הפרס ע"ש גדעון סער

התנדבות היא מעשה שנעשה מרצונו החופשי של אדם. במהלך "טקס פרס שר החינוך לנוער מתנדב", התמוגג סער מתשומת הלב שהרעיף על עצמו

אתמול הפקיעה הממשלה שעה וחצי משני ערוצי הטלוויזיה שלה, (הערוץ הראשון וחינוכית 23), כדי לשדר את טקס הענקת פרס שר החינוך לנוער מתנדב ע"ש אלעד ריבן. התנדבות היא מעשה שנעשה מרצונו החופשי של אדם, ללא תמורה חומרית או אחרת. התעודה שהזוכים מקבלים, יחד עם ההכרה הציבורית וזמן המסך היקר, מהווים תמורה, חומרית או אחרת לפועלם. התמורה הזאת סותרת את המהות של מושג ההתנדבות. אז למה בעצם לקיים טקס שחותר תחת ההיגיון של עצמו? משום ששר החינוך גדעון סער, אינו פועל בהתנדבות. ההחלטה שלו לקיים את הטקס הזה נעשתה כן במטרה לקבל תמורה, חומרית או אחרת.

במשך שעה וחצי ישב סער על במת הכבוד והתמוגג מתשומת הלב שהרעיף על עצמו בערוץ שכפוף למשרדו. כשחולק כל אחד מ-12 פרסי ההתנדבות, הכריז המנחה גיא זו-ארץ על "פרס שר החינוך לנוער מתנדב על שם אלעד ריבן". סער עצמו נעמד והעניק את התעודה למתנדב הזוכה. בסיום הטקס הודה זו-ארץ בהתרגשות "ליוזם המפעל החשוב הזה, שר החינוך גדעון סער". סער זכה גם לקרדיט בולט בכתוביות הסיום, מקום ששמור לרוב לעוסקים במלאכה הטלוויזיונית, והנה, למחרת הטקס, הוא זוכה גם לטור ביקורת טלוויזיה. המתנה שממשיכה להעניק.

"טקס פרס שר החינוך לנוער מתנדב". במה נוחה לקידום עצמי
"טקס פרס שר החינוך לנוער מתנדב". במה נוחה לקידום עצמי.

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

מה עוד אפשר להגיד על הטקס? שהוא היה אנכרוניסטי? לא טלוויזיוני? ממלכתי עד מיאוס? שעריכת הווידאו היתה רשלנית? שהוא החמיץ (ולא בתום לב) את המטרה של השידור הציבורי? הכל נכון. אבל מה שבאמת מקומם הוא השימוש בבני נוער חמודים וטהורי לב (ככה לפחות הם הצטיירו) ובפעולות הקונצנזואליות שלהם כדי ליצור תשדיר בחירות של שעה וחצי ולקשר פוליטיקאי שנוי במחלוקת (כפי שכל פוליטיקאי הוא שנוי במחלוקת) עם אותה פעולה התנדבותית.

הפרס נקרא על שמו של אלעד ריבן, הנער האמיץ שנהרג בשריפה בכרמל. ראוי להנציח אותו באמצעות פרס כזה. המנחה זו-ארץ, שכל תיאור של פעילות התנדבותית נשמע מפיו כמשימה ב"הישרדות", סיפר לצופים שריבן "הסתער עם לוחמי האש על הלהבות". הביטוי "לוחמי אש" הפך נפוץ יותר ויותר מאז השריפה בכרמל. זוהי כמובן עוד יניקה מהתרבות האמריקאית, שם מכנים כבאים "Fire fighters". במקרה הזה, אין טעם להשאיל מהאמריקאים. תפקיד הכבאי הוא לא להילחם באש, אלא לכבות אותה, כפי שרופא אמור לרפא והוא לא מכונה "לוחם מחלות". נכון שכבאים מסכנים את חייהם במאבק והם ראויים לכל כבוד אבל הלחימה היא רק הדרך, לא המטרה. לוחמים יש לנו פה מספיק. מעניין ומטריד שיותר משנה אחרי שכובתה האש בכרמל, היא ממשיכה לספק לחברי הממשלה במה נוחה לקידום עצמי.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שכחת לציין שגדעון סער היה מהראשונים לזהות את חשיבותה של התנדבות הנוער!  (לת) דנ
  • 08:18
  • 09.02.12

02 אני חולק על דברייך אחד ממקבלי הפרס קורא הארץ
  • 08:37
  • 09.02.12

אכן ערך ההתנדבות אינו דוגל ב"הוקרה טלווזיונית", ומטרתו של מתנדב היא לא להופיע מול קהל ענק ולקבל פרסים. עם זאת אני חושב שלהוקרה מסוג שכזה חשיבות עליונה, ראשית- הפרס יוצר תחרות, עוד בני נוער רוצים להתנדב ובעולם חומרי שאנו חיים בו המרדף אחר הפרס הוא חלק מחיינו. בנוסף, פרס כזה פותח למתנדבים המצטיינים הזדמנות להשפיע ברמה ארצית. רבים נחשפו לאופן ההתנדבות שלי ויש להניח שחלק ירצו להשתמש באותו פורמט, או ליצור איתי קשר. לומר שזה היה הפרס ע"ש גדעון סער? מופרך ולא מציאותי. כל מי שישב בקהל וכמובן המתנדבים עצמם ידעו שמדובר בפרס על שמו של אלעד ריבן ז"ל, וקידשו לזה משמעות רבה. חשוב לציין כי מדובר בשנה הראשונה שמתקיים טקס כזה ומסורת מסוג זה היא נפלאה, ומעלה את ערך ההתנדבות למקומו הראוי.

  •   ומדוע לדידך מושג ה"תחרות" רלוונטי להתנדבות? דני, ירושלים
    • 10:20
    • 09.02.12

    בכלל מה זה מתנדב מצטיין? האם זה מי שהשקיע כל שבוע ארבעים שעות או שהשקיע ארבע שעות שמוצו בצורה בלתי רגילה וייצרו שינוי? אני שואל לא מכיוון שיש לי תשובה, אלא בדיוק מכיוון שנראה לי שלכמת התנדבות זה מעשה לא חכם וחמור מכך, לא מוסרי - ממש כך. אתה מתנדב, וזה יפה מאוד ובלי ציניות אני מאוד מעריך שאנשים עושים כדי לשנות את החברה, לתרום לחברה, לסביבה וכו'. אני חושב שזה הופך אותנו גם לאנשים טובים יותר וגם לחברה טובה יותר, בדיוק משום שזה חותר תחת ההנחה שאין לה אחיזה בהרבה רבדים של המציאות, לפיה אנחנו "עולם חומרי שבו רודפים אחר פרסים". למען האמת אני קצת מאוכזב שיש אנשים שקונים את המשפט הזה, שכן פעולה שלא למען פרס (זו אחת ההגדרות הטובות של התנדבות) היא באמת פעולה שלא למען פרס, ורחוקה כמזרח ממערב מעיקרון של תחרות למען פרס. היא מוכיחה שאנחנו עולם טוב יותר מזה ושווים יותר מפרסים. מה לא ברור בזה? אסיים במה שאתה סיימת בו - "ערך ההתנדבות" - אם אמנם זה ערך, הרי שהוא מתקיים הרבה מעבר לפרס כזה או אחר ולא זקוק לטיפוחו על-ידי פרס ופרסום. אלעד ריבן ז"ל עשה מה שעשה מתוך ערכים שעולים בהרבה על פרסים ופרסומים. אינני יודע אם הוא בעצמו היה רוצה פרס על-שמו, אבל אני משוכנע שהוא בתור מי שהקריב את חייו לזולת לא עשה דברים כדי לקבל פרס. ואכן היא התנדבות היא ערך אבל אסור לקשור אותה לתמימות - השר סער אוהב להיתמם אבל הוא אינו תמים. הוא כמוך (ככל הנראה) לא מאמין באמת בערכים שעולים על פרסים, והוא נהג באופן לא ראוי, גם מכיוון שהוא פעל מתוך אינטרס של קידום עצמו וגם מכיוון שהוא משדר למתנדבים שאסור להם להתנדב באמת - פרסים צריכים להיות המנוע שלהם, וזה בעיניי לפחות, מעשה לא חינוכי - תפקידו לטפח אנשים טובים, ולאו דווקא אנשים "מצליחים". זה נשמע דומה אבל זה לא אותו דבר.

  •   הפרס רועי פלח
    • 18:48
    • 10.02.12

    מיותר לציין, שלא אני ולא חבריי הזוכים, ידענו שנקבל בכלל דבר כלשהו. אף לא ביקשנו להיות מועמדים לפרס. כל מוסד הגיש את המועמדים שלו ואך ורק מי שעבר בהצלחה את שלה המיון המחוזי ידע שהוא מועמד.

03 פרס הסער שרי
  • 08:46
  • 09.02.12

אין איש שמתפלא על סרובו של שר החינוך לסגור את החינוכית.
מה? הוא מתאבד שיעי? כלי פירסומי שכזה סוגרים?מתי ראיתם את סילבן שלום או כל שר אחר שעה ומחצה בפריים טיים בערוץ הראשון?.

04 שר הטלויזיה ראומה
  • 08:47
  • 09.02.12

ניצול ציני של תפקיד.

05 תסמונת ביבי בכל מקום  (לת) ניר
  • 08:54
  • 09.02.12

06 ככה זה במזרח התיכון. תפסיקו לחשוב אירופה מרתה
  • 09:00
  • 09.02.12

ככה זה במזרח התיכון, מנהיגים שולטים במדיה והתרבות המרכזית כולה "מטעם". כל פעם מופתעים מחדש. גם אם נעמוד על הראש - פלשתינה לא תהיה במערב

07 גיא זוארץ? מה קרה לדן כנר? "אין טעם להשאיל מהאמריקאים". לשאול, מורן, לשאול..  (לת) בין שואל למשאיל
  • 09:37
  • 09.02.12

08 עתונות טובה בן יצחק
  • 10:07
  • 09.02.12

כנראה שאין ל"הארץ" נושאים טובים לביקורת על גדעון סער שר החינוך. לכן, כיוון שאין בכוונתם לשבחו הם מצאו בו חסרונות וליקויים בדברים שכל בר דעת מבין כמה הם חיוביים וטובים. מוטב שהגב' מורן שריר תחקור את תרבות הפרסים הלאומיים ובינלאומים שפוליטיקאים ישראלים (ואחרים) מקבלים גם כשהם זכו בם על לא עוול בכפם: יצחק רבין, שמעון פרס וחברם יאסר ערפת בעניין הסכמי "השלום" באוסלו, מנחם בגין וסאדאת בענין הסכם "השלום" עם מצרים, ואובאמה עבור שום-כלום רק בגלל צבע עורו ונטיותיו הפוליטיות. מאידך גדעון סער ראוי לקבל פרס ולא רק לחלק אחד כזה. זאת, על אומץ ליבו לפעול בניגוד לנטיות הזויות של שמאלנים עלובים ולגרום לנוער עברי בארץ ישראל לבקר במערת המכפלה ולעודדו להתנדב (על ידי הענקת פרס). סער יוכל להתנחם שהגב' שריר - מעניקה לו הכשר והערכה בביקורתה יותר ממה שיכול להעניק לו כל פרס.

09 פרסים למתנדבים זה זול. אלמוג
  • 10:53
  • 09.02.12

לעומת זאת, שהממשלה תיקח על עצמה למלא את חובותיה הבסיסיות, זה כבר יותר יקר. בנוסף, למתנדבים של קו לעובד או של רופאים לזכויות אדם אין סיכוי לקבל פרס מגדעון סער, ולכן, בואו לא נשלה את עצמנו שהתנדבות היא נושא א-פוליטי וקונצנזואלי.

10 במקרה הזה אין טעם להשאיל אלא לשאול
  • 11:37
  • 09.02.12

מורן שריר אני מתפלאת עליך!
אבל חוץ מזה הביקורת חשובה ואיכותית כתמיד
(והמדינה מידרדרת מדחי אל שחי כתמיד)

11 טוב שהחינוך זה לא הבריאות  (לת) אחרת היינו כולנו מתים
  • 11:42
  • 09.02.12

12 סער לא הביא ת'כסף מן הבית, למה הוא קורא לפרס על שמו פרס שר האי-חינוך
  • 12:21
  • 09.02.12

האם הביוב בביתי על שם מויישה האינסטלטור בגלל שאני מיניתי אותו לתפקיד?
נכון שכבר ביטלו את הכבוד, אבל אם מישו הירהר אז אפילו על מודעה להרחבת כביש שומם שמוביל לשומקום לא הייתי מוסיף את שמו! ותזכרו, חטיף אגו לא מומלץ לבריאות.

13 יחי המלך סער הראשון. העיקר שאת הילדים שלו הוא שולח לבית ספר פרטי  (לת) אכן חציר העם
  • 13:05
  • 09.02.12

14 אדם צבוע  (לת) איתי
  • 14:01
  • 09.02.12

15 כמו תמיד-הליכוד כמו הימין יעשה הון פוליטי מכל אסון,וימנף את עצמו על חשבון הפשלות שלו- בדיוק קצת לפני פרסום דו"ח המבקר. כמה פתטי. כמה ציני. כמה זנותי. זה סער הפודל של הביבי והמתנחבלים. בדיוק כמו הסוכנות היהודית שנתנה סדנא לאלמנות השריפה. הכול- חלק מטיוח אחד גדול של הימין מות 44 איש לשווא=שריפת הטבע של המדינה. מדינה שלא הוקמה ע"י ימין.  (לת) שומר חוק
  • 15:19
  • 09.02.12

16 אותי מעניין היכן משפחות השריפה שיקומו למחות על הניצול הציני שעושה בהם ממשלה ארורה שאחראית למות יקיריהם, ממשלה שברחה מאחריותה, ועוד דואגת לספר סיפורי גבורה על עצמם ולגזור פרסים וקופונים על חשבון המתים? אין גבול לחזירות. והמשפחות שחיות- גם הן ימין ולכן לא יוצאות נגד החארות שטופחים לעצמם על השכם במקום להתפטר ולשלם את המחיר  (לת) שומר חוק
  • 15:24
  • 09.02.12

17 עברית עילגת והמחשבה גם מונא רצאבי
  • 15:59
  • 09.02.12

כתבה מוזרה הזוייה,
למרות שסער עצמו הזוי ושנוי במחלוקת.

אבל השיא הוא בהתגוללות הארץ על שר המחמד של אירגוני הנשים...

18 מורות עובדות קבלן יעקב
  • 16:40
  • 09.02.12

השר הזה מתיימר בהתנדבות של אחרים כשהוא עצמו מעסיק מאות מורות כעובדות קבלן.
שיתבייש, כמו שצריך להתבייש המנהל שלו, נתניהו.

19 עיתונאי מהארץ שמלכלך על פוליטיקאי מהליכוד בלי סיבה זה כבר נוהל שבשיגרה  (לת) אופיר
  • 17:08
  • 09.02.12

20 ראוי להנציח אותו באמצעות פרס כזה.  (לת) טקס שחותר תחת ההיגיון של עצמו
  • 17:15
  • 09.02.12

21 התנדבות והוקרה- פעולה ראויה וטובה יורם סגי זקס
  • 18:17
  • 09.02.12

לא ברור מדוע הכותבת מורן שריר רואה בטקס היפה והמרגש שאין ספק שיוסיף ויקדם ההתנדבות בישראל בכלל ובני נוער בפרט דבר פסול. כמי שנכח בטקס עם 2000 בני נוער מתנדבים הטקס הזה הוא מודל לחיקוי.
צריך לעודד את משרדי הממשלה לפעול בדרך ראויה זו והציניות הרואה בכל מעשה לקידום ועידוד ערכים דבר מה פסול אינה במקומה. הפירסום בטלויזיה הוא חלק מעידוד ומיתוג של ההתנדבות . ברור כי המתנדבים לא התנדבו לשם קבלת הפרס אלא הפרס הגיע בדיעבד לאחר שהתנדבו לכן אינו בגדר תמורה.
מציע לכולנו לאמץ זוית ראיה טובה יותר על החברה שלנו וגם על פעולות הממשלה לקידום העשיה ההתנדבותית בכלל ובני נוער בפרט
בברכה
יורם סגי זקס עו"ד
יו"ר המועצה הלאומית להתנדבות בישראל(מתנדב)

22 מגיבים שלא התנדבו שעה בחייהם. אין מתנדב אמיתי שמתנגד כאן.  (לת) קין
  • 20:39
  • 09.02.12

  •   מה אתה שח... וואלה?
    • 02:50
    • 10.02.12

    כל חיי התנדבתי בכל מיני ארגונים, גם כבת נוער וגם בשלבים מאוחרים יותר. מעולם לא עברה במוחי המחשבה לקבל תמורה או פרס. עשיתי את זה כי זה חלק מהאמונה החילונית שלי בחברה צודקת ושיוויונית.
    הציניות הזאת מעוררת שאת נפש.

23 לפוליטיקאים ככלל יש כשרון בלתי רגיל לרכוב על כל מעשה יפה וטוב ולנצלו לצרכיהם הציניים. מר סער אינו שונה מחבריו לגילדה אם כי הוא העלה את הכשרון לדרגת אמנות של ממש. בקרוב יוכל להתחרות בתחום עם המומחה הגדול ביותר בתחום מר נתניהו. או שמא נתנ-יאגו ?  (לת) איש עברי-שופט בדימוס
  • 20:59
  • 09.02.12

24 מעניין אם שולמית אלוני הייתה שרת החינוך מה היה ניסים ויצמן
  • 22:34
  • 09.02.12

מעניין אם שולמית אלוני הייתה שרת החינוך מה היה נכתב ,די למלחמות שווא פרגנו יש לנו שר חינוך מצויין!!!!!

25 בואו נסתכל קצת יותר לעומק רועי פלח, זוכה פרס שר החינוך לנוער מתנדב ע"ש אלעד ריבן ז"ל
  • 22:37
  • 09.02.12

כותב יקר, בתור זוכה בפרס (בתחום איכות הסביבה) אני חולק על דבריך בצורה חד משמעית. למה אי אפשר, למשך שעה וחצי של טקס מדהים ומרגש מאין כמוהו, שאני אגב, עוד באופוריה שלו, להתנתק מדמות המבקר הטלוויזיוני, ולהפוך להיות אזרח ישראלי. הטקס לא נועד לתדמית של השר סער. הטקס נועד להוקרה. אתה טועה במה שאמרת על החומריות והללא תמורה. בשום מקרה, אני ולא שאר חברי הזוכים היינו מפסיקים לתרום ולהיות מעורבים חברתית אם לא היינו מקבלים את הפרס. הטקס רק מדרבן ונותן מוטיבציה לעוד בני נוער להיות שותפים למפעל החיים הנפלא הזה. חשוב על דבריך בשנית, לא על הכל צריך להסתכל בצורה חומרית. רועי פלח.

26 למה לא לפרגן? כמה רוע יש בשמאל נגד שרי ישראל. מה בשמאל לא עושים את זה?  (לת) מפע רגן
  • 22:38
  • 09.02.12

27 חולקת על דברייך לגמרי. אחת ממקבלי הפרס
  • 23:31
  • 09.02.12

לאורך כל המיונים שאני אישית עברתי כדי לקבל את הפרס הדגשתי כי מה שאני עושה הוא למען הוקרה או למען אמירת תודה אלא למען סיפוק והרצון לתת..לכן , המאמר שלך שאכן מעביר ביקורת חריפה על שר החינוך קצת קשור אלינו ....אני אישית מאוד נהניתי.

28 קל יותר לבקר מלעשות ה"ע
  • 02:21
  • 10.02.12

הצטוט של הכותבת מהמילון מוכיח שהיא יודעת גם לקרוא וגם לגלוש באינטרנט, אבל גם שהיא מעולם לא התנדבה. התנדבות היא, כפי שצטטה הכותבת יפה מויקיפדיה, "מעשה שנעשה מרצונו החופשי של אדם, ללא תמורה חומרית או אחרת". לו היתה מובטחת לכל מתנדב תעודה מראש, אזי היה איזה טעם להגיד שקבל תמורה. אבל את תעודת ההוקרה, המתנדב מקבל לא מראש, אלא בדיעבד ולא כתמורה, אלא כהוקרה.

כמתנדב רב שנים, יצא לי להיות בטכסי הוקרה רבים למתנדבים, גם בבית הנשיא. בדרך כלל, מסובים מכובדים סביב שלחן, ומנחה מספר על הפרס, קורא בשמות המתנדבים ומספר על פועלם. המכובדים קמים ללחוץ את ידי המתנדבים הביישנים ומעניקים להם תעודה ואולי איזה פרס צנוע. תוך כדי, בני משפחה או מתנדבים אחרים מצלמים את המתנדבים מקבלים את הפרס. כזה היה הטכס גם כאן, אלא שאת הטכס צלמו ערוצי הטלויזיה של הממשלה.

אינני מכיר את שר החינוך וסביר מאד להניח שכמו כל פוליטיקאי, גם הוא מחפש כבוד, אור זרקורים ועדשות מצמלות. זה מוריד מערכו של הפרס? צריך לבטל את פרס שר הפנים למחול, את פרס שר הפנים לניהול תקין ופרסים אחרים רק בגלל שאיזה שר נשכח יזם אותם? פרס של שר הוא האות כמעט הכי המכובד ביותר שיכול לקבל אזרח.

הכותבת מלינה על כך שהמנחה הכריז על "פרס שר החינוך לנוער מתנדב על שם אלעד ריבן" כשכל מתנדב קבל את הפרס. הכותבת לא שמה לב שתארו של השר ננקב ולא שמו, אלא שמו של הנער האמיץ שנספה על משמרתו. נדמה לי שכך עושים בכל טכס הענקת פרס (למשל, "אנד דה אוסקר גוז טו"). מה בדיוק אמורים להגיד? "בוא שלמה, קבל ת'פרס"?

הכותבת טוענת שהטכס היה אנכרוניסטי, לא טלוויזיוני, ממלכתי עד מיאוס, שעריכת הווידאו היתה רשלנית, ושהוא החמיץ (ולא בתום לב) את המטרה של השידור הציבורי. זוגתי ואני נקלענו לשדור במקרה ונדבקנו למסך. הטכס היה קצבי וענייני. הארת פנה נסתרת של טוב והוקרה לבני נוער שממש עושים (ולא יושבים להם בדירה וכותבים בקורות טלויזיה) היא בהחלט מטרה של השדור הצבורי. כשנודע למתנדבים שהם זוכים במחשב נייד אמרתי לבת זוגי בקול, "מתנת", ולהפתעתי לא היתה פרסומת (מה שקוראין בשדור המסחרי, "חסות"). אם זה אנכרוניזם, הלואי והערוצים המסחריים היו כאלה אנכרוניסטים ולא טלויזיונים. מטכס ממלכתי טפשי לבקש שיהיה לא ממלכתי. עריכת הוידאו לא נראתה מקצועית ומהוקצעת במיוחד באמת, אבל זה דוקא נתן למשדר חן מסוים שמראה שהצד הטלויזיוני לא היה הצד החשוב בו. הכי קל לשבת בצד, למתוח בקורת ולהיות ציני. יותר קל לבקר משהו מלעשות משהו.

טעם לפגם שהכותבת מצאה ואני מסכים אתה היא בחירת המנחה. ההסתחבקויות שלו עם המתנדבים היו עלובות, משפילות, מטופשות ומיותרות. הוא בהחלט לא היה ממלכתי מספיק. כנראה בחרו בו כדי לשעשע את בני הנוער.

אם הכותבת היתה צופה בטכס מתחילתו ועד סופו כמצופה מתפקידה, הרי שהיתה שמה לב לכך שכשאחת המתנדבות, בחורה דתיה, סרבה ללחוץ את ידו של כבוד השר, פניו נפלו. כך היתה לה הזדמנות לכתוב על "הדרת גברים" או משהו דומה, במקום להתנגח בשר. יש הרבה מה לבקר אותו, אבל לא בקורת טלויזיה.

29 הטענה בסוף מצחיקה- הרי גם ללוחמים הלחימה אינה המטרה אלא האמצעי.. ישי
  • 12:25
  • 10.02.12

היה נחמד אם אפשר היה פשוט להרוג את האויבים ללא לחימה.

מותר, אגב, גם להשתמש במילים מאדירות כשמדברים על מי שנהרגו בזמן מעשה גבורה.
וגם- לשאול, לא להשאיל.

30 לא מסכימה בכלל! נועה
  • 14:04
  • 10.02.12

למה צריך להסתכל רק על הדברים הרעים שבכל דבר?!
אני נוכחתי בטקס, אחד מהזוכים הוא ידיד אהוב ויקר,
אם אינך מכירה את אחד מהנערים האלו, שאפשר לומר עליהם רק דברים טובים, אני בטוחה שלא היית כותבת את המשפט הסתמי - "ככה לפחות הם הצטיירו" !
חבל שככה את מציגה את הדברים ולא רואה את כל הטוב שבארצנו !!!

31 טקס שנערך היום רביעי 19.2.2012 טליה
  • 01:18
  • 11.02.12

אני מברכת על הסקירה של הטקס ומצרה על כך שלא היה בשידור ישיר בערוצים נוספים. אשמח שיאו הרבה דברים ערכיים כאלה ושאלו יהיו הדמויות לחיקוי שאלה יהיו דמויות הסלב שידור ישיר הינו מעשה נכון ותמורה לאגרה תודה כן ירבו !

32 פרס שר החינוך. נירית אביב
  • 10:58
  • 11.02.12

המתנדבים שקיבלו את פרס שר החינוך, אכן ראויים לכך , חשיפת נוער מתנדב והוקרתו, משמשת דוגמא ומופת לבני נוער אחרים בארץ, ראוי יותר למבקר לערוך כתבה על אותם בני נוער מיוחדים ולא להרוס בכתבה כזאת את חשיבותם..מתוך היכרות אישית עם שתיים מהם..הם אכן טהורי לב ..חבל שהציניות שלך תקלקל..!!!!

33 הכותב אינו מבחין בין לשאול לבין להשאיל. לפחות ב״הארץ״ ציפיתי שלא ישתמשו במונחים הפוכחם אריה מ
  • 08:54
  • 14.02.12

״שם מכנים כבאים "Fire fighters". במקרה הזה, אין טעם להשאיל מהאמריקאים״

34 הכי חשוב לגרום לבני הנוער להתנדב! קרן
  • 18:55
  • 07.03.12

בסך הכל, מה זה משנה איך זה נעשה? הדבר הכי חשוב ומבורך הוא, שבני נוער בכלל מתנדבים ולוקחים חלק בפעילות קהילתית... הנה עכשיו יש לדוגמה את הפרויקט הזה: זזים - למען הקהילה http://www.facebook.com/zazim.project?sk=app_208195102528120&app_data=dlt, שפונה לכל בני הנוער שפעילים בתנועות נוער ומציע להם להתנדב ולהקים פרויקטים... מאוד חשוב לדחוף את בני הנוער לעשות דברים מהסוג הזה...

35 כמו בצפון קוריאה - ממש השראה לארצנו הקטנטונת והמבולבלתץ  (לת) קים ג'ונג סער
  • 10:07
  • 08.03.12

פעילות
המלצות
הפופולריות בביקורת טלוויזיה
פרסומת