מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

השפוי החדש || מסקנה מהטבח: מי שאין לו פייסבוק – משוגע

סיקור הרצח בקונטיקט, כל הערוצים

שעות ספורות אחרי הירי בקונטיקט, נעמד נשיא ארה"ב מול המצלמות בבית הלבן. בדברי הניחומים המרגשים שלו - בניגוד למה שפורסם בכמה כלי תקשורת ישראליים, הוא ממש לא "מירר בבכי" - סיפר הנשיא אובמה שהוא עומד לחבק את בנותיו חזק יותר באותו לילה וקרא להורים אמריקאים לפעול כמוהו. כלי התקשורת, מבוהלים ונרגשים כמו הנשיא, הקשיבו לעצה שלו וחיבקו חזק את הילדים שלהם. כלומר, אותנו, הצופים.

השאלה שעולה שוב ושוב במהדורות החדשות הישראליות וברצף השידורים באמריקה היא "למה?". המלה עצמה, בעברית ובאנגלית, צצה כל כמה דקות בסיקור הרצח. השאלה "למה?" תישאר תלויה באוויר משום שהתשובה נותרה במוח של הרוצח ומתה אתו. כל פרט שיתגלה לא יסביר את העובדה שהוא רצח 26 אנשים. אבל מהדורות החדשות לא יכולות להרשות לעצמן להשאיר את השאלה הזאת פתוחה, אז הן מנסות למצוא היגיון בטירוף.

במהדורת מוצאי שבת של חדשות ערוץ 2, טטיאנה הופמן ניסתה לצייר דיוקן של הרוצח וסיפרה ש"הוא היה בעיקר שתקן, בודד, שמר על פרופיל נמוך. אפילו לא היה לו חשבון בפייסבוק". המהפכה של מרק צוקרברג כנראה הושלמה אם חשבון פייסבוק הוא סממן לשפיות. בעבר, מטורפים רצחניים נאלצו לעבור את מבחן "השכן ממול": על רוצח "נורמטיבי" היו מספרים השכנים ש"הוא תמיד היה אומר שלום בחדר המדרגות". על רוצח "תמהוני", היו מדווחים ש"הוא אף פעם לא היה אומר שלום". יחסי גומלין עם הקהילה הם הדרך הקלה ביותר להעביר לצופים את המסר לגבי מידת השפיות של הרוצח.

"אפילו לא היה לו חשבון פייסבוק", פרופיל הרוצח בחדשות 2
"אפילו לא היה לו חשבון פייסבוק", פרופיל הרוצח בחדשות 2.

הקהילה של פעם - שכנים, קולגות, בני משפחה - הוחלפה בחברי פייסבוק. אדם שלא מחזיק חשבון ברשת חברתית הוא מתבודד מוזר ויש להישמר ממנו, הוא עלול לבוא לעבודה עם רובה. העובדה שלאדם לנזה לא היה חשבון פייסבוק לא עונה לשאלה "למה?" אבל זה בסדר כי "למה?" היא לא השאלה האמיתית. כשהשדרנים והכתבים שואלים "למה?" הם לא באמת רוצים לברר מה היו המניעים של לנזה אלא איך למנוע את הרצח הבא ואם לדייק - איך להימנע מלהיות הקורבנות של הרצח הבא. ככל שנדע יותר על המניעים והרקע של לנזה, נוכל לברוח ממטר הכדורים הבא - וברור לנו שהוא יבוא.

לאדם לנזה, כמו גם לג'יימס הולמס שרצח 12 צופים בבית קולנוע בקולורדו, לא היה חשבון בפייסבוק. הצעד הראשון שעלינו לנקוט כדי לשמור עלינו ועל ילדינו זה להתרחק מכל פריק שלא פעיל בפייסבוק - להקיא את המוזרים מתוכנו, לבודד את המתבודדים. הצעד השני הוא לפתוח בעצמנו חשבון פייסבוק, אם עוד אין לנו. להיות איפה שכולם וכולם בפייסבוק. אחרת אנחנו עוד עלולים להתעורר בוקר אחד ולגלות שאנחנו הרוצחים המוטרפים.

האם פייסבוק הוא הנורמלי החדש?



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ביקורת טלוויזיה מבריקה  (לת) קוראת
  • 07:49
  • 16.12.12

02 הערוצים במצוקתם ובכורחם ל'החזיק' שידור, מקשקשים את עצמם לדעת. לו באמת היו פרופילים של רוצחים הרי ייתכן והיו פחות נרצחים. אם יש תובנה שראוי לחלץ מהאירוע ואלה שקדמו לו היא טמונה בזמינות ובנגישות הבלתי נסבלת לנשק בארה"ב ועוצמתו הרצחנית של לובי הקאבויים והמערב הפרוע.  (לת) ממבו ג'מבו
  • 08:01
  • 16.12.12

03 צודק, בדיוק מה שחשבתי  (לת) אחת שלא בפייסבוק
  • 08:39
  • 16.12.12

  •   אמאאאאל'ההה  (לת) תעצרו אותה
    • 10:08
    • 16.12.12

  •   אפשר להכיר אותך בעולם האמיתי?  (לת) הורג (את הזמן לבד)
    • 11:48
    • 16.12.12

  •   אם את בת חמישים זה בסדר אך אם את בת עשרים זה אכן מדד לא רע  (לת) חנה
    • 18:11
    • 16.12.12

  •   גם אני לא בפייסבוק, ולכן אין לי זוגיות. ררר
    • 18:37
    • 16.12.12

    בהתחלה לא היה לי פייסבוק, אז בחורות שרצו להכיר לי לא היו מעוניינות כי אני כנראה תמהוני ומסתיר משהו.

    אז יצרתי פרופיל למטרה זו בלבד. אבל אין לי הרבה חברים בפייסבוק, כי אני לא מעוניין בקשר עם אנשים שלמעשה זרים לכל דבר ועניין, ואין לי תמונות מגניבות (בפוזה רומנטית, בחיבוק פיקטיבי עם חברים אהובים, או סתם או יושב על האסלה) וכן העובדה שאני סולד מהגיגי פייסבוק אינטלקטאלים טיפוסיים ("יוואא מתי כבר יום חמישי?") כל אלה גורמים לפרופיל שלי להראות דל. משמע-

    אני כנראה תמהוני ומסתיר משהו.

    אז החלטתי להקפיא את הפרופיל. אבל כיוון שיש לי שם מספר קשרים שאני מעוניין לשמור עליהם (יישש! תועלת מפייסבוק!) אז בחרתי לספר לבחורות שאין לי פרופיל. אבל חלקן גילו שיש לי פרופיל שאני מסתיר. מסקנה-

    אני כנראה תמהוני ומסתיר משהו.

    עצם קיומו של פייסבוק הרס לי את החיים. היום אדם נשפט לפי פרופיל הפייסבוק שלו, גם אם מכירים אותו במציאות.

  •   רררר.... ענק! :-)  (לת) ררררויטל
    • 20:57
    • 16.12.12

  •   כמה נכון יוז'י
    • 14:58
    • 19.12.12

    התגובה הזו צריכה להפוך לפוסט בפני עצמו. היום אם אתה לא כותב שטויות פעם ביום אתה נחשב אדם חסר חיים ומוזר.
    כשהיינו קטנים אם היה בשכונה מישהו שפעם ביום פותח את החלון וצועק החוצה משפטים בנוסח "הכנתי חביתה עם בצל, יצא שוס!" הוא היה מקוטלג בתור פריק שאסור לילדים להתקרב אליו ושיום אחד יאושפז במוסד. היום חולי הנפש והנרקיסיסטים הם הנורמה והנורמלים והיצרנים הם התמהונים.

  •   יפה אמרת, יצא שוס!  (לת) ששת
    • 20:09
    • 25.12.12

04 סממן המחלה החברתית הממארת של העידן הדיגיטאלי הו הפייסבוק, והתייחסות אליו כסמן לנורמאליות היא האבסורד במיטבו.  (לת) אלברט
  • 09:27
  • 16.12.12

05 מורן- כתבה קצרה, קולעת ומדוייקת. הלוואי שרבים יקראו.  (לת) איילת
  • 09:38
  • 16.12.12

06 סגרתי את הפייס שלי לפני שבועיים- היזהרו לכם! רוצחת פוטנציאלית
  • 09:39
  • 16.12.12

מגוחך.

07 למרות שאני מסכים שזמינות הנשק בארה"ב היא מטורפת, ותורמת להיקף הנפגעים באירועי ירי, מחקרים והשוואות עם מדינות אחרות עם זמינות נשק דומה מראים שזו לא הבעיה העקרית בארה"ב שמסבירה את כל מקרי הרצח ורציחות ההמוניים בפרט- בקנדה למשל חוקי נשק דומים ומספר הרציחות ורציחות ההמונים מזערי יחסית לארה"ב (גם אם מנרמלים את גודל האוכלוסיה). הבעיות הם החברה החולה האמריקאית שמקדשת אלימות, שנמצאת במלחמות מתמשכות בכל העולם כל הזמן, בתרבות בה יולדים ילדים בלי לגדל אותם, בלי להקנות להם ערכים ולפתח את עולמם הרגשי. דווקא תרבות הפייסבוק היא זו שמשקפת את הבעיה הזו- אנשים אוספים "חברים" בפייסבוק ומשוויצים במספר החברים שלהם, במקום לשמור על קשר אמיתי עם חברים אמיתיים אנשים משתפים את כל העולם בחוויותיהם המיניות למשל- אבל שיש להם בעיה רגשית או אישית אמיתית, הם לא יודעים לפתור אותה או אפילו לזהות אותה (מה שהיה קל הרבה יותר עם חברים אמיתיים).  (לת) דנדן
  • 09:44
  • 16.12.12

08 העקיצה הזו מיותרת, חשבון פייסבוק הוא אינו מדד לנורמטיביות, אבל כן, זה די נדיר שלאדם בגילו אין חשבון פייסבוק, וכן זה יכול להוביל להבנה שהבנאדם כנראה היה חריג. זה לא אומר שכל מי שאין לו פייסבוק הוא רוצח המונים בסתר, אבל זה כן מדד לחריגות.  (לת) יובל
  • 09:54
  • 16.12.12

  •   ואולי זה מדד לזה שיש לי חיים? ריקי
    • 16:46
    • 16.12.12

    ודרך אגב, זה לא כזה נדיר. יותר ויותר אנשים סוגרים את חשבון הפייסבוק בשנים האחרונות, לאחר שהבינו שיש דברים הרבה יותר טובים לעשות עם זמנם הפנוי מלתחזק חיים וירטואליים שאין להם דבר וחצי דבר עם החיים האמיתיים.

  •   זה לא קצת צר אופקים / פאשיסטי / מכליל (בחר אתה) מצידך? למה כל אפליקציה מפגרת שמישהו מוציא אני חייב ישר להתיחס אליה ולשנות את החיים שלי בגללה? בגלל הפיסבוק שלך אנשים פחות מבלים פיזית אחד עם השני  (לת) מדד לחריגות?
    • 18:27
    • 16.12.12

  •   די נדיר שאין חשבון פייסבוק??? אתה לא קצת טמבל???  (לת) וזה עוד בהמעטה...!
    • 21:08
    • 17.12.12

  •   הכל שאלה של מה עושים עם הפייסבוק ספרצוף
    • 09:22
    • 18.12.12

    הרבה שנים לא היה לי חשבון ועכשיו כשיש, נחמד לי להיות בקשר עם אנשים שלא הייתי איתם בקשר כמעט בכלל במשך זמן רב בגלל כל מיני מגבלות (שלא קיימות בפייסבוק). מצד שני זה לא שינה לי כלום בקשרי "בעולם האמיתי". דווקא עם רוב חבריי "האמיתיים" הקשר דרך הפייסבוק רופף עד לא קיים. לכן, כמו תמיד - זו שאלה של פרופורציות ומינונים

09 למורן דרור
  • 10:02
  • 16.12.12

תמיד רציתי להיות כתב כשאהיה גדול, ואז התחלתי לקרוא טוקבקים, אז ויתרתי. אם את קוראת טוקבקים, הייתי רוצה שתדעי שיש גם אנשים לא מטומטמים שיודעים לקרוא כתבה סרקסטית, וכואב להם לקרוא טוקבקיסטים שלוקחים את עצמם ברצינות כזו אפילו שלא הצליחו להבין יותר מאת פסקת הפתיחה.
בהצלחה

10 הביטוי אומר "להוקיע מתוכנו" ולא "להקיא מתוכנו"  (לת) פדיחה...
  • 10:11
  • 16.12.12

11 כהוספת חטא על פשע - מחקתי את חשבוני לפני כשנתיים ! מאז רק משוחח פנים אל פנים או טלפונית.  (לת) אין לי פייסבוק !!
  • 10:17
  • 16.12.12

12 בארץ הלמה גרדה
  • 10:46
  • 16.12.12

אין ולא יהיה לי פייסבוק, השכן ממול הוא רופא שיניים ואני לא סובלת ילדים. הידד, אני רוצחת סדרתית!

13 גדול !!  (לת) איציק
  • 11:26
  • 16.12.12

14 הם פוחדים לגעת בבעיה האמיתית - החברה האמריקית רקובה ומושחתת איציק
  • 11:29
  • 16.12.12

כמו זאת בישראל שסוגדת לה

15 מורן - לא תרמת דבר וחצי דבר לדיון בסוגיית הלמה. למה? כי סרקזם מושחז איננו תחליף לתחקיר, וירידה על קולגות תוך היאחזות דרמתית במילה אחת שלהם איננה אלא בחישה בכוס תה קר.  (לת) אינפיניטי
  • 11:30
  • 16.12.12

16 הקוריאני שרצח 32 באוניברסיטה היה פעיל באינטרנט  (לת) פוצר
  • 11:39
  • 16.12.12

17 הרצח נעוץ גם באישיות האם יוכבד
  • 11:52
  • 16.12.12

הסחיטה האמוציונלית הקיטשית של התקשורת מלאכותית ומניפולטיבית, אך נובעת גם מבורות וחוסר אינטליגנציה אותנטיים. הרצח אינו כה סתום ובודאי מקורו אינו ב"רשע" או מעשה שטן כפי שיטיפו הכמרים ברחבי ניו אינגלנד. הדמות המסקרנת בסיפור היא האם. האם שאהבה לירות ולאסוף כלי נשק וללגום CRAFT BEER בבארים של ניוטאון. האובססיה ביחסה לכלי נשק ולירי היא חלק מהזהות הגברית הטיפוסית של האמריקאי הממוצע. כך גם שתיית הבירה. כנראה שהבן החלש שהשתתף עם אמו בפולחן הירי הפך בעצמו לאקסטנציה פאלית שלה. אולם בעוד האם היתה שפויה ומרוסנת הבן הגשים את הפנטאסיה הלא מודעת שלה לבצע אג'קולציה הגונה ולירות בצרורות לכל עבר בהתרסה, כפיצוי על הסירוס, שלה וגם שלו. בעצם הוא ניסה להרוג את הילדותיות, את האינפנטיליות שלו עצמו - ולכן שב לבית הספר.

  •   פרשנות מעניינת, אבל בשביל מה כל הפרוידיאניות המאוסה הזו? אפשר היה גם בלי  (לת) משמר הטוקבקים
    • 13:18
    • 16.12.12

  •   ואו. החלפת את החרטא מהקרקס התקשורתי בחרטא פסיכולוגיסטית לעילא. סחתיין  (לת) אלברט
    • 13:47
    • 16.12.12

  •   מה לעזאזל....  (לת) עדי
    • 13:54
    • 16.12.12

  •   הסתירה העצמית בתגובתך מקנה לך שובר לעשרה טיפולים חינם אין כסף. למשמר
    • 16:52
    • 16.12.12

    שהרי אם הפרשנות אכן "מעניינת" כיצד ניתן לגזור מתוכה ולהשליך לפח את משנת פרויד "המאוס", או תלמידיו [פניכל, לאקאן, קריסטבה]?
    השאלה היא תמיד מי משתמש ברעיונותיו של פרויד ומה איכות השימוש. אם הדבר מקדם הבנה של תופעה, פחות חשוב התג. די ברור כאן שהיחס המימטי הטיפוסי שבין הילד וההורה - במקרה זה האם המתוסכלת, חובבת הנשק - הביא את הבן לעשות מה שעשה כהתרסה אימפוטנטית, בחינת "הנה גם לי יש פיפי גדול ומסוכן ואני יכול לירות בו לכל הכיוונים". כמובן את הבלבול הלא מודע בין כלי הנשק ואיבר המין הגברי הוא קיבל בירושה מאמו. בהתקף הפסיכוטי הוא הראה לאמא ולבית הספר שהוא "הילד הכי מפותח בכתה" - אם להידרש למילותיו של שיר ידוע של שמואליק קראוס.

18 יותר מזה... מסקנות
  • 12:03
  • 16.12.12

מחקר מגלה שאנשים סוגרים את חשבון הפייסבוק שלהם רגע לפני שהם הופכים לרוצחים המוניים ;)

19 אהבתי, אך קצת נסחפת פיצי היפה
  • 12:04
  • 16.12.12

חושבת פייסבוק הוא דבר נפלא ודרך נהדרת להכיר אנשים חדשים ולשמור על קשר עם הקיימים.
לא חייבים להשתתף, מכיר רבים שלא שם והם סופר נורמלים

20 לא תאמין כמה משדלים אותי לפתוח חשבון פייסבוק ואני לא רוצה!!  (לת) ניסיתי לחודשים ומאסתי בו מהר
  • 12:23
  • 16.12.12

21 אין לי חשבון, אני לא בפייסבוק.  (לת) וזו אזהרה אחרונה. תתרחקו.
  • 12:39
  • 16.12.12

22 ממש מצחיק לא
  • 12:45
  • 16.12.12

די לכתבות סרקסטיות של כתבת מבוהלת

23 ביקורת במקום.  (לת) רוני
  • 12:47
  • 16.12.12

24 רוב אלו שאין להם פייסבוק חווים רווחה נפשית גדולה יותר מאלו שיש להם ועסוקים 24/7 בפרופיל שלהם תם
  • 12:49
  • 16.12.12

קשה להאמין שנתנו אור ירוק לאסופת המילים הזו. אפשר לדבר במקום על הבדידות ודור המסכים... נראה לי שהבחור הזה חרש על האינטרנט מלא זמן. הפייס-בוק הוא לא המדד אליו יש לשים לב

25 פייסבוק - מדד לבינוניות דנה
  • 13:41
  • 16.12.12

אנשים שיש להם חיים, לא שם

  •   דנה כפרה לי אין חיים ,אבל גם אין פייסבוק בגלל שאני יודע שאני יגדיל את השקר שאני חי בו גם ככה .נ.ב מחפש חברה לחיים שאין לה פייסבוק .  (לת) י
    • 15:05
    • 16.12.12

26 אתה לבטח יודע מה זה "מורן" באנגלית אמרקאית !  (לת) נביא הזעם........
  • 14:58
  • 16.12.12

27 דמוקרטיה גרדה
  • 15:16
  • 16.12.12

גם בארץ הפיריון הכפייתי מותר לא לאהוב ילדים ולא לרצות ללדת. זה לא הופך אף אחת לרוצחת, סדרתית או אחרת. כנ"ל לגבי אי רצון לשתף פעולה עם מפעלות צוקרברג.

28 Shit like that happens in other countries also Guy
  • 16:22
  • 16.12.12

Nobody talks about it.what about a terrorist that goes and blows up people? What the reason there?

29 גם כשאני צפיתי בכתבה השורה המטומטמת הזו צרמה לי אלה
  • 16:43
  • 16.12.12

ואז ניסיתי למפות את מרבית חבריי ומכריי וגיליתי שהמאפיין המרכזי של אלו שמחזיקים בחיים פוריים ועסוקים זה שאין להם פייסבוק.

30 לפי החוק בארה"ב, יש אנשים שאסור שיהיה להם גישה לפייסבוק, בין היתר - עברייני מין בקטינים. פתיחת פייסבוק הינה כעבירה של לבוא במגע עם קטין ועלולה לעלות במאסר  (לת) עידן
  • 16:58
  • 16.12.12

31 קשה לדעת אם אתה דמגוג מיתמם, או פשוט באמת לא אינטילגנטי במיוחד. בשכבת הגיל הרלוונטית מי שאין לו פייסבוק משול למבוגר בלי טלפון, למשל. התנהגות לא נורמטיבית. חריגה. לכן, רלוונטי בהחלט לציין שלרוצחים המבעיתים הללו שצמחו באמריקה אין חשבון בפייסבוק - ובבוא העת, יש לקוות, ישמש פרמטר זה ורבים אחרים בנסיון לאתרם מבעוד מועד. פרופיילינג, מכיר? לא רק בשדה התעופה! מודרניסט .
  • 17:37
  • 16.12.12

קשה לדעת אם אתה דמגוג מיתמם, או פשוט באמת לא אינטילגנטי במיוחד. בשכבת הגיל הרלוונטית מי שאין לו פייסבוק משול למבוגר בלי טלפון, למשל. התנהגות לא נורמטיבית. חריגה. לכן, רלוונטי בהחלט לציין שלרוצחים המבעיתים הללו שצמחו באמריקה אין חשבון בפייסבוק - ובבוא העת, יש לקוות, ישמש פרמטר זה ורבים אחרים בנסיון לאתרם מבעוד מועד. פרופיילינג, מכיר? לא רק בשדה התעופה!

32 טוב, בשביל שלא יחשבו שאני מוזרה אני אפתח חשבון פייסבוק, אבל יש כבר קבוצה של "רוצחים סדרתיים"? LIKE
  • 17:54
  • 16.12.12

גם "מיזנטרופים אנונימיים" מתאים לי.

33 טוב, טטיאנה הופמן... עזוב. נכון שהיא הוסיפה עוד שיא לרשימת השיאים האישית שלה, אבל להיטפל למכונת-מלל המכנית בעלת הלחן הקבוע הנשמעת מפיה כמעט כל ערב (אני כבר כמעט לא מבחין - לי היא נשמעת מדווחת את אותו הדיווח כבר 10 שנים), כבר גובל כמעט בלרדת על רוני דניאל. אגב, השלב הבא באבולוציה של איפיון חריגות/מוזרות/תמהונות הוא כנראה "הוא אפילו לא נהג לצפות בחדשות ערוץ 2".  (לת) עטלף מצוי
  • 18:03
  • 16.12.12

34 צריך שחשבון פייסבוק יהיה תנאי לאחזקת נשק ברישיון בארה"ב, בנוסף לתעודת זהות. ככה יפתרו את המגפה הזאת. איך לא חשבו על זה?  (לת) טטיאנה, את גאונה!
  • 19:52
  • 16.12.12

35 הסיבה היחידה שאולי אפתח חשבון פייסבוק זה ע"מ ליצור עוד ערוץ עם ילדיי.  (לת) אריק
  • 20:39
  • 16.12.12

36 לי אין חשבון פייסבוק ואני לא מתכוון לרצוח אף אחד Abed Azab
  • 21:48
  • 16.12.12

הארץ, הפעם הגזמתם. לא סתם הגזמתם, ירדתם לזנות. עשו פרסומת לפייסבוק כרצונכם אבל למה לתקוף אותנו? כמה פעמים תקפתם את האתר הזה? אתם לא זוכרים את המאמר שלכם בעניין הטיימליין? למה אתם חושבים שכל מי שאין לו חשבון פייסבוק הוא רוצח בפוטנציה? לי אין כזה. לי אין אייפון או כל מכשיר שנקרא סמארטפון. דעו לכם שאין לי כל בעיה של בדידות. נהפוך הוא, אני סובל מעודף ידידים או ליתר דיוק, כאלה שחושבים שהם ידידיי. אין כל כוונה להזיק לאדם כלשהו. חיי מתנהלים על מי מנוחות ללא מארק צוקרברג ודומיו. הייתי שם. היה לי פעם דף כזה. פשוט לא התאים לי. זה הכל. ולבסוף, כמה פעמים דיווחתם על סאטוסים מעליבים שבגללם בני נוער נכנסו לדיכאון? כמה פעמים דיווחתם על מקרי גירושין בגלל האתר הזה? חבל, חבל מאוד שעיתון כמוכם ירד כל כך נמוך.

37 למורן שריר מי שם אותך לקבוע שאם אין פייסבוק לאדם הוא משוגע? אחד
  • 21:50
  • 16.12.12

לי אין פייסבוק ואני יותר שפוי ממך , ולדעתי פייסבוק זו הרעה החולה של השנים האחרונות. נעלבתי אישית ואני לא צוחק כלל. דורש התנצלות

38 אין לי דף בפייסבוק, להזמין מיטה בשלוותא?  (לת) איריס
  • 21:58
  • 16.12.12

39 מדינת רווחה עשויה לאתר ביתר קלות ולסייע לבני אנוש עם לקויות פייסביבי
  • 02:05
  • 17.12.12

החזון של נתניהו ה1 וה2 שנהייה כמו אמריקה

40 היה לו חשבון פייסבוק. מתן
  • 02:15
  • 17.12.12

ואפילו הספקתי להיות בו. מכיוון שהיה בילבול בהתחלה בזהות הרוצח (חשבו שזה אחיו) לקח זמן עד שהחרימו את החשבון. הסתכלתי בתמונות שלו ולאחר כמה דקות פתאום קיבלתי הודעה ש"דף זה לא קיים".
האם הכתבה הופכת ללא רלוונטית?

41 פייסבוק זה סי אי אי. גם גוגל. המדיה משקרת ואין ממנה מילה אחת לא מטה או מוטה מזה דורות. עכשיו השלב הבא הוא פירוק אזרחי ארה"ב מנשקם לפני בוא בממשלה הדיקטטורית של נא"טו ל"שחרר" לנו את האם-אמא של הצורה- כמו לוב ועיראק וויאטנם ופלסטין.  (לת) שונא תעמולה ושונא את התאגידים
  • 04:14
  • 17.12.12

42 היה אמור להצחיק? זה לא. החברה האמריקאית חולה. המחלה עוד לא הובחנה במדוייק, אבל היא ממארת. זו התמכרות קשה, להרבה, לגדול, לעוד, ועוד ועוד ועוד מכלום. לריקנות.  (לת) המודאג.
  • 05:17
  • 17.12.12

43 טוב יופי, ישראל יכולה להתגאות במדיניות אחזקת נשק האזרחי חיים
  • 06:54
  • 17.12.12

אולי יש לאמריקה משהו ללמוד מישראל

44 העיקרון של זיהוי החריגות של מי שאין לו חשבון בפייסבוק - עומד בעינו., גם אם ליורה התורן היה בפועל חשבון כזה, ורק נתפס כחסר חשבון על ידי המדווחים עליו, וגם אם העדר החשבון נתפס כך בטעות - הוא צורף לקלסתרון התמהוניות של ועל ידי המדווחים עליו בדיעבד, כמשהו שראוי להתייחס אליו.  (לת) יתירה מזאת
  • 07:47
  • 17.12.12

45 יש כאלו עם פייסבוק אבל טמבלים .. עומרי
  • 11:01
  • 17.12.12

פייסבוק רק לחסרי חיים -והדבר הכי משעמם שקיים .

פרוייקטים מיוחדים