אילנה המרמן פורשת מעם עובד בעקבות מינויו של קצין משטרה לשעבר למנכ"ל

העורכת והמתרגמת תקפה את מינוי יעקב בריי, "המייצג הזדהות עם מוסד שפועל זמן רב לאכיפת חוקים לא מוסריים ולא חוקיים"

העורכת, הסופרת והמתרגמת אילנה המרמן הודיעה לחברי מערכת הוצאת הספרים עם עובד כי החליטה לפרוש מעבודתה במחאה על מינויו של תת-ניצב בדימוס יעקב בריי למנכ"ל ההוצאה החדש.

המרמן עבדה בעם עובד יותר מ-25 שנה כעורכת בכירה ומתרגמת והיא מזוהה מאוד עם ההוצאה. היא ייסדה שתי סדרות: "פרוזה אחרת" ו"תעודה". בין הסופרים שתרגמה: גוסטב פלובר, אלבר קאמי, לואי פרדיננד סלין, יוזף רות, פרידריך ניטשה, פרנץ קפקא וברטולט ברכט. בשנה שעברה ראה אור תרגום חדש שלה ל"כה אמר זרתוסטרה" של ניטשה.

זו אינה הפרישה הראשונה מההוצאה מאז ההודעה על המינוי של בריי, שכיהן בתפקידו האחרון כסגן ראש האגף לחקירות ומודיעין במשטרת ישראל. הוצאת עם עובד היא בבעלות חברת העובדים של ההסתדרות החדשה, ויו"ר מועצת המנהלים של ההוצאה, עו"ד רוני פיינשטיין, התפטר מהתפקיד במחאה על המהלך, שלדבריו נכפה על ההוצאה בידי יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

המרמן. "המחאה החשובה והמשמעותית צריכה לבוא מתוך מערכת ההוצאה"
המרמן. "המחאה החשובה והמשמעותית צריכה לבוא מתוך מערכת ההוצאה". צילום: דניאל צ'צ'יק

המרמן פרשה באחרונה לגמלאות, אבל התכוונה להוסיף לערוך את שתי הסדרות וגם להמשיך לתרגם עבור עם עובד, ואולם כעת החליטה לפרוש כליל. לדבריה, הדבר החשוב לה ביותר בפרשה, "אף יותר מהאי-תקינות השערורייתית" של המינוי, העוקף את הדירקטוריון של עם עובד, הוא "הסמליות שבמינוי קצין בכיר לשעבר ממשטרת ישראל למנכ"ל הוצאת ספרים ציבורית". לדבריה, "בישראל של העת הזאת, שהזהות והאוטונומיה של החברה האזרחית בה הולכות ומתעמעמות, יש משמעות סמלית מובהקת לצעד הזה של יו"ר ההסתדרות עיני, למנות איש משטרה למנכ"ל מוסד ציבורי תרבותי מהמדרגה הראשונה".

המרמן קראה לחברי מערכת עם עובד להביע את מחאתם על מינויו של בריי. לטענת המרמן, "המחאה החשובה והמשמעותית ביותר צריכה לבוא מתוך המערכת". היא אמרה כי ההחלטה לעזוב כעת היא החלטה כואבת: "צר לי מאוד על שתי הסדרות שייסדתי ורציתי להמשיך להוציאן לאור ועל הספרים שקיוויתי שאוכל עוד לתרגם עבור בית ההוצאה שלנו. אבל הערכים שאני מאמינה בהם חשובים לי יותר, הם וגם המאבק האישי שלי ושל חברי וחברותי לדרך - מאבק כושל בינתיים, כפי שהמציאות מוכיחה - לנוכח התהליכים המתחוללים בחברה הישראלית".

בריי. תת ניצב בדימוס
בריי. תת ניצב בדימוס. צילום: תומר אפלבאום

"אין כל ספק" היא אומרת, "שבמהלך הזה יש משום אמירה בשיח הישראלי, בייחוד בימים האלה. בריי - בלי שום קשר לאישיותו ולכישוריו - מייצג מעצם התפקיד הבכיר שכיהן בו במשטרה, הזדהות עם אידיאולוגיה ומוסד שפועלים זה זמן רב לאכיפת חוקים לא מוסריים וגם לא חוקיים, בייחוד בגדה המערבית ובירושלים המזרחית".

להמרמן יש הסכם חתום עם ההוצאה לעוד שלושה ספרים שמיועדים לסדרה שלה, ולדבריה היא מתכוונת לעמוד בהסכם ולסיים את עבודתה עליהם. כמו כן ביקשה להדגיש כי המחאה שלה היא גם על "ההליך השערורייתי של עקיפת מועצת המנהלים של בית ההוצאה". לדבריה, "בתור חברה לשעבר במועצת המנהלים, הייתי שותפה מלאה לבחירתו התקינה של המנכ"ל הקודם של עם עובד, ירון סדן. בחירה שגם נהניתי ממנה בעשר השנים האחרונות".

בעם עובד סירבו להגיב.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 יש לשנות את שם ההוצאה לעם אובד  (לת) בארת
  • 12:19
  • 03.01.12

02 מי אמר ששוטרים לא קוראים???? שלומי
  • 12:20
  • 03.01.12

http://shlomiyosef.wordpress.com/2009/08/13/%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%A9%D7%99%D7%A9%D7%99-%D7%99%D7%A4%D7%95-%D7%A9%D7%95%D7%98%D7%A8-%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%90-%D7%A1%D7%A4%D7%A8-1228/

03 תתביישי לך האיש אזרח המדינה ומי את שתפסלי אותו? אולי את רוצה מנכ"ל ערבי?  (לת) אזרח
  • 12:25
  • 03.01.12

04 cannot understand what she wants stupid one
  • 12:46
  • 03.01.12

if he was in the police then he is not proper ?
what is wrong with HER ????

05 אישה אמיצה, אחת מיחידי הסגולה שנאמנים לאמת שלהם NTM
  • 12:52
  • 03.01.12

גם אם זו לא דרכי, אי אפשר שלא להתפעל ממנה.

06 יאללה יאללה. לא נתנו לה את התפקיד. על מי היא חושבת שהיא עובדת ? אין שום פסול באיש משטרה לתפקיד זה או אחר. משה
  • 12:53
  • 03.01.12

אנשי השמאל מחפשים בנרות אמתלות שונות כדי להדיר אחרים מלהתחרות איתם. ככה זה בבג"ץ וככה זה בעם עובד. כל מי שאינו שמאלני, אשכנזי, חילוני, אנטי ממסדי לא מסוגל לעמוד במקום שהם עומדים.
חבורת חצופים.

07 לא זו אף זו: מי שנוקט מדיניות של הלוואה וחיסכון אינו יכול להיות אדם ישר. דג קר
  • 13:25
  • 03.01.12

אבל ברצינות - בכירים במערכת הביטחון יכולים אולי, בתנאים מסוימים, להוביל בהצלחה חברות עסקיות "סתם". אלא שהוצאת ספרים אינה סתם עסק אלא מפעל תרבותי. ואי אפשר לנהל תיאטרון או הוצאת ספרים רק לאור שורת הרווח וההפסד.
כלומר מומלץ, כמובן, שהוצאת ספרים לא תפסיד כסף, אבל העניין המרכזי הוא ערכה התרבותי והחברתי. ובהקשר זה הצנחת גנרל היא איוולת ממדרגה ראשונה.

08 LOST IN TRANSLATION hugo
  • 13:26
  • 03.01.12

מכל הטיעונים הצודקים נגד המינוי התמוה הזה דווקא בחרה הגברת העורכת לטעון נגד גוף ציבורי שלם. איזה טמטום של טיעון להגיד שכל משטרת ישראל היא בעצם פושעת. כלומר לשוטר במשטרה יש פחות זכויות מאשר לפושע שישב ובכלא ורוצה לעבוד אחרי השחרור-לפחות לדעת הגברת העורכת.

אה וגם רק שמאלנים יודעים לערוך הוצאת ספרים. את זה גם סבטקסט לא יכל להחביא בטיעונים.

מילא שהאיש לא מקצועי, שיש פה נפוטזם או ג'וביזם אבל שוטר!!!

פרישה נעימה

09 אתם הבנתם את זה ? הוא לא שייך למלייה הסמאלנית שירשה את התפקיד מדור לדור ...והחצוף הזה עוד בא משרות המדינה למעלה מ-20 שנה. לכי לשלום...מזמן כבר לא מתרגשים פה מסמאלנית אכולת שנאה עצמית. יש לך נימוק אחד הגיוני לפסילה ?  (לת) אבי.ש
  • 13:51
  • 03.01.12

10 התנהלות בזויה ומבישה של עופר עייני, עסקן כוחני סוג ז'  (לת) אחת העם
  • 14:08
  • 03.01.12

11 להציל את חופש המחשבה  (לת) להחרים את עם עובד
  • 14:09
  • 03.01.12

12 אני מציע שרק שמאלנים-אשכנזים-חילונים יהיו כשרים לעבודה במשרות בכירות כל השאר יהיו חוטבי עצים ושואבי מים
  • 14:23
  • 03.01.12

תגובה זו מתייחסת לגברים ולנשים כאחד

ולתפארת האובר-מנשן

13 פתטי. היא בכלל לא מתפטרת. סתם הזדמנות לכותרת בחינם.  (לת) הארץ של מי?
  • 14:25
  • 03.01.12

14 אילנה המרמן - כל הכבוד!!!  (לת) ניר
  • 14:35
  • 03.01.12

15 הבעייה היא הממשלה ולא האיש הזה קוקו
  • 15:00
  • 03.01.12

גברת המרמן, תפגיני ותפעלי נגד הממשלה שאחראית על כך שהכנסת מחוקקת חוקים מבישים. אשי משטרה הוא כמו חייל, צריך לאכוף את מה שהכנסת קובעת, מה את נטפלת אליו?

16 יש לו כיפה ?  (לת) הזונה מבני עקיבא
  • 15:23
  • 03.01.12

17 צל"ג רויטל גולדפיש
  • 15:23
  • 03.01.12

השתלחותה של המרמן בז'נדרמריה במקומותינו, העושה מלאכת קודש בשמירה על בטחוננו, ראויה לגנאי.

18 גם לי סדרו משרה לא הולמת  (לת) קדשת הרשקוביץ
  • 15:24
  • 03.01.12

19 עם עובד יוציא לאור קונטרסים של תורה ועבודת...  (לת) מפלגת הקובה היהודית
  • 15:25
  • 03.01.12

20 תמונה אשתי למנצחת הפילהרמונית.  (לת) השוטר של הרשקוביץ
  • 15:26
  • 03.01.12

21 בעלי המינוי לעם עובד סנילים. הם לא יבטלו את המנוי. נעשה גם קנס ביטול של 10000 שח  (לת) הזונה מבני עקיבא
  • 15:27
  • 03.01.12

22 מתמיה על גבול ההזוי עודד מ
  • 15:32
  • 03.01.12

מחר אנשים שעבדו במס הכנסה או במערכת החינוך יהיו פסולים לניהול באיזה תרוץ זה או אחר? בלי להכיר את הפרשה והנפשות המעורבות, הטיעון שמעלה המרמן הוא מטופש לחלוטין.

23 אוי לאותה בושה-בחברה שמלינה על אי אכיפת חוק לא ייתכן שמי שהיה מופקד על אזרח שומר חוק
  • 15:38
  • 03.01.12

החוק (שלא הוא קובע) יהיה מוקצה. יש לבחון אולי את כישורי ואת נוהל בחירתו של קצין המשטרה בדימוס אבל הטענה כנגד היותו חלק מכח משטרה שאוכף חוקים בלתי מוסריים מבישה, מכפירה ושווה לבחון אם אינה עולה כדי העלבת עובד ציבור.

24 גם שוטר בן אדם, אבל לא כל שוטר בן אדם...  (לת) צבי
  • 15:41
  • 03.01.12

25 למראה שוטרים בועטים באדם בן 50 אב ל 12 ילדים באוטובוס רק מפני שביקש חיילת לזוז לפנות מקום במעבר המחאה של המרמן מוצדקת לחלוטין במדינת משטרה שנוטה לפתור כל בעיה בכוח ונראה כי גם הוצאות ספרים מגייסות שוטרים כדי להשליט את מדינות הכוח והפשיזם אגב המרמן כל בהכבוד לך אני מחפש את תולדות החרפה של בורחס שהוצאת פעם ואיני מוצא  (לת) מתנגד למדינת משטרה
  • 15:46
  • 03.01.12

26 מצוין ! התפנה עוד מקום למקורבי עופר עיני
  • 15:46
  • 03.01.12

יש לי הרבה מקורבים וכל מקום שמתפנה כמחאה על ההליך הלא תקין
מאפשר לי למנות עוד "אנשי ספרות" המקרובים לי לתפקידים
ולמי שכח מה נזקה של תרבות הכוח הסוציליסטית שיסתכל על עיני ומקורביו
העיקר שהוא דואג לעובדים. סליחה בעצם רק לעובדים המקורבים אליו

27 המרמן צריכה שמשהו יתרגם עבורה את המציאות שמאלן לא בולשביק
  • 15:52
  • 03.01.12

המשטרה "אוכפת חוקים לא מוסריים". תרגום: כל מי שאינו שמאלני אינו יכול לנהל הוצאת ספרים.
במחי טפשות אחת היא פוסלת לא רק את מוסדות המדינה והשיטה הדמוקרטית אלא גם את כל מי שלא חושב כמוה. זוהי לא שמאלנות אלא בולשביזם וזוהי בדיוק הגישה שמשניאה את השמאל על רוב העם.
וזה מבלי להכנס לדיון מהן היכולות וניסיון שהוא מביא לתפקיד והאם לא ראוי יותר למנות אדם שמצוי בתחום ולא להצניח מועמד מבחוץ.

28 בולשביקים דר' גידי צפורי
  • 17:04
  • 03.01.12

כמו תמיד הבולשביקים יוצאים בטיעונים אידאולוגים מופרכים נגד כול מה שלא מתאים להם
הפסילה מראש של כול מי שאינו מהקליקה שלך אופיינית ופוגענית אבל לבולשביקים מוצר הכול

29 למה מסתובבים פה שוטרים בשלשות? אחד יודע לקרוא, אחד יודע לכתוב והשלישי משגיח על שני האינטלקטואלים האלה.  (לת) קורא בקפה
  • 18:01
  • 03.01.12

30 ההוצאה זקוקה לשני מנכ"לים בתפקיד-יוצאיי המשטרה. יאיר
  • 18:39
  • 03.01.12

ראוי לבחור בשני קצינים בדימוס- אחד שיודע לקרוא ואחד שיודע לכתוב...

31 יללהה לכי כבר ומה זה 'המרמן'? זה בעברית?  (לת) אחד מה שוק
  • 18:40
  • 03.01.12

32 בסה"כ עוד קומבינה מסריחה של עיני המושחת העסקן. בהצלחה לאילנה האמיצה. ומי ייתן ששלטון הימין האכזרי ייראה עוד מעט כחלום אפל ורחוק...  (לת) יהודה
  • 18:58
  • 03.01.12

33 הצעה: למנות את יושב ראש איגוד מגדלי הכרוב למנכ"ל המועצה לשלום הילד- ישי
  • 19:06
  • 03.01.12

בעידן של התחזקות עם ישראל ילדי ישראל צריכים לשמוע סוף סוף את האמת על איך באים ילדים לעולם.

34 מכבדת את אילנה ,חברתי,מוקירה ומעריכה מאוד את פועלה, ויושרתה. אני מצטרפת אל חרדתה נוכח הפגיעה האנושה והפאטאלית בחברה האזרחית הישראלית,כלומר בלב הפועם של מדינת ישראל..  (לת) חברה לדרך
  • 19:24
  • 03.01.12

35 כמה רגשי נחיתות יש לימין. תהיו בריאים.  (לת) אמיר
  • 19:24
  • 03.01.12

36 במקום להבתייחס לכישורי האדם היא פוסלת זכותו להתמנות כי לתפיסתה אנשי צבא אינם ראויים מעצם שירותם, עבריינית מבריחה ארצה פלשתינים בניגוד לחוק לא עומדת למשפט, נראה שיש לבדוק כשרותם של אנשי שמאל שמלאו את רוב המשרות במערכת המשפט ובתקשורת בשיטת חבר שמאל מביא אחד כמוהו וזו כשרותו.  (לת) איש צבא טריפה???
  • 19:26
  • 03.01.12

37 מינוי דוחה.  (לת) קוראת ספרים
  • 19:30
  • 03.01.12

38 אין דבר, תמיד תוכלי למצוא מקום בבית ההוצאה של השיח ראאד סלאח.  (לת) חיים
  • 19:45
  • 03.01.12

39 מאז ימי ה"יישוב" ההסתדרות מאגדת את גופי ה"בטחון" (כיבוש), עבודה וכו' - זו האנומליה  (לת) להפריד עם עובד מההסתדרות
  • 20:31
  • 03.01.12

40 האדרת שוטרים  (לת) ליאור
  • 20:39
  • 03.01.12

41 הפנים אומרות הכל יובל
  • 20:45
  • 03.01.12

כבר ממבט חטוף ניתן לראות אשכנזיה שמאלנית נפוחה ומוסרנית מנותקת מכל ערך דמוקרטי בקיצור קוראת הארץ טיפוסית תתביישי

42 די לגיס החמישי- מתחייב לרכוש ספרים של ההוצאה לתמיכה במינוי אייל
  • 21:53
  • 03.01.12

המרמן מנוולת אשרלא ראויה לערוך סדרה או פלאייר
ללא קשר לדרך המינוי, כתגובה לאמירות המנוולות של המרמרמן, אני ארכוש השבוע 4 ספרים של ההוצאה- כצעד תמיכה בהוצרה והמנכ"ל החדש שלה

בהצלחה, בטוחני כי ניסיון חייך העשיר, חשיבתך ומחויבותך לעם ישראל ישרתו גם את הוצאת עם עובד

43 I wonder if anybody would consider having a poet as a police commissioner.  (לת) yasha
  • 22:16
  • 03.01.12

44 המרמן צודקת, גם אם קצין המשטרה הוא חובב ספרות ומבין בה המינוי צורם. פרוזה אחרת לגמרי
  • 22:17
  • 03.01.12

מה מבין חמור במרק פירות?

45 לדעתה של הגברת המרמן, מבריחת המחבלים אל תוך הקו הירוק, כל אדם המשרת בצה"ל פסול וכל מי שמוכן להגן על מדינת ישראל הוא מוקצה מחמת מיאוס.  (לת) כל גיהוק של המרמן שווה כותרת
  • 23:36
  • 03.01.12

46 איזו אישה נפלאה!  (לת) תומר
  • 23:41
  • 03.01.12

47 לא הבנתי למה הוצאה צריכה 'מועצת מנהלים' ו'דריקטוריון'. מה זה קונצרן? אד
  • 01:11
  • 04.01.12

מה ביזבוז כספי הציבור האלה? (ההסתדרות מקבלת הקצבה).

הוצאה צריכה מנהל/ת, עורך/ת ראשי/ת, עורכים מקצועיים וזהו. זה לא ג'וב שמצניחים אליו מקורבים. שעיני יתכבד וישלח את הבחורצ'יק לנהל חברת אבטחה פרטית.

48 אמור מעתה ״מפכ״ל עם עובד״  (לת) סבא
  • 06:53
  • 04.01.12

49 נסע לחו"ל ובגד בעובדים הסוציאלים. עכשיו הוא הורס את הוצאת הספרים הטובה ביותר.  (לת) לעולם לא אסלח לעיני
  • 07:16
  • 04.01.12

50 כל הכבוד להמרמן! מסכים לכל מילה שלה. האם נגיע ליום שיהיה אסור להתבטא כך?  (לת) נתראה בכלא
  • 08:43
  • 04.01.12

51 מעניין מי ימונה במקומה למחלק ספרות התרגום  (לת) קורא
  • 08:57
  • 04.01.12

52 למה לא למנות ליו"ר ההסתדרות שוטר?  (לת) כבל, יש לך את הקול שלי
  • 09:06
  • 04.01.12

53 המרמן עבריינית באיצטלה אידיאולוגית ! פורעת חוק במופגן.. א/א
  • 21:31
  • 04.01.12

יש לה סיבה טובה לברוח מקצין משטרה לשעבר, הגון ומשכיל...היא אינה שונה מאחרון עברייני תג מחיר ובמדינה מתוקנת סביר להניח שכבר הייתה נותנת את הדין על הפרובוקציות הפליליות שלה..נתברך כולנו בפרישתה..

54 התקפות שלוחות רסן מצד טורפי הנבלות חן בר-לביא
  • 23:24
  • 04.01.12

האזנתי הבוקר ברדיו לתגובתו של הפרופסור לספרות מהאונברסיטה העברית(אינני זוכר את שמו)אודות המינוי ואת תגובתו של תת-ניצב בדימוס ריי.דברי הפרופסור המכובד שדבר כנגד המינוי נשמעו כדברי אשפתות שנאספו בביבים.התקפה חסרת תקדים על האיש שמונה לתפקיד משום היותו "איש כוחות הבטחון לשעבר". לעומתו "השוטר "נשמע כאיש תרבות נבון שציין את השכלתו הפורמלית שהיא מרשימה ביותר.הוא נשמע כראוי לכל תפקיד ניהולי וגם בתחומי האומנות והספרות.

55 בלה בלה בלה רון שחרובסקי
  • 00:51
  • 05.01.12

יו"ר הדירקטוריון,עסקן פוליטי מזדקן של מפא"י שהבנתו בספרות מפוקפקת אם היא בכלל קיימת.ואשר לגברת הפורשת,"סקנדל" על רקע מינוי איש בטחון רק מקדם את מעמדה בקרב מעגל חבריה הדומה לחבורת האנרכיסטים מבילעין. ממש מתנה משמיים בגילה המתקדם.

56 מה לעזאזל לשוטר ולניהול הוצאת ספרים???  (לת) א
  • 00:53
  • 05.01.12

57 איזו גבורה אבנר
  • 10:21
  • 05.01.12

המרמן אינה מסכנת כלום בצעד המגוחך שלה, אינה מוותרת על משרתה או הכנסותיה, ולכן אני לא ממש מבין מהו אותו מאבק שהיא מתארת בכזה פתוס. שוטרים בדימוס פסולים. אני מניח שגם אנשי צבא בדימוס פסולים בעיניה, וכך גם עובדי מדינה בדימוס. בקיצור, כל מי שאינו משתייך לחוג החברים בכוכב הלכת המרמן פסול.
גב' המרמן, את בסך הכל מתרגמת. את לא אינטלקטואלית גדולה ואת אינך משפיעה על אף אחד זולת על הנשים הפלסטיניות שאת מבריחה לארץ. אם את לא מרוצה מהעניינים, יש דרך דמוקרטית לשנותם. הדרך הבולשביקית שלך של לפסול אדם כי הוא עבד במשטרה בעבר מעידה על כוונותיך. אני שמח מאד שאת פורשת.
נקודה אחרונה - התרגום של זרתוסטרה היה פחות טוב מהקודם. השפה הייתה פחות חיה, והיה רושם שעל העבודה הופקדו יותר ממתרגם אחד. האמנם?

58 למה לא בריי? הוא היה באגף המשטרה של הקוראים, לא של הכותבים. נאוה
  • 11:05
  • 05.01.12

אפשר לתת לו גם לתרגם ספרים לכתוב שירים.

59 יריה ברגל של המרמן שמאלנית ציונית
  • 15:01
  • 05.01.12

גם לי המינוי נראה משונה ולא לעניין, אבל ברגע שהכנסת את התירוץ הפוסט ציוני פנימה, הפכת את המאבק שלך ללא ענייני. זהו? כ ל השוטרים עכשיו פסולים לכ ל דבר? זה ממש לא הוגן.

60 היא צודקת  (לת) אכן עם אובד
  • 17:21
  • 05.01.12

61 עכשיו בטוח לא יתרגמו את "מוות באשראי" של סלין  (לת) בני
  • 01:24
  • 06.01.12

62 תחזקנה ידיך אילנה  (לת) אחד בעם 15
  • 08:13
  • 06.01.12

63 חבל אבל אם זו הסיבה אולי כדאי שתפרשי ימימה תמימה
  • 08:27
  • 06.01.12

אם היית אומרת שאת פורשת כי מינו מנכ"ל שהוצנח ללא ידע קודם בנושא, הייתי מורידה בפניך את הכובע, הרי מדובר כאן בתפקיד מקצועי.
אבל את מודיעה שאת פורשת כי הוא שוטר לשעבר?
את זה אני לא מבינה ובוודאי שלא יכולה לעבור על סדר היום.
השוטר הזה כפי שאת מגדירה אותו (כי הוא כבר לא שוטר). שרת במ"י במשך 20 שנה. אותה המשטרה שממונה על שמירת החוק והסדר הציבורי כפי שקבעה הממשלה, ועל פי חוקים שנחקקו ע"י הממשלה.
לפסול אדם כי הוא שרת את המדינה, וגם אותך אם תסלחי לי, זו פשוט חוצפה ועזות מצח. ויותר מזה, אני רואה בזה בזיון למדינה שאזרחית שטוענת שהיא אינטילגנטית חושבת שמוסדות המדינה מיותרים.
אם שמת לב לא נכנסתי כאן לשמאל וימין אלא על שמירת חוק אל מול אנרכיה אותה את מציגה כדבר חיובי.

64 ככה זה שמוכרים עשרה מסמרים בעשרה שקלים  (לת) אלון
  • 10:44
  • 06.01.12

65 מינוי ג'קי בריי למנכ"ל "עם עובד" רפי
  • 22:30
  • 08.01.12

אתמול היה ראיון עם הגברת הנ"ל בערוץ 8 בו היא טענה שאנשים כאלה כמו ג'קי בריי הבאים מהשמטרה הם "אנשים לא הומניסטיים" ולכן אינם יכולים לנהל ארגון כמו הוצאת ספרים. הערה זו הינה סטרואטיפית ופוגעת- סוג של "הדרה". מפתיע לשמוע הערה כזו ממי שמתיימרת להיות אשת תרבות וספר. מה שגם הפתיע או יותר נכון אכזב זו הסכמתו של יאיר גרבוז לאמירה זו.
עם הטענה על הצנחה של קצין פורש לתפקיד ניהולי בארגון אזרחי אפשר להתווכח, אך את הטענה הסטרוטיפית על ממלאי תפקיד שפועלים למען סדר ציבורי וחברתי יש לדחות באופן מוחלט. אני גם תמה על ערוץ 8 שאפשר כזה אייטם חד צדדי .

66 אישה אצילת נפש! מהלך כה צודק וכה אמיץ! אל תקשיבי לקולות המלעיזים לימה
  • 12:20
  • 10.01.12

המהלך שלך אמיץ ונכון ואני מברכת אותך על כך, אנשים רבים לא יבינו אותך ויתלהמו. אל תקשיבי לקולות אלו, ליבי איתך, שאי ברכה! המדינה משנה את פניה, המהלך מושחת ומבזה מאין כמוהו!

67 גועל נפש דו צדדי יותם
  • 02:17
  • 21.01.12

גועל נפש שראש מאפיית הועדים האלימים במשק הישראלי, עופר עייני, כופה מינוי בכיר של מנכ"ל על דריקטוריון ההוצאה לאור. גועל נפש שהמינוי הזה נתפס כפסול מצידה של העורכת הנחשבת כל כך רק משום שהאיש שרת כקצין בכיר במשטרה הציונית.
עופר עיני שסידר לבני משפחתו מינויים מעוררי קנאה באימפריות העסקיות של הטיקונים הגדולים במשק צריך לעוף הביתה ולבלות את ימיו עם בת זוגו הצעירה והיפה שקיבלה ממנו את תפקיד ראש רשת החינוך הגדולה בארץ עמל. ראוי שהמרמן תסתגר בביתה ותלמד מעט הסטוריה של המזרח התיכון. לא תזיק לה קצת השכלה ציונית.

68 ברוך שפטרנו מהאנטיפטית האנטי ציונית רון
  • 15:01
  • 26.01.12

אני בטוח שכל חלאה תוצרת אל קעידה היה מתקבל אצלה בזרועות פתוחות...

69 השאלה היא מה עייני חייב לחוקר הבכיר הזה? נו? הבנתם, סגר לו או למישפחתו איזה תיק ועתה עייני כפה על ההוצאה את המינוי. יודע דבר או שניים
  • 11:15
  • 27.01.12

אין צל צילו של ספק שיש כאן מחוייבות של עייני לחוקר העל, כנגד "מחווה שהלה עשה לעייני.

70 כמה עצוב לשמוע על עוד מינוי אינטרסנטי אבא הוריד ראש http
  • 01:09
  • 21.02.12

ככה זה במדינה "הדמיו-קרטית" שלנו... גם בספרות יש מי שמחליט עבור הקורא מה להביא לו לקרוא!
לא שהיה הרבה חופש ביטוי לפני המינוי
אך כפי הנראה שיש יתרון לכך שאיש מודיעין של המשטרה - יחליט עבורנו מה ראוי להיות ספרות יפה...
"עם אובד" וכל הכבוד לאילנה שהתפטרה - הלוואי שתקים מיזם ספרותי-עצמאי, עם הוצאת ספרים נטולת כוחניות ואינטרסים פוליטיים

פעילות
המלצות
הפופולריות בספרות
פרסומת