קומדיה ושמה "מקורות זרים"

"מקורות זרים" הפכו לסוגריים שכלי החדשות מציבים לפני שהם אומרים דברים שאסור להם להגיד, סוגריים שהפכו את מהדורות החדשות למבקרי תקשורת

על פי מקורות זרים, חיל האוויר הישראלי תקף שיירה שהובילה טילי נ"מ מסוריה ללבנון. על פי מקורות זרים, לראש הממשלה בנימין נתניהו יש קרחת. על פי מקורות זרים, שכן שלי מכה את הילדים. התלוננתי לרשויות הרווחה ששלחו עובדת סוציאלית, אבל הילדים אמרו לה שהכל בסדר והתיק נסגר. על פי מקורות זרים, השכן תפס אותי בחדר מדרגות ואמר לי לא להתערב בעניינים של אחרים. הפסקתי להתערב אבל, על פי מקורות זרים, השתנתי לו בתוך תיבת הדואר.

"על פי מקורות זרים" או "פרסומים זרים" זה הסוגריים שכלי החדשות מציבים לפני שהם אומרים דברים שאסור להם להגיד. בתוך הסוגריים האלה אפשר לעשות מה שרוצים. אסור לחדשות לדבר על דברים שנמצאים בתוך סוגריים לא כי זה לא נכון אלא כי יחידה בצה"ל לא מרשה להם. ככה הופכות מהדורות החדשות (וגם העיתונים) למבקרי תקשורת: במקום לסקר מה שקורה בגבול לבנון-סוריה, מדווחים על הכותרות של ה"טלגרף" וערוץ הטלוויזיה הלבנוני. כל כך מסקרנים העיתונים הזרים ורשתות החדשות מעבר לים, שהמהדורות המרכזיות בארץ הקפיצו את אלון בן-דוד, צבי יחזקאלי, עודד גרנות, רובי המרשלג, אמיר בר-שלום, רוני דניאל, אהוד יערי ואחרים כדי שיפרשנו את הידיעות שהגויים פרסמו. מחלקת האינפוגרפיקה של חדשות 10 טרחה ויצרה המחשת אנימציה של אחד הסיפורים המעניינים (תקיפה מהאוויר של שיירת נשק) שפרסמה סוכנות הידיעות רויטרס.

נפל או לא נפל מטאור על חברת החדשות?
נפל או לא נפל מטאור על חברת החדשות?.

במקרים קודמים (תקיפות של כורים סוריים, על פי מקורות זרים), נזהרו כלי התקשורת ושמרו על ערפול עם דיווחים בנוסח, "משהו קרה איפשהו, אנחנו מאוד רוצים לספר לכם אבל לא יכולים". אתמול מהדורות החדשות כבר לא טרחו. הן הוסיפו את ה"על פי מקורות זרים" בתחילת המשדר כמו שכותבים "בס"ד" בפינה של פתק, וניגשו לעסק - סיקור מלא ומקיף ככל הניתן של משהו שאולי קרה לא רחוק מפה. כולל תיאורים מבצעיים, לו"ז מפורט וסקירה של ההשלכות האפשריות ("החשש מתגובה של חיזבאללה עדיין לא חלף", "אין הוראות חדשות של פיקוד העורף").

הרענון מדי כמה דקות של מנטרת ה"מקורות", "פרסומים" או "דיווחים" זרים, הפך את המשדרים לכמעט קומיים. זה נראה כאילו יש למגישים איזו עווית או OCD שמחייבים אותם לציין את זה. דני קושמרו סיכם את המהדורה במשפט: "נחזור לכותרת שעמה פתחנו: אז היתה או לא היתה תקיפה ישראלית של משלוח נשק מסוריה לחיזבאללה?". "היתה או לא היתה?" זו כותרת? נפל או לא נפל מטאור על אולפני חברת החדשות בנווה אילן. זו לא אשמתו של קושמרו, הוא בסך הכל ציטט מקור זר, במקרה הזה דובר הבית הלבן שסירב להגיב על פעולות שממשלת ישראל "ביצעה או לא ביצעה".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 חחח אין עליך מורן!  (לת) בן
  • 07:48
  • 31.01.13

02 מורן, השחתת המון מלים לשווא מאיר
  • 09:53
  • 31.01.13

מה אתה רוצה? לפזר את העמימות ולהצית את האיזור? שביבי ייצא לתקשורת ויגיד בחיוכו הזחוח "תראו איך הכנסנו להם"? ובאותו הרגע הוא יכניס את המותקפים למשבצת "שמירת כבוד המשפחה" והם יחושו מאולצים להגיב? נו, באמת.

  •   מורן שריר לא עוסק בנתניהו אלא בתקשורת, קרא את שם המדור מעל הכותרת ירושלמי
    • 14:53
    • 31.01.13

    לכולם ברור שאי אפשר לצפות ממקורות רשמיים למסור מידע בנושא. אם היית מבין את המאמר שקראת היית מבין שמורן שריר לא עוסק בכלל במקורות הרשמיים אלא באמצעי התקשורת, שבגלל שחלה עליהם צנזורה הם עוקפים אותה באמצעות "טריק" המקורות הזרים. בימינו אין שום משמעות להטלת צנזורה על מידע שפורסם כבר בכל העולם, אפשר פשוט לסקר את החדשות כפי שהן מגיעות אל הכתבים. אם בממשלה רוצים לשמור על סודות שידאגו שהם לא ידלפו, כי אי-אפשר לדעת מה עיתונאי יעשה עם מידע שהגיע לידיו, וסוד שפורסם במקורות זרים הוא ממילא כבר לא סוד.

03 מורן תעשה לי ילד!  (לת) לפי מקורות זרים אני מתמוגג מהביקורות שלך...
  • 10:01
  • 31.01.13

04 כמה נכון ,  (לת) גואל
  • 10:05
  • 31.01.13

05 זה אותו קושמרו שהבורות היא תו ההיכר שלו? דן
  • 10:16
  • 31.01.13

אותו קושמרו שהזכיר את שמו של המחזאי האירי סמואל בָקט אך לא ידע כי מדובר בסמואל בֶקט (מתחרז עם שקט...). וזו לא סתם טעות בהיגוי זאת רמתם של שדרני הטלוויזיה-קובעי דעת קהל-מטמטמי מוח ומרוקני שכל.

06 איזה טור עלוב לפעמים הטורים שלך הם מתחת לכל ביקורת
  • 10:53
  • 31.01.13

לפעמים יוצאים למורן טורים טובים ולפעמים יוצאים לו טורים שהם גיבוב מילים אידיוטי וקנטרני המכיל בדיחות סרק רבות.

07 הכותב יוצא מנקודת מבט ילדותית של שחור מול לבן נילי
  • 11:37
  • 31.01.13

יש קודים מסוימים בפרסומים בטחונים שמאפשרים עמימות הכרחית וכל כל הצדדים יוצאים נשכרים.

  •   העיתונאים והציבור בטח לא יוצאים נשכרים, יודעת מה, אפילו צה"ל לא גלעד
    • 12:04
    • 31.01.13

    העיתונאים נראים ומתנהגים כמו כלבלבים צייתנים של השלטון.

    הציבור צריך להסתפק בחדשות ממקור שני ולהתרגל שמזלזלים בו ובאינטליגנציה שלו, ולאבד אמון בעצמאות העיתונאים שלו.

    אפילו צה"ל לא יוצא נשכר משום שהמידע מפורסם גם כך וגם כך.

    זהו סתם כלל מיושן ואנכרוניסטי שבעידן האינטרנט אין בו שום היגיון, אבל הוא עדיין קיים בשל כוחה של "דת הביטחון" בישראל.
    נראה מי יהיה העיתונאי/ת הראשון שיעיז לסכן את צווארו ולהתעלם מהמוסכמה האידיוטית הזו. בכלל, מי קבע שצריך לעשות כך? האם זה חוק, או רק מוסכמה?

08 על פי מקורות כלל לא זרים אמנון
  • 12:05
  • 31.01.13

ישראל נכנסה והפרה את המרחב האווירי של לבנון בתקיפות טילים מספר פעמים בימים האחרונים. לא תקפה בסוריה, אלא בלבנון. אז אם יפלו טילים בצפון הארץ לא להיתמם כאילו זה הגיע משום מקום

09 ואתם, בהתאם לאג'נדה שלכם, מאוהבים ב"מקורות פלשתיניים מדווחים" מדמיונם הפרוע. לא איני ימנית- רק נמאס, שאלו המקורות, שאת מלתם אתם מכבדים יותר מכל, אעפ"י שהמציאות הוכיחה שוב-ושוב את הפנטזיה שלהם!!!  (לת) Dee
  • 12:46
  • 31.01.13

10 ונניח שהתאור של המצב המוזר משעשע, לא תוכל להציע חלופה לעמימות המשתלמת  (לת) אין מדובר כאן במלך ערום
  • 13:21
  • 31.01.13

11 שיא העליבות קורא
  • 13:22
  • 31.01.13

"מקורות זרים" מדווחים על התקיפה, התקשורות הישראלית מדווחת על הדיווח של ה"מקורות הזרים", ואז ה"מקורות הזרים" מדווחים על הדיווח של התקשורת הישראלית. בשלב הבא עיתונאים שואלים דובר אמריקני שעונה "תשאלו את הישראלים" וזה הופכת להיות הכותרת הראשית בכל המעגל הזה. אפילו בכוכב נולד אין כל כך הרבה אוויר חם ופמפום של כלום.

12 זה מה שקורה כשלכתב אין מה לכתוב. זיבול מוחות  (לת) שעמומון
  • 13:44
  • 31.01.13

13 ישנם כתבים שהם כאוכלי נבלות ניזונים מפרורים שוליים. כתבה זו היא אחד מהם  (לת) יעקב
  • 13:45
  • 31.01.13

14 כתבה מבריקה  (לת) נחמיה בן אברהם
  • 13:51
  • 31.01.13

15 ו"הארץ" שוחר חופש-הדיבור (רק בהתאם לאג'נדה שלו) מצנזר דברים חשובים "בהתאם לשיקולי המערכת" Dee
  • 14:59
  • 31.01.13

ואתם, בהתאם לאג'נדה שלכם, מאוהבים ב"מקורות פלשתיניים מדווחים" מדמיונם הפרוע. לא, איני ימנית- רק נמאס, שאלו המקורות, שאת מלתם אתם מכבדים יותר מכל, אעפ"י שהמציאות הוכיחה שוב-ושוב את הפנטזיה שלהם!!!

16 זה שקול ל-"Not there is anything wrong with that"  (לת) סיינפלד
  • 16:01
  • 31.01.13

17 כל זה נכון חוץ מאשר אחד, בנימין נתניהו, פולט את הסודות הגדולים מבלי משים  (לת) משחק השושו כל כך חביב
  • 16:42
  • 31.01.13

18 קרעת אותי מצחוק...  (לת) איתי
  • 16:56
  • 31.01.13

19 הצבע חזר ללחיים של "הפרשנים" , היו בחרדה שהבחירות ימשכו לנצח, יש פעילות בע"ה יתברך, הסכנה של שלום חלפה!!!  (לת) רוני דניאל תפוס פיקוד!!
  • 17:04
  • 31.01.13

20 נהניתי לקרוא!  (לת) מפוקח
  • 19:12
  • 31.01.13

21 ראיתי את השידור וזה היה ככה אחד לאחד. רק היה חסר שיגיד "שלום דני, ע"פ מקורות זרים"  (לת) בועז
  • 23:15
  • 31.01.13

22 עפ מקורות זרים רדו מהארץ שוחים בסחי
  • 23:30
  • 31.01.13

טילים כימיים, ביולוגיים אטומים ופצצות מלוכלכות מתעתדות לינפול עליכן

23 אני ברלינאי זהב מבוגר
  • 23:31
  • 31.01.13

ע"פ מקורות זרים, מורן תפס את אשת...

24 לטיפול המחוקק (ויש הרבה חדשים כאלה). בעידן שבו לכל אזרח יש גישה למקורות זרים, ואין שום מיגבלה לכלי תקשורת ישראלים לצטט מקורות זרים, המגבלות על כלי התקשורת הישראלים הם מגוחכים.  (לת) ליאור
  • 00:13
  • 01.02.13

25 If you pay 1,500-5,000 Euros per year, you can subscribe to private intelligence newsletters that will tell you everything. I do, but then I am in the investment business, and I need REAL information, not the official kind. Something like daily Wikileaks. But it costs money. No money, no true info. Sorry...xxx  (לת) Big block trader
  • 02:17
  • 01.02.13

26 במקום לבדוק מי המקורות ומה אמינותם עמרם
  • 09:53
  • 01.02.13

המקור שמדווח על התקיפה (ואותו מצטטים ברויטרס ושאר הסוכנויות הבינלאומיות) הישראלית באתר המחקר ליד דמשק הוא סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה. אותה סוכנות שמדווחת חדשות לבקרים שכל העם תומך בנשיא אסד והמורדים הם כולם טרוריסטים מאל-קעידה ואויבי העם הסורי. אגב, המורדים (אלו שלא מאל-קעידה) טוענים שהם הפציצו את האתר ולא ישראל. אין לדעת מה בסיפור הזה הוא אמת ומה ספין, אבל התקשורת הישראלית יכולה לעמת בין המקורות השונים ולנתח את האינטרסים שלהם במקום לחזור על המנטרה המטופשת "לפי מקורות זרים".

פעילות
המלצות