דה וויס: הקצה מעולם לא היה כה מיינסטרים

ערוץ 2, שבת, 21:00

אביב גפן התחיל את הקריירה שלו כמורד וזה באמת מה שהוא היה - קרייריסט. גפן, גם בשיא הזעם שלו היה מורד-בוטיק. בתחילת שנות ה-90 אם היית גבר שמתאפר ולא הולך לצבא, זה הספיק בשביל שהמקומונים יכתירו אותך "ילד רע", אבל גפן מעולם לא בעט בעיטה יסודית, כואבת וממושכת בביצים של הממסד. ב-1995, רק שנתיים אחרי ששר "אנחנו דור מזוין" והצליח להסעיר שלושה עורכים מוזיקליים וחמישה מפד"לניקים, התחבק גפן בכיכר העיר עם ראש ממשלה מכהן וסגר את העסק.

אתמול התחילו ב"דה וויס" את מה שהם מכנים "שבוע ללכת עד הקצה". המנחה מיכאל אלוני שאל בתחילת המשדר את גפן: "אביב, מתי אתה הלכת בפעם האחרונה עד הקצה?". זו שאלה כואבת. "אני רוצה להאמין שכשאני כותב שירים ואני בדאון שלי, האמיתי, זה סוג של קצה", ענה גפן. תשובה טובה. אף עורך דין לא היה מנסח אותה טוב יותר.

יובל בנאי ושלומי ברכה מלהקת הפופ משינה יושבים בתוכנית על תקן נציגי הרוקנרול. הרוקריות שלהם לאורך העונה באה לידי ביטוי בחזרה כל כמה דקות על המילה "רוקנרול". זה כמו שאני אתחפש לצרפתי עם טי-שרט שכתוב עליה I Love Paris. יובל בנאי התאכזב אתמול מביצוע של אחד המתמודדים לשיר של שלום חנוך. "הוא זמר שאף פעם לא ממש רצה שכולם יאהבו אותו", אמר בנאי על חנוך. "הוא בן אדם מאוד נועז... אם אנחנו כבר מדברים על הקצה, שלום חנוך הלך לקצה". כן, שלום חנוך הלך לקצה כמו שיובל בנאי הלך לקצה וכמו שאביב גפן הלך לקצה. בממלכת האמצע הרכה והבטוחה של "דה וויס" גם לחם אחיד יכול להיחשב לקצה.

ב"שבוע ללכת עד הקצה", זמר מזרחי שר שיר מערבי ונערת רוק מסלסלת זוהר ארגוב. זה לא ללכת לקצה, זו בסך הכל החלפת תפקידים במסיבת פורים משרדית. אנשים שהולכים "לקצה" בדה וויס זה אנשים שחושבים ש"יש עתיד" זו הצבעת מחאה. להגיד את המילה "קצה" בדה וויס היא הונאה. אין קצה בדה וויס, לא יכול להיות קצה בדה וויס. בגלל שאין אפשרות אמיתית לגעת בקצה בתוכנית כזאת, המתמודדים מסתפקים בלהחליף ביניהם מקומות בתוך העורף העמוק, הצפוף והחם של האמצע. אם הקצה היה יודע שלזה קוראים "קצה", הוא היה קופץ מהקצה ומתאבד.

אביב גפן ויובל בנאי יכולים לשחק ילדים רעים בתוך הבועה הרופסת הזאת ובחסות הפרסומות הלא-סמויות של בזק. שיהיה להם לבריאות. מה שמבהיל אותי זו המחשבה שצעירים צופים בדה וויס ומקבלים ממנה רושם לגבי המושג "קצה". מצד שני, אם יש איזשהו נער שיש סיכוי שאי-פעם בחייו ייגע בקצה, הוא לא יושב במוצאי שבת מול ערוץ 2.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הבעיה שאין אף פעם אותנטיות ב"קצה" במרד. כל מהותו של הקצה הוא חיפוש אחרי אותה בעיה כללית
  • 07:58
  • 10.02.13

אותנטיות אבודה, הרצון שיכתירו אותך כמורד. הרצון לעצבן ולעשות פרובקציה. לכן המורד תמיד תלוי במיינסטרים.

02 למה אתה עדין? יצחק
  • 08:03
  • 10.02.13

חבורה של אנשים שמחפשים כסף בכל המשבצת.
אביב גפן אם לא אבא שלו לא היה מה שהוא היום.
מי היה סופר אותו בכלל?????????
הבעיה שהוא חושב שיש לו את זה
קיצר - קצה בתחת שלי.
שבוע טוב
למען הגילוי הנאות אני חושב שאביב גפן לא זמר- אולי כותב.

03 מי שהולך ל"קצה" בחיים לא יגיד "קצה" :)  (לת) tnhr
  • 08:06
  • 10.02.13

04 כתוב מצויין אבחנה מדוייקת  (לת) הנרי
  • 08:06
  • 10.02.13

05 כל מילה בסלע.ויותר מזה-גם בלי קצה,הרושם הוא שהכל מבוים-כולל דמעות.  (לת) עלמה
  • 08:18
  • 10.02.13

06 כתבה מדוייקת  (לת) מישל
  • 08:20
  • 10.02.13

07 ביקורת טובה צפית
  • 08:22
  • 10.02.13

מסכימה עם מורן (השנון וחד ההבחנה) על בעייתיות בשימוש יתר ושגוי מושג 'הקצה' במיינסטרים הישראלי. עם זאת רוצה לציין את אביב גפן כמנטור שמעניק למתמודדים שלו ביקורת כנה, אוהדת ומקדמת- דבר שלא פשוט בכלל לעשות. הוא לוקח אחריות בתור מורה וממלא את תפקידו כדמות חינוכית. אני מאוד מעריכה זאת.

08 מורן שריר אתה גאון  (לת) nit
  • 08:23
  • 10.02.13

09 אנשים שהולכים "לקצה" בדה וויס זה אנשים שחושבים ש"יש עתיד" זו הצבעת מחאה חחח
  • 08:28
  • 10.02.13

גדול!

10 מורן תעשה לי ילד!  (לת) טסה
  • 08:31
  • 10.02.13

11 חד, נכון ועצוב. מאידך, יש קצה אופטימי במשפט הסיום (בקצה)...  (לת) ר.צ.
  • 08:52
  • 10.02.13

12 כל מילה בסלע רוקר כבד
  • 08:53
  • 10.02.13

משינה וגםן רוקיסטים דה לה שמטה

13 רשימה מצויינת  (לת) קצה יש רק בלחם (וגם אותו אוכלים)
  • 08:57
  • 10.02.13

14 ביקורת מצוינת!  (לת) מיכל
  • 09:00
  • 10.02.13

15 נכון אך מוגזם לגבי אביב. אבל יש לי הערות: מאיטה
  • 09:13
  • 10.02.13

מספיק עם העוינות בין יובל ואביב. אם הם לא בוגרים להתעלות על זה אז שלא יהיו מנטורים. לא רוצות/ים לראות את זה כל הזמן.
את וויס אני אוהבת בעיקר בגלל הזמרות/ים הנפלאים/ות שיש להן היזדמנות ובזכות אביב. אך אתמול זה היה רוע פרופר ולא כנות ששוה הערכה מה שהרגיש חייב לאמר ליעל שושנה. ילדותי ומתחת כל ביקורת. כל הכבוד לה איך הגיבה

16 הוצאת לי את המילים מהטבלט מקסימיליאן
  • 09:18
  • 10.02.13

תוכנית משמימה, ביצועים משמימים ושופטים פרווה

17 מסכימה עם כל מילה  (לת) מעולה
  • 09:28
  • 10.02.13

18 כל כך צודק, יחי המיינסטרים. כמו בכל דבר בארץ הוא המנצח הגדול. כמה משעמם  (לת) הלוחם בדרכים
  • 09:33
  • 10.02.13

19 שורן מריר קיצי
  • 09:34
  • 10.02.13

ביקורת מגוכחת להתיחס ברצינות לללכת עד לקצה אפילו ברכה בנאי וגפן לא לקחו את זה ברצינות רק אתה חחחחחחחח

20 "עוגת טונה" זה מה שהיה אתמול בדה וויס  (לת) טל
  • 09:41
  • 10.02.13

21 חארטה של ביקורת.... דורון
  • 09:46
  • 10.02.13

ועוד יותר חארטה של תוכנית.
הנארקסיזם של גפן יותר גרוע מהנארקסיזם של יוסי שריד, ביבי, ליברמן ויהיר לפיד - ביחד.
לגבי התגובות כאן: 1 עד 8 זה אותו טוקבקיסט.

22 כמו שהתוכנית נרתמת למען מה שהם מגדירים "קיימות" - מעניין אם יודעים מה זה בכלל ירוק לעד
  • 09:55
  • 10.02.13

קולות המתמודדים וקולות הסביבה = קיימות :-) מצחיקים

23 תוכנית המיועדת לגיל הרך יואב רויטנברג
  • 10:06
  • 10.02.13

מדוע לבזבבז כישרון ביקורתי על תוכנית שמלכתכילה מיועדת לגיל הרך? אני מקליט את התוכנית הזו לילדי בני ה-4 והם נהנים מאוד ושומעים שירים. אני ממש לא חושב שזו תוכנית שמיועדת למבוגרים (בדומה למסטר שף דרך אגב) אז מה כל הכבדות?

24 ניסוח מדויק ברמה קיצונית  (לת) מורן שריר גאון
  • 10:31
  • 10.02.13

25 מסכים בנאה אחוזים אריאל
  • 10:41
  • 10.02.13

זה בידיוק אנטיטזה של רוק וקצה, מה שמציגים בתוכנית, זה הרוק האכול על ידי הממסד,המערכת אוכלת הכול,לא סתם בהיסטוריה של הרוק רוב האגדות התאבדו שהם מצאו את אצמם אכולים על ידי בולמוס צרכני אין סופי של המיינסטריים

26 נו אז מה זה קצה?? קץ קוץ
  • 10:43
  • 10.02.13

חפרת ולא אמרת .

27 לאביב קול של צפרדע צודק מורן
  • 10:52
  • 10.02.13

לבנאי יש שם של אבא שלו, שרית חחחחחח ושלומי שבת גם חחחח תוכנית פטאתית אף מועמד לא שווה את התחפושות שהסטייליסטית עלאק הלבישה אותם. ביצועים גרועים וואחד וואחד וזה ממש לא אשמת המנטורים הם לא יכולים להמציא קולות טובים.

28 מורן שריר, אני רוצה להיות חבר שלך  (לת) החבר האפלטוני
  • 11:18
  • 10.02.13

29 זה הריאליטי הראשון שלי ודי אוהב אותו אבל אין ספק שזה היה מביך. מילא אביב שהוא בחרו מבריק אבל פאתטי וסכריני גם במוסיקה שלו אבל לראות את בנאי הדגול מחרטט ככה קצת יותר מביך.. לפחות שלומי ברכה לא נופל לדברים היומרניים האלה ונשאר נאמן לעצמו. תכלס בלי המשינות לא הייתי יושב לראות תכנית כזו..  (לת) ד
  • 11:24
  • 10.02.13

30 כל הכבוד, מילים של שפיות בים של זבל רמי תמר
  • 11:37
  • 10.02.13

10 שנים לא קראתי מילים כל כך מדוייקות לגבי התופעה המגוחכת הזו - דה ווייס.
מעבר לעובדה שקול יפה הוא לא כישרון, הרצינות התהומית שבה לוקחים המשתתפים את עצמם ומה שהם עושים שם מביאה אותם לטענות חצופות לגבי "קצה".

31 מורן, תעשה שריר. גיל
  • 11:38
  • 10.02.13

יופי, עכשיו אתה גבר גבר.

באמת אין קצה בדה ווייס. אבל פרופורציות זה אחלה.

32 אם הקצה היה יודע שלזה קוראים קצה - הוא היה קופץ מהקצה ומתאבד. גאוני אור שחר
  • 11:40
  • 10.02.13

מצויין ונשכני.

33 זה פסטיגל במקרה הטוב  (לת) משינה גפן שרית ושבת
  • 11:46
  • 10.02.13

34 שלום, מורן שריר, הרי לך שני רעיונות למחשבה..... רותי,ת"א
  • 11:55
  • 10.02.13

כאוהבת מוסיקה ואחת שעוקבת אחרי התכנית :
1) אביב גפן הוא המנטור היחידי מבין המנטורים, ששופט באופן הגון , ישיר ולא מתייפייף. הוא קפדן , גם כאשר מדובר ב"חניך/ה" שלו.
2) האם לא נראה לך חסר מקצועיות, חובבני עד לכדי טיפשות, לתת בידי הקהל לקבוע מי הוא המיטיב לשיר? נכון, התכנית מקושרת, כמו לעטיני פרה , אל חברות הסלולאר, היונקות את הכסף הגדול בעזרת ה, ס.מ.ס של הצופים, אבל לתת בידי הקהל את השיפוט מוריד את התכנית לתהום התחתיות (או במילה גסה יותר- לזנות). אפשר להיזכר בשני אראלים שהתחרו בכוכב נולד. אראל שבא ממעלה אדומים זכה למירב הקולות (על פי פקודת ראש העיר המבין הגדול במוסיקה) אראל סקאת , הכוכב האמיתי הגיע למקום שני. וראה זה פלא: סקאת מתגלה עד היום במלוא יופיו בשטח המוסיקה, המשחק ו...כן בחיצוניותו. הבה נזכור את פסטיבל הזמר מהשבוע שעבר: שיר נוראי. מילים טיפשיות. לחן מטופש עוד יותר וכל החבילה הזו מושרת על ידי בחור , שלחלוטין, אינו יודע לשיר. הוא זכה למקום הראשון . למה? כי כל המשפחה והחברים של המשפחה והחברים של החברים של המשפחה שלחו הודעות בסלולאר. הבחור נעלם. את השיר אין שומעים ואוי לאותה בושה.
אז נא לכתוב על אופן בחירת השיר והזמר הזוכים בתכניות ה"יוקרתיות" האלה.

35 אביב גפן הוא בריון שכל הזמן מגדף  (לת) יואב
  • 12:21
  • 10.02.13

36 הרגת אותי מצחוק! יוני
  • 12:38
  • 10.02.13

פשוט טור מעולה. תודה

37 ולאיזה קצה שרית בדיוק הלכה, לקצה הקצוות המפוצלים אולי  (לת) גואטה
  • 12:38
  • 10.02.13

38 אם אין לחם תאכלו קרמבו..העיקר שאביב מקבל כחצי מיליון שקלים לעונה. וארז טל מנחה ה"אח הגדול" בשנה שעברה, קיבל 150000 שקלים לחודש כפול 12 חודשים, אז עכשו תבינו למה הערוצים המסחריים מתבכיינים..  (לת) שירותרום
  • 12:45
  • 10.02.13

  •   וכמה מקבל עובד זוטר? בהתנדבות
    • 15:26
    • 10.02.13

    התנהלות גופי התקשורת מייצגת בדיוק את מה שהיא אמורה להלחם כנגדו, אז מה הפלא?

    גופי תקשורת אשר המובילים שלהם נותנים את עיקר המשכורת לטאלנטים אבל משאירים צעירים אחרים עם משכורת רעב תמורת שעות עבודה כמו במכרה. אז איך הם בדיוק יצאו כנגד התופעה הזו?
    בדומה לאותם פוליטיקאים שאומרים כי יש צורך בצדק חברתי אבל באותה נשימה "מעסיקים" עשרות ואף מאות אנשים ב"התנדבות", כי אין דרך אחרת להכנס לתחום..

39 אביב כל כך צפוי ומאכזב  (לת) אני
  • 12:59
  • 10.02.13

40 רק מורן שריר יודע מהו הקצה איתן
  • 13:17
  • 10.02.13

ברי מזל אנו שזכינו לקרוא מפי עטו

41 מדוייק. זה כמו ההבדל בין ג'ון לנון לפול מקרטני. אביב גפן כתאורך הוא פול מקרטני. כשג'ון לנון הוא איש הקצה שלא מקובל על השולטים במיין סטרים ואילו פול מקרטני הוא הקצה המקובל על השולטים במיין סטרים. זה ההבדל ביין פעילות צ'רטי לביין לזעוק פאוור טו דה פיפל...  (לת) מיכל זולו כהן
  • 14:11
  • 10.02.13

42 איך אתה מצליח לנסח כל-כך מדויק מה שהרבה אנשים חושבים. כל הכבוד!  (לת) מיכל ק.
  • 14:18
  • 10.02.13

43 ללא ספק - מורן שריר כותב ביקורות הטלוויזיה הטוב ביותר בארץ, לפחות מאז רוגל אלפר  (לת) חיים
  • 14:19
  • 10.02.13

44 חיפשתי את המילים ואתה מצאת! גלעד
  • 14:21
  • 10.02.13

מה קרה אם "ללכת עם האמת שלו" כשמכריחים אמנים לשיר משהו שהם כלל לא מתחברים אליו! זה כל כך לא משכנע.
ואביב מצחיק עם המנטרות שלו "את אמנית אמיתית, מזכירה לי אותי" וכשהוא מקבל ביקורת "אנשים כאן באולפן וגם בבית לא מבינים", הו כן. אנחנו לא מבינים. כשיש זמרת כמו אופיר ששרה כל שבוע יפה, אבל אותו דבר בדיוק, איפוא תרמת לה? שמת לה ליווי אלקטרוני? אנחנו לא מבינים.

45 טור מעולה! אביב גפן הוא חיקוי של חיקוי של חיקוי- מלכת דראג גותי שכותב שירים שנמעים כמו שירי עם רוסיים  (לת) ששי פרינג' קשת
  • 14:36
  • 10.02.13

46 התוכנית הזאת אפילו לא שווה התייחסות בעיני זמרת
  • 15:25
  • 10.02.13

זה בידור צמא כסף. ותו לא!
אין שם מוסיקה ואין שם אומנות. טלוויזיה ריקה שהמטרה שלה זה לתת למוח לנוח קצת. בתור אדם שמתעסק במוסיקה אני יכולה גם לומר בכנות שהעיבודים משעממים וריקים שהזמרים מזייפים ושאצלי אף אחד מהם לא היה עובר.
וחבל לי מאוד שזה מה שהולך היום ואלה "הזמרים" של היום.

47 הם זמרים, מוזיקאים - למה מצפים מהם שיהיו מיינסטרים או שיהיו קיצוניים? הם בעיקר לא יודעים כל כך להתבטא אם זה לא מוזיקלית, וזה בסדר: כי מה שאנחנו כקהל אוהבים, זה לראות אותם קצת כבני אדם - רבים, מתקוטטים, מפרגנים, נדיבים, ושוב מתקוטטים כי אז מורן, כל זה לא שווה מאמר שלם - ללכת על הקצה זה להתאבד, ואת זה אנחנו באמת לא רוצים מהזמרים או המבוגרים בסביבה
  • 15:34
  • 10.02.13

תרגיע חמוד.

48 צודק, אבל למה לבזבז על הרעיון כל כך הרבה שורות? ומי מצפה מתוכנית כזו לקיצוניות?
  • 15:36
  • 10.02.13

וה'עדות' הכי מגוחכת היא שכשאביב גפן התבגר בשנתיים הוא שינה את דעתו והוריד את האיפור - נו אז מה, באמת? זה כמו לומר לילד בן שנתיים: ולפני שנה אמרת שאתה לא יכול ללכת בלי ליפול!

49 BRILLIANT Yossa'le Kats(e) i
  • 15:56
  • 10.02.13

Moran....Keep going

50 באמת חיפשתי שם את הקצה ולא מצאתי, הם לא רואים מעבר לקצה של האף...  (לת) סיגל
  • 16:02
  • 10.02.13

51 רוצים קצה? ערן
  • 16:24
  • 10.02.13

יוחלפו יובל בנאי ושלומי ברכה ביעל כהן ויפעת נץ לאלתר!

52 צודק בכל מילה! מבייש אותי השימוש במילה רוק, כשמתארים שיר של ריהאנה או של קולדפליי יואב
  • 16:26
  • 10.02.13

אצלם כל שיר קצבי, הוא רוק

53 אתה ציפית שתהיה מוזיקת קצה בתוכנית בפריים טיים???  (לת) קברניט הערוץ
  • 18:02
  • 10.02.13

54 מורן שריר לשלטון!  (לת) אביב
  • 18:53
  • 10.02.13

55 נמאס כבר מביקורות על דה וויס המשך.. נתנאל
  • 20:13
  • 10.02.13

אולי די כבר עם דה ווייס בערוץ הראשון יש את רואים עולם המעולה, לא ברור למה הארץ מתעלם באופן עיקבי מתוכנית זו. זו תוכנית שמציעה הרבה איכות כמו שקוראי הארץ מחפשים ולא תוכנית רדודה כמו דה וויס

56 תאורים מדויקים. מורד-בוטיק ורוקנ'רול שמתמצה בפופ ובדיבורים על רוקנ'רול.  (לת) ששון
  • 20:51
  • 10.02.13

57 אם הקצה הוא מיינסטרים, זה לא עושה אותו מיינסטרים? רותם
  • 20:59
  • 10.02.13

והמיינסטריים הוא הקצה? כך יוצא שהקצה הוא הקצה והמיינסטריים שהיה הקצה הוא מיינסטריים למרות שהוא קצה.

58 אביב גפן לא יודע להיות נועז - הוא לא מסוגל לשבור את התלם שחרש לעצמו  (לת) אייל
  • 23:21
  • 10.02.13

59 אין מה לומר, מדויק להפליא עינת
  • 23:21
  • 10.02.13

הקלה לקרוא :)

60 כתבת במדויק את מה שחשבתי...מי שרוצה קצה אמיתי גל
  • 02:47
  • 11.02.13

צריך להאזין לרדיו הקצה kzradio.net. מוזיקה משובחת.

גם אביב וגם משינה מעולם לא עשו מוזיקה מעניינת ומאתגרת. הם לב המיינסטרים (אולי חוץ מ'מפלצות התהילה') המשמים והחש עצמו מורכב. אביב הוא כותב בינוני ומשעמם שבחלומותיו הרטובים היה רוצה לכתוב כמו אביתר בנאי, אבל הוא לא יכול אז הוא מזמין אותו להופעות.

61 הקצה היחיד שמעניין בטמבלויזיה זה הכפתור שמכבה אותה והחיים שמתרחשים מחוצה לה..  (לת) מכשיר רקוב פורנו של פרסומות
  • 06:00
  • 11.02.13

62 ביקורת חדה כמו גרזן ומדויקת כמו לייזר. ארי
  • 06:53
  • 11.02.13

אביב גפן פעם שר: "זה לא רק שהמלך הוא עירום, הוא גם נראה זוועה".
כנראה לא הבין שהוא מדבר על עצמו ועל שכמותיו.

מי שמחפש את הקצה יצטרך לחפש אותו במועדונים קטנים בתל אביב,
בטח לא בנורות ה LED של היכל המיינסטרים השבטי של דה וויס.

63 מסכימה עם הביקורת.. But BIG but הכל עיניין של איזה משקפיים מרכיבים :) רייצ׳ל
  • 07:22
  • 11.02.13

בביצה הקטנה גם ה״משינות״ וגם אביב גפן צריכים להתפרנס, יש להם משפחות ! אני יותר שופטת את התוכנית התוכנית בידור, ובעיקר את היכולת של התוכנית להביא ביצועים מרעננים או כאלו שיגיעו לדור הצעיר, ואם יתהוו כמה כוכבים חדשים ויינתן למישהו צ׳אנס לפרוץ קדימה - דיינו בחייכם גיב דם א ברייק :)

64 סה"כ תוכנית בידור עופר
  • 15:48
  • 11.02.13

קח את הדברים בפרופורציה.

65 אביב גפן זיף את המשימה כי לתת לרוני פרי שהיא הכי חזקה בלהגיש שירים אפלים לשיר את "בדד" זה להשאיר אותה באזור הנוחות שלה - רק במזרחית  (לת) שמתם לב?
  • 18:05
  • 11.02.13

פעילות
המלצות