רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הַיּוֹם לֹא אֶפְשֹׁט אֶת עוֹרְךָ, מַרְסִיאַס. אֶפְשֹׁט אֶת עוֹרִי

"מַרְסִיאַס. אֲנִי עִסַּת דָּם מִתְחַנֶּנֶת. תְּפֹר אוֹתִי בַּחֲלִיל שֶׁלְּךָ, כַּעֵר אֶת לֶחְיְךָ בְּנִפּוּחַ, לַמֵד אוֹתִי אֶת פֻּלְחַן הַמּוּזִיקָה הַגְּבוֹהָה". שיר מאת ריטה קוגן

תגובות

ארבעה ציורים של יונתן הירשפלד המוצגים עתה בבית האמנים בתל אביב עוסקים בפשיטת עור, לעתים בידי האדם עצמו ולעתים בידי דמויות נוספות. זה הוביל אותי לחשוב על הציורים שמתארים את מרסיאס הנענש בידי אפולו (בעיקר זה של טיציאן וזה של טינטורטו), ומשם למטאמורפוזות של אובידיוס. במקרה של הסדרה של הירשפלד, האמן עצמו הוא מרסיאס ואפולו (או המוזות המענישות בציור הרביעי), הוא הקורבן והוא התליין, הוא החוטא באמנות והנענש בשמה של אמנות. שני הציורים הראשונים מתארים פשיטת עור מכף יד ומזרוע. בשניהם הפשיטה נעשית בידי האמן עצמו תוך כדי התבוננות מוקסמת, איטית, בקילוף. בציור הראשון נחשפת כף יד ימין והדם הנוטף מרמז על...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות