פורסם ב - 00:00 02/10/05
עדכון אחרון - 04:43 02/10/05
המדינה על שם רבין
מאת גדעון לוי
יצחק רבין, עכשיו גם היישוב. לפני שלושה שבועות הונחה אבן הפינה לצור יצחק, יישוב חדש על קו התפר, שיישא את שמו של ראש הממשלה המנוח. יישוב נוסף, גבעת רבין בגליל התחתון, נמצא בשלבי תכנון מאז 2001. אחרי כל בתי הספר, הרחובות והכבישים, בית החולים והכיכרות, המחזמר ותחנת הכוח, מרכז הטראומה והאנדרטאות - יקום עכשיו גם היישוב, בקרוב אולי גם העיר. בחודש הבא, כשימלא עשור לרצח, שוב תישטף הארץ בפסטיבלי הזיכרון ו"מרכז רבין לחקר ישראל", על המבנה המגלומני שלו, ייחנך ברוב עם ובנוכחות שועי עולם. 30 מיליון דולר עלתה הקמתו, התקציב מטעם הממשלה קוצץ אמנם באחרונה, אבל עדיין עומד על שבעה מיליון שקל בשנה. אפילו הילד הירדני יצחק רבין זכה באחרונה משר הפנים למעמד של תושב ארעי, אך ורק בזכות שמו. ואם אין די בכך - העמותה להנצחת זכרו של רבין עתרה לפני כשנה לבג"ץ, כדי שזה יורה לממשלה ולחברת כביש חוצה ישראל לקרוא לכביש על שמו. כך יהיה לנו אולי כביש מהיר על שם רבין שיקשר בין היישובים על שם רבין, המכילים עשרות בתי ספר ורחובות על שם רבין. אין ספק, ראש ממשלה שנרצח בעת כהונתו, שחתם על ההסכם הראשון עם הפלשתינאים, שהיה רמטכ"ל עטור תהילה - ראוי שייזכר לעד. אבל במלאות עשור למפעלות ההנצחה מותר לשאול: האם לא הפרזנו? האם ההנצחה הסיטונית הזאת לא יצרה זילות, ומעל לכל - האומנם דמה רבין החי לדמות המיתולוגית שנבנתה סביב זכרו? אין זה מקרה שישראל אוהבת כל כך להנציח את זכרו של רבין. רבין החי גילם בעבורה את מיטב מאווייה הכמוסים. הוא היה האיש שהוכיח שאפשר לאכול את העוגה ולהותירה שלמה. לוחם ועושה שלום; מורה לשבור לפלשתינאים את העצמות ויושב אתם לשולחן המו"מ; בונה התנחלויות ומוקיע בלשון בוטה את המתנחלים; חותם על הסכם עם אש"ף ולא מפנה ולו בית אחד בהתנחלות; מתדיין עם ערפאת ומביע תיעוב פיסי כלפיו; מוכן לנסוע לגוש עציון עם ויזה אבל לא עושה דבר כדי לקדם את העניין; מזדעזע מהטבח שביצע ברוך גולדשטיין ופוחד לפנות את מתנחלי חברון. אולי באמת בלילה ההוא, שבו נרתע מפינוי מתנחלי חברון, בא לידי ביטוי קו חשוב בדמותו - קו שכשמדברים על "מורשת רבין" (מונח מעורפל שאיש אינו יודע אל נכון להגדירו) לא מזכירים אותו: באותו לילה התגלה רבין כמדינאי רופס. לו פינה אז את המתנחלים בחברון, מהלך שנוצרה הזדמנות מצוינת למימושו, הוא היה מונע את התפתחותה של המפלצת שצמחה בעיר וכבר הספיקה מאז לגרש רבבות תושבים מבועתים מבתיהם. גם בהסכמי אוסלו, עיקר תפארתו של רבין איש השלום, הוא לא העז לעשות את מה שעשה "איש שלום" קטן בהרבה, אריאל שרון, עשר שנים אחר כך. רבין לא העז להעלות על סדר היום פינוי התנחלויות, ולו מרצועת עזה, אף כי היה משוכנע שיש לפנות לפחות את חלקן. את כישלון אוסלו צריך לפיכך לייחס, בין היתר, להעדר אומץ מצד רבין. גם אם הפלשתינאים עצמם חששו, מסיבה לא ברורה, לתבוע ביתר תוקף פינוי התנחלויות - אפשר היה לצפות ממדינאי כרבין שיבין את האינטרס הישראלי הטמון בצעד כזה. היה עליו ליזום פינוי, כדי לחזק את ההסכם. ההחלטה להכיר באש"ף ולחתום על הסכם עמו היתה אכן מעשה אמיץ לב, אבל בצד ההערכה כלפיו אין לשכוח גם את כל שנות הסרבנות הארוכות שקדמו לו, שבהן לא הסכים רבין להכיר בארגון שייצג את הפלשתינאים, וישראל ביזבזה זמן יקר. אם רבין ועמיתיו היו מכירים באש"ף בזמן - אולי אפשר היה למנוע את שפך הדם של האינתיפאדה הראשונה וכל מהלך ההיסטוריה שלאחר מכן היה עשוי להיראות אחרת. אלא שהאינתיפאדה הראשונה כן פרצה - והאופן האלים והברוטלי שבו ניהל אותו שר הביטחון יצחק רבין אינו יכול להימחק מ"המורשת" שלו והאופן שבו משורטט דיוקנו. אי אפשר לזכור רק את המדינאי שחתם על הסכם שלום עם המלך חוסיין, הסכם שלא תבע מישראל מחיר ורק סיפק הזדמנויות צילום מצודדות עם מלך בעל גינונים אירופיים וקסם אישי רב. רבין האמין בהסדרי ביניים. הוא חשב שאת התהום בינינו לבין הפלשתינאים אפשר לעבור בדילוגים. הוא רצה שלום, אבל כמרבית הישראלים, לא הסכים לשלם את מחירו. למנהיג שמוצג היום כאמיץ ושוחר שלום לא היה די אומץ לב לשלוח את ידו אל האש ולנסות להביא לפתרון כולל. את כל זה צריך להנחיל לתלמידים בעצרות הזיכרון הרבות שצפויות לנו. צריך לספר להם את האמת המלאה על ראש הממשלה שנהפך לאהוב ונערץ אחרי מותו: הוא אכן נרצח "על מזבח השלום", אבל הוא עשה למען השלום מעט מדי ומאוחר מדי.
1.
אוי, כמה שאתה נמאסת. (לת)
קורא | 05:0902/10/05
2.
אכן חציר זיכרון העם אחד 1/2 העם | 05:3002/10/05
3.
נודניק ניר | 06:0302/10/05
4.
יגיבו כל צדקני השמאל הציוני ויאמרו שזהו חילול המת ויריקה לבאר השלום. לולא שמעון פרס תאב הפירסום שמבייש את עצמו עכשיו, לא היה רבין חותם ומתקדם לשום מקום. עוד חוליה בשרשרת הגנרלים שיודעים "טוב" מה צריכים הערבים (לת)
חותם על משכנתא | 06:0702/10/05
5.
לישוב הבא נקרא יאסריה, ע"ש איש השלום יאסר ערפאת, במלאות שנה למותו מאיידס מטרניך | 06:1002/10/05
6.
ההנצחה הכבירה את זכרו של רבין היא פחות בגלל האיש ויותר נגד יגאל עמיר דודי שמחה | 06:1802/10/05
7.
אני מבין את תיסכולו של גדעון לוי, שהיה רוצה שמשהו ייקרא על שמו, יש לי מספר רעיונות, אך לא נלאה את הקוראים בכך. גם מי שחלק וחולק על דרכו של רבין, לא יכול היה שלא לכבד את האדם הזה, שהתפטר מראשות הממשלה בגלל חשבון דולרים זניח של אשתו. יצחק רבין עשה הרבה דברים בחייו, אבל דווקא על הדבר הקטן ..המשך.. המטיף | 06:2202/10/05
8.
למה הפליסטינים לא התעקשו נפיח | 06:3702/10/05
9.
הוא צודק- אך לא מהסיבה הנכונה. אני מעדיף רחובות עם שמות של פרחים או כלי נגינה מאשר על שם בני אדט (לת)
דני | 06:4402/10/05
10.
ביום שבו יוקם היישוב "סובלנות" וייחנך רחוב "לא לאלימות" נדע כי נלמד הלקח האמיתי מרצח רבין קורא במדבר | 07:0102/10/05
11.
יש הקונה עולמו בשעה אחת. ההבדל בין רבין ובין שרון - רבין התכוון למה שאמר ועשה. (לת)
רמי | 07:0202/10/05
12.
לקראת יום השנה לרציחתו של רבין יש לשנן, בהדרכת ג.לוי, את כל פשעיו: על שלושה פשעי רבין, ועל ארבעה לא אשיבנו. | 07:0802/10/05
13.
נשבע לכם: כשקראתי את המאמר , מענין ומבוסס ומשכנע כשלעצמו, בכל זאת אמרתי לעצמי בשקט בשקט: אוי, כמה שאתה נמאסת. והנה אני קורא את תגובה מס` 1 (לת)
צביקי | 07:2202/10/05
14.
ל 3: ועוד איזה נודניק (לת)
רן | 07:2302/10/05
15.
גדעון לוי: אתה נעול! תשתחרר לטובתך לטובת בריאותך (לת)
רמי | 07:2502/10/05
16.
גדעון לוי הפל לקיצוני בכל דבר בחייו נמאס עלי - הלוואי ויקראו לכל התנחלות בגדה, כולל חברון, וגם לכל ילד של מתנחל - יצחק רבין (השם יקום דמו) רק כך יכנס לראש הימין את ההסתה שהם הובילו לרצח יצחק רבין הי"ד (לת)
יעל רובינשטיין | 07:2502/10/05
17.
אחרי הרהור קצר אני נוטה להסכים עם לוי. כן, כך נספר לתלמידינו מעתה: סמל קירקגור | 07:3002/10/05
18.
יש לי... יש לי... יש לי ! גלקסיית שביל החלב? לא!!! גלקסיית רבין על שם שביל החלב ! פההההההההה (לת)
צורב התודעות | 07:5302/10/05
19.
יעל רובישטיין - תגובתך היא הסתה ניבזית ואווילית. אזרח | 07:5602/10/05
20.
חשוב: האם רק אני שמתי לב? יורם בינור, מעל קברו של ערפאת, טוען שערפאת חוסל, אומר שנית, חוסל? רק לא פירט על ידי מי? צורב התודעות | 07:5802/10/05
21.
רבותי, לא ברור לכם שאין דבר כזה "גדעון לוי"? גדעון כהן | 07:5902/10/05
22.
גדעון לוי - סוכן פרובוקטור של הימין הקיצוני! מימי | 08:0202/10/05
23.
גדעון לוי, שוב, בשמי דיברת. דברי טעם אמרת דלל | 08:3502/10/05
24.
למרות הקושי העצום שלי להסכים עם חאג` מחמד גדעון נוטה להסכים | 08:5202/10/05
25.
אוי, כמה שאתה נמאסת. (לת)
יוסי | 09:0802/10/05
26.
לכל הדואגים להנצחת רבין: הפסטיבל סביבו נמאס לרובו השפוי של העם...תנו לנו מנוחה. כן, הנ"ל נרצח. גם רחבעם זאבי נרצח. גם מאיר כהנא נרצח. לא איכפת לכם מהרציחות האלו? אז אל תצפו שלאחרים יהיה איכפת מרבין... (לת)
נמאס מהפסטיבל!! | 09:0802/10/05
27.
לוי: אל תתבלבל, בישראל רק הימין עושה שלום והשמאל מלחמה! (לת)
חיים | 09:1702/10/05
28.
אכן מיתולוגיה! יהודה וינר | 09:2302/10/05
29.
ל (5) ו (17) מעבר ל"חכמות וההתחכמויות" אין לשכוח את הפשלה ההיסטורית של רבין שלא פינה את הישוב היהודי מחברון בעקבות הטבח של גולדשטיין.. (לת)
טיל אוילנשפיגל. | 09:3002/10/05
30.
העובדות ההיסטוריות והאחרונות מצביאות: שכל מפעל הנצחה מוגזם מלווה באנדרטאות , שלא זוכה לקונצנזוס סופו להיהרס ע"י הציבור. ראה גוש קטיף ולהבדיל סאדאם חוסין, סטאלין, צאשסקו- צריך קונזנזוס. (לת)
אלי בובליל ר"ג | 09:4902/10/05
31.
ל-26 : למה לא איכפת? דווקא איכפת לנו מאוד. אנחנו בעד הענקת התואר "חסיד אומות העולם" לאלה שחיסלו את כהנא וזאבי ופטרו את עם ישראל מעונשם. (לת)
בבון מצוי | 09:5002/10/05
32.
רבין כשל כמו כל ראשי הממשלה, השרים וראשי הצבא בחוסר אומץ ללכת נגד פושעי ישראל הימין הדתי- לאומני ולהעיף אותם מהמפה הישראלית-לנצח! (לת)
גדעון אתה צודק- אבל היית חייב להדגיש ש: | 10:1202/10/05
33.
הלוואי וגדעון לוי היה טועה (לת)
נעמי | 10:1702/10/05
34.
הייתי רוצה לראות במו עיני איך ניראים כ"כניקים ממשיכי דרכם של המיפלצות כהנא וזאבי,גולדשטיין ועמיר למטרניך (5) ולמגיב 26 | 10:3302/10/05
35.
לוי, חבל שאינך מבין לאשורה את תפיסתו של רבין, שחיפש שלום אמיתי עם הפלשתינאים, ולכן לא הסכים לדבר עם מרצחי אש"ף. רבין דרצה ליצור שלום יציב ולא שלום מעורער שיוביל למלחמה גדולה יאיר | 10:3302/10/05
36.
התמונה בחדר סיעת העבודה בכנסת שולגי | 10:4302/10/05
37.
נעמי שמר אהוד מנור אריק לביא ....... נעמי שמר אהוד מנור אריק לביא ....... | 10:5102/10/05
38.
אוף - כמה אפשר לשמוע את הטפות המוסר הצדקניות שלך... קובי | 10:5802/10/05
39.
רבין לא העז לפנות ישובים, מפני שעדנה ארבל לא נשפה בעורפו. (לת)
כרמית אבידן | 11:0802/10/05
40.
נקודת המוצא היא הארשת ולא המורשת הגר | 11:2002/10/05
41.
מזדהה עם דבריך על "פסטיבל" רבין תמר | 11:2502/10/05
42.
היום מקץ עשור, כבר ראוי להנציח את זכרו של רבין אורכידאה | 11:2802/10/05
43.
10 שנים אחרי- מגיעים לאן שהגיע רבין (לת)
אלעד | 11:4402/10/05
44.
מדינה שאוהבת מתים ושונאת עניים חיים דמוקריטוס | 11:5102/10/05
45.
ולמה על שם ביבי יש עיר בין בית ינאי ווינגייט? (לת)
אני רק שאלה | 12:0002/10/05
46.
The left is falling apart so fast that today they write against Y. Rabin may he rest in peace, tomorrow they will probably request equal rights for Y. Amir (לת)
moshe | 12:0502/10/05
47.
בעקבות 16 - מציע שמבצע פינוי גוש קטיף יקרא `מבצע רבין` ואולי בכך שרון יכפר במשהו על שהייתו המוגזמת במרפסת המפורסמת. (לת)
לא נשכח ולא נסלח | 12:3102/10/05
48.
םו"ס מדבר בהגיון אבישי | 12:3602/10/05
49.
פעם ראשונה שאני מסכים עם גדעון לוי בנימין | 12:3802/10/05
50.
צודק צודק צודק (לת)
רבינופוב (נרכש) | 12:4202/10/05
51.
"האופן האלים והברוטלי" של המאבק שניהל רבין נגד האינתיפאדה - דברי הבל של שמאלני הזוי אוהב פלשתינים. אילו ניהל רבין את המאבק ב"אינתיפאדה" באלימות מספקת, לא היתה פורצת מלחמת אוסלו על למעלה מאלף הרוגיה הישראליים וארבעת אלפי הרוגיה הפלשתיניים. מאבק נחוש בימים הראשונים שהיה עולה אולי במאה הרוגים פלשתינים שלמה | 12:5002/10/05
52.
What`s in a Name? שייקספיר | 12:5002/10/05
53.
מסכים עם כל מילה. כל הכבוד על העקשנות לומר את האמת. דור | 12:5502/10/05
54.
כרגיל שימוש בפרובוקציה לקידום מטרות שאינן קשורות אזרח | 13:0002/10/05
55.
גדעון - הפעם אי-אפשר לגנות אותך בצל ירוק | 13:0802/10/05
56.
עושה שלום במרומיו- מזל"ט על שם גדעון לוי בני | 13:0902/10/05
57.
כל המוסיף גורע=מדינת(ישראל) רבין צפוני | 13:0902/10/05
58.
נודניק בלתי נלאה (לת)
נעם | 13:1602/10/05
59.
אוי לי גדעון לוי צודק הפעם אלי | 13:2102/10/05
60.
סוף-סוף מישהו כותב את מה שהתבקש מאליו במשך כל כך הרבה זמן: די להגזמה הפראית בהנצחה! (לת)
ימינה לרבין, שמאלה לרבין, קמפוס רבין, אוי! | 13:2402/10/05
61.
47 רעיון כביר - אולם ייתכן לתת גם קרדיט לחייל המבצע - נקרא לזה הקרב על הגבעה או הקרב של גבורה על הגוש המר תיאור של הגבורה של חיילינו במבצע של שרון - בעצם למה לערב המנוח רבין בזבל לא שלו - מה הוא כבר עשה לכם? (לת)
משה | 13:2602/10/05
62.
שנה טובה לגדעון לוי ארי | 13:2802/10/05
63.
לקח לנו אנשי ימין 10 שנים לומר את האמת - י. עמיר חייב לבקש סליחה מהעם - למה להרוג את רבין - ואתם תמשיכו לקרוא כל דבר בשמו (לת)
משה | 13:2902/10/05
64.
הגון וישר??? אתה נראה לי הוזה וחולם... (לת)
יונתן | 13:3002/10/05
65.
מה שאינני אוהב ברעיון כאן הוא שהשמאל בהנחיית לוי מוכן להחליף סוס זכרון לסוס אחר לבן יותר וחי ובועט, הם חושבים שהסוס הלבן יביא את הגאולה 1 - אנשים שמכבדים מסורת לא מחליפים סוסים 2- הסוס השני הוא משה זה פרא - האם באמת אתם רוצים וחושבים שזה טוב לשמאל לרכוב עליו? לבריאות שיהיה לכם. שנה טובה. (לת)
משה | 13:3802/10/05
66.
כשארנס החליף את רבין כשר הביטחון האינתיפאדה דעכה. (לת)
מיגל | 13:4202/10/05
67.
לשלמה (51) על מה אתה מבסס את עצות האחיתופל שלך?? (לת)
הנגוס | 14:0102/10/05
68.
פסטיבל רבים הסתיים פסטיבל שרון בעיצמו אח"כ נחזה בפסיטבל נתניהו ומה נעשה כשזה יסתיים?גדעון אולי הגיע הזמן שתהיה לך חוט שידרה ותפסיק לנגב למכהנים למינהם? (לת)
אורן | 14:0802/10/05
69.
קל לדבר בדיעבד (לת)
עוד אחד | 14:1302/10/05
70.
גדעון לוי אתה שונא ישראל אייל | 14:3702/10/05
71.
קיצוני ומעוות כרגיל - אבל צודק (ואפילו מצחיק...:-)) (לת)
בר | 14:3902/10/05
72.
לא מגזימים אצלנו בהנצחות, דווקא צנועים: ראו מקרה משה שרת. אין שום מרכז מורשת על שמו. אין אפילו כדי הוצאת כתביו קורינה | 14:4702/10/05
73.
סנו מציעה לגדעון לוי הצעה כספית שלא ניתן לסרב לה. רמי | 15:1102/10/05
74.
רבין ,בניגוד לפרס,היה אדם ישר,תמים והגון,אך בהחלט לא יונה. פרס וביילין שיכנעו אותו ב"מזרח התיכון החדש" והו ברוב תמימותו האמין להם.אם לא היה נרצח,אין ספק שהיה מגרש את ערפאת ואת כנופיתו בחזרה לתוניס,ואת פרס מגרש בבושת פנים מממשלתו. אבל בכל זאת הוא ופרס וביילין ייזכרו לדראון עולם בגין ה"שלום" שהביאו (לת)
שלום חבר | 15:2102/10/05
75.
למה "חוגגים" את יום הזיכרון רק ע`פ הלוח העיברי והנוצרי? אני חושב שמן הראוי לציין את פסטיבל רבין גם ע`פ הלוח המוסלמי,הלוח הסיני,וגם לציין אותו פעמיים בשנה. מגיע לו זאת בגלל השלום שהביא עלינו... (לת)
איש אחד | 15:2502/10/05
76.
לאייל, 70: אתה מספר לי? הרי בזכות שנאת ישראל התהומית שלי ומלחמתי העיקשת לתקומת פלסטין... ג.לוי | 15:2802/10/05
77.
טוב שיש עיתונאי אמיץ כמו גדעון לוי שמשון ויובב | 15:2802/10/05
78.
ל-72, טעית, יש מרכז מורשת שרת, אפילו חוק. לקרוא ולא להאמין: אותה הגברת | 15:3902/10/05
79.
לנגוס(67)-ביום שפרצה האינתיפאדה היו הפגנות ברפיח, משני צידי הגבול.אצל המצרים ההפגנות נגמרו מהר:הגיעו כמה ג`יפים של המשטרה , ובכמה צרורות מכוונים פוזרה ההפגנה,כאשר בשטח נשארו רק שבע גופות וכמה פצועים, ויותר לא היו שום הפגנות. מסתבר שיש לנו מה ללמוד מהמצרים. השם "עצות אחיתופל" הוא דוקא נכון-אחיתופל שלמה | 16:1202/10/05
80.
תמיד אנטי זקן | 16:2502/10/05
81.
גדעון, מספיק עם הצדקנות. רבין סלל את הדרך לשרון עמרי | 16:4202/10/05
82.
כתב שמנסה להראות את חכמתו.. ומתגלה בטיפשותו. (לת)
יעקוב לוין | 16:5002/10/05
83.
ביננו גדעון,אף אחד לא שומע ,אתה צודק! (לת)
השועל | 17:0602/10/05
84.
נכון מאד, אבל לישראלים קשה להכיר בצמיאות מורכבת, הם מעדיפים את המתים שלהם בשחור ולבן. (לת)
עמית | 17:1102/10/05
85.
אבוד כל פרופורציה שלמה | 17:1502/10/05
86.
לשלמה 79 : ואללה. אתה צודק במאה אחוז. כדאי באמת שנאמץ את גישתך ביחס לפגיני הימין,התנועה לעצירת ההתנתקות ושאר תומכי המתנחלים בפעם הבאה שינסו לעשות אינתיפאדה לממשלת ישראל. בן פורת בוחצ`בסקי | 17:2102/10/05
87.
אנחנו בעד (לת)
ארגון יצרני הוויסקי | 17:2202/10/05
88.
לשלמה (79) ישראל מצליח הרבה יותר ממצרים בהתמודדות עם הפגנות. אכן ההצעה ללמוד מהם היא עצת אחיתופל.. (לת)
הנגוס | 17:3202/10/05
89.
לגבי זילות השם אתה צודק אבל.... כע | 17:3302/10/05
90.
לוי אתה הגזמת. מספיק להטיף מוסר. אתה לא מורה הדור.כן להנציח את רבין. (לת)
מכאל. | 17:4802/10/05
91.
תכניתו של רבין להגיע לשלום בשלבים היתה טובה מאוד. ראינו מה קרה שידידך ברק רצה לגמור בבת אחת.ואין הגזמה בהנצחה חשובה זאת. (לת)
קורא הארץ. | 17:5002/10/05
92.
כל כך נכון. ושכחת להזכיר את הטבח בלוד רחל | 17:5202/10/05
93.
חללת את זכרו של רבין.המדינה לא על שם רבין אלא מדינת ישראל. ככל שינציחו את רבין יותר יזכרו את הרצח יותר. מי אתה שתסכם את פועולו של רבין?פתאום נזכרת להזכיר נשכחות. (לת)
קורא. | 18:2402/10/05
94.
הנצחת רבין איננה פסטיבל. היא פעולה חשובה מעין כמוה. (לת)
מורה. | 18:2602/10/05
95.
המאמר וחלק מהמגיבים מבישים.אני מתבישת. קוראת הארץ. | 18:3302/10/05
96.
עיתונאי חצוף וגס רוח.הנצחת רבין חובה בלי חשבונות. (לת)
שלומית. | 18:3402/10/05
97.
טענתך שרבין לא עשה למען פתרון כולל מגוחכת. הוא לא הספיק ודרכו לעשות שלום בשלבים היתה נכונה.מי אתה שתחלוק על דרכו הצודקת בלי אף נימוק הגיוני.ומה שייך נושא ההנצחה למה שעשה או לא עשה רבין.. (לת)
גיא. | 18:4502/10/05
98.
פתרון כולל? הצחקת. האשמת שווא. מה קרה לברק עם הפתרון הכולל שלו? הרס את העבודה וברח ל4 שנים.ומה זה שייך להנצחה.בדוק את מאמרך ותראה אי צדק לרבין שהעלה אותנו יותר מכל אחד על דרך השלום. כן להנצחתו על אפך וחמתך. (לת)
שרון. | 18:5002/10/05
99.
מאמר מביש, ניצול ציני של ג. לוי של השאלה אם ההנצחה מוגזמת (שיתכן ואכן כך) לקידום טיעוניו הפוליטיים ומתיחת ביקורת על רבין כראש ממשלה. יש להפריד בין הנושאים. (לת)
ארנון | 18:5802/10/05
100.
to Hagar shai | 18:5902/10/05
101.
באין "מורשת רבין" בונים לו תילי תילים.... דובר האמת | 19:0102/10/05
102.
לוי: סקירה מדוייקת ועמוקה של התופעה הרבינית: בן זומא | 19:0602/10/05
103.
ככל שימשיכו לקרוא מקומות על שם הז"ל הנ"ל, כך יהפוך זכרו לבדיחה...אבל אתם לא תבינו...אי אפשר לייצר "מורשת" למי שמעולם לא היתה לו מורשת. (לת)
אבישי רביב | 19:2302/10/05
104.
פושעי אוסלו - לדין קורבן שלום | 19:2302/10/05
105.
כל הסגולות של רבין בעינן עומדות, אך זה לא אומר שההנצחה לא מוגזמת. גדעון לוי צודק בהחלט! (לת)
קוראת | 20:3202/10/05
106.
Ben Zoma Yoram | 20:4302/10/05
107.
לגדעון לוי- עשית לך שם עולם בהבלטת הסבל הפלסטיני. כל יולדת במחסום וכל נער פלסטיני פצוע הונצחו על-ידך ב"אזור הדמדומים" הידוע לשימצה. בזיון ל"הארץ" ולעורכיו! | 20:5502/10/05
108.
פושעים? הפושעים הם חברי הכנופיה שאתה משתייך אליה עם הציציות המתנופפות , הכיפה הסרוגה שמכסה קודקוד פוגרומיסטי, העוזי הניצחי(של מי שלא יתבגר לעולם) על הכתף והדובון הניצחי(בקיץ גם בחורף). ל-104 קורבן בשלום או אלימות דתית פוגרומיסטית? | 21:1102/10/05
109.
108 - האם אתה ה"ציניקן" או חקיין בלבד? בכל מקרה - אתה בן נעוות המרדות! (לת)
לאן נעלם "ציניקן"? האם ירד מהארץ , או מ"הארץ"? | 21:4802/10/05
110.
תועבה שהארץ מתיר לפרסם לקורבן השלום 104 | 21:5402/10/05
111.
רצח שני! דני | 22:5502/10/05
112.
חבר, אתה חסר (לת)
גדעון לוי | 23:2802/10/05
113.
הנצחה כאמצעי שלילה ריש גליי | 00:0303/10/05
114.
צודק,אבל... מעריץ של גדעון לוי | 01:1303/10/05
115.
ושכחת לציין שהוא נתן רובים לאנשי ערפת שמשמשים כיום להרג ישראלים איציק | 03:0303/10/05
116.
מאמר מבייש את עיתון הארץ!!! קורא וותיק של הארץ. | 15:5603/10/05
117.
114 צודק אך לוי הוא לא האדם לסכם את רבין. להמשיך להנציח את הרצח השפל הזה. אריה. | 16:0003/10/05
118.
בעשור לרצח שב בבית. אינך ראוי להיות בו ולהשתתף. (לת)
מגיב. | 16:0103/10/05
119.
112 זה אותו לוי? גדעון לוי לי אתה לא חסר.לשנה הבאה תעשה הסבה לכתוב על מצוקות עניי ישראל וקרבנות תאונות דרכים. בזה תהיה חזק. (לת)
ישראלה. | 10:3804/10/05
120.
חבל על עיתונאי שיודע לכתוב שנכשל הפעם כשלון חרוץ ולא הבחין בין הנצחת הרצח החמור ביותר בתולדות המדינה לבין דמותו של רבין נושא להיסטוריונים ולא לקטנים כמוך. ביום השנה העשירי שכינית פסטיבל אתה לא רצוי להראות בו את פרצופך הנפוח מחשיבות. (לת)
אזרח. | 10:4304/10/05