מסעדת רג'ינה: פארודיה על מסעדות רעות

חדר אפלולי ועגום, פירורים עתיקים דבוקים לשולחן, מלצרית שתקנית, 
מרק שהוגש קר ואז כנראה חומם במיקרו, אורז שחומו נבדק לעינינו בכף היד של המלצר. רג'ינה בתחנה: חובבנות חסרת כישרון

“רג’ינה” היא, עד כמה שאפשר להתרשם בארוחת ערב אחת, מה שהיה קורה אילו קפקא היה כותב לאחים מרקס. זו לא סתם מסעדה רעה: זו מסעדה שנראית כמו פארודיה מדכדכת על מסעדות רעות. כמו מקום שבו חוג חובבים חסרי כישרון יוצא מגדרו כדי להציג מערכון שתכליתו להגחיך את כל מה שרע במסעדנות הישראלית, אבל באיזושהי גאונות דרמטית, בֶּקטית כמעט, עושה את זה כך שהטרחנות השלומיאלית שבה מבוצעת ההצגה עצמה מגחיכה כל אלמנט בעוד ועוד רמות של פארודיה. בקיצור, “רג’ינה” היא מקום שאפשר לבלות בו ערב בלתי נשכח.

התקשרנו עשר דקות לפני שהגענו למסעדה והזמנו מקום. “יש רק בחוץ”, אמר הצד השני. הגענו. “בפנים או בחוץ?” “בפנים”. דונמים על דונמים של שולחנות פנויים נפרשו בחלק הפנימי של המסעדה. ואז, במחווה ראשונה לקפקא, הובלנו דרך לבירינט חדרים ללשכה קטנה שנמצאת בפינת המבנה. והמציאות החלה להיטשטש. ישבנו שם, בחדר גבה תקרה, אפלולי ומטויח, שהיו בו ארבעה שולחנות. זה היה חדר עגום מאין כמוהו (אילו קפקא היה כותב את המערכון הזה, הוא היה נקרא כנראה: “במושבת העגומים”). משהו בתאורה, בפרופורציות, בכך שלאורך כל הארוחה הרמקולים שהשמיעו מוסיקה עבדו רק חמש דקות, גרם לכך שהאווירה בלשכה הקטנה הזו היתה מצמיתה.

“רג’ינה” בתל אביב. הרגע שבו המחזאי הגזים
“רג’ינה” בתל אביב. הרגע שבו המחזאי הגזים. צילום: דודו בכר

היה לנו הרבה זמן להתרשם מכך, מכיוון שאחרי שהובלנו למקום וקיבלנו תפריטים נשארנו לבדנו במשך עת ארוכה. מה שאיפשר לנו התבוננות יסודית בשולחן שלפנינו. הלוח העליון שלו היה עשוי מכפיסי עץ נפרדים. בין הכפיסים היו רווחים גדולים, וברווחים האלה נפרשה ברבגוניות מרהיבה ההיסטוריה הקולינרית של השולחן: גרגר אורז תקוע כאן, כמה פירורים לא מזוהים תקועים שם, משהו חום כהה תקוע במקום שלישי. אני לא מתפלא שכל הפירורים האלה נשארו צמודים לשולחן. שכן המשטח העליון שלו היה כל כך דביק, שבמשך הארוחה כולה לא העזנו להשעין עליו את המרפקים. וכך ישבנו זקופים, בוהים, בחדר העגום, והמתנו.

לבסוף אי אפשר היה לשאת יותר את הדיפרסיה. הלכתי לאיש שהושיב אותנו ושאלתי אותו אם מלצרית יכולה לגשת אלינו. כן, הוא השיב. ומיהר לקיים מילולית. אל השולחן שלנו ניגשה מלצרית. וניצבה שם בדממה שותקת. זה חדש. מלצרית שפשוט נעמדת ליד השולחן ושותקת. יכול להיות שהעגמומיות פגעה גם בה? חיכינו עוד רגע, ואז, במבוכה, ניסינו לנסח הזמנה. השותקת נעלמה. כמה דקות מאוחר יותר הגיע לחדר מלצר. אחרי שסיים לפנות משולחן לידינו, הוא הגיע לאמצע החדר, ואז הסתובב ונבח לעברנו: “חברים, אתם הזמנתם?” לרגע נרעדנו. לא רק בגלל הקול ששבר את הדממה, וגם לא בגלל צורת הפנייה הגולאגית, אלא בגלל תנועת היד שלו: האיש ליווה את הפנייה במחווה גורפת ביד פשוטה לפנים. כן, הודינו בהכנעה, הזמנו.

חיטטנו קצת בדג

רג’ינה” בתל אביב
רג’ינה” בתל אביב. צילום: דודו בכר

הזמן חלף, הפירורים פשטו ולבשו צורה לנגד עינינו, ובתום המתנה ארוכה, שבה היתה לנו הזדמנות לשמוע את השולחן שלידנו נכנס לאווירה: “כבר פעם שלישית שאנחנו מבקשים”, ואחרי עוד עשר דקות “כבר פעם רביעית שאנחנו מבקשים”, הגיעה מנה ראשונה אחת. מרק גונדי עם אורז. המרק היה קר. לגמרי. קראתי למלצר. “המרק קר, אפשר אולי לחמם אותו קצת?” “מהמם”, היתה התשובה. ברגע הראשון חשבתי שלא שמעתי טוב. אבל אז ראיתי בעיניים כלות את מה שהוא עשה: המלצר הניח את ידו על צלחת האורז שהגיעה ליד מרק הגונדי, החליט, על דעת עצמו, שהאורז חם דיו, לקח את המרק ונעלם. את צלחת האורז הוא השאיר. זה היה הרגע שבו המחזאי הגזים. הסיטואציה כולה התפוררה. מי יכול להאמין להפרזה הזויה שכזו? אתה רוצה לעשות פארודיה על שירות זוועתי? בטעם. למה להגזים?

בזמן שאספתי את עשתונותי (זה לא היה קל: חלקם נדבקו לשולחן) הגיע המרק המחומם. ואז הבנתי שכנראה שבמטבח של “רג’ינה” לא עובד טבח, אלא מיקרו. המרק היה לוהט כמו שרק מיקרו מסוגל לחמם מרק. וסר טעם כאילו המיקרו גם בישל אותו. וכל הזמן הזה – תודה ששאלתם – המנה הראשונה האחרת עדיין לא הגיעה. ואז, היא הופיעה. התפריט מתאר אותה כ”פילה דג צרוב על מטבוחה”. כותב יצירתי פחות היה אולי מתאר את המנה כ”חתיכת דג קרה ושמנונית ששמו על חתיכות גדולות של עגבניות קרות”. חיטטנו קצת בדג בחוסר אמונה, וויתרנו.

היתה לנו גם מנה ראשונה שלישית: צ’יפס ביתי עם איולי שום. הצ’יפס הגיע, לאיולי לקח המון זמן. נו, טוב, זה קצת מוגזם לבקש ממיקרו לזכור מנות מורכבות. הצ’יפס הזכיר בצבעו ובמרקמו את המשטח העליון של השולחן. אכלנו קצת צ’יפס וביקשנו שיפנו את השולחן. מי יודע: אולי העיקריות יצילו את המצב. המלצר הבחין שהצלחות חוזרות מלאות למטבח ושאל אם להשאיר את הצ’יפס. כן, עניתי במהירות. “אה”, הוא אמר, “קרן אור יחידה”. לא רציתי לקלקל לו את השמחה ולספר לו שביקשתי להשאיר את הצ’יפס כי הוא כיסה על גוש חשוד במיוחד שהיה תקוע בין לוחות השולחן.

רג’ינה” בתל אביב
רג’ינה” בתל אביב. צילום: דודו בכר

המלצר פינה את הצלחות וחזר. “אפשר לשדרג אותכם?” התשובה היא כן, בהחלט. למה לא? בכל אחד יש משהו שאפשר לשפר. ובזמן שתהיתי אם הוא מתכוון לשפצור כירורגי או אינטלקטואלי, החלטתי שאולי לא זה המקום ועניתי לו שבאמת תודה, אין צורך, הכל בסדר. “זה בסדר שהכל בסדר”, הוא אמר, ושאל שוב אם אפשר לשדרג אותנו. בשלב הזה, כשנזכרתי במחוות היד שלו מקודם, כבר התחלתי להיות מבוהל. בסוף סגרנו על “הכל בסדר”.

המלחייה היתה טעות

ואז הגיעו המנות העיקריות. זאת אומרת, לא בדיוק הגיעו: הגיעה. מנה שנקראת בתפריט “שווארמה סינטה על טחינה וסלט של בצל וסומק שמוגשת עם לחם מרוקאי”. כבר שנים שלא אכלתי בשר כל כך צמיג. זה היה כמו ללעוס סולייה שבושלה בכמון. חשבתי שאולי קצת מלח יעזור. טעות קשה. המלחייה היתה כל כל דביקה שבקושי הצלחתי לנער אותה מהיד. בינתיים, בזמן שתהיתי אם יש בעולם עוד שווארמה שהיא תמורה כל כך גרועה למחיר (92 שקלים ישראלים חדשים, לא גרוש פחות), הזדחלה לשולחננו גם המנה העיקרית השנייה: קציצות בגדד ברוטב שזיפים וסילאן. היה קצת קשה להתרשם מהן, כי פרק הזמן האינסופי שעבר בין סוף המנות הראשונות להפצעת העיקריות לא הספיק לצוות הפעלתן של רג’ינה כדי להניח על השולחן סכין ומזלג. וגם אחרי שהם הניחו את הצלחת, הם לא נתנו לפרט קטן שכזה להפריע לשגרה שלהם.

פניתי למלצרית וביקשתי סכין ומזלג. היא חזרה עם מזלג. “אפשר לקבל גם סכין?” היא חזרה עם סכין. חבל. יותר טוב אם לא היינו מנסים את הקציצות. אלה היו קציצות שהזכירו חדר אוכל: לא של צבא, של כלא צבאי. מהסוג שמקבל בסרטים תקריב רגע לפני שפורץ המרד הגדול. הבעיה היחידה היתה שבגלל כמויות הסילאן במנה קשה היה לקבוע למה הן דומות יותר: לקציצות בכלא צבאי או לקומפוט.

עם הקציצות הגיע אורז. גם הוא בא מאותה אסכולה קולינרית: חלק מהגרגרים היו קשים וחלקם האחר היה דייסתי. הבעיה היחידה היא שלעולם לא אדע אם האורז והקציצות היו קרים כשיצאו מהמטבח או שהם התקררו כשחיכינו למזלג ולסכין. בשל חולשה רגעית החלטתי לא לבקש שיחממו את הקציצות. בשל אותו מורך רוח – בלתי מקצועי בעליל - גם לא הזמנו מנות אחרונות. ביקשנו חשבון, שילמנו ויצאנו. ופתאום, כשהתחלנו להתרחק מ”רג’ינה” שמנו לב לתופעה מדהימה: לאט לאט, כמו בסצינה מסרט, העולם החל להתמלא צבעים. בלי ששמנו לב, בזמן שבילינו במושבת העגומים, לא רק הטעמים, הצלילים והריחות התפוגגו: גם הצבעים. סלפסטיק קפקאי בשחור לבן. גאוני. איך לא חשבו על זה קודם?

רג’ינה, מתחם התחנה, בית 10, תל אביב. טל’ 03-7367474

רג’ינה” בתל אביב
רג’ינה” בתל אביב. צילום: דודו בכר
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 לצערי אתה ככ צודק....  (לת) חגית
  • 11:05
  • 01.02.13

02 לא מבינים את המשמעות של המילה שירות. הערסיות מתפשטת כמו סרטן בחברה!  (לת) מדינת שראל!
  • 11:08
  • 01.02.13

03 אאוץ'.  (לת) כ
  • 11:14
  • 01.02.13

04 זה מסעדה כשרה, למה ציפית? מגחך
  • 11:20
  • 01.02.13

הארוחה הבאה - בסינית הכשרה במלון פנורמה בכרמל - מסע בזמן לשנות ה-70. רק שם תמצאו אגרול שרוף ספוג שמן ורוטב חמוץ מתוק אדום-בוהק שכבר נאסר למאכל אדם בארה"ב.

05 ידוע כי סופרים צריך לעבור חוויות של סבל ומצוקה בכדי להוציא יצירות ספרות גדולות מתחת לידיהם מוזה
  • 11:23
  • 01.02.13

ובכלל, כשגודל האותיות של ה"כשר" הוא כגודל אותיות שם המסעדה, אין לך מה לחפש שם. סדר העדיפויות של הטבח ברור....

06 כתוב מצחיק.  (לת) שבע
  • 11:30
  • 01.02.13

07 מתאים בדיוק לבוחרי 'זועביז' למיניהם  (לת) מסעדה כשרה וטהורה
  • 11:33
  • 01.02.13

08 אכן נשמע נורא אבל כתבנו לא התענג יותר על כתיבה מרושעת להפליא  (לת) מלך השוארמה
  • 11:34
  • 01.02.13

09 קונפליקט בין "מתחם התחנה" לאיכות ? ראיין
  • 11:34
  • 01.02.13

או סתם צ'חצ'חים / פרח'ים שהשקיעו במקום הספציפי הזה ?

10 כן אבל, טוביה
  • 11:34
  • 01.02.13

המסעדה כשרה

11 אתם יודעים מה ההבדל בין מבקר מסעדות לסועד שלא מוכן שיתיחסו איליו כאל מובן מאיליו? שפוט מסכן
  • 11:44
  • 01.02.13

המבקר ממשיך לקבל את הכל בהכנעה אף שאיני מבין מדוע, לעומת סועד עם מינימום של כבוד עצמי, שהיה מתפנה מהמקום במהירות הבזק. ואם לא לאחר שצפה בשיירי הארוחות הקודמות התקועים בחריצי השולחן, אז בוודאי לאחר הפניה "הזמנתם" ושפת הגוף של המלצר.

תת המקומות הללו (mediocre מילה טובה מדי עבורם) ימשיכו לפרוח כפטריות לאחר הגשם, כל עוד יהיו פריירים הפוקדים אותם. הלוואי שהמקום ייסגר ובמהרה!

12 מה?... איך זה קרה? :( מיכל
  • 11:46
  • 01.02.13

המקום הזה היה מושלם!!!! גם להם עלה לראש? מה קורה?...
חגגתי שם יומהולדת, אירוסין...
חבל חבל חבל

13 ירחם השם דניאל
  • 11:46
  • 01.02.13

תודה שחסכת זאת מאיתנו.

14 כזו קטילה לא נראתה מימי גמזו :)  (לת) אריק
  • 11:52
  • 01.02.13

15 :(  (לת) נעמה
  • 11:54
  • 01.02.13

16 איזו חוויה מבאסת...  (לת) עגמום
  • 11:55
  • 01.02.13

17 הם גם לא שילמו לי משכורת מלצר לשעבר
  • 11:59
  • 01.02.13

רג'ינה....
מסעדה מקסימה שממוקמת במתחם התחנה.
התחלתי לעבוד שם כשהמקום נפתח אך לצערי הם פיטרו אותו בטלפון לאחר כ-3 חודשים. בנוסף לכך, הם לא שילמו לי את המשכורת שסיכמו איתי :(
אז לפני שאתם מחליטים להגיע למסעדה, הייתי רוצה שתחשבו על דבר נוסך מעבר לכל הביקורת הנוראית שכתובה פה- על המסעדה, על האוכל, על השירות הנוראי (שלמען ההגינות אני חייב להגיד שאני לא מסכים עם כל הנאמר). בבקשה מיכם תחשבו על היחס המגעיל של בעלת המסעדה כלפי המלצרים, וכמובן על הלנת השכר...
שתהייה לכולכם שבת שלום ושל צדק חברתי...
בתאבון ;)

18 כתיבה נהדרת עדי
  • 12:00
  • 01.02.13

נהניתי לקרוא. תודה

19 לזכותם ייאמר קלאוס הנבזי
  • 12:01
  • 01.02.13

שהייתי שם עם משפחתי לפני חצי שנה ונהנינו. המנות היו טובות (לא מצוינות אבל טעימות, כן. שווארמה לא הזמנו) והשולחן היה נקי.

מה שכן, זכור לי שהשירות היה חובבני קצת. זו היתה הפעם הראשונה שראיתי מלצר לוקח הזמנה משולחן של 8 בלי לרשום כלום. תהינו בקול איך הוא יזכור הכול, ובסוף הוא באמת שכח איזו בירה או שתיים שמישהו הזמין. אבל את השאר הוא זכר איכשהו.

בכל מקרה, ביקורת מצחיקה ולו רק בגלל המשפט על הקציצות הצבאיות.

  •   מלצרות מקצועית סתם ככה
    • 13:05
    • 01.02.13

    הי, אני מקווה שהמסעדה תוכל לשקם את עצמה בכל המובנים. לא מכירה את המקום. בכל מקרה רציתי לספר שמלצרים מקצועיים וטובים באירופה לפעמים מתהדרים ביכולתם לזכור את ההזמנה מבלי לרשום.
    יום טוב וחוויות קולינריות מספקות יותר!

20 הייתי עוזב מיד נוכח הלכלוך, אבל אז כנראה לא הייתה כתבה. בכל מקרה הפרייארים מתחלפים וכך המסעדה כנראה שורדת.  (לת) האיש שבא לסעוד
  • 12:02
  • 01.02.13

21 הרסת לי את התיאבון.  (לת) דבק דבק תרדוף
  • 12:04
  • 01.02.13

22 מהמם! מישהו שפוי
  • 12:06
  • 01.02.13

אני לא מכיר את המקום ומעולם לא אכלתי בו (ולאור זה שהוא כשר, בספק אם זה גם יקרה אי פעם), אבל הרבה זמן לא צחקתי כל כך מביקורת לאוכל.

23 כשעשית ויקי על קפקא, לא היה כתוב שהוא לא כתב "מערכונים"? רק שאלה
  • 12:08
  • 01.02.13

אי אפשר להתנשא באוכל, ואז לצאת "רג'ינה" בספרות.

24 שגיא כהן אבי
  • 12:11
  • 01.02.13

אכלת לסעוד במסעדה כשרה ? היתכן...? הרי אם אתה לא תשביע את רעבונך בבשר חזיר למנה עיקרית לא תבוא לעולם על סיפוקך , לא ביקרתי במסעדה אבל הביקורת נראת לי חשודה משהו...

25 ובבניין הארץ ננוחם.  (לת) מזעזע
  • 12:17
  • 01.02.13

26 מי הולך למתחם התחנה?  (לת) יואב
  • 12:19
  • 01.02.13

27 מצחיק מאוד. למה לא קמת והתפנית? אבל הכתיבה דנה
  • 12:21
  • 01.02.13

ממש קורעת מצחוק!

28 כל זב חוטם פותח מסעדה ומפסיד את המכנסיים וכל הכסף בתוכם וואי וואי איזה זועה
  • 12:22
  • 01.02.13

אנשים לא מבינים שמסעדנות זה מקצוע רציני ביותר , פותחים מסעדה , משקיעים כסף , לא יודעים לתחזק ולנהל , וככה מפסידים את הכל .
ולכם המבקרים , למה לא ברחתם הרבה קודם ??
באותו רגע שהשולחן היה מלוכלך ? , או באותו רגע שראיתם שריק ?
או באותו רגע שלא נגשו אליכם , ??
יש סימנים ראשונים , שמזהירים את המבקר במסעדה לברוח מהר
כי מי שלא בסדר בהתחלה , יהיה יותר לא בסדר בסוף .

29 צודק 100% דורון
  • 12:24
  • 01.02.13

לקחתי לשם קרובת משפחה שאוכלת כשר, היה פשוט אוכל דוחה
זה פשוט רמאות, לא פחות.
הרבה פחות טעים מכל אולם שמחות ממוצע

30 נראה שהיה שם מספיק דברים הזויים מבלי שהכותב יפליג, יעשה דרמה על כל פיפס ויתרץ כל דבר שכן אכל באיזו העלבה..  (לת) מה ציפית ממקום כשר?
  • 12:27
  • 01.02.13

31 זה עונשו של הסועד במסעדה כשרה.  (לת) איסר יהודה אונטרמן
  • 12:32
  • 01.02.13

32 אין זה מובן מאליו שעגמומיות מעניקה השראה. נא לקרוא את הפתיחה של ספורו של אדגר אלן פו רוכבנשווילי הבן
  • 13:07
  • 01.02.13

נפילתו של בית אשר, על מנת להעריך את כותב המאמר הזה, ובעיקר את פו.

33 בישראל אין לבתי עסק מושג קלוש על איך לתת שירות. צאו רבותי אל אירופה ותראו איך זה צריך לעבוד.  (לת) שה מאלני
  • 13:08
  • 01.02.13

34 אני אהבתי את העשתונות שנאספו לאחר שנדבקו לשולחן  (לת) פחח
  • 13:11
  • 01.02.13

35 קורעעע דוד
  • 13:33
  • 01.02.13

חזק!! שפכת את אישתי על הרצפה...

36 שלט "כשר" ענק בחוץ זה תמרור אזהרה!!! דויד
  • 13:44
  • 01.02.13

מה כבר אפשר לצפות ממסעדה שמכריזה על "כשר" כתכונה הכי טובה שלה.
טעים זה בטח לא.

37 צודק בהחלט חרה של מסעדה ! רפי
  • 13:46
  • 01.02.13

חרה של מסעדה !

38 דווקא בתמונה זה נראה יפה מאוד  (לת) מה
  • 13:52
  • 01.02.13

39 לא מבין את כל המתלוננים אייל
  • 14:25
  • 01.02.13

זה לא קשור לכשר או לא. יש מסעדות כשרות למהדרין עם אוכל מצוין ושרות מצוין, מה הקשר? ומבקר מסעדות אמור לאכול במסעדה את כל הארוחה ואז לבקר, משל היה מבקר קונצרטים, הרי לא היה קם אחרי היצירה הראשונה והולך הביתה...

40 אאוצ׳  (לת) אלוהים ישמור
  • 14:40
  • 01.02.13

41 ביקורת סיג
  • 14:43
  • 01.02.13

נכון או לא, נקרעתי מצחוק וגם זה משהו

42 זה לא רק אוכל עומר
  • 14:58
  • 01.02.13

שגיא, מבחינתי אתה מוביל המהפכה החברתית הקולינרית. ישר כוח

43 מסעדה מדהימה. משמיצים כי היא הכשרה היחידה במתחם התחנה. אסף
  • 15:02
  • 01.02.13

אווירה מדהימה והאוכל מצויין.

44 שגיא, למה נשארת?  (לת) אחד שהתגרש מאוחר מידי
  • 15:02
  • 01.02.13

45 יש סיכוי שהבעלים יפשטו רגל, אז למה צריך להוסיף ולכתוב בדרמטיות?  (לת) לימור
  • 15:07
  • 01.02.13

46 אין, גמרת אותי. ואותם. ביקורת מענגת
  • 15:16
  • 01.02.13

כלבים שוטים לא מחסלים ככה.

47 רגינה מקום מזעזע תל אביבי
  • 15:31
  • 01.02.13

גם אני אכלתי את החרפה שנקראת שווארמה עם טחינה , לא הייתי משלם על זה יורת מ-20 שקל. למעשה שווארמת דאבוש איכותית פי כמה וכמה מהעליבות הקולינרית שהוגשה לי. זה עלה לי כמעט אותו דבר רק שזה היה כלול בעסקית - ולא זה לא מעודד אותי כלל. חרפה של מקום ולא ברור לי איך הוא מוסיף לפעול.

48 אוקי...לא מוצלח, אבל למה כל התגובות הסמי -אנטישמיות האלה ?! שירלי
  • 15:47
  • 01.02.13

יש לא מעט מסעדות לא כשרות שהן לא מוצלחות (בהמעטה)...מה הקשר לכשרות ?! אוכל כשר יכול להיות נפלא לא פחות מכל אוכל אחר. אוכל שמוגש קר, חסר טעם בליווי שירות מתחת לכל ביקורת לא קשור לכשרות. נ ק ו ד ה .

49 הרגשתי לרגע כמו דמות עבשה אוהבת לסבול
  • 15:50
  • 01.02.13

בסיפור של בלזאק כשקראתי את הביקורת המשובחת הזו , תודה על הצחוקים , נקרענו פה :) !! בברכת מלחייה דביקה לבעלת המסעדה , שבת שלום וכשרות לך גבירתי .

50 נהניתי מכל שורת כתיבה. שאפו על הטור.  (לת) cc
  • 15:52
  • 01.02.13

51 אכזריות, אכזריות, אכזריות אתי
  • 15:52
  • 01.02.13

כמה כואב שבכתבה אחת על ידי מבקר מסעדות אכזר הורס המבקר פרנסה לכל כך הרבה אנשים, גודע חלום שסביר להניח נבנה שנים אחר שנים ומוציא את הצד הכל כל מכוער של העיתונות החוצה. לא נהנית? אל תחזור למקום, תעיר לבעלי המסעדה אבל לכתוב כתבה כל כך הרסנית עם השלכות כל כך כואבות. שהכותב יתשתמש בכוח שלו לקדם עסקים ולגרום לחשיפתם של מקומות שראויים להערכה. רק חבל שהוא מנצל את הכוח שלו לרעה ורומס עסקים קיימים.

  •   חלומות של אנשים חלם
    • 00:16
    • 03.02.13

    מבקר אכזר גודע חלום שנבנה שנים על גבי שנים? את באמת חושבת שיש לטפח חלומות של שנים שזו תוצאתם? אולי גם נחשב אכזריים שאנו קוטעים למישהו חלום של שנים לבנות מכונית איומה, או עיצוב מכוער, או להיות מחנך לערכים מתועבים - איזו אכזריות לקטוע את החלום!
    תפקיד המבקר הוא בדיוק לחשוף את אלו שעושים עבודה רעה וגורמים סבל. הוא אינו גוזל מקומות עבודה - הוא תורם לכך שמי שבאמת ראוי יצליח, ומי שלא - יחליף מקצוע (או יישתפר לאלתר). "לקדם את הטובים"? אם הם ראויים - למה לא, אבל בדרך כלל הטובים מתפרסמים היטב בזכות מעשיהם. הצד המכוער של העיתונות? מועיל, מוכשר, מקצועי, שנון ומשעשע מאד - זו עיתונות במיטבה.
    את, לעומת זאת, לא יזיק לך לחשוב קצת. אני מנסה לומר זאת "בלי אכזריות".

52 כתיבה נפלאה בתשלם
  • 16:14
  • 01.02.13

רחל טל שיר נתנה המלצה לטבעונים לקרוא את כתבותיו של שגיא כהן.
אני מאד מודה לה על כך...כתבות מעולות , משעשעות להפליא ומשקפות את מצב הקולינריה הציני במדינה שכל שירותיה ותרבותה דומים..
מחכים לעשות שינוי!

53 מסכים לשיעורין הורנר
  • 16:17
  • 01.02.13

גם בחלקי נפלה הזכות המפוקפקת לסעוד ברג'ינה (חבר דתי שקפץ לביקור..)
היא ההפך הגמור מ"פשוט וטוב" , מתיימרת , יקרה , לא מעניינת . בחלל הפנימי לא הייתי , אבל החוץ (מבחינת עיצוב ואוירה) ממש סבבה (משום מה הזכיר לי במקצת את המקס בווילג' (איטלקית) . אבל רק ברמת האווירה /עיצוב. ורק קצת. הטרגדיה היא - וחשבתי על זאת כבר אז - שההיצע של בילוי קולינרי לשומרי כשרות בעירי האהובה הוא כה דל - שזו התוצאה הבלתי נמנעת . למה להתאמץ כשאפשר גם בלי?! הוא הדין לגבי רוב רובן של הדירות בעיר . בעלי הבתים לא משפצים שכן מה הטעם?! גם כך יגיע הלקוח שיהיה מוכן לשלם מחיר מופרז ולקבל בתמורה דיר חזירים.

54 מסעדה מדהימה אכלתי שם השבוע
  • 16:49
  • 01.02.13

שירות מעולה, יחס מקסים ואוכל משובח. צרות עין ברורה של הכותב. כה חבל.

55 ווואוצביונו או יחילצוק צבי
  • 17:10
  • 01.02.13

לא היה יותר אחראי לקרא למנהל האחראי ולספר לו את מה שהוא לא יודע שקורה אצלו עלמנת שמר ישפרו וכל האורחים האירים לא יסבלו

56 כתיבה שחושבת עצמה לשנונה איתמר
  • 17:11
  • 01.02.13

לא אהבתי את הסגנון

57 ביקורת דוד ארגוב
  • 17:12
  • 01.02.13

מחי שהולך לאכול במסעדה כשרה שלא יבוא בטענות.

58 זה ברור שמדי פעם שגיא כהן הולך למסעדה שברור מה יהו התוצאות של לאכול בה, מסעדה כשרה במתחם התחנה, זה רק מבוא לפגן מדהים של מלל. רק בשביל הכתבות האלו ראוי שיפתחו את המסעדות העלובות האלו, וברור ששגיא כהן מבין את זה. כל הכבוד  (לת) אוהב
  • 17:18
  • 01.02.13

59 האם המלצרים באמת נוקמים בבעלת המסעדה רונית
  • 17:31
  • 01.02.13

ברגע שבעלי המסעדה בודקים רק את ההכנסה בקופה ולא את מצב הדביקות של השולחנות, גורל המסעדה נחרץ .
חבל לבזבז מסעדה עלובה כזאת במתחם כל כך מושקע.
כניראה שגם המלצרים והטבחים מבצעים זובור על מעבידיהם ולרוב זה נעשה כתגובה איטלקית ליחס גרוע לעובדים.

60 קיבלו את העונש הראוי לצפומפונים. מה רע בפלאפל בעמידה בקומה השישית של התחנה המרכזית?  (לת) צבי
  • 17:41
  • 01.02.13

61 כתיבה מצוינת! נהניתי מכל רגע  (לת) תאיר
  • 17:43
  • 01.02.13

62 הנה גזיר עיתון שלא ימסגרו ויתלו במסעדה. ליה
  • 17:44
  • 01.02.13

כתיבה שנונה ונהדרת.

63 מצחיק בטירוף  (לת) אני
  • 17:50
  • 01.02.13

64 התיאור באמת הזכיר לי את ה"סעודות" בכלא הצבאי האשכוזנאציוני-אבל שם לפחות היה לי אח"כ סקס מהסרטים  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 17:54
  • 01.02.13

65 מאוד נהניתי מהפירוט של הזוועות, בהחלט משעשע, אני רק מקווה שהם באמת היו גרועים ולא נעשה כאן עוול רציני.  (לת) חובב בישול
  • 17:59
  • 01.02.13

66 חחחח מצחיק קרן
  • 17:59
  • 01.02.13

ממש הצלחתי להרגיש את מה שאתה הרגשת תוך כדי הקריאה שלי
למסעדה הזו לא אלך לעולם

67 רגע, אז לא הבנתי, אתה ממליץ או לא ?  (לת) פוסט טראומה
  • 18:15
  • 01.02.13

68 במציאות זה עוד יותר גרוע  (לת) לצערי הייתי שם
  • 18:44
  • 01.02.13

69 אח, אח, כמה שהעיתון מתאים לקוראיו. ברגע שנמצאה מסעדה גרועה יטילו חלק מהקוראים את האשם בזה שהיא כשרה. הרי מי שקרא יכול היה להבין שלא זו הסיבה . אבל על מה נלין ? עיתון שכול התעקשות של הממסד על קיום חוק הכשרות זוכה אצלו לסיקור נרחב ותוקפני, אפילו היה זה בטבריה הרחוקה, גורר אחריו שובל של קוראים עוורים הששים לדקלם בנאמנות את האג'נדה האנטי דתית שלו. כל הכבוד להארץ על שטיפת המוח המוצלחת. מגיבים אלו, אגב, מעידים על עצמם שהם מתקדמים ונאורים.  (לת) חותם ביום שבת
  • 18:47
  • 01.02.13

70 ביקורת משעשעת, כתובה נהדר  (לת) גלי
  • 19:12
  • 01.02.13

71 רגינה שרי
  • 19:14
  • 01.02.13

ממש הכל נכון ומחירים בשמים

72 הנאת אוכל הוחלפה בהונאת אוכל. קלצונה בולגרית
  • 19:30
  • 01.02.13

בשביל מה אתה הולך לכאלה מקומות ?. תבין מנה פלאפל או סביח בדרום תל אביב ואתה מבסוט , מרביץ סיבוב על הבטן וגם אשתך שמחה שלא בזבת כסף. אחר כך תוכלו לשמוח ביחד ולרף הנולד תקראו שמחה . יש עתיד !

73 talented writing, really funny!  (לת) d
  • 19:32
  • 01.02.13

74 כמה עלוב מצדך, שגיא שי
  • 20:05
  • 01.02.13

כ"כ עלוב. סגנון הכתיבה פה הוא כה יפה ומדויק, אבל התוכן... אוי התוכן.
אני באמת לא יודע איפה להתחיל, אבל הגעלת אותי כל כך שכדאי שאגיב.
מי ישמע מה קרה - מלצר נגע בידו (המזוהמת וודאי, כי מלצרים הם תת-אדם ולא נפשות טהורות שכמותינו) באורז שלך? אז מה? מישהו מת? קילל אותך? ירק לך באוכל? סדר העדיפויות שלך הוא כ"כ קלוקל. אין איך לתאר את זה.
לאנשים שונים יש תנועות גוף שונות. אז מה? מה אתה מזדעזע? הוא לא למד באותו בי"ס מלוקק לנימוסים והליכות כמותך? רוב המדינה מורכבת מאנשים קשיי יום, שאוכלים עם הידיים ומדברים בקול רם. זה לא יאה לך? כמה חבל. אני בכוונה לא מתרכז ברמה של האוכל - זה בכלל לא מעניין אותי וגם איך אוכל לדעת האם אתה מלין מסיבה נכונה או לא אם לא אכלתי שם. אבל הבחור שאל אותך: "חברים, הזמנתם כבר?" עוד רגע ותוציא עליו גזר דין מוות בסקילה בכיכר העיר. לא לרמתך? הוא לא מעונב כיאות? כנראה שהוא סטודנט, שעובד בעוד מסעדה או שתיים, מנסה להתקיים, אולי ללמוד תוך כדי, וגם לתת לך שירות - מה אתה רוצה, כפפות לבנות?
ידידי שגיא - סגנון הכתיבה שלך מופלא ומדויק. אבל עולם הערכים שלך והדברים עליהם אתה מלין, במקצועיות שכזו, פשוט עצובים. האם זוהי תרומתך לעולם? קיטורים עד בלי די? ועוד על אופי של עובדים קשיי יום, ששכר מינימום אפילו לא מקבלים אבל אתה מצפה מהם כמובן לחיוכים עד השמיים? אם כן, אני סבור שאפילו למלצר שהפיל אותך מהכיסא יש יותר תרומה בעולמינו מאשר להתבכיינותך העלובה.
עצוב, כואב, מרגיז גם, לקרוא את הטור הזה. מי ייתן ותפקח את עיניך ותראה קצת כבוד בסיסי לבני אדם. טיפה. את האוכל תשמיץ, או אל - לא אכפת לי.
ולכם שקראתם את הכתבה - תמיד זכרו, שהשמש אינה זורחת מישבנכם כל בוקר. אף בוקר, בעצם.
שבת שלום ומבורך.

75 מי הבעלים של הקטסטרופה הזו הקרויה מסעדה?  (לת) שאלה
  • 20:23
  • 01.02.13

76 חבל ירמי
  • 20:28
  • 01.02.13

כל כך חבל על מקום שהיה פינת חמד עם אוירה וחוויה קולינארית ממעלה ראשונה זהו מקום שנבנה בקונספט של פעם ואוכל בייתי הוביל את פתיחת המטבח איש מקצוע מעולה שלצערי לא זכה להכרת תודה מבעלת המקום ולאחר תקופה עזב הבעלים חשבו רק על גריפת רווחים תוך ניצול מחפיר של העובדים במקום אין פלא שהגיעו למצב הזה וחבל

77 באמת מקום גרוע ניב
  • 20:33
  • 01.02.13

אולי בגלל שהמתחם פונה לתיירים, מקום יקר בטירוף עם אוכל לא טעים ושירות גרוע.

78 כתיבה יפה, אבל ממתי שגיא כהן מבין באוכל????  (לת) שי
  • 21:20
  • 01.02.13

79 זה מה שקורה שכל פישר הופך להיות מבקר מסעדות!!!  (לת) רון
  • 21:34
  • 01.02.13

80 מתחם התחנה הוא מלכודת תיירים פראיירים אחת גדולה, אין שם אפילו מסעדה אחת נורמלית במחירים שפויים, יקרעו לך את הצורה בכל פינה, יש להוציא חוק עירוני שאסור להתקרב למקום הזה..  (לת) רונן
  • 21:49
  • 01.02.13

81 וואו... איזה ביקורת!!  (לת) עידו
  • 23:29
  • 01.02.13

82 אכן מסעדה נוראית אחד שברח בזמן
  • 23:34
  • 01.02.13

חיפשנו מנת בשר כשרה לסבא.
נכנסנו, הושבנו בחדר הנ"ל, כנראה ליד אותו שולחן מזוהם.
בהינו בתפריט המוזר והדביק. ביקרנו בשירותים ....
הריחות, התאורה, האקוסטיקה - שידרו לנו שזו טעות.
התנצלנו ונמלטנו על נפשנו.

83 סיפורו של כתב, בעל רקע ספרותי כלשהו (הוא ככל הנראה לפחות מודע לקיומם של קפקא ובקט), שרצה להוכיח להמון, באותות ובמופתים, את יכולתו הספרותית ואת רקעו התרבותי. מה חבל, שכשרון כתיבתו הספיק אך לכתיבת טור קבוע של ביקורת מסעדות שגיא
  • 00:37
  • 02.02.13

זה היה יכל להיות טור נחמד, אך הפסקה הראשונה היא פשוט ניסיון מעורר רחמים להוכיח לקורא עלום, שהכותב מסוגל להרבה מעבר לכתיבת טור מסעדה. למען האמת, להתרשמותי, ייתכן מאוד שהוא מסוגל אפילו לעבור את מבחן הבגרות בספרות, ובציון סביר.

84 מסעדה איכותית עם שירות מעולה. סתם ניסיון של המתחרים הקנאים להפיל את המסעדה  (לת) רג'ינה כהן
  • 00:48
  • 02.02.13

85 הגיע הזמן לגרום למסעדות כאלו להסגר - ומהר ככל האפשר גלעד
  • 03:43
  • 02.02.13

תודה למבקר שהזהיר. מסעדנות זה עסק רציני מאוד, לא לחובבנים ובטח לא לשרלטנים.

86 כל כך מלוכלך שלא שמת מרפקים על השולחן? מה, קפקא לא לימד אותך שלא שמים מרפקים על השולחן? עגל מרפק
  • 05:31
  • 02.02.13

כלומר, אתה ערס שיודע להגיד קפקא.

87 שווארמה ב92 שקל? מה זה הדברים האלה?  (לת) עקרב
  • 05:54
  • 02.02.13

88 true gil
  • 09:16
  • 02.02.13

Every word is true, this restaurant is a disgrace , they only survive because of random eaters, no one return for another try ...

89 האוכל לא משהו - הכתיבה לעומת זאת אלוהית!  (לת) יעל
  • 09:30
  • 02.02.13

90 נכון מאוד! אתמול הוזמנתי לשם והיה על הפנים!!! מבואסת
  • 09:54
  • 02.02.13

אתמול הוזמנתי לשם על ידי חברה, לארוע ארוחת בוקר והיה על הפנים. אוכל תפל, שירות נוראי. לא מומלץ!!!!!

91 המבקר כאמן. זיו
  • 10:22
  • 02.02.13

שגיא איש מוכשר. נהניתי מכל מילה.

92 אני חילונית, אבל התגובות כאן מרתיחות אותי: נכתב בשבת
  • 11:19
  • 02.02.13

מה הכשר בין מסעדה כשרה לבין מסעדה מלוכלכת? מה הקשר בין מסעדה כשרה לבין אוכל קר? מה הקשר בין מסעדה כשרה לבין מלצר שנוגע באוכל?

והגדילו לעשות התגובות (המלצות חיוביות ושליליות) לתגובה 7: כל שאר התגובות שהתייחסו לכשרות זכו להמון הסכמה. התגובה היחידה שהעיזה לפגוע לא רק בדתיים אלא גם בערבים - פתאום חורגת מהדפוס ומקבלת המלצות שליליות (ובצדק, במקרה שלה).

לגזענות יש כל מיני צורות, רבותי המגיבים הנאורים בעיני עצמם. איכס.

גילוי נאות: אני לא רק חילונית, אני גם שמאלנית.

  •   תגובה יפה אהבתי!  (לת) נולי
    • 23:21
    • 02.02.13

  •   אז אני אסביר לך דתל"ש
    • 13:01
    • 03.02.13

    נכון, לא חייב להיות קשר בין כשרות לאיכות המסעדה. אבל קשר כזה מתקיים. הסיבה היא, שאוכלי הכשרות נחשפים להרבה פחות סגנונות, מאכלים, טעמים וחומרי גלם.(ואני מעיד על כך ממקור ראשון, אכלתי רק כשר עד גיל 25) ולכן צריך להתאמץ הרבה פחות כדי לרצות אותם. כאשר אני סועד כיום עם קרובי, שומרי הכשרות, במסעדה כשרה בינונית לגמרי הם מלקקים את האצבעות. מובן מאליו ששירות גרוע ואוכל קר יפריעו לכל אחד בין אם הוא רגיל לאכול כשר או לא.

93 בשר בונה ביברוטי
  • 11:42
  • 02.02.13

צריך להחליף את ה-רי"ש ב-ו"ו בשם המסעדה

94 הייתי שם שלוש פעמים אילנית
  • 12:00
  • 02.02.13

בד"כ עם תיירים (מסעדה כשרה במקום תיירותי זה נכס שאין כמותו), השירות היה די טוב ברוב הפעמים. הכלים יפיפיים אבל האוכל פשוט לא טעים. כמה קשה לפספס קציצות או עוף (שהיה מתוק להחריד).או אפילו מרק עוף צח?
בקיצור - לא חזרנו - יקר, ולא טעים....

95 פארודיה ? בהחלט , על הצרכן הישראלי. אוהב אוכל טעים
  • 12:00
  • 02.02.13

לפני כשנה, אכלתי עם בת הזוג שלי במקום.אינני אנין טעם ולא מתיימר להיות ,
אבל כל כך גרוע זה היה.
כשלון קולוסאלי ,זו הגדרה שמיטבה עם המקום. מקרי למרבה הצער בהחלט לא. מה שנורא זה שהמקום מתהדר בביקורות אוכל מפרגנות. המלך לא עירום, הוא גוסס מקור ללא בגדיו.

96 קציצות בגדד ברוטב שזיפים וסילאן - מנה איומה במחיר עוד יותר איום ונורא.  (לת) דניאל פ
  • 12:09
  • 02.02.13

97 רג׳ינה סועד
  • 12:10
  • 02.02.13

עקרון דומה ברוב מסעדות ״ היוקרה״, מלצרים/מלצריות שאין להם מושג והאוכל תמיד מומלץ ומדהים, מחירים בשמיים, איכות על הרצפה, ובנוסף גם ״סיבונים״ בחשבון, במיוחד באם הזמנתם כמה משקאות... נסו את חמארה/ רפאל ותיווכחו איך ״עובדים״ על הציבור

98 רג׳ינה סועד
  • 12:10
  • 02.02.13

עקרון דומה ברוב מסעדות ״ היוקרה״, מלצרים/מלצריות שאין להם מושג והאוכל תמיד מומלץ ומדהים, מחירים בשמיים, איכות על הרצפה, ובנוסף גם ״סיבונים״ בחשבון, במיוחד באם הזמנתם כמה משקאות... נסו את חמארה/ רפאל ותיווכחו איך ״עובדים״ על הציבור

99 מצחיק מצחיק מצחיק - כתיבה מעולה. לדעתי, שגיא, אתה צריך לכתוב גם דברים אחרים. ספרות, נגיד  (לת) יניב
  • 12:20
  • 02.02.13

100 לכל המשמיצים רונן בצלאל
  • 13:38
  • 02.02.13

זה שהמסעדה כשרה זה לא אומר שכל המסעדות הכשרות גרועות.תתיחסו לכל דבר באופן ספציפי ולא כוללני.

101 מקום מזעזע מבקרת
  • 13:50
  • 02.02.13

אוכל ברמה תת רמה, האווירה מגעילה והשירות גרוע.. התבלבלו לנו עם החשבון פעמיים. גועל נפש של מקום

102 בגלל שהיא כשרה היא תמשיך לשרוד- זו מצוות-צדקה כנראה אלוהים
  • 14:05
  • 02.02.13

חוצמזה שהזיכרון שלנו קצר- הכתבה התפרסמה בשישי, במוצ"ש הקוראים כבר יסעדו בה...

103 מילים כדורבנות off
  • 14:36
  • 02.02.13

כתבה מצחיקה, לפחות זה, האוכל והשרות והאווירה שם באמת מזעזעים, היינו פעם אחת ולעולם לא נשוב לשם; חוסר טעם וחוסר שרות ובאמת תהיתי איך היא עדין שורדת. יש מסעדות כשרות מצוינות זו פשוט לא ראויה להקרא מסעדה. חבל אבל כך המציאות.

104 מזכיר את המלון ב"ברטון פינק". ואת הדמות הבלתי נישכחת שגילם ג'ון גודמן. "...אתה חושב שאני הרסתי לך את החיים ? אני גר כאן. תתאר לך... אני גר כאן !! "  (לת) Reuven Holzer
  • 15:01
  • 02.02.13

105 אני מתחיל לאט לאט להבין שהכתיבה והקריאה אודות חוויות זוועתיות במסעדות הפכו לחלק אינטגרלי - ואולי אף מרכזי - מן האנינות הקולינארית. פעם היה בון טון לדעת לנסח שמות של מנות מתוך תפריט צרפתי בלי לעשות צחוק מעצמך. היום הבון טון זה לדעת לספר כמה האוכל היה נורא. מה נאמר? שיהיה לכם בתיאבון.  (לת) ירון הטיבעוני
  • 15:15
  • 02.02.13

106 חחחחח עם כזאתי ביקורת צולבת בר
  • 15:52
  • 02.02.13

למה בכלל לתת כתובת וטל' של המסעדה? מי ילך לשמה, איכ.

107 פראייר, קום וצא! נשארת בפנים רק בשביל שיהיה לך על מה לכתוב?  (לת) עמית
  • 16:03
  • 02.02.13

108 הייתי בספטמבר 2011 ומאז לא העזתי לחזור אמנם אני תל אביבית חילונית צמחונית אבל צריך פה מסעדות כשרות לאורחים!!! ואין כמעט!!!!
  • 16:14
  • 02.02.13

אפילו את המנות הצמחוניות הם הצליחו לחרב. כנראה מה שמחזיק אותם זה היותם בין המסעדות הכשרות באזור. אותי הכשרות מעניינת רק כשאני מזמינה דתיים למסעדה- ולצערי אין כמעט מסעדות כשרות הולמות ומעניינות באזור תל אביב. כנראה שלרג'ינה ממשיכים לבוא רק עוברי אורח ואף לקוח קבוע בגלל המיקום שלהם - אבל אולי זה הזמן לפתוח עוד מסעדות כשרות בתל אביב!!!!

109 אני הלכתי פעם לבילוי במסעדה שקצרה הרבה שבחים עמית
  • 16:15
  • 02.02.13

אבל אף אחד מאלה שהייתי איתם לא היה מרוצה. הזמנתי שם כריך סלמון, ואחרי המתנה ארוכה כשכולם קיבלו את המנות אמרו לי "מצטערים, אין לנו כריכים, תצטרך להזמין משהו אחר.". ובמשך כל המפגש בא מלצר לשאול "הכל בסדר? הכל בסדר?". אבל מאז, כל ביקורת שאני קורא על המסעדה מלאה שבחים.

110 בעלי החיים שאכלת מאוד מזועזעים מהשירות  (לת) או שלא
  • 17:00
  • 02.02.13

111 אולי מסעדה גרועה אבל בטוח שגם היומרות הספרותיות של מבקר מזון זה.  (לת) מלכה
  • 17:36
  • 02.02.13

112 יחסי אנוש גרועים בתוך מסעדה יביאו לסגירתה  (לת) מלצרים ממורמרים
  • 17:39
  • 02.02.13

  •   יחסי אנוש רונן
    • 22:07
    • 02.02.13

    המקום הזה קיים מיום פתיחת התחנה ואף גורם לא בדק מה הולך שם באמת האם היא באמת כשרה והאם עובדיה קיבלו תנאי עבודה נאותים ואת שכרם שתיסגר ויפה שעה אחת קודם

113 קניתי גרופון למסעדה הזוועתית הזו...באסה....  (לת) אכלתי אותה....
  • 20:14
  • 02.02.13

114 לכל המלינים על עניין הכשרות. זו לא הכשרות כי אפשר לבשל אוכל כשר טעים. זה אלה שבוחרים להקים מסעדה כשרה. לא כולם, אבל רובם אנשים שפלים ומלוכלכים (אונטרמנטש)  (לת) אור גזמה
  • 20:47
  • 02.02.13

115 כתוב טוב, אבל למה לא קמתם ללכת - או מחיתם - כשהושיבו אותכם ליד שולחן מטונף???  (לת) sounds like self abuse
  • 21:42
  • 02.02.13

116 מה קורה? מה מיוחד? למה לבזבז מילים? הרבה יותר מועיל לכתוב רק ורק על מסעדות טובות, משקיעות, נקיות- כדי שנדע לאן כדאי ללכת!  (לת) שולמית
  • 22:11
  • 02.02.13

117 ירחם השף  (לת) גסטרונום
  • 00:42
  • 03.02.13

118 אומר לכם מה קרה לרג'ינה:היא היתה מעולה בהתחלה,ממש מסעדה מעולה אבל אליסטר ראומה
  • 00:58
  • 03.02.13

משו קרה בהמשך- היא גדלה והתרחבה, והיתה אובר מאוכלסת בפעם האחרונה שהייתי ולכן מחכים הרבה וכן, גם האוכל כבר לא מה שהיה. אבל בהתחלה היא היתה מעולה, ביתית, קטנה, בלי יומרות. אוכל של בית. כנראה גדלו והתרחבו וזה בא על חשבון הכמות. אבל לא נראה לי שהם יפשטו רגל. ישבנו שם בפסח האחרון ולמרות שמה שרצינו בכלל לא היה למרות שהופיע בתפריט ראינו שהיו המוני אנשים שם.

119 מסעדת קוצ'ינה תמר גדעון גולדשטיין
  • 09:46
  • 03.02.13

שלום שגיא. לפני כמה שבועות הללת ושיבחת את הארוחה העיסקית של מסעדת קוצ'ינה תמר. רציתי לדווח לך שעל סמך המלצתך, הזמנתי את אחי לארוחה בצהריים במקום ונפילה כזאת לא חוויתי זמן רב והיא הועצמה עקב העובדה שסעדתי מספר פעמים בשעות הערב במקום ותמיד יצאתי נלהב ומאושר. מעבר לכך שהאנטיפסטי ומרק העדשים שהוגשו באותו יום היו בנלים להחריד השערוריה הגדולה הייתה שביקשנו במפורש מהמלצרית לחכות עם הפסטות שהזמנו עד לאחר שנסיים את המנות הראשונות ולא חלפו דקותיים מבקשתנו זו וכבר התייצב מלצר חביב ומחייך עם הפסטות שלנו ליד שולחננו.
כמובן שסרבנו לקבל את הפסטות והוא נסוג בבושת פנים אלא שלאחר עוד דקה בדיוק חזרה המלצרית שממנה ביקשנו להמתין עם 2 הצלחות שבינתיים גם הספיקו להצטנן. גם היא נשלחה בחזרה עם הפסטות למקומן הראוי-פח האשפה. אבל התברר לנו שהיינו נאיבים. קיבלנו בבוא המועד המתאים את הפסטות שלנו מחוממות עד למצב של איטריות שחוממו במרק עוף פולני כשעה.
בשלב זה נשברנו. שילמנו (בדבר אחד צדקת- המחיר מאד אטרקטיבי, כמובן בהנחה שגם האוכל הוא כזה) וברחנו ואני חייב לאחי ארוחה נוספת.
בברכה
gidi1947@013.net

120 חשוב גם האיך, לא רק המה... אנה
  • 10:00
  • 03.02.13

שגיא כהן, אתה ענק!!! הכתבה כל כך מצחיקה, שאני שמחה שהמסעדה סיפקה לך די חומרים לכתוב עליהם כך!!! יישר כוח, וברוך שהזהירנו ממסעדה שכזו...

121 לא מכיר את המסעדה ..... אבל רשעות לשמה בוודאי יש כאן  (לת) עדי, גבעתיים
  • 10:45
  • 03.02.13

122 בחיים שלי לא ראיתי כאן כ"כ הרבה תגובות לביקורת מסעדה. מוזר. כתיבה מעולה. אשמח לשמוע על הספר הראשון שייצא לכותב.  (לת) א.
  • 13:00
  • 03.02.13

123 סע לממריס !!! ארז
  • 15:11
  • 03.02.13

פרואודיה של מבקר מסעדות , הייתי שם מקום מקסים צבעוני וחם , חגגנו שם ארוע ל60 איש היה טעים ומפנק , 3 מלצרים נחמדים וצמודים לארוע .. באיזה סרט אתה חי ? שגיא קפקא כהן ?? סע לממריס זה מקום לממורמרים !!!!

124 בכל הפעמים שהייתי ברג'ינה - נהניתי.שירות מזוויע ופלצונות יש באיטלקיה שבמתחם נהניתי
  • 15:41
  • 03.02.13

נהניתי עם חברים מהשירות הצבאי,הוקצה לנו חדר ומאוד נהנינו להשלים את החסר לאחר 30 שנה. נהניתי עם משפחה, נהניתי לאכול את האוכל הפשוט והלא יומרני שהם מגישים, נהניתי מהמקום. אני לא יודעת אם השירות התדרדר בשנה האחרונה אבל אכלתי שם יותר מפעם אחת. כאחת שלא מקפידה על כשרות, לא הרגשתי חוסר.

125 מסעדה כשרה = מסעדה רעה משוואה פשוטה
  • 16:04
  • 03.02.13

לא רק בגלל שאלא אוכלים טרף, אלא שיהודים דתיים מזלזלים באסתטיקה. זה נמצא ב DNA של הדת והלאום היבודי. ויש גם את תעודת הכשרות שמכסה על ההיגינה ונושאים חשובים אחרים, כמו עלה תאנה.

126 ביקורת? סתיו
  • 16:14
  • 03.02.13

אכלנו נהנינו ונחזור שוב. רוע נוטף מהביקורת הזו. זו רמת המבקרים בארץ או בהארץ?...

127 רג'ינה בתחנה איתי
  • 16:17
  • 03.02.13

פרודיה של ביקורת. תת-רמה של ביקורת. בושה לעיתון ששולח כזה מבקר.

128 כתבה ענקית, תכתוב עוד  (לת) Marvin
  • 16:22
  • 03.02.13

129 רג'ינה היפה גלית
  • 16:23
  • 03.02.13

לא מתאים לגלריה לכתוב ברמה כזו נמוכה. נמוךךךךךךך

130 עוד מבקר... רון
  • 16:30
  • 03.02.13

מסתבר שגם לבקר צריך לדעת. קצת רמה בנאדם. הצד האפל שלך נראה על הפנים.

131 דווקא לנו היה כיף דוריס
  • 16:36
  • 03.02.13

ביקרנו במסעדה לפני כמה שבועות עם זוג חברים והיה לנו ערב נחמד מאוד.
המסעדה יפייפיה

132 כתבה מצויינת! תודה על האזהרה!  (לת) ניר
  • 17:05
  • 03.02.13

133 מסעדה לא משהו  (לת) אחד שיודע
  • 17:40
  • 03.02.13

134 מסכים, אבל חולוני
  • 17:56
  • 03.02.13

מצד אחד, יש לי הרגשה שהסיטואציה (ברובה) היא של אנשי צוות מסעדה שזיהו את המבקר כמבקר, והחליטו להתנקם בבעלי המסעדה על-ידי מתן שירות מאוד גרוע למבקר, שיהיה חייב להיות מפורסם בביקורת קוטלת כמו זו, על כל משמעויותיה.
מצד שני, ובאופן אישי, לא הייתי הולך למסעדה שכזו רק כדי לבדוק אם גם לאנשים שלא נחשדים כמבקרים מוגשים אוכל ושירות ברמה מספקת. מה גם שיש כמה פרטים בסיפור שהם מגעילים בלי קשר לרצון העובדים לשבש את פעילות המסעדה. ובסוף, אולי בכלל עדיף להימנע ממסעדות שבעליהן מתעמרים בעובדים בהן עד כדי שהם נדחפים לעשות מעשים כאלה.
לא אכלתי מעולם במסעדה - לא יודע אם בדרך כלל טעים שם, ומה רמת השירות הרגילה.

135 אנחנו אכלנו שם לפני איזה חודש, כל המשפחה, בערך עשרים איש, והיה מצוין: גם האוכל וגם השירות  (לת) סועד מרוצה
  • 17:58
  • 03.02.13

136 מגיע עם בקבוקי חוקן רץ להזמין
  • 18:34
  • 03.02.13

פשוט מעורר תאבון....

137 מנוול זאק
  • 19:16
  • 03.02.13

גם אם קיבלת זכות לבקר, לא קיבלת זכות להשתלח ללא רסן. רשעות לשמה וחוסר מקצועיות. רוגוב ז״ל מתהפך בקברו.

138 חיוך ענק..  (לת) ישי
  • 21:46
  • 03.02.13

139 מדובר בדיני נפשות - כמה מרושע אפשר להיות כדי לכתוב כזה מאמר  (לת) רוע לב
  • 21:48
  • 03.02.13

140 עצוב אמילי
  • 21:53
  • 03.02.13

היה לי לקרוא את תיאור בשר החיות. תסקר בפעם הבאה מסעדה טבעונית טובה.

141 דווקא בא לי להיות מלצרית לערב אחד, ולהפחיד ככה את הסועדים. נראה לי מגניב לעמוד לידם ולא להוציא מילה מהפה. נראה אם יהיה להם אומץ להזמין. אולי גם אצייר עיגולים שחורים מתחת לעיניים כדי להפחיד אותם עוד יותר..  (לת) lol
  • 22:49
  • 03.02.13

142 מסכימה לגמרי!!! ממ
  • 23:13
  • 03.02.13

אכלנו שם לפני מספר ימים. הסינטה היתה מזעזעת!! השולחן היה דביק והמלצרית היתה אדישה, כמעט נרדמה לנו מול הפרצוף.

143 בעולם הגדול, הנאור, היפה, ובמיוחד בצרפת, הכל נראה אחרת. אז זהו שלא, לא ממש, כבר הזדמן לי לאכול במסעדה בצרפת - בפירנאים - שלא נראתה הרבה יותר טוב מזה, בפרט הקלגסית שלוותה את הארוחה מתחרה היטב בטיב השירות שמתואר כאן, הבשר היה סוליה ותפריט כלל לא הוגש ("אתה תאכל מה שנותנים לך"). אבל בצרפת זו "חוויה אותנטית", במתחם התחנה אין לכך "הצדקה".  (לת) איציק הימן
  • 08:32
  • 04.02.13

144 מצטער, הייתי שם לפני חודשיים והכול נכון. אין שום הגזמה במה שמהבקר כותב. במקום לתקוף אותו צריך לשאול מה עושה המסעדה כדי להשתפר, כי כרגע זאת ממש התעללות בסועדים - הרמה ובראש ובראשונה המחיר ללא תמורה נאותה. נראה שלפי התגובות התוקפניות לא הפנימו שם כלום וזה רק ימשיך להיות גרוע שבגרועים  (לת) רצון
  • 11:34
  • 04.02.13

145 ציטוט מדברי המלצר "שתיתם מספיק תה". לא צריך לפרט עוד.  (לת) חגי
  • 13:05
  • 04.02.13

146 אחלה מסעדה יוסי
  • 20:14
  • 04.02.13

טעים כשר ונעים, מומלץ.

147 אוכל מעולה, שירות מצויין, מקום עם אווירה!!! היינו אחרי הביקורת, וממש היינו מופתעים לטובה
  • 22:17
  • 04.02.13

בחרנו לחגוג שם כל המשפחה 25 איש ובטוח נצא שבעים, מרוצים ומלאי טעמים!!!

148 רגינה אביבה
  • 23:28
  • 04.02.13

ליפנה. שנה. קשה. יוסי. אשטן. איה. שף. היה. מצין. חבל

149 רק ככה מסעדות יכולות להרויח. כל היתר נסגרות. רוצים לאכול טוב? תפתחו ספר ותכינו את האוכל בעצמכם.  (לת) י
  • 10:49
  • 05.02.13

150 המסעדה גרועה בגלל הכשרות... אבל לא מהסיבה שאתם חושבים אנונימי
  • 21:10
  • 05.02.13

אוכל כשר יכול, כמובן, להיות טוב ואפילו מעולה. אבל מה? כאשר יש תחרות. בתל אביב, במתחם התחנה ובכלל באופן כללי, כמעט אין מסעדות כשרות. אז אין תחרות -- ומסעדה כשרה יכולה לכן לזלזל איך שבא לה כי אין לסועד ברירה אמיתית.

זה גם אומר משהו על תל אביב, לא רק על המסעדה: בלי להוריד מחוסר המקצועיות של בעלי המסעדה, זה אומר משהו שבעיר העברית הראשונה קשה למצוא אוכל כשר, או שם עברי מוצלח למקום, כי זה לא "אין" ל"מתוחכמים" שגרים שם.

151 כמה משעמם ואבוד שגיא שלא מצליח למצוא יופי ברג'ינה  (לת) ענת
  • 09:28
  • 06.02.13

152 נהניתי לקרוא את הקטילה (המוצדקת) הזו. כך ייעשה למי שאיננו יודע/מעוניין לתת שירות כמו שצריך שוורצקופ
  • 15:25
  • 06.02.13

והלקוחות יצביעו ברגליים, ובא לציון גואל.

153 תענוג לקרוא - ממש שירה של ביקורת  (לת) טל
  • 17:17
  • 07.02.13

154 אתה גדול פיליפ
  • 07:04
  • 08.02.13

אתה עצום, אתה חייב להתחיל לכתוב מחזות וספרות קומית. המחליף של קישון. ממש נהנתי מהסבל שלך כפי שנהנתי מהסבל של קישון במרק הלוהט שהיה שורף את לשונו. כל הכבוד.

155 קיבלנו לרשותנו את החצר הפנימית והחיצונית חגגנו כל המשפחה, דתיים וחילונים. מבוגרים וזאטוטים
  • 16:44
  • 08.02.13

מאד נהיננו. שירות טוב, אחלה מקום, אוכל ביתי.

156 עוד מסעדה תל אביבית במיקום פריים שתצטרך להשתפר במיידית או לגסוס ולהסגר.  (לת) מרוצה
  • 12:25
  • 10.02.13

פעילות
המלצות