מחקר: היקף סיקור המחאה החברתית ירד ב-40%

לדברי החוקרים, שבדקו את ליווי המחאה בתקשורת בשנתיים האחרונות, גורמים המתנגדים להפגנות מתערבים בתכנים אנונימיים ברשת

היקף סיקור המחאה החברתית בעיתונות ירד ב‑40% בהשוואה לשנה שעברה ­ כך עולה ממחקר השוואתי שנערך על ידי חברת "יפעת מידע תקשורתי". המחקר משווה בין סיקור המחאה במדיה המסורתית (עיתונות אלקטרונית ומודפסת) והמדיה החברתית בחודשים יוני ויולי השנה ובשנה שעברה. בין היתר עולה מהנתנונים כי בזירות שבהן גולשים אינם צריכים להזדהות – למשל בטוקבקים שבאתרי חדשות ­ ניכרת התנגדות למפגינים. על פי עורכי המחקר, אחת האפשרויות לכך היא כי"יתכן וקיימת בזירות האנונימיות גורמים המתערבים בתכנים המתנגדים להפגנות".

כמו כן טוענים החוקרים כי מעבר לירידה המשמעותית בליווי אירעי המחאה במדיה המסורתית, חל גם שינוי באופן הסיקור: בעוד שבשנה שעברה סיקרה העיתונות את האירועים באופן אוהד, כעת נטען כי התקשורת מלווה את האירועים באופן שלילי ונמנעת מהבלטתם בעמודים הראשיים. "התקשורת בהחלט לא מלווה והרבה יותר ביקורתית כלפי צעדי המוחים", אומר מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, מני אברהמי. לדבריו, "גם לפני אירועי סוף השבוע האחרון היו יוזמות רבות של פעילי המחאה שלא סוקרו, או סוקרו בעמודים האחרונים. זה בולט לעומת השנה שעברה, אז כבר המאהלים הראשונים סוקרו בהרחבה".

ההפגנה בתל אביב במוצאי שבת
ההפגנה בתל אביב במוצאי שבת. צילום: אלון רון

גם במדיה החברתית ירד היקף האזכורים משמעותית מ‑80,000 בשבועיים הראשונים לפרוץ המחאה בשנה שעברה, ל‑35,000 השנה ­ ירידה של כ-56%. "המדיה החברתית לא יכולה להחזיק ולהגביר לבדה, ללא הליווי של התקשורת", מסביר אברהמי.

ביחס לאירועי סוף השבוע האחרון התייחסו הגולשים לשני אספקטים עיקריים: אלימות המשטרה ויחס התקשורת למחאה. ככלל, אלימות המשטרה אוזכרה במדיות כ‑8,000 פעמים, 76% מהן במדיות החברתיות ו‑24% בטוקבקים. בטוויטר ובפייסבוק, ביקר הרוב הבולט, 85% ו-70% בהתאמה, את התנהלות המשטרה, על ידי הפצת סרטונים ותמונות של אלימות כלפי מפגינים.

מנגד, בתגובות למאמרים שמתפרסמים ברשת (טוקבקים) נראתה תמונה הפוכה: כ‑70% מכותבי התגובות תמכו בהתנהגות המשטרה. לפי המחקר, הטענות המרכזיות שהועלו בתגובות התייחסו לקיום הפגנה לא חוקית והצדקת הפעלת כוח פיזי, אמון בגרסת המשטרה וזיהוי מפגינים "שמאלנים".

"בזירות האנונימיות זיהינו התקפה אדירה נגד המוחים, כאשר בפייסבוק ובטוויטר המצב היה הפוך. ההסבר שאנחנו יכולים לתת לזה, בעיקר כי ראינו טקסטים ומסרים חוזרים, הוא שיש גורמים שמנסים להשפיע על התכנים בטוקבקים", נכתב. "אנחנו יכולים להעריך שאלו גורמים פוליטיים, כיוון שיש הרבה פוליטיקאים שמאוד מחשיבים את הזירה הזו".

עוד נמצא כי בטוויטר הביקורת נגד התקשורת היא חד משמעית (כ‑90% מהמשתמשים). זאת, לעומת 60% בפייסבוק. כמו כן נמצא כי 85% מהטוקבקים שעסקו במחאה היו מופנים כלפי המפגינים.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גורמים שמשפיעים? איזו הטיה! אולי יש גורמים שמסמנים כל מי שלא מסכים איתם ולכן רק בפלטפורמות אנונימיות אנשים מרשים לעצמם לפתוח את הפה ולבקר. לא כולם בעד המפגינים ולא כל הנגד ממומנים, תרצו או לא.  (לת) לא בעד ולא נגד, אבל...
  • 01:03
  • 28.06.12

02 לא מספיק סיקרו וניפחו את המחאה הזאת?  (לת) אבי
  • 01:11
  • 28.06.12

03 מאוד לא מפתיע...נראה כי הקיץ הטייקונים והפוליטיקאים הגיעו עם תוכניות מגירה... קושקוש
  • 01:26
  • 28.06.12

נאומי הפוליטיקאים מכילים ציטוטים מדוייקים של מרבית הטוקבקיסטים, גם כאשר מדובר במילים ורעיונות שאינם טיבעיים בכלל, או עומדים בקנה אחד עם רמת השפה והלך הרוח הציבורי.
אין ספק שיש גורמים רבים שמתנגדים למחאה. אין ספק שהיא צריכה להמשך.
ותודה לעיתון הארץ. שהפך להיות האתר הראשי שלי במקום ידיעות אחרונות.

04 מחקר מצא: מספר המפגינים במחאה החברתית ירד ב90% לעומת השנה שעברה  (לת) אולי יש קשר בין הממצאים?? חוקרים טיפשים
  • 01:34
  • 28.06.12

05 תיאודור, תיאודור, מה עשית?  (לת) כמה טוב שלילדים יש אזרחות זרה!
  • 02:13
  • 28.06.12

06 בביבים קונים טוקבקים.... מה חדש?  (לת) שחר
  • 02:41
  • 28.06.12

07 מחקר בדק ומצא שאם יפורסם מחקר על המחאה, יבואו יותר אנשים! אוהד
  • 03:31
  • 28.06.12

אז יאללה, בוא נפרסם מחקר כלשהו.

08 צבא הטוקבקים של השלטון  (לת) טר"ש מחאתי
  • 06:08
  • 28.06.12

09 גילו את האפקט של בעלות הטייקונים על התקשורת, הפחד של עיתונאים והשמרנות האידיאולוגית  (לת) צבי
  • 06:09
  • 28.06.12

10 אפשר לומר וידוע כי יש מגיבים בשכר לביבי/ליכוד עליה
  • 06:15
  • 28.06.12

כבר הוכיחו את זה לא? בכל מקרה זה מאד בולט.

11 לא יאומן שיראל חלומי
  • 06:23
  • 28.06.12

מצד שני, למה כבר אפשר לצפות מספינולוג כמו ביבי, האיש שיודע להיראות כמו מנהיג ממלכתי, אבל נוהג כאחרון הפוליטיקאים הבזויים ביותר, שמוכר את ישראל הציונית והדמוקרטית בעד נזיד עדשים מצחין וארעי.
מתי הוא יבין לאן הוא מדרדר אותנו? כשישראל תהפוך לתיאוקרטיה חשוכה ומצורעת?

12 מה משווים? זו רק ההתחלה ניב
  • 06:24
  • 28.06.12

אנא דייקו, יולי כלל עוד לא התחיל וגם בשנה שעברה לקח למחאה זמן לחמם מנועים.

13 הארץ נהייתם זייני מוח ב
  • 06:47
  • 28.06.12

סה ההסבר שלכם ?

14 צריך לזכור שבשנה שעברה העיתונאיםלא גילו ענין טבעי בפעילות של דפני ליף. הם פעלו כמגוייסים , הדיווחים יותר ממש שהיו על מה שקורא היו הזמנה של הציבור התמים לפעילויות מתוכננות.  (לת) .
  • 06:48
  • 28.06.12

15 האתרים מסננים את התגובות האוהדות את המפגינים והסיבות להפגנות  (לת) דודו
  • 06:58
  • 28.06.12

16 פולניה מסתכלת במראה, נאנחת, ואומרת "מגיע לו".  (לת) חואן קרלוס
  • 07:01
  • 28.06.12

17 כל מי שעיניו בראשו יכול להבחין בנתונים לעיל, והסקר אמנם מאשר אותם. חבל שב"הארץ" אין דילול תגובות של מי שקרויים "טרולים", שהרי הם ניתנים לזיהוי בקלות. הדבר היה מרחיב את הדיון התגובתי, גם לטובת הארץ עצמו, שמגייס בצורה זו כותבים מוכשרים וחדרי מחשבה, ובחינם ויותר מכל, מייצר אגורא או אולם דיונים נלהב ומושך "כניסות" לאתר. שלא לדבר על כך, שיכול היה לקבל מקום ראשון בעיצובה של תודעה קולקטיבית ובסופו של דבר, של המדינה וההיסטוריה שלה.  (לת) עיניו בראשו
  • 07:04
  • 28.06.12

18 זה עניין כלכלי רוני
  • 07:05
  • 28.06.12

העיתונים הפסידו כסף מפרסומות ולכן הינחו עיתונאים לא לא לסקר בצורה אוהדת.

19 מתמטיקה פשוטה אני
  • 07:32
  • 28.06.12

איך מחקר שמתפרסם בעיתון ב-28 ליוני 2012, מתיימר לבדק פערים בסיקור המחאה במדיה "בחודשים יוני ויולי השנה ושנה שעברה"?? הרי בעת פרסום תוצאות הסקר חודש יוני עדיין לא הסתיים וכבר יש לכם נתונים לגבי כל החודש ולגבי החודש הבא?
במקרה הטוב זו טעות דפוס אינפנטילית שמשמיטה את הטיעון המרכזי מהסקר. במקרה הפחות טוב זה עוד סקר מוטה מטעם, שהמפרסמים "שכחו" להשמיט ממנו נתונים בסיס דביליים.

20 Let me explain what happened David
  • 07:36
  • 28.06.12

The Media in many palces world wide supported the legtimate protest against the rise in the cost of living. It was so effective that large corporation had to reduce prices and as a result the amount of money they spend on advertising. The Media scores an own goal and learned it lessons. The Tycons also learned the leasson and are sending anarchist as the protestors and making the ligitmate struggle seem as the palyground bored spoiled rich kids

21 ומי הזמין את המחקר ביפעת? גילוי נאות  (לת) תוהה
  • 07:36
  • 28.06.12

22 זו הסיבה שאין אמינות לתשקורת יובל ש
  • 07:37
  • 28.06.12

התקשורת מה לעשות , איננה חופשית ואיננה בחינם. כל אחד עושה לביתו ולמשפחתו ולא רוצה לאבד עבודתו אז המצב של המדינה והחברה אנוש ולקראת גסיסה. אנחנו פודלים של חזירים. הציבור.

23 ממחקרי עולה שקיימת בזירות המסורתיות (עיתונות אלקטרונית ומודפסת) גורמים המתערבים בתכנים התומכים בהפגנות. חוקר
  • 07:39
  • 28.06.12

ממחקרי עולה שקיימת בזירות המסורתיות (עיתונות אלקטרונית ומודפסת) גורמים המתערבים בתכנים התומכים בהפגנות.

24 נו במת, אתם לא מבינים שהציבור הרחב מתנגד לאלימות, לבזיזת סניפי בנקים ולנסיונות הפוטש של השמאל הקיצוני במימון מדינות זרות עויינות? יש הבדל בין יונים לבין פוטש רחובי, הציבור הרחב חכם מכם. הציבור הרחב גם למד להכיר את שיטות התעמולה והפרובוקציה של השמאל היצוני. וכן, הציבור הרחב מכיר גם את המגיבים בתשלום מטעם השמאל הקיצוני.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:40
  • 28.06.12

25 טוקבקיסט שאינו מפחד להזדהות ושמודע היטב לשליטה של השמאלנים על המדיה אברהם אבן עזרא
  • 08:05
  • 28.06.12

אתה רק מוכיח בסקרים שלך שקיימת כפייה ומונופוליות ביכולת התגובות
אם אני אנונימי סימן שאני מפחד לדבר - מה זה לא ברור
אם אני צריך להסתיר את דעותי בשביל שהעגלונים מפולין לא יזהו ויפילו עליי איזה ניסיון לאונס אז אתה כנראה מבין עניין
אתם שולטים בכל המוסדות במדינה כולל בבית המשפט העליון - מה קרה לרעיון השוויון שעליו אתם מושתתים - איפה הסנהדרין
אני לא חושב שגדעון לוי ואורנה בנאי חוששים להביע את עמדותיהם הפוליטיות והמיניות אפילו באמצע הרחוב בגאווה וללא תחתונים - חלק מהעם כן חושש ותפקיד הדמוקרטיה למגר תופעה אווילית זו שבה מישהו צריך להסתתר בכדי להביע דעתו בפומבי במדינה שמתיימרת להיות נאורה ודמוקרטית

26 והסיבה לכך: פי-י-י פי פי פי-י-י-י פירסומות  (לת) אלי
  • 08:06
  • 28.06.12

27 גם פה היתה מתקפה מאורגנת למראה של ימנים פנאטים נגד המחאה. כנראה שיש מי שמחלק הוראות...  (לת) יוסי
  • 08:07
  • 28.06.12

28 כנראה שעיתון הארץ לא כלול בסקר. חוצמזה, זו אינה ירידה בהתחשב בזה שאין מה לסקר  (לת) אלברט
  • 08:14
  • 28.06.12

29 שיספרו אותי אני בעד
  • 08:25
  • 28.06.12

נו, אז צריכים להתחיל לכתוב טוקבקים. אני בעד המחאה. סופרים גם לייקים?

30 כל הסיפור מתחיל ונגמר בפשיטת הרגל של ערוץ 10. אם היו מלבים את המחאה - כולם היו מצטרפים. ארתור
  • 08:27
  • 28.06.12

היות שעכשיו גם הם "חיילים של ביבי" - אין מי שינסה "לבנות" את הסיפור. אם נוסיף לעניין את חוסר הפוקוס (במילים מאד עדינות) של מנהיגי המחאה, קיבלנו סיפור שסופו "להתאדות" ולא להתעצם.

מה שיכול "להפיל" את הממשלה הוא עניין חוק טל. ישראלים לא מוכנים "להרגיש פראיירים" (עיין ערך הסלולר) ויתנקמו בכל מי שיגרום להם להרגיש כך במודע. נתניהו ואנשיו המכורים לסקרים יודעים זאת היטב ולכן הם מנסים לפתור את העניין למראית עין.

היות שאין סיכוי לפתרון בנושא השיוויון בנטל, אני מעריך שבעוד חודשיים נשמע על הקדמת הבחירות.

31 זוהי המחאה האנרכיסטית ולא מחאה חברתית  (לת) זהירות מגורמי חוץ
  • 08:41
  • 28.06.12

32 כשזה פוגע בכיס של בעל העתון זה ירד לשוליים שבשוליים.וגם כך היא זוכה לסקירת יתר. לא מעניינים.  (לת) שרון
  • 08:41
  • 28.06.12

33 מה שהניתוח הכמותי-הסטטיסטי של יפעת מחמיץ: אמנם רוב הטוקבקים הם של חוגי ימין נגד המחאה קורא טקסטים
  • 08:42
  • 28.06.12

אבל אלה אותם מגיבים , חלקם מטעם גופי מתנחלים מאורגנים דוגמת "ישראל שלי" וגם מטעם משרד החוץ ( "למאבק בדה-לגיטימציה"), שבחרו דווקא בהארץ את זירת המאבק היום-יומית שלהם . עם התעוררות המחאה החברתית הסיטו גורמי ימין לה את פעילותם לשדה הכאילו-חברתי. אבל זה לא יועיל ולא ייקדם את מטרתם : כי קורא מנוסה יבחין בהם ויודע לסנן אותם . המציאות צועדת ואי אפשר לעצור בעדה.

34 אינטרסים כלכליים מניעים את התקשורת נגד המחאה. ב- YNET אין כמעט איזכורים. בושה.  (לת) אחד
  • 08:44
  • 28.06.12

35 אין לעשות פוליטיזציה ממצוקות אנושיות!!! את זה צריכות לדוגמה להבין שלי יחימוביץ' וודאי וודאי סתיו שפיר לדוגמה.  (לת) אמיתי
  • 08:44
  • 28.06.12

36 והיקף ההשתתפות ירד ב- 99% כך שעדיין כותבים הרבה מדי על אותם אנוכיים אלימים, שעיקר דרישותיהן מסתכמות ב"תנו לי עוד חומר, גם אני רוצה..." וכי מדוע שאלה המייצרים את ההון ישתפו קבוצת פרזיטים-קומוניסטים-מנפצי-שמשות-ומשתיני-חצרות בפרי עמלם? כאחד מה"מייצרים" אני מעדיף שכספי המיסים שלי יתמכו במשטרה שתרסן אותם ותגן עלי.  (לת) דני, ת"א
  • 08:44
  • 28.06.12

37 עוד כתבה מטעם, המנסה לתדלק את הפגנות חד"ש והאנרכיסטים. מכונת התעמולה המשומנת של יחצ"ני הקרן החד"ש להשמדת ישראל מבשלת עכשיו, בכל שעתיים, "מחקר". היום שקרים על כיסוי תקשורתי. אתמול 69 אחוז תמכו בחד"ש (שמקבלת פחות מחצי אחוז של הקולות היהודיים) ומחר יהיה מחקר רפואי על השפעה רעה על התנגדות לאנשי חד"ש. כך היה גם ברוסיה הסובייטית: בכל יום "מחקר" על גדולת הקומוניזם והשפעותיו המבורכות על תבונה, בריאות, סביבה, אמנות ומה לא. עוד לא שמענו מה אומר פרופסור קמיל פוקס על ה"מחקר" שפורסם אתמול. כל מעמדו האקדמי של האיש בסכנה, אם שמו נקשר בשרלטניות של ה"מחקר" הנפלא על תמיכת הציבור במחאה החד"שה.  (לת) אין חד"ש תחת השמש
  • 08:46
  • 28.06.12

38 עם כל ההשקעה 70% נגד ביבי  (לת) אורי
  • 08:55
  • 28.06.12

39 הפוגרומצ'יקים הפראים צריכים לשרוף סניפי בנקים ואז יחזרו לכותרות.  (לת) לב טרוצקי, מומחה לטרור השמאל
  • 09:01
  • 28.06.12

40 היקף הסיקור ירד ב-40% והמחאה ב-90%. מסקנה עדיין, הסיקור מוטה.  (לת) ישראל
  • 09:01
  • 28.06.12

41 התקשורת החליטה לעשות לביתה..  (לת) יפה, הרצליה
  • 09:16
  • 28.06.12

42 שלטון האופל והנוכלות של ביבי  (לת) איתי
  • 09:33
  • 28.06.12

43 הסיבה לכך שבפייסבוק ובטוויטר (היכן שמוצמד שם לתגובית) יש יותר תגוביות אוהדות למחאה מאשר בטוקבקים (שם אפשר לכתוב ללא שם) היא שמדובר באדם אחד שכותב עשרות תגוביות בכל כתבה טליה
  • 09:35
  • 28.06.12

כמה אנשים שפויים יש שמתנגדים למחאה, הרי צריך להיות לא שפוי כדי לא לתמוך במחאה הצודקת הזאת.

44 בהצגה הזאת כבר היינו. משעמן. אנרכיסטים חובבנים לאומת אלו של מצרים. וראו מה הם קבלו. הידד לאחים!  (לת) פול
  • 09:37
  • 28.06.12

45 התגובות פה מראות שהמחקר צודק , כולם פה מגיבים מטעם נגד המחאה. מפגין אחד מתוך 4000 שבר חלון זכוכית וכולם מזדעקים פה נגד האלימות. כאילו שזה נותן לגיטמציה לטייקונים להמשיך לעשוק אותנו. כאילו שאין פה מצוקות אמיתיות. כאילו שאין פה משטרה שפועלת כמו ברוסיה. ובנתיים הציבור בארץ שעושה מילואים ומשלם מיסים ממשיך להיאנק תחת הנטל ואתם מצקצקים - אוי אוי אוי יש אלימות  (לת) נו באמת
  • 09:43
  • 28.06.12

46 חוקרים סטלנים בעיתון לאנשים חושבים. שימו לב, המחקר בדק את הסיקור בחודשים יוני ויולי השנה ובשנה שעברה. מתגלגל מצחוק
  • 09:47
  • 28.06.12

חה חה חה חה חה חה חה חה חה

47 המשיכו לצנזר- הפוליטיזציה שלכם וסתימת הפיות היא שהורסת את עיתונכם, ולא שום דבר אחר....  (לת) ציוני
  • 09:47
  • 28.06.12

48 המחאה רק תגבר, והסיבה היא שביבי וממשלתו מזלזלים בנו וממשיכים לנצל אותנו למען חבריהם העשירים ותומכיהם הדתיים  (לת) נגה
  • 09:50
  • 28.06.12

49 המחאה צריכה להמשיך עד שכל הבכירים יועמדו לדין של הציבור על שחיתות ועל עושק. כך עשו מחאות גם במדינות אחרות. מנהיגים עושקים נתנו את הדין בזכות מחאות ציבוריות.  (לת) איה
  • 09:52
  • 28.06.12

50 תל אביב שחר
  • 09:52
  • 28.06.12

אולי פשוט הטוקבקיסטים מייצגים אנשים אמיתיים. לדוגמא, כמוני. שסולד מהמחאה וחושב שמדובר בניסיון של שמאלנים להפיל ממשלה דמוקרטית? האם זה ייתכן? כנראה שכן. האם ב"הארץ" מוכנים להודות שהם מיעוט (בעל עוצמה תקשורתית רחבה)? כנראה שלא.

51 עוד פעם הוכחה שהטוקבקים מנותקים מהעם אחד העם
  • 09:58
  • 28.06.12

השלטון עושה מאמצים לדכא את המחאה על ידי פרופגנדת הטוקבקים. נראה שהם מ-פ-ח-ד-י-ם

52 זה לא יתכן. אפילו גל שרון יקיר הטייקונים שמכיסם משולמת משכורתו הזכיר לרעה את המחאה, אבל הזכיר.  (לת) הבחנה ברורה
  • 10:06
  • 28.06.12

53 זה ברור מאליו, גם מבלי לחקור. טייקונים שקובעים מדיניות מערכתית, טוקבקים מממומנים, ובעיקר הרבה אוכלי חינם משועממים שלא עובדים ויכולים להרשות לעצמם לקדם אג'נדות באינטרנט כל היום  (לת) עוז אוסמן
  • 10:07
  • 28.06.12

54 כי זה לא מה שהעם רוצה אלה רצונה של קבוצה קטנה  (לת) א
  • 10:09
  • 28.06.12

55 מעולם לא היו חייבים רבים כל כך למעטים כל כך זיו
  • 10:32
  • 28.06.12

כפיות הטובה של הרב הרדום פשוט זועקת לשמיים. קבוצה של

56 כלי התקשורת הם לא גוף ממשלתי. הן חברות פרטיות לכל דבר...זה ברור שיש מי שמחליט מה להראות ומה לא להראות. ככה התקשרות שולטת באנשים ובדעה הציבורית  (לת) גל
  • 10:57
  • 28.06.12

57 85% מהטוקבקים שעסקו במחאה היו מופנים כלפי המפגינים - ומומנו מכספי המסים שלנו.  (לת) אני מוחה על מגיבים בתשלום!
  • 11:01
  • 28.06.12

58 טרם נמצא העיתונאי החרוץ ובעל יושרה שיחקור וידווח מקורות מימון המחאה  (לת) אוהלים+במות+הגברה+מטבח+אוכל+כרזות+דגלים+חולצות+ג
  • 12:15
  • 28.06.12

59 למגיבים נגד המחאה!ככל,שתרבו בהשמצות,מחזק אותנו להמשיך להפגין בכל הארץ!  (לת) אני ימני גאה!ולא אצביע מילכוד!
  • 12:21
  • 28.06.12

60 כשביבי מחזיק את התקשורת בביצים, מה הפלא? ניר
  • 13:10
  • 28.06.12

ערוץ 1 שלו, ערוץ 2 מיישר איתו קו, ערוץ 10 מפחד מסגירה- איך אתם רוצים סקירה שקופה ואמיתי של המחאה?

61 תכתבו ככה: הסיקור בשנה שעברה היה 60% יותר מדי מוגזם!!!!!!  (לת) מבקר תקשורת
  • 13:36
  • 28.06.12

62 אבל גם זה לא סיבה לאלימות ולניפוץ חלונות בנקים !!!!!!!  (לת) ישראלי
  • 13:37
  • 28.06.12

63 הימין היה מתחנן ל 20% מהסיקור שנתתם להפגנות האלה!!!!  (לת) חיים
  • 13:38
  • 28.06.12

64 כי שנה שעברה, זו היתה מחאה עממית ןאמיתית, השנה היא אלימה ושמאלנית  (לת) דיויד
  • 14:18
  • 28.06.12

65 מחקר עקום - חשבתם שמשתמשי טוויטר הם שמאלנים תל אביבים? רפי
  • 15:13
  • 28.06.12

כל מי שאני מכיר שמשתמש בטוויטר מנוי בהארץ, לא בדיוק אקראי

66 אין שום סיבה למחאה!!כי הכל טוב!!טוב מאוד!גן עדן עלי אדמה!פשוט אי אפשר לתאר כמה זול פה.בתים יפים.בטחון בכל מקום!במיוחד בתחנה המרכזית בלי...להההההההה.  (לת) ירוחם
  • 15:17
  • 28.06.12

67 את עורכי הסקר קונים בשקל שמונים - לא אותנו. מודרניסט
  • 17:16
  • 28.06.12

אני מתנגד לעמדות חדש, אותן מבטאים המפגינים. המחאה גוועה כשהעם הבין ששיקרו לו - ומשכו אותו לכיכרות כדי להניף מעליהן את הדגל האדום. אז עכשיו אתם מחפשים תירוצים?... דיברתם על מעמד הביניים, התגליתם כבולשביקים עם נטיה לאלימות. מגיבים בתשלום. נכון. פחחחחחחחח.

68 התגובות פה מאד מוזרות איילה
  • 17:48
  • 28.06.12

שימו לב לתגובות כאן בצירוף המשפט הבא. "יתכן וקיימת בזירות האנונימיות גורמים המתערבים בתכנים המתנגדים להפגנות".
מצד שני - כמה אנשים סביבכם אתם מכירים שמתנגדים למחאה? משהו פה מאד מוזר
לטייקונים יש הרי מספיק כסף כדי להעסיק צבא שלם של טוקבקיסטים במשרה מלאה
הדבר לא מופרך ויכול להשפיע על השיח הציבורי בקלות . אנחנו חייבים לקחת את העניינים לידיים!

69 פתאום הקומוניסטים מתחילים להחרים כלי תקשורת. משהו שרוב העם עושה מאז נפילת חומת מפא"י.  (לת) אבי
  • 20:48
  • 28.06.12

70 עיקרון חשוב בדפוס הסיקור התקשורתי: תקשורת הזרם המרכזי משקפת ומתחזקת מגמות מסויימות רק מרגע שהן זוכות למעמד קונצנזואלי, פחות או יותר. כך היה עם הסיקור של המחאה נגד מלחמת וייטנאם בארה"ב, וכך עם סיקור המחאה כרגע. כמובן, יש גורמים נוספים שמשפיעים - כמו רכיב הבעלות, למשל. בישראל, הדמוקרטיה המעורערת ביותר במזה"ת, רכיב זה הוא בוודאי כבד משקל, כמו גם הקשרים הענפים לשלטון.  (לת) אחד2
  • 20:53
  • 28.06.12

71 ישראל היום של ביבי, ידיעות אחרונות של סילבן שלום וכן הלאה...  (לת) ממש לא מפליא
  • 22:04
  • 28.06.12

72 מעניין איפה נעצרה האהדה שפויה
  • 00:51
  • 29.06.12

ההתעלמות או הדיווחים השליליים במיוחד היו בעיקר במעריב ולא קשה להבין למה. אם כבר היו דיווחים, הם הציגו את המוחים באור שלילי במיוחד, והבליטו את גרסת השוטרים. צריך לציין גם שהכתבים הטובים של מעריב נדמו משום מה.

73 סטטיסטיקה זה מדע אמיתי ואנונימי
  • 01:42
  • 29.06.12

תשאלו כל משרד פרסום

74 ישנו צוות תגובות במשרד רוה״מ...  (לת) מדינה בולשיט
  • 10:37
  • 29.06.12

75 כי המפגינים לא יודעם להציב דרישות.  (לת) חן
  • 09:53
  • 01.07.12

76 You have the monopoly on useful information-aren't mooponlies illegal? ;) Hanna
  • 13:38
  • 23.07.12

You have the monopoly on useful information-aren't mooponlies illegal? ;)