המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אורלי וגיא חזרו עם תשובה: חרדים זה רע

“אורלי וגיא חוזרים עם תשובה”, ערוץ 10, 21:00

השרה לימור לבנת הציעה אתמול ליוצרי קולנוע להפעיל על עצמם צנזורה עצמית. אמנם אינני יוצרת קולנוע, אבל החלטתי להשתמש בעצה שלה. זה נשמע כמו עצה שנותנים במאפיה כשאומרים למישהו שיש לו משפחה יפה והוא מיד מבין את האיום. בגלל לבנת נמנעתי מלראות את טקס מלכות היופי ואת קדם האירוויזיון. פסטיבל הטראש הנהדר הזה נועד לאנשים שמרשים זאת לעצמם ומוטב כי אגזור על עצמי צנזורה. כפיתי על עצמי את המציאות שהוצגה אצל אורלי וגיא במקום את הנצנצים, בתקווה שלבנת תדע להעריך את זה ביום הדין שלי.  

אורלי וילנאי וגיא מרוז לקחו על עצמם לחפש תשובות לשאלות שנשארו פתוחות. אמש הם סיפרו את סיפורו הטרגי של הכדורגלן אבי כהן שנפגע אנושות בשנת 2010 בתאונת דרכים. אף על פי שהיה לכהן כרטיס אדי שהעיד על כך שהוא מעוניין לתרום את אבריו משפחתו החליטה אחרת. אורלי וגיא חשפו את הסיבות להחלטה לא לפני ששחזרו את אותו יום מר ונמהר שבו נפגע כהן בתאונת דרכים. הסיפור שסיפרו בעזרת בני משפחת כהן הוא סיפור על אנשי דת אפלים שלחשו על אוזנם ושכנעו אותם שלא לתרום. הם הבטיחו כל מיני דברים (שתוך חמישה ימים יעמוד על הרגליים) ואיימו בכל מיני איומים (לנשמה של המת לא תהיה מנוחה).

אורלי וגיא עשו עבודה יסודית, הלכו לרופאים ולרבנים, השתמשו במצלמה נסתרת, דיברו עם בני משפחה וחברים. הם סיפרו סיפור גדול יותר מהסיפור הפרטי של משפחת כהן. הם סיפרו על מדינה שבה רבנים נלחמים באופן אקטיבי בתרומת איברים, אבל הוציאו מהמשוואה את האמונה האמיתית של חלק מהחרדים המתנגדים ובאמצעים פשוטים הפכו אותם לסטריאוטיפ הגרוע ביותר של יהודים.

כשפרופסור ברבש, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, נשאל מי האנשים שהסתובבו בבית החולים הוא ענה “לבושים שחור, חלוק ארוך, זקן מדובלל”. אבל זה עוד כלום לעומת המצלמה הנסתרת שנשלחה לרב יוסף חיים קנייבסקי. הרב ישב על כסאו ונראה מעורפל בגלל הצילום במצלמה הנסתרת. ברקע אמרה וילנאי “הרב מקבל אותנו לאחר תשלום ראשוני”, על המסך קנייבסקי נראה כשהוא דוחס כסף לארנק. ממש הסוחר מוונציה.

אחר כך צולם שליח של הרב שטרח ובא אל המשפחה כדי לשכנע אותם שלא לתרום. הדבר הזה חשוב להם באמת, חשוב כמו שלחלקנו חשוב לתרום איברים, זה לא אמור להפוך אותם לסוכני הרשע. לשם איזון הובא הרב הראשי, הרב עמאר, שאמר את מה שאנחנו אוהבים לשמוע: שאין דבר שעומד בפני פיקוח נפש. כך או כך בישראל של שנת 2013 אנחנו עדיין מתייעצים עם רבנים ומבקשים מהם אישור על החיים ועל המוות.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "אנחנו" לא מתייעצים ברבנים.. יהודים הם לא עובדי אלילים - רק אלו שאיבדו את הדרך אפי
  • 08:08
  • 28.02.13

לכו להתנדנד אולרט-יודנס!

  •   אובד דרך הוא זה שמתמש במושג 'עובד אלילים' בלי לדעת אפילו את מקורו ומשמעותו  (לת) צפור דרור
    • 13:42
    • 28.02.13

  •   מצויין. מסכים. חבל שהם מכורים לעבודה זרה, רבנים.  (לת) עידו
    • 14:20
    • 28.02.13

  •   עשבים שוטים יש בכל ציבור... בכלא מעשיהו יושבים לא רק רבנים... הבעיה שלי שאנשים שמתיימרים להיקרא אינטלקטואלים מכפישים ומשמיצים ציבור שלם... ערן
    • 15:25
    • 28.02.13

    חבל...

  •   יעוץ שמעון
    • 17:36
    • 28.02.13

    כמו שיש יועצים בכל מיני תחומים וזה כמובן מקובל כך היועץ בעניינים הקשורים ליהדות שואלים רב יעידו על כך כל ספרי השו"ת גם בעניין פיקוח נפש ההלכה ברורה אפשר מותר לתרם איברים תחת פיקוח רפואי הדוק ונוקשה.
    לצערי כאדם דתי אני מתבייש באותם אנשים הקוראים לעצמם רבנים ועושים מעשים שלא יעשו.
    הבעיה שלנו לא הדת כי אם חלק מהמתיימרים להציג אותה וזו לדעתי הבעיה

  •   יעוץ שמעון
    • 17:36
    • 28.02.13

    כמו שיש יועצים בכל מיני תחומים וזה כמובן מקובל כך היועץ בעניינים הקשורים ליהדות שואלים רב יעידו על כך כל ספרי השו"ת גם בעניין פיקוח נפש ההלכה ברורה אפשר מותר לתרם איברים תחת פיקוח רפואי הדוק ונוקשה.
    לצערי כאדם דתי אני מתבייש באותם אנשים הקוראים לעצמם רבנים ועושים מעשים שלא יעשו.
    הבעיה שלנו לא הדת כי אם חלק מהמתיימרים להציג אותה וזו לדעתי הבעיה

  •   "אנחנו" מתיעצים עם אסטרולוגים,זה הרבה יותר אופנתי ו"נאור".  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 12:31
    • 01.03.13

02 אין מה לעשות, תמיד יהיו אנשים טיפשים!!!!!  (לת) מיכאלה
  • 08:14
  • 28.02.13

03 מה לעשות, האנשים האלה הם בדיוק כמו הסטריאוטיפ. זה לא אנטישמיות, הם פשוט ככה. צריך להסתכל למציאות בעיניים.  (לת) רקאני
  • 08:24
  • 28.02.13

04 מה לעשות, האנשים האלה באמת כמו הסטריאוטיפ. זו לא אנטישמיות, זאת המציאות.  (לת) רקאני
  • 08:25
  • 28.02.13

05 גם בימי אבל הגרועים ביותר, נשארת התבונה האישית, כלי כדי להתמודד איתו. משפחת כהן פשוט קרסה מול עדת צבועים ונכנעה.  (לת) אלגרו
  • 08:26
  • 28.02.13

  •   זו דרך אחת להביט על זה. אפשר לחשוב בציניות שהם פשוט אנוכיים ולא מעניין אותם בעיות בריאות של אחרים, ולכן יש למנוע מהם לקבל תרומת אברים מאחרים.  (לת) לאלגרו
    • 18:51
    • 28.02.13

  •   למה האנטישמים הנאורים,אבירי קבלת האחר,לא מסוגלים להבין כי הרבנים מתנגדים לתרומת אברים לא מצביעות,אלא כי זו אמונתם?  (לת) דרור הנאור מרמת גן
    • 12:34
    • 01.03.13

  •   הצביעות היא משום שהם כן מוכנים *לקבל* תרומות איברים - הצביעות בהתגלמותה.  (לת) אזוב שבקיר
    • 01:57
    • 13.03.13

06 לצערנו תמונת המצב אמיתית עדו
  • 08:29
  • 28.02.13

חרדים מוכנים לקבל תרומת איברים, אבל בשום אופן לא לתרום
חרדים רותים לחיות בבטחון ולקבל שרותי רפואה, אבל אינם מתגייסים לצבא, למשטרה וגם לא הולכים ללמוד רפואה
חרדים רוצים לקבל כסף מהמדינה, לחינוך רווחה וכו' אך מעט מהם מוכנים לעבוד ולשלם מיסים בשביל זה
זה שאמונתם פוסלת תרומת איברים, הפלות, שרות בצבא, תשלום מיסים וכו
לא הופך אותם לאנשים צודקים או טובים. היא הופכת אותם לאנשים חשוכים ונצלנים

07 צר לי, אבל החרדים גורמים זאת לעצמם בשיווק האובססיבי של מרכולתם גילה
  • 08:35
  • 28.02.13

ההקבלה לסמלים אנטישמיים אינה סותרת את העובדה כי דמויות אלו בימינו גורמות לשנאה קשה כלפי כל מי שמיוצג על ידי החיצוניות וההשתייכות לקהילה החרדית. זהו אנושי ביותר לחוש רתיעה כלפי מי שבאופן אובססיבי משווק את דעותיו לאנשים בשעות קשות כדי לייצר לעצמו זיכוך רגשי ומקום בגן העדן הדמיוני שלו

08 זו המציאות, אז טוב שהראו אותה בלי כחל וסרק. מה רצית, שיתארו את גסות הרוח וההתנשאות הכאילו דתית של העסקנים האלה, ויתארו אותם ככמרים קתוליים ?? זה מה שמרתיח אותנו. אנחנו מנועים לבוא בקהלם, בעיקר אם אנו נשים, יורקים עלינו ואת מצפה שנמשיך לתאר אותם כמלאכים ? הם לא.  (לת) לת
  • 08:48
  • 28.02.13

09 לא מדובר באמונה - נשמה או לא - אלא בכפיית האמונה דווקא ברגעים הכי פגיעים.  (לת) איריס
  • 08:48
  • 28.02.13

10 רבנים מתערבים בכל נושא וכל פעם מנסים להחזיר אותנו 2000 שנות דור. נמאס מהרבנים
  • 08:50
  • 28.02.13

רבנים מתערבים בכל נושא וכל פעם מנסים להחזיר אותנו 2000 שנות דור. נמאסו............

11 צריך אומץ מסוים כדי לכתוב את הדברים באווירת השנאה לחרדים שקיימת היום בישראל וטוב שכתבת שיש אנשים דתיים שזו אמונתם והם רשאים להחזיק בה  (לת) סתמאחד
  • 08:53
  • 28.02.13

  •   בוווווווווז  (לת) אלגרו
    • 09:49
    • 28.02.13

  •   כה לחי למגיב כמו גם לעיתונאית! אורלי וגיא במיטב המגמתיות האופנתית הרדודה  (לת) רחובותית חילונית למהדרין
    • 09:58
    • 28.02.13

  •   הלוגיקה הפרזיטית החרדונית באה גם כאן למימוש מלא. הם לא מתנגדים לקיום המדינה, אך יקבלו את כספה. הם מתנגדים לתרומת אברים, אך יעמדו בתור להשתלות אברים. נדב
    • 11:23
    • 28.02.13

    נמאס מהם ומדרך חייהם

  •   להחזחק בה, כן אבל לא לכפות אותה על אחרים. על זה הכתבה בטלויזיה.  (לת) א.א.
    • 11:43
    • 28.02.13

  •   שיחזיקו בה, אבל שלא יתנפלו על משפחות ברגעים הכי קשים שלהן טל
    • 13:27
    • 28.02.13

    ובאמצעים שפלים יגרמו להם שלא לקיים את רצון המת ושלא להציל חיים.

  •   הם יכולים להחזיק בכל מה שהם רוצים אבל לא על חשבוני. הם יכולים לתרום או לא לתרום אבל שתרומתי שלי לא תעבור אליהם ואל משפחתם  (לת) תורמת
    • 17:08
    • 28.02.13

  •   בסדר, נניח. אבל להם מותר לכפות על אחרים את ה"אמונה" שלהם? יצחק
    • 17:28
    • 28.02.13

    להפחיד בני אדם בשעה הקשה ביותר שלהם, בסיפורי מעשיות של "חלמתי שהוא עוד מעט מתעורר"? ומה הקשר בין אמונות תפלות לדת?

  •   ""רשאים להחזיק בה" - שיחזיקו, זו לא הבעיה. הבעיה שהם כופים את אמונותיהם, משתמשים בכספי מדינה ואזרחים לממן את הכפייה ואת אורח החיים שלהם ולא תורמים כמעט כלום. זו הבעיה. נראה אותך הולך לקהילה שלהם ומנסה לשכנע אנשים בצערם, בכזה להט לתרום איברים או כל דבר אחר, זה בהנחה כמובן שאתה חילוני.  (לת) לא שנאה, עובדות
    • 17:28
    • 28.02.13

12 ליבוביץ' הגאון נסע להרצות בחינם בכל פ הארץ השיב לכל מכתב וקיבל כל אדם. לשיחה והקנייבסי איתן
  • 08:55
  • 28.02.13

קנייבסקי? בשביל להגיד דבר שטות הבל ורוע לקח קודם כל שחור לארנק. בפורים אתם יודעים כמה כסף הם עושים מלקבל בתשלום תלמידים לטיש? זו הקופה שלהם של השנה!

13 בישראל של 2013 משדרים שעת מיסטיקה simplicissimus
  • 08:55
  • 28.02.13

כל יום בערוץ 10. וזה רק פרומו לקופה שהמיסטיקנים עושים ב"קליניקה" שלהם.תעזבו אותנו מהרבנים. חלקם לפחות מאמינים בא-לוהים...

14 הדברים נראים רע מאוד ומזכירים אכן סטראוטיפים קשים , אבל יתכן אולי שהסטיאוטיפ התבסס על המציאות? האם יתכן זו אכן גם המציאות בת ימינו?  (לת) יגאל
  • 08:58
  • 28.02.13

  •   אני מניחה שגם הסטריאוטיפים של הנצים התבססו על מציאות, הרי אלא אותם סטריאוטיפים. תמיד סטריאוטיפים מתבססים על מציאות, אבל אסור לעשות הכללות ולהפיץ שנאה. וזה לא סותר את זה שצריך לחוקק חוקים שלא יאפשרו ניצול וחוסר שיווין.  (לת) נילי
    • 11:09
    • 28.02.13

15 יחי הנראטיב יוסי
  • 09:06
  • 28.02.13

תודה "הארץ" שהארתם את עינינו והסברתם לנו שהחרדים מאמינים בצדקת דרכם ומונעים מהאמונה הזו לא פחות מהרציונליסטים.
בקצב הזה עוד מעט ותכשירו גם את ההתנחלויות.
איזה גילגול עיניים צדקני.

16 ישראל 1948-2013 בראש הכותרות שנאת חרדים  (לת) שי
  • 09:11
  • 28.02.13

17 נשבר ה... חתום אדי
  • 09:17
  • 28.02.13

אי אפשר לראות את הוידאו. כל שניה פרסומת. שובר את כל הרצף והסיפור. הנושא כל כך חשוב ואתם מחרבים את המסר בשביל כמה שקלים. נשברתי באמצע.

18 השתלת אברים לח
  • 09:18
  • 28.02.13

צריכים הייתם לראות "קבלת פנים" מלאת סלידה, (גוי היא מילת גנאי בקהלם), שערכו חרדים, לאביו של ילד פלסטיני שתרם אבריו במותו ובא לבקרם, ובתם קיבלה אחד מאבריו. ראשונים הם בתור לקבל - יתפלפלו ויסחטו - אך לתת...

  •   צבועים טל
    • 10:13
    • 28.02.13

    מעניין שהם לא רואים שום סתירה בין אמונתם לא לתרום לעובדה שהם מקבלים תרומות איברים ותרומות למימון השתלות בלי בושה.

  •   ומה עם הסיפור על האישה החרדית שיראל חלומי
    • 10:37
    • 28.02.13

    שקיבלה בשמחה תרומת איבר, אבל הצהירה, אחרי שהניתוח עבר בהצלחה, שלא היא ולא בני ביתה היו תורמים איברים?

  •   אין כל פלא על סיפורה של אותה אישה חרדית, שכן כנאמר במסכת מסכתות: "והיה ביום ההוא ומבלי שיבקש תמורה ייתן לך - תיקח..." יהוריקיהו
    • 16:01
    • 28.02.13

    וברצינות: אין לבוא בתלונות על אותה אישה, כיוון שאין שום מנגנון שיתנה קבלת תרומת איברים במתן תרומת איברים, או כל תרומה אחרת לצורך העניין. גם אילו היו מוחתמים הנתרמים על הסכמתם העתידית לתרום בעצמם, קשה להאמין שלא היה מתאפשר להם, לו היו רוצים בכך, לחזור בהם מחתימתם לאחר ההשתלה.
    לכל הפחות ניתן לזקוף לזכותה של אותה אישה את כנותה. לו היתה מצהירה לאחר הניתוח המוצלח שהיא ובני משפחתה ישמחו לתרום כל איבר לו יזדקק הזולת - האם זה היה בעל משמעות מבחינתך, בהתחשב בכך שממילא אין באפשרותך לבדוק אם אכן תרמה ?

  •   מי שיוצא גרוע מהסיפור זה לא החרדים - הם פועלים לפי האינטרס והאמונה שלהם. הגרועים הם חמורי המשיח החילונים שמאפשרים להם לקבל תרומת אברים, והממשלה שלא מחוקקת חוק שבו מי שלא תורם לא מקבל.  (לת) לטל
    • 19:02
    • 28.02.13

  •   לא הייתי רוצה להיות במדרון החלקלקל הזה שמוליק כהן
    • 05:13
    • 01.03.13

    נכון, מקומם ומרתיח לראות אנשים שמצהירים על התנגדותם לתרום איברים מקבלים איברים להשתלה, אבל בשום פנים ואופן, לא הייתי רוצה לראות סטיה מהעקרון שהחלטה על השתלה תתבסס אך ורק על נימוקים רפואיים. השיקול לתרומת איברים אסור לו שיתבסס דעתו של החולה על תרומת איברים,ממש כשם שאסור שיתבסס על דעותיו הפוליטיות, מידת האמונה בצדקת הציונות, אופיו האישי או נטיתו המינית. כל חריגה מהעקרון הזה, עלולה לגרום לנו להחליק במדרון החלקלק ולפסול טיפול בחולים רק בגלל חוסר סמפטיה כלפיהם, שנובע משונות כזאת או אחרת מאיתנו.

19 כי דת זה רוע רן
  • 09:21
  • 28.02.13

כל דת כמובן. דת זה אנשים זקנים שלא מבינים שכופים בכוח את השטויות שיש להם בראש.
בדת צריך להלחם, גם בכוח.

20 חאלאס עם הפרסומות שמעון
  • 09:33
  • 28.02.13

הרגתם את חווית הצפיה עם כל הפרסומות האלה.

21 אירן זה כאן מאז ולתמיד
  • 09:41
  • 28.02.13

בואו נתעורר

22 הדבר שאני שונא יותר מחרדים עדי
  • 09:48
  • 28.02.13

אני שונא שעורכים לי את הכתבה ככה שיראה אחרת !!
תעשו טלויזיה אמיתית תראו את כל האמת ואז נדבר ..
מראים לי איזה רב שלא מדבר ואדם אחר מדבר אבל המצלמה כמובן על הרב
מראים 50 שקל הולכים לכיס לא הראו למה מי ואיך ? אני צריך לנחש ?
מראים לי אד מבוגר שבקושי יכול לדבר ומבין את הקונטקסט של המשפטים שאתם מדברים ..
זו לו טלויזיה זה מגמתיות ואולי נכון ואולי לא נכון וזה אני שונא יותר מכל חרדי שזו אמונתו !! (זכותם להאמין במה שהם רוצים והמשפחה באה אליהם לא הם אליה)
אז רדו מהעץ הגבוהה הזה וברור שכרטיס אדי ותרומת איברים זה חשוב אבל תעשו את זה ללא כל השנאה המכוערת והמגמתיות שמישהו עוד יאמין לכם

  •   המשפחה לא באה אליהם. הם הציפו את בית החולים טל
    • 13:33
    • 28.02.13

    נשאלת השאלה איפה היה בית החולים. איך הוא נותן לעדה של תמהונים והזויים כאלה להסתובב סביב מיטת החולה ולהציק למשפחה?

  •   נכון שהאדם הוא מבוגר וכנראה גם, לא עלינו, קצת סנילי, אבל האנשים הללו מקשיבים לכל דבר איוולת שהוא אומר ורואים בזה את דבר השם. זה מה שמפחיד  (לת) חרדה
    • 17:12
    • 28.02.13

  •   אבל לא המשפחה באה אליהם!  (לת) טרוריסטים פגאנים רוקדים על הדם
    • 17:36
    • 28.02.13

23 ממתי שנאת חרדים מפריעה ל"הארץ"? אנונימי
  • 09:53
  • 28.02.13

היתממות לדעתי.

24 סלע, אין הצדקה ל - "הדבר הזה חשוב להם באמת, חשוב כמו שלחלקנו חשוב לתרום איברים" כי זאת לא משוואה. מה שחשוב לנו זה לא לתרום איברים, חשוב לנו שהאיברים יעזרו לאנשים אחרים. הם מאמינים שאסור לתרום? שגם לא יקחו. אבל הנקודה הכואבת היא שהאיש כבר החזיק באדי, שהמשפחה החליטה לתרום, ואז הם באים ברגע של חולשה לשנות החלטה. זה לא לגיטימי בלי שום קשר לאמונה. ואחרון - על פי שיטתך תרומת אברים תהפוך לישיבות מסוג חדש. החילונים יתרמו, והחרדים יישארו עם שלמות גופם ורק יקבלו אברים. עוד סוג של אי שוויון בנטל. איזו לגטימיות יש לו?  (לת) אחת העם
  • 10:06
  • 28.02.13

  •   מופרך, הפלפול הראשון לא מובן, והשני - לדעת הדתיים זה רצח, כך שאסור להם גם לקבל איברים, את הבנת את זה, אחת העם? "כמעט שכב אחד העם את..."
    • 14:53
    • 28.02.13

    כמובן שגם את הציטוט את לא מכירה

25 עצוב לראות שעדיין יש כל כך הרבה אנשים פרימיטיביים בעולם שנותנים כבוד לאיזה זקן שלא יודע מימינו ומשמאלו לקבוע להם דברים בחיים.  (לת) יוני צפון
  • 10:07
  • 28.02.13

26 האם לדעת העיתונאית המלומדת של הארץ - ההתערבות החרדית פה היתה לטובה? שאלה לכותבת
  • 10:25
  • 28.02.13

זה הרי אפילו לא מבוסס באמת על ההלכה אלא על היצרים היותר פרימיטיביים ועל הסתה והפחדה.

  •   העיתונאית רצתה להראות שהיא "גיבורה" שהולכת נגד הזרם טל
    • 13:35
    • 28.02.13

    יש בציבור החילוני כל מיני יפי נפש שמתקוממים נגד ה"עליהום" נגד החרדים. הם שוכחים שהחרדים הרוויחו את כל זה מאד ביושר.

27 הסאדיסטים שמצאו להתעלל בבחור הכי מתוק שיש לנו. יהונתן.
  • 10:26
  • 28.02.13

אורלי וגיא לא יודעים גבולות, ואף אחד לא יודע לשים להם גבול. אתמול נחצהקו אדום של התעללות בבחור הכי מקסים הכי טהור והכי מתוק של הכדורגל הישראלי והכל רק בשביב עוד כמה נקודות רייטינג. פשוט סאדיסטים.

28 אני לא מבינה על מה את מלינה. זו המציאות כפי שהיא. אם הזקן מדובלל, אי אפשר ליישר אותו בכוח. אור
  • 10:26
  • 28.02.13

ואי אפשר לצייר את לובשי השחורים כאנשי דת נאורים אם אינם כאלה.
אורלי וגיא הראו מציאות גרוטסקית. זו המציאות. הם לא המציאו דבר.

29 תרומת אברים ורדה
  • 10:34
  • 28.02.13

הכתבה של אורלי וגיא מצוינת. ראיתי אותה והם כן הביאו את כל הזוויות האפשריות. אי אפשר לקרוא לזה שנאת חרדים. הם הדגישו שזאת קבוצה מסוימת שאכן עשתה את הבלתי ייעשה וחשוב שכולנו נהיה ערים לתופעה הנוראה הזאת.

30 הכתבה הינה גזענית ולא ענינית  (לת) אבי רמת אביב
  • 10:49
  • 28.02.13

31 החרדים צודקים לשיטתם. האשם הוא בישראלי הממוצע שנזקק לשחור, 'חילוני' אבל מנשק מזוזות, נוסע בשבת אבל הולך לרב לקבל ברכה  (לת) אני
  • 11:05
  • 28.02.13

  •   צר לי, אבל אני לא מנשקת מזוזות ולא הולכת לרב לקבל ברכה חילונית ממוצעת
    • 13:38
    • 28.02.13

    עבודת האלילים הזו הדברים האלה הם פרי ביאושים של החינוך העצמאי והחינוך הש"סי, הכל בחסותה ובמימונה של ממשלת ישראל.

  •   את לא ממוצעת, את שייכת למיעוט הנאור. הרוב שמגדיר עצמו חילוני או מסורתי, גם מצביע למפלגות ימין\מרכז, גם מנשק מזוזות ואוכל כשר, וגם מגדיר עצמו כלא דתי. חלקם גם מצביעים לשס.  (לת) לחילונית
    • 19:09
    • 28.02.13

32 כל הכבוד על האומץ, למרות שהפעם אני חולק על דעתך גיל ג
  • 11:16
  • 28.02.13

באופן כללי, שנאת חרדים מפעפעת בציבור שלנו עשרות שנים ובאה לידי ביטוי בצורות מכוערות מאוד.
אני מעריך את האומץ שלך להעלות את התופעה על הכתב בצורה ישירה וברורה.
לגבי המקרה עצמו: גם אם אותם אנשים פועלים מתוך אמונה טהורה, ראוי להשמיץ אותם בכל תוקף אפילו אם הסרט חטא בקורטוב של שינאת-האחר.
גם אנשי הקו-קלוס-קלאן האמינו בלב שלם שנעשה להם עוול בכך שנתנו לשחורים זכויות, אבל אף אחד לא יעלה על דעתו להציג גם את הפנים היפות שלהם בכתבה שעוסקת באירגון.
לגבי הצגת הדמויות באופן מכוער: נכון, את צודקת.
אבל כולם חוטאים בזה. אפשר גם להגיד את זה על התמונות של ביבי ושרה נתניהו בעיתון הארץ בכל כתבה כמעט.

33 יש מקרים שקמים בכל זאת...  (לת) אור
  • 11:16
  • 28.02.13

34 אז מה את רוצה? מה התכלית של הטור.
  • 11:22
  • 28.02.13

כל מה שכתבת מוצג בכתבה. זו המציאות אלה העובדות. אם זו מציאות חיובית בעינייך, את בבעיה.

35 מיה סלע הוא שם נאה למדי לפרימיטיבית (?!) או לסתם אחת שמנסה לחולל סוג של פרובוקציה "אנטישמית" (?!)- מה שניסו לומר בתכנית הוא פשוט שיש לכבד את רצונו של התורם - וללא השפעה חיצונית כלשהיא  (לת) אלוהים שלי מאחורי הברוש
  • 11:25
  • 28.02.13

36 כמו אצל הסובייטים - צריך להוציא את עולם הישיבות דורון
  • 11:31
  • 28.02.13

אל מחוץ לחוק.
טוב, לא נגזים, אנחנו בכל זאת מדינת היהודים. אז ניתן להם ללמוד על חשבונם כחוג אחה"צ, ורק אחרי 3 שנים שירות לאומי רציני ומועיל.

  •   מה הקטע של הלימוד הזה? ענת
    • 15:08
    • 28.02.13

    אין שלב כלשהו בחיים שהם כבר יודעים את החומר ויכולים להתחיל לעשות משהו בחיים שלהם?

37 תרומה מרצון ניאל
  • 11:36
  • 28.02.13

צריך להודות באמת: המשפחה לא רצתה לתרום משום אמונות תפלות. הם "ביקשו" את ה"שחורים בעלי זקן מדובלל לעזור להם להחליט. גם החרטה של האישה איננה שלמה אלא נועדה לצורך מציאת חן בעיני המראינים.
זכותם על פי חוק ועל פי צו מצפונם לא להסכים לתרומת אברים. הם יצטרכו לחיות עם הידיעה שלא מלאו אחרי צוואתו של אבי כהן ז"ל. אני משוכנע שמשפחתם תתנהג כלפיהם באותו אופן שהם התנהגו לאבי ולצוואתו
מקווה לכתבות שמחות ומענינות יותר.

38 אם הרב קנייבסקי אמנם דרש וקיבל תשלום עבור השיחה מדוע להסתיר זאת? סוכני הרשע, בכל זאת
  • 11:46
  • 28.02.13

ברור שנושא תרומת האיברים הוא בנפשם של הרבנים של העדה החרדית, גם גיוס האברכים, גם שמירת הצניעות של נשות ישראל, גם איסור הנתיחות לבירור סיבת המוות, גם מניעת התפשטות טומאת המת. ומכיוון שזה בנפשם כולנו סובלים, כי החשוב לחרדים ביותר זו היכולת לכפות את רצונם על כלל הציבור, זהו המדד לכוחם. ככל שיצליחו להרחיב את השפעתם ולטרטר את הציבור כולו כן יגדל כוחם בעיני הציבור שלהם, בארץ ובחו"ל, יגדל זרם התרומות שהצטמקו בגלל המיתון העולמי, ותתחזק שליטתם בציבור שלהם באמצעות ידם שעל ברז הגמ"ח.

  •   אפשר היה להביא את הרב פירר שאמנם כפוף הלכתית חברתית לרבניו, אבל זהו איש נאור, אוטודידקט שהרבה רופאים חילוניים ואחרים, מעריכים מאד וקשובים לעצותיו.  (לת) pr
    • 13:00
    • 28.02.13

39 הפיסקה הראשונה די מגוחכת לאור העובדה שחלק מן היוצרים המבקרים את ישראל באופן קיצוני אינם בוחלים בהשמעת איומים מפורשים על מה יקרה לנו בהאג ומה אומות העולם הנאור יעשו לנו. בהמשך הכתבה ניכר שיפור מה.  (לת) ירון
  • 11:48
  • 28.02.13

40 להשליך את הדת לפח האשפה של ההיסטוריה ערן
  • 11:51
  • 28.02.13

ולהתחיל לחנך אתעצמינו לטוב יותר

41 מיה סלע את טועה ומטעה. מי שמסית משפחות לא לתרום איברים הוא סוכן רשע. ליאור
  • 12:28
  • 28.02.13

הוא כופה את אמונתו על אחרים, תוך ניצול המצוקה הנפשית שלהם, ומונע הצלת חיים. מקומו בכלא. ולא, לא ממש מענין אותי אם הוא חרדי או לא, או בכלל במה הוא מאמין.

42 אז חתימה על כרטיס אדי לא מחייבת אבל כן מקדמת בתור להשתלה? אריק
  • 12:41
  • 28.02.13

כלומר, מי שחותם יקודם בתור להשתלות במידת הצורך אבל עם תהייה אפשרות לתרום את איבריו למשפחה תהיה זכות וטו על זה?

43 כל הכבוד מסכים עם כל מילה במאמר  (לת) חילוני תל אביבי
  • 12:52
  • 28.02.13

44 מה בדיוק רצית להגיד? שהם הביאו אמיתות או שהסיקו מהפרט לכלל, או שסתם הם גזענים? ז
  • 12:56
  • 28.02.13

והכוונה היא לאורלי וגיא, כמובן.
אז ככה - מי שנורא חשוב לו מה אחרים עושים עד כדי שישלח שליחים שיטפטפו לאנשים בשעת מצוקה את מילותיהן הנלוזות, מגיע לו את כל הכינויים הכי גזעניים בעולם. שרלוק, יהודונים, וכל מילה אחרת.
הגיעה העת שתהיה מובנת האמת שלהם מול האמת שלנו (החילונים): אין להם שום זכות שבעולם לכפות דעתם ואורחות חייהם על אף אחד!!!!!!!!!
זה שהחילונים ברובם תמימים וחושבים שצריך לכבד את רגשותיהם, נו מה? על זה בדיוק הם עובדים. על התמימות של החילונים.
אמא שלי הייתה בת לגדול בתורה, התהלך עם מלכים ונשיאים, כובד בכל הכיבודים האפשריים, אבל, ממנה למדתי מה זה גדול בתורה. ועד כמה הוא קטן ביחסי אנוש.
אז יתכבדו על ה"מאמינים" וירדו לנו מהעורקים. גם בסחיטת כספים וגם בכפיית דעתם, כי דתיים הם לא.

45 דת היא אחלה ביזנס , הרב מקבל אותנו לאחר תשלום ראשוני”, על המסך קנייבסקי נראה כשהוא דוחס כסף לארנק. שמחה
  • 12:59
  • 28.02.13

לכל הכבוד למי שיודע לעשות כסף. ולכל הקנאיים , שיחיו ויסבלו. כל התורה על רגל אחת - ואהבת את חשבון הבנק שלך יותר מאשר את חברך.

46 ככל שאני הופך ובודק את נושא הדת אני מגיע למסקנה שזה הדבר הכי רע שקרה לאנושות  (לת) אביב
  • 13:06
  • 28.02.13

47 הכותבת מנסה לסנגר על האמונה בחזון העצמות היבשות או על פגניות בכלל? לא הבנתי את כפל הלשון .הכתבה היתה מאוזנת בהחלט.הביאה את הדעות של החשוכים והנאורים הדתיים.מה לא בסדר פה?  (לת) מאיה חוזרת בתשובה או מה?
  • 13:15
  • 28.02.13

48 כדי לקדם את הנושא כדאי להחתים את מי שתומכים בתרומת איברים ומי שמתנגדים..למתנגדים גם לא תהיה זכות להתרם במקרה הצורך.תרומת איברים תתבצע רק במי שמוכנים לתרום.מה יותר פשוט צודק ואפקטיבי מזה?  (לת) דרוש פתרון פרגמטי סלקטיבי
  • 13:17
  • 28.02.13

49 הפעילות למען תרומת איברים היא לגיטימית, כמו גם הפעילות השוללת אותה, אבל רק במסגרת הדמוקרטית. אם המאמינים בתרומת איברים היו מנסים להיות כמו החרדים ולהשליט על כולם את אמונתם ומנהגיהם באמצעות מפלגות וחקיקה – כולם היו צועקים שזה לא דמוקרטי. ובזה כל העניין. החרדים פועלים באופן לא דמוקרטי ואחר כך מתלוננים שהשנאה כלפיהם גורפת.  (לת) אורלי וגיא צודקים
  • 13:26
  • 28.02.13

50 מה לעשות? יובלי
  • 13:32
  • 28.02.13

אנרתי לחבר שלי ,שעל ספרים היא כותבת גרוע מזה.

51 מחזיק באדי יצחק
  • 14:12
  • 28.02.13

תורם אברים רק למי שמוכן לתרום, מי שאמונתו אוסרת תרומת אברים ומתירה קבלת איברים, שיבדוק טוב את אמונתו!!!!
ממני לא יקבל!!! נרשם בצוואה בכתב ובצוואה בעל פה לבני משפחתי,

52 כשזה נוגע להם וליקיריהם, לחרדים אין שום בעיה עם השתלות יהושע
  • 14:35
  • 28.02.13

הולך ומתפתח דבר מאד מסוכן: אינך יכול לומר מילת ביקורת על חוגים חרדים מבלי להיות מואשם מיד, ברמז או בפירוש כמו במאמר אומלל זה, באנטישמיות. אז מה אם לחרדים חשוב למנוע תרומות איברים, "כמו שלחלקנו חשוב לתרום איברים"? למוסלמים רבים חשובה מאד מילת בנותיהם, האם יש לקבל זאת ולהשלים עם מנהג נורא זה? הדבר המחפיר ביותר בכל הסוגיה הזו היא שאותם החרדים ממש מסכימים בהחלט לקבל תרומות איברים בעת הצורך. כשזה נוגע להם או ליקיריהם, פתאום אין דאגה לנשמת המת ושום שיקול אחר. רק תעשו את ההשתלה! זה מקומם ובלתי מתקבל על הדעת, אבל מיה סלע מעדיפה לראות בחרדים אלה קרבנות תמימים של צמד עיתונאים חילונים מרושעים, ואין להבין אותה כלל וכלל.

53 הפעלת מנגנון של סחיטה רגשית או הפיכת תרומת האיברים לברירת מחדל במקרה של מוות מוחי אורניה
  • 14:38
  • 28.02.13

צפיתי זה עתה בסרט התעודה של הגברת וילנאי. הדמעות עדין זולגות על לחיי. מדובר בקיטש , מופת של סחטנות רגשית..אבל, אין כנראה שום דרך לעמת את הציבור הישראלי עם נושא תרומת האיברים בעקבות מוות מוחי אלא באמצעות מנה גדושה של קיטש, מציצנות, סנסציוניות, רגשנות והקתרזיס שבא בסוף. אולי כדאי להראות את הסרט למשפחות הנמצאות במצב שבו עמדו דורית כהן וילדיה בבית החולים, מותשים אחרי תשעה ימים שבין יאוש לתקווה, נתונים ללחצים אל אנושיים של שליחי רבנים שהפחידו אותם בסיפורים על רוחו של המת שלא תיתן להם מנוח כי לא כל איבריו נקברו אתו. ואחר כך הם התחרטו.
הפתרון האחר הוא הפיכת תרומת האיברים לברירת מחדל, ללא כרטיס תורם, ללא רשות המשפחה. באופציה הזאת אין צורך בסחיטה רגשית. מי שאינו רואה עצמו תורם פוטנציאלי שיואיל להכנס לרשימת הסרבנים.

54 גזענות דוד
  • 14:50
  • 28.02.13

איפה רואים שהרב קיבל את הכסף מהאיש הזה????
סתם גזענות אתם אנשים שרק שנאה וגזענות מענין אותם!!!!

55 יגיע יום והחילוני ישאל את עצמו ,על סמך מה קבעתם שאני יהודי ? ואז הוא יבין שזו הייתה רק תירוץ לקבוצת היהודים המפוברקת להישתלט על אדמת פלסטין ולהקים את מדינת היהודים הלא קיימת . אריק
  • 15:00
  • 28.02.13

כי הבסיס לכל מה שנקרא עם ישראל וארץ ישראל הוא על תורת ישראל וקיומו של אלוהים ובחירתו בבני יעקב ומסירת התורה לעם ישראל ,ולכן הרבנים אשר לא הם המציאו את התורה ,והם רק פוסקים לפיה ,ומחליטים לפי חכמי התלמוד ,שלא תרצח הנאמר בעשרת הדברות ,הכוונה היא, שכל זמן שהאדם חי בכל דרך שהיא ,בין דרך המוח ובין דרך הלב ,הוא נקרא חי לפי התורה גם אם לא לפי הרופאים ,ולכן לא ניתן להורגו לפני הזמן,לפי התורה, וכמו שלא הורגים בן אדם בריא כדי להציל משהו אחר ככה גם לא רוצחים חולה כדי להציל משהו אחר ,וזה דרך התורה גם למי ששונא אותה ומואס בה ,אבל זה גם לטובתינו ,בין אם נרצה או לא ,כי ברגע שעם ישראל מואס בדרך הזו ,הוא מוצא את עצמו ,ללא שום תשובה אמיתית על גירושם של ערביי ישראל והקמת המדינה כאן ,כי נשאר בלי שום הוכחה בסיסית על עצם קיומו של עם ישראל וארץ ישראל כי אם אין אלוהים אז מה זה עם ישראל ,בן אדם ,והערבי הוא לא בן אדם ?,ומי נתן לנו את הארץ הזו אלוהים ,ומי זה ?וכן הלאה ...

56 עם החרדים "אין עתיד".  (לת) יהודה
  • 15:22
  • 28.02.13

57 בבראשית ברא האדם את האלוהים בצלמו ובדמותו..וזאת התוצאה העגומה לתבונתו של האדם. לא יהוה ישו או מוחמד, גברים המציאו דת לשלוט על ההמון הנבער.  (לת) נביא הזעם.........
  • 15:23
  • 28.02.13

58 אלוהים הוא שמועה ורכילות שעבר זמנה,או האופל יחזור לאנושות בכאב ואבל כבד.  (לת) נביא הזעם.........
  • 15:24
  • 28.02.13

59 היכן שנמצא אל ,אין תבונה!!  (לת) נביא הזעם.........
  • 15:25
  • 28.02.13

60 וילנאי מרוז פיספסו את העיקר ולא נגעו כלל בשאלה איך זה שאנשים חילוניםשראש משפחתם חתם על כרטיס אדי (אקט חילוני במובהק) מקבלים החלטות על פידברים של אנשים לבושים שחור עם חלוק ארוך וזקן מדובלל בניגוד לדברים שלרופאים מומחים. זכי חלטורה
  • 15:45
  • 28.02.13

ביום שהציבור ה"חילוני" יבין שהוא חי במילכוד, יבין שהארס הרליגיוזי זורם אצלו בוורידים ומוצנע במוח העצם שלו, יבין שהטיפוסים בשחור עם החלוק והזקן המדובלל הם סוכנים של רגשי האשם שלו - על עוולות מדומיינות שהוא כלל לא ביצע - ביום הזה הוא יקיא מחייו את כל הטומאה ההרסנית של הפאגאניות היהודית ויצא לחופשי.

61 וילנאי רוצה להמשיך את דרכו של אמנון לוי אריק
  • 15:49
  • 28.02.13

לזלזל בחרדים זה אופנה של אמנון לוי הכי קל הכי קול תואם את רוח התקופה

62 POWERFUL docu  (לת) יעקב
  • 16:46
  • 28.02.13

63 אהבת חינם מוסיפה הרבה פלונית
  • 16:49
  • 28.02.13

וכמו שכלי התקשורת תמיד עושים ואוהבים לסלף כך גם כאן היום בטכנולוגיה של היום אפשר לפברק הכל רק חבל כולנו יהודים חילוני וחרדי כאחד למה לעורר שנאת חינם בפרט שהדברים לא נכונים ויש דין ויש דיין ואשרי המאמין

64 מענייןדניאל עניין שלחרדים אין בעיה לקבל איברים, רק לתרום אסור...  (לת) דניאל
  • 17:19
  • 28.02.13

65 אויש, באמת, הטור הזה זו התחסדות לשמה. ישנה סיבה מאד ברורה לכך שמשפחתו לא תרמה את איבריו למרות בקשתו המפורשת. הסיבה הובאה בבירור, ומה לעשות שכמו במקרים אחרים, גם כאן מעורבים חרדים שדתם העבירה אותם על דעתם. מה הם אמורים לעשות, לוותר על התכנית? לא לראיין? שטויות. טוב שחושפים את האמת ודי כבר עם ה"אנטישמיות" המטופשת הזו. עובדי אלילים
  • 17:24
  • 28.02.13

וחרדים מקבוצות מסוימות שהולכים לילדים שהוריהם לא נמצאים לידם כדי לדבר על ליבם ולנסות להחזירם בתשובה, זה לא קיים? כולם יודעים שהדברים האלו קיימים, אבל אם זו היתה כל קבוצה אחרת זה היה מפסיק מיד, בגלל שהם חרדים, זה ממשיך ומתפשט.
די כבר עם ההתחסדות וההתרפסות בפני כל חובש כיפה.

66 בושה וחרפה מאיר
  • 18:07
  • 28.02.13

להיכנס לביתו של הרב קנייבסקי לא עולה גרוש. אין לי מושג מדוע הוא הוציא את הארנק, אולי הציעו לו תרומה או משהוא כזה.
כל אחד מכם מוזמן מידי ערב לבית הרב קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק . יש שם תור של מאה או מאתיים איש כל אחד יכול להיכנס ובחיים לא רמזו או לו ביקשו ממישהוא איזושהיא תרומה.
כוחה של דמגוגיה.לכו תדעו מה נפל בעריכה.

67 לא לזלזל בסכנ יוסך גיזר
  • 18:39
  • 28.02.13

מי שמזלזל בסכנה של עבודת האלילים שהחרדים מנסים לכפות ולפתות אותנו אליה מביא את קיצו.
היום בכיתות א' 30 אחוז הם חדים (אם הבנתי נכון)
ואם הם לא אז זה יהיה בעתיד קרוב
זא בעוד כ 12 שנה 30 אחוז מהבוחרים יהיו חרדים.
ואם אתם מבינים מה המשמעות המתמטית של 8 10 ילדים אחרי דור שניים

68 קודם כל, אם שוללים חלק מהחרדים בגלל דברים ספציפיים, יש להוכיח שהדברים ההם אינם נכונים, או שלדעת הכותב הם דברים טובים - למשל התנגדות לתרומות אברים אבל שימוש באברים של אחרים, לקיחת כסף בשביל יעוץ דתי, איומים מסוגים שונים נגד מי שחושב אחרת וכו. בכל מקרה חייבים לחסום לחלוטין את האפשרות לקבל תרומת אברים מכל מי שמעורב בפעולה נגד כרטיס האדי, במיוחד בני המשפחה - למרות התרוצים זה נשמע כמו אנוכיות שגובלת בפלילים, ואסור לתת להם להנות בעקיפין מנדיבות של אחרים.  (לת) ציניקן
  • 18:49
  • 28.02.13

69 לצערי עברתי השתלת כלייה בחול לפני כ-11 שנה שם בדוי
  • 18:53
  • 28.02.13

היינו 5 . שלושה מהם היו חרדים שהכסף עבור ההשתלה נגנב מהציבור הישראלי. מושתלת אחת ע"ח ממשלת ישראל בתקופת מצא במסגרת הסכמים קואליציונים שניים אחרים באמצעות עמותה שרק החרדים יודעים על קיומה ואחד אני על חשבוני הפרטי שלאחר מאבק משפטי קיבלתי חלק מהמגיע לי .[היה לי ביטוח ]

70 לקראת המעבר לשעון קיץ תושבי בני-ברק מתבקשים להזיז את מחוגי השעון 2000 שנה קדימה  (לת) איש חושב
  • 18:55
  • 28.02.13

71 שיקחו את ההלכה שלהם וידחפו אותה עמוק עמוק ויעזבו אותנו בשקט  (לת) שמואל
  • 18:56
  • 28.02.13

72 משפחת כהן עובדת אלילים כמו האחרים ואורלי וגיא פלוציים ושטחיים כהרגלם יוסי
  • 19:00
  • 28.02.13

והם רק דוגמית לתסמונת לפיד שפושה בחברה שלנו. אנשים שלא עשו כלום בחיים הדפוקים והצהובים שלהם ועדיין עמלים על התואר ראשון שלהם אבל משום מה מחשיבים את עצמם למספיק מכובדים על מנת להלעיט את העדר בשטויות והעדר מנענע בראשו אחריהם ברצון. בא לי להקיא!

  •   תרומת אברים זאב
    • 21:39
    • 28.02.13

    אם לא עלינו היתה צריך תרומה הייתה אבל אתה יוסי אתה כותב עם טעם רע ובשבילי אתם לא דתים אלא עובדי אלילים עלובים

73 מסיר את הכובע בפני מיה סלע,מעשה אמיץ באכסניה כזו,וכן מסכים לכל מילה.  (לת) זכאי בן אשר
  • 20:33
  • 28.02.13

74 צדיק באמונתו יחיה  (לת) דר' גידי צפורי
  • 20:38
  • 28.02.13

75 כתבה חשובה מאד  (לת) גילה
  • 20:44
  • 28.02.13

76 יש כתבות,על חולים שהתעוררו אחרי מוות מוחי!רשעות להוציא שם רע על הרב ק.  (לת) תבינו שלא הורגים כדי להציל!!!
  • 20:46
  • 28.02.13

  •   אינך מבחין בין תרדמת למוות מוחי שכולל גם מות גזע המוח מת לא יכולים להרוג
    • 23:06
    • 28.02.13

    הרב שגובה תשלום עבור פגישה אתו ראוי לכל גינוי גם אם הוא גדול פוסקי הדור. ממוות מוחי לא מתעוררים אלא רק בגלגול הבא.

  •   פרימיטיב!!!!! אתה אכן ההוכחה למוות מוחי שעדיין חי  (לת) הרב קקה
    • 00:07
    • 01.03.13

  •   הרב שגובה תשלום עבור פגישה אתו ראוי לכל גינוי גם אם הוא גדול פוסקי הדור לשם רע
    • 09:20
    • 01.03.13

    אינך מבחין בין תרדמת למוות מוחי שכולל גם מות גזע המוח. ממוות מוחי לא מתעוררים אלא רק בגלגול הבא.

77 בישראל נפלה ממשלה בגלל חילול שבת של מטוסי F-16. ערן
  • 21:10
  • 28.02.13

ועד היום כהן וגרושה לא יכולים להתחתן, מה נלין על נסראללה והשמלה כשלעובדיה יש שמלה יפה לא פחות?

78 צפיתי זה עתה בסרט התעודה של הגברת וילנאי. הדמעות עדין זולגות על לחיי. מדובר בקיטש , מופת של סחטנות רגשית..אבל, אין כנראה שום דרך לעמת את הציבור הישראלי עם נושא תרומת האיברים בעקבות מוות מוחי אלא באמצעות מנה גדושה של קיטש, מציצנות, סנסציוניות, רגשנות והקתרזיס שבא בסוף. אולי כדאי להראות את הסרט למשפחות הנמצאות במצב שבו עמדו דורית כהן וילדיה בבית החולים, מותשים אחרי תשעה ימים שבין יאוש לתקווה, נתונים ללחצים אל אנושיים של שליחי רבנים שהפחידו אותם בסיפורים על רוחו של המת שלא תיתן להם מנוח כי לא כל איבריו נקברו אתו. ואחר כך הם התחרטו. הפתרון האחר הוא הפיכת תרומת האיברים לברירת מחדל, ללא כרטיס תורם, ללא רשות המשפחה. באופציה הזאת אין צורך בסחיטה רגשית. מי שאינו רואה עצמו תורם פוטנציאלי שיואיל להכנס לרשימת הסרבנים.  (לת) סחיטה רגשית
  • 21:53
  • 28.02.13

79 לא הבנתי לא מיה סלע
  • 22:07
  • 28.02.13

אין לי מושג מי את אבל ברור שבגלל כתבים כמוך לא ארצה לשלם דמי מנוי להארץ משבוע הבא.
איך הצלחת לסובב סיבה ומסובב.
את מתלוננת על דמוניזציה, אבל את מעוותת הכל!!. העיקר לכתוב ביקורת נוקבת. אולי דרך הצגת הדברים לא נכונה אבל המהות חשובה מאוד: שלא יבואו לדרוש איברים לאחר שבילו וכילו זמנם הלא יקר בשכנוע אנשים לא לתרום. יש מחסור בתורמי איברים והעסקנים הללו הם הסיבה, זו המהות. אם אינך יודעת להבחין בין עיקר לטפל את לא עיתונאית.

80 זה הופך אותם לרעים כי הם הורגים אנשים  (לת) שי
  • 22:10
  • 28.02.13

81 שקר!!! הרב קנייבסקי לא לוקח תשלום על כניסה!! סת
  • 22:34
  • 28.02.13

- בתור חרדי שהולך אליו פעם ב.. (לא מקורב! לא פרוטקציה!)

82 בלי קשר לנושא הטור, הוא קשקוש שטחי מפוזר יותם
  • 23:37
  • 28.02.13

פשוט עבודה גרועה.

83 חיכינו לכבד הזה.... סטודנט לרפואה מהעברית
  • 00:23
  • 01.03.13

הייתי במחלקה פנימית בהדסה בזמן שאשה גססה מכשל כבדי. קיבלנו הודעה שאדם החתום על כרטיס אדי נפגע בתאונת דרכים ויכול להיות שהוא מתאים. את השאר אנחנו כבר יודעים.... מה שרוב האנשים לא יודעים באיזה ייסורים נוראיים נפטרה האשה הזו בזמן שחיכתה לכבד שלא הגיע... היא הייתה בהכרה אך בהזיות מהצטברות הרעלים בגופה ובזמן הזה היא דיממה מדליות בושט עד שמתה כשבועיים לאחר מכן. זה היה נורא נורא נורא....

84 מדוייק  (לת) יואב
  • 00:26
  • 01.03.13

85 הוא נרצח כמו רוב המפורסמים י
  • 00:31
  • 01.03.13

השאלה היא מה הוא עשה בסתר אם בכלל שהביא את השלטון העולמי לרצוח אותו (המטריקס השולט בעזרת מחשבי על)
ארגוני הביון בארץ ובחו"ל רוצחים ורצחים את כולם ללא סיבה

86 הם לא תורמים, אבל אין להם בעיה לקבל תרומות. בדיוק כמו השרות הצבאי...  (לת) תורם
  • 00:44
  • 01.03.13

87 עיוות של המציאות יאיר
  • 01:15
  • 01.03.13

כל מי שמכיר את הרב קנייבסקי יודע שמעולם הוא לא דרש ואפילו לא ציפה שישלמו לו. הוא מקבל עשרות רבות של אנשים מידי יום ומעולם לא ביקש תשלום. התמונה בכתבה מעוותת ואהיה גאה באורלי וגיא שיבהירו שההתעסקות של הרב עם הארנק אינה קשורה בשום צורה לתשלום שהם שילמו עבור קבלת העיצה.

88 יש כ"כ הרבה עדויות על אנשים במות מוחי שהתעוררו מכוער מה שעשיתם
  • 04:00
  • 01.03.13

לקחתם נושא רגיש,
הצגתם אותו בצורה שטחית ומגמתית:להכפיש חרדים.
יש כאן נושא עמוק של מחלוקת בקביעת מהו מות, ומתי נקבע בדיוק זמן המוות,
ובשאלת זכותו של מי לנתק חולה ממכשירים מאריכי חיים,
אבל המטרה: "הכפשת חרדים" מקדשת כל דמגוגיה.

89 ברגע שסוף סוף סוף תופרד המדינה מהדת- בכל האספקטים- ייגמר המרמור על החרדים וכולנו נמשיך הלאה סטודנטית חילונית
  • 04:30
  • 01.03.13

כיום ישנו מצב אבסורדי שמרוב שהעסקנות הדוסית כל כך חזקה במדינה, אנשים נשארים אנוסים ולא יוצאים אל האור מרוב פחד-
פחד לאבד את כל המשפחה, פחד מהתנכלות (אולי אפילו רצח), פחד שייאלצו לעבוד לעיר אחרת...
יש גם התנכלות עצומה מצד המדינה לגבי תמיכה בעמותות ומוסדות שנועדו לעזור לאנשים לאמץ אורח חיים פחות קנאי ויותר פלורליסטי
המדינה עצמה (בניצוחן של המפלגות החרדיות ו"שותפם הטבעי") היא זו שגוררת את הנערים החרדים לחיי בטלנות ושקר ב"כאילו לימודי קודש" עלאק
וממשיכה לתקצב פי כמה וכמה את כל מוסדות החינוך החרדי-
מה שגורם לזוגות צעירים עניים להעדיף לשלוח את הפעוטות שלהם לחינוך של ש"ס כי הוא חינמי- פשוט מחוסר ברירה!!
מתי יבינו בממשלה שזו התאבדות מדינית?
שחייבים לדאוג שהקיצונים הקנאים יהיו מיעוט שבמיעוט? הרי האמונות הקיצוניות שלהם (למשל ההפרדה הקיצונית בין נשים וגברים, אבל זו רק דוגמא אחת) הן אבולוציה של השנים האחרונות, אין להן שום אחיזה אמיתית ביהדות, ואין להן שום אחיזה אמיתי וכנה ברוב רובם של נפשם של החרדים! בני אדם מטבעם הם הרבה יותר חושבים, פלורליסטים, ומעוניינים בטובתם שלהם מאשר קנאים, שונאים, קיצוניים, עיוורים ו"מתאבדים".
כיום ההנהגה הדוסית מובילה ציבור שלם (על כל גווניו) לחיים ממש ממש לא ענווים ושלווים, אלא לחיים של מלחמה בשאר המדינה, שנאה על עצם קיומה, חיים בקונפליקטים אינסופיים של שקר על גבי שקר, תוך שטיפת מוח צינית של אנשים צעירים להתנהג בצורה מאוד לא צנועה ולתקוף נשים! מה צנוע בזה?
אז אני שואלת- כמה אנוסים יש בישראל???
הייתי מעריכה שאלפים.
חייבים לעשות עם זה משהו. חייבים לעזור להם.

90 Did you ever see a dead body after organ harvest? Darling
  • 04:55
  • 01.03.13

The point is that for some people it is a challenge to see their loved ones this way and you should understand and respect this point of view....There is no right or wrong here...Yes it was his wish but they could not handle it...What ever happened to compassion and understanding?

91 אני מכיר את קניייבסקי יוסי שניאורסון
  • 07:49
  • 01.03.13

לבנו שלמה יש 18 ילדים ולדעת כל איש מבין שבמצב כזה הם נופלים למעמסה גם על הציבור החרדי
זה ממש מצבלתי נסבל שלא לתת לחיות לחלשים יותר כי קנייבסקי ודומיו עשו 18או 16או 15 או 14 או 13 או 12 או 11 או 10 ילדים שכדי לספור צריך להשתמש בכל האצבעות של הידיים או אף באצבעות של הרגליים

92 אורלי וגיא. מה עם קצת עבודה עיתונאית?! כמה נקודות שעם קצת עבודה הייתם יודעים... אלי
  • 08:45
  • 01.03.13

1. הרב קנייבסקי אינו פוסק הדור, ולא ממשיך דרכו של הרב אלישיב. כל מי שקרא קצת מהקורה בעולם החרדי, יודע ש"המלחמה" על ממשיך הדרך היא בין הרב שטיימן לרב אוירבך.
2. כל מי שנכנס לרב לבקש ברכה או עצה, ורבים החילונים שעושים זאת, יודע שנכנסים לשם ללא כל תשלום.
3. הרב הראשי הוא פוליטיקאי. הוא לא רב שפוסק הלכה לציבור החרדי. והוא מציג את הדברים בצורה חלקלקה לעיני המתבונן שלא פתח מעודו גמרא ותוספות.
4. המצולם בכתבה הינו שעייה קניבסקי. ולא שלמה קניבסקי, ר"י קרית מלך. זה לא כ"כ מסובך לבדוק זאת.

אגב, מי שבא לשאול את ר' חיים כנראה רוצה לקבל את תשובתו, ולא את תשובת הרב הראשי.

בקיצור, איך אפשר לסמוך על כתבה שאפילו הנתונים הבסיסים בה אינם נכונים?!

93 לפי הגיון מיה סלע, אסור גם לגנות מילת נשים, זה "חשוב" למוסלמים רבים יהושע
  • 11:27
  • 01.03.13

הולך ומתפתח דבר מאד מסוכן: אינך יכול לומר מילת ביקורת על חוגים חרדים מבלי להיות מואשם מיד, ברמז או בפירוש כמו במאמר אומלל זה, באנטישמיות. אז מה אם לחרדים חשוב למנוע תרומות איברים, "כמו שלחלקנו חשוב לתרום איברים"? למוסלמים רבים בעולם "חשובה מאד" מילת בנותיהם, האם על הקהילה הבינלאומית לקבל זאת ולהמנע ממאבק שמנהג נורא זה? הדבר המחפיר ביותר בכל הסוגיה הזו היא שאותם החרדים ממש, אם ייקלעו למצוקה, יסכימו מיד לקבל תרומות איברים שתציל את חייהם או חיי יקיריהם. פתאום לא תהיה דאגה ל"נשמת המת" ולא שום שיקול אחר, זולת הצלת חייהם או חיי מי מסביבתם שבסכנה. זה מקומם ובלתי מתקבל על הדעת, אבל מיה סלע מעדיפה לראות בחרדים אלה קרבנות תמימים של צמד עיתונאים חילונים מרושעים, ואין להבין את עמדתה כלל וכלל.

94 אורלי וגיא יודעים את הנוסחה המושלמת: רד על החרדים - קבל רייטינג ותמיכה.  (לת) ס
  • 14:23
  • 01.03.13

95 יצירת שנאת חינם ואחים יוד
  • 15:18
  • 01.03.13

קל להתלונן וקשה לפרגן לדוברי אמת במעמד כזה או אחר. למה לפנות למישהו אם במילא אין אמונה בדבריו ובאמת? וכבר ראשי לישראל,הייתי מצפה להשכין שלום ולא לצאת נחמד בעיני המראיינים,בין אם חילוניים בין אם דתיים.נוח להם לשמוע מה הם רוצים לא את האמתנוקל להם ליצור שנאה ולמרות.למה??????

96 עיוות דברי הרבנים יוד
  • 15:20
  • 01.03.13

הרב הצדיק האמיתי רבי יעקב ישראל איפרגן דיבר בצורה עדינה יפה אמיתית כמובן,שדבריו סולפו ע" י פרשנותם הבוטה של המראיינים.

97 כנסו יואש
  • 23:32
  • 04.03.13

התחקיר של וילנאי ומרוז הוא פופוליזם מחריד ומזעזע תוך כדי שימוש ציני בצערם של אנשים שבורים בשעתם הקשה בנושא מורכב ביותר. בןשה!

98 משפחת המנוח הם אנשים בוגרים והחליטו לבד מה הם רוצים לעשות. דקלה
  • 13:55
  • 14.03.13

משפחתו של אבי כהן הם אנשים בוגרים ויכולים להחליט בעצמם מה טוב לעשות.
באותו מטבע יכל להיות גם מצב הפוך - רופאים שמשכנעים את המשפחה כן לתרום את אבריו של החולה ודבר זה קורה כל יום.
גם אני לא יכולתי להסתכל על התוכנית בגלל המיאוס מהתוכניות החוזרות ונשנות של הכפשה נגד חרדים.

חוץ מזה יש לנו בעיה גדולה ביותר שצריך לטפל בה ואין שום תוכנית שחוקרת לעומק איך זה נוצר ומי אחראי לזה - בעיית המסתננים. זו בעיה שעוד נאכל אותה בגדול על העמידה על השאננות שלנו היום.

99 תרומת אברים חרדי גאה
  • 14:25
  • 19.01.14

http://www.kilya.org.il/%d7%9e%d7%94%d7%99-%d7%aa%d7%a8%d7%95%d7%9e%d7%aa-%d7%9b%d7%9c%d7%99%d7%94/%d7%93%d7%a2%d7%aa-%d7%94%d7%94%d7%9c%d7%9b%d7%94-%d7%94%d7%99%d7%94%d7%95%d7%93%d7%99%d7%aa/

ההישג המרשים ביותר של הבר הוא גיוס תורמים אלטרואיסטים מכל רחבי העולם. באופן מפתיע, רובם הגדול של התורמים הם חרדים. אמנם יש פסקי הלכה האוסרים תרומה מן המת, אך יש עידוד לתרום מן החי. בעוד רוב התורמים של העמותה מגיעים מהמגזר החרדי, הבר מקפיד להדגיש כי התרומות מגיעות לכל חולה, ללא הבדל ברקע ובמוצא. "לפעמים התורם מעדיף לתרום לילד צעיר, לבעלי משפחה. בשבוע שעבר פרסמנו מודעה של בחורה צעירה שרוצה להגשים חלום ולהקים משפחה. יש אנשים שסיפור כזה מדבר אליהם יותר. או למשל משפחה עם מחלה תורשתית, ששלושת הילדים זקוקים לתרומת כליה, שניים קיבלו ורק לשלישי חסר. כשיש סיפור מרגש אני מקבל יותר פניות, ואז אני יכול להציע לפונים גם תורמים עם סיפור פחות מרגש, וכולם מרוויחים".


100 זה לגיטמי, גם כשמשקרים ואומרים שנדרשתם לשלם לשנוא חרדים
  • 09:36
  • 10.08.14

כל מניפולצינ מותרת, עכשיו לאחר שמותר לבצע מניפולציות על חלק מהאוכלסיה.
כשזה קורה לערבים או שחקנים, כואב לכם.
הארץ מקווה שתפרסמו זאת

פרוייקטים מיוחדים