל פרוידיאנים בגרוש. אכן זה היה פורץ דרך בתקופה ההיא, אבל לאור ההווה זו לא יצירה משובחת במיוחד. לכל "אקדמאי הקולנוע" הגיע הזמן שירעננו את מחשבתם אחרת נמות כאן מפיהוקים.

    1. שאלה למירי: ראית את ההצגה המקורית משנת 1947? מזה התגובה הפלצנית הזאת
    2. שאלה לסטאלה

      קראת פעם מחזה? יודע להבדיל בין מחזה לתסריט? ובין סטלה לסטאלללה?

    3. מה שבטוח זה שמרלון ברנדו חתיך הורססססס
    4. תשובה (ושאלה) למירילה: א. יודע וגם יודע (משתתף מן המניין במשך שנתיים ב-Actors Studio יספקו את הגברת המלומדת) ב. אכן, יודע וגם יודע (שלשה תסריטים יניחו את דעתה של העלמה?) ג. מכירה אחד בשם בראנדו... מרלון בראנדו? ("הי סטלה...הי סטאללללה"). ועכשיו אני רק שאלה לדוקטור, ראית את ההצגה המקורית משנת 1947? זאת את שישבה בשורה השנייה מצד שמאל? אם כן, רק שתדעי שזה לא מנומס לאכול פופקורן בהצגות
    5. מירי, מה הנמשל יקירה? האם זו ביקורתך לסרטו של וודי אלן או ביקורתך על אורי קליין? למה אין תרגום? לא יפה שאת משאירה אותנו עם ריח הפלצנות.
    6. חרא של סרט! מתאים לכול מיני פוסטמות תל אביביות שחושבות שהן נורא חכמות.