טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עולם האופנה מתגייס למאבק בטמפונים

אחרי שהתחתונים שפיתחה לזמן המחזור נהפכו ללהיט פמיניסטי, מציגה חברת Thinx גם מכנסוני ספורט האמורים לאפשר לנשים להתאמן בחופשיות ללא חשש — וללא תחבושות

תגובות
מתוך הפרסומת של Thinx למכנסוני הספורט
מתוך ערוץ היוטיוב

סרטון הפרסומת הקודם של מותג הלנז'רי האמריקאי Thinx הודיע מראש כי אין בכוונתו לעשות שימוש בחרציות מלבלבות או בנשים מקפצות באחו, ובמיוחד לא בנוזל כחול. את ההדגמה לאפקטיביות המוצר שלהן עשו נשות המותג — "שלוש חברות עם עבר מצער של תאונות מחזור" לפי האתר — באמצעות שקית עירוי דם התחובה לתחתוניה של הדוגמנית בעודה קוראת, אוכלת, מתרגלת מדיטציה, מנגנת ביוקלילי ואז אוכלת עוד קצת — כל זה קורה כשהיא ישובה על קובייה לבנה, שנותרת ללא רבב גם כשהיא קמה. הסרטון המוזר נחתם במשפט "תנסו אתם לפרסם תחתוני מחזור. העיקר שזה עובד".

מאז הסרטון ההוא, המותג האינטרנטי של התאומות ראדה ומיקי אגרוואל וחברתן אנטוניה דנבר, שהושק לפני כשלוש שנים בקיקסטארטר ועלול היה להיתפס כקוריוז פמיניסטי חולף, נהפך ללהיט בינלאומי, קטף את התואר "המצאת השנה" של מגזין "טיים" ב-2015 וגרף אינספור ביקורות נלהבות מנשים ספקניות לשעבר. כעת מצטרף להיצע התחתונים שלו מוצר נוסף: מכנסונים להתעמלות בתקופת המחזור, שקיבלו פרסומת משלהם הנפתחת במלים "דם, יזע ומה שלא יהיה" ומציגה ארבע בנות מרימות סלעים, וגם מנמנמות עליהם כשצריך.

זוהי קונטרה מצחיקה ומרעננת לפרסומות או מותגים שפונים לנשים דרך נקודת מבט גברית, כמו זו האחרונה של "ויט" למוצר להסרת שיער מהמפשעה, למשל, שהתהדרה בסלוגן המקומם "זה גם קצת שלו". בדומה לה, מרבית ההלבשה התחתונה המוצעת לנשים מכוונת למכנה המשותף המחרמן ביותר, ולמעשה מיועדת לגירוי ופיתוי צרכן הקצה הגברי, מעתירה עליו תחרה ופפיונים, אורזת הכל בברזלים ודוחסת לכריות פוש אפ. אז מה אם זה לא נוח, או אפילו כואב?

לצד אלה, הולכת ומתרחבת בעולם נישה של הלבשה תחתונה פמיניסטית, שמעוצבת, מיוצרת ומשווקת על ידי נשים ועבור נשים. מותגים כמו Me And You האמריקאי או Neon Moon ו-Marieyat הבריטיים מנסים לנסח מחדש את התחתונים והחזייה, ובעיקר את האופן שבו נשים תופשות את עצמן בתוכם, בקמפיינים שמציגים נשים במנעד מידות שלקוח מהמציאות, ולא מגלחים מהפריים שיער גוף, או מחליקים ירכיים מוכות צלוליט. נישה ספציפית אף יותר היא הלבשה תחתונה ייעודית לזמן המדמם הזה בחודש, שבה מתמחים מותגים כמו Dear kate, knixwear ו-Thinx. אלה מבקשים לייתר את השימוש בפדים וטמפונים חד פעמיים, או לפחות לצמצם את צריכתם משמעותית, בניסיון לשחרר את המין הנשי מהשעבוד לתאגידי הטיפוח שנגזר עליהן. בחישוב גס (לפי מחיר של 7 דולר לקופסת טמפונים או מגני תחתון), אישה ממוצעת תיאלץ להיפרד במצטבר מכ-2,200 דולר בין הגילים 51-13 לצרכי הגיינה בתקופת הווסת החודשית. כמובן, שגם לסביבה מדובר ביתרון משמעותי.

Thinx מציע שישה דגמים של תחתונים נשיים נאים למדי בגזרות שונות: היפסטר, היפסטר גבוה, בוקסר, ביקיני, ספורטיבי וחוטיני — שמגיעים בגווני בז' או שחור בשילוב בד מש. מדובר בתחתונים רב שכבתיים שעשויים מבד אנטי מיקרוביאלי חדשני, הלוכדים רטיבות ועמידים בפני דליפה. מכנסוני ההתעמלות החדשים, שבהם תחתונים מובנים, וששת דגמי התחתונים, מסווגים באתר מהכבד אל הקל כך שבימי הווסת הראשונים, לדוגמה, מומלץ לשלוף מהמגירה את תחתוני ההיפסטר, שהם בעלי יכולת ספיגה של שני טמפונים, ובימים האחרונים את החוטיני, שמשול לחצי הטמפון. גם את המכנסונים, שמשתווים לשני טמפונים, אפשר לשלוף מהארון כבר ביום הראשון.

מחיר המכנסונים הוא 65 דולר ליחידה, זוג תחתונים בודד עולה באתר בין 24 ל-39 דולר, תלוי בדגם, ואילו ערכת מחזור של שבעה זוגות מקנה כ-20 אחוזי הנחה. חלק מההכנסות מועברות לקרן שהקים המותג לקידום נשים (וגם אוננות) כמו גם למימון פדים רחיצים לתושבות מדינות מתפתחות שידן אינה משגת, על מנת שיוכלו ללכת לבית הספר ולעבודה גם בימי הווסת. טווח המידות של מוצרי המותג נדיב מאוד ונע בין סמול לאקסטרה אקסטרה אקסטרה לארג'. אם הם אכן קלים לשטיפה (כביסה קרה ללא מרכך במכונה, אין סכנת הכתמה לבגדים האחרים) ומהירי ייבוש כמובטח, הרי שבטווח הארוך הם עשויים לחסוך לאישה הממוצעת עשרות שקלים בחודש. קצת כמו חיתול רב-פעמי, אבל בסקסי.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות