מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ערבי טוב הוא ערבי אדריכל

קשה להתעלם מאי הנוחות שמעורר התשדיר החדש של משרד רה"מ לעידוד העסקת בני מיעוטים שבבסיסו המסר הפשוט שערבי יכול להיות טוב בדיוק כמו יהודי

התשדיר החדש של משרד ראש הממשלה לעידוד העסקת בני מיעוטים, מעורר קודם כל חוסר נוחות. מה לראש הממשלה ולבני מיעוטים? ממתי אכפת לו? על מה הוא מנסה לחפות? הצפייה בסרטון מעוררת תיעוב, חוסר אמון, מחשבות על צביעות, פטרונות וגזענות סמוייה. ואז האמוציות שוככות ועולה בראש פקפוק. לא בראש הממשלה אלא פקפוק בפקפוק. למה אנחנו לא מאמינים לממשלה? למה אנחנו - כלומר אני - מסיקים באופן אוטומטי שכוונותיה חשוכות? מאיפה מגיע חוסר האמון הזה? האם הוא מעיד על ריקבונה של המערכת או על הציניות שלנו? בסך הכל מדובר בתשדיר שכוונותיו טובות. מי, מלבד ח"כ בן-ארי, לא מעוניין בשילובם של ערבים במגזר הפרטי?

הפרסומת מציגה צעיר המבקש להתקבל לעבודה במשרד אדריכלים. הבוס מביט בקורות חייו המרשימים וכבר מדמיין כיצד הבחור יתכנן עבורו גורד שחקים. שנייה לפני שמתקבלת ההחלטה, הבוס שם לב לשמו של הבחור: וואליד אבו כרים. ניתן לראות היסוס מתפשט על פניו וברגע הקריטי הזה, שנייה לפני שהוא מתחרט, לוחש לו הקריין: "חבל שתוותר על העובד הנכון בגלל הסיבות הלא נכונות".

קשה להישאר שווה נפש לתשדיר פרסומת כזה ובעיקר לבעיה עליה הוא מצביע. התשדיר אומר לך, המעסיק המתלבט, שערבי יכול להיות טוב בדיוק כמו יהודי. הערבי יכול להיות חרוץ (רואים אותו עובד עד מאוחר), מנומס (הוא מחייך לעמיתיו החדשים), נבון (הערבי מעיר הערות ועמיתיו מהנהנים בהסכמה), מוכשר (הוא חונך בניין יפה) ומוצלח (מוחאים לו כפיים). התשדיר מנסה באופן ישיר ולא מתוחכם, לתת מענה לבעיה חשוכה ועמוקה. זהו תשדיר פרימיטיבי לבעיה פרימיטיבית. אתם יכולים לדמיין תשדיר אמריקאי שבו הממשל הפדרלי קורא למעסיקים לקבל לעבודה אינדיאנים כי הם חכמים וחרוצים לא פחות מהלבנים? הבעיה פה כל כך קשה ומופרעת, שקשה להאשים את לשכת הפרסום הממשלתית על הטיפול הפשטני שהיא בוחרת בו.

התשדיר של משרד ראש הממשלה

מעניין לשים לב למודל ההצלחה שמשרד ראש הממשלה בוחר עבור מר אבו כארים. המעסיק הפוטנציאלי שלו הוא אשכנזי אפור שיער. הוא מביט באדריכל הצעיר ורואה בו את בן דמותו, הווארד רוארק הערבי. הוא מדמיין אותם בונים מגדלים יחד, רק צריך לביית אותו. משרד ראש הממשלה מסמן לוואליד שמודל ההצלחה המערבי הוא המסלול הנכון עבורו ושהמסורת יכולה ללכת לעזאזל. הטקסט של התשדיר פונה למעסיק (האשכנזי), הסאב-טקסט פונה לערבי (עם המסר: "תשתכנז - תצליח") והתת-מודע של התשדיר פונה בכלל למזרחי שנעדר ממנו. לשכת ראש הממשלה כאילו פונה למזרחי ואומרת לו: ויתרנו עליך, שכחנו ממך, אתה כבר לא חלק מהתמונה. התשדיר הזה, שמטרתו חיובית, חושף למה מתכוון המשרד כשהוא מעוניין "לשלב" בני מיעוטים, ואת מי הוא בכלל לא רוצה לשלב.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מה??? תומר
  • 09:12
  • 13.06.12

אף אחד כבר לא יחזיר לי את הדקה וחצי שבזבזתי על הטור המיותר הזה. לא הבנתי כלום. מה את רוצה להגיד? ככה זה כשחייבים, אבל פשוט חייבים, לכתוב משהו בשביל להצדיק את המשכורת ומאלתרים משהו בשניה האחרונה. ואם על הדרך אפשר לתקוף את ביבי והחברה הישראלית, אז זה בכלל משתלב אחלה ב"קונספט" של העיתון המארח. פוליצר, לא פחות.

  •   מצטרף!!  (לת) איתן
    • 13:53
    • 13.06.12

  •   תומר אל תיכעס. בשביל זה יש לך את ישראל היום.  (לת) אילן
    • 15:32
    • 13.06.12

  •   כי בעצם ערבי טוב הוא ערבי שנאמן למדינה שהעניק לו אזרחות  (לת) כלומר הוא מתגייס כדי להגן עליה
    • 16:02
    • 13.06.12

  •   התשדיר הזה הוא פלסטר, יציאה מידי חובה כדי לא לפתור דבר באמת  (לת) אני
    • 16:26
    • 13.06.12

  •   נכון שזה מעורר התנגדות בהתחלה, אבל נסה לקרוא אותו שוב יובל
    • 16:58
    • 13.06.12

    עזוב את ביבי והכל ותראה את זה בתור ניתוח ביקורתי של טקסט תרבותי, במקרה זה סרטון פרסומת/תשדיר שירות.

  •   הוי אילן,שכחתי,אתה מהחכמים שקוראים הארץ  (לת) מיקו
    • 19:29
    • 13.06.12

  •   לא שמעת? ועדות קבעו שיש מל"ל. ויש חוק מל"ל. אבל אתה רוצה למות עבור הדירות של ברק וביבי.אתה מורפע.  (לת) שי
    • 22:36
    • 13.06.12

  •   הכתב צודק! למה בפרסומות שלנו הכל לבן?!? המנכל הוא חיוור כסוף שיער ותימני נכנס לפריים רק כשהוא מגדל חומוס! ממשרד ממשלתי אני מצפה ליותר!
    • 10:54
    • 27.08.12

    כמובן שגם כל המשפחות שמופיעות בפרסומות כולן חיוורות משהו וכולן אמריקאיות מצועצעות להחריד...

    משרדי פרסום ממשיכים להנציח את הלבן כמודל יחיד, סתם טיפשי

02 קשה להתעלם מההתניה השמאלנית להתלונן על כל דבר שקשור בערבים. ערבי
  • 09:12
  • 13.06.12

אם לא מזכירים איפשהו ערבים - זה בגלל שמנסים להדיר ולהשכיח אותם מהמרחב הציבורי.
אם מראים ערבי במצוקה - זה בגלל שמנסים להדביק להם תוית של נחשלות ומסכנות.
אם מראים ערבי שמתנהל בשיוון - זה בגלל שמנסים לכבס את המציאות הגזענית והדכאנית.
ואם מראים ערבי אדריכל אז ... - הנה, תקראו למעלה.

03 תמריץ להעסקת עובדים שלא שרתו בצבא/שרות לאומי = סטירה למשרתים. אני אזכור זאת בבחירות.
  • 09:13
  • 13.06.12

בזמן שאני שרתתי 3 שנים אותו משתמט עשה לביתו וכעת המעסיק עוד מקבל הטבות כדי להעדיף אותו על פני.

  •   זאת בדיוק התמונה: הוא הלך ללמוד אדריכלות כשאתה הלכת להגן עלינו.  (לת) כל זה חייב להשתנות
    • 16:04
    • 13.06.12

  •   קצת ידע כללי מוסטש
    • 17:12
    • 13.06.12

    הערבי שעשה לביתו נדחה באופן אוטומטי משירות צבאי, ואותו שירות "לאומי" הינו שירות למדינה, אשר מגדירה את הלאום שלה כיהודי(!) ולא כישראלי, כך שגם אם משרד הביטחון (שהורס את הבית של אותו ערבי שבונה בלי תכניות מתאר שמעולם לא היו או יהיו קיימות) לא היה אחראי לטפל במי שסיים "שירות לאומי", נראה לי שהבעיה פה היא במדינה המפלה, לא באזרח המופלה.

  •   יש גם שירות אזרחי. שיילך להתנדב בכפר, או בנצרת...  (לת) אביעד
    • 18:08
    • 13.06.12

04 לבנות פסי רכבת מספיק מהנדס  (לת) ארט וונדליי
  • 09:14
  • 13.06.12

05 WTF moran sharir?! די לקשקשת
  • 09:15
  • 13.06.12

WTF moran sharir?!

06 תגובה לכתבה ליאור, ירושלים
  • 09:16
  • 13.06.12

לא ברור לי מה המניע ליצור/להגדיל אנטגוניזם.
למה כשסופסוף יש אכפתיות ממגזר שמוגדר כ"בני מיעוטים" במשך 64 שנים, גם זה לא מספק?
"מה לראש הממשלה ולבני מיעוטים? ממתי אכפת לו? על מה הוא מנסה לחפות? הצפייה בסרטון מעוררת תיעוב, חוסר אמון, מחשבות על צביעות, פטרונות וגזענות סמוייה."
מה זה אמור להביע בדיוק? לראש הממשלה במדינת ישראל, כמו בכל מדינה מתוקנת, צריך להיות "אכפת" מכל מגזר ללא אפליה, על אף היותו ימני בדיעותיו או שמאלני בדיעותיו.
אפשר לכתוב ואפשר לכתוב. זו - לא כתבה. סתם הסתה זולה.

07 כתבה צינית ומיותרת. המדיניות של ביבי כלפי בני מיעוטים הרסנית - אבל גם כזו פרסומת היא דבר בכיוון הנכון גיא
  • 09:16
  • 13.06.12

אני יכול לחשוב על תסריטים הרבה יותר נוראים לכזו פרסומת:
תמונות של ערבים מוסלמים בהר הבית, תמונות של מחבלים ערבים, תמונות של ישובים ערבים מוזנחים, ואחרי זה הטקסט:"כשאתה חושב על ערבים זה בד"כ מה שעולה לך בראש", אבל אולי הם מתאימים כאן? עם תמונה של מקום פנוי במשרד.

סוג של כל ההערות הגזעניות שאפשר. ד"א גם הבוס שלי הוא אשכנזי אפור, אם חשבתם על בחורה חושנית עם חזה מתפוצץ - יש לי חדשות בשבילכם. סיכוי יותר טוב שתמצאו בן מיעוטים מנהל.

08 כשהמנטליות גזענית גם קמפיינים נגד גזענות יהיו גזענים. הקמפיין הזה פוגע ברגשות של המאזינים לו מבלי שזה יהיה אכפת למישהו, ומבלי אפילו להרגיש - וזה הנורא מכל.  (לת) מיואש
  • 09:19
  • 13.06.12

09 ערבי גאה עסלי אחמד
  • 09:20
  • 13.06.12

מי אמר .. שאנחנו הערבים אמורים להתאמץ בכדי שנשכניע אותכם שאנחנו טובים אנחנו ערבים נקודה וממש לא מעניין אותי הציונים שלכם או שביעות רצונה של הממשלה מאיתנו ..

  •   עם גאווה לא הולכים למכולת... האינטרס של כולנו הוא שגם האוכלוסיה הערבית תשתלב בשוק העבודה הישראלי. ריקי
    • 13:39
    • 13.06.12

    אולי לא צריך לשכנע אותנו או להתעניין בציוני הממשלה, אבל ברור שהשתלבות בשוק העבודה היא גם האינטרס שלכם.
    לצערינו, עקב מניעים גזעניים, התהליך לא פשוט כלל.

  •   לך תעשה צבא יא משתמט.  (לת) מגזר הטפילים
    • 14:15
    • 13.06.12

  •   יא אבו חומוס - במה בדיוק יש לך להתגאות?  (לת) בבורות? בפרימיטיביות? ברצח נשים על כבוד המשפחה?
    • 14:27
    • 13.06.12

  •   אני מבין מאיפה נובעת התגובה שלך, אך לדעתי היא מוטעית. שי
    • 14:48
    • 13.06.12

    ברור לי שהצורך להוכיח את עצמך כל פעם מחדש, כערבע, ולא כסתם אזרח, מתסכל מאוד. הגאווה שלך היא שגורמת לך להגיב פה. בפועל אי אפשר להתעלם מהבעיה שקיימת בחברה הישראלית ביחס להעסקת ערבים, והדרך להתמודד עם הבעיה אינה התנשאות מעליה אלא עזרה בשבירת סטריאוטיפים. 'אני לא צריך את הטובות שלכם' לא יעזור ממש לאלפי צעירים ערבים מוכשרים וחרוצים שאינם מוצאים את מקומם רק בגלל דעות קדומות.

  •   אתה אדיוט אם אתה חושב שערביי ישראל לא עושים צבא כי הם לא רוצים. הסיבה היחידה היא שהצבא לא רוצה אותם. אז לפני שאתה מדבר אולי כדאי לך לדעת עובדה או שתיים. והאם אתה היית עושה צבא אם לא היית חייב? או שמא היית מתחמק כמו רוב היהודים ה"דתיים"  (לת) חגית
    • 14:59
    • 13.06.12

  •   כנראה שגזענות הנובעת מנחיתות אינה רק בעיה של היהודים. קורא
    • 19:15
    • 13.06.12

    לזכותו של אחמד עסלי אפשר להגיד שהגזענות שלו יותר מנומסת מהגזענות התוקפנית של חלק גדול מהכתבות הגזעניות באינטרנט על ידי יהודים אולי בגלל שחלק גדול נכתבו על ידי בורים וכאלה שלא הצליחו בחייהם.
    אם אתה חושב שזאת גאווה להתחרות עם סוג זה של כתבות -זה לא מוסיף לאישיותך

  •   סחתיין שיהיה לך לבריאות גו
    • 20:06
    • 13.06.12

    בתור אזרח שווה במדינה חופשית מותר לך גם להיות "לא נחמד".
    אבל אז גם אני לא חייב להיות נחמד אליך (החלטה שלך אם זה מעניין אותך).

  •   תג לריקי ווליד
    • 00:30
    • 27.06.12

    שפו על הכנות שבך,הישראלים כל כך קטנים שיתנו לנו להרגיש כמתואר על ידיך .מעניין אם יצא לך לשאול פעם יהודי שחיי תקופה בחו,,ל מה היו תחושותיו וכאן בעצם טמונה התהיא שהצגת

10 צביעות תחשוב פשוט
  • 09:22
  • 13.06.12

אם רוב מעסיקים חושבים שערבי פחות טוב מיהודי ולכן לא מעסיקים אותו אז המסר של התשדיר צריך להיות בדיוק זה, ערבי טוב כמו יהודי. כל העיסוק בניתוח יתר וחשיבה לאלף רבדים של תשדיר בטלויזיה הוא מגוחך. תשדיר צריך להיות פשוט עם מסר שפונה בדיוק לבעיה ולא לכותבים בהארץ.

11 מה הקשר למזרחי או אשכנזי?! אסף
  • 09:22
  • 13.06.12

אם היו שמים בוס מזרחי, האשכנזים היו צריכים להתלונן? מה הקשר בכלל? מאיפה רגשי הנחיתות האלה?!

  •   ממש לא קשרו לרגשי נחיתות באר
    • 17:37
    • 13.06.12

    בתור מזרחיה משכילה (הבוס היה יכול להיות גם אישה נגיד?) אני מרגישה את היחס אלי, ותמיד אוהבים לציין את שם המשפחה המזרחי שלי כקוריוז בסיטואציות מסויימות שקשורות להשכלה שלי ולהצלחת הקרירה שלי. סגנון "תראו תראו את מזרחי כותבת אימייל באנגלית איזה משתכנזת"....
    היתה אפליה חמורה, תוצאותיה נמשכות עד היום, והפרסומת הזו מוכיחה שהאליטה שצריכה "לשתף" את הערבים היא אותה האליטה שהיתה צריכה לשתף את המזרחים ולא עשתה את זה.
    זה הקשר.
    ולא מדובר ברגשי נחיתות, להיפך. אני יודעת בוודאות מוחלטת שאני יותר אינטיליגנטית מרוב האוכלוסיה וגם שאין לזה קשר למוצא שלי.

12 ורואה כיצד אנו מדרדרים לתהום מביט מהצד
  • 09:28
  • 13.06.12

איך שנתקלתי בפרסומת תהיתי כמה זמן היא תחזיק - מסכים עם כל מילה שנכתבה; לתת תמריץ לאדם/ארגון על שבחר בבן מיעוטים לתפקיד? ואם אינו מוצלח בו? הפכנו לחברה שבאופן מובהק לא מתאפשר בה למיעוטים להתקדם כמו הרוב: כמה מוסכניקים, אינסטלטורים, חשמלאים אשכנזים פגשתם לעומת רופאים, עו"ד, אדריכלים ושאר מקצועות חופשיים? רוקח ערבי, קופאית רוסייה, מוסכניק מזרחי ורופא אשכנזי - זוהי הנצחת הסטריאוטיפ בהתגלמותו.
לצערי, הפרסומת רק מגלמת את מה שכולנו כבר יודעים

  •   שטויות gdf
    • 02:05
    • 14.06.12

    נאמר "אל תוותר על עובד מהסיבהות הלא נכונות", להבדיל מלומר "קח ערבי ולא משנות הסיבות", אין כאן מה שנקרא "אפליה מתקנת". מספיק, גם כשמנסים לעשות טוב נגד הגזענות בגדר הכלים הממשלתיים שיש, גם זה לא טוב. אז מה טוב? להשאיר את המצב קיים? "אל תפסלו עובד מהסיבות הלא נכונות" זה כמו לומר "קחו את העובדים שמתאימים מבחינה מקצועית וחברתית למקום עבודתכם, ולא על פי עברם או מוצאם או מינם", האם יש בכך פסול? באמת???

13 חד כתער.  (לת) חן
  • 09:28
  • 13.06.12

14 מורן, אני המעריץ מס. 1 שלך אבל הפעם פישלת אלעד
  • 09:28
  • 13.06.12

טור חלש עם נימוקים לא תפורים עד הסוף

15 מישהו חשב שהשם "וליד אבו כרים" עשוי להיות של דרוזי, בדואי או צ'רקסי ששירת בצבא?  (לת) אפליה גם נגד "לא-ערבים"
  • 09:30
  • 13.06.12

  •   תיקון - ערבים או לא .. בדואית
    • 18:12
    • 13.06.12

    דרוזים ובדואים הם ערבים. משום מה בישראל "שלנו" הם לא נחשבים ככה.
    בדיוק כמו שיהודי ארצות ערב נחשבו פעם לערבים אך מאז שצצה הציונות כבר הפכו ליהודים נקודה.
    מבחינתי שכל יהודי יהיה יהודי וזהו..אם הלאום לא כך כך מעניין אותו או האמין בשטות שיהדות היא דת ולאום. אבל לפחות תניחו לנו וללאום שלנו. אנחנו לא צריכים המצאה חדשה שקוראים לה הלאום הבדואי או הדרוזי.

  •   בסוריה הדרוזים אינם ערבים - ערבים נרצחים בשם "האחדות הערבית", דרוזים לא. כשהעלאווים מחסלים
    • 20:20
    • 13.06.12

    אני מציע לך לקרוא ת טור של סלמאן מצאלחה רק מהיום

16 כתבה מטומטמת  (לת) לגמרי
  • 09:32
  • 13.06.12

17 ניתוח בשקל אזרח המודאג מרמת הכתיבה
  • 09:35
  • 13.06.12

כל כך הרבה שטויות בכתבה אחת

18 את רוצה לייעד לערבים מסלול הצלחה ערבי? בעבודה מסורתית בחקלאות? שאול ששון
  • 09:35
  • 13.06.12

ואיך עבודה כאדריכל קשורה למסורת האשכנזית/מזרחית או ערבית? את ארצנו בנו אדריכלים יקים שברחו אחרי שהנאצים סגרו להם את בית הספר באהואוס. אבל כמה אדריכלים אשכנזים היו ברומניה ובפולין? כמה הייטקיסטים היו בקרב האשכנזים באירופה? לשמחתינו האשכנזים והמזרחיים לא שומרים על המלאכות המסורתיות של אבות אבותיהם. לצערינו הערבים לא שותפים להצלחה של המשק הישראלי וגם החרדים שעבדו בגולה פיתחו כאן חיי טפילות.

19 מה זה משנה, העיקר שיהיה לך על מה להתלונן הלאה לציניות
  • 09:35
  • 13.06.12

כל אחד צריך להתפרנס ממשהו. אצלך - כתיבת דברי הבל.

20 המעסיק הוא "אשכנזי"? המקיא הרגיל
  • 09:39
  • 13.06.12

החלק הראשון של הכתבה טוב מאד והתחברתי לכל מילה. הפסקה האחרונה דוחה ומחליאה כמו התשדיר עצמו. המעסיק "אשכנזי" ? על סמך מה זה נקבע? היה כתוב לו על המצח? האם כותב המאמר שם לב לנורמות הדוחות שלו עצמו בקיטלוג אנשים לקבוצות גזע על סמך מאפיינים לא ברורים?
בא לי להקיא מהכתבה הזאת יותר מהתשדיר.

21 כתבה מגעילה אורי
  • 09:40
  • 13.06.12

נוטפת מגזענות שטחיות רגשי אשם ונחיתות

22 מאמר שטותי לחלוטין בעיקר הסוף פיהקתי רבות
  • 09:40
  • 13.06.12

הניסיוןהסופה ניסיון להכניס בכוח ובחוסר טעם את המזרחי למשוואה פשוט פתטי, כמו כל המאמר המיותר בהחלט הזה

23 ״חבל שלא תקבל אותו לעבודה מהסיבות הלא נכונות״: רבותי המדינה שלנו נחטפה! לא יאמן. מי הגזענים הבועתיים שהפיקו?  (לת) שי
  • 09:42
  • 13.06.12

24 אני רחוקה שנות אור מלתמנות עם אוהדי ראש הממשלה, אבל WTF? מה לעשות, מסלול ההצלחה היחיד שיש הוא מערבי
  • 09:42
  • 13.06.12

"מודל ההצלחה המערבי הוא המסלול הנכון עבורו ושהמסורת יכולה ללכת לעזאזל" - על איזו מסורת את מדברת? אני מאוד מצטערת אבל אם להיות מנומס, מקצועי, מסודר וחרוץ זה אומר "להשתכנז" אז כן, כדאי שכולם ישתכנזו.
היה מפייס את דעתך אם הבחור הערבי בפרסומת היה לובש כאפיה ומעשן נרגילה תוך כדי הראיון?

25 אז מה יהיה? אלי
  • 09:42
  • 13.06.12

חברים יקרים, הגזמתם. אכן כמו שנכתב, התשדיר פרימטיבי, ומנסה להיות פתרון לבעיה פרימטיבית, אך עד מתי התלונות. לכל הפחות, נעשה כאן ניסיון (אמנם מגוחך מעט) לייצר איזושהי מודעות לאותה בעיה לעיל. אך אתם בשלכם - כאשר בני מיעוטים אינם מועסקים, מדובר בגזענות, כאשר מייצרים תשדירים אשר מעודדים את העסקתם, עקב המצב הפרימטבי שתואר, גם זו גזענות. אם כן, מה הפתרון? חינוך כמובן, יאמרו. אך חינוך אמיתי דורש שנים, ועד אשר יגדל פה דור אשר באמת יבין, כי לאומו של אדם, אינו מתקשר ליכולתיו המקצועיות (ובנשימה זו נאמר, ועד אשר בצידה השני של הגדר, יגדל דור אשר איננו נהנה לדמיין עצמו מתפוצץ לאלפי רסיסים בתוך אוטובוס, אלא ירצה אולי להיות, אדריכל, או מהנדס, או איזשהו מקצוע אשר אינו דורש את הקרבת הגוף האולטימטיבית...) אם כן, התשדיר אולי פרימטיבי, אולי נמוך, אולי אף סוריאליסטי, אך זהו המצב במדינתנו הקטנה, ושוב, לכל הפחות, ישנה פה התייחסות. ההתרעמות הייתה צריכה לבוא, אם התשדיר היה קורא לאי העסקה של בני מיעוטים - אבל רגע, זה כנראה מה שבאמת ציפיתם לו, ואופס זה לא קרה. טוב, נו - אז בוא נצא נגד זה גם כן....

26 מורן, מספיק לנו שגיא כהן אחד אורי
  • 09:43
  • 13.06.12

לא צריך לנבור תמיד ולחפש בציציות מי נעדר מהסאב-טקסט של הפרסומת. אם היה בוס מזרחי היית אומר שבחרו בי כי מזרחי קרוב יותר לערבי ואם היה ערבי במראה מסורתי היית אומר שהמפרסם חושב שכך נראים ערבים.. נו באמת..
נשמע לי שהתשדיר לא משדר במובן שלילי 'שערבי יכול להיות טוב כמו יהודי', כלומר, זוהי תקרת הזכוכית שלו כפי שאתה מרמז, אלא בדיוק את מה שכתוב - תבחר את העובד בצורה עניינית ולא לפי שם המשפחה.
התשדיר היה יוצא רגיש איך שלא היו עושים אותו והיית קוטל אותו בכל מקרה אז עדיף שפשוט תכתוב שזה תשדיר ראוי וזהו.

27 "צודקת"- היה צריך לקחת דמות ערבית עם כאפיא וגלביה וחגורת כדורים בהצלב .ולא לתפקיד האדריכל אל-מוני
  • 09:45
  • 13.06.12

אלא לתפקיד הגנן.והמעסיק היה צריך להיות מזרחי שחרחר שמדבר במבטא מרוקאי.
במילים אחרות- לא עושים-לא טוב
עושים לא טוב.

28 מזל שהערבי הייצוגי לא הופיע בתשדיר עם כאפיה, גלביה ושבריה.  (לת) אנטי-יוכוס
  • 09:46
  • 13.06.12

  •   ומה הבעייה אם הוא מופיע עם כאפיה? לא מתאים לקולוניאליסט האשכנזי האירופאי? גזענים נמאסתם  (לת) רוני אנטי לאומניים
    • 11:43
    • 13.06.12

  •   רוני מה אתה מזרחי ?הכן האשכנזים הם הגזע הכי גזען באנושות .ערבי זה רק בסוף שבוע ,לנגב חומוס .פלצנות אשכנזית.  (לת) יהודי אותנטי
    • 12:56
    • 13.06.12

  •   ישראל היא לא מדינה ערבית, ומי שרוצה לעבוד בה צריך גם להגן עליה אבל רוני הוא לאומן ערבי
    • 13:22
    • 13.06.12

    לא רק שהערבי מתחיל ללמוד שלוש שנים לפני היהודי, כי הוא אינו מתגייס לצבא, הוא גם תופס את מקום העבודה שלוש שנים לפניו. זהו מצב שחייבים לשנות. אין אוניברסיטה לערבי לפני היהודי, ואין עבודה לערבי לפני היהודי.
    מי שרוצה שוויון בזכויות ימלא קודם את השוויון בחובות

  •   זה כולל גם את החרדים מבחינתך?  (לת) דרור
    • 07:44
    • 14.06.12

29 נו באמת... דן קשאני
  • 09:48
  • 13.06.12

"מודל ההצלחה המערבי הוא המסלול הנכון עבורו "... ומה לעזאזל הוא מודל הצלחה של ערבים מזרחי? נירוונה? האם הוא שונה בתכלית? ערבים לא שואפים ללימודים גבוהים? אולי הכותב רומז שמודל ההצלחה שלהם מבוסס על הפלת מגדלים גבוהים ולא בנייתם..?
פרסומת בסדר גמור, ניתוחו של כותב הכתבה - קצת פחות.

30 גם עם נתניהו יעשה שלום עם איראן, סוריה, לבנון ותימן עדיין יתקפו אותו על כל צעד ושעלד  (לת) רמי
  • 09:48
  • 13.06.12

31 המסר הכמעט ישיר :ערבי עליון על יהודי , מה שיעורר פחד אצל מעסיק יהודי, ומי שיפסיד זה רק אנחנו.  (לת) וואליד כרים -אום אל פחם
  • 09:51
  • 13.06.12

32 איזה שטויות יעקב א.
  • 09:51
  • 13.06.12

׳תשתכנז׳. אז מה אתה רוצה, שיבוא עם כפייה ונרגילה? ובכלל, האם לכתוב שחליפה ועניבה מנוגדות למסורת הערבית (אולי גם, כפי שמובן מהכותרת לטור, אדריכלות) - זוהי גזענות? תחשוב על זה.

33 יחי האדם הלבן! גם אלי ישי לבנבן... בכל אופן, מי שהורס את העולם, לא אחר מהאדם הלבן.  (לת) גם מזרחי מצליח אם הוא משתאכנז
  • 09:51
  • 13.06.12

34 נכון מאד אדוני, תשדיר מצוין. ושמסורת השנאה שלהם תלך לעזאזל עומר שוהם
  • 09:51
  • 13.06.12

איזה מין משוגע לא ירצה שאזרחיו יהיו מערביים?
אתה שומע מה אתה אומר?
אתה רוצה שהם ימשיכו להכות את נשותיהם? לדרוס את ילדיהם? ששיעור הפשיעה אצלם יהיה גבוה עשרות מונים מאחוזם באוכולוסיה? שהנשים ימשיכו לא לעבוד? ושהתרומה האקדמית שלהם... אין על מה לדבר בכלל אפילו בעניין הזה.

אין לבן אדם חופש להיות מטומטם, צריך לשלול את הזכות הזאת.

35 וואוו איזה קשקוש מקושקש - קמפיין טוב, למטרה טובה, ומטפל בבעיה אמיתית א
  • 09:57
  • 13.06.12

אפשר כמובן להתייפייף ולהתלונן למה אין שם מזרחי, למה אין שם אישה, למה אין שם מישהו בכסא גלגלים - גם אלו סובלים מאפלייה, ואכן גם להם מגיע קמפיין, אבל הם סובלים פחות מגזענות פרופר, ופה הקמפיין יותר נחוץ.
עם זאת מעניינת הבחירה של מר שריר - שנשים ואנשים עם מוגבלויות לא באג'נדה המחופפת שלו.

36 אחינו, חפרת, תשדיר סביר למטרה טובה וחשובה. נקווה שהקמפיין יצליח, לטובת הכלכלה והמדינה.  (לת) האדם הסביר
  • 09:59
  • 13.06.12

  •   קרקס ...!! בן
    • 14:06
    • 13.06.12

    על זה בדיוק דבר הכתבה .... " לטובת הכלכלה והמדינה ", הצד המערבי העשיר האידיאלי לכאורה !!!
    ולא על זכות בסיסית לתעסוקה שווה לכל האזרחים ?!

37 עיתונאי יקר - הפעם פיספסת בגדול. תושב גליל
  • 10:07
  • 13.06.12

מרוב דעות קדומות, תחכום-יתר וצורך לבקר בחריפות את מה שנעשה, אתה פשוט מפספס פה בגדול!!
הנה ההסבר הפשוט:
1. כן, יש בישראל בעייה של אפלייץ ערבים ומיעוטים.
2. אפלייה זו מתחילה בדרך כלל ב: "ערבי? לא מתאים!"
3. המסר ברור: מנהל יקר, תחשוב פעמיים!! אל תפסול לפני שאתה בודק
כתושב הגליל, תרשה לי לבשר לך עיתונאי יקר ומפספס, שאכן מתרחש כאן תהליך נורמלי של שילוב המיעוטים. כן, התהליך איטי, יש בו עליות וירידות, אבל הכוון ברור ושותפים לו היהודים והמיעוטים כאחד.
הפעם עיתונאי יקר, "הכיעור הוא בעיני המתבונן", ותרשה לי להוסיף, המנותק מהמציאות.

  •   תחזקנה אנוכי
    • 11:10
    • 13.06.12

    מסכים לחלוטין. נסחף לו הכותב בזרמי התקינות הפוליטית למחוזות הבירבור.
    בעד שילוב ערבים אני, ובעד הגליל/נגב והגליליים/נגביים.

    הצעד נכון, הפורמט נתון לדיון ואם זאת, מדובר כאן ב'שלום כלכלי' ברוח חזון נתניהו - על כל חוסריו - שלא יהיה ספק.

  •   אין בישראל בעייה של ערבים. הם אלה שמפלים אותנו. דמוקרטיה היא שוויון בחובות קודם וזכויות אחר כך
    • 13:26
    • 13.06.12

    הערבים חושבים שמגיע להם לחיות כאן גם כשהם לא ממלאים את זכויותיהם האזרחיות.
    זהו מצב שמחייב שינוי. כמו החרדים גם הערבים לא אמורים להיות בכלל מיוצגים בפרלמנט הדמוקרטי שלנו, כי שתי ישויות אלה, לא ממלאים את חובתם החשובות ביותר, והיא: הגנה על המדינה שבה כולנו חיים.
    הם לא חיים כאן יחד איתנו? אז שיתכבדו וילחמו עליה

38 אני מבין שחייבים לכתוב משהו, אבל חביבי.. מניין התסכול הזה? דוד
  • 10:07
  • 13.06.12

בוא נשאר עם השאלה שבה פתחת? מדוע כל הציניות הזו וחוסר הפירגון (מילה שאין לה בכלל אחות בעברית) ומדוע אין לנו תרבות של אמון? אולי נתחיל? בטוח שנתאכזב פה ושם.. אבל בסך הכל זה שווה..
אתה לא חושב? טיפלו בנושא אחד בלי לפגוע בנושאים אחרים.. ככה אני ממליץ לך לחשוב. ולהרגיש. ואם לגמרי אחרת אתה מרגיש, אז כאן המקום לשאול מניין כל התסכול הזה, ומה לעשות כדי להמעיט אותו...

39 הפנייה בתשדיר לשוק הפרטי - היכן השירות הציבורי? החברות הממשלתיות? מדוע הם לא מעסיקים ? שלמה
  • 10:08
  • 13.06.12

בחברת החשמל לא מעסיקים ערבים בתפקידים בכירים גם לא בחברות אחרות. אין שרים ערבים בממשלה, אין מנכ"לי חברות ממשלתיות ערבים וכיו' - הסדר, השוויון צריך להתחיל בחברות הציבוריות ובמשרדי הממשלה. זה לא עניין של שמאל או ימין, אלא עמדה עקרונית של חברה דמוקרטית מתוקנת שכל אזרחיה שווים.

  •   שלמה, כל מילה בסלע, ועיין ערך עובדי קבלן...  (לת) רונית
    • 11:52
    • 13.06.12

  •   לא נכון א
    • 12:06
    • 13.06.12

    בחברות הציבוריות ובמשרדים הממשלתיים יש חובה להעסיק בני מיעוטים, יש חוקים וכללים הקובעים זאת.
    אם לדוגמה תסתכל על המכרזים שמפרסם משרד המשפטים תראה שהוא מפרסם מכרזים שמיועדים רק לבני מיעוטים.

  •   יש ניסיון להעדפה מתקנת מיכאל
    • 12:14
    • 13.06.12

    תראה באתר דרושים של המשלה

  •   התייחסתי למשרות בכירות שלמה
    • 12:46
    • 13.06.12

    קיימים מכרזים של המדינה ומתקבלים בהם גם ערבים - אבל אם תבדוק מי נמצא במשרות הבכירות - מנכ"לי חברות, מנהלי בתי-חולים, מנהלי מחלקות בבתי חולים, מנכ"לים של חברות ממשלתיות וכיו' לא תמצא שם בני מיעוטים - זאת עובדה - תציין שם של מנכ"ל משרד ממשלתי או חברה ממשלתית שהוא ערבי?

  •   את מערבבת בעייה של יהודים שנלחמים על המדינה, ובעייה של ערבים  (לת) שאינם נאמנים לה ולא נלחמים עליה
    • 13:29
    • 13.06.12

  •   העדפה מתקנת רק ליהודים הנאמנים למדינה, כשהערבים יוכיחו נאמנות  (לת) אפשר יהיה לדבר על תיקון לגביהם
    • 13:30
    • 13.06.12

  •   יש חובה אך היא לא ממומשת  (לת) עובדה
    • 01:37
    • 14.06.12

  •   נכון חלקית מאוד מקומי
    • 12:38
    • 25.06.12

    ולמה יש כפרים בלי ביוב מסודר.
    למשל לכפר ...

    שמריהו עדיין יש בורות ספיגה - כנראה עניין של אפליה

40 המדינה יכולה להמשיך לבזבז כסף על תשדירי פרסומות. מצטער. לא מעסיק אף אחד שלא שירת בצבא  (לת) ישראלי אמיתי
  • 10:11
  • 13.06.12

41 זו ביקורת שהכותבת הייתה יכולה ליישם על כל פרסומת כמובן - מעניין מה היית אומרת אם היו מפרסמים אותו בתור שוטף כלים או רצף. אגב, אין זום אינדיקציה שהבוס בפרסומת האו אשכנזי, מסקנה זו היא כמובן יישום פשוט של סטריאוטיפים ואג'נדה של הכותבת. ומעבר לכך, מה את מציעה? איך יש לפרסם נושא כזה? להציג את הערבי הסטריאוטיפי וליצור סממני הצלחה "אותנטיים"? אז היית תוקפת את זה כגזענות גלויה  (לת) אלברט
  • 10:11
  • 13.06.12

  •   אני כל כך אוהב את גישת ה"מה את/ה מציע/ה" המציע
    • 11:21
    • 13.06.12

    כלומר, לא באמת. זה מגוחך. מבקר טלוויזיה עוסק בביקורת. אתה באמת מצפה שכל מי שפותח את הפה בעולם שלנו יוסיף כנספח פרוגרמה מפורטת כולל תקציב נחוץ ולוח זמנים לביצוע?

42 הגזענות, דעות קדומות וניתוק של כותבת המאמר לא יכולים היו להיות יותר ברורים יקיר
  • 10:14
  • 13.06.12

הגזענות, דעות קדומות וניתוק של כותבת המאמר לא יכולים היו להיות יותר ברורים,
דבר ראשון אין שום קשר לאשכנזים פה, התיאור כמודל המערבי הוא הנכון, מספיק עם הגזענות הזו שאשכנזי זה טוב כמו אמריקה מי שמבין קצת בהיסטוריה יודע שאין לטענה שהאשכנזים (קבוצה יחסית מצומצת של מערב אירופאים - לא כל לבן הוא אשכנזי, הרוסים למשל הם לא אשכנזים כלל) היו מוצלחים או משכילים באירופה שום אחיזה במציאות ההיסטורית אז מספיק עם הקטע של לייחס הצלחה להתנהגות אשכנזית, מהנסיון שלי אין שום קשר בין הצלחה לאשכנזיות, אבל יש קשר ישיר בין השתלטות ושעבוד של מהגרים ע"י מי שקדמו להם להצלחה, המודל המערבי התפשט בישראל ונוגע בכל חלקי החברה הישראלית.
לגבי הויתרנו כבר על המזרחי, אני מזרחי ומרבית החברים שלי מזרחים, אני מסיים תואר בהנדסה בבן גוריון כמו שני הבני דודים שלי פה, אחד סיים הנדסה והשני מסיים דוקטורנט אחרים מהמשפחה סיימו תארים גם בטכניון.
יש בישראל בעיית מוצא במובן של אזור מוצא, המשפחה שלי וכל הדודים שלי כולם חלק מתנועת המושבים וגרים במושבים.
אין מה לעשות אבל הרבה מהערים שהן גרים ריכוזי מזרחים אלו ערי מצוקה בפריפרייה, אם לא ישקיעו שם לא תהיה תמורה פשוט כי המשאבים שמקדמים אדם להצלחה לא נמצאים שם, מזרחים שגדלים בישובי בהם אין דמוגרפיה חד משמעית מוצלחים לא פחות, ומהנסיון שלי אף יותר מהאשכנזים באותם ישובים.
דיי לגזענות הזו נגד מזרחים ודיי לכותבים האשכנזים האלה שנגועים בגזענות ותחושת עליונות שכותבים פה על איך אחרים הם גזענים, אין אמרה טובה מ"על ראש הגנב בוער הכובע" מלתאר את ההרגשה שלי כשקראתי את המאמר הזה.

43 כשלא עושים כלום אתם אומרים שדיוצרים אפליה, וכשכן עושים משהו גם אז זה לא בסדר  (לת) אלון
  • 10:14
  • 13.06.12

44 הלו? זה אינטרנט? לינק?  (לת) gig_op
  • 10:16
  • 13.06.12

45 זו ביקורת צדקנית וטהרנית. בתוך עמי אני חי. התשדיר הזה מתאר סיטואציה שכמעט כל מנהל יהודי בחברה ממוצעת. כל מנהל בהיי טק בת"א או הרצליה פיתוח שיראיין ערבי צריך כל זה שיגיד לו לא להיות גזען ולבחור ע"פ קישורים אלעד
  • 10:17
  • 13.06.12

ואת זה אני אומר כמי שנמצא בתעשייה הזו שנים, התנדב בצופן במשך כמה שנים. באחת החברות שעבדתי, אני זוכר את ה"מאורע" כשהגיע הערבי הראשון. אנשים במשרד שלחו מיילים עם בדיחות ערבים כדי "לנצל את הרגע כל עוד אפשר". כמובן שזו היתה בדיחה על זה שמתחיל לעבוד ערבי במשרד. קיצור, הביקורת הטהרנית הזו היא צבועה. להיות שמאלן אומר להיות סוכן של שינוי, לא להיות צדקן מצקצק בשפתיו, שמנסה לשכנע אנשים שאפילו לדבר על הבעיה זה גזענות, אז בואו פשוט נתעלם מזה בנימוס. דברי עם הערבים שכן מתקבלים להיי טק בת"א, תשאלי אותם כמה קל להם למצוא דירה בת"א, גם אם הם מוכנים לשלם שכ"ד גבוה. כמה מהם ממשיכים לנסוע כל בוקר מטירה, מעכו, רק כי לא מוכנים להשכיר להם במרכז. כל כך צריך את הקריין הזה שיסביר לאנשים שגזענות זה פשוט נגד האינטרסים שלהם. אנשים כמוך מסבירים להם שגזענות זה רע כי ישפטו אותם חברתית, אז הם גזענים, אבל שומרים בפנים. תשדירים כאלו מנסים להסיר להם שגזענות זה נגד האינטרסים של כולנו, כולל האינטרסים שלהם עצמם

46 הפרסומת מתעלמת גם מיוצאי בולגריה שאול
  • 10:20
  • 13.06.12

ומשכיחה מהמודעות הציבורית את חולי הטורט, והאגורופובים...

47 כאשר הנושא כ"כ טעון תמיד יהיה מישהו שלא יאהב את הפרסומת שלומי
  • 10:21
  • 13.06.12

סה"כ נגעו בבעיה וזה כבר יפה ברמה הלאומית.
לא צריך כל הזמן להתלונן.
אם היו שמים בוס מזרחי הייתם אומרים שהפכו את כל המזרחים לגזענים...
אז להגיד כל הכבוד שמנסים לעשות משהו סוף סוף וזהו.

48 בכל הכוח לשחרר אייטם? ניתוח מאולץ ומשעמם  (לת) דוקטור
  • 10:23
  • 13.06.12

49 ערימה כזאת של שטויות כבר מזמן לא קראתי  (לת) שלומי
  • 10:23
  • 13.06.12

50 המדינה רוצה ערבים משכילים מסיבה אחת פשוטה גל
  • 10:26
  • 13.06.12

ערבים שלומדים ועובדים - יש להם פחות סיכויים להביא משפחות מרובות ילדים, הוצאת האישה מהבית מקטינה את מספר הילדים במשק הבית מ10 ל 2.5.

הסיבה היחידה למתן המלגות המופלגות למגזר הערבי היא בעיית האיום הדמוגרפי, תלכו פעם לאוניברסיטאות ותראו כמה ערבים לומדים ספרות עברית והיסטוריה של עם ישראל ואז תבינו

  •   שכחת רפואה וסיעוד, מתמטיקה ומדעי המחשב... אישחד
    • 17:07
    • 13.06.12

    4 תחומים שבהם יש הרבה יותר ערבים מחלקם באוכלוסיה. וזה רק ממה שאני מכיר אישית.

51 וואו הרבה זמן לא קראתי כזה בליל של שטויות. המטרה היא למנוע אפליה, ולהגביר השתתפות ערבים בשוק העבודה, התשדיר עושה את העבודה.  (לת) נשוי באושר לערביה
  • 10:26
  • 13.06.12

52 מה מכל אלה משדר אשכנזיות? הצלחה? השער הלבן? נונסנס
  • 10:27
  • 13.06.12

מי שמחפש קיפוח ימצא אותו בכל מקום. לנכס לאשכנזים את מראית העין בתשדיר, זה פשוט מגוכך. אף אחד לא מחפש לנשל את המזרחי /ערבי מהתרבות שלו.

53 הכתבה שופעת גזענות לא מודעת. לתחושת הכתב, הנדסת בניין אינה יכולה לייצג בן מיעוטים. או במילים אחרות : "המודרנה" כפי שירון לונדון מכנה זאת, אינה מתאימה לערבים. הכתב גוזר מתוך תת הכרתו, שהעיסוק בטכנולוגיה, הנדסה, או מדע, הוא בהכרח אשכנזי (אין דבר בתשדיר שרומז על כך. רק הלך נפשו של הכתב). ולדידו הצגת האפשרות של התקדמות טכנולוגית במגזר הערבי היא בעצם עלבון לתרבות המזרחית. עם גישה מעוותת כזו, הוא בא להטיף מוסר... נו באמת.  (לת) אא
  • 10:27
  • 13.06.12

54 מסכימה כאן עם כל מילה של מורן!  (לת) באר שבעית
  • 10:32
  • 13.06.12

55 קצת הגזמת א
  • 10:40
  • 13.06.12

אתה יוצא מנקודת הנחה שהמגזר הערבי לא מעוניין שיציגו אותו בעבודות כמו אדריכלות , הנדסה וכן הלאה, מה שמשתמע מהמילים שלך שהפרסומת הייתה צריכה להיות מופקת על ידי משרד התמ"ת ולהציג מצב בו זוג יהודי שבונה בית מתלבט עם להעסיק קבלן מהמגזר הערבי האם זה תואם את הערבי הלא משתכנז .
למה להניח שהדור הערבי החדש לא רוצה לעבוד עם עניבה במשרד מסודר (ראה זוגות שמתעתדים להשתכן ברוואבי שבשומרון)
חוץ מזה , למה לערב את נושא המזרחים , או שאתה מציע פרסומת נוספת בה יהיה רשום אבי מזרחי במקום וואליד אבו כרים בקורות החיים ?
הארס בביקורת הזו קצת מוגזם לדעתי

56 האמוציות שוכחות????? דוד
  • 10:42
  • 13.06.12

האמוציות שוכחות? באמת? לאמצויות יש זיכרון? או שאולי זה שוככות?
הגיע הזמן להעסיק עורכים ומגיהים ראוים ובשכר ראוי.

57 בארה'ב על פי חוק מאיר
  • 10:42
  • 13.06.12

כותבים חיד כל מודעת דרושים: EOE
לכותבת המשכילה: EQUAL OPPORTUNITY EMPLOYER
ואם מועמד לתפקיד מרגיש שלא קיבלו אותו, בגלל שהוא-היא גזע, דת,מין,גיל לא נכון למעביד, הפעם הבאה שהם ייפגשו זה יהיה בבית משפט.!!!
את באמת חושבת שזה יעבוד כאן????

58 עיתון הארץ - כמה עובדים בני מיעוטים אתם מעסיקים? כמה עורכים, טכנאים, עורכי תוכן ישראלי
  • 10:48
  • 13.06.12

כמה אנשי מקצוע מתקדמים אתם מעסיקים? עורכי תוכן, עורכים, כתבים, קלדנים וכו'. כמו שאומרת הפירסומת לאולד-ספייס - עכשיו תסתכלו על עצמכם.

59 ממש לא מסכים עוזי
  • 10:50
  • 13.06.12

חוכמה קטנה מאד היא לבוא בביקורת... מן הרואי היה לנסות ולהציע פתרון אחר, אבל אז גם הכותב היה נחשף לביקורת. אני לעומתך חושב שהתשדיר טוב, מאוזן, ומועיל. במקום בו אני עובד מקבלים מיעוטים על בסיס איכותם בלבד (כמו בכתבה) ודרכם להצלחה פתוחה ותלויה אך בהם,כמו דרכנו "האשכנזים".

60 "ממתי אכפת לו?" ואוו ממש ניתוח עיתונאי מעמיק. סטודנטית
  • 10:54
  • 13.06.12

"על מה הוא מנסה לחפות?" מה הקשר?
התשדיר מתייחס לבעיה אמיתית והוא לא קשור לא בהגמוניה האשכנזית ולא בביות ולא בשאר המושגים מלימודי הסוציולוגיה שלך...

61 "קשה להתעלם מאי הנוחות". הכל בראש שלך. לי אין שום תחושה של אי נוחות. ההיפך הוא הנכון. אחד התשדירים המוצלחים שראיתי. מעביר את המסר בצורה בהירה ומכובדת. מיהו משרד הפרסום? מגיע להם קרדיט. אם אצטרך ראש קריאטיבי טוב הם יהיו הכתובת הראשונה שלי.  (לת) דן לב פועם dlpoem@gmail.com
  • 10:58
  • 13.06.12

  •   צריך לשים לב לכך שהערבים אינם הולכים לצבא ולכן יש להם פור של שלוש שנים על היהודים
    • 13:42
    • 13.06.12

    כלומר כשהיהודים הולכים להגן על המולדת, הולכים הערבים ללמוד ארכיטקטורה. בם גם תופסים את מקום העבודה במשרד האדריכלים שלוש שנים קודם.
    נראה לי שזו נקודה חשובה מאוד שצריך לפתור. אין דין אזרח נאמן למדינה כדין זה שאינו נאמן.
    למה אנחנו מסתכלים על כך, כאילו הכל דומה להכל

62 איזו עליבות! איתמר
  • 10:58
  • 13.06.12

אם לא מקבלים אותם לעבודה זו גזענות.
אם מנסים לטפל בגזענות - זו גזענות..

מה שהכותב רוצה לומר הוא שעל כל מעסיק לקבל אוטומטית כל ערבי שבא מהרחוב - ועליו לעשות זאת מבלי קשר לכישורים או יכולות - הוא ערבי - קבל אותו וטוב יהיה אם הגיע הערבי על סוס, חמוש בחרב מעוקלת ואפילו טוב יותר אם עשה זאת תוך קריאות "איטבח אל יהוד" ושיפוד המזכירה.
לא מקבלים ערבים לעבודה בגלל סטיגמה (נכונה או לא - זה לדיון אחר) שאומרת שהם חסרי השכלה ובעלי מנטליות מפגרת הגובלת ברצון לרצוח כל יהודי. ניסו לעשות משדר שמנסה להראות שיש בהם גם כאלה שיכולים להשתלב בחברה שלנו. אני לא רוצה להפוך לערבי - מספיק להסתכל לשכנים לראות למה.. את תכריח אותנו להפוך להם!
כשאתה ניאו ליברל מסריח כולם מרושעים וגזענים מסביבך.. רק אתה קדוש חרוף.. אז קח אליך הביתה שני פלאחים ערבים וחמישה סודנים ועזוב אותנו הישראלים בשלווה!

63 כל כך נכון!!!! מי החליט שהתרבות המערבית היא המודל ההכרחי? האלימות האשכנזית/אירופאית כבר עוברת כל גבול קורא
  • 11:00
  • 13.06.12

מודלים של קולוניאליזם ואימפריליזם מתחילים לעמוד בסימן שאלה.

  •   מרשים, ואת כל זה למדת ב"מבוא לאכלו לי שתו לי", או ב"מדעי הקיפוח א"? מספיק עם ההקאה הרפלקסיבית הזו של כל מיני מימרות פוסט-משהו.  (לת) יוני
    • 19:23
    • 13.06.12

64 נו טוב, העיתונאים ישנאו את ביבי גם אם יזכה בפרס נובל לפיזיקה וכלכלה ביחד.  (לת) חרטוטים בשקל
  • 11:01
  • 13.06.12

65 פרסומת מצויינת רוני
  • 11:02
  • 13.06.12

מזמן כבר לא נתקלתי בפרסומת כה מדוייקת, יעילה, מעניינת ואפקטיבית כמו זו! בניגוד לכותב המאמר, לדעתי זו *בדיוק* הדרך להתמודד עם הדעות-הקדומות, האפליה, המיתוסים והטפשות של מעסיקים רבים. אינני מתומכי ראש הממשלה, ממשלתו, או מפלגתו - אך אני מצדיע לו ולמשרדו על יוזמה מצויינת זו!

66 לפי העיתונאי ערבי טוב הוא פועל בניין או מלצר. מה פתאום ש"ישתכנז" ויהיה אדריכל או מהנדס?  (לת) נגעל מגזענים
  • 11:03
  • 13.06.12

67 אני בטוח שבמערכת הארץ יש 20% ערבים כמספרם באוכלוסיה  (לת) לל
  • 11:03
  • 13.06.12

68 מה לעשות ש-99% מהערבים מוציאים שם רע ל-1% הנותרים? תציץ מה קורה מעבר לכ"א מהגבולות שלנו הפועל בני לוד
  • 11:06
  • 13.06.12

תקינות פוליטית בכל מחיר או הישרת מבט למציאות? הכותב בחר מה שבחר. במשרד רה"מ חושבים אחרת. לגיטימי.

69 שטויות: בכוח לחפש מה לא בסדר? כנסו, כנסו!!!!!!! ומהר!!!!!! תנו לכותבת לתכנן את הפרסומת בעצה ונחשו מה ייצא: כנסו!! איזה קישקוש
  • 11:09
  • 13.06.12

פתחת את הכתבה ב"מה ראש הממשלה מנסה לחפות?". השינאה לממשלה מעבירה אותך על דעתך
סוף סוף מנסים לקדם יוזמה חיובית. גם אם את היית עושה את זה אחרת, איך הגעת לכך שראש הממשלה מנסה לחפות על משהו שהוא מסתיר (כפי שכתבת בשורות הראשונות בגוף הכתבה)?
שמנסים למחוק להם את המסורת?
שמנהל הוא אשכנזי ?
מה לעשות? רוב המנהלים בארץ נראים אשכנזים והם אשכנזים. והם גם גברים וגם כנראה בשנות ה40 פלוס לחייהם.
אולי היה יותר טוב אם
הערבי היה בלונדיני (כי ככה לא הייינו מסיתים לגזענות)
המנהל היה היפי מזרחי עם ראסטות (וככה לא היו מאשימים בעידוד הגמוניה אשכנזית).
ובעצם הוא אישה (שאולי אפילו היתנ פעם גבר)
הבניין שתוכנן היה בית בוץ ירוק וידידותי לסביבה
מקום הקמתו היה בעיר דויד ליד הכותל (ככה לא נכתיב להם שירושלים שלנו).

התלוננת על זה שפרסומת לקונדישינר מתחילה באשת עסקים שיורדת מההליקופטר?
התלוננת כשבפרסומת של נוטלה כולם אשכנזים?

למה לחפש פגם בכל דבר חיובי שמנסים לעשות.

ממש בכוח להשמיץ את ממשלת הימין, גם אם תוצר היה מוצלח.
אני דווקא שמח ורואה הכוונה נכונה: ערבי - אתה יכול ללמוד אדריכלות, לא רק להיות מורה בבי"ס. יש סיכוי שיעסיקו אותך.
את יודעת שיש כאלו שלא הולכים ללמוד מקצועות מסויימים כי לא מאמינים שיועסקו? הנה משהו שיעודד אותם.

70 לא, מורן - זה לא מעיד על "רקבון המערכת", גם לא על "ציניות". זה מעיד על רקבונך המוסרי, אבדן הקשר שלך עם המציאות ומשטמתך המרה כלפי ישראל, הישראלים והישראליות עצמה. לך חפש מי שיקנה את השטויות שלך בבל"ד. אולי חנין זועבי מעוניינת? מודרניסט .
  • 11:14
  • 13.06.12

לא, מורן - זה לא מעיד על "רקבון המערכת", גם לא על "ציניות". זה מעיד על רקבונך המוסרי, אבדן הקשר שלך עם המציאות ומשטמתך המרה כלפי ישראל, הישראלים והישראליות עצמה. לך חפש מי שיקנה את השטויות שלך בבל"ד. אולי חנין זועבי מעוניינת?

71 כמה שמורן חופרת.....  (לת) מומחה למיעוטים
  • 11:15
  • 13.06.12

72 אין מילים......  (לת) שירה
  • 11:18
  • 13.06.12

73 ביקורת עלובה, תלושה וקטנונית. מאחל השתלבות מוצלחת לערבים בחברה. אם זה היה תשדיר של מרצ או חדש מורן היכותב שזה תשדיר גאוני ואיך שהערבי מוצג במפתיע כחבר לגיטימי בחברה מערבית מתקדמת בניגוד לדעות הקדומות של ימנים כמו ביבי.  (לת) דוקטורנט בטכניון
  • 11:20
  • 13.06.12

74 שאלה לכותב: האם הבעיה האמיתית היא במסר הפשוט ש"ערבי יכול להיות טוב כמו יהודי" או בחלק גדול מהציבור שבתוך תוכו עוד לא הפנים את זה?  (לת) HB
  • 11:21
  • 13.06.12

75 "אשכנזי אפור שיער"? האם שיערם של מרוקאים או כורדים דודי
  • 11:21
  • 13.06.12

נעשה ירוק זרחני כשהם מתבגרים?

מנין למר שריר (איפה גילוי נאות - מה המוצא שלך? איזה מין שם זה בכלל?) מוצאו של הבוס בפרסומת?

  •   האמת, במשפחה שלי המרוקאית, ולא רק, השיער מלבין בגיל מאד מבוגר - אחרי 80, גם לנשים וגם לגברים עובדה
    • 01:48
    • 14.06.12

    תנו לנו להנות מיתרון ביולוגי אחד...

76 איזו ביקורת חסרת טעם וחסרת קשר למציאות. העיקר להעביר ביקורת. עיתון הארץ רק מילים רעות במקום להגיד כל הכבוד למדינה בת-שבע
  • 11:24
  • 13.06.12

כל כך רע לכם במדינת ישראל? הכל כל כך גרוע? כולם רעים? למה אתם ממשיכים להיות פה?

77 מזה זמן רב לא נתקלתי במאמר כה ראוי לתואר "זיבולי שכל". התשדיר פשוט, שם את האצבע על הנקודה הנכונה, בלי לנסות לרכך את המציאות - ולכן הוא אפקטיבי.  (לת) ZE
  • 11:26
  • 13.06.12

78 אני בתור מזרחי יכול לומר בפה מלא שהניתוח של הכתבת בפן התיאוריטי לא נכשל כלל וכלל, היא צודקת בכל מילה.בעוד הערבים מבינים שבשביל להצליח צריך השכלה המזרחים היהודים עדיין חולמים על עסקים פרטיים והצלחה מסחררת בזמן שהם אפילו לא יודעים לחתום את שמם. באתי משם ואני יודע על מה אני מדבר.  (לת) שי
  • 11:26
  • 13.06.12

79 כתוב טוב ומעלה טענות שאני מוצא אותן נכונות, אבל... שון
  • 11:27
  • 13.06.12

הפסקה האחרונה מרגישה תלושה מהעניין, כאילו:
"לשכת ראש הממשלה כאילו פונה למזרחי ואומרת לו: ויתרנו עליך, שכחנו ממך, אתה כבר לא חלק מהתמונה. התשדיר הזה, שמטרתו חיובית, חושף למה מתכוון המשרד כשהוא מעוניין "לשלב" בני מיעוטים, ואת מי הוא בכלל לא רוצה לשלב".
מה?! איך הגעת למסקנה הזו דווקא?!
אפשר לטעון לסאב-טקסט, אבל זו עדיין חתיכת סאב-טקסט... כמעט הימור...

80 דווקא מפתיע מיכל
  • 11:28
  • 13.06.12


כשיש פרסומות חדשות, אנחנו מנסים לנחש למה הן. בדרך כלל זה נע בין דאודורנט, משקה מוגז, וסבון כביסה. הפעם לא הצלחנו לנחש. היה מפתיע, ומחוכם. אהבנו.

81 כמה טמטום בכתבה אחת עומר
  • 11:28
  • 13.06.12

לא משנה מה יעשו במשרד ראש הממשלה העיתון הזה יראה הכל בעין שלילית. כי הרי ברור שגם ממשלת שמאל הייתה יכולה לעשות תשדיר כזה .. למה כל דבר שלילי? הלכו יצרו תשדיר לעידוד העסקת בני מיעוטים (שזה חיובי) אז מה הפקינג קטע, למה לקטול בצורה מגעילה? הרי בני מיעוטים זה נושא רגיש ואין ״שיטה״ מוגדרת ונכונה כיצד יש לגשת לנושא זה אז אי אפשר להגיד שהסרטון לא טוב. סתם להיות שמאלני בלי לחשוב ולקטול כמו ילד. גם אני יכול לקטול בשביל הספורט אם כבר הפכתם את זה לספורט לאומי כנגד הממשלה

82 איזה כתבה חלשה  (לת) אבי
  • 11:29
  • 13.06.12

83 הזוי.. אנחנו מדינה חשוכה עד שלא יהיה חינוך משותף דו לשוני והומני לא יהיה כלום  (לת) סטודנט
  • 11:38
  • 13.06.12

  •   אנחנו גם מאפשרים לאזרחים ערבים במדינה לא להיות נאמנים לה, וגם ללמוד  (לת) בזמן שהיהודים חייבים להגן עליה
    • 13:36
    • 13.06.12

84 כמה ערבים מועסקים במערכת עיתון הארץ ?  (לת) אורי
  • 11:38
  • 13.06.12

85 איך בדיוק זיהית שהמעסיק אשכנזי?  (לת) משה
  • 11:41
  • 13.06.12

86 הלו מורן , אתה מתכתב עם עצמך.. נועם ש
  • 11:41
  • 13.06.12

לא שזה רע. אבל האמת אחלה תשדיר בלי פוליטיקליקורט מזוייך . נקי . ישר לבטן של האפליה. חוץ מזה מה הקשר למזרחי . עזוב אותנו באמאשך.

87 הכותב לא מבין בכלל את הבעיה בתשדיר הבדיוני הזה אדריכל
  • 11:46
  • 13.06.12

הבעיה היא היחס המזוויע שיש כלפי אדריכלים בארץ, השכר הנמוך, חוסר תשלום על שעות נוספות ויחס נוראי של הבוסים הסוחבים איתם את היחס המשפיל אותו הם מקבלים מהלקוחות - זו הבעיה האמיתית ולא אדריכל ערבי כן או לא.
רוב האדריכלים הערבים בארץ הם מאוד מוכשרים דרך אגב.

88 למה אי נוחות ? דווקא מעודדים ישראלים להעסיק ערבים אז למה לא בעצם?  (לת) מודע זה גורם אי נוחות ??
  • 11:51
  • 13.06.12

89 ככה זה שהתקשורת מחפשת כותרות במקום שאין .  (לת) .
  • 11:52
  • 13.06.12

90 כמה שטויות בגילוי דעה אחד איתי
  • 11:53
  • 13.06.12

מגומגם, חסר מיקוד ולא ברור.
מה רוצה להגיד הכותבת? שאפו ללשכה? אוי לקיפוח? ערבי טוב זה ערבי עם עט?
סתם התעוררתי בבוקר ורציתי להפריח נפיחות פסאודו-אינטיליגנטיות לאוויר?

91 סערה בכוס מים , מכל זבוב עושים פיל אפשר לחשוב מה קרה ? .
  • 11:54
  • 13.06.12

פרסומת טובה מאוד שמעלה את המודעות לנושא .

92 הבעיה הפרימיטיבית היא אצלך בלבד בילבולי מוח
  • 11:55
  • 13.06.12

כל הכבוד על התשדיר עם המסר הברור, הישיר ללא העמדת הפנים של כל המתייפיפים "פוליטקלי קורקט". הכי הרג אותי איך הצלחת עם המוח והחי=שיבה המעוותת שלך להכניס כאן את המזרחי והאשכנזי...וואי וואי ממליץ לך בחום לקבל טיפול...

93 מורן שריר צבועה ומתחסדת אלף
  • 11:57
  • 13.06.12

סוף סוף תשדיר שמטפל בבעיה באמת. ללא מסכות של פוליטיקלי קורקט.
כל הכבוד למי שהעלה אותו על האומץ.

94 מאמר אמיץ ונכון ! אליאס
  • 11:57
  • 13.06.12

את כל כך צודקת הביקורת שלך היא ביקורת חכמה,נוקבת וברמה עיתונאית גבוהה !
כמה טוב שיש עוד אנשים שלא הולכים סחור סחור אלא מסתכלים לאמת בעיניים ...

95 התקשורת תמיד מסתכלת על חצי הכוס הריקה . חס וחלילה שתכתבו משהו חיובי
  • 11:59
  • 13.06.12

התקשורת מחפשת דברים לא טובים מדוע ?? כי רק דברים רעים עושים כותרת
חס וחלילה תחמיאו למישהו שמעלה את הנושא למודעות ומנסה לשנות דברים !

96 סתם שאני אבין.... תומר
  • 12:04
  • 13.06.12

אם זה היה עבור העסקת רועה צאן או מכין חומוס זה היה יותר בסדר? כי אז זה לא "משתכנז"? זה שאדריכל זה אשכנזי בעיניך לא נראה לך קצת חשוך וגזעני? יעני זה לא עבודה קלאסית של ערבים? באמת כדי לשמור על המסורת הערבית אולי היה כדאי שראיון העבודה יתרחש באוהל במדבר.

97 שיחות עם אקדמאים ערבים עמוס
  • 12:07
  • 13.06.12

אני תומך בשילובם המלא של אקדמאים ערבים. מתוך דברים ששמעתי מהם עולה תמונה דומה למה שאומר התשדיר הזה מנסה לקדם. הם נדחים על הסף רק בגלל שמם ו/או כתובת המגורים שלהם. שם ערבי, כתובת בכפר ערבי-והם עפים מרשימת המועמדים. תשדיר הרדיו שעלה במקביל מתאר סיטואציה יותר מודגשת. שם המועמד הערבי נכנס אחרון לראיון.

98 על זה סבתא שלי הייתה אומרת - מה שלא עושים לא טוב לכם  (לת) b
  • 12:07
  • 13.06.12

99 אם לכותבת לא היו קוראים מורן שריר אז התשדיר היה אחלה אודי
  • 12:07
  • 13.06.12

כמי שעוסק בתחום ולא מזדהה עם הממשלה הזו:
הבעייה אמיתית, מושקע כסף רב באינטגרציה הזו ומאות אנשים עם רקע דומה לזה של הכותבת עוסקים יום יום בקידום הנושא הזה.
הממשלה הזו החליפה דיסקט, גם לדעת המגזר הערבי וכתיבה כזו פוגעת קודם כל בהם.
אבל מה - בורות ושטחיות כמו שמפגינה הכותבת הזו הם המאפיינים האמיתיים של הגזענות הישראלית החדשה - גזענות נאורה.
חבל על המילים שבוזבזו כאשר המטרה טובה.

100 איזה גיבוב אוטומטיסטי של התחכמויות מעופשות. מה היית מעדיף, שיעודדו אפלית ערבים ושהערבים במקום להתמערב יעסקו באותם מקצועות נאצלים כמו אחיהם בגדה, בעזה ובסוריה - רוצח ילדים, מכין חגורות נפץ, מענה בכיר, פרובוקטור ותועמלן ?  (לת) צביקה
  • 12:09
  • 13.06.12

101 מורן, אם אין מה לכתוב, לא חייבים  (לת) ארז
  • 12:15
  • 13.06.12

102 אני יוצא מתוך הנחה שיוצא לכותב גם לחטוא ולקרוא את התגובות למאמריו ד"ר ינתי פרזי
  • 12:17
  • 13.06.12

הפעם אתה חוטא בחטא הגזענות העצמך
הפרסומת לגיטימית לחלוטין, ואפילו די מוצלחת
ראיתי אותה וראיתי אותה שוב ולא מצאתי בה שום סממן גזעני
שאלתי את ידידיי וגם הם לא.
זאת ועוד, במחלקתי בביה"ח יש רופא ערבי והוא לא מצא שום טעם לפגם בפרסומת.
ערבים הם כבר לא רועי צאן, מדריכי טיולי גמלים ומוכרים פיתות טריות-טריות
הם רופאים, עורכי דין, רואי חשבון ומשכילים לא פחות ולעיתים אף קצת יותר מאיתנו היהודים.
זה לגיטימי לבוא למודעות של הממשלה הנוחית עם דעה קדומה וצינית (ע.ע. הפרסומות המזעזעות של משרד הקליטה "דדי דדי, אבא, אבא")
אך הפעם אתה מתבלבל, המסר הוא לא:
"תשתכנז - תצליח", אלא, "הם רוצים להצליח, תנו להם".
נ.ב
ואיך הצלחת לשרבב לכל הסיפור גם מזרחי?!

  •   מסכים עם הביקורת שלך, חוץ מריח הגזענות שנודף גם מתגובה הזו. אבנר
    • 21:54
    • 13.06.12

    אני מתייחס לחלק הזה: "ערבים הם כבר לא רועי צאן, מדריכי טיולי גמלים ומוכרים פיתות טריות-טריות הם רופאים, עורכי דין, רואי חשבון ומשכילים לא פחות ולעיתים אף קצת יותר מאיתנו היהודים"
    ???
    כאילו זו הייתה כל המהות שלהם בעבר, יעני פעם היו פרימיטיבים ומסכנים והיום הם (רוצים להיות) מודרניים ומשכילים "כמונו"?! לידיעה, ספרות, מדע, פילוסופיה, אמנות ערבית העשירו את הרוח האנושית כבר מאות שנים ועודם.
    ומה לגבי האמירה "לא פחות ולעיתים אף קצת יותר מאיתנו היהודים" - בחיאת...טוב שלא סייגת את זה יותר: "לפעמים אפילו מקצתם מעט יותר משכילים מהיהודים". סאבטקסט: "רובם עדיין לא מגיעים לקרסוליים שלנו היהודים הנאורים."

103 כל דבר שעושים לא טוב???? נמאס כבר באמת. קצת פירגון מה יש.  (לת) שחר
  • 12:18
  • 13.06.12

104 השנאה לביבי פשוט מדהימה אודי חמודי
  • 12:20
  • 13.06.12

אחר כך מתפלאים למה חלקים גדולים בציבור חושבים שכל התקשורת שמאלנית...

105 שתי ציפורים קאפקא טאמורה
  • 12:24
  • 13.06.12

מורן,

כתיבתך טובה, אין ספק.

הבעיה נעוצה ברעיונות שאתה מנסה לבטא.

במקרה זה נסית לתפוס שתי ציפורים במכה אחת וכך יצא לך קשקוש גמור, אף שהוא כתוב בשפה יפה ורהוטה.

106 במקום לבוא בטענות למעסיקים הממשלה צריכה לפעול לצמצום פערים בין האוכלוסיות ולהתחיל בכך ששפת ההוראה תהיה עברית בכל מוסדות החינוך. אליעזר בן יהודה ב.
  • 12:26
  • 13.06.12


החסם המשמעותי ביותר בפני שילוב ערבים בישראל הוא מחסום השפה. לכן צריכים לפעול לכך שמערכת החינוך כולה תפעל בעברית כדי שלערבים העברית תהיה ממש שפת אם ויוכלו להשתלב בקלות בחברה הישראלית.

107 זה טור אמיתי או סאטירה על ביקורות טלוויזיה?  (לת) שחר
  • 12:30
  • 13.06.12

108 הכתב מנסה בכוח לייצר בעיה, לדבריו יותר מכובד לקבל אשכנזי להיות רועה צאן על יד מדורה באוהל אא
  • 12:45
  • 13.06.12

וכך לשמר ולתת כבוד לתרבות המזרחית. . מורן שריר לא יתן צאנס למישהו לעשות משהו טוב שלא בדרך של מורן : הזיה לא מציאותית

109 לא מסכים איתך אלון קופרמן
  • 12:53
  • 13.06.12

תשדיר קורקטי וענייני והעובדה שיש חבילת תמריצים מעידה על כוונותיה האמיתיות של הממשלה. הכתבה הזאת מיותרת והכותרת (שכולם יודעים מה המשפט המקורי) מעוררת בחילה!

110 לא מבין מה הבעיה של הכותב מעסיק
  • 13:10
  • 13.06.12

המציאות הכואבת והעצובה היא שמעסיקים במדינה לא ממהרים להעסיק ערבים (וחרדים, נכים). מול טמטום של הציבור אין ברירה אלא להסביר כמו לילדים קטנים: חבל לוותר על כח אדם איכותי (שמוכר את עצמו בזול) מן המגזר הערבי.
אין ספק שגם ככה קשה למעסיקים לבצע את הקפיצה המחשבתית של העסקת אחר \ זר.
את הסוף לגבי המזרחים בכלל לא הבנתי.
(חשוב לציין שכותב הטוקבק מתעב את הממשלה, אבל הפעם עשו משהו טוב)

111 צודק לגמרי אדון כתב ר
  • 13:23
  • 13.06.12

הרי הערבים צריכים לדרוס תינוקות, לפגר במדעים, להרביץ לנשים שלהם, להצהיב את שיניהם, ללבוש רעלה...

למה להם להיות מערביים?

זה הביקורת הכי מטומטמת ששמעתי אי פעם! כאילו הארץ עמדה עם אקדח לרקה שלך והכריחה אותך להגיד משהו רע על הממשלה.

112 ואוו ואוו קצת נסחפנו, עם "המסר למזרחי". זה כבר מנבכי מוחך, לא מהתשדיר עצמו. ומי אמר שהמעסיק הוא אשכנזי? להפך, המראה שלו דווקא מזכיר אם כבר תמונות של מדעני גרעין איראניים.  (לת) ישראלי
  • 13:31
  • 13.06.12

113 אחלה תשדיר אפילו ריגש אותי מאוד רותם
  • 13:50
  • 13.06.12

למה ליפיף את האמת? זאת האמת, אז במקרה המעסיק הוא אשכנזי, אז מה? זה לא יכול להיות? ולרוב אף נכון?

114 אוי מורן, הבעיה היא רק אצלך. לבעיה קוראים "תסמונת התקינות הפוליטית" ומקורה בתסביך אשמה קשה. אני מציע להיבדק בדחיפות.  (לת) סוציולוג
  • 13:51
  • 13.06.12

115 לכן רק סגן יושב ראש הכנסת שלמה מולה יהיה ראש-הממשלה הבא  (לת) שקרניהו אפס פחדן
  • 14:05
  • 13.06.12

116 אין סיבה לשלב אותם. שיעשו קודם שירות לאומי וישלמו מיסים.  (לת) לא משלב
  • 14:14
  • 13.06.12

117 מעניין אם השחקן באמת ערבי...  (לת) סקרן
  • 14:25
  • 13.06.12

118 לעיתון הארץ... ארז
  • 14:30
  • 13.06.12

פעם הייתי מנוי שלכם. בגלל כתבים כאלו עזבתי אתכם. יש גבול לכלום לכלום שהעיתון מנסה למכור באמצעות העיתונאים שהוא מעסיק. תפטרו מעיתונאים כאלו, ואולי יהיה לכם שוב סיכוי. אצלי לפחות. לא יכול לדבר בשם אחרים...

119 מה, העיקר להתקרצץ? זכי אגוזי
  • 14:31
  • 13.06.12

מורן נסחפת

120 מה? אתה אידיוט? אם ביבי אוהב את הקיץ זה אומר שהוא שונא חקלאים? שמאל לחוץ.  (לת) אריה מחשי
  • 14:43
  • 13.06.12

121 משתלחת במקום הלא נכון, וחבל. שי
  • 14:45
  • 13.06.12

אני רחוק מלתמוך ברוה"מ ובמדיניותו, אך התשדיר הזה נוגע במורסה פתוחה בחברה הישראלית, ואי אפשר לגעת בה עם תשדיר שכולם יאהבו. מה היה מספק את רצונך? קיימת בעיה גדולה של העסקת ערבים בחברה הישראלית. זו פעם ראשונה שהממשלה מנסה להתמודד עם התופעה , ורק על כך מגיע לה יישר כוח. אישית הייתי מעדיף כמה תשדירים שיציגו כמה מקצועות, ולא רק את הערבי האינטלקטואל. גםלהערבי שאינו אדריכל זכות לעבוד בכל תפקיד המתאים לכישוריו, בים אם מדובר במנהל משמרת, באיש יחסי ציבור וכו'.
לטעמי מדובר בצעד ראשון חשוב ביותר, שמי יתן וימשיך.

122 תשדיר הזוי- לא מעסיק ערבים או יהודים או מזרחים או אשכנזים רוני
  • 14:48
  • 13.06.12

כי אין לי עסק...

בקושי יש לי כסף לפלאפל

123 באמת פרסומת מטופשת - אם יש ענף במשק בו אין כמעט אפליה, זה ענף הבניה בכללותו, לרבות משרדי תכנון. אדריכל יהודי
  • 14:48
  • 13.06.12

אני מכיר מהנדסים ואדריכלים ערבים רבים, חלקם ממשרדי התכנון המובילים. לא פגשתי עוד בוגר טכניון שלא מצא לעצמו עבודה מכובדת. האפליה היא במקומות אחרים במשק דווקא.

124 אמיר! אוהבים אותך! מרסל אמרה שאתה חייב לה 10 שקל!!  (לת) דני אילתי
  • 14:53
  • 13.06.12

125 חבל שבכתבה היא לא ציינה שבעצם רוב היהודים הם ממוצא ערבי. כל היהודים מאיראן, עיראק, מרוקו, וכל שאר עמי המזרח הם בעצם ערבים. אז כל פעם שמעסיקים יהודי מזרחי זה גם העסקה של ערבי. חגית
  • 14:56
  • 13.06.12

משום מה אני בטוחה שכל עדות המזרח לא יסכימו ואולי אפילו יכעסו מעובדה זו. אבל חבל שרוב היהודים בארץ לא מבינים שהם בעצמם ערבים. אז כדאי להם לחשוב פעמיים לפני שהם פונים בגזענות לערבים אחרים.

126 עושה רושם שהפעילות העיקרית של משרדי הממשלה השונים היא הפקת סרטוני תדמית עצמיים כדי לתת לציבור תחושה שהם עושים משהו. אבל כצפוי התוצאות הן בינוניות לכל היותר, וגוזרי הקופונים הרגילים ממשיכים לגזור את קופוניהם...  (לת) צ'יפ
  • 15:13
  • 13.06.12

127 ערבי טוב ערבי אדריכל jomana
  • 15:15
  • 13.06.12

קודם כל השם של הכתבה דוחה ולא מתאים לשום רמה של אנושות נורמלית
מה זה השפיטה הזאת ערבי טוב ערבי אדריכל??ערבי טוב ערבי אינסטילטור דייייי כבר ל כינויים די לגזענות
למה לא רוסי טוב רוסי מסאג'יסט או רופא
אווו מרוקאי טוב מרוקאי נהג אוטובוס
או פרסי טוב פרסי שיף של מסעדת גורמה?.
די אנו קיימים פה מתורבתים ומלומדים משכילים ונחמדים
די לרגשות הנחיתות זאת לא פרסומת של חומוס או תבולה ישראלית אן לבנונית זו פרסומת לבני אדם אז להתיחס לבנאדם כאזרח ישראלי נורמלי
תנטרלו את רגשות השנאה והפחד ותאמינו בבורא העולם שברא כולם על צורתו

128 שום דבר לא טוב לכם הא? אפילו שהיוצרים עצמם שמאלנים.  (לת) אבי
  • 15:18
  • 13.06.12

129 ערבי טוב הוא ערבי אדריכל בפלסטין ומעבר  (לת) ישראל
  • 15:25
  • 13.06.12

130 בכל משר'ד ממשלתי יש עלה תאנה ערבי אלון
  • 15:28
  • 13.06.12

שעושה את אותו משרד "נאור" ו "מתקדם". בד"כ שמים אותו בתפקיד לא חשוב.
אפילו באגף תקציבים באוצר יש רפרנט ערבי אחד שמופקד תמיד על משרד הבריאות. אף פעם לא ביטחון , חוץ או משהו כזה. אבל מזרחים? כמעט ואין באגף תקציבים של האוצר.

131 חבר׳ה. מורן שריר זה בחור. תיקלטו כבר. ואין על הביקורות שלו.  (לת) אילן
  • 15:29
  • 13.06.12

132 אם הפרסומת הייתה על חרדים! התגובות פה היו בודאות - "לא להעסיק את הפרזיט הזה " , או " מי יעסיק את היהודי הגלותי הזה עם החליפה ומגבעת" וכהנ וכהנה  (לת) שמיל
  • 15:31
  • 13.06.12

133 בוקר טוב מורן, החתמת כרטיס היום בעבודה.. זכית לכתבה.. לא יצא מוצלח ממש, לא נורא מחר יום חדש  (לת) אורית
  • 15:33
  • 13.06.12

134 ביבי התהרפן\ עוד 20 שנה יעלם המדינה דוד-י"ם
  • 15:39
  • 13.06.12

1.האומנם משרתים בצהל אך הרבה מהם נשארים ועובדים-וכן בונים
לא בתים וילות בקומות רק לעצמם
2.ישראל נועד רק לנו ולשם כך יצאנו למלחמות ופינה קטנה זו בטחון יחיד
מה יהי עוד 5 שנים שוב יתחילו לרדופ אחר היהודים
3.כפי שצינתי אנו כסוס קטן ונמוך כולם נובחים ולא רק זה יש גם פושעים
אכי מסוכנים\ השמאל האכזרי מחפש בכל הזדמנות לזרוק עלינו בוץ
מיותר להדגיש שאויב מתוחכם משתמש כל השיטות להתוך את העץ אנו
יושבים
===========ומה המסתננים כולם באים לעבוד כאן מה גדר איזה
גדר אם לא מעמיסים אותם באוטובוסים בלווי כח מצרי לא נתרפא ממחלה
כל זה לא די-- ביבי דועג לתעסוקה ערבי{אני ובני מובטלים במקום יתנו
הטבה שיעסיקו אותנו }== מתעסק בשטיות
= = = כן אהבתי פירסום תיירות-\- וכן שידורי טלביזיה יכול מקומות יפים ורבים
כדי להביא תיירות

135 גם על זה מצאתם לנכון להתלונן? בחיי אתם יותר דפוקים מהמזרחיים  (לת) אריאל
  • 15:54
  • 13.06.12

136 היחיד שגזעני פה - זו הכותבת שרוצה לכל הערביים ירכבו על גמלים וילבשו גלביות  (לת) אוי לטמטום והבושה
  • 15:57
  • 13.06.12

137 תזכירו לי כמה ערבים בדיוק יש בדה-מארקר??????  (לת) תוהה
  • 15:59
  • 13.06.12

138 מה הקשר בין "משרד ראש הממשלה" לנתניהו? יאיר
  • 16:09
  • 13.06.12

"משרד ראש הממשלה" הוא השם המכובס השגור מזה עשרות שנים לשירות הביטחון הכללי והעומד בראשו (מר יורם כהן, נכון לימינו אלה). מדיניותם קבועה ויציבה מזה דורות - דיכוי כל ביטוי של זהות לאומית נבדלת של הערבים אזרחי מדינת ישראל מחד, ושילובם המקסימלי בכלכלה ובחברה הישראלית מאידך "בכפוף למגבלות הביטחון".
ראש הממשלה הנוכחי זה כבר סיפור אחר לגמרי...

139 לא רוצה לעבוד עם אנשים שמשלימים עם רצח על רקע כבוד המשפחה  (לת) ציון
  • 16:10
  • 13.06.12

140 לא נעים להודות- אבל הממשלה עושה צעד ראוי וטוב אני בעד הפרסומת
  • 16:13
  • 13.06.12

אני רק מקווה שגם בתוך השטח שלה- במשרדי הממשלה השונים, בחברות הציבוריות ועוד הממשלה מיישמת את המסר של עצמה

141 רק צריך לביית אותו...אהבתי את זה  (לת) רקס
  • 16:19
  • 13.06.12

142 מובן שכל אדם ראוי לקבל עבודה בארצו - אך אין להתעלם מכך ש:- מיכל מירושלים
  • 16:25
  • 13.06.12

כשערבי אינו מוצא עבודה בארצו הוא עדיין יכול לפנות לארצות שמסביבנו, לנסות שם את מזלו - יש לו שפה - יש לו דת - והם בעצם אחיו. אבל שיהודי אינו מוצא עבודה בארצו עליו לנדוד הרחק מעבר להרי חושך (ארה"ב בדרך כלל) והוא רחוק מארצו, שפתו, דתו וממשפחתו. ילדיו כבר אינם דוברי עברית ואין להם מושג ביהדות. ולכן - יש למרבה הצער לעשות העדפה מתקנת לטובת היהודי.

143 הפרסומות בנושא ברדיו ממש גזענית  (לת) דוד ה.
  • 16:30
  • 13.06.12

144 ניתוח יפה  (לת) יובל
  • 16:55
  • 13.06.12

145 meanwhile architect Haider Abd-AlKadr abandoned art gallery Um Al-Fachm joseph perlstein
  • 16:55
  • 13.06.12

besides, a docor in my narrow circle is not regarded as " arabic" simply a great personality, as himself not relating to me as master ruling citizen but as what i remained in poor and disgraced reality all belongingness to be given a bitter lesson,arab israeli are not "canons" in israeli medicine- they just behave according oath while israeli jewish were spoiled in army 007 tricks as each coin bears two sides, reality is rashumon and even fact seen simpy to be explained no hesitating ismuch more troubled and deep diversity when examined from other poits of view, here industial quietness to show iced back toward what was to be delt much more human- cursing, defaming more usefull to auytocratic savage under-animal top beurocracy
DAFNA SAAD from judicial advicor to government- i mean you

146 פספסתם את הנקודה מוסטש
  • 17:17
  • 13.06.12

הדבר המדהים הוא שבכלל קיימת פרסומת כזו, שבכלל יש צורך להסביר דבר כל כך פשוט במדינה שתופסת את עצמה (וכן, רק היא תופסת את עצמה ככזו) דמוקרטית.
הסיבה היחידה שהמצב הוא כזה הוא באשמת ההנהגה השלטונית והמערכת הפוליטית המאפשרות ומעודדות גזענות ואפליה.

147 עשרות טוקבקים ? שוקן, למורן שריר מגיע בונוס.  (לת) קאטו
  • 17:24
  • 13.06.12

148 מה רע בהשתכנזות? לא כולנו רצינו אמריקה?  (לת) אשכנזיה מאונס
  • 17:57
  • 13.06.12

149 אחד מדבר עברית וחושב על השני בעברית בשני מדבר ערבית וחושב על השני בערבית מוחמד
  • 17:59
  • 13.06.12

תאמינו או לא.
רוב האנשים הערבים והיהודים מעניין בתקופה זו בעיקר לעבוד לממש את עצמם, להתפרנס כל השאר NICE TO HAVE או לא מעניין בכלל.
לא פשוט להיות כאן ערבי/ פלסטיני/מוסלמי / נוצרי למרות שלכולם לא פשוט גם.
אנחנו בספינה משותפת ספק משיטת ספק טובעת.
העיקר שרכבת החיים עוברת לכולנו באותו מרבץ של זמן לא שואלת מי ערבי ומי יהודי.

150 קשקוש. עד שסוף סוף מתייחסים לבעיה גם עכשיו יש תלונות? אלון
  • 18:01
  • 13.06.12

גם אם משתמע מכך כל מה שכתבת כאן בטור. שיהיה. לפעמים כדי להציף נושא או בעיה חייבים להיות נפגעים או תחושת אי נעימות. מה לעשות שהמציאות היא כזאת שערבים מופלים לרעה?? בתשדיר הזה לפחות מציפים את העניין ומדברים על הבעיה, שזה חידוש. אני חושב שזה מבורך

151 במה בדיוק מתבטאת ה"התאשכנזות"? שגיא
  • 18:03
  • 13.06.12

בזה שהוא אדריכל? בזה שהוא לא לובש ג'לבייה ותרובש לראיון? בזה שהוא בכלל בא לראיון עבודה? לא הבנתי. איך בכלל "מזרחי" היה אמור להופיע בתשדיר הזה באופן אותנטי, אם בכלל?

152 התשדיר הוא טוב וחשוב! ערבי -מ חיפה
  • 18:14
  • 13.06.12

התשדיר הוא טוב וחשוב!

153 לא שמתי לב שהמעסיק אשכנזי. איך אתה יודע? נראה לי שהגזענות היא בך. ג
  • 18:36
  • 13.06.12

נמאס כבר מאשכנזים/מזרחיים. אף אחד לא שם על זה בכלל חוץ מכמה אוכלי חינם שצריכים רייטינג.

154 כאילו שערבים לא רוצים להיות אדריכלים ועורכי דין ורופאים. הרי הם ערבים הם בטח רוצים לרעות את הכבשים שלהם כל היום... הגזמת
  • 18:44
  • 13.06.12

זוהי השמאלנות הצבועה זוהי שחושבת ששוויון זכויות זה להשאיר את בני המיעוטים בבורותם "כי זוהי תרבותם" גם אני ציני גם אני שונא את ביבי גם אני הייתי בשוק מהתשדיר הזה.. אבל משמח אותי לדעת שמישהו נוקף אצבע לטובת המיעוטים. וכן אדריכל!! כי מוסך נגרות שיפוצים וכו' הם מזמן עושים עם היהודים! המזרחים.. כנראה שאת האשכנזים הצבועים הסמולנים צריך ללמד מהי גזענות כי המזרחים מזמן מעסיקים ערבים. לכן התשדיר מדבר לאשכנזים... כאילו את לא חיה בישראל פקצה!!

155 אם יש שמאלני טרנדי תל אביבי אדיוט ויש שמאלני שקול ורוצה בטובת העולם אז אתה האדיוט  (לת) שמאלני
  • 19:14
  • 13.06.12

156 כבר אמרנו מיקו
  • 19:29
  • 13.06.12

הארץ עיתון שמאלני

157 בקורת מגוחכת וצדקנית עמיר הירושלמי
  • 19:41
  • 13.06.12

משרד ראש הממשלה מנסה לתת מענה לבעיית האפליה של בני מיעוטים שלא מתקבלים לעבודות בשוק הפרטי רק כי הם ערבים. הצדקנים כאן חושבים שעדיף היה פשוט להתעלם. והאמת, אולי לנתניהו באמת היה עדיף להתעלם, ממילא יהיה מי שיקום ויגיד שבכלל לא אכפת לו ושכל צעד חיובי הוא בעצם שלילי. מגוחך, צדקני, וחסר אחריות.

158 כל עם עם בני עמו ישכון. אין עירבובים במציאות! ליה
  • 19:59
  • 13.06.12

יש להם 21 מדינות ושם יש המון עבודה לאדריכלים שלהם.

איזה יהודי רוצה להימצא בחברה ערבית בעת מלחמה או פיגוע? מתי ישראל לא במלחמה? מי רוצה שפיו יהיה חסום ומוחו משובש בגלל נוכחות מעוררת אי נוחות?

השתגעתם לגמרי וזה לא יעבוד לעולם!

  •   הוכחה ש: אפשר אנוכי
    • 22:06
    • 13.06.12

    להוציא יהודי מהגלות - אבל לא את הגלות מהיהודי.

    דברייך - דיבור אופייני לקבוצת צרי-המצח המאמינה בכללי 'משחק סכום 0'. רחמיי

159 השאלה היא על איזו אדמה ייבנה המגדל? ערבי יהודי
  • 21:39
  • 13.06.12

וגם, אולי יצא טוב מעניין הפליטים, בואו ונקלוט את הערבים, הם עלו דרגה בסולם החברתי, הם לא גרים בקציעות.

160 הקשקוש בא מהכיוון השני! אביזו
  • 21:45
  • 13.06.12

הבעיה עם הערבים היא שנאתם למדינה - כל פעם שאני פוגש ערבי שאומר לי מאיפה הוא מגיע אני נכנס לתוצאות הבחירות האחרונות ורואה לאיזה מפלגות הצביעו בכפר שלו ומגלה ש95-99% הצביעו לחלאות שהצטלמו עם קדאפי ואסד.

תשדיר אפקטיבי אמיתי יכול להיות - שערבי מגיש קורות חיים.
הבוס קורא אותם בספקנות ואז מגלה שאותו ערבי התנדב לשרות צבאי ושהוא קצין במיל'.

161 ניתוח חלופי רפי וונקובר
  • 21:46
  • 13.06.12

הניתוח מעניין ורלוונטי אבל ביסודו הנחה מוסווית שהסרטון משקף מדיניות או עמדה מוסרית ולא מנסה לתת מענה לבעיה ספציפית. אבל ניתן לבחון אותו אחרת - בפועל קיימת בעיה אמיתית, ישנם בעלי מקצועות חופשיים רבים במגזר הערבי שאינם יכולים להשתלב בעבודה במגזר היהודי הפרטי, והתשדיר מנסה לפנות למעסיקים במטרה לשכנע אותם שכדאי להם להעסיק ערבים. כלומר התשדיר אינו מסמן למר אבו כאביר באיזה מקצוע עליו לבחור הוא אינו מאשכנז אותו, מר אבו כאביר כבר בחר במקצוע הוא כבר בחר במודל ההצלחה המערבי, החיים בחברה קפיטליסטית הם אלה ששיכנזו אותו. מעניין לראות אם כן מהי האסטרטגיה שנבחרה כדי לשכנע את המעסיק. הבחירה נפלה על רגשות אשם. התשדיר פונה אל המעסיקים ואומר להם ״אנחנו יודעים שבלב אתם קצת גזענים, כמו כולנו, אבל אנחנו גם יודעים שאתם לא אוהבים להיות כאלה, אז בפעם הבאה שאתם שוכרים מישהו תוכיחו לעצמכם שאתם יכולים להיות פחות גזענים״. כלומר פניה רגשית שנועדה לעורר רגשות אשם ומבוססת כנראה על רגשות אשם של כותבי התשדיר. האסטרטגיה היתה יכולה להיות אחרת - להדגיש בפני המעסיקים שבמגזר הערבי קיים כח עבודה נגיש ומקצועי של אנשים עם מוטיבציית יתר וכן שקיימים תמריצים לשכירת עובדים אלה, כלומר לנסות ולתאר את היתרונות המעשיים למעסיק לפנות לשוק הזה.

162 זה העיתון של אנשים חושבים?????. . מסקרן אותי במה יעסקו השמאלנים אם יהיה כבר שלום ביניו לבין הערבים.  (לת) רפאל
  • 22:03
  • 13.06.12

163 אני לא מסכימה עם הביקורת. לדעתי הפרסומת יפה ומעבירה מסר חשוב  (לת) יעל
  • 22:12
  • 13.06.12

164 הכוונה אולי טובה גם בסרט וגם בתשדיר (אני מקווה) . התוצאה אכן מעוררת אי נוחות , בלשון המעטה.  (לת) רות
  • 22:24
  • 13.06.12

165 לא מסכים עם הניתוח של התשדיר sasoki
  • 22:56
  • 13.06.12

אומנם יש בחלק מהדרישות שהופיעו בתשדיר קריאה מעמיקה(חרוץ , מנומס, מוכשר, נבון ומוצלח) אך לגבי השאר אני באמת מפה-פק .

166 איפה תלך..... אחיה
  • 00:42
  • 14.06.12

איזה ניתוח מופרך. בייחוד הסיומת שלו....
מה הקשר למזרחיים ולאשכנזים עכשיו? ואתה מדבר על לשכת ראש הממשלה?
אתה הרבה יותר גרוע וקיצוני. תחזור לבקבוק...

167 לשאלה הרטורית בפתיח - 90% מהיהודים לא רוצים שוויון זכויות לערבים. זה מתבטא בהצבעה לכנסת.  (לת) עצבני
  • 01:44
  • 14.06.12

168 השוויון צריך להתחיל בחברות הציבוריות ובמשרדי הממשלה, ובביטוח לאומי למשל אין אפילו מתורגמן ערבי  (לת) כדאי לתת איזה תמריץ גם למשרדי ממשלה להעסקת בעלי מקצוע ערבים
  • 01:58
  • 14.06.12

169 תשדיר מצוין, נתניהו טוב מאוד, אדריכל ערבי לרוב לא שבוי בתבנית כמו יהודי  (לת) אבו עלה מנג'ליל
  • 05:15
  • 14.06.12

170 לא מסכים עם הכותבת. כפעיל למען שילוב הערבים אני דוקא רואה כאן צעד ראשון, גם אם קטן, בדרך בה ממשלות חייבות ללכת. אני כבר לא אצביע לממשלה הזו או למי מחבריה, אבל לא צריך לראות רק את השלילי בכל דבר.  (לת) דרור
  • 07:39
  • 14.06.12

171 מה זה מקצוע מערבי או לא מסורתי, אז במה הוא צריך לעבוד? בפיתות? חומוס? גילה
  • 07:57
  • 14.06.12

או שאולי קאדי? שוחט ומשגיח חלאל?
אני מוצאת שהתשדיר ממצה את הפרדוכס בו פוגשים אדם מוכשר בראשית דרכו ועתיר פוטנציאל ופוסלים אותו על בסיס מוצא. המשפט מחדד את הטיפשות שבכך. מדובר בשוק תעסוקה שהוא לא בניין, מזון או מה שאליו היתה הכוונה במסורת. ערבים וערבית רבים משוועים להשתלב בשוק התעסוקה המערבי הזה ומי שרוצה לקבע אותם במקום ערבי מסורתי לחלוטין אלו יפה נפש מטעם עצמם שאינם מועילים בדבר

172 ערבי טוב הוא ממש כמו יהודי טוב לא פחות ולא יותר  (לת) פלץ
  • 09:02
  • 14.06.12

173 לא יודעת מה את רוצה. הטור שלך בחר להתעלם מהעובדה הפשוטה שרוב האנשים יהיו חשדניים כלפי ערבים, ותופסים את רובם כפרימטיביים. מה לעשות שהתפיסה מבוססת על מציאות - בדקי נתוני למ"ס לגבי השכלה אצל ערבים רואה נכוחה
  • 11:54
  • 14.06.12

לכן אני ממש שמחה שיש פרסומת כזו - שאנשים ידעו שאפשר להעסיק ערבים בלי חשש, שיקלטו שדווקא ערבי שהתגבר על הסטטיסטיקה של המקום בו הוא גדל הוא כנראה יותר טוב מיהודי ממוצע כי הוא התאמץ והתגבר ולכן עוד יותר שווה להעסיק אותו.
הפרסומת ממש מוצלחת.

174 התשדיר לא משרת את המטרה שלו שאולי
  • 16:25
  • 14.06.12

בשנה האחרונה התפרסמו הרבה כתבות באשר לתוכן של ספרי הלימוד בבתי הספר ובעיקר ספרי אזרחות. קראתי את הכתבות בעיון ועם הרבה ספקנות כדי להצליח ולנטרל כתיבה מגמתית, אם יש כזו. ברוב המקרים זה לא משתמע לשתי פנים, בספרי האזרחות שלנו יש תכנים מאוד בעיתיים שלא מתיישרים עם מגילת העצמאות שכתבו מייסדי המדינה לפני 64 שנים.
באשר לביבי, מבלי להתייחס להיותו ציניקן או לא, מבלי להתייחס לאמינותו, כל אחד חושב אחרת וזה בסדר, הבעיה היא לא המטרה אלא הדרך להגשמתה. התשדיר הזה הוא במקרה הטוב ביותר - כוונה טובה, אבל אני חושש שהוא מחטיא את המטרה של כותביו. אין טעם להיגרר לוויכוח על רמת הכנות של מחברי התשדיר. כמו שמורן טען, כולם מעוניינים שהערבים יישתלבו במגזר בפרטי, השאלה היא מה הדבר הנכון/האפקטיבי שצריך לעשות כדי שזה יקרה?
נכון, ייתכן ומחר בבוקר התשדיר הזה ייגרום למעסיק או למזכירה להשאיר על השולחן קורות חיים של ערבי ישראלי.
אבל אם רוצים לגשת לעניין הזה בצורה יסודית. שילוב ערביי ישראל, ולצורך העניין כל קבוצה אחרת שעדיין מובדלת מהרוב, צריך להעשות דרך מערכת החינוך והתכנים שלה.

זה יהיה תהליך איטי שייקח יותר מדור אבל צריך להתחיל מתישהו. לצערי, כאמור, התכנים שמועברים היום בבתי הספר היום לא מתיישרים עם הקו של תשדיר השירות שהוציא משרד ראש הממשלה.

175 ומה אני אגיד?! גם ערבייה וגם אישה.  (לת) Zaha Hadid
  • 01:54
  • 15.06.12

176 לעזאזל יוני
  • 05:15
  • 15.06.12

תגידי, מורן שריר, את רצינית?
כתבה כה מיותרת.
תחזרי לבועה התל אביבית ההזויה שלך.
השמאל משחית.
נורא ואיום.

177 אי נוחות יוחאי וולף
  • 08:24
  • 18.06.12

התשדיר מעורר אי נוחות בגלל שהמציאות מעוררת אי נוחות. מהבחינה הזו הוא עושה עבודה טובה. יש למישהו ספק שמעדיפים בארץ אדריכל יהודי על אדריכל ערבי?

178 ואין אישה אחת בתשדיר הזה, אפילו לא ברקע. כיום כ-50 אחוזים בתחום האדריכלות - נשים! תשדיר מלוקק ודוחה מלא גברים אשכנזים כסופי שיער. מה זה, "מד מן"?  (לת) דנה
  • 11:45
  • 18.06.12

179 והאישה היחידה בתשדיר, כנראה מזכירה, גם מלטפת את "ערבי המחמוד" לקראת הסוף. איזו אישה!  (לת) ברקודה
  • 11:51
  • 18.06.12

180 כמה דברי זבל של הכותבת וטוקבקים עם חשיבות עצמית מנופחת על פרסומת שולי
  • 22:53
  • 19.06.12

שאף אחד לא מתייחס אליה ברצינות.

פרוייקטים מיוחדים