חג גדול לשוביניסטים

מצד אחד כל תחפושת של שפן היא שפנפנה, מצד שני רשת צעצועים מטשטשת ילדות מחופשות במודעה, וגם מה זה אומר "לשבת בבית"

לקראת פורים, שיחול בשבוע הבא, סיפרה לי חברה טובה, שהשנה היא שמחה: אחרי שנים שבהן בתה הצעירה רצתה להתחפש אך ורק לפיה, מלכת- (הלילה, הכוכבים, אסתר וכו'), נסיכה וכד', תמיד בוורוד מנצנץ לסוגיו, החליטה השנה הילדה, תלמידת כיתה ב', להתחפש לשוטרת.

אני, כמובן, עיקמתי את פרצופי. שוטרת?!? סיננתי מתחת לשפמי הפמיניסטי הסנובי; אני מקווה שלא שוטרת הגירה!?! מה זה הפמיניזם הליברלי הזה?

חברתי האהובה, פלצנית פחות ממני, הסבירה לי שמדובר בסוג של התקדמות. בכל זאת לא עוד נצנצים ורודים של נסיכה חלושה המצפה להצלה מסוס לבן על נסיך, אלא סמל של כוח.

פרסומות לתחפושות שנתלו ברחוב מטלון בתל אביב. בדרך לפמיניזם רדיקלי
פרסומות לתחפושות שנתלו ברחוב מטלון בתל אביב. בדרך לפמיניזם רדיקלי. צילום: תומר אפלבאום

היא לא ריצתה אותי, אבל סיכמנו שנקווה בפורים הבא להתקדם לפמיניזם רדיקלי.

הקטע הזה היה אמור להסתיים במשפט הקודם, אבל אז עידכנה אותי חברתי בהמשך העלילה: היא ובתה הלכו לקנות את תחפושת השוטרת. אופטימיות שכמותן. לא שלא היתה תחפושת שוטרת. היתה: כמובן, "שוטרת סקסית".

חברתי, לא יודעת את נפשה, חיפשה ומצאה מפעל אחד, אי שם בארץ, שמייצר מדים במידות קטנטנות. וכך תהלך לה בתה במדי שוטרת לצד נסיכה סקסית ומלכה סקסית, כבאית סקסית ואחות סקסית, אסתר המלכה סקסית ואמא תרזה סקסית. יש סקס אחר?

קול בילדה

פרסומת לתחפושות בעיתון חרדי - לחצו להגדלה

ובכלל, מי היתה מאמינה, שבתחפושות של פורים יתגלמו שני סוגים של התייחסויות שוביניסטיות לנשים, כל אחד מכיוון אחר.

מצד אחד כל תחפושת שפן היא בעצם שפנפנה, מצד שני אחת מרשתות הצעצועים מפרסמת בעיתונים של חרדים מודעות ובהן פניהן של הילדות המחופשות מטושטשים.

לפני כמה חודשים כתבתי פה, שחרדי הרוצה לסלק נשים מהמרחב הציבורי, פן תחזנה בהן עיניו, ובליין תל-אביבי ש"דופק וזורק" - רק לכאורה שונים זה מזה: בעצם שניהם רואים בנשים אובייקט מיני ותו לא. והנה לכבוד החג הממשמש ובא אנחנו מקבלים את הגרסה דינקותא.

פורים שמח, יהודיות?

הנחת עבודה

לפחות פעמיים לאחרונה השתמשתי בביטוי "לשבת בבית" בנוגע לנשים שעובדות בביתן ולא מחוץ לו. קוראת חכמה הסבה את תשומת לבי לכך וכתבה: "עצם השימוש שלך בביטוי זה מעלה ניחוח של ביקורת נגד אותן נשים הבוחרות בקריירה ביתית. כל אשה ש'יושבת בבית' יודעת היטב שהקשר בין טיפול בילדים ובבית ובין פעולת הישיבה הוא מקרי בהחלט.

"נכון שבמציאות שבה אנו חיים כיום ‘בעל המאה הוא בעל הדעה', ולכן אשה שאינה משתכרת נמצאת בעמדת נחיתות. זו אכן בעיה אמיתית לעקרות בית. לכן אני מציעה שבמקום להנמיך (גם אם בצורה סמויה) את אלו שבוחרות בקריירה של טיפול בילדים, נבקר את התרבות שמתגמלת את בעל האמצעים הכלכליים ומנמיכה את השאר. הרי מישהו חייב לטפל בילדים ובבית - על כך אין ויכוח. מדוע, אם כך, אשת קריירה שמעסיקה מטפלת שתטפל בילדים מוערכת יותר מאשה שבוחרת להיות המטפלת בעצמה? ואפילו נהנית מכך, רחמנא ליצלן?"

הקוראת צודקת, כמובן. מי שאינה עובדת מחוץ לבית עושה עבודה קשה - בעיני קשה יותר מזו שבחוץ; וזו עבודה שקופה: אין לה תגמול, אין לה הערכה בדרך כלל. ואכן, הבעיה הגדולה היא מה מוערך בחברה, כפי שהומחש בקטע הקודם בטור זה. מדובר בעיוות עצום של סדר עדיפויות חברתי, תרבותי, כלכלי וערכי.

את מחיר העיוות הזה משלמות נשים רבות, שבחרו בעבודה ביתית ומוצאות עצמן ללא עצמאות כלכלית במקרה של גירושין למשל (ולא רק). עוד דבר שיש לזכור הוא, שכל הדיון הזה עוסק רק בנשים מהמעמד הבינוני-גבוה ומעלה: לכל האחרות אין ברירה אלא לעבוד, הרבה וקשה, גם מחוץ לבית וגם בתוכו.

חוץ מזה, אני יכולה להעלות על דעתי בערך 700 עבודות שהייתי מעדיפה על פני "לשבת בבית" - כלומר להשתעבד לעבודות סיזיפיות, שלפחות עלי שנואות במיוחד.

יפות שבא לבכות

ברברה ארנרייך
ברברה ארנרייך. צילום: אי-פי

ובמסגרת פינתנו צעד קדימה, שניים אחורה, סקובידו:

כו-לם (כמעט) כבר הבינו שנשים הן כמחצית מהאוכלוסייה וראויות להתייחסות. באשדוד קיימו בשבוע שעבר כנס, "עיר ידידותית לנשים". מאות באו אליו: פוליטיקאים, אנשי אקדמיה ותקשורת ופעילות פמיניסטיות ועוד. ואז עלה לשאת דברים שלמה בוחבוט, יו"ר השלטון המקומי, וביקש "להדליק את האורות כדי שנראה את הנשים היפות".

נו מה נגיד? כמה שלא מתקדמות, יש כאלה שעדיין שוכן בתוכם ארצ'י באנקר קטן, שמוצא לו מתי לקפוץ החוצה.

***"כמו הרבה נשים אחרות, לא הצלחתי להבין למה בשנים האחרונות כל גבר שהחליף חיתול חש צורך לכתוב על זה ספר" (ברברה ארנרייך)

***בסקר של מרכז גוטמן וקרן אבי חי בקרב יהודים-ישראלים הוצגה לפני הנשאלים האמירה "אין צורך בשינוי מעמד הנשים בישראל כפי שהוא כיום". הסכימו לה 28% מהחילונים, 33% מהמסורתיים, 43% מהדתיים, ו-52% מהחרדים.

-------------------------------------------------------------------------------------------

אשה שחורה, סמכות לבנה

הטור מארח את אפרת ירדאי, דוברת האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה, המתייחסת לתצלום הטבילה של אשה עירומה בגונדר

בשבוע האחרון געשה הרשת בשל תמונה של צלם העיתונות זיו קורן שצולמה במחנה הפלשמורה בגונדר. התמונה הזאת הובילה לדיון נוקב ואמוציונלי על מקומה של אשה, שחורה, חסרת שם, חסרת אמירה, הנתונה לסמכותם של פקידי הגיור/הממסד/הדת היהודית. אותה אשה סובלת מדיכוי כפול: פעם אחת מפני שהיא אשה ופעם שנייה משום שהיא שחורה תחת סמכות לבנה שהיא בהכרח פטרונית.

התלבטתי רבות אם להתייחס לנושא הזה, בהתחשב בעובדה שכל התייחסות מוסיפה לעוול שנגרם לאשה הזאת. קשה היה לי לשמוע גברים שלא מסוגלים להבין את הרגישות העצומה של העניין הזה, ואף נשים שלא מבינות ואומרות: מה הבעיה אם היא הסכימה? החלטתי להתייחס בעיקר כי לא לכל הא-נשים ברור מה הבעיה כאן.

זהו מקרה בוטה המשקף תפישה שלמה. הוא ממחיש את היחסים בין פקידי הממסד הישראלי בגונדר לפלשמורה בפרט, ובין הממסד הישראלי ליהודי אתיופיה בכלל.

נושא הפלשמורה הוא נושא כאוב ומסובך. ממעט הדיווחים שאנו כן מקבלים משם אנו למדים שאף אחד לא מעוניין בקידומו ובטיפול מהימן בו. האתיופים נתפשים כחלק מהנוף, חלק מהטבע: אפשר לקחת בלי להחזיר, להזיז ממקום למקום (מאדיס אבבה, לגונדר, ליפו ג'), בלי לשאול, בלי לתת דין וחשבון. אפשר להטיל עליהם מאוויים סמויים שלא יכולים להתממש בסביבה הנורמלית, אפשר לצלם אותם, להלביש אותם, להפשיט אותם, להביא אותם, לא להביא אותם, להחליט בשבילם, לקבוע אם הם יהודים או לא, לדברר אותם, להתייחס אליהם כמו אל ילדים קטנים שלא מסוגלים לעשות דבר לבדם, ללא יכולת הבחנה בין טוב לרע.

המקרה הזה משקף את השליטה הטוטאלית של ממשלת ישראל ביהודי אתיופיה. זוהי דוגמה נוספת לסדרה של מעשים פטרוניים: שליחתם של ילדי העולים לפנימיות (כי ההורים שלהם לא יודעים איך להיות הורים) והרווח של מפלגת מפד"ל על גבם; אכלוסם במרכזי קליטה סגורים למשך שנתיים; גני הילדים האתיופים בחסות ש"ס, שכמעט בדרך מיסיונרית מגייסים את קהל הבוחרים האתיופי החדש; אי החלת הקליטה הישירה על העולים מאתיופיה, בשם הפרימיטביות חסרת התקנה שלהם. לא שמעתי את חברי הכנסת מש"ס או מהמפד"ל מזדעקים לנוכח גילויי הגזענות בתקופה האחרונה, למרות התעקשותם על בתי הספר בחסותם, אם במסגרת הפנימייתית אם בגני הילדים.

בספרה "הבירוקרטיה ועולי אתיופיה" (הוצאת צ'ריקובר) תיארה פרופ' אסתר הרצוג בצורה מאלפת כיצד יחסי המרות משתקפים ומכוננים יחסי תלות בין הפקידים הישראלים לעולים החדשים. דרך הבירוקרטיה מבנים הפקידים את זהותם של העולים כאנטיתזה להם עצמם. הרצוג מתארת כיצד מנהלת המרכז והעובדים האחרים משתמשים במושגים מעולם חינוך הילדים, כמו "אסור", "הם ילכו לאיבוד", "אני כמו אמא שלהם", "הם תמימים ומאמינים לי", "הם ברמה מאוד נמוכה", "יצורים מעולם אחר". התבטאויות אלו מבטאות את דרך המחשבה של "הקולט", שלפיה העולים החדשים הם בדיוק כמו ילדים שצריכים הדרכה צמודה. אפשר אף להבין כי אופן הדיבור מצביע על ניצול לרעה של "תמימות" זו: "הם תמימים ומאמינים לי".

מדובר במקרה קיצוני נוסף - המתרחש בשוליים של הישראליות - שממנו אפשר ללמוד על הכלל. אחת השיחות הקשות ביותר שמתועדות בספרה של הרצוג התקיימה עם אחת העובדות במרכז הקליטה, שסיפרה לחוקרת על הסדנאות שהיא מעבירה לנשים ולגברים. "על מה הסדנאות שעוברים העולים?" היא נשאלה, והשיבה: "על הכל, על הקזת דם שעושים לגברים ועל הטבילה לנשים... באוטובוס אחרי הטקס הגברים דיברו על זה והם מאוד כעסו... ועל זה שהנשים נכנסו למקווה לפני הרבנים..."

הרצוג, מזועזעת, ממשיכה ושואלת: "מה זאת אומרת לפני הרבנים? זה לא יכול להיות, הרי זה אסור לרבנים וצריכות להיות רבניות במקום?" העובדת במרכז משיבה: "לא, לא, אנחנו בעצמנו היינו שם וראינו את הנשים בחלוקים כאלה שקופים, הן נכנסו למים והחלוקים התרוממו ואפילו אשה אחת היתה בהריון... אחר כך פנה אלי הרב ושאל: נו מתי את תבואי למקווה?"

התיעוד של הרצוג מלפני שני עשורים, כמו המקרה הנוכחי, משקפים מציאות חמורה של ניצול תמימותן של נשים משוללות כל יכולת התגוננות. כאשר צלם העיתונות "הלבן", "הגבוה" ו"המרשים", כפי שאותה אשה אולי תפשה אותו, ביקש ממנה לצלם אותה, הוא הפעיל גם את סמכותו כגבר וגם את סמכותו כלבן. ובנסיבות אלו, מה יכלה לענות אותה אשה עלומה? האם היא יודעת מה זה פייסבוק (קורן העלה את תמונתה לרשת החברתית ובעקבות המחאה הסיר אותה)? האם עברה לה בראש המחשבה מה אם לא תסכים להצטלם? אולי היא לא תוכל להצטרף למשפחתה בישראל? אולי יגרשו אותה מהמתחם? אולי היא חושבת שנשים יהודיות מצטלמות בעירום במקווה וכך נהוג?

במקרה של המחנה בגונדר, כל התנגדות של הממתינים לאיזושהי אמירה של מי שנתפש שם כנציג הממסד יכולה להיות מתורגמת בעיניהם לאיסור עלייה. כך, כמעט כל אדם שנמצא שם, שאינו מהממתינים לעלייה, יכול להשתמש בכוח זה ולנצלו לרעה - מה שכמובן קורה בפועל.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מסכים בענין הגישה לעולי אתיופיה. כל היתר.. הלוחש לסוסים
  • 08:04
  • 21.02.12

הגברת סער, כל מה שגבר יגיד לך בהקשר לאישה/ בחורה/ נערה/ ילדה / כל חברה באחת מתת הקבוצות בזוויג הנקבי - את תעקמי את האף ותזעקי חמס..!! אם אתיחס אליך כעיתונאית זה בסדר. אבל אם אתיחס אליך כאישה, מה שלא אגיד יחלחל אותך. וזה לא משנה מאיזו זווית אתייחס אל הנשיות שלך, את תפרשי אותי כסוטה סקסיסט. אני דווקא חושב שאי אפשר להתעלם ממאפיינים תלויי זוויג של בני האנוש (ראי עד כמה אני נזהר). ובכן, את מותירה לי שלוש ברירות בעצם.. 1. או שתגידי לי בדיוק מה לחשוב ומה להגיד (את עושה עבודה מאוד גרועה בזה) ונחיה בעולם משטרת המחשבות של צפי סער. 2. או שנתעלם מקיומן של נשים בכוכבנו ונתיחס אליהן רק על סמך מקצוען. ברור שליחוס משפחתי אין רלוונטיות, כי אף אחד לא יתחתן יותר, אין אישה וגבר יותר. 3. או שתשני סוף סוף את מינך ותפסיקי לקדוח לנו. ותרשי לי להוסיף, אני סקרן לראות נערות מחופשות לשוטרות סקסיות !! כן !! חלקן בטח ממש ידליקו אותי !! חופש !! נשים מתלבשות בצורה מפתה וגברים מתפתים !! זה ממש גאוני !! איך לא חשבו על זה ב-5000 השנים האחרונות !!!!!

02 טור מצויין, ברכות לצפי סער.  (לת) איריס
  • 08:19
  • 21.02.12

03 הפעם - צודקת בכל מילה  (לת) אחת
  • 08:24
  • 21.02.12

04 אבא מחפש תחפושת לבנות אשר
  • 08:27
  • 21.02.12

הרגשתי כאילו אני מדפדף בחנות סקס כדי לקנות בגד לסקס עם אשתי. כל התחפושות הן בסיגנון חדר מיטות עם מיני וגרבי רשת ובסוף הרשימה יש את השוטרת/פיה/נסיכה/ערפדה הסקסית. כאילו מה ראינו עד עכשיו? שלא תטעו - אני אוהב נשים סקסיות אבל ילדה בת שש לא יכולה להכלל בקטגוריה הזו. תנו לה להיות ילדה.

05 תחפושות זה עניין של שוק דורון
  • 08:32
  • 21.02.12

ואכן, מדכא למדיי לראות כמה נשים ונערות בוחרות דווקא בתחפושות "סקסיות"

06 בין האפשרויות של הדרת נשים להחפצת והזניית נשים - אני מעדיף הדרה  (לת) גל
  • 08:42
  • 21.02.12

07 כל חלק בכתבה מקשה יותר מקודמו סטודנטית
  • 08:53
  • 21.02.12

החלק הראשון, על פורים, מזכיר לי את הקושי שלי לבחור תחפושת ואת העצבים שחוזרים כל שנה על החברות שלוקחות בזה חלק בלי לחשוב בכלל. תמיד נחמד להרגיש סקסית... אבל למה צריך להתפשט ב90% בשביל זה?

צעד קדימה-שניים לאחור: אין מה לומר, קל לאיש לנסות להעביר מסר. אבל עד שלא יפנים את המסר בעצמו, הוא ימשיך להביך את עצמו ואת עירו בפרהסיה.

אשה שחורה - סמכות לבנה: כל הנושא בעייתי מאוד, והעלית כאן כמה קשיים שונים. הרבנים מול המקווה עושים מעשה שראוי לגנאי ולעונש. זה דוחה. פשוט דוחה.

קשה להחשף לכל כך הרבה רוע, חוסר מחשבה וניצול סמכות בבת אחת.

08 מיאו חתולה !  (לת) תהיו יפות ותשתקו
  • 08:59
  • 21.02.12

09 כל מילה בסלע  (לת) את הסלע נזרוק לים וגמרנו
  • 09:15
  • 21.02.12

10 אם אתן לא מעונינות להבליט את היופי והסקסיות שלכן, למה, לכל הרוחות, אתן שמות איפור?  (לת) נו באמת
  • 09:16
  • 21.02.12

11 תחפושות זוועה. זו בדיוק התמצית - החפצה או הדרה. בת ה-9 שלי שלי עברה על כל החוברת והחליטה להתחפש לאלה יווניה, כך שבינתיים אנחנו בסדר. אני מקווה שאצליח לשמר את תחושת הערך העצמי שלה ככל האפשר.  (לת) עוד אמא
  • 09:17
  • 21.02.12

12 כמה התנשאות פסיכית מנטלית
  • 09:23
  • 21.02.12

רוב העבודות הן עבודות סיזיפיות. כל הוקפאיות, פקידות, מוכרות, מנקות, לא יושבות בביתף אבל קשה להגיד שיש פה משהו שהוא מעבר ללשבת בבית. העיקר שהן הולכות ומהוות חלק משוק העבודה הקפיטליסטי והמנצל.עבודה מחוץ לבית מאמי, היא ערך גברי. אבל מילא בשבילך עבודה היא עיסוק "אינטלקטואלי" כנראה שלא היית צריכה להרוויח לחמך ביזע של ממש אף פעם. גידול של בני אדם אחרים הוא סוג של עבודת קודש. העמדות שלך שובינסיטיות כאחרון המיזוגנים.

13 מודה לעיתון החרדי שהסתיר רק את הפנים. מי מסתכל בכלל על הפנים של בנות 8. סתם ילדות. אבל אח... הרגליים. סתם אחד
  • 09:43
  • 21.02.12

פשוט חולי נפש

14 "חיפשה ומצאה מפעל אחד, אי שם בארץ, שמייצר מדים במידות קטנטנות" מדוע איני מאמינה לכותבת
  • 09:43
  • 21.02.12

כנראה שהחברה בעלת המודעות הפמיניסטית מצוידת גם בארנק מלא כסף. עבור תחפושת ליום אחד, לחגיגה בכיתה ב', הצטיידה במדי שוטרת שנועדו להחזיק מעמד עשרות כביסות וגם עולים בהתאם, ובצדק.עדיף היה לו הלהט הפמיניסטי היה מנותב לדרכים יצירתיות ואולי יקרות פחות מזו שבחרה החברה הפמיניסטית.ואגב, נראה לכם שמייצרים תחפושות סקסיות לילדות בנות 7? איני מאמינה לגברת סער.

15 אני מוכן להמר שאת בעד אמהות פונדקאית תמורת בצע כסף ואימוץ תינוקות בתשלום על ידי זוגות הומוסקסואליים. לא כך? תכתבי על זה!  (לת) אינפיניטי
  • 09:48
  • 21.02.12

16 צודקת ואני רוצה לספר עוד משהו ששמעתי ברדיו גלית
  • 10:09
  • 21.02.12

לפני כשבוע שמעתי ראיון ברדיו עם בעל תפקיד בכיר בסוכנות ,בעצמו יוצא אתיופיה, האחראי למחנה הסוכנות היהודית שבו יש בני פלשמורה באתיופיה. נשמע אדם שמאד מעוניין לתרום ולעזור, אך הוא סיפר שכהכנה לעלייה הסוכנות נותנת שעות לימודים למבוגרים, שכוללות יהדות, עברית ו"כישורי חיים" -כלומר, הסביר, הכנה לתרבות השונה בישראל, למעמד האשה השונה וכולי. הוא אמר בגאוה שליהדות מוקדשות משהו כמו מאה שעות לימוד ולעברית וכישורי חיים- אולי 20 כל אחת. פשוט טירוף! ללמד פחות עברית ופחות כישורי חיים -בקיצור כל מה שנותן לעולה אפשרות להתרומם מעל המצב המוחלש שלו כעולה- ולבזבז את רוב השעות על לימודי יהדות שלא ברור למה בכלל העולים זקוקים להם!?

17 תחפושת לא סקסית זה כבר מזמן לא תופס  (לת) דנה ח.
  • 10:23
  • 21.02.12

18 גבר שדופק וזורק לא מדיר נשים י.
  • 10:30
  • 21.02.12

האישה בוחרת להדפק ולהזרק ואולי למעשה לדפוק ולזרוק בעצמה.
אין בכך הדרת נשים או פגיעה בנשים יותר מאישה שבוחרת לשבת מרצונה באיזור האחורי של האוטובוס.

ההבדל בין הדרת נשים במגזר החרדי הוא שאם אישה תחליט שהיא לא נכנעת לתכתיב ומתישבת דוקא במושב הקדמי, יפעילו עליה לחץ שגובל באלימות לעבור למושבים האחוריים בעוד שאישה שמחליה שהיא לא שוכבת עם גבר מסויים (או גברים בכלל) לא תאנס כעונש על כך.

19 זו הסיבה שאני אוהב את פורים יויו
  • 10:45
  • 21.02.12

שוטרת סקסית, פיה סקסית... אם כל ילדה בכיתה יב רוצה להתיפש לפיה סקסית, על מה צפי סער מתלהמת? פורים שמח

20 חיי עקרות בית בימינו קלים בהרבה מפעם (מכונת כביסה מדיח וכו) ולכן יש לקיים דיון אמיתי האם עקרת בית אינו מנהג המנציח את התלות הנשית במפרנס הגברי  (לת) עופר
  • 11:11
  • 21.02.12

21 ראי נא, פשוט, כוסיות אוהבות להתלבש חשוף... מודרניסט
  • 11:23
  • 21.02.12

והילדות אוהבות מדרך הטבע להתלבש כמו כוסיות. פורים זו הזדמנות מצויינת! מה שכן, לא כולן כוסיות. כן. זה יכול לעצבן. אני מבין. אל תכעסי. לא הוגן. אנחנו יודעים.

22 מסתבר שילדות חכמות לפני שהפמיניסטיות שוטפות להן את המוח. הן רוצות להיות נסיכות ופיות  (לת) אז מה קרה?
  • 11:40
  • 21.02.12

23 מחמאות,מחמאות,מחמאות אריה ב.
  • 11:43
  • 21.02.12

צפי סער מרעיפה מחמאות לנשים בקלות: ככתוב בכתבה זו "חכמה" על כלום.צריך להיזהר במחמאות - גם אם זה לנשים,במסגרת פירגון כביכול נדרש כדי לעודד נשים,וגם אם פוליטית כך מכנסים נשים שמשחרות אחרי מחמאות לאגף הפמיניסטי - כי בעולם המאה העשרים ואחת נחוצה במיוחד אינטליגנציה קוגניטיבית נועזת ופורצת דרך כדי להשיג מזון לעולם גדל ורעב,למשל כמו הרעיון שמתפרסם היום ב"הארץ" לייצר בשר מתאי גזע של בקר,וכדי להשיג אנרגיות זמינות.גם לטובת נשים עדיף שמחמאות תחולקנה במשורה למי שמצדיקה אותן בהמצאותיה.הכנר אייזיק שטרן אמר פעם שאין להשתמש שימוש שוטף בתואר "גאון" לכל מנגן וירטואוזי ושאל מתי תלמיד מוצא זמן לאימוני נגינה שבלעדי תדירותם אין מקצועיות.גם הרצון הפוליטי של פמיניסטיות לגייס לשורותיהן עוד נשים אינו מצדיק זילות של החוכמה.

24 לפעמים, כל הרדיקליות הזאת והאובר אנלייזינג מוציאה את החשק לחיות. תראי מה עשית, גם מפורים את כבר לא מסוגלת להנות, מה גם שאת טועה, כי יש גם המון גברים מתחפשים לנשים בפורים. צפי, עזבי אותך ליום אחד מהתאוריות, תמצאי מסיבה טובה ותישתי (כמו גבר)  (לת) מניסיון,
  • 12:01
  • 21.02.12

25 ייתכן ויש לך קצת רגשי נחיתות :\ אייזיק מרכז
  • 12:12
  • 21.02.12

את מעניקה פרשנות צינית מידי לסובב אותך..
אנשים דתיים בוחרים לטשטש תמונות נשים כדי שהן לא ישמשו כאובייקט מיני
כלומר, מתוך כבוד
אגב כל דתי על פי רוב נשוי לאישה. הוא מכבד את אישתו, והיא אותו.
עליהם לא תשמעי בחדשות כי זה משעמם
אבל הם הרוב

כל טוב לך :)

26 טור מעולה, תודה  (לת) שירה
  • 12:17
  • 21.02.12

27 טור חשוב ומרתק. כל הכבוד  (לת) אשה
  • 12:31
  • 21.02.12

28 למס' 1 -- שמעתי על בני אדם שלוחשים לסוסים, אבל קוף שלוחש לסוסים? זאת פעם ראשונה.  (לת) הלוחש לקופים
  • 12:42
  • 21.02.12

29 "חיפשה ומצאה מפעל אחד, אי שם בארץ, שמייצר מדים במידות קטנטנות" נסיון שני
  • 12:57
  • 21.02.12

כנראה שהחברה בעלת המודעות הפמיניסטית מצוידת גם בארנק מלא כסף. עבור תחפושת ליום אחד, לחגיגה בכיתה ב', הצטיידה במדי שוטרת שנועדו להחזיק מעמד עשרות כביסות וגם עולים בהתאם, ובצדק.עדיף היה לו הלהט הפמיניסטי היה מנותב לדרכים יצירתיות ואולי יקרות פחות מזו שבחרה החברה הפמיניסטית.ואגב, נראה לכם שמייצרים תחפושות סקסיות לילדות בנות 7? איני מאמינה לגברת סער.

30 לרגל חג השוביניסטים שוב הדירו פה את הנשים ממדור הדעות  (לת) דעתן קלה?
  • 13:00
  • 21.02.12

31 בעיקרון אני מסכימה איתך ובכל זאת יש גם את הצד השני דנה
  • 13:02
  • 21.02.12

http://cafe.themarker.com/post/2088181/

32 נשגב מבינתי, איך הצלחת לקשור בין "הבליין התל אביבי הדופק וזורק" לבין התחפושת הזנותית. muun
  • 13:07
  • 21.02.12

הריבוי של תחפושות חושפניות תוצאתו מהביקוש הרב שיש להן בקרב קהל הילדות שמבקשות ליום אחד לפרוץ גבולות שגם כך הולכים ונעלמים עם השנים.
גם הגיל בו זה קורה הולך ויורד עם השנים.
הרבה לפני שמכרו תחפושות מסוג זה בחנויות היית יכולה לראות על גופן של ילדות היוצאות לרחוב בפורים, אילתורים ביתיים מכל הבא ליד, שמשאירים מעט מקום לדמיון.
ההשוואה המופרכת לבליין רק חושפת את הדחף הנואש שלך לצייר את המין הגברי כחלאת הגזע האנושי.

33 עוד הערה לגבי היושבות בביתן מאמר מצויין
  • 13:11
  • 21.02.12

אם היו בוחנים את שווי העבודה שלהן מבחינה כלכלית, לאיזה סכום היינו מגיעות? אשה בביתה עובדת בשלל מקצועות. מטפלת, טבחית, אחות, פסיכולוגית, מזכירה, מורה, מנקה בסוף היום-גם מאהבת. מי הגבר שמוכן לתמחר את זה?

34 כמו הרבה גברים אחרים... רוברט אנריינד
  • 13:16
  • 21.02.12

"כמו הרבה גברים אחרים, לא הצלחתי להבין למה בשנים האחרונות כל אישה שיצאה לעבוד מחוץ לבית חשה צורך לכתוב על זה ספר"

ודי לחכימא.

35 גם פה, ההורים אשמים אזרח
  • 13:26
  • 21.02.12

אם אין דרישה, אין היצע ואם ההורים לא משלמים על תחפושת סקסית לילדים, אז אין תחפושות סקסיות. אם ביה"ס יאסור על כניסת תחפושות סקסיות, אז לא יהיו תחפושות סקסיות. די כבר עם הפיכת הילדים שלנו לאובייקט מיני. אני לא מדבר מנקודת מבט דתית. אני ממש לא משתייך לזרם הדתי/חרדי. אני לא מאמין בהדרת נשים. קול באישה אינו ערווה. אני כן מאמין בהחזרת התמימות לילדינו. האשמה בכל מקרה היא רק ההורים. תלמדו לומר לילד/ה- לא!

36 גם את מתייחסת אל העולים בהתנשאות מסוימת  (לת) יובל
  • 13:26
  • 21.02.12

37 גם את מתייחסת אל העולים בהתנשאות מסוימת יובל
  • 13:29
  • 21.02.12

ולא בטוח שזה משולל יסוד. לא שיש בהם משהו אינטרינסי טוב פחות, אלא שהם באים מסביבה שונה מאוד, ויש להם קשיים במעבר.

38 גם את מתייחסת אל העולים בהתנשאות מסוימת יובל
  • 13:30
  • 21.02.12

ולא בטוח שזה משולל יסוד. לא שיש בהם משהו אינטרינסי טוב פחות, אלא שהם באים מסביבה שונה מאוד, ויש להם קשיים במעבר.

39 גם את מתייחסת אל העולים בהתנשאות מסוימת יובל
  • 13:31
  • 21.02.12

ולא בטוח שזה משולל יסוד. לא שיש בהם משהו אינטרינסי טוב פחות, אלא שהם באים מסביבה שונה מאוד, ויש להם קשיים במעבר.

40 בתור פמינסטית את לא ממש מפרגנת לנשים שבחרו לגדל את ילדיהן אחת
  • 13:36
  • 21.02.12

כחלק מבחירה זהותית מודעת

41 פרימיטיבים אך לא תמימים התמימים והפראים? לא בדיוק
  • 13:54
  • 21.02.12

איש לא כפה על בנות הפלשמורה להצטלם במקווה, לטבול במקווה, לחבוש שביס כדרך נשות ש"ס ולשלוח את ילדיהן לבתי ספר דתיים. זה התנאי שהם נדרשות לקיים כדי להגיע לגן העדן, הוא מדינת ישראל. זכותם המלאה של בני הפלשמורה, גם לו היו יהודים כהלכה, להמשיך לחיות במולדתם, אתיופיה, אך הם מוכנים להשפלות ולאפלייה ולפטרונות מתנשאת, הכל כדי לזכות ב.. במה בעצם, באזרחות ישראלית ובסל קליטה הכולל משכנתא נדיבה ביותר לדירה בבעלותם. לטעמי המחיר שהם וילדיהם משלמים תמורת הסיכוי שחלק קטן מהם ישתלבו ויהפכו לחלק מהחברה הישראלית הוא גבוה מדי. למה להם?

42 אהבתי את הסיפור על אשדוד אורון
  • 14:50
  • 21.02.12

טור מעולה! תודה.

43 לגבי הסקר של אבי-חי גבר
  • 14:56
  • 21.02.12

השאלה שהזכרת - "אין צורך בשינוי מעמד הנשים בישראל כפי שהוא כיום" היא מספר 38. קצת לפני, שאלה 36 היא "טוב יהיה אם הגבר יהיה המפרנס מחוץ לבית והאישה תטפל בבית ובמשפחה." מסכים?
אני מניח שתוצאות הסקר משקפות לא רק את מבנה וניסוח השאלות, אלא גם את זה שאנשים כמוני היו בשלב הזה משלחים את הסוקר לכל הרוחות (אם לא קודם).

44 איזו צביעות מצד הנשים - מתעסקות בהחצנה גופנית אך לא מודעת למשמעות  (לת) א-נ
  • 16:04
  • 21.02.12

45 חג גדול לשובניסטיות דורון
  • 16:52
  • 21.02.12

רוב המוכרים והקונים של התחפושות האלה הן נשים. לצערי זה מה שהן רוצות ללבוש זה עושה להן טוב. זכותן, אבל ההשפעה של השוביניסטים היא דיי זניחה.

מסכים איתך לחלוטין לגבי האתיופית - פשוט נבל בכסות האומנות.

46 כל נושא התחפושות מופרך לחלוטין. למיטב ידיעתי לשוטרת אין מדים שונים מלשוטר, ניר
  • 17:15
  • 21.02.12

בטח לא כשזה נוגע לילדה בת 8 חסרת סממנים נשיים. חברתך היתה יכולה באותה מידה לקנות לה תחפושת ילדים פשוטה של שוטר , אבל כנראה שפלצנות ופמיניזם חברו להם כאן יחדיו.
"הגדלת" לעשות כאשר היקבלת את עניין התחפושת הסקסית לדמות התל אביבי שדופק וזורק. מה אשמתו בעובדה שבנות בוחרות מרצונן החופשי להסתובב בלבוש פתייני,שילדות (וילדים) אוהבות לחקות את המבוגרות מהן,
ושבפורים כל האמור לעיל מובלט ביתר שאת עקב אופיו פורץ הגבולות של החג? ביקורתך צריכה להיות מופנית לעבר החברה המתירנית בה אובדן הילדות מקדים את בואו עם כל שנה שחולפת.

47 אף גבר לא אמר לבתי בת החמש להתחפש לנסיכה ורודה. ובכל זאת זה מה שהיא רוצה. והתחפושת של השוטרת מיוצרת בחו"ל, וכתוב עליה שהיא מיועדת לplayfull adults  (לת) Toxic Vulture
  • 17:22
  • 21.02.12

48 מדהים הקטע עם התחפושות! באמת יש תחפושת של שוטרת סקסית לילדות בכיתה ב'? בוּ קִי
  • 17:23
  • 21.02.12

טור שתמיד הוא מעורר מחשבה...

49 הם קוראים לזה "תחפושות בנים" מ' המסתורי
  • 17:36
  • 21.02.12

תכנסו למשל לשושי זוהר, בואו נאמר שאתם מחפשים תחפושת ילד של אסטרונאוט, כבאי או טייס. בגיל הזה התחפושת יכולה לשמש באותה מידה בדיוק לכבאית, טייסת או אסטרונאוטית, ובמציאות אכן שני המינים לובשים את אותו הדבר. לאסטרונאוטיות אין חצאית חלל סקסית. אבל במקום בקטגוריה בשם, נאמר, "מקצועות", התחפושות נמצאות תחת הכותרת "בנים". גם בלי התחפושות הסקסיות (שמיועדות למבוגרים, בתכלס), יש כאן בעיה של תיוג אוטומטי.

50 איש לא כפה על בנות הפלשמורה להצטלם במקווה ניסוי שני
  • 17:55
  • 21.02.12

איש לא כפה על בנות הפלשמורה להצטלם במקווה, לטבול במקווה, לחבוש שביס כדרך נשות ש"ס ולשלוח את ילדיהן לבתי ספר דתיים. זה התנאי שהם נדרשות לקיים כדי להגיע לגן העדן, הוא מדינת ישראל. זכותם המלאה של בני הפלשמורה, גם לו היו יהודים כהלכה, להמשיך לחיות במולדתם, אתיופיה, אך הם מוכנים להשפלות ולאפלייה ולפטרונות מתנשאת, הכל כדי לזכות ב.. במה בעצם, באזרחות ישראלית ובסל קליטה הכולל משכנתא נדיבה ביותר לדירה בבעלותם. לטעמי המחיר שהם וילדיהם משלמים תמורת הסיכוי שחלק קטן מהם ישתלבו ויהפכו לחלק מהחברה הישראלית הוא גבוה מדי. למה להם?

51 איזה חירטוטים דעות קדומות
  • 20:20
  • 21.02.12

מה באמת יצא לנשים מפמיניזם?
רק הפסדים! מצפים מהם להיות שווות, לעבוד וללדת ולהיות אמהות וכל זה באותו זמן.
וחס וחלילה שמישהי תרצה להתלבש סקסי בפורים , כי זה סקסיסטי..

52 מרתק פמיניזם מדומיין.
  • 13:38
  • 22.02.12

המרתק הוא שהדברים שאפרת משתמשת בהם בכלל נכתבו על-ידי גברים מבלוג YES, והיא מגייסת אותם כאישה לטובת הפמניזם. בכך, היא לא שונה מכל אידאולוגיה פרנג'ת אחרת, שמגייסת את הכאב שלנו כדי להתכסות בו ולהרוויח ממנו. היינו מצפים מ"פמניסטית שחורה" להגיד דבר מה חדש, תובנה חדשה ולא להעתיק טקסט שוביניסטי, מהדברים שנכתבו בYES, רק לצרכיה שלה. בקיצור, פרדוקס רציני מתקיים אצל אפרת שהיא רק דוגמה מתוך תופעה רחבה של אתיופים שמחפשים לעצמם פרנסה בתוך עולם של מציאות המתקיימת בין לבנים ושחורים.

53 מדוע "לשבת" ולא "לעבוד' בבית? אסתר עילם
  • 20:32
  • 22.02.12

תרגום התודעה לגבי העבודה של נשים בבית לביטוי "לשבת בבית" אינו משקף את מה שנשים עושות בבית. לפני כ-40 שנה כתבתי מאמר על "עקרת הבית", (ובאותו עשור גם מחקר באוניברסיטה), ובו הצגתי טענה לפיה מדובר במוסד פיאודאלי מכל הבחינות: יש עבודה קבלנית לאורך כל שעות היממה וכל ימות השבוע, ואין שכר. ואם "עקרת הבית" רוצה חופשה, או מימון לבגדיה, וכדומה, היא צריכה לקבל את האישור והמימון מהבעל. אסתר עילם

54 כתבה מצוינת!‏ תודה נ
  • 13:24
  • 27.02.12

רק חבל על השנאה והטימטום שיש בחלק מהתגובות פה..

פעילות
המלצות
הפופולריות בגברת מג'ונדרת
פרסומת