טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דב גנשרוא, נעמה אגסי וסהר בצרי הם הזוכים בתחרות עיצוב מתקני אופניים

זוכים, שיקבלו פרס בסך 30,000 ש״ח לכל עיצוב, קיבלו את הידיעה על הזכייה באירוע שהתקיים בסוף השבוע במוזיאון העיצוב חולון

תגובות

המעצבים דב גנשרוא, נעמה אגסי וסהר בצרי הם הזוכים בתחרות עיצוב מתקני אופניים שייבנו ברחבי הארץ, יוזמה של משרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות, ביחד עם מוזיאון העיצוב חולון. הזוכים, שיקבלו פרס בסך 30,000 ש״ח לכל עיצוב, קיבלו את הידיעה על הזכייה באירוע שהתקיים בסוף השבוע במוזיאון העיצוב חולון, ובו השתתפו ראש עיריית חולון, מוטי ששון; שגריר הולנד בישראל, קספר וולדקמפ; מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי; ומנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות, שי וינר.

המשימה בתחרות היתה לעצב שני סוגי מתקנים: האחד שיוצב בשטחים פתוחים והשני בתוך ערים. המעצבים התבקשו לעצב מוצר ייחודי וחדשני, עמיד בפני ונדליזם, בעלות ייצור נמוכה, שמשתלב במרחב הציבורי ומהווה איקון עיצובי אסתטי בשטח. אגסי ובצרי, שזכו בקטגוריית השטחים הפתוחים, עיצבו מתקן בדמות סלע מלאכותי עם מקום ישיבה. גנשרוא, שזכה בקטגוריית האזורים העירוניים, עיצב מתקן בדמות שני גלגלי אופניים - קטן וגדול - מחווה לדגם האופניים הראשון.

תחרות מתקני אופניים
משרד התיירות

״אני רוכב עירוני זה 20 שנה, אופניים הם כלי התחבורה שלי, ומשם נבעה המוטיבציה שלי לעיצוב״, מספר גנשרוא בתגובה לקבלת הפרס. ״ניסיתי ליצור אוביקט שלא יהיה צורך להסביר מהו, בלי להיות יותר מדי מילולי. בנוסף, מעבר לתפקוד הפונקצינלי של המתקן, יש לו עוד פונקציות - זה אוביקט שיכול לחלק את המרחב, לשמש כגדר, לנתב תנועה של אנשים וכן הלאה. ולבסוף, בדומה לכסאות או לספסלים ציבוריים - הוא גם מתפקד כ׳פסל׳ במרחב, גם שלא קשור אליו זוג אופניים״.

גלית גאון, האוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב חולון, מסרה ש״מוזיאון העיצוב חולון שמח תמיד שתחום העיצוב בכללותו וההכרה בהשפעתו על חיינו זוכים לחשיפה. המעורבות של המוזיאון בתחומי עיצוב החורגים מתחום התערוכות מעוגנת בחזונו של המוזיאון, כגוף שפועל ליצירת חווית עיצוב כוללת בעבור הקהל הרחב, על מנת להעלות את המודעות להשפעתו של העיצוב על הסביבה. משכך מקבל המוזיאון בברכה ואף מקנה חשיבות רבה ללקיחת חלק בפעילויות המקדמות חזון זה, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף כדוגמת התחרות לעיצוב מתקני חניית אופניים שהובילו משרד התיירות והחברה הממשלתית לתיירות השנה״.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות