הסוכנים: לתפוס טרמפ על הזמר המזרחי

הסדרה שמתעדת את חייהם של סוכני הזמרים מזרחיים מניחה שעצם העיסוק בזמר המזרחי ובגינונים שלו מרתק באופן אוטומטי. אז זהו, שלא

השבוע פורסם שהזמר קובי פרץ נחקר בחשד שאיים על אמרגנו לאחר שזה הפך לעד מדינה ואיים להפליל את הזמר בעבירות של העלמת מס. כמו כן, פרץ חשוד כי השתתף בהצתת דלת ביתו של אותו אמרגן בדימוס. יכול להיות שזו בסך הכל אי הבנה אחת גדולה ופרץ, אזרח שומר חוק ונאמן ניקיון, יעשה סדר בבלבול, יישר את ההדורים עם האמרגן, ושניהם יצטלמו מחויכים בשיפודי הניצחון אחרי שכבשה תמימה תקריב את חייה לצורכי סולחה. על פי פרק הפתיחה של תוכנית הריאליטי "הסוכנים", זה התסריט הסביר ביותר. בפרק מוצג פרץ כחתול מנומנם ששוקע בשינה עמוקה בסלון בדיוק לפני שעיתונאית מגיעה לראיין אותו. היח"צנית שלו, שרית בירן, מסבירה לעיתונאית שפרץ עובד קשה יומם וליל, מתרוצץ בין הופעות להקלטות ומצליח להשחיל גיחות למסע היח"צ שלו. בין התינוק המגודל שנרדם על הספה לבין הפועל קשה היום שמתארת בירן, אין מקום להצתות של דלתות וגם לא למסיבות חשק או סיבובי מועדונים.

החרופ שתפס פרץ באמצע הפרק הוא סמלי ללאות המפוהקת של "הסוכנים". זו סדרה שאמורה לעקוב אחרי חייהם של ארבעה אנשים שמייצגים זמרים מזרחיים - בירן, אסף אטדגי (המנהל האמנותי של עומר אדם), שלום דדוש (המנהל האישי של זמר מתחיל בשם גיא יהוד) וגלעד "ביגי" מסמי (המנהל האישי של ג'ולייטה). את ג'ולייטה ואת מסמי יכולנו לראות - יחד עם דודו אהרון שנתן הופעת אורח בפרק ששודר אמש - בסדרת הריאליטי "חי בלה לה לנד". האמת המדכדכת היא ש"הסוכנים" מאוד רוצה להיות "לה לה לנד" אבל, לפחות על פי הפרקים הראשונים, מצליחה להביא גרסה חיוורת, עייפה ומשועממת-מעצמה של התוכנית הכיפית ההיא.

עולם הזמר המזרחי, כפי שאוהבים להציג אותו בתקשורת, מלא בגינוני כוכבות, אינטריגות, זוהר ונגיעות בעולם התחתון. החומרים האלה יכולים למלא סדרת ריאליטי מצוינת אבל צריך להתאמץ בשביל שזה יעבור באופן אינטליגנטי ומעורר עניין. הדבר היחיד שיותר גרוע מתוכנית טלוויזיה שמזיעה ממאמץ זו תוכנית טלוויזיה שבכלל לא משתדלת. וזו האווירה שנושבת מ"הסוכנים" - של סדרה שלא השקיעה הרבה מחשבה בעצמה ובמבנה שלה, סדרה שמתעצלת וחושבת שיהיה בסדר.

אז לא, לא בסדר. העיסוק בזמר המזרחי ובגינונים שלו לא מרתק באופן אוטומטי. הנוכחות של קובי פרץ וג'ולייטה על המסך לא מספיקה בשביל לשאוב את הצופה לעלילות שהסדרה מנסה להפיק. בחייהם של יחצ"נים ומנהלים אישיים אפשר למצוא מורכבות גדולה ועצובה - אלו אנשים שכל קיומם הוא לא עצמאי אלא דרך אדם ידוע, שלו הם מעניקים שירותים עסקיים ואישיים. הבחירה לוותר על המורכבות הזאת ולהדגיש את ה"גלאם" ואת העילגות מעידה ש"הסוכנים" בסך הכל רוצה לתפוס טרמפ על הזמר המזרחי ואם אפשר אז מתוך שינה, בסלון.

"הסוכנים". סדרה שמתעצלת וחושבת שיהיה בסדר

תגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
  1. 11
    לשחורה גאה

    אני לא מבין מה פשר תגובתך הדוחה כל אחד ומה שהוא אוהב ומעדיף לא נאה לך תשמעי את הסגנון מוסיקה שאת אוהבת ואל תלכלכי בצורה מבזה על אנשים שכן אוהבים ובמיוחד אל תבזי את עצמך . תת רמה מי שמדבר כמוך ולאירן הייתי שולח אותך לפני כל אחד במדינה הזאת . פשוט ילדה בת 3

  2. 10
    לה לה לנד VS הסוכנים

    היו רק שני פרקים של הסוכנים אבל זה הרבה יותר ברמה מלה לה לנד. צריך יותר פוקוס על אטדגי וביגי ולא על שני האחרים(הבלונדה והאלמוני)

  3. 9
    ראיתי את הפרק השני-מקסים!
  4. 8
    הזמר המזרחי הוא למעשה שירה של ערבים יהודים
    1. זהו, שלא! שירה של ערבים יהודים הרבה הרבה יותר איכותית ואין לה קשר לזמר הישראלי מזרחי הזה.
  5. 7
    זה לא מזרחי אלא צפונריקאי טורקי וגם עם עירוב של מזרח אירופה, לכן זה לא מעניין
  6. 6
    נמאס כבר מכל ההתעסקות הצהובה בעולמם של האמנים, ובפרט בכוכבי הפופ ים תיכוני, שאין קשר בין מוסיקה מזרחית אמיתית למה שהם עושים (אולי רק השמות משפחה שלהם והאובר סילסולים), בין היחידים שיודע לעשות מוסיקה מזרחית אותנטית ומבדרת וקלילה, וגם חכמה מאוד - זה קובי אוז, כן ירבו כמותו!
  7. 5
    לא מפתיע שמאז פרץ עזב את בירן וג'ולייטה את מסמי, כמו שכתב המבקר

    אם התכנית היתה רצינית ולא מצולמת כמו "יום בחיי" אולי היינו מקבלים איזה אינפוט חדש בעולם הזה, אבל ככה קבלנו רק תכנית שאותם מנהלים/יחצ"נים רקחו על עצמם. מצפייה בפרק אטדגי נראה היחידי שבאמת חושב בפסים מקצועיים.
    גילי מסמי שהתפרסם לרגע בשיר דחקות נפרד מג'ולייטה בפיצוץ אחרי שהקריירה של היתה תקועה כנראה הרבה בגלל ניהולו. פרץ עזב את בירן, ולא ברור כרגע מה השלב הבא בקריירה שלו. בירן מתוך היכרות לא תמיד שלווה ונחמדה ומציעה עוגות ושינה חטופה על ספתה. אטדגי באשמתו או לא כבר התפרסם בפרשה אפלה שאני מקווה שבאה לקיצה. והאחרון המנהל של המאפייה לא ברור אם הוא מנפח פאר מול המצלמה כשהוא יושב עם הזמר שלו על הבריכה או שגם הוא בדרך לאותן טעויות.
    מה שכן גאיה קורן העיתונאית שאוכלת כל טריק של יחסי ציבור משקפת מאוד את מצב העיתונות היום, אבל ככה גם הסדרה כולה נראית משב רוח מזוייף על כלום.

  8. 4
    שטויות! סדרה טובה

    לא נאה לכם? אל תצפו, אלטיסטים
    אני יודעת שנהנתי

  9. 3
    עוד ביקורת חדה.

    כיף לקרוא

  10. 2
    כל הזמר המזרחי והעוסקים בו הם תת תת תת תת רמה. בכייף הייתי מיצאת אותם לאירן או לכל חור דוחה אחר
  11. 1
    דווקא נהניתי מאוד