לאכול או לא לאכול || כלל התזונה הפשוט מכולם

לוותר על קפה או על מתוקים? על מלח או על מעובדים? מוטב להתחיל בכלל פשוט וחיובי: ירקות בתפקיד הראשי

לעתים קרובות שואלים אותי מהו הכלל הכי פשוט במעבר לתפריט בריא. שואלים ומיד עונים במקומי: זה אומר שפשוט כל כך לוותר על מתוקים, זאת אומרת שאין יותר קל מאשר להתנזר מקפה. מישהו טוען שאין שום בעיה להפסיק להשתמש במלח ואחר גורס שקלי קלות בשבילו להפסיק לצרוך מאכלים מעובדים ומתועשים. אז מה באמת הכי פשוט?

הכי פשוט להתחיל עם כללי ה”כן” ולא עם כללי ה”לא”. במקום לקדש את הכללים שגוזרים ויתור והתנזרות, מוטב, לפחות בשלב הראשון, להתמקד בכללים שבהם צריך דווקא להכביר ולהפריז. לכן, הכלל הפשוט ביותר הוא זה שממליץ לשים את הירקות בתפקיד הראשי. לפחות 50% מהמזון היומי ראוי שיתבססו על ירקות. הכלל הזה מתמצת את יופיה של הפשטות, מפני שאין בו שום קסם ושום פטנט. שום חוקן ושום אבקה. אף מלה בשפה אקזוטית. שום שיקוי קסמים ושום טיפה שמחוללת פלאים. מי שמאמץ את הירקות ואוכל סלט ירקות ענקי בצהריים ותבשיל ירקות מאודים בערב, לא זקוק ליותר מדי פעלולים והסברים, מפני שהעבודה המרכזית נעשית מעצמה.

התגובה הרווחת והאוטומטית לכלל הזה היא: “מה הבעיה? אני אוכל סלט כל יום”, או “בוודאי שאין אצלי יום בלי ירקות מאודים”. אבל בתפריט המערבי הירקות הם לרוב תוספות או קישוטים, ואילו לפי הכלל הזה, הם נהפכים לשחקנים הראשיים.

איור: עמוס בידרמן
איור: עמוס בידרמן.

הבעיה הקטנה עם הכלל הפשוט היא שאימוצו כרוך בכמה פעולות שאצל רבים, גם כאלה שנחשבים חרוצים בתחומים אחרים, נתפשות כעבודה קשה: חיתוך, קילוף, מעיכה, אידוי, ערבוב, לעיסה, עיכול. הבעיה הגדולה עם הכלל הזה היא שאימוצו דורש שינוי מהותי בסדר העדיפויות: לא רק מלפפונים במקום פיצה אלא קנייה ואחסון של ירקות טריים במקום חיוג לטייק-אוויי. אלו כמובן רק שתי דוגמאות מרבות.

מי שמצליח להתגבר על שתי הבעיות, יוצא נשכר. מעבר ליתרונותיהם המוכרים, רוב הירקות הם בעלי תגובה בסיסית. לתכונה הזאת יש משמעות עצומה בתהליכי הריפוי, בעיקר מפני שכמעט כל רכיבי התפריט המערבי השגור הם בעלי תגובה חומצית חזקה. חומציות יתר היא מהגורמים העיקריים למחלות הכרוניות הנפוצות, לרבות עודף משקל. איזון החומציות-בסיסיות יוצר סביבה מתאימה לפעילות של תאי הגוף וגורם תפקוד טוב יותר של המערכות השונות ובכלל זה מערכת החיסון.

כדי לאמץ את הכלל הזה, אין צורך במצרכים יקרים וגם לא בתרופות נדירות או בגורו תומך. מי שאומר שירקות הם יקרים פשוט מדבר שטויות. יותר מדי פעמים אמרו לי אנשים שהירקות יקרים בעודם מזמינים קפה ומאפה שעולים יותר מירקות שדי בהם לחמש קערות סלט. או רוכשים מוצרי טיפוח שעולים יותר מירקות ל-50 קערות סלט.

אבל כדי להפוך את הירקות לשחקנים הראשיים בתפריט כן צריך לטלטל את ההרגלים. מפני שרובנו מאמינים שסלט ירקות זה עגבנייה, מלפפון, קצת בצל ופיסת פטרוזיליה. קדירת ירקות מאודים שגרתית כוללת לרוב בעיקר הרבה תפוחי אדמה וקצת גזר או בטטה. כשהירקות נהפכים למזון העיקרי יש טעם להחזיר למרכז הזירה רשימה ארוכה של מזונות שנדחקו לירכתי הזיכרון: ירקות מתוקים, חריפים, חצי חריפים, עלים, שורשים, פקעות, זרעים, פרחים, גבעולים. וגם את אלה שבטעות נחשבים פירות: תות שדה, בננות, מלונים ואבטיחים. כולם אמורים להיכנס לקערת הסלט בצהריים או לקדירת הירקות בערב. לכן מה שהיה פעם קערת הסלט המרכזית נהפך אצל מי שמאמץ את הכלל הזה למנה אישית. זה נכון גם לקדירת הירקות המאודים.

הירקות הטובים להכנת סלט טרי הם: חסה, סלרי, מלפפון, גזר, פטרוזיליה, אספרגוס (חותכים לדסקיות דקות) ושמיר. וגם: כרוב, קולרבי, צנונית, פלפלים אדומים (הירוקים אינם זן שונה אלא ירקות שנקטפו לפני שהבשילו, לנוחות הסוחרים, ואינם ראויים למאכל), סלק. הירקות הטובים לבישול הם קישוא, דלעת, גזר, סלרי, אפונה, שעועית, בטטות, זנגוויל, תפוחי אדמה. שיטת הבישול המומלצת היא אידוי בלי מגע מים (בסיר ייעודי). כשמאדים בתוך מים משתמשים רק בכמות קטנה מהנוזל. שמן מוסיפים רק לאחר הבישול. מומלץ להכין לפני כל ארוחה את הכמות הדרושה ולא לאחסן במקרר.

ירקות בעלי תגובה בסיסית גבוהה הם אספרגוס, בטטה, גזר לבן, דלעת, זנגוויל, עלי חרדל, עלי כרוב, סלרי, עולש, עלי חרדל, עלי קולארד, פטרוזיליה, צנון לבן, צנונית, קולרבי, קישוא ירוק כהה. וגם אבטיח, מלון ותות שדה. כדאי להתיידד עם כל בעלי התגובה הבסיסית הגבוהה ולהשקיע ביצירה ובהכנה של מתכונים שכוללים אותם. הם, מצִדם, מחזירים את ההשקעה ובנדיבות.

משקה בריא בלי ירקות

יאן ברטון מכין מדי בוקר שוקו חם טעים ומפנק.

צריך: כוס מים רותחים לכל שותה, כף זרעוני צ’יה מושרים מבעוד לילה, כף אבקת מאקה, 2 כפיות אבקת חרובים, 5 גרגרי מלח אטלנטי, תמר מגולען. מערבבים את כל הרכיבים חוץ מהמים במערבל (מומלץ ויטמיקס), מעבירים לכוס, מוסיפים מים רותחים, מערבבים ומגישים.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רק 5 גרגרי מלח אטלנטי? ומה זה לעזאזל אבקת מאקה? וכמה אפשר לחרטט אותם הבלים כל הזמן??? מגיע לנו מדור יותר מעניין!
  • 21:16
  • 30.01.13

די, באמת נמאס כבר מהגברת הממחזרת לעייפה. הבנו את העסק והפנמנו.
הגיע הזמן למדור של אוכל בריאות פחות משעמם ויותר יצירתי ומעשי.
ולא, לתת כל פעם מתכון לאיזה "רסק" דוחה זה לא יצירתי.

02 תודה אמילי
  • 21:55
  • 30.01.13

אני אוכלת באמת הרבה ירקות ופירות ואפס מוצרים מהחי, ובבדיקת הדם האחרונה שלי רואים שכל המדדים השתפרו :)

03 ראית בחלומך שפלפל ירוק "אינו ראוי למאכל", מטורללת חביבה? מודרניסט .
  • 22:16
  • 30.01.13

ראית בחלומך שפלפל ירוק "אינו ראוי למאכל", מטורללת חביבה?

04 פשוט תאכלו פחות וכמה שיותר מגוון  (לת) אין אף עם בשום מדינה שהדיאטה שלו מבוססת על ירקות
  • 22:21
  • 30.01.13

05 אבל יש מלא הורמונים ושיט כזה  (לת) והשקייה במי ביוב
  • 22:25
  • 30.01.13

06 יש לי איתך ויכוח מה חשוב יותר ,לאכול נכון או להימנע ממזונות זבל ,לאחר ניסיון אישי ,קשה להתמיד ולאכול את המזונות החשובים זו התעסקות גדולה מאוד ,בנוסף מי שימשיך ואוכל את הלחם ,הסוכרים בצורותיו השונות ,שותה משקאות מתוקים ,שותה קפה חזק כל יום מספר פעמים ,אוכל בשרים ועוד לא יעבור לאכילת הסלטים הגדולים ,לא יהיה רעב וימשיך להימשך למזונות תעשייתים ,הטוב ביותר לוותר על חלק ממזונות רעים במקביל למעבר למזון הירקות ,אני נהנה לקרא אותך ורת ספרייך ,תודה  (לת) אחד שמשתדל
  • 22:29
  • 30.01.13

07 שאלה: עברתי לתפריט מבוסס בעיקרו ירקות לפני חודש בשל אלרגיות ותופעות הורדתי חלב על סוגיו וגלוטן. הכל השתפר והאלרגיות נעלמו וגם ירדתי 2 קילו על הדרך. השאלה עד כמה זה בריא מבחינת סף קלוריות כי לא נראה לי שזה מגיע למינימום 1500 ביום.  (לת) ליאת
  • 22:53
  • 30.01.13

08 פשוט וברור, אהבתי  (לת) אנה
  • 22:55
  • 30.01.13

09 רק מהתגובות פה אפשר לראות איך אנשים שונאים שינויים יפה
  • 23:01
  • 30.01.13

מביאים לכם טיפ הגיוני ומה אתם עושים בתגובה?
מוצאים תירוצים למה לא...

10 הטעות הראשונה היא להתייעץ בטלשיר ערן
  • 23:39
  • 30.01.13

באותה מידה ניתן להתייעץ גם עם הרב רנטגן.

הכותבת אינה אשת מקצוע, ורוב כתבותיה נשענות על אמונות תפלות, פתפותי ביצים של ה"דור החדש", וספרות סלקטיבית.

נכון, על מזונות מן הצומח (מעובדים מעט ככל האפשר) לשמש את עיקר התפריט, אבל את זה אומרים הרופאים כבר שנים.

ירקות בעלי תגובה בסיסית גבוהה, עלאק.

11 מי שעובד קשה ונמצא כל הזמן תחת לחץ "פיסי לא מתון" יכול לאכול הכול ומבלי למלא את קיבתו בלחץ. כל שאר הירקות זה נכון אבל לא העיקר  (לת) AT
  • 23:42
  • 30.01.13

12 לא יתכן שכולם צריכים לאכול 50% ירקות גוסטב
  • 23:54
  • 30.01.13

בצפון אירופה בעבר הלא רחוק כמעט ולא היו ירקות טריים בחורף (שזה בין אוקטובר לאפריל). הם אכלו מה שהיה, בעיקר דגנים, בשר ודגים, ושרדו לגמרי לא רע. יש אנשים שבעבר לא אכלו ירקות כלל, למשל האינואיטים בקנדה. הם חיו מבשר ודגים כל השנה והם היו בריאים וחזקים. אנשים שותים קפה, תה ואלכוהול ומי שלא מגזים בהם יכולים להגיע לחיים מופלגים, לא פחות מהצמחונים אלא יותר מהם. ההסטוריה מוכיחה שהרעיונות של הכותבת שגויים.

13 העצה טובה, אבל כמה שטויות בדרך... מאוכזב
  • 00:36
  • 31.01.13

1. מלונים ואבטיחים, מלפפונים ועגבניות מתפתחים מהפרח ולכן הם פירות ולא ירקות. זה נכון גם לפלפלים ותות שדה. כל בוגר קורס יסוד בחקלאות יודע את זה. ירקות הם כל מה שאינו הפרי - עלים, שורשים, גבעולים וכו'.

2. "תגובה בסיסית"/"תגובה חומצית". אמנם אני רק בוגר 5 יחידות בכימיה, אבל זה נשמע לי כמו שטויות. מיצי הקיבה הם חומציים, והחומצה משמשת לעיכול של כל המזונות. מאיפה הבאת את זה?

14 ועל מה בדיוק מסתמכת הקביעה הנחרצת הזו ? עודד
  • 00:42
  • 31.01.13

יש תרבויות שכמעט 100% מהדיאטה שלהם היא מן החי, והם בריאים יותר
מכל תזונאית יודעת כל, ומצליחים לשרוד יפה בתנאים קיצוניים.

15 ילדים היום לא יודעים מה זה ירק, הם יודעים מה זו גופה של חיה מטוגנת בהפרשה של תרנגולת ופרורי לחם מהרהרת
  • 00:43
  • 31.01.13

ילדים היום לא יודעים מה זה ירק, הם יודעים מה זו גופה של חיה מטוגנת בהפרשה של תרנגולת ופרורי לחם- "שניצל בביצה".
האמת גם אני לא יודעת מה זה קולורבי אבל אני עובדת על זה.
יום בלי ירקות הוא יום תפל ומדכא.
נא לא לצנזר אותי כי כתבתי רק אמת, גם אם האמת קשה לכם.

16 אני זורק חצי מהירקות שאני קונה וחבל. למה שלא תיתן טיפים על תנאי החזקת ירקות על מנת להאריך את טריותם.......  (לת) שחר
  • 01:06
  • 31.01.13

17 מה זה גזר לבן?!  (לת) מעוניינת
  • 01:19
  • 31.01.13

18 מה שהעיתון לא אומר לכם, כי כל הכתבים לא מבינים מהחיים שלהם: קטפו ירק בשדות. יש עכשו שפע של ירק: אורגני, בריא יותר מהירקות בחנות, טעים (לכל ירק טעם משלו, טעם מקורי אמיתי) ובחינם. לכו לשדות וקטפו ירק. יש בשפע. למשל גדילן, חרדל מצוי, סרפד ועוד ועוד. הקלידו בגוגל "צמחי מאכל" או "צמחי מרפא" ולמדו את הנושא.  (לת) יעקובי: הצעה נפלאה חינם אין כסף.
  • 02:01
  • 31.01.13

19 יהיה נחמד אם מישהו שיודע לכתוב טוב יעשה את הטור הזה אוכל בריא
  • 03:20
  • 31.01.13

ולא אוונגליסטית, כוהנת של בריאות, חובבנית ממוצעת ובעיקר - לא יודעת לכתוב מעניין.
העולם הוא שחור ולבן, בריא ולא בריא, נכון ולא נכון, מוסרי ולא מוסרי, נו באמת...זה מעייף ביותר לקרוא את הטורים הילדותיים של האישה הזאת.

20 בריאות בריאות אבל מה עושים עם הגזים?  (לת) שאלה חשובה עם ריח
  • 05:13
  • 31.01.13

21 רק לשטוף טוב את הירקות. בארץ משתמשים בכמויות של חומרי הדברה מסוכנים  (לת) וקטור וסקלר
  • 08:24
  • 31.01.13

22 שמתי לב שבסלט אין עגבניה, מישהו יודע למה? עגבניה אמורה להיות בריאה מאוד, הלוא כן?  (לת) ליאת
  • 08:24
  • 31.01.13

23 ירקות זה מגעיל.  (לת) k.
  • 08:36
  • 31.01.13

24 ובמקרה של מחלה ונטילת תרופות הגוף מגיב לטיפולים ברמה אופטימלית .  (לת) כל זה ועוד
  • 08:38
  • 31.01.13

25 אפשר להוסיף צריכה מבוקרת של אצות ים  (לת) ממעמקי האוקינוס
  • 08:40
  • 31.01.13

26 מחזקת את ידיך טלי
  • 09:14
  • 31.01.13

לאור תגובות השינאה שאת מקבלת, אני מרגישה צורך לחזק את ידייך.
קשה להבין מדוע אנשים מגיבים בצורה כזו עוצמתית לטורים האלה, כנראה שזה נופל על מקום רגיש, אנשים מרגישים שהולכים לקחת להם את הסטייק ותפוחי אדמה שלהם או את ההמבורגר ונכנסים ללחץ.
אני עברתי שינוי תזונתי (הורדת בשר ומזונות מעובדים) מתון ואני מרגישה פשוט יותר טוב עם עצמי. לא כל רעיון שלך אני מאמצת, אך הם מענינים ומרחיבי אופק'ים.

27 תזונה בסיסית וחומצית גאולה
  • 09:30
  • 31.01.13

זהו ידע מציל חיים - תבדקו .
מחלות רבות נוצרות בגוף בגלל דם חומצי שנגרם מתזונה חומצית שאנחנו לא ערים לה. במלח שולחן למשל יש 39000 יח' נתרן ל100 גרם, במלח טיבטי יש 39 יח' נתרן על אותה הכמות. הנתרן הוא מאוד חומצי ובעייתי - את זה כולם כבר יודעים.
איזון חומצי בסיסי בתזונה הוא כלל ברזל לבריאות הגוף.
המלעיזים והמתנגדים , לצערי, לא ניסו ולכן לא חוו הבדל בבריאותם בגין שוני זה בתזונה.
אותי זה פשוט הציל.
תודה לך רחל שאת מביאה מיידע ככ חשוב לקוראים. בחלוף הזמן, המתקיפים יווכחו בעצמם וישנו דעתם. כי אין אדם שיוכל לתזונה ככ חומצית וישאר בריא בחלוף הזמן. לא לעולם חוסן.
בריאות ושמחה לכל

28 הכלל הפשוט לתזונה בריאה לפי טלשיר ודומיה: קיצוניות בריאה בנפש
  • 09:46
  • 31.01.13

לאכול ירקות? לאא - לאכול *רק* ירקות!
אין כאן המלצות כגון "לא לאכול מעובד", "להמעיט בבשר", "לצמצם סוכר" - הכל זה לא לא לא, רק סלט וקדירת ירקות. ומאודה! חלילה לא מוקפץ, או מבושל לגבצ', או צלוי לשחימות בתנור בזיגוג בלסמי, או חלק ממנה שכוללת דג.
לא - ירקות חתוכים בצהריים, ירקות מאודים בערב.
ומה בבוקר? לחם עם ביצת עין וקוטג'? לאא - מרקחת בוץ שנקראת "שוקו".

שיהיו לך אחלה חיים בריאים

29 ההבדל בין ירקות אורגנים ללא אורגנים הוא של יום ולילה guss
  • 09:55
  • 31.01.13

את הלא אורגנים מרססים ביום ואת האורגנים בלילה...

30 הכלל הפשוט מכולם: תפסיקי לכתוב בכזו פסקנות! אז כעת היא מטפלת
  • 09:57
  • 31.01.13

אני אוהב ואוכל מגוון רב של ירקות ולא כזית (כמות). אבל כל הממבו ג'אמבו לגבי החומציות המצוטט על ידי "יודעי דבר" חסר בסיס, מתוקך העובדה שהקיבה שלנו חומציות מטבעה.

אגב, שכחת לפת; אפשר לבשל אותה, אפשר לצלות אותה וגם להקפיץ פרוסות דקיקות עם חמאה או שמן זית. וכעת היא ממש מתוקה.

31 מצאתי נוסחה מהפכנית לאכול הרבה ולרזות , ואפילו להיות בריא ,  (לת) גואל
  • 10:00
  • 31.01.13

32 עצה מצויינת חוץ מזה שירקות זה לא טעים ולא משביע  (לת) עמית
  • 10:11
  • 31.01.13

33 מה המקורות לכל ההצהרות הבטחות בעצמן אך לא מבוססות???? נדב
  • 10:21
  • 31.01.13

לאכול הרבה ירקות זה אחלה . מה זה מזונות בעלי תגובה בסיסית? מה זה תגובה בסיסית? מי אמר שזה משנה משהו לעומת החומציות הגבוהה גם ככה בכיבה? למה נותנים ב"הארץ" מקום לעבודת אלילים מסוג זה? למיטב ידיעתי לא הוכח אף פעם שירקות אורגניים בריאים יותר, כמו כן לא הוכח לעולם שתזונה "בריאה" זה בריא (כל תפריט מאוזנן מבחינת פחמימות ויטמינים מינרלים וחלבונים ושומן שווה אותו דבר ) ש-ר-ל-ט-נ-י-ת

  •   אורגני איילת
    • 16:21
    • 31.01.13

    קחי עגבניה, התיזי עליה תרסיס נגד ג׳וקים ואז תאכלי. זה נורא פשוט, הריסוס מזיק. הירקות הם אותם הירקות לא בריאים יותר, אבל הריסוס מזיק ופוגע

  •   חבל שאנשים קלים להפחדה, הריסוס בארץ עומד בתקן מחמיר מאד שטויות במיץ
    • 22:42
    • 03.02.13

    מצד שני האשם הוא במערכת (משרד החקלאות) שלא מפרסם את הנתונים הנכונים ומראהלכולם שאנחנו עומדים בתקנים אירופאיים מה שלרוב אומר באירופה "אורגאני". וזה מטעמי ייצוא. אני יודעת את זה גם רק כי אני קרובה לנושא, ולא כי מישהו טרח להפריך את שלל השטויות חסרות הבסיס שאנשים מאמצים היום (ומשלמים עליהן מחיר גבוהה פי 8-10!... אורגאני... אפילו משמעות המילה כבר יצאה מהקשרה!)

34 שאלה יעל
  • 10:22
  • 31.01.13

אם אני אוכלת רק ירקות אבל עם טחינה. אני ירזה?

תודה לעונים.

35 אסור להפריז גם בירקות ופירות, כי למרות שהם לכאורה בריאים היום אם זה לא אורגני אז יש בירקות כימיקלי ריסוס והדברה, כך שהיתרונות הבריאותיים שכן יש לירקות ופירות מתקזזים עם נזקי הכימיקלים ואולי אפילו ירקות ופירות גורמים ליותר נזק מתועלת  (לת) גולן
  • 10:27
  • 31.01.13

36 ידידה שלי אוכלת ירק לא מבושל כל ימיה והיא נראית חזקה ובריאה. היא נראית לי דיי גדולה האמת אבל יש לה עיניים טובות, היא אופטימית ואינה נוטה להתלונן. היא לא אוכל בשר אף פעם כי זה משגע אותה ולא שתתה קפה מעולם. הדידה שלי מוסרת לכולכם דרישת שלום : מוווווווו.  (לת) אוכל ירקות מושבע
  • 11:11
  • 31.01.13

37 זה פרק מתוך הספר שלה. למה למחזר משהו שכבר פורסם?  (לת) אדון שוקו
  • 11:35
  • 31.01.13

38 לכל המתעצבנים. לכו תקראו כתבה על מסעדת בשרים או אולי יותר טוב לכו תאכלו סטייק ושחררו...שחררו... ע.
  • 11:39
  • 31.01.13

אם ככה אתם מגיבים למי שממליצה לאכול ירקות בסוף גם תרצחו את רבין.

39 מרק בצל - מים,בצלים חתוכים גס,קצת פילפל שחור עם לחם מלא - יוסי השמן
  • 11:45
  • 31.01.13

ותצאו מהצד השני שבעים ובריאים. אבל קשה לעשות עם זה "רוח" או לבנות על זה נאום.

40 היה שווה להכנס לכתבה רק בשביל התגובות המשעשעות  (לת) שמופי
  • 12:55
  • 31.01.13

41 ויטמין K - יותר מידי = בעיות קרישת דם וקרישי דם  (לת) דודו
  • 13:07
  • 31.01.13

42 בשר חזיר בכרוב כבוש וחמיצת סלק מבושלת עם עצמות זה הכי בריא. זה מכיל כרוב וסלק בשביל כל הדואגים לירקות.  (לת) פולי
  • 13:17
  • 31.01.13

43 רחל, תוכלי לפרט לגבי הפלפל הירוק? מה המשמעות שאינו ראוי למאכל? תוהה
  • 13:23
  • 31.01.13

האם הוא מזיק לבריאות?
(אני דווקא מחבבת את הטעם)
תודה

  •   טלשיר נסחפה טיפה אבל בעיקרון היא צודקת. הוא לא ממש מזיק אבל לא מומלץ. כוונות טובות
    • 15:34
    • 31.01.13

    כאשר הפלפל הירוק מבשיל, הכלורופיל בו מתפרק והצבע הירוק הופך לצהוב, אדום, כתום...(לפי סוג הזן). ככל שהפרי אדום יותר יש בו יותר קרטנואידים (חומרי צבע בעלי איכות בריאותית). ככל שהפרי ירוק יותר יש בו יותר סולנין – שהינו למעשה חומר רעיל (הכל יחסי) המזיק במיוחד לאנשים בעלי רגישויות במערכת העיכול או במפרקים.
    בנוסף בפלפל אדום יש כפליים ויטמין A (בצורת בטא קרוטן) וכפליים ויטמין C מאשר בפלפל ירוק (כמות ויטמין C בפלפל הינה פי 4 מאשר בפרי הדר).

44 ירקות חיים לא מתאימים לכול אחד סתם אחת
  • 14:12
  • 31.01.13

לא במקרה הסינים אוכלים את הרוב מבושל.
לי היו כאבי בטן זוועתיים שחלפו כשהפסקתי לאכול סלטים.

45 עד שהגעתי למשפט יוסי
  • 14:15
  • 31.01.13

"(הפלפלים) הירוקים אינם זן שונה אלא ירקות שנקטפו לפני שהבשילו, לנוחות הסוחרים, ואינם ראויים למאכל," - עד השלב הזה הסכמתי עם הרוב. לא עוד.

46 ירקות נגישים ליאב
  • 14:22
  • 31.01.13

אפשר להזמין בקביעות ארגז ירקות אורגניים עלות של 100 שח כולל משלוח ואז ירקות זמינים כל שבוע במקרר

  •   כמות הירקות האורגנים שתקבל ב-100 ש"ח לא יספיקו לשבוע אורלי
    • 16:37
    • 31.01.13

    אף לא לאדם אחד. אם אתה טבעוני שמבסס את מרבית תזונתך על ירקות ופירות (כמובן עם קטניות ואגוזים), תוך כ-3-4 ימים תסיים את הסלסלה הזו. אבל גם סל ירקות ופירות ב-200 ש"ח (לאו דווקא אורגני, בישראל אין שום פיקוח על ירקות אורגנים וכל אחד כמעט יכול להכריז על תוצרתו כאורגנית) שבאמת יספיק לשבוע זה ממש לא יקר, בטח לא לעומת מחיר בשירם, גבינות ומוצרים מעובדים.

47 עוד כותרת מפוצצת לבבל"ת אבי
  • 15:31
  • 31.01.13

די כבר עם הכתבות השחוקות תחת מסווה של איזה תגלית. בא כבר להקיא

48 חומרי הדברה רובי
  • 16:13
  • 31.01.13

מה עם כל חומרי ההדברה בירקות? בכמויות כאלו המצב נהיה בעייתי...

49 "פלפלים אדומים (הירוקים אינם זן שונה אלא ירקות שנקטפו לפני שהבשילו, לנוחות הסוחרים, ואינם ראויים למאכל)" גמבה
  • 17:34
  • 31.01.13

את השטות הזו טרם שמעתי. מלכתחילה היו אתנו הפלפלים הירוקים, המתוקים, החריפים, הירוקים בהירים ואלו הגדולים הכהים עם המרקם העבה הקשה יותר לנגיסה. ואז הופיעה הגמבה, מעין שילוב של פלפל ירוק ועגבניה, שטעמה שונה במקצת, והיום כבר ניתן להשיג את כל סוגי הפלפל באיזה צבע שתרצו, אדום, כתום או סגול למשל.

50 לא ענית על השאלה החשובה מכולם : למה אנחנו שואפים להשאר בריאים ?  (לת) בועז
  • 17:41
  • 31.01.13

51 המדור הטוב ביותר ב"גלריה"  (לת) תודה רחל
  • 18:01
  • 31.01.13

52 Gastrobation  (לת) לא צריך
  • 18:33
  • 31.01.13

53 "פלפלים אדומים (הירוקים אינם זן שונה אלא ירקות שנקטפו לפני שהבשילו, לנוחות הסוחרים, ואינם ראויים למאכל)" נסיון שני
  • 19:10
  • 31.01.13

את השטות הזו טרם שמעתי. מלכתחילה היו אתנו הפלפלים הירוקים, המתוקים, החריפים, הירוקים בהירים ואלו הגדולים הכהים עם המרקם העבה הקשה יותר לנגיסה. ואז הופיעה הגמבה, מעין שילוב של פלפל ירוק ועגבניה, שטעמה שונה במקצת, והיום כבר ניתן להשיג את כל סוגי הפלפל באיזה צבע שתרצו, אדום, כתום או סגול למשל.

54 טל שיר היא הגדעון לוי של הקולינריה. העמירה הס של הירקות המבושלים והבני ציפר של הדיאטה האורגנית.  (לת) אין מה לומר
  • 19:35
  • 31.01.13

55 לאכול טרי גם: בטטה וגזר ודלעת וזנגוויל וכל מה שטעים בכל צורה ודרך טבעונית ב'
  • 23:43
  • 31.01.13

מדהים כמה תגובות, בסך הכל המלצה לאכול ירקות, לצערי, חלק מהאנשים סביבי עדיין מעדיפים להתמכר לצורך בכדורים במקום לשנות הרגלי תזונה. אלו שניסו - הבריאו מ; אלרגיות, כאבים, תסמונת קדם וויסתית, מעי רגיז, וכן- אפילו קוליטיס!!!

56 אוכל אכלו
  • 01:35
  • 01.02.13

איך הפכת את האוכל, שזה הדבר הכי טבעי ואינסטינקטיבי לאדם, לטכניקה מיומנת של לשלשת מילולית שמוציאה את החשק לחשוב על אוכל.
ריבונו של עולם כמה אפשר לטרלל את השכל סביב עניין כל-כך טריוויאלי.
זה כבר חולני ממש....

57 הבעייה היא בתודעה של הפלפל הירוק סלט עשיר
  • 13:17
  • 01.02.13

מאחר והפלפל הירוק לא היה מודע לכך שהוא סיים לצמוח בזמן שנקטף באכזריות טרם זמנו כל אברי הצמיחה שלו נותרים קשים ומתוחים מה שגורם לקיבה לייצר כמות אולי כפולה של חומצת עיכול קואפטנית (סוג של נוזל דמוי וינגרט הפופרש מבלוטת השפריץ) הפרשה שיכולה לגרום לירידה ו\או לעליה במשקל בזמן השינה.
אגב, יש הסוברים שפלפל שמותר לאכול פלפלים ירוקים אבל רק בשילוב של זרעוני קיצונטפן ברזילאים (הידועים כמזון על בפאבלות מסוימות במזרח סאן פאולו) אבל זה כבר נושא לקביעה הזויה וחסרת כל בסיס אחרת.
בתאבון.

58 בורות קלה מגדל פילפלים
  • 13:04
  • 04.02.13

ההבדל בין פילפלים אדומים לירוקים לצהובים ולכתומים הוא אחד והוא הצבע. פילפל ירוק לא הופך לאדום הוא פשוט נרקב. פילפל אדום על השיח (נכון שצבעו יותר ברונזה/ירקרק בטרם הוא מבשיל) הוא אדום ולא קוטפים אותו ירוק...פילפל הוא לא בננה וגם לא עגבניה (אגב הכוונה לפילפל אדום ולא לגמבה שזהו זן שונה...קטן יותר ומכווץ ורק אדום)

59 משקה ללא ירקות ? איציק תירוש
  • 18:25
  • 05.02.13

ירקות זה אכן המרכיב העיקרי של התזונה שלי, כך שאני מסכים בהחלט עם ההמלצות. אבל יש לי בעיה עם מרכיבי המשקה הנ"ל _ מה קורה עם במקום
5 גרגירי מלח אטלנטי אטעה בספירתם ואשתמש ב 8 גרגירים. זה עדין
בסדר ?

פעילות
המלצות