ביקורת

"שלוש" - אהבה בימי ריאליטי

בשבוע שעבר נסגר הפרק של "שלוש" עם טיזינג מותח לפרק הבא - נתן בשבקין עומד לנסות את מזלו עם אחת הבנות. זה היה מיד אחרי ששרית גומז הזדעזעה מכך שאחד הגברים הגיע אליהן דרך שדכנית. בהקשר הזה היא אמרה: "בעיניי לפנות לשדכנית זה כאילו big no. בשבילי זה מרגיש נמוך, כאילו הודאה בזה שאני לא יכולה לבד". מעניין. מישהי שמשתתפת בתוכנית היכרויות בטלוויזיה חושבת שזה נמוך לפנות לשדכנית, שזו הודאה בכך שהיא לא יכולה לבד.

ומה עם גומז עצמה? אם היא היתה יכולה לבד היא לא היתה פונה לקסטינה הפקות וקשת שימצאו לה שידוך. אלא אם כן היא לא באמת מחפשת חתן אלא פלטפורמה לקדם את עצמה כסלבריטאית. שזה לגיטימי אבל סותר את הייעוד המוצהר של התוכנית. "שלוש" מתיימרת להיות סדרה תיעודית שבוחנת את החיפוש אחר אהבת אמת. עם זאת, הפרק של אתמול הוגדר כ"פרק אודישנים אחרון". אודישנים למה? למציאת חתן? למציאת נפש תאומה? הפרומואים חשפו ש"שלוש" היא בסך הכל תוכנית ריאליטי, שעשועון משודרג. והנה, אמרנו ריאליטי, אמרנו בשבקין.

נתן בשבקין התפרסם כשהשתתף בעונה השנייה של "הישרדות". בהמשך הוא חזר לעונה נוספת וגם זכה בה. עוד מהרזומה שלו: הופעת אורח בתוכנית הריאליטי "הרווק", גיחה קצרה לריאליטי "TLV", השתתפות בספיישל ריאליטי של השעשועון "ווייפ אאוט", והתחרות מול זוכה "האח הגדול" אלירז שדה בשאלה מי שורד הכי הרבה זמן על שלט חוצות. אלה התחנות המשמעותיות בקריירה שלו. לפעמים נדמה שבשבקין הוא לא אדם אמיתי, אלא פיון שנוצר כדי לשרת תוכניות מציאות במצוקה.

בשבקין הוא כמו טופו, חסר טעם בפני עצמו אבל סופח טעמים וארומות של מה שמתבשל לצדו. שימו אותו ב"הישרדות", הוא יהיה שורד, שימו אותו ב"הרווק", הוא יהיה רווק. יש בו איזו תכונה מעוררת הערצה כמעט שמצליחה להתאים אותו לכל פורמט בז'אנר הזה. הוא מספיק שטחי, חסר אופי, מקסים בסטנדרטים הישראליים הגסים כדי לגלם דמות מעניינת בתוכניות בידור רדודות אבל מעבר לכך הוא חסר ערך. לעולם התוכן הממשי אין שימוש בו.

נתן בשבקין ב"שלוש". אמרנו ריאליטי, אמרנו בשבקין

בשבקין מכנה את עצמו "בשבקולס", שילוב של בשבקין והרקולס. הרקולס הוא שם לאדם עם כוח מיתולוגי. "בשבקולס" הוא ההרקולס של עולם הריאליטי, גיבור על עם תכונות עלומות. בתוך הז'אנר הזה הוא כל יכול אבל בעולם האמיתי הוא לא קיים. הנוכחות שלו ב"שלוש" מדגישה את הפיקטיביות של התוכנית. זו לא באמת סדרת תעודה. נגינת פסנתר נוגה ברקע לא הופכת ריאליטי לדוקו. בשבקין הוא דמות בריאליטי וכך גם שלושת הדמויות ששמותיהן "מיה", "שרית" ו"קים". גם הן לא באמת שם כדי למצוא חתן, הן שם כדי למצוא את אהבת חייהן. אהבת חייהן היא פרסום.



תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
  1. 5