המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

תחקיר: הקשר הישראלי לתעשיית זיוף האמנות העולמית נחשף

איך קשורה עסקה חשאית בבית פרטי בסנט פטרבורג לחפירות שביצעו ארגוני פשיעה ישראליים בכפר בגרמניה ולפריצה לא מפוענחת לדירה בחולון? מעצרו של הישראלי יצחק זרוג בגרמניה עשוי לשפוך אור על האירועים הללו. הצצה נדירה לקשר הישראלי לשוק הבינלאומי של יצירות אמנות מזויפות

חוקרי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות חשבו בתחילה שמדובר בטעות. במשך כמה שבועות בקיץ 2011 הם האזינו לחברי ארגון פשיעה גדול, יעדים מרכזיים של משטרת ישראל. אלא שבמקום לקבל מידע על משלוחי סמים, חיסולים וכלי נשק, הם שמעו שוב ושוב דיבורים על “האוצר". ולא סתם אוצר: מטילי זהב רבים שהותכו, לכאורה, מתכשיטים של יהודים, והוטמנו בזמן מלחמת העולם השנייה אי שם באדמת גרמניה. גם רכזי המודיעין של היחידה דיווחו על הפעילות יוצאת הדופן, שבה היו שותפים עבריינים נוספים בעלי שם, והעניין של המשטרה בנושא גבר. עד מהרה התברר שאותם עבריינים לא רק מדברים. במשך כשלושה חודשים נרשמו יציאות רבות של כמה מהם מישראל אל...

רוצים להמשיך לקרוא?
הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר
הירשמו חינם כדי לקרוא 10 כתבות בחודש:
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
נא אשר את תנאי השימוש
נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ?  התחברו   |   שחזרו סיסמה
:



הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כתבה מאלפת ביותר  (לת) מיקי
  • 14:58
  • 02.08.13

02 לא הבנתי כלום. גם לא בטוח שהכתב הבין  (לת) קורא מבולבל
  • 18:09
  • 02.08.13

03 נשמע כמו עסק טוב אלכס
  • 18:21
  • 02.08.13

אכן מרתק.

04 נהניתי מהכתבה  (לת) ראובןג
  • 09:34
  • 03.08.13

05 אמא שלי (ז"ל) הפולניה היתה מסכמת את הכתבה המצויינת והמאלפת הזו שקראנו כך: GUWNO HLOPU NIE ZEGAREK (סליחה על שגיאות הכתיב. איני יודע פולנית) בוגר אמנות בבצלאל ובאוניברסיטת י-ם
  • 10:07
  • 03.08.13

(הפרוש המילולי של המשפט בפולנית הוא: "חרא, בחור ולא שעון" והמשמעות: שבחור כפרי יתעסק בחרא של פרות,בה הוא מבין ולא בשעונים)..
אני אוהב אמנות. מת על אמנות. הכי הרבה ציור (ואפילו אני מצייר לא רע, ומזייף את מאטיס ממש ממש טוב). גם ספרות יפה ובמיוחד ושירה.
כשאני קורא שיר, ממש לא איכפת לי מי כתב אותו, וערכו לא יעלה בעיני אם הכותב הוא מהידועים והמפורסמים, גם אם "הותיר" את רישומיו הידועים בשיר. גם לא ממש איכפת לי באיזו הוצאה יצא, על איזה נייר נדפס ומה עובי הכריכה....
בציור, אני מסוגל לעמוד שעות ולהתפעל מיופיו של הציור, למרות שהמדובר בעותק או פוסטר איכותי..... ממש לא איכפת לי אם המדובר בציור המקורי או בזיוף טוב. משיכות מכחול? קומפוזיציה? (כמו שאומר האנונימי שקודם לכן נזכר בשמו, אגב) - ממש לא איכפת לי, מה עוד שעניין הקומפוזיציה מלכתחילה לא היה צריך להיות מוזכר כלל. גם סוגי הבד והצבע הם רק אלמנטים שתפקידם לאשר אותנטיות ותו לא..
אבל הכי מגוחך, אווילי ומביך הוא, שאותם "כפריים" שעשו כסף - והרבה, כנראה, מחרא של פרות ותרנגולות, משקיעים אותו ב"שעון"....,
מה, הם לא קראו שבריה"מ התפרקה? מה, הם לא קראו שבוגרי בתי הספר הגבוהים לציור שם התמחו והתמקצעו בכל סגנונות הציור, והם מחפשים פרנסה?....
אני לא רוצה להשמע גזעני, אבל שימו לב מי הם אלה שמתעסקים במסחר ב"אמנות" ה"חדשה" : אנשים מבוגרים, ממוצא מזרחי, ללא בסיס בתחום ובטח ללא השכלה, ולרוב עם עבר פלילי כלשהו...
והלקוחות? אותו הדבר בערך. חלומו הרטוב של כל קרימינאל. בורים ועמי ארצות שעשו כסף, ומהווים טרף קל למתוחכמים הדומים להם.
(ואני? אני קלטתי די מהר שמאמנות קשה לחיות, ועשיתי הסבה למסחר במניות ואג"ח...).

06 איפה וולטר בנימין? אבי ע
  • 10:16
  • 03.08.13

כתבה מרתקת, אבל בכל זאת חסר הנושא המעניין ביותר לטעמי העולה ממנה: אם מומחים מהשורה הראשונה אינם מבחינים בזיוף ומנתחים ביראת קודש (אמיתית) כל משיחת מכחול, היכן הגבול (האמנותי) בין מקור להעתק? ההילה, ההילה...

07 על זה נאמר Too much information  (לת) WTF את מי זה מעניין?
  • 18:19
  • 03.08.13

08 כתבה גרועה מאד - פספוס מוחלט של הסיפור גבאי
  • 20:37
  • 03.08.13

גיבוב של ארבעה סיפורים שלא באמת קשורים אחד לשני.
אינספור שגיאות עובדתיות. חלקן חמורות מאד וחלקן סתם מטופשות כמו קיומה של ברית המועצות בשנת 2005
והכי חשוב: אף מילה על החלטת בית המשפט בצרפת לזכות "כנופיית זייפנים" של אוואנגארד רוסי, ארבע שנים לאחר גל מעצרים מתוקשר בכל רחבי אירופה, שעשה בדיוק אותו רעש כמו הסיפור עכשיו בגרמניה. אלא שבית המשפט קבע שאי אפשר להוכיח שהציורים זויפו

09 ממה שהבנתי- אוונגרד רוסי- מאוד נוח לזייף, וניתן לקבל תמורה טובה... אחת העם
  • 10:03
  • 04.08.13

כנראה ניתן לזייף גם את ההסמכות למקוריות תמונות... ובקיצור סמטוחה של חמדנים, עם ציירים/מעתיקנים מקרב מהגרי חבר העמים... לא הבנתי איך ברנארד מהגלריה בבן יהודה קשור...
בקיצור, אני הולכת לקשקש בעצמי על קנווס ולתלות...

10 סקרן לדעת האם יש אומנם "עו"ד חרדי שיחקר ושעושה חופשה באירופה" או שזו המצאה של הכותב כדי להראות שיודע דבר מה ?  (לת) ג'וני - וינה
  • 10:57
  • 04.08.13

11 שכה יוסיפו וכן ירבו - כל מסחר האומנות הוא חנטריש אחד גדול שאין לו שום קשר לאומנות גדי
  • 18:48
  • 04.08.13

אם הזיוף יפה, שישלמו. לערכה של האומנות אין קשר למחירים המטורפים שמשלמים אל היצירות הללו. מי שרוצה שישלם ומי שרוצה שיזייף חופשי. אמנות נשארת אמנות גם אם היא מזוייפת.

12 אגוזי מבין באמנות כמו שאני צנצנצת .הכול בשקל ביום טוב.  (לת) יורם
  • 18:22
  • 17.08.13

13 הוא זכאי יורם שפילמן
  • 08:32
  • 19.09.13

הוא זכאי , יצחק זרוג יצא זכאי בעזרת השם