טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

העולמות המנוגדים של פאול בן חיים ושל יוסף טל

המוזיקאים פאול בן־חיים ויוסף טל גדלו בגרמניה של ראשית המאה העשרים ועלו ארצה בראשית שנות ה–30, אך הם מייצגים עולמות מוזיקליים שונים ומנוגדים. בן־חיים הניח את היסודות ל"סגנון הישראלי", ואילו טל היה ונשאר קומפוזיטור לקומפוזיטורים

תגובות

שניהם היו מוזיקאים מלידה. שניהם גדלו בגרמניה של ראשית המאה העשרים וספגו את תרבותה. שניהם עלו ארצה בראשית שנות ה-30. פאול פרנקנבורגר ויוזף גרינטל, שני יוצרים שזכו להערכה עצומה בחייהם והגיעו לשיבה טובה, מייצגים עולמות מוזיקליים שונים ומנוגדים. פרנקנבורגר (1897–1984), שהפך כאן לבן־חיים, חיבר בעיקר מוזיקה ידידותית למדי, חלקה שזורה מרכיבים פולקלוריים, לרבות יסודות מזרחיים; הוא זה ש"הניח כאן את היסוד", כפי שכתב הביוגרף שלו יהואש הירשברג, "לסגנון המוכר כ'סגנון הישראלי'" (סמל לכך הוא "תרועה...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות