המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

רקדנים בכירים בבת שבע עוזבים את הלהקה

חמישה מהרקדנים העוזבים יעבדו עם שרון אייל בפרויקט הראשון שתיצור ככוריאוגרפית עצמאית מחוץ ללהקה. גם מנהל האנסמבל יסיים את תפקידו

העונה הנוכחית של להקת בת שבע תיחתם בחודש הבא, ובתומה ייכנסו לתוקפם כמה שינויים משמעותיים מבחינת הרכבה האנושי. אוהד נהרין ימשיך להנהיג את הלהקה כמנהל האמנותי, אך שרון אייל, שמכהנת ככוריאוגרפית הבית שלה מאז 2005, תעזוב את בת שבע באופן רשמי. בנוסף יעזבו את הלהקה שבעה רקדנים, חלקם יעברו לפעול עם אייל, וכן חמישה רקדנים יעזבו את האנסמבל. גם המנהל של האנסמבל, אלדד מנהיים יסיים את תפקידו.

אייל, שהצטרפה לבת שבע כרקדנית בסוף שנות ה‑80, תתמסר עם עזיבתה לטיפוח הרכב חדש שהיא מגבשת בימים אלה עם גיא בכר, בן זוגה ושותפה ליצירה בשש השנים האחרונות. השניים כבר גייסו רקדנים שייסעו עמם לשוודיה בחודש הבא וישתתפו בעבודה שיעלו בבכורה בבלט גטבורג באוקטובר. מדובר בעיקר ברקדנים שיעזבו את בת שבע בתום העונה, לצד שניים שכבר עזבו אותה בשנה שעברה­ - תום ויינברגר וגון בירן. כמו כן, באפריל 2013 יציגו אייל ובכר עבודה חדשה באחת הלהקות הנחשבות בעולם, תיאטרון המחול ההולנדי (NDT).

את להקת בת שבע יעזבו כאמור שבעה רקדנים: דאג לת'רן האמריקאי (שרוקד בבת שבע מאז 2007) ורבקה היטינג השוודית (שרקדה שנתיים באנסמבל ושנה אחת בלהקה) יעזבו על מנת לעבוד עם אייל; רייצ'ל אוסבורן האוסטרלית, מהרקדניות הוותיקות והמוערכות בבת שבע, תעזוב לאחר 12 שנים ובתקופה הקרובה היא צפויה ללמד גאגא (שפת התנועה של נהרין) מטעם הלהקה בשוודיה, ובמקביל לסייע לאייל בהפקתה החדשה בגטבורג; גיא שומרוני, שרוקד בבת שבע מאז 2001 (וצפוי לסייע לנהרין עם הפקתו החדשה בעונה הבאה); ארז זוהר שהצטרף ב‑2002; בובי סמית האמריקאית שהגיעה לבת שבע ב‑2005; וסתיו סטרוז שפועלת שם מאז 2008.

מתוך "מקס" של בת שבע
מתוך "מקס" של בת שבע. צילום: גדי דגון

במקומם ישתלבו בלהקה שני רקדנים חדשים מחו"ל, סטפני אמוראו הקנדית שרקדה בבלט ברן ואוסקר ראמוס הפורטוריקני שרקד בלהקת סידר לייק הניו יורקית, וחמישה רקדנים שעולים מהאנסמבל: עומרי דרומלביץ', ניצן רסלר, מעיין שיינפלד, והאמריקאים ברט איסטרלינג וויליאם בארי. פרט לרקדנים שיעזבו את האנסמבל לטובת הלהקה, את ההרכב הצעיר של בת שבע יעזבו ארבעה רקדנים נוספים: אוליביה אנקונה האמריקאית, שעוברת לעבוד עם אייל, לוטם רגב, שהתקבל לבלט גטבורג ויעבוד עם אייל אף הוא, נעם אידלמן-שתיל ומריה סלאבץ הסלובנית.

אל האנסמבל יצטרפו תשעה רקדנים חדשים בעונה הבאה: תמיר אטינג ורני לבזלטר (שניהם היו מתלמדים בעונה החולפת), שני ליכט, איילת נדב, עוז שושן, שיין שקופטץ האמריקאי, מאריקו קאקיזאקי היפאני וריקרדו רוז דה סילבה ההולנדי.

בנוסף מנהל האנסמבל הוותיק, יסיים את תפקידו לאחר כמעט עשרים שנים בתפקיד. מנהיים, בן 52, שעובד בבת שבע מאז 1991, מספר כי מדובר בהחלטה ארגונית של הלהקה וכי לאחר סיום עבודתו שם הוא מתכנן ליזום פרויקטים הקשורים בעבודה בקהילה. תחליף אותו קלייר בייליס-נגר, שבשמונה השנים האחרונות שימשה מנהלת שותפה של האנסמבל, וכן מנהלת חזרות של ההרכב. להקת בת שבע אישרה את הפרטים על הרקדנים שעוזבים, אוהד נהרין החליט שלא להתייחס לדברים.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שינוי גדול. בהצלחה!  (לת) *
  • 01:57
  • 10.06.12

02 ממילא כל הקפיצות שלהם נראות כמו פירסומת לתחתונים  (לת) יואב
  • 06:42
  • 10.06.12

03 ממילא כל הקפיצות שלהם נראות כמו פירסומת לתחתונים  (לת) יואב
  • 06:42
  • 10.06.12

04 זה חיוני כל ההרכבים האלה כולל שחקני ספסל, קוונים ושופט? למי אכפת  (לת) בן דור
  • 08:09
  • 10.06.12

05 אבל שמעתי שאלי טביב קונה את הלהקה  (לת) ממקום מושבי
  • 08:22
  • 10.06.12

06 ממש רעידת אדממה  (לת) אא
  • 08:41
  • 10.06.12

07 חבל מאד ששרון אייל פורשת. לא אהבתי את העבודה האחרונה שייצרה עם בן זוגה.  (לת) נאוה
  • 09:39
  • 10.06.12

08 פשוט פתטי. אולי כדאי להעביר לערוץ הספורט  (לת) AA
  • 09:53
  • 10.06.12

09 אם כבר כתבה אז למה לא ללכת צעד קדימה ולכבד את העיתון ... אחד שיודע
  • 10:27
  • 10.06.12

וזאת כדי לחסוך עגמת נפש מרקדנים ורקדניות צעירים, ולספר על העסקה בתנאי עבדות באנסמבל, על הדחות בטלפון, על דה הומניזציה שגובלת בסחר באדם. אומרים לרקדן שהוא ממשיך ולפעמים עולה ללהקה או לאנסמבל, אחרי שהוא דוחה את כל ההצעות האחרות מודיעים לו שהוא מודח. זו חצר ביזנטית. וכאן נכנסת גלריה כעיתונות חוקרת ולא בתפקיד דובר בת-שבע (צה"ל). (מעניין אם יפורסם)

  •   חצר ביזנטית ברכה
    • 19:46
    • 10.06.12

    התרון, ידידי, לפתוח את הפה כולל תלונות למשרד העבודה, וברמה הפלילית אם צריך...יש היום גם סקצית רקדנים פעילה בא.מ.י . לא לשתוק יותר! ז אגב לא היה שונה בזמני, אז קראולזה בת דור ולאוהד קראו ג'אנטץ הוא למד מהטובים ביותר...

  •   באמת למה לא ללכת קדימה? אחד שגם יודע
    • 15:50
    • 16.06.12

    אתה מדבר על קדימה, אבל נשאר בתקופה הביזנטית של ברכה...
    אין לך מושג על מה אתה מדבר.
    הרקדנים באנסמבל מקבלים את ביה"ס הטוב ביותר שרקדן יכול לשאוף אליו.
    יש לך מושג כמה היו צריכים לשלם אם היו הולכים לג'וליארד?
    לא רק שהם לא מתבקשים לשלם על הלימודים היקרים הללו, הם אפילו מתוגמלים על כך.
    הם נחשפים לעבודה עם המובילים בתחום המחול בעולם, מופיעים עשרות הופעות, מקבלים ניסיון וביטחון, משפרים לאין שיעור את איכות התנועה שלהם ורוכשים לעצמם מוניטין אדיר ברזומה.
    רקדני האנסמבל שפורשים מהלהקה נחטפים לכל להקה שרק ירצו.
    השהות באנסמבל פותח את כל הדלתות האפשריות.
    אבל אתה כל כך מרוכז בתמונה הכל כך קטנה של כאן ועכשיו ולא מצליח להסתכל מטר אחד קדימה, שלא לדבר על קריירה מזהירה שנפתחת...

  •   למה לא ללכת באמת צעד קדימה... אחד שגם יודע
    • 15:56
    • 16.06.12

    אתה מדבר על קדימה, אבל נשאר בתקופה הביזנטית של ברכה...
    אין לך מושג על מה אתה מדבר.
    הרקדנים באנסמבל מקבלים את ביה"ס הטוב ביותר שרקדן יכול לשאוף אליו.
    יש לך מושג כמה היו צריכים לשלם אם היו הולכים לג'וליארד?
    לא רק שהם לא מתבקשים לשלם על הלימודים היקרים הללו, הם אפילו מתוגמלים על כך בצורה יפה.
    הם נחשפים לעבודה עם המובילים בתחום המחול בעולם, מופיעים עשרות הופעות, מקבלים ניסיון וביטחון, משפרים לאין שיעור את איכות התנועה שלהם ורוכשים לעצמם מוניטין אדיר ברזומה.
    רקדני האנסמבל שפורשים מהלהקה נחטפים לכל להקה שרק ירצו.
    השהות באנסמבל פותח את כל הדלתות האפשריות.
    ההדחות בטלפון והשטויות הנוספות שכתבת הם שקר מוחלט. עצוב לקרוא שאתה מפרסם זאת לפני שבדקת את הדברים. כל הנושא של אי המשך באנסמבל מועבר בצורה כל כך הומנית, רגישה ותומכת ברקדנים.
    אבל אתה כל כך מרוכז בתמונה הכל כך קטנה של כאן ועכשיו ולא מצליח להסתכל מטר אחד קדימה, שלא לדבר עתיד זוהר.

10 איזו תמונה יפה של עדי. אבל זה הלחיץ כשכתבתם שעוזבים עם התמונה שלה מאיה
  • 14:12
  • 10.06.12

כשהיא בכלל נשארת, וטוב שכך! רקדנית מדהימה

11 נכנסתי רק בגלל התמונה של הרקדנית תודה
  • 15:42
  • 10.06.12

אכן, נראית טוב בגופיה.

12 ממש כתבת פרסום ואפילו לא סמוי יורל
  • 20:57
  • 10.06.12

ממש לא מתאים לך אלעד, וחוץ מזה זה אפילו לא חדשות, כבר כתבת על המעבר ועל ההקמה של להקה\הרכב חדש.
וכל שנה בת שבע נפרדת מרקדנים ומקבלת חדשים, עכשיו שאני חושב על זה בעצם כל להקה.

13 נמאס שכל כתבה שנייה היא על בת-שבע או רקדניה, יש סצינה שלמה בחוץ כדי לקדם ולתמוך ובעיקר מעניינת לא פחות. תתעוררו!  (לת) אסף
  • 22:48
  • 10.06.12

14 הגיע זמן למשהו חדש, חדשני רענן ולא מיחזור של מיחזור רוני
  • 23:48
  • 10.06.12

בת שבע היתה טובה לזמנה, מעניינת, היום אין שם כלום, משעמם, לא מעביר דבר, לא מחדש ובעיקר מתענג על עצמו, די!! שינוי ומהר!!

15 יש נושא? לא משנה
  • 01:09
  • 11.06.12

אלעד .... מה אתה אומר... ממש מעניין!! אתה יכול לחזור על זה שנית? משום מה שוכח ברגע שקורא

16 לא נורא. יבואו רקדנים אחרים לא פחות טובים. סומכת על אוהד שושו
  • 14:54
  • 30.06.12

שרון אייל די משעממת. אולי אפילו הרבה יותר מ"די"