מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

בשנה הבאה || אהוד ברק, מקורב נטול חיילים | עמוס הראל

בתחילת העשור השמיני לחייו, שר הביטחון יהיה עדיין האדם המשפיע ביותר על ראש הממשלה, גם אם המבוי הסתום המדיני, האיום האיראני וההתכתשות עם גבי אשכנזי ישאירו אותו חסר תומכים

בכ"ה בשבט תשע"ב, 18 בפברואר 2012, יחגוג אהוד ברק את יום הולדתו ה-70. כמו מי שנחשבו צעירים נצחיים לפניו, גם ברק מזדקן. יותר משלושים שנה הוא בחיים הציבוריים: תחילה כמועמד מבטיח לרמטכ"ל ואחר כך כהבטחה פוליטית, ראש ממשלה לעתיד. לשני התפקידים אכן הגיע, ובדרך היה גם ראש אמ"ן, שר פנים ושר חוץ ושר ביטחון והספיק לבלות כמה שנים (שהניבו לו כסף רב וחיים חדשים במאיון העליון) מחוץ לפוליטיקה, כאיש עסקים, יועץ ומרצה מבוקש בחו"ל.

בשנים האחרונות המציא עצמו מחדש כשותף והיועץ הקרוב של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. המהלך הזה, אחרי כמה זגזוגים אחרים, עלה לו באובדן שארית הבסיס האלקטורלי שלו. בינואר השנה חצה סופית את הקווים, כשפרש ממפלגת העבודה והקים את סיעת עצמאות. יחד עמו עזבו ארבעה ח"כים. שלושה מהם אוחזים בתפקיד שר. בשנתו ה-70 של ברק יוברר אם יש לו עתיד פוליטי. אך גם תשע"א, המסתיימת היום, היתה שנה סוערת בשבילו. נדמה שעיקר זמנו בה התחלק בין שלושה תחומים: התהליך המדיני, הפצצה האיראנית ופרשת מסמך הרפז, לא בהכרח בסדר הזה.

ברק הוא שטבע, במארס האחרון, את המונח "צונאמי מדיני" כאזהרה מהצפוי לישראל עקב הפנייה הפלסטינית לאו"ם בספטמבר. הביטוי כבש את הדיון התקשורתי (בוודאי גם בשל יחסה החשדני והעוין של העיתונות לנתניהו), אבל נדמה שברק פעל כאן כבכיר הפרשנים יותר מאשר כחבר מרכזי בשמינייה. קשה להימנע מהשאלה מה בדיוק עשה למנוע את הצונאמי. בימין האשימו את ברק, עד לפני פחות משנה, שחטף את נתניהו ושהקו השמאלני שלו מכתיב את מדיניות ממשלת הליכוד. אבל בחודשים האחרונים לא הצליח ברק לשכנע את נתניהו להשיק יוזמה מדינית כתגובה למהלך הפלסטיני, להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות לבקשת הממשל האמריקאי או להתנצל לפני טורקיה על תקרית ה"מרמרה". באף אחת מהסוגיות הללו, שבהן נדחתה עמדתו, לא שקל ברק התפטרות.

ועדיין נדמה שברק משפיע על נתניהו יותר משמשפיעה עליו חרדתו מאביגדור ליברמן; במיוחד אחרי מפגן הנטישה המשונה של שר החוץ בעצרת האו"ם בסוף השבוע שעבר. מדיניות החרם הבלתי רשמית שמפעילות ארצות הברית ואירופה כלפי ליברמן הפכו את ברק לשר החוץ בפועל של ישראל בחצי הכדור המערבי. עוצמתו של ברק נותרה גדולה, הרבה מעבר לכוחו הפוליטי הזעיר, בוודאי אם מוסיפים לשקלול את שליטתו ללא עוררין במערכת הביטחון. הגנרלים לא משתגעים אולי על השר הממונה (ועל איזה שר הם השתגעו?), אבל מאז נפרד לשלום מיריבו, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מעמדו התחזק.

אהוד ברק, יחגוג 70 בחורף
אהוד ברק, יחגוג 70 בחורף. צילום: איור: עמוס בידרמן

פריחת הדובדבן

חלק לא מבוטל מזמנו של ברק במשרד הביטחון מוקדש לשאלת הגרעין האיראני. בנקודה זו, הוא נשמע בחודשים האחרונים נחוש ונחרץ יותר גם מנתניהו. אחדים מהאנשים ששוחחו עמו נחרדו מהטון האפוקליפטי של דבריו. במקרה של ברק, עולה תמיד השאלה האם הוא מתכוון באמת למה שהוא אומר, או שמדובר בעוד תהליך מורכב של פריחת הדובדבן. כלומר - שברק מאמין כי אם ישראל תכין אופציה צבאית ותאיים בה באופן משכנע, העולם יתעורר ויפעל במקומה. ועדיין, יותר ויותר אנשים חושדים שברק רציני ומודאגים מכך.

רבים מיוצאי הממסד הביטחוני הצביעו למפלגת העבודה בבחירות האחרונות משום שהאמינו שברק יתפקד כמבוגר האחראי בשאלה האיראנית וירסן את נתניהו, אם יהיה צורך. הם כבר לא בוטחים בו כעת. לא במקרה, הם אומרים, בחר ראש המוסד לשעבר מאיר דגן להזהיר מפני מדיניות נתניהו וברק מיד אחרי סיום כהונתו. לא במקרה הסתכסך הרמטכ"ל אשכנזי בצורה כה חריפה עם הדרג הממונה.

האם זה באמת מה שעמד מאחורי סיכול תקוותו של אשכנזי לכהן שנה חמישית בתפקיד והניסיון להמליך תחתיו את יואב גלנט? האם זה הרקע האמיתי, שעליו נרמז כל כך הרבה, לפרשת מסמך הרפז? לגמרי לא בטוח. נדמה שבשורש העניין עומדת איבה אישית עצומה בין ברק לאשכנזי, עניין לפסיכולוגים יותר מאשר לאסטרטגים.

הפיצוץ בין השניים הוא תולדה של כמה סיבות, שאיראן לא תפסה ביניהן מקום מרכזי. היו כאן חוסר כימיה אישית, זיהוי אשכנזי בעיני ברק כסיכון פוליטי עתידי, ריב על קרדיטים אחרי מבצע "עופרת יצוקה" והניצוץ שהצית את התבערה בקיץ 2009: הוויכוח על מינוי סגן הרמטכ"ל (ברק רצה את גלנט, אשכנזי את גדי אייזנקוט; לבסוף התפשרו על בני גנץ, שגם ירש את אשכנזי כרמטכ"ל אחרי סדרת אירועים מפתיעה).

שאשכנזי יזיע

אכן, עמדת ברק ביחס לאיראן מטרידה ושר הביטחון, למרות הכחשותיו, הפגין יחס קשה ומתנכר לאשכנזי. אבל מה שהקהל הגדול של שונאיו במערכת הביטחונית והפוליטית מסרב לעכל בפרשת הרפז הוא שבמקרה זה, ברק אינו האשם המרכזי. לא מקורב שלו זייף את המסמך. לא במגירה שלו שכב המסמך שלושה חודשים, בעודו מראה אותו לאלופים יריבי גלנט, אך לא לראש הממשלה או למבקר המדינה. לא הוא עיכב בשלושה ימים את העברת המסמך למשטרה, לאחר חשיפתו בערוץ 2. גם האמונה, שקנתה לה חסידים רבים במטכ"ל, לפיה סגן-אלוף במילואים בועז הרפז רק הוסיף לוגו מזויף למסמך אותנטי שנכתב בסביבת השר, אינה מקובלת על המשטרה והפרקליטות.

את כל הדברים הללו צפוי לקבוע, בסבירות גבוהה, הדו"ח המתמהמה של מבקר המדינה. חיבור טיוטת הדו"ח צריך היה להסתיים בספטמבר והדו"ח המלא תוכנן להתפרסם כשלושה חודשים אחר כך. זה כבר לא יקרה. בקצב המסתמן, הדו"ח הסופי יתפרסם אולי בפברואר, דווקא לקראת יום הולדתו השבעים של ברק. ייאמרו שם כמה דברים לא נעימים על שר הביטחון, אבל אין זה מפליא שהוא נשמע מאוד רגוע ביחס למסקנות.

ברק יודע, עוד מרגע הפרסום, שבעניין הספציפי של המסמך הוא יוצא נקי ואשכנזי הוא שצריך להזיע. זו הסיבה להופעתן של שתי כתבות התדמית על מצוקת הרמטכ"ל לשעבר בעיתוני סוף השבוע האחרון (מי אמר ש"ידיעות אחרונות" ו"מעריב" לא יכולים לעבוד בסינדיקציה כשצריך?). האסטרטגיה הנוכחית של אשכנזי היא קמפיין הדג: מנופף בדג שהעלה בחכתו בקאריביים ושותק כמו דג כשעולות השאלות הקשות על התנהגותו בפרשה. ברק אינו זקוק לכך משום שהרוח בפרשת הרפז נושבת בגבו, גם אם המבקר לא יאמץ לבסוף במלואו את תסריט הפוטש בקריה.

ברק העמיק באחרונה את עניינו בכלכלה. מחאת האוהלים של הקיץ החולף ריתקה אותו והעלתה אצלו רעיונות רבים, שהוא מציג בשמץ אירוניה עצמית, ביודעו שמגוריו במגדלי אקירוב פוסלים אותו בעיני מרבית הציבור מלדון בבעיה. אבל ברק גם מבין שהמקור האפשרי העיקרי לכיסוי דרישות המחאה הוא תקציב הביטחון שבאחריותו. לכן הוא מתנגש עם שר האוצר, יובל שטייניץ ומדבר בזכות הגדלת הגירעון. אבל מכיוון שראה בשלב מוקדם לאן הדברים מתגלגלים, הקפיא את יישום התוכנית הרב-שנתית של צה"ל בהמתנה להחלטות שייפלו. שינוי סדר היום הציבורי יחייב כנראה קיצוץ קטן בתקציב הביטחון, אבל אפשר לסמוך על השר והגנרלים שלו שימצאו תירוץ ודרך להחזיר לצבא את מה שיישלל ממנו.

אניגמה

שיחה עם ברק, אחרי שיבתו לפוליטיקה ב-2007, לעולם תתחיל בשאלה שלו "מה אתה חושב?" המופנית לבן שיחו. אחריה תבוא הרצאה ארוכה, אסוציאטיבית, מלומדת, שקשה מאוד לחזות מראש לאן תתגלגל. לרגעים הוא נשמע מרתק ומקורי יותר מכל פוליטיקאי ישראלי בן דורו. אבל ביציאה מהלשכה בקומה ה-14 של משרד הביטחון, קשה לעתים לראות למה בעצם התכוון. בעיני שונאיו ואוהדיו, ברק נותר אניגמה. אולי כך הוא רוצה להיות. אולי זה מה שמאפשר לו לשרוד.

עתידו הפוליטי לוט בערפל. סיכוייה של עצמאות לעבור את אחוז החסימה בבחירות הבאות, שכעת מסתמן כי יתקיימו כבר בשנה הבאה, נראים קלושים למדי. האם יסדיר לו נתניהו שריון אישי ברשימת הליכוד לכנסת הבאה? האם תצטרף הסיעה שלו כחטיבה לליכוד? התרחיש השני נשמע לא סביר, הוא ייתקל בהתנגדות עזה של ח"כי ליכוד שיצטרכו לגלוש מטה במורד הרשימה. בימין הקשה מתעבים אותו, אבל שום סקר לא בחן עד היום את מידת האהדה לברק בקרב חברי הליכוד.

אחרי נאום נתניהו באו"ם, ביום שישי שעבר, היה ברק ראשון המברכים. לשכתו מיהרה לדווח כי השר שיבח את ראש הממשלה על ש"פרש באופן מעמיק ומרשים את יסודות עמדתה של ישראל ושורשיה ההיסטוריים". ספק אם ברק היה נושא נאום כל כך נחוש ובלתי מתפשר, אבל השבחים מעידים כנראה על עוצמת הקשר (ומידת התלות) בינו לנתניהו. לעת עתה, כל הסימנים מעידים שברק רוצה להישאר בפוליטיקה גם לאחר הבחירות. לביתו הוא כבר עשה, בשנות ההפוגה שנטל מהפוליטיקה. או עשה בעצם לכמה בתים.

חרף רצונו העז, קשה לראות איך יישאר ברק שר הביטחון גם ביום הולדתו ה-71. ההערכה המקובלת במערכת הפוליטית (זו, כמובן, עשויה להשתנות לכאן ולכאן כמה פעמים) גורסת שאחרי הבחירות הבאות תוקם ממשלת אחדות. תפקיד שר הביטחון יישמר כנדוניה פוליטית לשותף מספר שתיים בקואליציה, לא למקורב נטול חיילים, מוערך ככל שיהיה. יצחק רבין, שמעון פרס ואריאל שרון אמנם חזרו לראשות הממשלה מהמדבר הפוליטי סמוך לגיל שבעים, אבל שלושתם נשענו על מפלגות גדולות. ברק יכול כנראה לצפות, לכל היותר, למעמד שר מקורב במטבחון של נתניהו, אם זה יזכה בבחירות הבאות. כרגע נראה סביר שייאלץ להיפרד מהלשכה בקריה. בכל מקרה מוקדם להספיד אותו. *




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 תראו את "הארץ"... לברק הם קוראים "חסר תומכים", אבל לדעתם למרצ יש דיוויזיות!  (לת) מודרניסט .
  • 21:26
  • 28.09.11

  •   אין לך חיים. מזיג
    • 09:19
    • 29.09.11

    כשכל היהודים ישבו אמש לשולחן החג ,מודרניסט היה חייב לרוץ למקלדת ולהגיב תגובות מטעם .הפעם זה בשליחותו של הגנרל חסר הגייסות.

  •   כבר שלוש שנים אני טוען שברק הוא המבוגר האחראי האחרון יאיר
    • 18:18
    • 29.09.11

    כנראה שההבנה הזו מתחילה לחלחל

  •   רק נשמת עבדים כמוך מגיב תגובות "מטעם", חמוד. כל אחת ב1.80  (לת) מודרניסט .
    • 00:42
    • 30.09.11

02 היה וישאר אדם חסר תועלת ותוחלת - חבל לבזבז עליו כתבות  (לת) ציון
  • 22:10
  • 28.09.11

03 The sooner he goes--the better  (לת) benny
  • 22:12
  • 28.09.11

04 arabic film nura
  • 22:41
  • 28.09.11

http://www.youtube.com/watch?v=ynKMCwqz2-0&feature=related

05 רבים מאלה שבגבם נשבה רוח גבית - לקו בדלקת ריאות  (לת) מפרש בודד מלבין באופק
  • 22:57
  • 28.09.11

06 ברק גרם יותר נזק למדינת ישראל ולעם ישראל מכל ראש ממשלה ושר אחר בהיסטוריה שלנו!  (לת) הרב דויד
  • 23:01
  • 28.09.11

  •   מי שגרם נזק למדינה הם לבני,פרץ וחבורת קדימה האובססיבים קדנציה קצרה של 3 שנים נזק ענק ל30 דורות  (לת) לבני הפתטית חדלת אישים וכישורים
    • 10:38
    • 30.09.11

  •   אריק שרון ושקרניהו גרמו נזק ענק אלפי נרצחים בפיגועים  (לת) שניכם טועים
    • 13:01
    • 01.10.11

07 מזל גדול שברק הוא שר הביטחון בעת הזו!  (לת) שלוּ נעלייכם
  • 23:11
  • 28.09.11

08 מושחת ורקוב  (לת) איש נתעב
  • 23:18
  • 28.09.11

  •   הדבר היחיד שהוא לא זה מושחת דווקא שי
    • 00:11
    • 29.09.11

    כמה שלא מנסים להדביק עליו מסמכים מזוייפים ומנקה פיליפינית, אין כמו השחיתות האמיתית, העשירה והאימתנית של קדימה (אולמרט, שרון, הירשזון, וכו') וש"ס (דרעי, בניזרי) כדי להמחיש מהי שחיתות אמיתית ומה זה סתם הצקות.

09 אהוד ברק השר הכי טוב בממשלה, אצביע עבור לכנסת הבאה  (לת) דן
  • 23:27
  • 28.09.11

10 גם בשמאל מתעבים אותו  (לת) שילך במהרה
  • 23:31
  • 28.09.11

11 בינתיים הוא הכי טוב. ואין בנמצא מישהו שיכול למלא את התפקיד הזה. אמיר
  • 23:35
  • 28.09.11

בכלל לא קראתי את גוף הכתבה, ולא מעוניין לקרוא את השטויות שאתם כותבים. אתם מתחילים להיות הזויים יותר ויותר. כאילו שאנחנו חיים בנסיכות מונקו או נסיכות ליכטנשטיין מוקפים בהרים עוטי שלג. בינתיים אנחנו מוקפים בדברים אחרים, פחות נעימים. אני כמעט בטוח שתצנזרו את התגובה הזאת. כי כאלה אתם. בזמן האחרון רואים רק מה שבא לכם לראות, יש לכם בראש מן תמונה דמיונית של משהו שלא קיים. אותי לימדו שהתקשורת משקפת את המציאות, ואילו אתם חיים במן מציאות מדומה, מן סוג של ריאליטי. טוב אני לא מאשים אתכם אתם רואים הרבה טלוויזיה ו מ מו ש פ ע י ם. עצוב מאוד אבל זה קורה גם לטובים ביותר. ואתם הייתם שם. הייתם טובים ביותר. ובייחוד המוסף של יום שישי שהיה כמו תנ"ך עבורי, והיום זה אוסף של ניירות שרק המקריות מפגישה ביניהם.

12 יום הולדתו של אהוד ברק תיקון טעות
  • 23:44
  • 28.09.11

עד כמה שאני זוכרת אהוד ברק נולד ב-12 בפברואר ולא כפי שכתבתם

13 רבותי כולכם טועים המסכם
  • 23:55
  • 28.09.11

תשאלו את ארי שביט

14 ברק צריך להיות שר הבטחון לנצח  (לת) מוטי
  • 23:58
  • 28.09.11

15 להספיד אותו? הסכנה הברורה ומידית הזו עוד תספיד את כולנו.  (לת) גיל
  • 23:59
  • 28.09.11

16 עמוס הראל, פסיכולוג קליני שי
  • 00:06
  • 29.09.11

מר. הראל, תגיד, אתה קרוא מחשבות? מניין לך ש-"[...]לא שקל ברק התפטרות"? מניין לך מה הייתה מדיניות הממשלה לולא ברק היה שם? ומניין לך היוהרה לשים מילים בפיו ולדבר בשמו? כך למשל, ברק דיבר על הצורך בהגדלת מסגרת התקציב באופן עקבי עוד לפני הבחירות כאסטרטגיה להתמודדות עם המשבר הכלכלי. לצבוע את זה עתה כניסיון "ציני" להגן על תקציב הבטחון (שרק הולך וקטן באחוזים לעומת האיומים שהולכים ונהיים מורכבים) הוא לא ציניות של ברק, אלא ציניות שלך, כעיתונאי שכמוני יכול לעשות גוגל ולראות שברק מדבר על הרחבת התקציב שנים לפני המחאה החברתית. ולסיום, מניין לך, חוזה עתידות שכמותך, מה הסיכויים של "העצמאות" לעבור את אחוז החסימה בבחירות הבאות? מה הבחירות מחר? מה שווים סקרים שמתבצעים היום בכלל? ולאור השינויים בשמאל עם כניסת יחימוביץ' לתפקיד יו"ר העבודה, ומי יודע מה יעלה בגורלה של לבני בקדימה, בכלל לא בטוח איזו מפלגה תצליח לתפוס את משבצת "מפלגת המרכז" האטרקטיבית בכל מע' בחירות. אני דווקא חושב שיש לעצמאות סיכוי לא רע להכנס אפילו עם יותר מנדטים משיש להם עכשיו. נו, מה, הדיעה שלי פחות מלומדת משלך? סתם, זה לא עיתונאות, זה חנטריש.

17 עמוס הראל, חוזה עתידות שי
  • 00:09
  • 29.09.11

מה זה החרטה הזה

18 אהוד ברק נולד ב-12 בפברואר  (לת) תיקון
  • 01:59
  • 29.09.11

19 אהוד ברק נולד ב-12 בפברואר ולא כפי שכתבתם  (לת) נועה
  • 02:02
  • 29.09.11

20 ביבי שפוט של ברק ,ביחסי נשלט שמתבטל ממפניו אסון לאומי
  • 02:39
  • 29.09.11

האויב של הידע אינו הבורות,אלא האשליה של ברק שהוא יודע והאשליה של ביבי שברק יודע אבל אנחנו ראינו את כל הקבלות הריקות של ברק

21 Barak loves luxury and money more than anything World B. Free
  • 03:02
  • 29.09.11

He thinks of imself as very smart while in reality he is not

22 אריק שרון היה ראש-הממשלה הגרוע ביותר, ברק גזען ומקומו מחוץ לחיים הציבוריים  (לת) 6 אתה טועה
  • 05:58
  • 29.09.11

23 אשרי המאמין  (לת) טוטו
  • 07:54
  • 29.09.11

24 נו קרוקדיל דנדי
  • 08:28
  • 29.09.11

איש בטחון רב עוצמה,אבל חושב מעצמו ומזלזל בזולת

25 ובכל זאת אני ישן טוב יותר כשנתניהו רה"מ וברק שר בטחון ולא פרץ/מופז/לבני ושאר קשקשנים רדודים  (לת) מסתבר שאין לנתניהו תחליף ומחליף ראוי
  • 08:38
  • 29.09.11

26 אני שקט כשברק שר הביטחון. דוד
  • 10:12
  • 29.09.11

אני שקט יותר כשברק שר הביטחון ולא אף אחד אחר מהפיגורות סביבו. אני אצביע לברק גם אם סקרים יגידו שהעצמאות לא עוברת אחוז החסימה. אסור לתת לסקרים להיות נבואה שמגשימה את עצמה.

27 הוא (בגיבוי פרס) האחראי לכך שבמשך שנתיים רימתה הממשלה את העולם בענין לשלום.  (לת) הרשלה
  • 10:28
  • 29.09.11

28 בקיצור מי שהצביע ברק בבחירות האחרונות קיבל את ביבי ולהקתו.אדון ברק תעשה טובה לעולם ותישאר במגדלים שלך.  (לת) איתי
  • 12:14
  • 29.09.11

29 אין אלטרנטיבה לביבי, לברק ולילברמן ברגע זה במדינתנו. השפוי האחרון
  • 15:11
  • 29.09.11

אני כותב זאת כאיש שמאל מובהק, שאינו טומן ראשו בחול ומתעלם מהימין העיקבי ומהתמיכה הגורפת בהתנחלויות בתוך העם הישראלי. שלושת אלה הם הטובים ביותר להוביל את עמינו בצוק העת הנוכחית, משום שידם איתנה על שקול הכוחות הפנימיים בישראל ונסיונם, קשיחותם ותקיפותם הן אלה שסוכרות את רצון המטורפים הפונדמנטליסטים לאחוז בסכין הרצח המאכלת, כל אימת שהשמאל שוחר השלום בישראל מתחזק (זו עובדה). ושומה על כולנו להזהר היום מטלטלות,בעיקר בתחום המחאה החברתית, שלמרות צדקתה הגורפת, היא מהווה איום ישיר על קיומנו. משום שהיא מיצרת אפשרות אשר בה שלושת הסוסים המנצחים, יוחלפו בידי אחרים, מנוסים פחות. וכך נמצא עצמינו מתחילים כביכול ב"הכרזות שלום אמיצות" ומיד לאחריהן שקועים במלחמות ומיתון כלכלי. היינו בסרט הזה.

30 ברק המדינאי הטוב ביותר בחבורה  (לת) ביטחון
  • 15:18
  • 29.09.11

31 ברק יודע לנתח את המציאות ולפעול בהתאם  (לת) קורא
  • 15:56
  • 29.09.11

32 המבוגר האחראי בבטחון - אני דווקא כן חלק מהגייסות שלו (למרות שהוא עדיין לא יודע זאת...)  (לת) ח.ב.
  • 21:44
  • 29.09.11

33 עמדת ברק ביחס לאיראן "מטרידה" רק מיעוט מבוטל. השאר יודעים את האמת: מודרניסט .
  • 00:41
  • 30.09.11

איראן מייצגת סיכון קיומי לישראל. נשק גרעיני בידיים איראניות הינו אסון עבורנו ועבור האיזור כולו. בגלל סיבות קלושות מזה יצאה ישראל למלחמות מנע - וצדקה. אין מי שלא מבין כל זאת, חוץ ממיעוט זעיר ופסיכי (המיוצג היטב ב"הארץ")שסבור שניתן "להרתיע" מופרעים דתיים שמשוכנעים שהאימאם הנסתר יעצור את היריחו 3 בדרך לטהראן, אם רק יצליחו להשמיד את תל אביב קודם...

34 בסיס הילתו של ברק פריך ואף מופרך. נכון, הוא אינטלגנט, אז מה? באותה נשימה הוא גם ד'גנרט מכת ברק
  • 02:13
  • 30.09.11

חלק ניכר מהערכותיו ותחזיותיו נשאה הרוח. המציאות תיעתעה וגיחכה רבים מדבריו אודות מה שצפוי להתרחש. שנית, זה לא בריא לדמוקרטיה וזה לא מוסרי שאדם נטול כל אחיזה ציבורית יהיה בתפקיד כה רב השפעה. שלישית, לברק אפס אינטלגנציה רגשית וזה חזות הכל בפוליטיקה. רביעית, הוא ציניקן וציניות היא דבר משחית שממאיס את הפוליטיקה ומרחיק את הציבור ממנה. חמישית, אם עיתונאים כל כך אוהבים אותו כבר-שיח שיקימו עימו איזשהו פרלמנט דמה בבית-קפה. מה אנחנו אשמים?

35 כתבה מטעם tel aviv
  • 06:33
  • 30.09.11

הכתב כותב מעם אהוד ברק כתבת תדמית . ולפי מסקנתו כנראה שגם לאהוד ברק יש מה לפחד ממסקנות מבקר המדינה. אהוד ברק לא עשה כלום במשך כל ישיבתו בממשלה ובכנסת אולי איש עם כישורים טכנים טובים (שעדין לא הוכחו) אבל עם כישורים אישיים חלשים מאוד שגורמים לו לעשות המון שגיאות .בקיצור עדיף שילך הביתה יחד עם ביבי נילי ושרה.

36 מישהו מאמין שחדל האישים נתניהו יצא לפעולה צבאית נגד איראן?שטויות נפיח
  • 07:23
  • 30.09.11

נתניהו משקיע מליונים בפרוייקט ההפצצה באיראן מקיים דיונים וישיבות תכופות וחיל האויר מתרגל הכל אבל הכל כדי שבבוא היום הוא יוכל להוכיח ש"עשה ימים כלילות ולא הזניח את הנושא".הפצצה לא תהיה.אולמרט תקף את הכור הסורי למרות התנגדותו של ברק(עפ'י האלוף בן ישראל)אבל אולמרט היה קליבר אחר מנתניהו וגם הוא לדעתי לא היה תוקף באיראן.

37 כתבה עייפה,מיחזור חומר ישן משולב בחנופה לברק ( הגם אתה עמוס?) מאכזב  (לת) מוריס
  • 07:41
  • 30.09.11

38 אחד שמדבר, אחד שחושב שיודע. כמו זוג שוטרים בבדיחה. ממשלת הימין בדיחה עצובה.  (לת) צבי
  • 07:42
  • 30.09.11

  •   אין דבר משמח אותי יותר מלדעת כמה עצוב לסמולנים הקיצונים והמתוסכלים. מצפה לכם הרבה שנות עצבות  (לת) הגיע הזמן שתתחילו להתרגל
    • 10:32
    • 30.09.11

39 ברק חיים קדמן
  • 08:44
  • 30.09.11

קראתי בעניין את המאמר והנאמר בו בזהירות אומנם, משקף למעשה דעת רבים בציבור, ברק אינו ראוי להיות נציג ציבור. האדם שנוהג להציב מועמדים חיוורים שלא יאפילו חלילה על "התרומה" שלו לביטחון, למדיניות, מוטב שיפרד מהחיים הציבוריים מהר ככל האפשר. עד עתה הוא הזיק לאורך כל הקריירה שלו כך באוגודונר במלחמת לבנון הראשונה, כרממטכל ברעיון האווילי להתנקש בחיי סדאם חוסיין, וכפוליטיקאי כושל שכל מענייניו מתבטאים בקידומו האישי, גם על חשבון האינטרסים של מדינת ישראל. אין ספק שהרפז הוא תרגיל הפוך על הפוך אישי שלו, לסלק את אשכנזי שהפופולריות של אשכנזי גרמה לו לטירוף ממש. גם ההתנפלות של מקורביו בערוץ 1 לאחרונה עם "גילויים חדשים כביכול", מעידה לאיזה פינה של יאוש האדם הזה שמעריך עצמו גאון דחק עצמו. אני מאוד מקווה שדו"ח המבקר ישים קץ לקריירה של האופורטוניסט הזה שאפילו על עגלת המחאה הוא מוכן לקפוץ, אולי המחאה תסדר לו את הפלטפורמה שהוא הרס במו ידיו.

40 כועסים על ברק מכיוון לא לא ניתן להם בקלות לרמוס /לחסל אותי באופן "המוכר והידוע" במקומותינו!  (לת) סובייקטיבי
  • 09:01
  • 30.09.11

41 לא לעולם חוסן ברקי-לנד בסופר-לנד של הלונה-פארק בפוליטיקה.  (לת) וללה לה לנד.
  • 09:34
  • 30.09.11

42 מי שיזם ועיצב את זוועות עופרת יצוקה והמרמרה וניסה לגלגל את האשמה על צה"ל,,, אשכנזי הציל לנו את צה"ל.  (לת) מרד מוצדק
  • 09:42
  • 30.09.11

43 ותראו לנו המלצה אחת של ברק שהפכה למהלך מוצלח של ביבי ?! ברק מתאים עצמו לנטיות הבוס, לא למציאות.  (לת) ביבי נבחר כדי לא לעשות שלום וברק מכר את עצמו ואותנו לביבי.
  • 09:45
  • 30.09.11

44 ברק נותר אניגמה, אגוז קשה לפיצוח... אהבתי את: "שר החוץ בפועל..." שלמה עצמוני
  • 11:16
  • 30.09.11

ועדיין נדמה שברק משפיע על נתניהו יותר משמשפיעה עליו חרדתו מאביגדור ליברמן; במיוחד אחרי מפגן הנטישה המשונה של שר החוץ בעצרת האו"ם בסוף השבוע שעבר. מדיניות החרם הבלתי רשמית שמפעילות ארצות הברית ואירופה כלפי ליברמן הפכו את ברק לשר החוץ בפועל של ישראל בחצי הכדור המערבי. עוצמתו של ברק נותרה גדולה, הרבה מעבר לכוחו הפוליטי הזעיר, בוודאי אם מוסיפים לשקלול את שליטתו ללא עוררין במערכת הביטחון. הגנרלים לא משתגעים אולי על השר הממונה (ועל איזה שר הם השתגעו?), אבל מאז נפרד לשלום מיריבו, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, מעמדו התחזק.

45 עכשיו גם לברק יש טוקבקיסטים בתשלום? גלעם
  • 11:41
  • 30.09.11

אני לא מכיר אדם אחד שתומך בהזוי הזה. יאללה, די כבר. אתה בן 71 עוד מעט, לך הביתה. אנשים בגילך נוסעים לטיולים ומנהלים אוספים. מה אתה רוצה מאיתנו? אין לך מפלגה, אף אחד לא רוצה אותך בכנסת ואתה למעשה רודף את המדינה עם השטויות שלך.

46 בקרוב נאמר- ברוך שפטרנו מעונשו של זה  (לת) ברל
  • 11:43
  • 30.09.11

47 שוב עמוס הראל= כתב החצר של ברק קורא אדוק
  • 11:53
  • 30.09.11

עמוס הראל מיחזר מידע מיושן אודות "פרשת הרפז", בהוסיפו מסקנות מרומזות לעיתים, ובוטות לעיתים, בעד ברק. עתה שב עמוס הראל ומייחצן את ברק. מזלו של "הארץ" הוא, שנותרו עיתונאים מקצועניים לענייני ביטחון בו, כאמיר אורן ואבי יששכארוב.

48 ברק נותר אניגמה, אגוז קשה לפיצוח... אהבתי את: "שר החוץ בפועל..."  (לת) שלמה עצמוני
  • 12:52
  • 30.09.11

  •   ליברמן כ"שר חוץ לענייני פנים " בעוד ברק "שר החוץ לענייני חוץ"! הקו המשווה
    • 20:47
    • 30.09.11

    כבר היה לנו תקדים ---- כחוץ פנים , בעוד פרופ' בן עמי כחוץ חוץ,

49 ברק שר הבטחון האופטימלי לעד ש.ו.
  • 04:46
  • 01.10.11

להזכירך. דיין קיבל רק 2 מנדטים .לא חבר לליכוד וזכה בשרות החוץ. שרון השיג 2 מנדטים בלבד, חבר לליכוד והפך לשר מוביל ולאחריו לשר הבטחון. אני לא רואה שום בעייה שביבי, בכל סיטואציה פוליטית שלא תיווצר, יתקשה להעניק לברק את תפקיד שר הבטחון. אם באמת לביבי ולחבריו בליכוד חשובה המדינה ובטחונה ולא הפוליטיקה הגרוטסקית שהביאה עלינו את לבנון ה-2 ותוצאותיה - מוטב שיפעילו מצפונם ולא תחתם ויבחרו פה אחד - ברק.

50 כל קואליציה שתקום, ימין או שמאל, חייבת להתעלות מעל לכל השיקולים הפוליטיים ולהעניק לברק את תיק הבטחון אם קיומה של המדינה ובטחונה יקרים לה  (לת) ברק מעל לכל שיקול פפוליטי
  • 05:01
  • 01.10.11

51 אין אף אחד עם אינטליגנציה כמו שלו בפוליטיקה הישראלית תומך ברק
  • 15:47
  • 01.10.11

אני רוצה להצטרף לתומכיו של ברק. רק מקורבי במשפחתי יודעים על אהדתי אליו ואולי עוד כמה אחרים. יכולים להכפיש אותו כמה שרוצים, ראו בכותרת שמתמצתת את רעיונותי והוא גם לא יודע כי אני בין תומכיו!

52 בלי קשר לכתבה -שיהיה לו מזל טוב אבי
  • 00:11
  • 02.10.11

ושיזכה לעוד שנים ארוכות בבריאות ובאושר

53 ברק מספיק לך ן לידיה
  • 14:51
  • 02.10.11

אין לא מה לעשות הכנסת

54 אני מתכוון לבחור בו. כרגע אין אדם טוב ממנו בממשלה  (לת) נדב
  • 13:28
  • 04.10.11

55 ברק אופטימי לכסאו בלבד חנן
  • 17:15
  • 05.10.11

דבוק בדבק נגרים לכסא, איך הוא איבד את הבושה?
ויש לו 3 עיתונאים שעושים לו העבודה המלקקת.

פרוייקטים מיוחדים