איציק שמולי קורא לך

האם שמולי הוא מנהיג או פוליטיקאי? המצלמה של נסלי ברדה מספרת סיפור מורכב. "המקור", ערוץ 10, 21:00

אתמול (שלישי) בטלוויזיה היה ערב של ערכים. בערוץ 2 צפינו ברעות טבחים תחת אש ומעל כיריים. אחת המתמודדות קרסה וחברותיה זינקו בהרואיות והשלימו את המנה שלה אחרי לכתה. ממש בלדה לחבוש. בערוץ 10, לעומת זאת, יכולנו לבלות עם מספר 12 ברשימת "העבודה" לכנסת, איציק שמולי. כתבת "המקור", נסלי ברדה, ליוותה את שמולי במשך שנה ממש עד לפריימריז. בכתבה ניתן היה לראות את שמולי עומד על במה באחת ההפגנות וצועק לתוך מערכת הכריזה: "מר נתניהו, תגיד לנו: אתה מנהיג או פוליטיקאי?". זאת שאלה טובה.

זאת, למעשה, השאלה שסקרנה אותי לאורך כל הכתבה, אבל לא בעניין ראש הממשלה, אלא בנוגע לשמולי עצמו - האם הוא מנהיג או פוליטיקאי? עניין אותי לדעת אם עוד בימי רוטשילד העליזים שמולי היה עסקן מחושב או שמא הריצה לכנסת פיתחה אצלו עורמה פוליטית. ואולי זה עדיין לא קרה, אולי הוא עוד לא התקלקל. הרי יש את האפשרות שגם היום שמולי הוא עדיין אידאולוג נאיבי ובפברואר הקרוב הוא עומד לצעוד בסנדלי שורש אל מליאת הכנסת עם רון בלב ואת ביד.

המציאות מן הסתם יותר מורכבת משלוש האופציות האלו וזו המציאות שהשתקפה בכתבה. מצד אחד שמולי נראה מתוסכל ומיואש כשמגיעים תככים פוליטיים, ומצד שני הוא עצמו לא בוחל בתחבולות. שמולי נראה מתפעל מהציניות של ראש הממשלה שמשתמש בו לצרכים תדמיתיים, אבל הוא עצמו לא מהסס להקשיב ליועצי תקשורת. המצלמה של ברדה נתנה תשובה מורכבת לשאלה אם שמולי הוא בלוף או הדבר האמיתי. הקריינות של ברדה, לעומת זאת, נתנה תשובה פשוטה.

לפי ברדה, שמולי הוא מנהיג צעיר ואידאליסט שכמעט נאלץ לקפוץ אל הפוליטיקה. היא מרבה להשתמש בביטויים כמו "המים הקרים והעמוקים של הפוליטיקה", "שמולי לומד לשחות" ו"שיעור מזורז בפוליטיקה מפלגתית" כדי להעביר את המסר שבתחילת התיעוד שלה, שמולי עוד לא שם. ברדה מכנה את הריצה שלו לכנסת "אבולוציה של מאבק". כלומר, הוא העביר את המערכה אל הפוליטיקה, הוא לא היה שם מלכתחילה.

ברדה בילתה עם שמולי כשנה ברוטו, אולי היא יודעת. קשה שלא לחבב אותו, הוא נראה כמו בחור טוב. החיוך המבויש, שיני הזיג-זג, הפגם החינני בדיבור, הג'ינס שלעולם לא ייזנח לטובת חליפה, שרשרת החמסה שפתאום נכנסה לחייו ומרמזת על שורשים מזרחיים, הביוגרפיה האדומה של צ'ה גווארה שהיתה מונחת במפתן האוהל שלו ברוטשילד והופיעה בזמנו בעיתונים, כשהיא תמיד מופנית לכיוון המצלמה ולא לכיוון האיש שאמור לקרוא אותה. משהו אצל שמולי תמיד נכון והקריינות של ברדה תומכת בהנחה הזאת - היא טוענת שיש בו רצון כן לשנות. אבל המצלמה שלה מספרת סיפור מורכב יותר, סיפור על פוליטיקאי לא פראייר בכלל.

שמולי ב"המקור". פוליטיקאי לא פראייר בכלל
שמולי ב"המקור". פוליטיקאי לא פראייר בכלל .
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הוא בדיוק הפוליטיקאי מהזן הישן בתחפושת של שינוי צעיר ורענן.  (לת) ניר
  • 08:07
  • 05.12.12

02 ברדה לא פרסמה שכשאר החלה המחאה שמולי נחת בדרום אמריקה לטיול ארוך, אבל לא איש כמו שמולי יפספס את ההזדמנות. הוא עלה על מטוס וחזר מיד לארץ כדי לקפוץ על עגלת המחאה כל הדרך למושב מרופד בכנסת. חבל שלא שאלו את יוזמי המחאה ששמולי תפס עליה טרמפ - מה הם חושבים עליו. מנהיג עלק..!!!  (לת) אורי
  • 08:10
  • 05.12.12

03 צריך לחשוף את הפרוטוקולים של התאחדות הסטודנטים כדי לגלות איך הכל היה מחושב. לפרטי פרטים  (לת) יונית
  • 08:15
  • 05.12.12

04 מה תעזור הנאיביות כשצריך לשנות דברים ולבצע? מהצד
  • 08:28
  • 05.12.12

אנשים נאיביים לא יכולים להזיז דבר במציאות הישראלית, והפוליטית בכלל. כדי לבצע דרוש תחכום, חכמת המעשה ויכולת פשרה. במנהיגות יש מקום ליושר, אבל לא לתמימות.

05 למה ברדה לא שאלה שמולי - מדוע אגודת הסטודנטים צריכה לממן לו יועץ פוליטי ואסטרטגי שבו עשה שימוש ליחסי ציבור אישיים ובחירתו לרשימה לכנסת וכמה זה עלה לנו הסטודנטים..!!  (לת) תום
  • 08:31
  • 05.12.12

06 או תחמן או מנהיג??לא ברור למה יש סטירה בין אדם עם הבנה שפוליטיקה זה דבר אחד מנהיגות וחזון דבר אחר.פוליטיקה היא כלי עם כל הטריקים והשטינקים הנחוצים וההכרחיים להביא את החזון ואת המנהיגות לידי מימוש..ואם לאדם כמו שמולי יש את היכולת הפוליטית להבין את המערכת ולרתום אותה להגשמת חזון חברתי ואולי מדיני הוא האיש.זאת לעומת הלפיד הזה שמדבר מדבר אבל הולך להישחק טוטלית במערכה פוליטית לא נוצצת.שלי לעומת זאת היא פוליטיקאית דורסנית אבל בהחלט לא אשת חזון ווודאי ווודאי לא אשת בני אדם..שימו לב שמולי,אם הוא יחליט להקריב עצמו למען הכלל והחזון הוא יצליח.  (לת) פלוטו
  • 08:53
  • 05.12.12

07 חבל שלא עלו השאלות לגבי תרגיליו הפוליטיים כיו"ר התאחדות הסטודנטים אסף
  • 09:11
  • 05.12.12

כיו"ר ההתאחדות הקדים את הבחירות ע"מ להתמודד לבד, יצר קשר עם טייקונים בעת המחאה והתנהלות כוחנית תוך איומים על מועצת הסטודנטים. בכתבה כזו מוזר שהשאלות לא עלו.

08 כשלמראיינת ולמרואיין סוד משותף קל לעיתונאות להתעלם ממנו פיני בלושה
  • 09:15
  • 05.12.12

לצאת לצאת!

09 "המקור" חרגו ממנהגם ועשו כתבת יחסי ציבור לשמולי ולא תחקיר וחבל. שמולי השתמש במחאה וחמור מכך באגודת הסטודנטים ומשאביה - לרבות שכירת שירותי יועץ אסטרטגי - כדי להגיע לכנסת..!!!  (לת) שומר חוק
  • 09:33
  • 05.12.12

10 כותרת גאונית lol  (לת) m
  • 09:40
  • 05.12.12

11 אהבתי את ה"סיפור" על החיסכון ל"חתונה" עאלק. עם מי בדיוק עמד שמולי להתחתן? (צנזרו אם קשה לכם לבלוע...)  (לת) הרב זיווג
  • 09:41
  • 05.12.12

12 מעולם לא הייתה "תחקיר" שבו הייתה סתירה כל כך גדולה בין מה שהראתה המצלמה באופן אובייקטיבי - לבין הקריינות הסובייקטיבית. משהו קרה לנסטלי ברדה. במקור צריכים לבדוק מה. תחקיר זה לא היה...!!!  (לת) סטודנט מודאג
  • 09:52
  • 05.12.12

13 חבל שהעסקן האופורטוניסט הזה, חסר החן וחסר עמוד השדרה, הפיל בפח גם את מורן שריר.  (לת) מאוכזב
  • 09:53
  • 05.12.12

14 של המחאה, נרקסיסט גמור בתחפושת של אלטרואיסט, בן אדם שכולו סמולי הוא הטרמפיסט הגדול
  • 09:54
  • 05.12.12

מכור לתדמיות, מקווה שייפלט כמו דני איילון בפעם הבאה

15 עוד אופורטיוניסט מקצועי שמצטרף ללהקת האופורטיוניסטים שנקראת כנסת ישראל נאוה
  • 09:56
  • 05.12.12

זה בדייוק מה שחסר לנו פה -עוד פוליטיקאי מקצועי שמכיר את כל השטיקים ומשתלב היטב בתרבות הניהולית של רודפי השררה הכבוד והתגמולים למיניהם.
זהו-עוד אחד שאת כל הקריירה שלו לא יעשה עבורינו אלא "עבור ביתו"

16 נמאס גם מרביבי דרוקר שאומר דבר והיפוכו. כמו "זו שחיתות אבל זה לא נורא"..!!  (לת) דן
  • 09:59
  • 05.12.12

17 הייתי ברוטשילד,שמולי הוא פוליטיקאי בכל רמ"ח אבריו, עם חיוך של כאילו מבויש  (לת) מכירה מקרוב
  • 10:02
  • 05.12.12

18 התקשורת הפרבדאית מינתה אותו מן הרגע הראשון ל'מנהיג המחאה'  (לת) זה נכון בערך כמו שאני מנכ"ל פייסבוק
  • 10:06
  • 05.12.12

19 למה פוליטיקאי לא פראייר?שמולי תמיד היה עם פניו לפוליטיקה והשתמש בסטטוס של יו"ר התאחדות הסטודנטים כמכשיר.זה לגיטימי,אבל דבר אמת ואל תשחק משחקי צניעות ועליה במעלה מלמטה,כביכול. חיים
  • 10:06
  • 05.12.12

אם ככה הוא מתחיל לאן יגיע?ולא לשכוח את התרומה מדנקנר(?)אם אני לא טועה,תוך כדי הפגנות המחאה נגד הון-שלטון,בין השאר.

20 פוליטיקאי מוחלט, נראה כמו עסקן ומתנהג ומדבר בגיל 30 כאילו הוא בן 60 לפחות. אבל זו אפילו אינה הנקודה. הנקודה היא מדוע בחרו לעשות סרט על בחור מהמשעממים שהיו אי פעם בזירה הפוליטית חברתית? אולי מישהו לחץ? ההשקעה לא מספיק בטוחה, לקראת חלוקת התיקים? הון שלטון כבר אמרנו?  (לת) עדה רבון
  • 10:09
  • 05.12.12

21 איזה קשקוש. הוא פוליטיקאי מחושב שכבר שנים מתכנן את כניסתו לופליטיקה ושואף להיות ראש ממשלה  (לת) והיועצים שלו עשו לו את כל העבודה
  • 10:37
  • 05.12.12

22 מכר את המחאה בעבור נזיד עדשים וג'וב בכנסת מיק
  • 10:43
  • 05.12.12

איש דוחה שניהל גוף מושחת ועכשיו עובר לכהן בגוף מושחת אחר

23 מחובר לבעלי ההון(דנקר, עובד יחזקל) שהתחפש לאיש מעשה  (לת) דנקר ממן-
  • 10:54
  • 05.12.12

24 אדם שמכבד את דעת הוריו,וכך נוהג עם אמו ואביו.הוא אדם ראוי !!!!!  (לת) נביא הזעם...........
  • 10:54
  • 05.12.12

25 אל תלינו על הדור הצעיר..העתיד שלהם ובידם!!!! וכך בוחריו של שמולי,צעירים שרואים בו ראוי .  (לת) נביא הזעם...........
  • 10:57
  • 05.12.12

26 כשאני מסתכל עליו, אני רואה נוכל איתי
  • 11:24
  • 05.12.12

חבל שמפלגת העבודה הכניסה לשורותיה בן אדם כזה

27 בלדה לחבוש!!! כתיבה נהדרת ומצחיקה. תמיד.  (לת) מור
  • 11:25
  • 05.12.12

28 איש בדוי - בימיה הראשונים של המחאה סירב לעזור! התפנה לעזור אך ורק כשזה ניהיה פופולרי  (לת) קוקו
  • 11:41
  • 05.12.12

29 אין שום דבר חינני בפגם בדיבור של שמולי שושנה
  • 11:53
  • 05.12.12

הפגם בדיבור מגוחך, שמולי צריך להקדיש זמן לתקנו אם הוא רוצה שיתייחסו לדבריו ביתר כובד ראש

30 שמולי - מקווה שייעלם כמו שצץ  (לת) רוצי שמוליק
  • 12:31
  • 05.12.12

31 מורן, בדר"כ אני מאד נהנית לקרוא אותך. אבל הפעם לא הצלחתי להבין מה אתה אומר. יש המשך למשפט האחרון? יש מצב שלחצת "סנד" מוקדם מידי בטעות?  (לת) שירי
  • 12:42
  • 05.12.12

32 אם כל פוליטיקאי הוא "בלוף" כפי שמורן שריר טוען, אז כל עיתונאי הוא חלאת המין האנושי. תקשורת שמטמטמת את הציבור שהפוליטקאים הם חבורה של רמאים היא תשקורת מסוכנת, פשיסטית ואנטי-דמוקרטית שמטרתה להמאיס את המוסדות הדמוקרטיים על הציבור.  (לת) סוציולוג
  • 13:13
  • 05.12.12

33 אני קורא את הביקורת על שמולי ואני תוהה כמה רשע, חוסר פירגון ואף טפשות מפעפעים בנפשם של בני אדם. סוף סוף מצאתם לכם מטרה בולטת. אולי תסתכלו בראי ותשאלו את הפרצוף שתראו שם מה הוא באמת שווה ומה הוא באמת תורם!  (לת) הזקן
  • 13:15
  • 05.12.12

34 הוא תמיד היה פוליטיקאי מקצועי שעסוק היה בעיקר בלקדם את עצמו ראובן
  • 13:19
  • 05.12.12

זה ניכר עוד בזמן המחאה החברתית. אחרי הכל הוא בא מאגודת הסטודנטים.

35 מנהיג עלק. אני מתבייש במדינה שלי שבן אדם כזה עלול להיות בה חבר כנסת.  (לת) יוסף ברוך
  • 13:30
  • 05.12.12

36 מי שבזמן הלימודים הולך לעסקנות אגודת הסטונטים הוא פוליטיקאי הוא פוליטיקאי הוא פוליאקאי  (לת) השאר תדמיות
  • 14:48
  • 05.12.12

37 שמולי הוא אולי פוליטיקליקורקט אבל בטח שלא פוליטיקאי...  (לת) יובל
  • 14:49
  • 05.12.12

38 מפא"יניק נשאר מפא"יניק אלכס
  • 15:15
  • 05.12.12

לא היה לו היושר הדרוש כדי לומר שהוא חבר במפלגת העבודה שהיא
היורשת של מפא"י ההיסטורית על כל חסרונותיה

39 פוליטיקאי כמו כולם שמיל
  • 17:14
  • 05.12.12

ראיתי אותו שם בהפגנות.הוא לא היה חלק ספונטני אלא קפץ עליהם באופן מחושב.השתלט בכח כמעט על המיקרופון ונשא נאומים בנליים וחסרי תוכן כדי להיות בסדר עם כולם.הוא יהיה עוד ח"כ מפלסטיק שצמח כמו חכי ושרי פלסטיק אחרים,כמו סער,ארדן,כץ,הנגבי ודומיהם שהתחילו את הקרירה במעונות הסטודנטים ומעולם לא עשו דבר חוץ מעסקנות.

40 היום רק "חנוכה" ,,ושמולי הקדים להתחפש למי שהוא לא היה ולא יהיה,,יעני "פוליטיקאי נבון",,שמולי ? רק שלמו לי,,,  (לת) בצלאל
  • 22:25
  • 05.12.12

41 ריקושט המחאה mephu kach
  • 05:48
  • 06.12.12

שמולי התכוון להגיע לכנסת ובדיוק כמו אביו הרוחני אולמרט הדרך לכך עוברת דרך יורות איגוד הסטודנטים. בלא דפני ליף היה לוקח לו יותר זמן. כל מי שימנע מהצבעה לעבודה בגלל השמולי הזה ילך להצביע לאלדד יניב. שם כבר מדובר בנציג מתוחכם וראוי של תחתית העשירון ההעליון.

42 הייתי שומרת אותו קרוב אליי רק כדי לדעת איך להישמר מפניו. לא נותנת בו אמון בגרוש. כבר בימי רוטשילד ראיתי שיש להיזהר בה"מתיקות" שלו.  (לת) שומר נפשו ירחק משמולי
  • 11:15
  • 06.12.12

43 חובה להיות פוליטיקאי בכדי לממש חזון. תרגיעו כבר מבקורתיות  (לת) יונית
  • 19:21
  • 06.12.12

פעילות
המלצות
פרסומת