שיר של יזהר אשדות נפסל לשידור חגיגי בגל"צ

מפקד התחנה, ירון דקל, פסל את שירו של אשדות, "עניין של הרגל" בטענה שהוא בז לחיילי צה"ל. אשדות: "זו הסתה נגד יוצרי השיר ומבצעיו"

מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, פסל היום (ראשון) את השידור החגיגי לשירו החדש של האומן יזהר אשדות "עניין של הרגל". לטענת דקל, תוכנו של השיר "בז לחיילים צה"ל" ועל כן אין מקום לחגוג את שידורו בתחנה הצבאית.

בין השורות בשיר, שנכתב על ידי אלונה קמחי, ומתייחס לחיילי צה"ל: "הם לא איש, לא אשה/ הם רק חפץ, רק צל/ ללמוד להרוג/ זה עניין של הרגל... ללמוד אכזריות/ זה עניין של תנופה/ זה מתחיל בקטן/ ואחר כך זה בא". לדברי אשדות, השיר נכתב בעקבות מפגשים וסיורים של קמחי עם חיילים מילואים ששירתו השטחים במהלך האינתיפאדה הראשונה והשנייה והקימו את קבוצת "שוברים שתיקה".

אשדות הופיע היום עם מספר שירים מאלבומו החדש בתוכנית "ג'אם" עם יואב קוטנר, מבלי לבצע את השיר. יצויין כי השיר עצמו כבר הושמע בתחנה בעבר מספר פעמים וכי במהלך היממה האחרונה התקבלו תלונות בתחנה, בין היתר מחיילים, על תוכנו של השיר והכוונה לקיים שידור חגיגי מעין זה. עם זאת, כרגע אין כוונה לפסול את שידור השיר בתחנה באופן גורף.

"בשל תוכנו של השיר, הבז לחיילי צה"ל, החליט מפקד גל"צ, כי אין מקום בגלי צה"ל לחגוג היום באופן מופגן שיר המגנה ובז לחיילי צה"ל ואת אלו שהקריבו חייהם למען ביטחון המדינה" נמסר בהודעה מטעם התחנה, "האומן יזהר אשדות מוערך מאוד בגלי צה"ל, אך במקרה נקודתי זה אנו, בגלי צה"ל מאמינים כי לצד הביטוי האומנותי שניתן לאומנים, גלי צה"ל כתחנה של החיילים ואשר משרתים בה חיילים רבים, צריכה להימנע מלחגוג שיר המציג חיילים באור דמוני".

ירון דקל
ירון דקל. צילום: גדי דגון

דקל, מפקד גלי צה"ל הנוכחי, נכנס לתפקידו לפני כשמונה חודשים. מאז מינויו חלו בתחנה מספר שינויים מהותיים, בהם קיצור מהדורות החדשות ושינויין. התחנה נמצאת בסיטואציה כלכלית קשה, ונדרשה לקיצוץ של עשרות מיליוני שקלים מתקציבה. במקביל ממתינים בתחנה לאישורה הסופי של הצעת החוק המעגנת את שידור תשדירי השירות והחסויות בתחנה. על פי ההצעה, אותה יזם משרד הביטחון, התחנה תוכל להכפיל את היקפי תשדיריה לתשע דקות בכל שעה.

יזהר אשדות מסר בתגובה: "היום בשעה 13:00 לערך,בזמן שהלהקה כבר באולפן לבאלאנס, הגיע אלינו פנייה מהתחנה בה התבקש אשדות שלא לבצע היום את השיר 'עניין של הרגל' שיר הנושא של האלבום בתוכנית, למרות שהשיר כבר הושמע ואף נוגן חי בתוכניות אחרות בתחנה.לאחר שיחה שהתקיימה בין אשדות למנהל התחנה ירון דקל, הסכימו השניים שהשיר יושמע בתוכניות אקטואליה בה ניתן יהיה לקיים דיון מעמיק על הנושא בו עוסק השיר ויזהר נאות לבקשה החד פעמית. אולם לתדהמתנו, בזמן השידור החי של התוכנית כשיזהר מנגן ושר באולפן גלי צה"ל, התברר כי מפקד התחנה שחרר הודעה לעיתונות בה הוא מודיע על החרמת השיר לשידור בתחנה וזאת כאמור לאחר שיזהר נאות מרצונו הטוב שלא שלבצע את השיר היום בתוכנית. מדובר בתזמון פוגעני, כשיזהר "שבוי" בשידור חי באולפן התחנה ללא יכולת תגובה. חמור אף יותר נוסח ההודעה שהינו משתלח ומסית ואינו עומד בשום כלל אתיקה עיתונאית, במיוחד כזו המצופה ממנהל גוף שידור מרכזי". עוד נמסר כי "פרסום ההודעה וההצהרה כי היא מייצגת את עמדת גלי צהל מעמידים בספק את האפשרות לקיים דיון מאוזן והוגן על השיר ותוכנו. מדאיג אותי כי במדינה דמוקרטית גוף שידור פוסל שיר לשמעה, אך יותר מכך ,אני המום שמנהל אותו גוף, בוחר לקעקע את השיר ובכך מסית כנגד יוצרי השיר ומבצעו".

אלונה קמחי מסרה בתגובה: "ירון דקל צריך לעשות חידוש לתעודת הבגרות שלו בעניין הבנת הנקרא, כמו שעושים חידוש נהיגה. השיר מדבר על חיילי צה"ל בשטחים, על דברים שהם מתמודדים איתם במסגרת העיסוק הבלתי אפשרי שלהם והמצב הבלתי אפשרי שהמדינה נמצאת בו". קמחי סיפרה כי אין זו הפעם הראשונה שהשיר נתקל בתגובות ביקורתיות, "אנחנו נתקלים בתגובות כאלו כל הזמן – אבל משהו בסדר גודל כזה של צנזור במדינה דמוקרטית – זאת מידה של מופרכות ואיתות לא נעים למה שקורה כאן". עוד הוסיפה: "ירון דקל הוא פקיד שדואג למקום העבודה שלו ועושה מה שמוטל עליו. אולי זה מה שהוא חושב שצריך לעשות, אבל אני לא חושבת כך. אנשים חרדים היום, המצב הכלכלי קשה, לך תדע מה מוביל אותם למסקנות האלו".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 דיקטטורה ללא חופש ביטוי כבר אמרנו??? שיר מעולה עם המון מוסר השכל.. ישר כח יזהר  (לת) ניר
  • 18:43
  • 14.10.12

02 ואף ציטוט בכתבה מהתוכן של השיר. שחס וחלילה לא נראה כמה שדקל צודק.  (לת) אנשים חושבים
  • 18:45
  • 14.10.12

03 לא הייתה לי שום כוונה לשמוע שירים חדשים של יזהר אשדות. עד שקראתי שהשיר צונזר. עוד לא למדו שככה זה עובד?  (לת) צנזורים - ליצני ההיסטוריה.
  • 18:48
  • 14.10.12

04 כל הכבוד לירון דקל. נמאס מאמנים שוקעים שמנסים לקדם את עצמם בניגוח אוכלוסיות שונות או הצבא. השיר הזה מעיד שליזהר נגמר הסוס.  (לת) אלי מהרצליה
  • 18:48
  • 14.10.12

05 גלי צה"ל כמו כלי תקשורת אחרים, צבועים ברוח הימין. כל הכבוד לאלונה קמחי ולאשדות ששר, שאינם חסים על הצגת האמת הברוטלית. אין כובש נאור. יש כובש. וצה"ל שנותן יד עיקרית בכיבוש, שכח מזמן לשם מה הוקם. הכול בחסות הימין שהורס כל מה שהוא נוגע בו. והבוחרים בימין שחלקם הגדול בכלל לא הולך לצבא, ולא משלם מיסים, דוגמת החרדים, חיים על חשבון כולנו. כמו המתנחלים והטייקונים.  (לת) ארץ אוכלת יושביה
  • 18:54
  • 14.10.12

06 החלטה טובה, דקל חזק ואמץ  (לת) מישם
  • 18:54
  • 14.10.12

07 שאפו לירון, תמשיך בקו הזה ותחזיר את התחנה לאזרחים ולחיילי צה"ל ולא לחונטה השמאלנית שנדבקה למיקרופון ומסרבת להרפות הגיע הזמן לאיזון בתקשורת
  • 18:54
  • 14.10.12

ועכשיו, תסננו כמו שאתם יודעים לעשות

08 כל הכבוד ליזהר אשדות על האומץ. שולחים אנשים צעירים ותמימים להשליט את שלטון הכיבוש של הימין המתנחלי הפסיכופת. מיליוני אנשים תחת משטר צבאי והעם היהודי בישראל אדיש  (לת) יהודה
  • 18:54
  • 14.10.12

09 החלטה נבונה מתן
  • 18:55
  • 14.10.12

שיר מבזה. אשדות אתה אומן חצוף. תגיד תודה לחיילי צה"ל בפעם הבאה שתשתה את האספרסו הקצר שלך בתל אביב כי בלעדיהם היית מהר מאוד שותה מי מלח בים התיכון.

10 שיר פנטסטי!  (לת) אורלינג
  • 18:57
  • 14.10.12

11 למה לפרסם שקר שקורא לחיילי צה"ל רוצחים ועוד בתחנה של צה"ל. שיתרגם לערבית ויושמע באל מנאר.  (לת) הוא מבולבל ולא מוסרי
  • 19:00
  • 14.10.12

12 הפינה לשיפטוכם: גולן מעמק האלה
  • 19:01
  • 14.10.12

שמעתי את השיר. השיר הוא שיר ראוי ונוקב בחריפותו, והוא מראה שלא פשוט להביט בה.

ליבי ליבי לירון דקל, איש יקר וישר דרך, שאכל אותה מכל כיוון אפשרי: כמפקד גל"צ לא הייתה לו כל ברירה אלא לפסול את השיר, שכן התחנה הצבאית לא יכולה לשדר אותו. במגבעתו הנוכחית כמפקד גל"צ - נאלץ דקל לפסול שיר שכמגיש תוכנית אקטואליה ברשת ב' רק לפני כמה חודשים - הוא היה הופך אותו לאייטם ומראיין את אשדות ואפילו מזעיק פאנל לדיון. אלא שירון גם אכל את הדגים המסריחים וגם גורש מהעיר: בעצם הפסילה - הוא האיץ בעשרות מונים את האפקט הפרסומי של השיר ועשה לו שירות מצויין, בדיוק ההיפך ממה שנתכוון ומן האינטרס של הצבא.

אל תכעס יזהר, לא הייתה לו ברירה, אבל שלח לו פרחים, בונבוניירה ומכתב תודה...

13 סערה בכוס תה אמיל והבלשים
  • 19:07
  • 14.10.12

מי שלא שמע על יזהר אשדות ,שמע עכשיו,יופי של יחסי ציבור.

14 טעות בפרשנות. השורה שהבאת מתייחסת לאופן בו אשדות סבור שחיילי צה"ל (הנאצים והפאשיסטים צמאי הדם לשיטתו) רואים את הערבים הקדושים המעונים שבכלל לא חושבים שהם נשלטים על ידי קופים וחזירים כדברי הנביא שלהם (על פי ציטוט של המופתי של ירושלים). למה לעוות?  (לת) שחר
  • 19:08
  • 14.10.12

15 צריכים לסגור את התחנה הזו. היא אינה משרתת את מטרותיה כתחנה צבאית וחוטאת גם כתחנת שידור אזרחית. היא ייצור כלאיים שאין לו זכות קיום. יש להפריט אותה ולשלם בה שכר נכון לעובדים ולא להשתמש בחיילי צה"ל ככוח עבודה זול. תחנה צבאית לא יכולה לדון בפוליטיקה, לא נכון שתראיין את החמאס, לא נכון שתבקר את הצבא ולא נכון שתאפשר שירים של אמנים שיוצאים נגד הצבא. כל זאת ניתן ורצוי בכלי תקשורת פרטי ואזרחי. אבל לא בצבאי. לא נוח לי לשמוע דעות פוליטיות בתחנה צבאית. זה לא המקום. וגם לא המקום שכתב צבאי של התחנה ידבר נגד הצבא ונגד אלופים שהם מפקדיו. הדרישה להפריט את התחנה ולאזרח אותה צריכה לבוא דווקא מאנשי התחנה. אין סיבה שנשלם להדס שטייף כי מצד אחד חייל בסדיר יכל לעשות את עבודתה בעלות זולה יותר, ומצד שני - היא אזרחית שעובדת עבור הצבא כל כך הרבה זמן.  (לת) עודד חרמוני
  • 19:10
  • 14.10.12

16 השיר של קמחי/אשדות מפלים
  • 19:11
  • 14.10.12

כמו כתבה רגילה ב"הארץ" אבל בחרוזים.

17 למה להתפלא לא מזמן תיסלם החרימו את אריאל זילבר בגלל שהוא ימני-אז למה לא.  (לת) דיבה על חיילי צה"ל בתחנה של החיילים
  • 19:16
  • 14.10.12

18 טריק ישן .
  • 19:17
  • 14.10.12

אמן כושל שאין ביקוש או עניין ביכולותיו, מעורר פרובוקציה בשקל כדי למשוך תשומת לב ואהדה בתקשורת. כל כך עלוב.

19 קיצור מהדורות החדשות ושינויין שי
  • 19:17
  • 14.10.12

כיאה לתחנת רדיו של צבא

20 אכן היה ענין של הרגל להטיל מים על צה"ל היישר מן המקפצה שנקראת גל"ץ. דובר חמאס היה שם מרואיין הבית, ואפילו קיראה להשתמטות הועברה שם פעם בשידור ישיר. צעד אלמנטרי של דקל. עכשיו תיאלצו להיגמל מן ההרגל, ולעשות את זה במימי האפסיים בהם אתם משתכתשכים עם עצמכם.  (לת) ירון
  • 19:18
  • 14.10.12

21 טוב מאד שלא משמיעים את השיר המגעיל הזה. שיזהר אשדות ילך לשיר אותו ברמאללה, יחד עם זוגתו הכאילו סופרת  (לת) ציוני
  • 19:18
  • 14.10.12

22 לסגור את התחנה הפשיסטית והמיותרת הזאת  (לת) יחיאל קלישאי
  • 19:29
  • 14.10.12

23 נו, הגיע הזמן להפסיק לשמוע תחנת רדיו צבאית כאילו א מאזין
  • 19:30
  • 14.10.12

דביל

24 מעולה !  (לת) אחד
  • 19:33
  • 14.10.12

25 אשדות יזהר ברמאללה.  (לת) קין
  • 19:37
  • 14.10.12

26 לי יש זיכרון טוב..זוכרים שתיסלם ביטלו הופעות עם האמן האקסטרה אורדינר אריאל זילבר?בגלל דיעותיו?אז שאישתו של אלונה קימחי יצא מההלם שלו.."על פגיעה בחופש הביטוי" חרטטן עמוס-ימני פאשיסט וכמובן גאה בזה
  • 19:45
  • 14.10.12

אני שירתתי בגדוד 890 בצנחנים --ולא זוכר את עצמי או את חבריי שנהרגו בתור רוצחים.

27 איפה היה יזהר אשדות כשחיילים התאמנו בחטיפת תינוקות מאמהות גוש קטיף
  • 19:53
  • 14.10.12

בסרט על ה"הכנה המנטלית" ראינו אותם מתאמנים בחטיפת בובות מחיילות שביימו אימהות. כולם עם העיניים ב 45 מעלות למעלה כנדרש בפקודה

28 שישיר את השיר בגלי פלשתין  (לת) חייל
  • 19:54
  • 14.10.12

29 עוד באירופה הוא היה ציני וחשב שכדאי להלחין לשיר מילים כאלו בגלל הבאזז שזה יעורר ויקדם מכירות. בעצם אולי יזהר אשדות לא במשחק הזה  (לת) ציני
  • 20:10
  • 14.10.12

30 התחנה התדרדרה גדליה
  • 20:22
  • 14.10.12

כמאזין אדוק לגלצ, לדעתי ולטעמי מאז החלפת המפקד,התחנה הפכה ליותר משעממת ומוזרה.הערכתי את ירון דקל הרבה יותר לפני מינויו זה.

31 לא שמעתי את השיר אבל אם ירון דקל ציטט נכון הוא צודק. אל תשמיעו את השיר הפוגע.  (לת) אופירה
  • 20:24
  • 14.10.12

32 ירון דקל אתה פתטי נעמי מורה לאזרחות
  • 20:37
  • 14.10.12

ירון, אם אתה חושב שהשיר הזה מבזה את חיילי צה"ל אתה לא מבין כלום. האם אתה עיתונאי או צנזור? מי אתה שתקבע מה מבזה, בעיני למשל זה מכבד שיש חיילים שמבינים שהכיבוש משחית ומתנגדים לו. זה לא ביקורת על החיילים אלא על הכיבוש. ואתה זה שמבזה את החיילים את צהל ואת גל"צ. כמה עצוב!

33 שי מטופש שאשכרה יוצא נגד חיילי צהל - החלטה נבונה  (לת) טוב מאוד
  • 20:37
  • 14.10.12

34 שאפו לדקל. קימים בתחנה עוד כמה עוכרי ישראל שגם אותם יש לסלק  (לת) משה בודק
  • 20:43
  • 14.10.12

35 האמת שזה שיר טוב- קליפ קצת מעפן יוסי
  • 20:46
  • 14.10.12

לא חבל?

36 דקל כל הכבוד יזהר נמצא בצרות אם הוא צריך שיר עם כאלה. הוא צועק הצילו  (לת) רונית
  • 20:49
  • 14.10.12

37 התחיל ב"שיחרור" דליק דידי
  • 20:52
  • 14.10.12

וממשיך בסינון תוכן.
כנראה יגמר בביטול התחנה

38 כל מי שמתכוון לצייץ על חופש הביטוי מוזמן לשמוע את השיר ולקרוא את מילותיו לפני שהוא מגיב. גם אני בפעם הראשונה ששמעתי עליו חשבתי שזה עוד מקרה של שיר שמאלני וימנים חסרי סובלנות (למרות שאני ימני בדעותיי), אבל אחרי ששמעתי את השיר וראיתי את הקליפ שלו שכולל את מילות השיר פשוט נחרדתי, זה לא שיר שמאלני, זה שיר שיכול לגרום לאמנת החמאס להיראות כמו אמנת ג'נבה, טקסט הסתה שטני ומחריד שלא יהיו לו אף רגשי נחיתות מול כל טקסט אנטישמי מפורסם בהיסטוריה, פשוט תועבה שלא ניתן להכיל, ויצא לי כבר לשמוע דברים שהעלו את חמתי אבל הצלחתי להכיל אותם בשם חופש הביטוי וחופש הדעה, אבל בחיי שהסיבה היחידה שהצלחתי לצלוח את שמיעת השיר הייתה הצורך שלי לשמוע את כל תוכן ה"שיר" הזוועתי הזה לפני שאני חורץ את הדין מבחינתי  (לת) אלון
  • 20:52
  • 14.10.12

39 זה לא נראה אמין שיש כל כך מעט תגובות. משה גלילי
  • 20:58
  • 14.10.12

טוב, אני קראתי את מילות השיר הזה ומצאתין עילגות. השיר חסר דמיון, חסר חן, הבנתי שהכותב הוא חובט גיטארות בסדר כאילו. קצת גם מלחין, זה יפה. אה, כן והוא תל אביבי, וגם אשתו קצת אינטלקטואלית ומיוחדת כזו וגם יפה, וגם הוא יפה. איזו שמחה באמת.
אנחנו מתקדמים לאט אבל תישארו איתנו עוד קצת... אני מניח שאם הוא נכנס היום לבר השכונתי שלו, עובדי המוסד חשים שז'אן פול סארטר ( הישראלי, הישראלי ), בא להסתופף אצלם. אביר חופש הביטוי, נאנק תחת מכבש הצנזורה האימתנית של ירון דקל, כמה הוא סובל האשדוד הזה בעומדו בחזית מתרסי הדמוקרטיה,
זיעת המאמץ מכתימה את חולצתו הרוקיסטית והנה הנה הוא כבר כמעט קורבן.
אני מאד אוהב שירה פוליטית. היא צריכה להיות שירה, ויכולה גם להיות פוליטית. "הגורילה", של ברסנס, יזהר הקורא, אני מתקרב לסוף העשור השישי
ומאגר הדימויים שלי כמו מחסן בקבוקי טמפו, היכן היינו ? אה, ברסנס כתב את השיר כחלק ממסע נגד עונש המוות שאכן בוטל (לצערי). היתה שם עמדה פוליטית שמוקסמה וזוקקה בחריזה משעשעת להפליא. גם ירון לונדון כתב שיר פוליטי שתמך במדיניות הגשרים הפתוחים עם ירדן למי שזוכר ושבסופו התייחסות יפה לערבים כ"בני הדוד". אשדוד היקר, חבל לי עליך שאתה כל כך דל רדוד ופאתטי. בהצלחה בהמשך.
משה גלילי, מושב בית הלוי, לא מתנחל, לא ימני, לא דתי

40 הנה זה בא גל"צ בדרך כל בשר
  • 21:03
  • 14.10.12

פתאום בעיות תקציב
פתאום מנהלים חדשים
פתאום צלוטייפ שקוף
..אבל שחור משחור

41 מה לתמונת הפוסטר של דקל ולכתבה ??? למלא מקום???  (לת) ליצן החצר...........
  • 21:03
  • 14.10.12

42 יצירה מיותרת וחצופה אילן
  • 21:06
  • 14.10.12

לא מזיזה דבר, כיוון שאיננה מחוברת למציאות

43 במהלך מלחמת העצמאות ולאחריה כתבו נתן אלתרמן וס.יזהר טקסטים נוקבים הרבה יותר (על זאת של אלתרמן או השבוי וחירבת חיזעה של יזהר) מזה של אלונה קמחי אבל בימים ההם הביטחון העצמי של האנשים שחיו במדינה היהודית הצעירה היה גדול יותר והם יכלו להכיל בתוכם גם יצירות ביקורתיות.אלתרמן כתב את ״על זאת״ בעקבות הטבח בלוד (או הטבח בכפר דווימה) ובן גוריון החליט להפיץ את השיר בצבא במאה אלף עותקים.כך כתב אלתרמן באחד הבתים : כִּי בָנִים וּבָנוֹת, וַאֲנַחְנוּ אִתָּם, מִי בְּפֹעַל וּמִי בִטְפִיחַת הַסְכָּמָה, נִדְחָקִים, בְּמִלְמוּל שֶׁל "הֶכְרַח" וְ"נָקָם", לִתְחוּמָם שֶׁל פּוֹשְׁעֵי מִלְחָמָה.במציאות של ימינו אלתרמן היה נתפס כשמאלני בוגדני.מי שרוצה להבין מה קרה למפעל הציוני במהלך השנים יכול לבדוק את תגובת הממסד התקשורתי ליצירות שמעבירות ביקורת על פעולות הצבא המוסרי ביותר בעולם.  (לת) הדס
  • 21:08
  • 14.10.12

44 מדאיג שהאמנים מחרימים את אריאל זילבר ואת יליד הארץ
  • 21:13
  • 14.10.12

דודו אל הרר. מדאיג כי האמנים אינם רוצים להופיע באריאל ומדאיג כי אפרים קישון לא זכה להכרה בדי השמאלנים. זה לא מדאיג את יזהר אשדות.

45 החלטה נכונה, וגם חרא של שיר כמו כל מה שאשדות עשה אחרי תיסלם.  (לת) שי
  • 21:13
  • 14.10.12

46 לדקל מותר להחליט אבל זה שהוא רץ לספר לחבר'ה- מחפיר! סתם חנפן  (לת) רומני
  • 21:13
  • 14.10.12

47 בואו נסגור את גלי צהל לתמיד זה עולה לנו כסף מי צרי רוטפול
  • 21:19
  • 14.10.12

מי צריך לממן את דקל דיקטטור הביתה!!!!!

48 מקובל עלי שהשיר לא הושמע. יזהר, תעביר לתחנה הצבאית הסורית, הם ימצאו זמן בין רצח לרצח להשמיע את השיר שלך.  (לת) יפה נפש !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 21:20
  • 14.10.12

49 משפחת אשדות, האין זה הטלת דופי בחיילי צה"ל ע"י יחוס להם דבר שקר?! האומנם הם הורגים כדבר שבשיגרה וקלות דעת ?! לפחות היו כנים.  (לת) האג'נדה מעוורת עיניי מוסרניים
  • 21:21
  • 14.10.12

50 ממך לא ציפיתי ירון דקל!!!  (לת) רשת ב'
  • 21:22
  • 14.10.12

  •   שנאה עוורת אזי
    • 01:40
    • 15.10.12

    מה כל ה״עליהום״הזה על דקל? הוא בודאי קבל הודעה מהחלונות הגבוהים,בנוסח זה,תשמע ״יא חביבי,עיני,יא רוחי״ או שאתה מעיף את ״שמגגה״ הזה עם השיר שלו ,או שתתחיל להצמיח כנפיים!!!!אגב,לו השיר היה מבטא את הרגשתו של חייל כיחיד ולא להכניס מילים בכוח לפיהם של הכלל.השערוריה הזאת לא הייתה מתפרצת.

  •   שנאת חינם אזיאזי
    • 01:42
    • 15.10.12

    מה כל ה״עליהום״הזה על דקל? הוא בודאי קבל הודעה מהחלונות הגבוהים,בנוסח זה,תשמע ״יא חביבי,עיני,יא רוחי״ או שאתה מעיף את ״שמגגה״ הזה עם השיר שלו ,או שתתחיל להצמיח כנפיים!!!!אגב,לו השיר היה מבטא את הרגשתו של חייל כיחיד ולא להכניס מילים בכוח לפיהם של הכלל.השערוריה הזאת לא הייתה מתפרצת.

51 לוטש עיניים להופעות בחו'ל? עשה זאת על חשבון אחרים !  (לת) אלפונסו
  • 21:25
  • 14.10.12

52 ירון דקל צודק צבי
  • 21:30
  • 14.10.12

באם השיר בז לחיילי צהל אזי אין מקום להשמיעו בשום תחנה אם יש לו טענות לצהל אזי שיכתוב שיר לממשלה.

53 במקום לפסול שיר לשידור בשל תוכנו מוטב לשדר ולאפשר ויכוח על התוכן אורכידאה
  • 21:30
  • 14.10.12

חיילי צה"ל אינם קטינים הזקוקים לאפוטרופוס שייגן על נשמתם הרכה אלא צעירים בוגרים והם מודעים לויכוח הציבורי הנוגע למשימות צה"ל בשטחים. במקום לצנזר תכנים שנראים לפוליטרוק פוגעים ברוח הלחימה ובמורל החיילים מוטב להעלות נושאים שנויים במחלוקת לדיון. לחילופין ניתן כבר לסגור את גלי צה"ל ולחסוך בהוצאות משרד הבטחון.

54 למה צבא צריך תחנת רדיו?  (לת) תסבירו לי
  • 21:33
  • 14.10.12

55 עלה והצלח ציוני גאה
  • 21:38
  • 14.10.12

כל הכבוד לירון דקל, יש מקום לשיר כזה כשיר מחאה עם אמירה פוליטית בישראל אך לא בתחנה צבאית

56 אם תשיר שיר פדופילי הוא גם יפסל . מה לעשות יש גבולות לחופש הביטוי .  (לת) נוטינגהם
  • 21:38
  • 14.10.12

57 מישהו כאן התבלבל בין דמוקרטיה להפקרות אריאל
  • 21:43
  • 14.10.12

דמוקרטיה צריכה להגן על עצמה, על מוסדותיה ועל זרועותיה (וצה"ל הוא זרוע של הדמוקרטיה הישראלית) מפני אלה המנסים ללחתור תחת הדמוקרטיה במגמה חסלנית ביחס לציונות.

58 זה לא איש, לא אישה/ זו רק "משוררת"/ מין חפץ עלוב, כולו קיטש מיושן/ שלועגת לחרב ששומרת לבל ייערפו ילדיה/ מבליעה חרוזים עבשים בפי עלק-זמר... מודרניסט .
  • 21:43
  • 14.10.12

זה לא איש, לא אישה/ זו רק "משוררת"/ מין חפץ עלוב, כולו קיטש מיושן/ שלועגת לחרב ששומרת לבל ייערפו ילדיה/ מבליעה חרוזים עבשים בפי עלק-זמר...

59 זה דווקא טוב. הפתיחות המדומה נחשפת במערומיה. אין מצפוניות-סרק, אין יורים ובוכים. עכשיו גם החיילים המצפוניים יבינו שאין מקום למצפון ו\או ביקורתיות בצבא. נעם
  • 21:45
  • 14.10.12

אהה, והשיר עצמו לא כל כך חריף, ולמעשה מגלה אמפטיה ואחריות כלפי החיילים יותר מכל דבר אחר. זה ממש לא שיר אנטי-לאומי מובהק. תקשיבו לחצי השני. יש בו אפילו אלמנט תיקון וטיהור נוצריים.

60 שיר מצוין  (לת) מסכימה עם1
  • 21:47
  • 14.10.12

61 החלטה חשובה - רוצים להשמיץ לא בתחנה של צה"ל ומצידי בשום תחנה - אולי "קול פלשתין" תתביש לך יזהר!  (לת) שפכטל
  • 21:47
  • 14.10.12

62 מי שכותב שיר הסתה כזה - ראוי לפסול את כל שיריו  (לת) עמי
  • 21:48
  • 14.10.12

63 מענין איפה הוא היה כשהחריפו את זילבר  (לת) אבי
  • 21:48
  • 14.10.12

64 האמת כואבת  (לת) א
  • 21:48
  • 14.10.12

65 יפה עשה ירון דקל. הגיע הזמן שגלי צה"ל יפעלו להעלאת מוראל החיילים, ולא לסייע לאויב במלחמתו.  (לת) שלמה
  • 21:49
  • 14.10.12

66 שיר מדהים תודה לירון דקל על הפירסום דוד
  • 21:53
  • 14.10.12

לא מאמין שישדרו אותו - הלוואי
להפיץ בפייסבוק

67 שיר מעולה שמעורר מחשבה, למיטב הבנתי הביקורת .. אסף
  • 21:54
  • 14.10.12

הביקורת שמושמעת בשיר היא כלפי מקבלי ההחלטות והדרך שבה הם נוהגים בחיילים ואינני מבין את החיילים שבאים בתלונות....

68 מי זה? לא שמעתי עליו עד היום  (לת) שמעיה
  • 21:57
  • 14.10.12

69 להחרים כל יוצר ואמן שפוגע בחיילינו.  (לת) ציוני
  • 22:00
  • 14.10.12

70 לא כל שיר מתאים לכל ארוע. בודאי במקרה זה.  (לת) דניני
  • 22:02
  • 14.10.12

71 בוז לחיילי צהל? למה לא לקרוא את כל מילות השיר, בייחוד את המחצית השנייה? ולגבי הנושא: זה לא מה שישראל עושה שם 45 שנה? אבל אין כמו הכחשה ואין הכחשה מוצלחת כמו הסתה.  (לת) אחד
  • 22:02
  • 14.10.12

72 כל הכבוד ליזהר אשדות, כבר שנים שאמנים ישראלים עוצמים את עיניהם בזמן שצבא ישראל שולט על מיליוני אזרחים ללא זכויות אדם. לא בשביל זה קמה מדינה יהודית, יש להפסיק את המשטר הצבאי על אוכלוסייה אזרחית עם הסכם או בלי הסכם או מדינה אחת. אומה שלמה עוצמת עיניים ושולחת את בניה להיות קלגסי כיבוש  (לת) יהודה
  • 22:04
  • 14.10.12

73 דקל העיתונאי שלומי
  • 22:07
  • 14.10.12

מעניין מה היה אומר דקל העיתונאי? האם גם אז היה מחזיק באותה דעה??ריח לא נעים של לאומנות...מריחים?

74 אלונה קמחי: מילים בסלע. צורבות כאש תמיד עדיף להביט מלסגור עיניים
  • 22:09
  • 14.10.12

למקרא מילות השיר בשירונט לא יכולתי שלא להיזכר בחייל משוחרר שהכרתי את משפחתו אשר לא הסתגל לאזרחות לאחר שירות בגדה - ונטל את חייו. נזכרתי גם בקרוב משפחה שחזר מפיזורי הפגנות בעזה, הלום לתמיד. חשוב שנשמע ונדבר על הכל. לא יצילונו לוחמים חסרי שיפוט ומנהיגים המתחמקים מדיון

75 מה לדעתכם אנחנו עושים בשטחים? סוף-סוף אחד אומר את האמת..תג מחיר? יד קלה על ההדק? תתעוררו..זה לא הקונצנזוס, זו האמת!  (לת) יהודי אמיתי
  • 22:10
  • 14.10.12

76 אחד התקליטים הגרועים בניהגרועים ני
  • 22:12
  • 14.10.12

אלונה קמחי ויזהר אשדות יכולים מצדי לחפש את החברים שלהם בגדה המערבית.
מנסים להשיג רייטינג על חשבון חיילי צהל.
בושה!!!

77 זמר מזדקן הבכיין
  • 22:12
  • 14.10.12

המסכן נשכח ורוצה תשומת לב. לא היית עובר מיון בסיסי בכוכב נולד .

78 להביט ללבן בעיניים זה בסדר, להביט על המצב בכללו אסור?  (לת) הידד, לוחמינו יהיו נבערים
  • 22:13
  • 14.10.12

79 גלי צהל - תחנת שידור של צה"ל אריקו
  • 22:13
  • 14.10.12

בלי קשר לחופש הביטוי, גלי צהל היא תחנה של הצבא, לא תחנה ציבורית. כמו העיתון "במחנה", עיתון של הצבא. צבא זה לא דמוקרטיה. זכותו של עורך עיתון צבאי או מפקד תחנת שידור צבאית להחליט זה יכתב/ישודר ומה לא.

80 שיר מלא תכני הסתה ושקר. מציג החיילים כרוצחים. Aviad Bublil
  • 22:14
  • 14.10.12

אני ממש בעד חופש הביטוי, וחושב שביקורת זו חובה. אבל זה לא חופש ביטוי:
- "ללמוד להרוג זה עניין של תנופה "
-"הם לא איש, לא אשה, הם רק חפץ, רק צל"
-"ללמוד אכזריות זה עניין של תנופה"
- "תשישות ושגרה מטמטום עד הרוע "

נשמע כאילו יש כאן מקרי רצח בסדר גודל של רצח עם. זו לא ביקורת בריאה חביבי...

אני ממש לא משייך את עצמי לימין, אבל זה פשוט לא קשור לנטייה פוליטית, אלא להסתה נגד בני אדם.

81 קשה כל כך לאנשים. מה קשה? אדמור
  • 22:21
  • 14.10.12

להבין שהם בשר תותחים נרמס,
בתוך המלחמה הבלתי נגמרת.
כמו שדוסים פוחדים מאינטרנט,
ככה ימנים פוחדים מזרקור שפיות אנושי.

82 well done yaron dekel ! enough to shoot our own legs  (לת) moti banana
  • 22:22
  • 14.10.12

83 לא יאמן שאנשים שמרשים לעצמם להטיל רפש וביקורת בלי הכרה נבעתים מכך שמישהו מבקר את הביקורת שלהם בחזרה  (לת) JDH
  • 22:24
  • 14.10.12

84 מר דקל, מפקד גל"צ נהג נכון כשפזל את השיר הזה מהשמעתו בתחנה הצבאית. הוא כל-כך צודק שחבל להשחית מלים עד כמה ומדוע. זה ברור. לעומת זאת המלחין גילה גסות-נפש כשטען לפגיעה בחופש הביטוי. לא דובים, לא חייל, רק השמצה שמקומה יקירנה במקום שמוכן לפרסמה. גם אז האקט הזה יהיה נתון לשפיטת הציבור. על כל פנים, למלחין הזעיר אין מושג בטרוניה הבכיינית שלו.  (לת) בן דוגית
  • 22:25
  • 14.10.12

85 אני מאחל לך להיות פקידה כירון דקל רודפת קמחי צללים  (לת) אבן
  • 22:28
  • 14.10.12

86 הבנת הנקרא:הכוונה לערבים במילים:הם לא איש, לא אשה/ הם רק חפץ, רק צל/ ללמוד להרוג/ זה עניין של הרגל...  (לת) רונן
  • 22:30
  • 14.10.12

87 גלי צה"ל היא תחנה צבאית ובצבע אין דמוקרטיה.אתה מסית נגד חיילי צה"ל אז.... יואב
  • 22:30
  • 14.10.12

אל תבכה שמסיתים נגד יוצרי השיר המסית. ובכלל נמאסתם כבר עם הבכיינות
שלכם. לכם מותר הכל בשם הדמוקרטיה. למתנגדים לדעותיכם הכל אסור בשם הדמוקרטיה.

88 צאי צאי אלונה מתל אביב , יש עולם בחוץ יעל
  • 22:32
  • 14.10.12

צביעות , לא ברור לי למה אלונה לא כתבה עד היום כמה מילים , אולי רק בית אחד , לילדי הדרום :)

89 אלונה מה יהיה ? קשה לצאת מתא? גבולה הצפוני של מדינת ישראל איננו הירקון והדרומי אינו לצערך אלנבי , התעוררי  (לת) אורלי
  • 22:36
  • 14.10.12

90 צנזורה פוליטית מצערת מאד - אין למקום בארץ דמוקראטית - נקווה שגל"צ ומפקדו יתעשתו גדעון
  • 22:37
  • 14.10.12

כפי שאמר הוגה הדעות וולטייר עוד לפני המהפכה הצרפתית - " גם אם אינני מסכים למילה ממה שאתה אומר - אלחם בחרוף נפש שתהיה חופשי להישמע"

91 דקל ואשדות מתואמים עמוס יערי
  • 22:49
  • 14.10.12

זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות להיזהר אשדות! שיר אסור להשמעה בגלי צהל נותן הרבה יותר רייטינג מ 20 השמעות רצופות!

92 מהלך יחצ"ני מבריק מצידה של אלונה קמחי ויזהר אשדות. מלבד זאת שיר מזעזע ופשטני.... יניב
  • 22:50
  • 14.10.12

אם הייתם שואלים עד היום אדם מן היישוב מיהו יזהר אשדות ספק אם הייתם מקבלים תשובה נורמאלית. הבן אדם פשוט נעלם מהתודעה.
מה עושים על מנת לחזור לתודעה הלאומית המקוטבת ממילא?
שרים ביודעין שיר מחריד ופשטני על מנת לעורר ביודעין ויכוח ציבורי ובכך לגזור קופון ממגזרים מסויימים בציבור כי הרי ידוע כי לא ניתן להתחבב על כולם.
שיר פשטני המציג את חיילי צה"ל ככלבים צמאי דם ההורגים ללא הבחנה נשים וילדים. חיילים המתפרצים לבתים באישון לילה ומבהילים משפחות תמימות ללא התייחסות כמובן לצד השני של המתרס ש"פריצות" אלה באישון לילה מספקים לא אחת מידע המבשיל בבוא הזמן למידע מודעיני ונעשות לרוב ע"י הכוונתו של סוכן שב"כ בשטח (מי גר בבית, האם יש בנמצא חומרי הסתה המכילים קריאות לפעולות מזוינות), נכון בתור חייל מילואים שמבצע פעולות אלו לא אחת המראות של ילדים מבוהלים אכן טורד את המנוחה אך אני אישית מעדיף ילד מבוהל מילד הנשחט במיטתו כמו מקרה משפחת פוגל ז"ל בו האבסורד הגיעה לגבהים חדשים כאשר קבוצת שמאלנים התרעמה על החיפושים הנרחבים בבתי הכפר הפלסתינאי השכן, חיפושים אשר לדבריהם הקשו על חיי האוכלוסיה המקומית, גרמו לפחדים אצל הילדים הביאו לנזק לרכוש, רק מה הייתה גודל האכזבה של אותו ארגון שמאלני אשר את שמו כבר שכחתי שהתגלה כי השוחטים יצאו מאותו כפר ומתוך הרכוש ה"הרוס" התגלו כלי הנשק.

93 אם ירון דקל השמאלן פסל את השיר,סימן שהוא באמת תועבה שמאלנית קיצונית.  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 22:53
  • 14.10.12

94 ירון דקל, לא אשכח לו, לא נקף אצבע לשחרור גלעד שליט.  (לת) להשמיע את השיר בכל הזדמנות יבורכו היוצרים!
  • 22:54
  • 14.10.12

95 למה מצפים מתחנת שידור צבאית? זה רק מראה שאין מקום לגלי צה"ל  (לת) עמוס
  • 22:58
  • 14.10.12

96 לעודד ויכוח אמיר
  • 23:04
  • 14.10.12

שואה בעד או נגד. בואו נתווכח גם על זה.

97 סתימת פיות בצבא הכי מוסרי בעולם  (לת) תוחעס לעקער
  • 23:06
  • 14.10.12

98 יזהר אשדות לפרס ישראל!  (לת) השיר של יזהר אשדות מביא כבוד לצה"ל ולמדינת ישראל.
  • 23:07
  • 14.10.12

99 יזהר אשדות להדלקת המדורה ביום העצמאות.  (לת) ירבו כיזהר אשדות בישראל, אמן כן יהי רצון
  • 23:08
  • 14.10.12

100 נכנסתי לגוגל, שמעתי, וברכתי בלבי את יזהר אשדות.  (לת) תודה על הידיעה
  • 23:08
  • 14.10.12

101 דפוקים... תחת הממשלה הנוכחית כולם הופכים לגינטר גראס. החמלה, האנושיות ואהבת האדם עוזבים את אזרחי המדינה.  (לת) יזהר, הציבור השפוי מאחוריך!
  • 23:10
  • 14.10.12

102 קמחי ואשדות צאו לנו מהאוזן  (לת) שמחה
  • 23:11
  • 14.10.12

103 בז לחיילי צה"ל?! השיר בז לחיילי צה"ל?! יודעים מה. יכול להיות. יכול להיות שמה שמכבד את צה"ל זה פרשות הרפז למיניהן, ואלופי משנה שתוקפים מפגינים.  (לת) צה"ל מבזה את עצמו
  • 23:12
  • 14.10.12

104 החלטה מטומטמת. מה תשמיעו במקום? עוד מוסיקה מזרחית?  (לת) גנרל של שירים
  • 23:17
  • 14.10.12

105 אם אתה והאוקראינית מעוניינים להתפרנס משנאת ישראל אל תצפה שהעם היהודי יפנה את הלחי השניה  (לת) לא נוצרי
  • 23:19
  • 14.10.12

106 מה יהיה עם התגובות... לפי התגובות יש כנראה מנת משכל מסויימת, שמתחתיה אין לך ברירה, אלא להיות ימני. סימבה
  • 23:23
  • 14.10.12



כנראה שמשהו לקוי בהבנת הנקרא.
מה הפריע לכם בשיר, הא?

מישהו אמר לכם משהו רע עליכם?
על הצבא?
זה שיר. דעה. זה הכל.
אתם יכולים להסכים איתה, או לא להסכים איתה.

107 אם לא הייתה אמנות לא הייתה דמוקרטיה Respect
  • 23:27
  • 14.10.12

תודה לאל שיוצרים אומרים את שהרבה אנשים מפחדים לומר...

108 ירון דקל צודק. דמוקרטיה היא מכלול של כמה זכויות, לא רק חופש הביטוי. בדמוקרטיה יש גם את הזכות לשם טוב שאינה יורדת מחופש הביטוי. לא שיש בי איזו אהדה מופרזת כלשהי לחיילי צה"ל, אבל להציג את חיילי צה"ל כרוצחים בדם קר זה נראה איום ונורא...  (לת) סתם אחד
  • 23:31
  • 14.10.12

109 bushaaa arieh
  • 23:33
  • 14.10.12

thank you yaron dekel

110 תודה על השיר הנפלא, גם אם כואב אור
  • 23:35
  • 14.10.12

השיר פשוט מעולה. ונוגע במקום הכי כואב.
צפוי שהוא יזמין התלהמות מצד רפי השכל המתרבים בחברה הישראלית.
אבל העובדה שגם דקל הפך לקלגס-גס מדכאת למדי...התנהלות אומללה של מפקד גל"צ.

111 זו פשוט חוצפה, שמי שמסית נגד חיילי צה"ל, טוען שמסיתים נגדו! יוסי
  • 23:36
  • 14.10.12

מי שטוען שחיילי צה"ל "הורגים בקלות", ומוכנים להרוג כל אחד ללא נקיפות מצפון, משקר ביודעין, והוא עוד רוצה להופיע בתחנת הרדיו של צה"ל?!
זהו לא ביטוי של כאב, אלא ביטוי של הסתה פרועה נגד מי שנלחמים (ומצליחים להרוג מחבלים הרוצים לרצוח אותנו.

112 יזהר וחבריו שפסלו את שירי אריאל זילבר מדברים על חופש הביטוי אבי
  • 23:39
  • 14.10.12

לא יאומן כמה צביעות יש בנושא. האנשים אשר פוסלים אומנים ידועים בגלל דעותיהם הפוליטיות מתבייכנים שאנשים לא רוצים להשמיע את את שירי ההלל שלהם לאוייב.
ממש מדהים.

113 ותודה לירון דקל על יחסי הציבור אחד האוחתוק
  • 23:39
  • 14.10.12

עדיף להקשיב ו/או לקרוא את המילים לפני שמתחילים עם החרפות. לא מדובר בשיר תוקבק בסגנון עדות האמיר בניון.

114 שמישהו יסביר להם. זה שאתה מסלק את המראה, לא אומר שאתה לא מכוער.  (לת) ברווזי
  • 23:44
  • 14.10.12

115 יזהר WHO? בבון כרמיאלי
  • 23:45
  • 14.10.12

תעשה קצת גלים שיזכרו מי אתה בכלל.

116 מצפה לשיר שיתאר את סבל העם הסורי, משהו כמו: ילדה קטנה, קטועת איברים, לאחר אונס ברוטאלי, יושבת בוכה על יד גופות האם והאח המתים. המצפה
  • 23:48
  • 14.10.12

אם כבר, בואו נלך על הקטעים הכי חזקים ואמיתיים.

117 תיכף גם תאסרו אותו, כמו פוסי ריוט  (לת) בנפילה חופשית במדרון החלקלק
  • 23:49
  • 14.10.12

118 חארם עליכם, חאלס, הזוג העלוב רוצה להתפרנס. ממה יחיו? כמה פרנסה אפשר לעשות מ"זנבות של שממיות?" והיא מזמן לא מכרה אף ספר. נראה לי כי היום לעסוק בהכפשת מדינת ישראל זוהי פרנסה בטוחה. ממש כמו פקיד בהסתדרות בשנות החמישים. אז חברים תנו להתפרנס.  (לת) המבין
  • 23:51
  • 14.10.12

119 בעיה כל כך קשה ומורכבת בשיר כל כך פשטני ונפוח אמא לחייל קרבי
  • 23:52
  • 14.10.12

אין לי בעיה שתכתוב ביקורת על המנהיגים. גם לי יש. אני שונאת שהמדינה שלנו ימנית ומיליטנטית. אבל מה אתה רוצה מהחיילים?
ממקור ראשון אני יודעת כמה הם מנסים להיות הומנים ואנושיים. רובם.
ממקור ראשון אני יודעת כמה הקהות הזאת מצילה אותם משיגעון טוטאלי.
ממקור ראשון אני יודעת שהם קרועים בין לשמור על עצמם ועל חבריהם ובין הרצון לשמור על צלם אנוש.
תכתוב על המנהיגים ההזויים שלנו אבל עזוב את בני וחבריו במנוחה.
מספיק קשה להם גם בלעדיך.

120 אם השיר לא מזכיר מפורשות את צה"ל, אז אין בעיה  (לת) ע
  • 00:01
  • 15.10.12

121 במדינה דמוקרטית הוא וחבריו היו במאסר  (לת) אהוד 28
  • 00:08
  • 15.10.12

122 דקל צודק לכתוב שיר שמבזה חיילים ולדרוש לשדר בגלץ זו בושה וטיפשות  (לת) יובל
  • 00:10
  • 15.10.12

123 הבעיה היא לא ההחרמה אלא עצם קיומה של התחנה שלא נדע עוד צה"ל
  • 00:14
  • 15.10.12

אין סיבה להחזיק את גלי צה"ל וגלגל"צ. לא יכול להיות שתחנות כל כך גדולות ומשמעותיות בנוף התרבות הישראלית עדיין כפופות לצבא. רדיו צריך מנהל ולא מפקד.

124 צריך גם להגיש תביעת דיבה נגד המוציא דיבתם של מי ששומרים עלינו  (לת) ייגאל
  • 00:17
  • 15.10.12

125 גל"צ=בזבוז כספי ציבור!! מה אנחנו ב"ימי הרדיו של המנדט הבריטי"?  (לת) ובלי קשר, זה גם שיר מאפן
  • 00:18
  • 15.10.12

126 במקום גלי צהל נקבל את פרוודה  (לת) סטאלין
  • 00:32
  • 15.10.12

127 ירון דקל- אכזבת  (לת) מעריצה לשעבר
  • 00:35
  • 15.10.12

128 צריך להגיש תביעה נגד היוצר והמבצע. דלית
  • 00:40
  • 15.10.12

לדעתי הורים לחיילים וחיילים בצבא הקבע צריכים לתבוע תביעה גדולה מאוד את היוצרת והתובע על הוצאת דיבה, לשון הרע, ופגיעה במולדת. תביעה שתפשוט את עורם של הזוג החרא הזה , למען יראו וייראו.
פעם אחת תביעה אחת וכל הפשפשים השמאלנים המסריחים יפסיקו לפגוע בעם ובמדינה הזו.

129 אל תדאגו, באל מנאר ישדרו את זה בשמחה  (לת) אמור לי מי הם חבריך...
  • 00:49
  • 15.10.12

130 Ashdot's new song The Zionist from the us
  • 00:53
  • 15.10.12

It's important toRESPECT democracy and NOT use it to self promote anti Israeli trends. The world has enough! Our soldiers know exactly how they feel! They serve and sacrifice ! No reason to degrade them for serving the only Jewish homeland!
! ! ! Despite the pain! Dekel made a responsible decision

131 ליזהר אשדות היקר, ילדיעתך גם בדמוקרטיה מדי פעם מצנזרים דברים. למשל את הסרט "תמימות המוסלמים". או שלדעתך חופש הביטוי שמור רק לשמאל?! אין ספק הדבר שבאמת מאפיין את כל יפי הנפש באשר הם זה סטנדרטים כפולים, מוסר כפול....  (לת) נקמת הטרקטור
  • 01:11
  • 15.10.12

132 תודה דקל. מילים מגעילות (הלחן דווקא בסדר).  (לת) זנבות של שממיות
  • 01:11
  • 15.10.12

133 המתקרנף שמשלם את מחיר המינוי, למה אתם מצפים?  (לת) הפסנתרן והאצבעות
  • 01:12
  • 15.10.12

134 לדאבון הלבב פ
  • 01:28
  • 15.10.12

כששיר הופך לתעמולה זולה נגד צה"ל, שיר שמעמיד על כתפי החייל שאין לו ברירה, את האשמה לגבי כל הסיטואציה הנוראית שבה הוא עומד, זה כמו להלחם במישהו עם ידיים קשורות מאחור. החכמים אשדות ואשתו יכלו אם רצו לכתוב על מנהיגים משני הצדדים, על רוצחים ערבים, על קיצונים יהודים שדומים להם בהתנהגותם, אבל הם בוחרים במטרה הקלה שאינה יכולה להתגונן. לכן אני בזה להם!

135 לסגור את גלי צה"ל ואת יזהר אשדות  (לת) ההוא משם
  • 01:36
  • 15.10.12

136 האמת פשוט שיר לא טוב  (לת) חסי
  • 01:59
  • 15.10.12

137 The definition of democracy according to Kimchi/Ashdot James
  • 02:20
  • 15.10.12

is to allow freedom of expression if it promotes left wing themes ( the more anti Israeli, the better) but, at the same time, to outlaw any expression that promotes right wing ideas. What a disgrace

138 מה אתם רוצים? זהו שיר לספר יהושע - זה מה שהיהודים עשו שם, וזה מה שאנחנו עושים היום. אין הבדל. רק שבימי התנ"ך לא הייתה טלביזיה.  (לת) איש-זין
  • 02:34
  • 15.10.12

139 מעבר לכל, השיר ממש מעולה ירון לא דקל
  • 04:06
  • 15.10.12

תודה לירון דקל שבזכותו שמעתי היום את השיר מספר פעמים. השיר כתוב ומבוצע נפלא. כחייל מילואים אני לא מבין איפה הבעיה. אפשר לא להסכים עם המילים . אבל לפסול כמו פוליטרוק סובייטי???

140 אתה בושה וחרפה. על אישתך חבל להוסיף מילה. כל מי ש. מאיר גור
  • 04:13
  • 15.10.12

איך אתה מעז כל מי שחי כאן בשקט וברווחה חייב לדעת שזה בזכות החיילים הללו. של נעליך מעל רגליך. במדינה אחרת לא ההית מעיז לחשוב על תרגיל שיווקי מסריח כזה כי סופך היה רע ומר. זה משול לבגידה.

141 ומה עם ה"צנזורה על סרטים ומחזות"?  (לת) @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
  • 04:30
  • 15.10.12

142 אשדות:המהלך היחצני הצליח לי!!!  (לת) כסף: קח אותי קח אותי רק אותי
  • 04:39
  • 15.10.12

143 אלונה קמחי מתריעה בשער ישעיהו הנביא
  • 04:41
  • 15.10.12

הסופרת מתריעה מפני לחיצה קלה על ההדק, מפני נטילת האנשה מבני אדם חיים, מפני גלישה לאכזריות - מפני כל מה שעלול להפוך להרגל נורא של חיילים מול אוכלוסייה נכבשת. ככל שהשיר יעורר סערה גדולה יותר, כך יש סיכוי לכך שיגרום לחיילים הפועלים בקרב אוכלוסייה אזרחית, לחשוב שוב לפני שיעשו מעשה שירדוף אחריהם כל ימי חייהם..

144 40 שנה לא היתה מלחמה והדור הצעיר חושב שלתת כאפה לערבי כפות זה מלחמת גבורה ואומץ  (לת) 40 שנה לא היתה מלחמה והדור הצעיר חושב שלתת כאפה לערבי כפות זה מלחמת גבורה ואומץ
  • 04:46
  • 15.10.12

145 We love you but cannot know unless you have been there Elly
  • 05:17
  • 15.10.12

This is a message I saw somewhere else written by someone named Tal
I hope that he is ok with that that I borrowed it, but
. Yizhar you have to read it

אני מאוד אוהב את השירים שלך, אני בא להופעות שלך ונהנה מכל רגע, אישתי יודעת שאם היא קונה לי מתנה ליום ההולדת, זה כרטיס לראות אותך מופיע.

אבל פגעת בי עם השיר הזה בצורה אישית, הוא אומנם פוליטי בצורה בוטה אבל זו זכותך, אבל הוא אכן מציג חיילים ככלל ולוחמים בפרט כרוצחים. אני שרתתי כלוחם והאילוץ להרוג הוא הדבר הקשה ביותר שעשיתי בחיי, וזה לא נהיה יותר קל אף פעם. דבר כזה יכול להגיד רק מי שלא הרג, רק מי שלא היה שם בסיטואציה שזו הייתה האופציה היחידה.

הקשבתי לשיר הזה ברצף שוב ושוב וניסיתי לראות מה אני מפספס, זה פשוט שיר שכואב לי לשמוע, לא כי הוא נכון אלא בדיוק להפך. אני עדיין נהנה מהשירים שלך ואמשיך להקשיב להם אבל אני מבקש שתחשוב פעמיים לפני שירים כאלה, כי הם לא מבוססים על ידע, ופוגעים במי שסיכנו הכל למענך ולמען כולנו, וגם אני הייתי שם.

146 במקרה הזה יש לא רק זכות אדיטוריאלית לצנזר, אלא חובה. ירון דקל צודק.  (לת) ג'ף
  • 05:22
  • 15.10.12

147 מעבר להכל רצוי שיזהר אשדות ישתזף..הוא נורא חיוור  (לת) יונתן
  • 05:33
  • 15.10.12

148 ירון דקל שלא יצא מהבית מחמת הבושה.  (לת) יזהר אשדות מביא כבוד למדינת ישראל
  • 05:42
  • 15.10.12

149 כמה קשה אפרת
  • 07:04
  • 15.10.12

כמה קשה כשמשוררת וזמר מכריחים אותנו לראות את מה שעבורנו הוא "עניין של הרגל", כיבוש ודיכוי עם אחר שהוא מכוער ומשחית אותנו עצמנו.

150 החרם הוא המצאה של השמאל! akdib
  • 07:05
  • 15.10.12

לא רק אריאל זילבר הוחרם! גם נעמי שמר על עמדותיה בקשר לארץ ישראל השלמה. . לפני כן אסתר עופרים ( מסיבה אחרת).
בניגוד למה שכתה מגיבה אחרת, השמאל היום גם היה מחרים את אלתרמן כי הוא היה מנושאי הדגל של ארץ ישראל השלמה!!!!
כשיטה: מחרימים ספרים של אמנים ימניים ( נעמי פרנקל, אמונה אלון ואחרים) מחרימים ציירים שאינם 'הולכים בתלם' ( אורי לפישיץ לא יכול להציג במוזיאון ת"א). ובכלתחום, יש אומנים שבכלל לא שמעתם עליהם -בדיוק בגלל דעותיהם האחרות, כי בכל נושאי התרבות, עדיין שולטות "חונטות" "תרבותיות" (עלק!!), שהביקורת שלהם והכוונה שלהן מכוונות לאומנים בעלי דעות מסוימות גם אם הם כותבים או מציירים, או מייצרים, או מדברים זבל!!

151 החלטה מוצדקת ומתבקשת - הקשיבו לשיר לפני שתגיבו אורי
  • 07:05
  • 15.10.12

יישר כוח ירון דקל. יתכן והתבלבלו, אבל גלי צ ה" ל היא לא רדיו אזורי של הבועה התל אביבית אלא תחנה של כולנו.

152 להזכירך יזהר אשדות מדובר על תחנת שידור המייצגת את צה"ל רונן
  • 07:45
  • 15.10.12

אדם הולך ברחוב פתאום מתחילים ליפול עליו טיפות של נוזל.\
האיש מסתכל לשמים ואז נופלת לו טיפה לעין. האדם מתפלא שמים כחולים ויורד גשם.
רק שלא מים נפלו עליו אלה שטן. כך יזהר אשדות משטין עלינו ומתפלא שאנחנו לא חושבים שמדובר במים!

153 מוזר לי שצינזרתם את התגובה שלי. כואב לי.  (לת) אמא
  • 07:51
  • 15.10.12

154 רק 140 תגובות?  (לת) יובל
  • 08:19
  • 15.10.12

155 שיר חזק, ההתקרנפות בישראל מפחידה מיום ליום  (לת) גלצ-רדיו מגן כיבוש
  • 10:02
  • 15.10.12

156 פעם הערכתי את הדקל הזה, פודל של שקרני ה"הסברה" דקל בושה
  • 11:26
  • 15.10.12

אבל כל פסילה כזאת מוכיחה את האמת: אין לישראל הרשמית מה "להסביר", כי כל מה שאומרים עליה נכון.

157 זה שיר שאשמיע מעל לקבר של אחי, לאלימות האין סופית הזו יש מחיר יקר  (לת) אחות שכולה
  • 12:34
  • 15.10.12

158 טוב שצנזרו להלה
  • 12:45
  • 15.10.12

רוצים שהמדינה תהיה גם של הפלסטינים וגם שלנו
שיהיה שלום
אבל לא יכול להיות שלום איתם
הצבא שלנו בקושי מתקיף...על מה השיר הזה מדבר?
ועל הצבא של הערבים הוא לא מדבר? הוא לא מתקיף והורג?

159 מה שכולם מדברים עליו פה! שם
  • 12:46
  • 15.10.12

למעלה יש עוגת קרם שניט שמנה בא לי

160 מה אכפת לכם יוסי אבולפיה
  • 12:47
  • 15.10.12

ז ז ז ז ז ז ז ז ז ז ז ז זז ז ז ז ז ז ז ז ז על ביבי ועל ימנים

161 שיר טוב ביברית
  • 12:48
  • 15.10.12

שיר מעולה כמעט יותר מג'סטין הנסיך

162 השיר של יזהר אשדות כנרת
  • 12:48
  • 15.10.12

לדעתי השיר הזה לא נכון כי אף פעם אי אפשר להתרגל להרג. אתה תמיד תזכור את מי שהרגת ותמיד תישא את זה בלב. הם לא הורגים לכיף ולהנאה שלהם הם הורגים כי הם רוצים להציל חיים של אנשים חפים מפשא. הם לא הורגים אנשים חפים מפשא (לפחות לא בכוונה) אך הם הורגים אנשים שרוצים להרוג אנשים אחרים והם נושאים את זה איתם בלב כל יום.
אני לא מסכימה אם השיר הזה בכלל וכל הכבוד למפקד התחנה שלא אישר אותו!!!

163 בולבולים יוסי אבולפיה
  • 12:49
  • 15.10.12

זונות יא זונות בני זונות

164 מזל שיש חופש ביטוי . .......
  • 12:51
  • 15.10.12

הוא רק הגיב על ההריגות, על הכאב של ההרוגים - והחיילים .
ולא, אני לא חושבת שהוא נגד הצבא !
מגיע לו שייתיחסו אל הדעות שלו, או שלפחות לא ימנעו ממנו להשמיע אותן.

165 מלך יוסי
  • 12:51
  • 15.10.12

יזהר המלך

166 י בבב
  • 12:54
  • 15.10.12

חיילי צהל נלחמים עבורו ועבורנו ומסכנים את חיההם וסיכנו למען המדינה ולא עושים זאת על מנת להתרגל והם כמובן שלא חפץ לכל אחד יש דעה ונשמה והם לא סתם הורגים ואם כן זה בגלל הגנה על האנשים של המדינה...ושישפוט את מה שהוא אומר ליפני שהוא כותב משהו על החיילים שלנו והוא צריך להתבייש כאשר הוא מלכלך עליהם

167 נורא ואיום נעמי
  • 13:09
  • 15.10.12

אני לא מבינה איך הוא יכל לבוא לחיילים של צה"ל שמגינים עליו יום ולילה ושהורגים רק כשיש סכנה ממשית עליהם או על אנשים אחרים , לשפוט אותם ולהגיד שאין להם רגשות ושזה לא משנה להם כשהם הורגים ?
הוא חושב שאין להם את ההתלבטויות האלה ?
לי יש אח בצבא ואני יכולה לספר לכם אישית ששמעתי אותו מדבר הרבה פעמים על העובדה שיכול מאוד להיות שהוא יהרוג אנשים בשירות הצבאי שלו ותאמינו לי שזה לא פשוט ! וגם אחרי הרבה פעמים זה לא נעשה קל יותר ! אז שלא יבוא השמאלני הנאור הזה ויגיד שזה פשוט וקל להרוג אנשים.
אני לא יכולה לשמוע את השיר הזה ולהסתכל על התגובות שלכם פה, זה נורא ואיום . אתם לא מעריכים בכלל את חיילי צה"ל שעושים בשבילכם כל כך הרבה שאתם מסכימים עם השיר הזה ?
ובקשר לעורך של צה"ל הוא עשה בשכל כשצינזר את השיר . הוא לא יכול לתת לשיר שנוגד את כל העקרונות של צה"ל להתפרסם בגלי צה"ל . לשיר יש מספיק מקומות אחרים להתפרסם בהם ולפי דעתי זאת חוצפה גדולה ללכת לשם ולבקש שיפרסמו את השיר.
תפנימו - אין כזה דבר עניין של הרגל !

  •   נעמי, אנחנו מעריכים מאוד את החיילים, הם גם הילדים שלנו את יודעת אלונה
    • 14:09
    • 15.10.12

    ושיר כזה נועד כדי להרים דגל אדום ולשים מראה מולנו כחברה, לראות לאן אנחנו שולחים את הילדים שלנו, מה קורה להם ומה עובר עליהם.
    כי מי שיצא משלוש שנים בשטחים זה לא הילד שיצא.
    וזה משפיע על ההתנהגות שלו בכביש, ובתור, וברחוב.
    תראי מה קרה לנו בארבעים שנות כיבוש.
    זוכרת שהיתה כאן פעם סולידריות? וערבות הדדית? והאופי הישראלי הנהדר שאנחנו כ"כ מתגאים בו? לאן זה נעלם?
    ומתי הוא התחיל להיעלם? בשנות ה-70?
    זה תזמון מקרי לדעתך?
    אנחנו מוציאים דור אחרי דור של חיילים שבילו את השירות הצבאי שלהם בשליטה עם מישהו אחר.
    מה זה עושה להם לדעתך?

  •   תגובה יפה אביטל
    • 16:05
    • 15.10.12

    הי נעמי, תגובה יפה. הסברת את עצמך בצורה מרגשת ויפה.

    אביטל

168 ומה עם השמעת שירים מלאי ניבולי פה ושפת רחוב.................. המודאג
  • 13:46
  • 15.10.12

מבלי להכנס לתוכן השיר - יש מקום לא להשמיע שירים הפוגעים ברגשות חלק מהציבור. אך הייתי רוצה לראות גם איך מפסיקים לשדר שירים מלאים בתוכן ושפת רחוב - כמו שיר של ריקי גל (שהמבין יבין), אשר אני מתחלחל כל פעם כשהוא משודר ומושמע כאילו היה יצירת מופת. ועוד רבים "וטובים" המלאים בניבולי פה ושפת ביבים

169 לכל המצטדקים, אל תבלבלו במוח gיא
  • 13:57
  • 15.10.12

דברו עם חיילי כפיר, למשל, שמבלים שלוש שנים בשטחים. במחסום.
הם יחתמו על כל מילה.
גם מי שבא מהבית עם ערכים, ועקרונות, ואהבת אדם, והומניות, גם הוא נשחק.
יום אחרי יום, לילה אחרי לילה, תור אינסופי אחרי תור אינסופי.
כמו שאשדות אמר.
עניין של תנופה ועניין של הרגל.
אחרי כמה חודשים, מי שעומד מולך הוא לא בנאדם.
לא אשה.
לא ילד.
הוא משהו שעומד בתור ומפריע לך במשמרת עם הבקשות שלו.
כל מילה בסלע.


170 כל הכבוד לירון דקל תמשיך ככה  (לת) דן
  • 16:11
  • 15.10.12

171 למרות העובדות במאמר ימשיכו המתלהמים לכנות את גל"צ "שמאלנית".......  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 17:24
  • 15.10.12

172 אני לא מבינה על מה המהומה? בנאדם כתב שיר ובחר להשמיע אותו, במדינה דמוקרטית, היו משמיעים את השיר אך אצלנו בישראל פתאום איזה שיר של משהו שרק רצה להשמיע את דעתו נחסם. ככה נראית לי דיקטטורה איש עליון עם סמכות עושה סלקציה לשירים שמתאימים לו. סלחו לי אם זו דמוקרטיה המדינה שלנו באמת מתדרדרת. כל הכבוד על השיר המרגש, אני בטוחה שגם חיילי צה"ל אם היו משמיעים את השיר, יכלו להזדהות ולמצוא רגש ועניין.  (לת) שקד לזרוביץ
  • 18:08
  • 15.10.12

173 אני לא מבינה על מה המהומה? בנאדם כתב שיר ובחר להשמיע אותו, במדינה דמוקרטית, היו משמיעים את השיר אך אצלנו בישראל פתאום איזה שיר של משהו שרק רצה להשמיע את דעתו נחסם. ככה נראית לי דיקטטורה איש עליון עם סמכות עושה סלקציה לשירים שמתאימים לו. סלחו לי אם זו דמוקרטיה המדינה שלנו באמת מתדרדרת. כל הכבוד על השיר המרגש, אני בטוחה שגם חיילי צה"ל אם היו משמיעים את השיר, יכלו להזדהות ולמצוא רגש ועניין.  (לת) שקד לזרוביץ
  • 19:12
  • 15.10.12

174 מנגינה יפה ומילים שוחטות ! שלו עלי
  • 19:27
  • 15.10.12

הפצת מילים מתוך שינאה עצמית , מחשבה מעוות וחולנית הנובעת מתוך ראיה לא אמיתית ... את מי שחטו המחבלים לא אותנו ? מדוע הוקם מערך הגדרות והמחסומים לא בגלל שעברו מחבלים מתאבדים ? אז מה זוג המיספריים הזה רוצה שיהרגו אותנו ולא נתגונן ? ?

175 נא לקרוא עד הסוף נינוח
  • 20:09
  • 15.10.12

אנחנו משתלחים. תמיד וכל הזמן. וזו הסיבה שיש במדינה שלנו כל כך הרבה חיכוכים. בואו נעשה תרגיל בגישור:

קחו נשימה עמוקה, שאפו לריאות ותנשפו - הכל בסדר.

עכשיו נסו רגע לשים בצד את דעותיכם הפוליטיות\חברתיות\כלכליות\ביטחוניות ובואו נסתכל על השיר הזה נכוחה.

השיר עוסק בנושא קשה ורגיש שכל חייל שהיה אי פעם בפעילות מבצעית חווה: מה יהיה אם אצטרך להרוג?

השיר לא מנסה להגיד מי צודק, אין לו עמדה פוליטית. הוא בסך הכל מנסה לגעת בתחושות ולפי דעתי עושה את זה מצוין. אני אוהב את הרעיון של להשמיע אותו בפורמט שיש בו מקום לדיון ולא רק להישאר עם התחושות.

ההתגוננות המוגזמת הזו בעייתית. ימנים ושמאלנים! המצב בו אנחנו חיים קשה! גם אם הארץ הזו שלנו, כולה, המצב עדיין קשה! גם אם הכיבוש הוא פשע המצב עדיין קשה! תנו לאנשים מכל המחנות להשמיע את הקשיים שלהם ובואו נדבר על זה...

176 יישר כוח ירון דקל- החלטה נכונה  (לת) ZAZY
  • 13:08
  • 16.10.12

177 בואו נזכיר את אוסף הסיסמאות השמאלניות על מי שאינו שמאלני : דיקטטורה, רוצחים, פשיזם, מטומטמים, רעים, פרזיטים,  (לת) מ1.
  • 10:08
  • 17.10.12

178 ההרגל האמיתי הוא להשמיץ את ישראל.  (לת) מ1.
  • 10:08
  • 17.10.12

179 יזהר אשדות שקרן.  (לת) מ1.
  • 10:10
  • 17.10.12

180 מי צריך שונאים בחוץ? אסתר בכר, חיפה
  • 10:37
  • 17.10.12

אם יש לנו משלנו מבפנים. כל כך הרבה תגובות להנה ולהנה, מה תעזור עוד תגובה שלי? אבל חבל מאד, אהבתי את יזהר אשדות וגם את אלונה קמחי ולדאבוני היום כבר לא. למעשה מה שכותבים ומראים לציבור בעיתונות הם רק הבתים הראשונים של השיר, קיראו רבותי את המשך השיר, ותוכלו להעביר אותו מיד לאל ג'זירה.

181 שמאל עניין של הרגל אביב כץ
  • 21:02
  • 25.10.12

לשמאל בהחלט יש הרגל, למחזר את המאנטרה, ללא שום קשר למציאות, ככל שאתה יותר שמאל אתה יותר. השיר הטיפשי הזה והקליף ההזוי שהוצמד לו הם בדיוק מושלם קו המחשבה הצר שיש לשמאל הקיצוני. אני בתור תושב שומרון, משרת במילואים יכול לאמר שאני מכבד את האדם באשר הוא, וכאשר אני במחסום ואני רואה אישה הרה או ילד חולה אני מרגיש אותה התחושה בדיוק כמו שאני מסיע ילד חולה באמבולנס בו אני מתנדב אם לא עשיתי מספיק. אז לשמוע שיר שכזה זה פשוט כואב וזהו.

182 יזהר אשדות, עניין של הרגל אורי קליין
  • 16:35
  • 26.10.12

רק כרגע, בעייני במוסף סוף השבוע, נודע לי העניין. רצתי למחשב לקרוא את מילות השיר. יזהר אשדות פעיל בזמר העברי כמה? 30 שנה? בחיים לא חשבתי שיצא עם אמירה פוליטית או חברתית או שנויה במחלוקת בשיריו. נשמע תמיד הכי מכובס, הכי טפלוני, הכי חומק ממחלוקת שרק ניתן, וטוב שכך. כך עושים קריירה מוזיקלית בלי להרגיז. מוזיקה זה בשביל לשעשע. בשביל להרגיז יש טור בעיתון, פעילות פוליטית, מחזאות וכו'. את דעותיה וכתיבתה של אלונה קמחי לא הכרתי. קראתי את השיר והוא כתוב עלי. על חוויותי כחייל. אכן התשישות מבהמת. כשאתה בסדרת אימונים שבוע בלי מקלחת, בלי שינה כמו שצריך, מפוייח מזחילה על קוצים שנשרפו, ככל שהדבר מדמה תנאי לחימת אמת הוא מדמה גם מה קורה לנפש. אתה מלא זעם על הצבא שהביא אותך למצב הזה. אתה מוכן ללחוץ על ההדק ולירות עם השמע הפקודה, אך מרוב זעם גם בלעדיה.

183 ענין של הרגל? תוהה
  • 14:55
  • 27.10.12

משפט חזק ומעורר חשיבה "זה עניין של הרגל", נאמר בשיר אותו הלחין יזהר אשדות.

הדבר אשר מקומם אותי במשפט הזה הוא שמחברי השיר לא עצרו לחשוב כי כל דבר בחיינו הוא עניין של הרגל כולל הדעה שלהם לגבי חיילי צה"ל ומדינת ישראל בכלל.

קל מאוד לשבת בבית ממוזג, לשתות קפה ,להסתכל על הנוף ולכתוב שיר יפה עם מילים טהורות שכאלה, מתיפיפות וחסרות פנים. קל מאוד להעביר ביקורת,אך האם הם עצרו לרגע וחשבו על כך שגם יומם הפך עליהם להרגל? שחיים הם בתוך בועה נוחה ?

ומה עם מילוני האנשים במדינה שסדר היום שלהם נשלט בידי הטרור? ומה עם אלפי בני הנוער והאנשים שמגינים על המדינה הקטנה הזו, על האזרחים שלה מפני מי שרק מחכה לרגע אחד של פירוד, רגע אחד של הבנה- של אותם מתחנחנים , אותם צבועים אשר מתימרים לחשוב כי אפשר אחרת. בשיר נאמר כי "זה מתחיל בקטן ואחר כך זה בא" ,ואכן מנקודת מבטי כך גם עלול להתחיל הקץ שלנו כאן, במדינה הזו. כי זה מתחיל בקטן, בכמה מילים של הבנה , של חמלה, ואחר כך מגיע החורבן.

184 ניגמרו המילים יצחק
  • 05:38
  • 01.11.12

יכולת לחפש מילים אחרות ולא לפגוע ביהלומים של המדינה אני מציע שתיתלה את הגיטרה ותפסיק לנגן כי אתה הורס את המוזיקה

185 אלונה קמחי ובן זוגה מסיתים . עוכרי ישראל ובושה למדינה שלנו. ראו את קליפ התגובה להם כדי להבין עד כמה הם מסיתים ומרגיזים.  (לת) אמא לקרביים
  • 23:10
  • 06.11.12

186 את הנזק שגורם לנו הכיבוש אי אפשר לצנזר מור
  • 02:10
  • 07.11.12

אפשר לנסות להשתיק את זה ולשלם למלא טוקבקסטים בתשלום אנפנטילים מהתנחלויות - ימנים חיזבלונים.

187 יזהר אשדות בז לחיילי צה״ל תמיר קונקס
  • 23:57
  • 01.12.12

משיר נפסל לשידור, אני בז ליזהר

פעילות
המלצות
פרסומת