טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כיצד יכול החוקר הביקורתי להיות גם מאמין מסורתי

"בעיני אלוהים ואדם: האדם המאמין ומחקר המקרא" קורא תגר על תפישה דתית רווחת, שלפיה חקר המקרא אינו לימוד תורה אלא דברי כפירה

תגובות

בעיני אלוהים ואדם: האדם המאמין ומחקר המקרא עורכים: יהודה ברנדס, טובה גנזל, חיותה דויטש. הוצאת בית מורשה בירושלים, 487 עמודים, 74 שקלים מדוע אנשים הם דתיים? ובאופן יותר ספציפי: מדוע יהודים דתיים מקיימים מצוות? התשובה המקובלת היא: כי כך אלוהים ציווה. ומנין לנו שאלוהים ציווה כך? שהרי כך כתוב בתורה. הקשר הלוגי הזה — אלוהים נתן את התורה, והתורה כוללת מצוות, ולכן יש לקיים את המצוות — נראה כה הדוק ובסיסי, עד שכמעט מובן מאליו שערעור ההנחה הראשונה שלו תוביל לקריסת המגדל כולו. לאנשים רבים, דתיים...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות