חנן פורת: ניצחונו של האיש שהוריש לנו את מפעל ההתנחלויות

"איש אמונים", ערוץ 1, 21:00

הסוף של הסרט "איש אמונים" ידוע כבר בתחילתו. בפתיחת הסרט חנן פורת יושב בחצר ירוקה ביהודה ושומרון ומספר שהוא לא פוחד מהמוות. פורת חולה מאוד, פניו עוותו בידי המחלה ודיבורו עקום אבל הוא נשמע נחוש וצלול בדיוק כמו בקטעי הארכיון המרשימים שלו מימי ההתיישבות הראשונים. הסוף, אם כך, ידוע - בסוף הסרט חנן פורת ימות ומפעל ההתנחלויות יחיה. הרגע הזה, שאכן מגיע, ובו פורת חדל מלהתקיים אבל ההתנחלויות חיות ומשגשגות, הוא הפעם הראשונה שבה מתפצלות דרכיהם.

הסרט "איש אמונים" שביים גיל מזומן, יוצר זהות מוחלטת בין פורת לבין ההתנחלויות ביהודה שומרון ועזה. "חנן פורת", מצהירה הקריינית יעל אבקסיס בתחילת הסרט, "הוא שם נרדף למתנחלי גוש אמונים". מכיוון שהסרט מזדהה באופן מוחלט עם חייו ודרכו של פורת, המשמעות הלוגית היא שהסרט ששודר אתמול בערוץ 1 מזדהה לחלוטין עם ההתנחלות היהודית בשטחים.

ואכן, זהו סרט תדמית אפקטיבי. באמצעות הביוגרפיה של פורת, הסרט מציג בפנינו את מעלותיה של ההתיישבות בשטחים כמו שרוכל מציג שטיחים בשוק. קל להיסחף אחרי החומרים המצולמים - דבוקת מתנחלים רוקדת באמונה גדלה; פורת, לוינגר ואריק שרון לוחשים שירי אהבה לקרקע; הציטוטים מארכיוני העיתונים (גם מ"הארץ"!) שנופלים בקסמי ההתיישבות; הקריינות המשכנעת של יעל אבקסיס, בת ישראל יפה ותמימה כמו משיר של נעמי שמר; דמעות גוש קטיף. החומרים האלה ממכרים, כמו הריח של אדמת השומרון אחרי הגשם, כמו המשיחיות של פורת ולוינגר.

הסרט עושה עבודת הסברה יפה. על ידי יצירת המשוואה "פורת = התנחלויות", הסרט מנסה לשכנע אותנו, למשל, שהמחתרת היהודית היא דוגמה לא מייצגת למתנחלים. הרי פורת התנגד לה ופורת זה ההתיישבות כולה. הסרט בין השאר מציג את הסכמי קמפ דיוויד כבגידה של בגין, וטבח גולדשטיין הוא תגובה ל"חוסר האונים" של הימין בתקופת הסכמי אוסלו.

"איש אמונים". סרט תדמית להתיישבות בשטחים
"איש אמונים". סרט תדמית להתיישבות בשטחים.

אל מול החלוצים - פורת, משה "מוישה" לוינגר ומנחם פליקס - ניצבים לאורך הסרט נציגי הממסד הממלכתי. כל העימותים, המשאים ומתנים, התמיכות והבגידות, מתקיימים מול שרים, אלופים, שוטרים, מנהיגי אופוזיציה וראשי ממשלה. חלקם מוצגים בסרט כעוינים, אחרים כמשתפי פעולה (שמעון פרס) ויש גם כאלה שנתנו כתף ואז הפנו את הגב. כך או כך, הקונטרה של המתנחלים תמיד מגיעה מנציגי השלטון. מי שנעדר לחלוטין מהסרט הזה, הם הערבים, שנאלצים לגור בין הישובים להיאחזויות שפורת וחבריו הקימו. בסרט הזה, שנושאו הוא ההתנחלויות, הערבים פשוט לא קיימים. אין עם פלסטיני.

הסרט נגמר בכתובית ניצחון: "בשנת 2012 חיים ביהודה ושומרון כ-350,000 יהודים ב-153 יישובים". הכרעה משכנעת לטובת גאולת ישראל. מה שמשונה זה שלמיטב ידיעתי אוכלוסיית יהודה ושומרון מונה בסך הכל כשני מיליון נפש, פלוס מינוס.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הוא ניצח אותנו. אנחנו הפסדנו בגדול.ההתנחלויות הורידו את הציונות לקרשים.  (לת) אמנון
  • 08:46
  • 11.02.13

02 אבל אתה טועה: בוא נשאל את הרשות הפלשתינית
  • 08:50
  • 11.02.13

"מה שמשונה זה שלמיטב ידיעתי אוכלוסיית יהודה ושומרון מונה בסך הכל כשני מיליון נפש, פלוס מינוס."
בבחירות המקומיות שנערכו לפני 3 חודשים מנתה הרשות הפלשתינית (מספיק אמין בשביל הארץ?) 506,000 בעלי זכות בחירה. אז מאיפה הנתון של שני מליון תושבים ביו"ש? אולי נשאל את גדעון לוי, הוא בטח יספק לנו נתון לא מוטה.

03 לאל קשר לימין או שמאל: פורת איש מעורר השראה  (לת) גיא
  • 09:18
  • 11.02.13

04 בחירת התמונה לכתבה מאלפת: נבואה מדוייקת ובהירה שהוגשמה במלואה על ידי הטילים של מרצחי החמאס . עכשיו יש לגשת להכפלת ההתיישבות, מבלי להזניח את בקעת הירדן, כי בנפשנו היא.  (לת) אינפיניטי
  • 09:23
  • 11.02.13

05 מעניין, כשמדובר בסרט או כתבה על השמאל, קברניטי ערוץ 1 תמיד דורשים "שיהיה איזון"  (לת) דארת ויידר
  • 09:49
  • 11.02.13

06 המתנחלים ניצחו בעיקר משום שהצדק העקרוני היה איתם. הבעיה מעולם לא היתה עצם ההתנחלות אלא הפודומנטילזם הדתי המשיחי של מייצגיהם בתקשורת שאיימו ועדיין מאיימים על ההגמוניה החילונית ליברלית. אלמלא היו רובם חובשי כיפה היה הרבה יותר קל להזדהות איתם.  (לת) חילוני אדוק
  • 09:51
  • 11.02.13

07 לא תהיה מדינה פלסטינית בגדה המערבית. לא משנה הדעה הפוליטית, אין שום אפשרות כזאת.  (לת) אורן מפתח תקווה
  • 09:58
  • 11.02.13

08 סרט שלם בלי ערבים?!? אני בשוק, מי איפשר למחדל כזה להתרחש. כנראה שהבמאי חבר ב"לה פמיליה"  (לת) גיידמאק
  • 09:58
  • 11.02.13

09 קבלו את האיש שהביא הכי הרבה תסבוכות בעתיד יבוא, לעם ישראל. פנוי השטחים יביא לפיצול העם ובסופו של דבר נחזור לגבולות ישראל 67 + קצת.  (לת) אלגרו
  • 10:03
  • 11.02.13

10 כמה יפה כתוב, כמה נכון וקולע  (לת) עללי אשתן
  • 10:09
  • 11.02.13

11 האחראי לפשע: שמעון פרס שהרשה להתיישב בסבאסטיה והממשלה שבתוכה מפ"מ שתקה  (לת) אליק
  • 10:12
  • 11.02.13

12 לדעתי הסרט עושה דווקא עשוי טוב, ואפילו חשוב שיראו אותו כמה שיותר איש שמאל
  • 10:17
  • 11.02.13

הסרט מתאר את חייו של חנן פורת מנקודת מבט אוהדת אך אותנטית ולא חסרת ביקורת. לא מדובר בתשדיר תעמולה- לא למתנחלים ולא למתנגדיהם - וטוב שכך!

חשוב לכולנו לדעתי להכיר תפיסות עולם וקבוצות שונות בישראל ולא להסתגר רק בקבוצה שלנו ולפתח בורות ושנאה.
לצערי רבים בישראל, במיוחד הצעירים - לא באמת מכירים פלשתינאים, מתנחלים, חרדים או קיבוצניקים וכו' ואנשים סתם זורקים סיסמאות.

13 כאב לי לראות את חנן בימיו האחרונים. הוא צדק. אין עוד אנשים כאלה. יהי זכרו ברוך.  (לת) כאב
  • 10:34
  • 11.02.13

14 הסרט על חנן פורת היה מוצלח ביותר! רפי אשכנזי
  • 10:41
  • 11.02.13

הסרט על חנן פורת ז"ל ששודר אתמול בערוץ הראשון היה יוצא מהכלל מוצלח!
בסרט תוארה דמותו של חנן כבן של ראשוני המתישבים בגוש עציון של טרם המדינה וכמוביל השיבה לשם בתום מל' ששת הימים.
חנן פורת, איש חינוך וביצועיסט מוכשר וכריזמטי ביותר, מתואר בסרט בערוב ימיו את עשה ביקורי פרידה בתחנות חייו השונות. הוא נראה חולה ומצבו מתדרדר במהלך הסרט עד הסוף הצפוי והידוע. חנן ניבא נכון את כל הקורה איתנו היום עם "תהליך השלום" של אוסלו, ניבא\חזה את הירי מהשטחים המפונים ואף את הישובים המופגזים באופן דייקני, כאזהרה מפני פינויים עתידיים. לא רק זאת, חלומו להתישבות רחבה ביהודה ושומרון גדל עד לכדי יותר מחצי מיליון יהודים בישובים הקהילתיים ובסובב ירושלים.
אם נשקול זה מול זה את חזונו של חנן פורת להתישבות נרחבת בשטחי הארץ אל מול חזיונות השלום {המופרחים והמופרכים}מעברה השני של המערכת הפוליטית, חזיונות הנהנים מגיבוי תקשורתי מוחלט{!} נראה בקלות כי חזונו של חנן עומד יציב וקיים של שתי רגליו מול החזון האחר.
במורשת ההיסטורית על הגשמת הציונות לחנן פורת ישמר מקום נכבד!
יהי זכרו ברוך!

15 הסרט על חנן פורת מוצלח ביותר! רפי אשכנזי
  • 10:42
  • 11.02.13

הסרט על חנן פורת ז"ל ששודר אתמול בערוץ הראשון היה יוצא מהכלל מוצלח!
בסרט תוארה דמותו של חנן כבן של ראשוני המתישבים בגוש עציון של טרם המדינה וכמוביל השיבה לשם בתום מל' ששת הימים.
חנן פורת, איש חינוך וביצועיסט מוכשר וכריזמטי ביותר, מתואר בסרט בערוב ימיו את עשה ביקורי פרידה בתחנות חייו השונות. הוא נראה חולה ומצבו מתדרדר במהלך הסרט עד הסוף הצפוי והידוע. חנן ניבא נכון את כל הקורה איתנו היום עם "תהליך השלום" של אוסלו, ניבא\חזה את הירי מהשטחים המפונים ואף את הישובים המופגזים באופן דייקני, כאזהרה מפני פינויים עתידיים. לא רק זאת, חלומו להתישבות רחבה ביהודה ושומרון גדל עד לכדי יותר מחצי מיליון יהודים בישובים הקהילתיים ובסובב ירושלים.
אם נשקול זה מול זה את חזונו של חנן פורת להתישבות נרחבת בשטחי הארץ אל מול חזיונות השלום {המופרחים והמופרכים}מעברה השני של המערכת הפוליטית, חזיונות הנהנים מגיבוי תקשורתי מוחלט{!} נראה בקלות כי חזונו של חנן עומד יציב וקיים של שתי רגליו מול החזון האחר.
במורשת ההיסטורית על הגשמת הציונות לחנן פורת ישמר מקום נכבד!
יהי זכרו ברוך!

16 ביקורת ידועה מראש אברהם מורן
  • 10:49
  • 11.02.13

הביקורת על הסרט הזה בערוץ 1 היתה ידועה מראש ועיתון הארץ יכול היה לוותר הפעם.חנן פורת לא היה חביב על עיתון הארץ ולא מצפים ממנו לסמפטיה.חנן פורת היה איש יקר וחבל על שאנשים מסוגו מתמעטים.התושבים היהודים אשר בחרו לגור ביהודה ושומרון הם לא אויבים שלנו.הם שנואים על הערבים ועל גדעון לוי ודומים לו.הם נקראים מתנחלים כאילו רק הם שבחרו ביהודה ושומרון "מתנחלים" על פי תפיסת העולם המוסלמי גם בעלי עיתון הארץ ובעל הכתבה הינם מתנחלים ולא יעזור להם הנסיון להפריד בינם לבין היהודים ביהודה ושומרון.כולם יהודים שיש לגרש מכאן.

17 סופה של ההתיישבות ביהודה ושומרון מתקרב מבלי שהמתנחלים אפילו ערים לכך  (לת) ובכלל לא חשוב מי הוא ראש ממשלת ישראל
  • 10:50
  • 11.02.13

18 ביקורת מוזרה, האם ראינו את אותו הסרט? הסרט נגמר בתחושת החמצה והבנה שאין אפשרות להגן על ההתישבות מפני פינוי כגון ימית וגוש קטיף והחמצה שאין אהדה בציבור כלפי המתנחלים כפי שהיתה בעבר, לדבריהם. עירית
  • 10:53
  • 11.02.13

אתה רואה את הסרט לא כמבקר אלא כאדם בעל דעה קדומה: "הסרט מנסה לשכנע אותנו, למשל, שהמחתרת היהודית היא דוגמה לא מייצגת למתנחלים" האם אתה חושב שהמחתרת היהודית היא אכן כן דוגמה מיצגת של המתנחלים??? אני רוצה לכתוב "האם מחבל מתעבד הוא דוגמה לפלסטיני " אבל זה מרגיש לי ילדותי....

19 חס וחלילה שנכיר נקודת מבט שונא מהמיינסטרים המשודר בתקשורת בישראל.  (לת) זוועה!
  • 10:54
  • 11.02.13

20 הדמון המשיחי וה"סיקסטיז" ליעוז
  • 11:04
  • 11.02.13

מדובר ברגרסיה מענינת. בשעה שהנוער החילוני בעולם וגם בארץ חגג את שנות השישים בחיי אהבה סוערים, בהשתחררות ממוסכמות, בהתפתחות רוחנית, הסרוגים שקעו בחלומות משיחיים של גאולת ובעילת האדמה הקדושה, תוך הקפדה פנטית על כללי האישות והנידה וציפיה מטורפת למשיח. הצלחת הגוש האמוני, המשיחי, להשתלט על המדינה בסיוע הימין הפשיסטי הוכיחה כנראה שהיהודים הספקנים שהנידו ראש ולא התלהבו מהציונות במאה הקודמת ודאגו שילדיהם יזכו לחינוך הגון בבוסטון, באוקסברידג' ולא בירושלים, היו נבונים מאתנו.

  •   לשמחתי אתה טועה רועי
    • 12:23
    • 11.02.13

    היהודים במדינות המערב, דוברי צרפתית, ספרדית ואנגלית, במשבר. רבים מתבוללים (אני מניח שאם לא היית רואה בכך בעיה, לא היית מדבר עליהם כיהודים), אחרים עולים לארץ או מגששים בכיוון. רבים אחרים (אני נוסע הרבה לרגל עסקי ופוגש יהודים בכל העולם) פשוט מחפשים את עצמם ואת זהותם היהודית. מי בבית הכנסת, מי בפוליטיקה והלוביינג, ומי בתרומות לארץ. כך שלקנא בהם משול להתבוננות בדשא של השכן...
    מעבר לכך, הצורה בה אפיינת והכללת את "הסרוגים" אמנם תלושה מהמציאות ומייצגת, אם בכלל, מעט מאוד אנשים, אבל יש נקודה אחת חשובה לגביה. המשיחיות. אם נתבונן על כל מפעל הציונות, הרי שהוא משיחי באותה מידה לפחות כמו ההתנחלויות. העם היהודי לא חזר ארצה כאימפריאליסט ולא כקולוניאליסט (כפי שמנסים להציג זאת כיום), אלא כבן הארץ. כאשר אבותיי עלו ארצה לפני כמאתיים שנה (אני דור 9), נישקו את אדמתה שאליה התפללו במשך דורות. הסכסוך עם הערבים החל בפתח המאה העשרים, הרבה לפני הכיבוש. ההבדל האמיתי היחיד בין אדמות 48 ל 67 הוא ההכרה הבינלאומית (וגם לה יש הרבה שכבות ושנים, החל מסן רמו 1922 ועד כט בנובמבר 2012). לדידם של היהודים (הרוב, אלו שעוד לא התעייפו מלחיות פה) ושל הערבים, הקו הירוק מחלק בין אדמות במצב פוליטי שונה, אך מצב סימבולי, מוסרי ולאומי זהה לחלוטין.
    אפשר להמשיך, ואשמח לעשות זאת אם יתברר שיש בן/בני שיח. אם כן, הגב בדרך ארץ לטיעוני ונמשיך משם
    בברכה, רועי

  •   אכן תגובה רצינית וענינית. הצדק עמך שאין לראות את הסוגיה בשחור לבן. ליעוז
    • 13:53
    • 11.02.13

    ואכן היהודים בגולה לא מצאו אושר ופתרון הולם לקיום היהודי. התיחסותי היתה לצמרת האינטליגנטית בקרב היהודים, לעשירון האינטלקטואלי. לאנשים כאלה הקיום הישראלי שלתוכו נולדנו ובו התחנכנו מהוה לא עליה אלא ירידה תרבותית.

  •   בעזרת המערך מפא"י-מפ"מ - הימין הגיע לשלטון רק ב1977  (לת) אלכס
    • 13:53
    • 11.02.13

  •   נאה רשמת, רועי, הנה כמה הערות: רפי בוסקילה
    • 14:39
    • 11.02.13

    ליעוז כתב בצורה גורפת, פוגענית ופלאקטיבית וע״כ אין להתייחס ברצינות רבה מדי, אך:
    1. במחנה הלאומי-דתי התפתחה מגמה חרדל״ית אשר התעצמה מאוד בשנים האחרונות. בקרב אלו, התיאור בעניין הצניעות איננו מופרז. ועדיין, אין הם מהווים רוב.
    2. אחד ההבדלים המשמעותיים בין התרחבותנו לאחר מלחמת השחרור, לבין זו שבעקבות מלח׳ 6 הימים ושעליו לא עמדת, הוא מעמד זכויות האדם והאזרח של האוכלוסיה שהפכה לנתינת מדינתנו. זהו הבדל חשוב מבחינה מוסרית ואין להמעיט בערכו.
    3. יש להפריד בין אילו שעלו טרם התגבשות הציונות המודרנית ועליות שבאו אחריה, והיו ברובן חילוניות (גם אם השתמשו בטרמינולוגיה פסבדו דתית). כך תמצא כי המונח ״משיחי״ איננו לגמרי מתאים.
    שא ברכה!

  •   כשבשנות השישים חגגו בעולם..אנחנו עדיין נלחמנו, כמו היום, על קיומנו. רולה
    • 20:17
    • 11.02.13

    התרפקות על שנות השישים - מעשה ממש מגוחך. אלא אם אתה מתכוון לכל השירים הנהדרים שהילדים שלנו נחשפים אליהם בימינו. סגול כהה. סנטנה.מייק בראנט. מיק ז'אגר. אסתר עופרים.

  •   שנות השישים לא ברמה של שירים בלבד. הציצי בסרטים של בוניואל ואחרים מהתקופה. בעצם שנות השישים הסתיימו רק באמצע שנות השבעים לאחר מלחמת יום הכיפורים.  (לת) לרולה
    • 23:51
    • 11.02.13

21 ראיתי את הסרט גאנר
  • 11:09
  • 11.02.13

לא יכולתי שלא להתרשם שיש רק איש אחד כמו חנן פורת בעולם הזה - וזה הוא עצמו. אין עוד אידאליסט טהור לב שכמותו. יחד עם זאת פורת הוא מטאפורה ליהודי הציוני הסופר-נאיבי שבא לברך ויוצא מקלל. הכללתם של 4 מיליון פלסטינאים מוסלמים במדינת ישראל מהווה את חיסולה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית והפיכתה למדינה דו לאומית.

22 פורים שמח? ניר
  • 11:28
  • 11.02.13

מי זוכר ומי מכיר את תשובתו של פורת לטבח של ברוך גלודשטיין? "פורים שמח"!
אז הנה באו פורים ולמדו את הליצן פרק בעיוות קול ומראה.

23 מסעות קירשנבאום הראשון והסאפארי מבית. פייגלה סממה
  • 11:53
  • 11.02.13

מי שלא יכול להתאפק ומשתוקק לראות את הסרט החדש של מוטי קירשנבאום על הצבועים וכלבי הבר יכול בהקשת מקלדת לצפות בחיות אלה מזנבות בוילדרביסט קשיש ובא בימים, בן תשעים שנה, לפני עם ועדה, ללא שמץ של בושה:
http://www.youtube.com/watch?v=2eeBWWAG5ys

את עדת הצבועים הזו הנהיג במתק שפתיים, בחיוך חסוד, בעיניו הזעירות, עיני חרק המתרוצצות במהירות, חנן פורת. מי צריך תיאטרון, מי צריך צ'כוב ושחקנים הנאבקים בטקסט, כשיש לנו אוצרות שכאלה בבוידם, הממחישים בעוצמה דרמטית שאין שני לה את קריסתה הפנימית של החברה והתרבות, הרבה לפני עידן מירי רגב, אשל ונפתול בנט שהם רק תוצרי משנה של המפץ.

  •   חברה ותרבות יולו
    • 18:21
    • 11.02.13

    זה בטח מושג שפייגלה סממה מיחס לעצמו
    הוא ושכמותו השמאלנים שמהלכים ביינינו זקופים מחשיבות
    ופורסים את זנב "זכויות האדם "הטווסי שלהם וממלמלים..."יפה זנבי להפליא כשמש הזורח על גבי ההרים............

24 המדינה הדולאומית שכבר הוקמה אבל אנחנו עיוורים מכדי לראותה תהיה רשומה על שמו של חנן פורת וההיסטוריונים ילגלגו עליו ועל שכמותו שבמו ידיהם החריבו את הבית הלאומי שהוקם ליהודים  (לת) האמת המרה
  • 12:25
  • 11.02.13

25 מה שמשונה זה שמורן שריר כתבה פרשנות פוליטית ולא ביקורת טלויזיה  (לת) פרשננו
  • 12:35
  • 11.02.13

26 קשה לי להבין מה התימה - אכן אין כזה עם פלסטיני, תכניסו לראש: אין! ממש כשם שהגמדים, האלפים או ההוביטים הם פרי דמיון, כך גם ה"עם" הפלסטיני.  (לת) דיוויד
  • 12:55
  • 11.02.13

27 מישהו יודע איפה אפשר לראות את הסרט?  (לת) ל
  • 13:08
  • 11.02.13

28 התרשמת מהכתבה, בוא נודה. ושילמת מס שפתיים בסוף, בעניין אי אזכור הערבים, כי אתה עובד ב"הארץ", אחרי הכל. אבל בוא לא נתחסד. כשגדעון לוי למשל (וזו דוגמא קיצונית, בניגוד לכתבה על פורת, שלא היתה קיצונית, והוא דווקא כן ענה בה ברצינות בעניין הערבים) כותב שוב ושוב על הערבים בשטחים, האם הוא מזכיר במילה אחת את המתנחלים שגרים בשכנותם (מלבד איזכורי גנאי)? והאם אתה מעלה בדעתך לתהות על כך כשאתה קורא אותו? (טוב, אתה לא קורא אותו. מי בעצם קורא אותו?)  (לת) קורא
  • 13:22
  • 11.02.13

29 אדם גדול וגדול חנן פורת ז"ל  (לת) אריאל
  • 13:24
  • 11.02.13

30 פורת - מייצג מובהק של הלאומנות המשיחית המטורפת שמביאה, לאט אבל בטוח, לסוף הציונות  (לת) יוסי
  • 14:26
  • 11.02.13

31 איש אמונים ניצה
  • 14:34
  • 11.02.13

איפה ישנם כאן אנשים כמו האיש ההוא?

32 סרט תעמולה חד צדדי שבייש את המתנגדים להתנחלויות. בושה בושה.  (לת) מגיב
  • 16:12
  • 11.02.13

33 סרט זכרון לפורת והמתנחלים. איש לא דן בנזקים ובברק שעיבה את המתנחלים.  (לת) מגיב
  • 16:13
  • 11.02.13

34 סרט המשך מתבקש, ההתנגדות למתנחלים והמנהיגים קצרי הראות.  (לת) קורא
  • 16:14
  • 11.02.13

35 טעות, ולא רק של שריר. לא פורת וגוש אמונים הביאו למספר העצום של מתיישבים. הרזרבה האנושית של גוש אמונים נגמרה בסוף שנות השבעים, תחילת השמונים. מה שהביא את הרבבות לגדה היה הליכוד שיצר את "חמש דקות מכפר סבא", הגדה כפתרון דיור מסובסד. ערבים, בכל מקרה, לא היו בשדה הראייה של המערך, גוש אמונים והליכוד.  (לת) פלמוני
  • 16:39
  • 11.02.13

36 "פורים שמח לכל עם ישראל"  (לת) דודו
  • 16:44
  • 11.02.13

37 הנצחון שלו .ההפסד שלנו, של כל ישראל היפה.  (לת) אלגרו
  • 17:54
  • 11.02.13

38 תמיד אבל תמיד יולו
  • 18:11
  • 11.02.13

יהיה נצחון היהודים עדיף על כל דבר אחר עם האויב הערבי

39 מורן, דומה מדי לכל שאר הח'ברה מהמערכת. מצפים ליותר.  (לת) שר כמו המקהלה
  • 19:05
  • 11.02.13

40 פורת יזכר לדראון עולם לאחד מהורסי מדינת ישראל אוריה
  • 19:08
  • 11.02.13

פורת מייצג משיחות שקר מודרנית ובגד ברעיון הציוני בהחלת הדת מעליו הדת משחיתה את הציונות ואת היהדות שצרכה להשתחרר מהדת ולהוביל לאופקים חדשים

41 בלי לצפות בסרט התגובה שלכם "הארץ" אוטומטית, כמעט תמיד אותם הדיבורים...לא קיימת אפשרות להאזין לצד החולק ולשתוק קצת,להאזין...להבין ולשתוק....  (לת) ניר
  • 20:33
  • 11.02.13

42 במותו הוא הוריש לנו מלחמה נצחית עם הפלסטינים  (לת) אלגרו
  • 21:34
  • 11.02.13

43 סוד תחת שרוולי מתחבא ואגלה לך אותו מבקר יקר - בדמוקרטיה יותר מדעה אחת קיימת והן מתפלמסות - ואכן, מותר להציג משהו "שנוי במחלוקת" גם מהצד החיובי שלו ולא רק בסדרה של הלקאה עצמית - והרי את סרטו של חיים יבין על המתנחלים לא חשבו לקר על היותו 'לא מספיק אנטי-התנחלות'. ובכן גם כאן, ראית עמדה, שונה משלך בטלוויזיה, אתה תתאושש מהחוויה מאחר ואין עמדה זאת של רוב העם מופיעה באופן שכיח אך כן-כן ראית ביטוי למושג 'דמוקרטיה'. ובנוגע לערבים[שאינך קורא להם פלסטינים וזאת כבר התקדמות], לא בכל סרט חייבים להציגם. מפעל ההתנחלות בא"י כמו ביו"ש היה על אפו וחמתו של העם הערבי. והוא ימשיך על אפו וחמתו שכן אין דרך אחרת לרכישת המולדת מגאולת הקרקע - ואכן מושגים ימניים אלו ששימשו את גדולי מפ"ם ומפא"י הם הם הפתרון לצד קיר הברזל  (לת) דמוקרטוס
  • 23:15
  • 11.02.13

44 מה שמשונה זה שאדם כה מנותק מהמציאות ממשיך לכתוב בעיתון כאילו כלום. אינך שווה לסוליית נעלו של חנן פורת. כל דבריך ומעשיך - אבק פורח. סתם היפסטר מסכן. מודרניסט .
  • 23:41
  • 11.02.13

מה שמשונה זה שאדם כה מנותק מהמציאות ממשיך לכתוב בעיתון כאילו כלום. אינך שווה לסוליית נעלו של חנן פורת. כל דבריך ומעשיך - אבק פורח. סתם היפסטר מסכן.

45 איך הצלחת להבין כי סרט ביוגרפי, מנגח את הערבים?  (לת) אורן
  • 00:06
  • 12.02.13

46 לפחות הכתבת הנכבדה רשמה משהו ודאי נכון... לא מתנחל אבל...
  • 00:54
  • 12.02.13

...באומרו " אין עם פלסטיני." לא נעים לך לשמוע אבל אכן כך הוא.

47 צפיתי פחות מחצי דקה, שמעתי את חנן פורת מדבר. זה נשמע כמו חריקה של גיר על לוח. וכוונתי איננה לתוכן.  (לת) י.
  • 02:25
  • 12.02.13

48 אדריכל הסוס הטרויאני הישראלי זה מה שמשחית ומכלה אותנו לאבדון.  (לת) נתן
  • 06:34
  • 12.02.13

49 לחנן וחסידיו השוטים: אחולי "פורים שמח"  (לת) ציניקן
  • 07:15
  • 12.02.13

50 גאולת ישראל ? על מה מדברים הסהרורים האלה, ההתנחלויות זה אסון לישראל  (לת) נתן
  • 08:06
  • 12.02.13

פעילות
המלצות