למה בלתי אפשרי לצפות בסרט "הבלתי אפשרי"

המלצת המשטרה במקרי אסון, להתרחק מהאזור, מתאימה בהחלט גם לסרט “הבלתי אפשרי”, המגולל את סיפורה של משפחה בריטית שנקלעה לאסון הטבע בתאילנד

כאשר בפתחו של סרט מופיעה ההכרזה שהוא מבוסס על סיפור אמיתי, בעיקר כאשר זהו סיפור אישי הקשור לאירוע טרגי, נדמה שהצופים מצווים לעבור לדום ולנטרל את כישוריהם הביקורתיים; כי הרי אין ערך חשוב יותר מהאמת, ולהתווכח ולבקר אותה, בעיקר כשהיא מציגה מקרה אישי טרגי, נדמה כמעשה שלא יעשה.

ברבים מהסרטים האלה נדמה שהעובדה שהסרט מבוסס על מקרה שהיה היא הסיבה היחידה להפקתו. מובן שתמיד ניתן לכלול בו קלישאות על כוחו של גורל ועל חוסנו של האדם מול האסונות שפוקדים אותו; אך בראש בראשונה אנו אמורים להתפעם מכך שמה שמוצג בפנינו אמנם קרה ובה בעת להזדעזע מהאירוע המוצג בפנינו וגם להתמלא בסיפוק שמה שאירע לדמויות על הבד קרה להן ולא לנו.

"הבלתי אפשרי". מכבש של סנסציה ומניפולציה
"הבלתי אפשרי". מכבש של סנסציה ומניפולציה.

במלים אחרות, מרבית הסרטים האלה מיועדים למי שנהנים להתגודד סביב אתר שבו אירע אסון, אם זו שריפה שפרצה, תאונת דרכים קטלנית או בארץ, בעיקר פיגוע טרור. במקרים אלה מורה המשטרה לרוב לסקרנים שלא להתקרב לאזור שבו התרחש האירוע. הוראה זו תואמת את הרגשתי בנוגע ל”הבלתי אפשרי”, סרטו של הבמאי הספרדי חואן אנטוניו באיונה. אינני מוצא שום סיבה מדוע ראוי להתקרב אליו.

העובדה שהעלילה מבוססת על סיפור אמיתי משמשת כאן אליבי ליצירת סרט, שבחסות הריאליזם מפעיל על הצופים מכבש של סנסציה ומניפולציה.

שמרני ומניפולטיבי

“הבלתי אפשרי” מציג את סיפורה של משפחה בת חמש נפשות, שנקלעה לצונאמי שפקד את תאילנד ומדינות נוספות ב-26 בדצמבר 2004 והפיל יותר מ-300 אלף קורבנות.

במקור זו היתה משפחה ספרדית; אך מכיוון שלסרט דובר אנגלית שמככבים בו שחקנים בעלי שם יש סיכוי רב יותר להרוויח בקופות, “הבלתי אפשרי” נסוג מיד מהאמת והפך את הסיפור לזה של משפחה בריטית אטרקטיבית. נמנים עמה הנרי ‏(יואן מקגרגור‏), איש עסקים העובד באותו זמן ביפן, שממנה המשפחה יוצאת לחופשה לרגל חג המולד בפוקט שבתאילנד; מריה, אשתו ‏(נעמי ואטס‏), רופאה שפרשה מעבודתה כדי להיות בצד בעלה ושלושת ילדיה; ושלושת הבנים: לוקאס המתבגר ‏(טום הולנד‏) ושני אחיו הצעירים, תומאס ‏(סמיואל ג’וסלין‏) וסיימון ‏(אואקלי פנדרגאסט‏).

אין לי שום התנגדות לסרטי אסונות שעלילותיהם מומצאות, נוסח “הרפתקה בפוסידון” או סדרת סרטי “נמל תעופה”. יש מידה של הנאה משחררת בצפייה באסון המתואר בהם, במעקב אחר ההתמודדות אתו ובשרירותיות שבה אותם סרטים קובעים מי מבין הכוכבים הרבים של הסרט ישרוד באסון ומי ימות.

בזמנו, אגב, כאשר סרט האסונות עתיר התקציב “המגדל הלוהט” הוצג בתל אביב, נתלו מחוץ לבית הקולנוע שבו הוקרן תמונותיהם של כוכביו הרבים, והקהל הוזמן לנחש, תמורת פרס, מי מהם שורד בשריפה בגורד השחקים הגבוה ביותר בעולם שמתוארת בסרט ומי לא.

בסרטים אלה יכולנו ליהנות מכך שאנו חווים טראומה בלי לעבור אותה באמת; זה אינו אפשרי בסרט המתיימר לתעד את אחד מאסונות הטבע המחרידים ביותר שפקדו את האנושות. הבמאי באיונה מתיימר אמנם ליצור סרט אסונות ריאליסטי סביב האירוע שאמנם קרה, אך התוצאה, דווקא בשל כך, הגונה פחות מסרטי אסונות מומצאים; שכן, ניכר בה יותר מאשר בהם השימוש במניפולציות דרמטיות ורגשיות והרצון להתייהר ביכולתו של הסרט לזעזע אותנו.

וכל זה לשם מה? האם סיפורה של המשפחה בסרט אומר לנו משהו שלא נודע לנו על נפחו ומהותו של האסון מהדיווחים התקשורתיים על אודותיו, או להפך, מקטין את האימה לממדיה של החוויה שעברה משפחה אחת? ולא סתם משפחה, אלא משפחה לבנה מכובדת, אוהבת וחמה, שאמנם יש לה קצת בעיות ‏(הרי סובל מבעיות עסקיות; מריה היתה רוצה לחזור לעבודתה‏), אבל תיאורה סטריאוטיפי לחלוטין. אני מציין את מוצאה ואופיה של המשפחה הניצבת במרכז הסרט, כי “הבלתי אפשרי” מתעלם כמעט לחלוטין מרבבות הקורבנות המקומיים ומתמקד בסיפורו של תא משפחתי מערבי אחד שנתון בסכנת הכחדה.

 

“הבלתי אפשרי” הוא ביסודו סרט נוסף שמציג אירוע היסטורי ציבורי דרך סיפורו של הפרט, כפי שעשה הקולנוע מאז ומעולם; אבל לעומת סרטים רבים שהשתמשו בנוסחה התסריטאית הזאת ביעילות, כאן היא מתכון לבנאליות ולנצלנות רגשית.

ולמה בעצם מתייחס שמו של הסרט? לאפשרות שאסון טבע בסדר הגודל הזה יתרחש? לכך שמשפחה כמו זו שמוצגת בסרט תיאלץ להתמודד עם אסון שכזה? או לעובדה שחופשה משפחתית משתבשת? האם אין “הבלתי אפשרי” פשוט עוד סרט על חופשה שהשתבשה, שמצטרף לקוטב סרטי האימים ‏(לעומת הקומדיות הרבות‏) שתיארו אסון שכזה?

בהדרגה נהפך סרטו של באיונה למלודרמה שמונעת על ידי השאלה אם המשפחה, שהופרדה על ידי הצונאמי, תתאחד שוב. מהבחינה הזאת “הבלתי אפשרי” אינו שונה מסרטי אסונות ופנטסיה נוסח “היום שאחרי מחר” ו”מלחמת העולמות” בגרסתו של סטיבן ספילברג. נכון שבסרטים האלה אב המשפחה הוא הדמות הדומיננטית, בעוד שבסרטו של באיונה האם ממלאת את התפקיד הזה, אך אין בכך לשנות את המסר שהסרט נושא ואת צמצום האסון לממדיה של אידיאולוגיה שמרנית.

ככל שהסרט מתקדם כך האירועים שמתוארים בו, גם אם הם מתבססים על אמת היסטורית, מעוצבים באופן מניפולטיבי יותר ויותר, שמתאים לסרט אימים סוג ב’. אחת מנקודות השפל היא סצינה קצרה שבה מגיחה משום מקום קשישה ‏(ג’רלדין צ’פלין‏) שמנסה לנחם את אחד הבנים הצעירים בפטפטת מיסטית על אודות היקום וכוכביו.

סוגים של סבל

יש סרטים שהם סתם מיותרים, ויש סרטים שהם מיותרים וגם מרתיעים. “הבלתי אפשרי” נמנה עם אלה המיותרים והמרתיעים כאחד. האירוע המתואר בו עודנו מדהים בעוצמתו המזעזעת, אך הזעזוע מסתמך יותר על הזיכרון של הדיווחים התקשורתיים שראינו מאשר על המוצג בסרט עצמו, שמטרתו גם לזעזע וגם להעניק לצופים הרגשה של פורקן.

שחקני הסרט משקיעים בו את כל יכולתם: אין ספק שהצילומים לא היו קלים מבחינה פיסית, בעיקר לנעמי ואטס ולטום הולנד, כבן המתבגר המתגלה כגיבור בן חיל, ובמידה פחותה גם ליואן מקגרגור. אבל שחקנים אוהבים תפקידים שמציבים בפניהם אתגרים שעשויים להעניק להם מועמדויות לפרסים ‏(ואמנם, ואטס מועמדת בימים האלה לגלובוס הזהב על תפקידה בסרט‏), וצוות השחקנים עושים את עבודתם בנחישות הנדרשת. שחקנים גם אוהבים להפגין סבל וחוסן, אך במקרה הנוכחי הם עושים זאת בסרט שמנצל את סבלו של הזולת ליצירת רטט סנסציוני שטחי שנעדר כל תובנה אנושית בעלת עומק. הצפייה בו לפיכך אף היא סבל, אם גם מסוג אחר לחלוטין.

“הבלתי אפשרי”. בימוי: חואן אנטוניו באיונה; תסריט: סרג’יו ג’ סאנצ’ז; צילום: אוסקר פאורה; מוסיקה: פרננדו ולאזקז; שחקנים: נעמי ואטס, יואן מקגרגור, טום הולנד, סמיואל ג’וסלין, אואקלי פנדרגאסט, ג’רלדין צ’פלין

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מה הפואנטה?  (לת) שי
  • 10:24
  • 24.12.12

  •   גם אני לא הבנתי. על מה הביקורת בעצם ? משה פ.
    • 11:59
    • 24.12.12

    אין כאן שום מילה (טוב או רעה) על המשחק, הבימוי, הצילום, התסריט או כל דבר אחד שקשור לעשיית סרטים.

    הסרט מספר סיפור של משפחה מסוימת החווה משבר בעת אסון צונאמי. לא יותר ולא פחות. הסיפור בהחלט יכול לעניין כמה אנשים, ולא ברור כלל מה יש למבקר נגד סיפור זה, מדוע הסיפור לא יכול להיות בסיס לסרט או למה בכלל הסרט טוב או לא (כאמור בכלל לא כתוב אם הסרט טוב או לא).

    בקיצור - השחתת מלים לריק, או סתם הזמדנות לרדת שוב (רגע, אהה..., הייתי צריך לפהק) על העולם המערבי, הקפיטליזם, אימפריאליזם או משהו אחר, העיקר לרדת על המערב

02 לא הבנתי מה לא בסדר ר.א.
  • 10:40
  • 24.12.12

זה לא אמור להיות סרט שמציד את האסון בכללותו אלא רק את ההתמודדות של אותה המשפחה ברגעי האסון. אז נכון, זה שהמשפחה הספרדית הפכה למשפחת בריטים בלונדינים ויפים זה ברור שזה נעשה כדי שהסרט ימכור יותר ואפשר לבקר את זה, אבל מעבר לכך? זה לא סרט אסונות בסגנון הרפתקה בפוסיידון והמגדל הלוהט, וזה לא סרט דוקומנטרי אודות הצונמי.
לא ראיתי את הסרט אבל הוא כן נשמע מעניין מספיק כדי שארצה לראות אותו. מה עוד שתמיד טוב לראות את נעמי ווטס.

03 שרלטן אור
  • 10:42
  • 24.12.12

ביקורת לא מקצועית בעליל

04 אז לא אהבת?  (לת) דהההההה
  • 11:09
  • 24.12.12

05 למה לבזבז מקום בעתון על זבל להמונים. הרי המכורים לסרטי אימה ואסונות, במילא יצפו. האחרים המעדיפים סרטי איכות, ידירו רגליהם.  (לת) זבל הוליוודי לפי משקל השחקן
  • 13:19
  • 24.12.12

06 סרט זבל  (לת) אוסקר ביטון
  • 13:24
  • 24.12.12

07 לא מסכים הנרי השמיני
  • 13:44
  • 24.12.12

לדעתי הסרט יפה מאוד, עצם זה שהוא מבוסס על סיפור אמיתי רק מוסיף לו (גם אם שינו כמה סצינות בשביל האפקטים).
והבלתי אפשרי לדעתי מקשר לעובדה שלמרות שהמשפחה פוצלה ונפגעה, והסיכוי הנמוך שלהם לשרוד, הם הצליחו להתאחד ולהשאר כולם ביחד, עם ההקרבה שכל אחד מהם עשה.
פשוט סרט יפה שמראה שהמציאות עולה על כל דמיון.

08 חופר הייתה וחופר תשאר חגי
  • 14:32
  • 24.12.12

הרי ברור שקל יותר להעביר טרגדיה בקנה מידה שכזה ע"י סיפור אחד של משפחה אחת (רצוי מערבית). מה רצית ? שיעמוד קריין ויקריא את שמות 300000 הנספים ?? ברור לכל שהמוח האנושי לא מסוגל לקלוט טרגדיות בקנה מידה של מאות אלפים (או מליונים). על בסיס ביקורת זו אפשר לומר שהסרט "בחירתה של סופי" הוא צעקני ומניפולטיבי בגלל שלא מקריא את שמות 6 מיליון הנרצחים בשואה, ואני כמובן לא משווה בין הטרגדיות. אני מציא לך לנוח קצת ולזכור את המשפט המפורסם של סטאלין - "מוות אחד זה טרגדיה, מוות של מיליון זה סטאטיסטיקה"

09 טוב, אבל ממתי כותבים ביקורת על סרטים כאלה ? גיל ג
  • 16:07
  • 24.12.12

מדובר בז'אנר ידוע לטוב ולרע (בעיקר לרע): במרכז מספר אנשים לבנים אנגלוסכסים וכל שאר העולם הוא תפאורה.
מין מציאות מעוותת לגמרי לפיה הישרדות של 2-3 אנשים שקולה לחורבן העולם ומוצגת כניצחון.
ראינו כמה מאות כאלה עד היום, בעצם הם מהווים את שכבת הפלנקטון של הקולנוע האמריקאי והכסף הזה מאפשר ליצור גם סרטים טובים שונים לגמרי.
מכאן ועד כתיבת ביקורת הדרך ארוכה. פלנקטון לא מעניין.

10 לא מסכים כלל!!! אנונומי
  • 20:51
  • 24.12.12

לא ברורה לי הביקורת הזו.
אתה מתייחס לטעמי לדברים מאוד שוליים שממש לא מסייעים לקורא להחליט אם ללכת לצפות או לא ללכת. אז מה אם הסרט לא אותנטי במאת האחוזים, למי איכפת?!? המהות היא שהוא מבוסס על אירועים אמיתיים , ומה לעשות כדי לעשות קופה ועניין מבצעים כמה שינויים (או מניפולציות להגדרתך).
בכל מקרה, כדי להיות ענייני, מדובר בסרט מרתק, בעיקר בגלל חלקו הראשון.
החלק שמתאר את פגיעת הצונאמי ומה שקורה אחריו פשוט מטלטל, מורט עצבים ועשוי לטעמי מושלם.
חלקו השני של הסרט (מרגע שמתחיל העיסוק באבא) נהיה מעט יותר בנאלי (שוב לעומת החלק הראשון והמפתיע) אך עדיין מרגש ומעניין.
כמוצר שלם הסרט הזה הוא מעולה לדעתי. מאוד מומלץ לצפייה בקולנוע שהופכת את הצפייה לחוויה באמת אינטנסיבית.
המשחק מצויין (במיוחד של נעמי ווטס והילד שמשחק את לוקאס), האפקטים מצויינים, הפסקול מצויין, רגעי הדרמה מרגשים (לא נותרו הרבה עיניים יבשות בהקרנה בה נכחתי)...בקיצור שווה צפייה.

והסרט הזה רחוק להיות זבל הוליוודי כמו שמגיב 3 רשם...

11 סרט קשה לצפייה גל
  • 14:47
  • 25.12.12

אין ספק שהסרט עשוי טוב ולמי שאוהב סרטים מהסוג הזה כדי ללכת...תכלס הסרט משקף אסון טבע וסיפור של משפחה אחת מיני רבות..הסרט לא קל לצפיה היו דברים שהפכו לי תבטן. אני פשוט לא אוהב סרטים מהסוג הזה והבנתי את זה לגמרי אחרי הסרט הזה. דבר אחד אין מה להתווכח...הסרט הזה מתאר בצורה הטובה ביותר את מה שקרה באסון ואת החוסר אונים העצום שהרבה מאוד אנשים חוו. מי שאוהב סרטים שבאים להציג משו ולא סרטים רגילים עם עלילה וסיפור שילך על זה.

12 מעניין איך הסרט הזה באמת  (לת) לינה סמהורי
  • 22:43
  • 25.12.12

13 מסכימה עם הביקורת על ניצול סבלו של הזולת. ע
  • 17:07
  • 30.12.12

עצם עלילת הסרט חוטאת לכל המשפחות שנפגעו באירוע ולא זכו לסוף כל כך אלגנטי וחיובי... גם בין הזרים שנפשו ובטח ובטח שבין המקומיים, שלא ממש יכלו "לטוס הביתה" לאחר מכן.

14 סרט מרגש ומהמם ל
  • 21:22
  • 31.12.12

ביקורת תמוהה. הסרט מרגש ומהמם. הוא עשוי נפלא ונותן תחושה אמיתית של מה שהתרחש שם באמת. האם זה באמת משנה מאיפה באה המשפחה שניצלה? האם זה חשוב? או שאולי המבקר לא הבין כלל את המסר שיוצרי הסרט רצו להעביר דרך סיפור שבו המציאות עולה על הדמיון ושמעמיד את הצופה מול הפרופורציות האמיתיות של מה חשוב בחיים.

15 האם סרט אסונות נחשב ז'אנר פחות טוב מז'אנרים אחרים? ל
  • 21:29
  • 31.12.12

הסרט לא פחות טוב מכל סרט פעולה / דרמה / אקשן ופעלולים שראיתי בשנים האחרונות. מי שאוהב קולנוע אוהב קולנוע ולא רק ז'אנר מסוים זה או אחר. אני אוהבת דרמות, קומדיות, סרטי פעולה ומתח, אנימציה , קולנוע ישראלי, סרטים נמוכי תקציב סרטים עתירי תקציב ,סרטי פנטזיה, סרטי אסונות , סרטי דיוקן וסרטי תעודה וגם סרטים פילוסופיים. כל עוד אני מרותקת למסך זה לא ממש משנה.,הסיפור מעניין, השחקנים משובחים והסרט ריאליסטי. סרט חזק, יש לאמר שיש בו כמה קטעים שהם לא לבעלי קיבה חלשה. מומלץ בחום.

16 הביקורת הקצרה שלי יוני
  • 16:59
  • 02.01.13

תחילת הסרט (45 הדקות הראשונות) היתה עוצמתית ואפקטיבית.
לאחר שהגל הגדול חלף, התסריט והדיאלוגים בין הדמויות עברו קצת לצד הקלישאתי וההוליוודי וכמה סצנות היו קצת אובר מלודרמטיות וקיטשיות. אבל בסה"כ סרט אפקטיבי וזורם. 7 מתוך 10.

17 אנשים סתם מגזימים, הייתי בסרט הזה בסינמה סיטי =============
  • 09:53
  • 04.01.13

סרט רגיל
לא צריך להגזים.

18 כתבה מיותרת לגמרי נגד כל מילה שנכתבה בכתבה
  • 15:13
  • 05.01.13

שמעתי המון תגובות על הסרט, וכולן היו חיוביות. בנוסף אתמול הלכתי לבית הקולנוע וצפיתי בסרט, סרט מהמם, מרגש וכל כך ריאליסטי! סופסוף סרט בו כל סצנה יכולה להתרחש במציאות. אנחנו חיים בבועה משלנו בזמן שאסונות טבע פוקדים מקומות שונים בעולם והסרט מוציא אותנו ממהקום הבטוח והשלוו שלנו ונותן לנו אפשרות להבין שזה יכול לקרות גם לנו. בכתבה נכתב על המניפולציות של הצופים ועל הכסף שהיוצרים רוצים להכניס- מה חדש? כל העולם שלנו מושתת על אינטרסים, יחסי כוח וכסף. מי שיגיד שזה לא נכון הוא יפה נפש, אפילו המשפחה שלנו מושתת על אינטרסים, אמא פוגשת את אבא לשם סיפוק אהבה חום ולמטרת יצירת משפחה, כל איטרקציה בין בני אדם מלווה באינטרס סמוי או גליו גם אם אנחנו לא מודעים לזה. ולגבי הפירוש הסתמי של הכתבה על שם הסרט-כן, להרבה אנשים נראה בלתי אפשאי שאסון מסדר גודל כזה יתרחש ועוד יותר נראה בלתי אפשרי שמשפחה של 5 נפשות שכולנו נתקלו לאירוע ישרדו ויצאו בחיים, ולכן זה בלתי אפשרי. לפעמים צריך לדעת קצת לשתוק ולפרגן, הסרט מבוצע בצורה מקצועית ביותר, מותח לאורך כל העלילה והשחקנים פשוט מדהימים. השחקנית נעמי ווסט שיחקה בצורה יוצאת מן הכלל והילד לוקאס- הכישרון של ילד בגיל הזה פשוט פנומנלי. ולגבי המלצת המשטרה להתרחק ממקומות שקרה בהם אסון- המלצת המשטרה במקרה הזה היא להתרחק מהכתבה הלא יעילה הזו, מה גם שלא הצלחתם להעביר את הביקורת שלכם בצורה ברורה. חבל- לפרגן זו לא מילה קשה!

19 2 1
  • 15:17
  • 05.01.13

3

20 אויש אלי
  • 02:54
  • 06.01.13

איזו טרחנות!!! אלוקים זו הביקורת הכי יומרנית שקראתי בחיי, סרטים אמורים להוציא ואתנו מהמציאות כל סרט בעולם מבוסס על תשתית של גיבור במרכזה הכובש את יצרו למען השגת מטרה אז מה כל כך נורא בלהביא סיפור מהחיים רק בגלל שהם לא מדברים על כמה מסכנים האנשים ממוצא אחר? מה הבעיה ? פה כואב לך ? כואב יותר מ300000 הקורבנות מסתבר... פשוט ט-ר-ח-נ-ו-ת

21 ממש שטויות א.ה
  • 11:52
  • 07.01.13

סרט מעולה ומרגש, מזה משנה אם הוא הציג אותם כספרדים או כבריטים, העיקר שהסיפור הוא האמיתי ונוגע ללב

22 משלמים לך משכורת על ה"ביקורת" הזאת? צופה
  • 14:32
  • 07.01.13

אדוני המבקר, הבנתי שהתקשית להבין את כותרת הסרט, אז בוא ואסביר לך: הבלתי אפשרי הוא שמשפחה שלמה תשרוד את האסון הזה, ותתאחד מחדש, כנגד כל הסיכויים. מדובר כאן בסיפור משפחתי מזעזע, קורע לב ומרגש, במיוחד לאור גודלו העצום והבלתי נתפס של האסון האנושי האזורי. לא נראה לי שהבמאי התכוון לעשות סרט בסגנון נשיונל ג'יאוגרפיק, שזה בערך מה שציפית בביקורת הנוקבת והפלצנית שלך. אני, על אף שאינני מלומדת כמוך בתחום אומנות הקולנוע, חושבת שהסרט עשוי לעילא ולעילא. מזעזע, מרגש, גם אם נוטה לקיטש לעיתים (זה מתבקש במצבים מעין אלו), סוחף ועוצר נשימה. המשחק של כל הקאסט פנטסטי (במיוחד של נעמי ווטס הנהדרת ושל טום הולנד שקצרה היריעה מלשבח את כשרונו). בקיצור, אם אתם רוצים להנות, רוצו! ולך, אדוני המבקר, רוצה אני לומר: לא תמיד צריך לטפס על עצים רק בשביל לרדת מהם בסוף...

23 אוי נו באמת תגזים קצת יותר. מנחם
  • 01:09
  • 09.01.13

חזרתי עכשיו מן הסרט.
ולהלן כמה נקודות:
מן הסתם שיביאו זוית של תא משפחתי לאור הרבבות שמתו שם , בנוסף אני חחושב שהיו מספיק קטעים בסרט ( אמנם קצרים ) שהציגו את הכלל .
דבר שני, הסיפור אמיתי . אולי קשה לך לאהוב את זה שהוא אמיתי, ולקבל שזה אמיתי. אז אתה מטייח את זה על " עוד סרט הוליוודי" , לפיכך מעצם היותו אמיתי, והייחוד שלו לאור האסון הזה , מובן מאוד ובטח שמתקבל על הדעת לעשות על זה סרט מעצם החריגות שלו כסיפור אמיתי.

בנוסף סרט מרגש מאוד, אמנם קצת קיטשי פה ושם . אבל מאוד מרגש.

24 סרט באמת חלש THE D FACTOR
  • 19:00
  • 10.01.13

מגיבים, נסו את מומלצי קליין ותפתחו את הפאקין טעם קצת, חמודים.

25 הסרט הכי יפה אבישג
  • 02:35
  • 12.01.13

הסרט ממש יפה ומרגש

26 סרטאני או קשה לצפייה אני
  • 23:14
  • 12.01.13

אמנם הסרט עשוי מעולה, עם משחק טוב מאד, אך זהו סרט אסונות על אירוע אמיתי, מה שעושה אותו עוד יותר קשה. אם אתם רוצים סרט כיפי שיוצאים עם הרגשה טובה, זה לא הסרט בשבילכם. זהו סרט סוחט דמעות ומפחיד המדגיש את שבריריות החיים.

27 אורי קליין פיספס בגדול: הוא מחפש מסר ומשמעות בסרט שהמסר שלו הוא שאין מסר: שלחיינו על פני כדור הארץ אין משמעות עמוקה מעבר להישרדות. לשם כך הסרט נזקק למצב קיצון (צונאמי) שמראה שחיינו הם כל כך שבריריים וחולפים מול הניצחיות האלוהית של איתני הטבע. שחיינו יכולים לבוא אל קחצם בכל עת, באופן שרירותי והכי איום שרק אפשר לדמיין. שבמאבק בין האדם לאיתני הטבע הסוף הוא לא טוב. אין קתרזיס. רק גיהנום גדול. נראה שקליין הבין את המסר אבל הוא אינו מוכן לקבל אותו, מכחיש אותו, וטוען כי הסרט אינו נושא שום מסר. זוהי בגידה חמורה בקוראים ובתפקידו כמבקר.  (לת) סוציולוג
  • 14:46
  • 13.01.13

28 לדעתי המבקר חתר לביקורת שלילית נגד הסרט והצופים. ניר אספיר
  • 15:39
  • 19.01.13

תורידו את תעמולת הבחירות מהמסכים בקולנוע !!!
ראיתי אתמול את הסרט בקולנוע.
מתאר בעיקר אחווה בין בני אדם שמתרחשת אחרי אסון.
לא אהבתי את הביקורת בכתבה. מה אתה רוצה ?
הסרט מושקע, השחקנים מהג'ורנל, ויש סוכן ביטוח טוב.
סרט בראש ובראשונה חייב להיות מסחרי אחרת לא יהיה קולנוע.
וחוץ מזה, איך אנחנו צריכים להרגיש כשאנחנו רגילים לראות סרטים בהם יורים אחד על השני או מרביצים אחד לשני, ולא נפגעים באסון טבע.

29 סרט מהמםםםםםם רונית
  • 09:46
  • 20.01.13

נהניתי מכל רגע (וכמובן גם נעצבתי. הרי זה מבוסס על סיפור אמיתי :( )).

30 מעולה חובבת דרמה
  • 18:56
  • 26.01.13

לא מסכימה בכלל. סרט מרגש במיוחד, שונה ובהחלט מעורר תובנות על המשמעות החולפת של החיים, על עוצמתו של הטבע, על כך שעלינו להעריך כל יום. לדעתי, אם הסרט היה כללי ומפשט יותר, דוקומנטרי, מתרכז באסון בכללו, לנספים ולהרס ולא לסיפור המאוד ייחודי של המשפחה (הספרדית/בריטית) הוא היה מאבד מהצלחתו ומהמסר אותו הוא מתיימר להעביר. אז כן, פה ושם קצת קיטש ודרמטיות מופרזת לרגשניים שבנינו אבל ללא ספק יצירה קולנועית סוחפת, מורטת עצבים שהותירה אותי אישית בפה פעור עם טעם לעוד.

31 זוועה אמילי
  • 17:51
  • 02.02.13

אני לא מבינה איך נותנים לסרט כזה להעלות בלי להזהיר אנשים. לא עברה חצי שעה ובעלי התעלף אחרי חצי שעה מהסרט ועצרו אותו באמצע! יש בסרט מראות כלכך מפחידים פשוט טראומה!

32 ביקורת נכונה בהחלט יערה
  • 12:30
  • 04.02.13

כל האנשים שכותבים פה "סרט מהמם", תפתחו קצת חשיבה ביקורתית כי אתם עדר של כבשים שהולך בדיוק לאן לאבירי הוליווד עם הכיסים המנוחים רוצים שתלכו. הסרט מתמקד במשפחה מערבית ובמשך כולו מוצג סבלם של תיירים שהגיעו לתאילנד בלבד... מה עם המקומיים שאיבדו את בתיהם וספגו קורבנות רבים ? האם לא ראוי להציג אותם בסרט שנעשה על טרגדיה שהתרחשה בביתם ולגרמה להרס ולחורבן ? לפחות לתיירים היה בית לחזור אליו. הסרט מתחיל ברצף של סצנות אלימות שנועדו לזעזע ואף הופך להיות סוחטן דמעות הוליוודי קלאסי. אותי ביאס לצאת מהסרט הזה אבל לא כמו לראות את התגובות שלכם .. זה מעיד על כמה אנשים הם בובות.. עדר כבשים ללא חשיבה ביקורתית.. תמשיכו לאכול את מה שמאכילים אתכם!!!

פעילות
המלצות