המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

בלי צרפתית או תובנות מדיניות יוסי גל הוא שגרירנו בפאריס

מברקיו כוללים תיאורים ציוריים של חיי היהודים ושל יופיה של אשת הרב, אך מעט מאוד מידע מדיני מועיל. כך מתנהלת אחת השגרירויות החשובות של ישראל

הכנסת ספר תורה לבית הכנסת הוא אחד הטקסים החגיגיים ביהדות, ומלווה לרוב בתהלוכה רבת רושם מבית תורם הספר עד ארון הקודש. לכן הופתעו רבים במשרד החוץ בירושלים כשבכירי הקהילה היהודית בפאריס, דיפלומטים וישראלים שחיים בבירת צרפת, הוזמנו לפני כשלושה חודשים לטקס כזה ברחוב רבלה 3.

המקום אינו משרת ארגון יהודי או את הרבנות הראשית של צרפת, הוא גם אינו אחד מבתי הכנסת הרבים בעיר האורות. בבניין שהוכנסו אליו שני ספרי התורה בשירה ובמחולות שוכנת שגרירות ישראל.

היוזמה להכנסת ספר התורה נולדה יותר משנה קודם לכן, כשראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בצרפת, האלוף בדימוס יוסי בן-חנן, הציע לשגריר אז, דניאל שק, לקיים את הטקס. בן-חנן אף הציע לתרום את חדר הישיבות של משלחת משרד הביטחון כדי לאחסן בו את ספרי התורה ולאפשר למעוניינים לקיים שם תפילות. שק, שהיה בשלהי כהונתו, הטיל וטו מנומס על הרעיון. "השגרירות היא מקום עבודה ואינה צריכה לשמש לפעילויות אחרות", אמר לבן-חנן, "בשביל תפילות ושיעורי תורה יש בתי כנסת".

נאומיו בצרפתית מוגבלים לחמש דקות בלבד. יוסי גל
נאומיו בצרפתית מוגבלים לחמש דקות בלבד. יוסי גל. צילום: טס שפלן

חלפו כמה חודשים, שק עזב את השגרירות ובן-חנן החליט לנסות שוב את מזלו - הפעם עם השגריר החדש יוסי גל. גל דווקא קפץ על ההצעה ואף הבהיר ליועץ המשפטי של משרד החוץ כי ספרי התורה הוכנסו על דעתו ובאישורו ושהם לא הוענקו במתנה, אלא הושאלו לשגרירות. גל גם התייצב בטקס ונשא נאום ברכה נלהב.

לפי הצעתו של בן-חנן, שני ספרי התורה הוצבו בארון מיוחד בחדר הישיבות של משלחתו בשגרירות. מפעם לפעם מתקיימות במקום תפילות ופעם בשבוע בא רב שמעביר שיעורי תורה למעוניינים. איש לא יודה בכך רשמית, אך בפועל נראה שהחדר הפך לבית כנסת ובית מדרש, מה שגרם לרבים בשגרירות ובמטה משרד החוץ בירושלים להרים גבה.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע ישירות אליכם

הטקס שנערך בשגרירות בפאריס חריג ביותר. באף נציגות ישראלית אחרת בחו"ל אין בית כנסת או בית מדרש, גם לא במדינות שאין בהן קהילה יהודית. במקרים ספורים אושרה הקמת מקווה לדיפלומטים ישראלים ששירתו עם משפחותיהם באפריקה או בדרום-מזרח אסיה. לדברי מקורות במשרד החוץ, הקמת בית הכנסת הלא-רשמי בשגרירות היא סימפטום להתנהלותו התמוהה של השגריר גל, שמכהן בתפקיד מאז נובמבר 2010.

ברח? הוברח?

גל, בן 61, הצטרף לשירות החוץ ב-1975 והיה בין היתר דובר שגרירות ישראל בוושינגטון, השגריר בהולנד וסמנכ"ל לענייני כלכלה במשרד. הוא גם היה ראש אגף העיתונות במשרד ראש הממשלה בתקופת אריאל שרון, ועזב אחרי חצי שנה.

שר החוץ אביגדור ליברמן מינה את גל באפריל 2009 למנכ"ל משרדו. המינוי התקבל בשביעות רצון על ידי עובדי המשרד, כי גל נתפש כדיפלומט ותיק ומקצועי, בשר מבשרם, ולא מינוי חיצוני שהצניח השר. ליברמן עצמו העביר במינוי מסר של הבעת אמון בדיפלומטים הישראלים.

עברה חצי שנה ובאוקטובר הגיש גל, במפתיע, את מועמדותו לתפקיד השגריר בפאריס. ההערכה הרווחת במשרד החוץ היתה שהוא חיפש דרך מילוט מתפקיד המנכ"ל, כי הבין שליברמן רואה את התפקיד ראייה הפוכה מזו שלו. אבל כיום נראה שההפך הוא הנכון: ליברמן לא רווה נחת מתפקודו של גל והחליט לדחוק אותו החוצה באלגנטיות ו"לשגרר" אותו לפאריס.

אביגדור ליברמן ועמיתו הצרפתי אלן ז'ופה
אביגדור ליברמן ועמיתו הצרפתי אלן ז'ופה. צילום: ארז ליכטפלד

חלש בשפה

מינוי גל לשגריר בפאריס עורר תמיהה גם משום שאינו שולט בצרפתית. בצרפת, אולי יותר מכל מדינה אחרת, השפה היא סמל לאומי ותרבותי. גם בקהילה הדיפלומטית, צרפתית היא שפה רשמית, שמנוסחות בה אמנות בינלאומיות ומסמכים רשמיים של האו"ם והאיחוד האירופי. "זה כמו לשלוח לוושינגטון או ללונדון אדם שאינו יודע אנגלית", אומר גורם במשרד החוץ.

ידיעת השפה הצרפתית על בוריה היא כלי עבודה חשוב לכל שגריר בצרפת. לנציג הבכיר של ישראל, שצריך להסביר תדיר את עמדות ישראל לדעת הקהל המקומית, זה כלי קריטי ממש. שגרירים ישראלים קודמים בפאריס, כמו אלי בר-נביא, נסים זווילי, יהודה לנקרי ודניאל שק, ידעו את השפה ברמה שאיפשרה להם לנהל שיחות מדיניות עם שר החוץ, להתראיין בשידור חי בטלוויזיה או להשתתף בסבב שאלות ותשובות עם סטודנטים. גל, לעומתם, בא לפאריס חמוש בצרפתית בסיסית בלבד. שיעורי צרפתית אינטנסיביים שלקח לפני שנכנס לתפקיד שיפרו רק במעט את שליטתו בשפה.

גורמים במשרד החוץ ובקהילה היהודית בצרפת מציינים, שהצרפתית המוגבלת של גל יצרה בעיה חמורה ביכולתה של השגרירות להעביר מסרים לציבור בצרפת. גל אינו מתראיין כמעט בטלוויזיה וברדיו ההמקומיים. נראה שאיש בשגרירות אינו ממלא את הוואקום שנוצר. סגן השגריר, סמי רוול, הוא דיפלומט מוכשר, אך אינו מעוניין בחשיפה תקשורתית. הדובר, ירון גמבורג, הוא דיפלומט זוטר יחסית, שגם הוא אינו שולט היטב בצרפתית. במצב שנוצר, מופיעים בתקשורת הצרפתית בעלי תפקידים לשעבר, דוגמת השגריר לשעבר אבי פזנר.

"השגריר בצרפת הוא לא רק נציג ישראל, אלא הוא גם דמות מפתח בקהילה היהודית", אמר בכיר ישראלי המעורה בנעשה בקהילה. "זה אדם שכל צרפת מכירה אותו, הוא בן בית באולפני הטלוויזיה והרדיו. בעיני הקהילה היהודית, כשישראל חוטפת ביקורת, השגריר צריך להופיע בתקשורת ולא רק להגן על ישראל, אלא להביא כבוד לקהילה. היום איש לא יודע מיהו השגריר הישראלי בצרפת. זה דבר חסר תקדים, שגורם מבוכה רבה לישראל וליהודי צרפת".

גל אמנם מקיים מפעם לפעם שיחות רקע עם עיתונאים, אך אלה גולשות במהרה לאנגלית. באירועים רשמיים ובכנסים הוא נואם בצרפתית נאום שאינו אורך יותר מחמש דקות, שאותו הוא קורא מן הכתב.

בלי מידע

המציאות המדינית שבה פועלים הדיפלומטים הישראלים בצרפת השתנתה דרמטית בשנתיים האחרונות. המתיחות בין פאריס לירושלים בעניין הפלסטיני גברה ושיאה היה הכינוי "שקרן" שהעניק הנשיא ניקולא סרקוזי לראש הממשלה בנימין נתניהו, בוועידה בעיר קאן.

סגנו של גל, רוול, תיאר את יחס הממשל הצרפתי לישראל במברק מסווג ששלח למשרד החוץ בירושלים בנובמבר האחרון. הוא ציטט בכיר צרפתי ששוחח עמו והדגיש שדבריו משקפים את הלכי הרוח הרווחים. "במשרד החוץ הצרפתי יש לישראל ידידים מעטים", ציטט רוול את הפקיד, "בקרב גורמים מרכזיים בצרפת שעוסקים במזרח התיכון יש ‘אובססיה ישראלית'. לא מדובר רק בחשיבה שהאינטרס הצרפתי הוא בהידוק הקשרים עם מדינות ערב, אלא בחיפוש כל הזדמנות להעביר ביקורת על ישראל".

על רקע זה מציינים בכירים במשרד החוץ שהבעיות בתפקוד השגריר גל אינן נגמרות בהסברה ודיפלומטיה ציבורית, הן גולשות גם למגעים המדיניים עם משרד החוץ הצרפתי וארמון האליזה בעניינים רגישים כמו היחסים עם הפלסטינים, תוכנית הגרעין האיראנית והמהפכות בעולם הערבי. לדבריהם, במברקים שמעביר גל לירושלים אין מידע מודיעיני ומדיני בכמות ובאיכות שמצופה מדיפלומט מנוסה שמשרת בצרפת - חברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם המעורבת עמוקות בסוגיות הנוגעות לישראל.

בכיר במשרד החוץ ציין שסגן השגריר והיועצת המדינית מעבירים דיווחים רבים ואיכותיים, אך בכירי הממשל בצרפת מדברים עם השגריר. "לא רואים מברקים של השגריר על שיחותיו עם הדרגים הבכירים", אמר הבכיר במשרד החוץ. כדוגמה נוספת, ציין הבכיר, במשרד החוץ עדיין מחכים שגל ייפגש עם המועמד המוביל לנשיאות צרפת, פרנסואה הולנד הסוציאליסט.

בלוגר?

אבל גל כן שולח למטה משרד החוץ מברקים אחרים - כאלה שתכניהם גרמו לדיפלומטים ישראלים מסוימים לחוש מבוכה ולאחרים לגחך. כמו הנוסע הוונציאני מרקו פולו או הספן הפורטוגלי פרננדו מגלן, משגר גל לירושלים את רשמיו ותגליותיו מצרפת.

ב-3 באוקטובר שלח מברק שכותרתו "ראש השנה תשע"ב - קהילת קודש פאריס" שבו תיאר את תפילת החג שהשתתף בה. אחרי תיאור היסטורי וארכיטקטוני של בית הכנסת הגדול "לה ויקטואר", סיפר על קבלת הפנים שזכה לה. "קולות השופר מבתי התפילה השונים התערבבו להם זה בזה וסלסולי החזנים בנוסחי ספרד השתלבו בקולות המקהלה המהוקצעת של בית הכנסת הגדול. העלייה לתורה ונשיאת הספר בהם התכבדתי זיכתה אותי בגילויי חום רבים", כתב השגריר. "וביציאה אל הרחוב הסואן - פאריס כמנהגה נוהגת, תנועה סואנת, חום בלתי מצוי של קיץ אינדיאני ובתי אוכל ומשתה עמוסים לעייפה".

לאחר מכן עבר השגריר לספר על ערב החג עם הרב הראשי של פאריס בבית הכנסת "אהבת שלום", ברובע ה-16: "כנהוג אצל אחינו הספרדים, ההתרגשות מגיעה לשיאה במהלך מכירת מצוות ‘מזמור לדוד של פתיחת ההיכל' - סגולה לפרנסה. את המצווה קונה אחד הגבירים בעד הסכום הפעוט של י"ב אלפי יורו. הרב הראשי בנאומו מתגאה, בפעם המי יודע כמה, ב'שגריר המרוקאי שלנו' המתפלל מתוך כוונה יתרה... ואני לא ידעתי כי אני כזה!"

שבוע אחר כך, ב-10 באוקטובר, תחת הכותרת "גלויה מפאריס", סיפר גל לשר החוץ ולסגנו, למנכ"ל המשרד ולמכותבים הבכירים האחרים על תפילת "כל נדרי" באולם הקונגרסים של פאריס. "תפילת היום הקדוש מלווה במקהלה ובמוסיקה... בתי הנלווית אלי לוחשת לי כל העת כי האירוע מזכיר לה כנסיית ענק בארה"ב ולא את כובד היום שהיא זוכרת מנעוריה", כתב השגריר, "את הדרך מהבית למקום התפילה אני עושה כמובן ברגל. בקשתי, שביום הזה לא ילוו אותי שתי מכוניות ואופנוע, כמו בכל תנועותי, מגיעה להכרעה עד לשולחנו של מפקד המשטרה וזה נענה לה בחוסר רצון".

גל, השגריר שכמו הפך לבלוגר, המשיך לתיאור מוצאי יום הכיפורים. "קור נוקב מלווה אותנו בדרכנו הביתה ליום שקט של חשבון נפש", כתב. "את תפילת ‘נעילה' אני עושה במלון ‘ג'ורג' החמישי'... עם בני הקהילה המרוקאית. ‘אדון הסליחות' מעורר בי געגוע עצום לבית הכנסת הקטן של אבי ז"ל בירושלים".

השגריר הישראלי, שגם אחרי חשיפות "ויקיליקס" לא חשש שמברקו יודלף, הכניס בו עקיצות לפוליטיקאים ישראלים. "ומשם אל תקיעת השופר ברובע ה-8 המפואר עם כל הידוענים בני דת משה... גם כאן אני מתכבד בקריאת התפילה לשלום מדינת ישראל... ביני לביני אני תוהה מה עלה בדעתו של מחבר התפילה כשכתב ‘ותן חוכמה לשריה ויועציה'".

גל המשיך בתיאורי הצבע מפאריס. "את השגרה המתישה שובר העושר התרבותי של העיר הזו: הגראן-פלה מציג את אוסף שטיין של ארבעת הגדולים - פיקאסו, מאטיס, סזאן ודגה. מרכז פומפידו מציג את ציוריו המאוחרים של מונק - הנורווגי העצור, והלובר את אוצרותיו של אלכסנדר מוקדון", כתב השגריר.

ב-12 בדצמבר יצא גל לביקור בעיר טולוז וגם את חוויותיו שם לא חסך מראשי משרד החוץ. "הסיבה המביאה אותי לעיר היא ארוחת הערב השנתית של התורמים הבכירים למגבית, שמתקיימת בבניין הקזינו המפואר", כתב, "הרב המקומי ורעייתו המצודדת מסבירים לי כי עמלו כל היום על הכשרת המטבח".

גל גם מספר על "הספר שממלא את לילותיו", מאת הפילוסוף ברנאר אנרי-לוי, שעוסק במלחמת האזרחים בלוב. "בפגישותי אתו בטרקלין מלון ‘בריסטול' מכירים המלצרים את המשקה המיוחד שלו - חצי כוס לימון ירוק סחוט, קוקה קולה, וקרח", כתב השגריר. "חולצותיו נעדרות הצווארון, המגוהצות למשעי, פתוחות תמיד עד מרכז החזה, ושערו השופע מוסיפים להילה האופפת את האיש".

השגריר סיכם את ביקורו בטולוז וסיפר על הטיסה חזרה לפאריס. "טיסת אייר-פראנס 6119 מלאה", כתב, "שלא כעמיתיהם בחברת התעופה הישראלית, כאן עושים ‘כבוד' לשגריר הישראלי ולפני שאני שוקע בתרדמת עייפות אני מגלה שהושיבוני בשורה הראשונה".

"שגרה"

משגרירות ישראל בפאריס נמסר בתגובה, ש"לשגרירות אין בית כנסת. ב-2011 נתרמו שני ספרי תורה למשלחת משרד הביטחון בפאריס על ידי נציגי הקהילה היהודית. הספרים ניתנו לשגרירות בהשאלה והם ממוקמים בחדר ישיבות של משלחת משרד הביטחון. ספרי התורה הוקדשו לזכרם של יוני נתניהו ואילן רמון. הספרים התקבלו בשגרירות לאחר התייעצות עם הגורמים הרלוונטיים.

"השגריר וצוות השגרירות מקיימים עשרות פגישות מדיניות כמעשה שבשגרה עם גורמי הממשל, משרד החוץ והמערכת המדינית הצרפתית. דיווחים לעשרות על פגישות אלה נשלחים למשרד החוץ. בדיווח האמור על נסיעה קצרה לטולוז דיווח השגריר על הפגישות שקיים, גם זאת כבשגרה בביקורים הרבים לערי שדה כמרסיי, ליון, ניס, שטרסבורג ואחרות.

"(ה)שגרירות מקיימת פעילות יומיומית מול כלי התקשורת באמצעות מסיבות עיתונאים, ראיונות ותדרוכים. מאמרים של השגריר התפרסמו בעיתונים המובילים בצרפת. במהלך 2011 השגריר קיים פגישות מערכת במספר ניכר עם כלי התקשורת המובילים, ובנוסף קוימו ראיונות ותדרוכים רבים על ידי צוות השגרירות: השגריר, הציר, הדובר ויועצי התרבות וההסברה. לשגרירות קשרי עבודה מצוינים עם ראשי הקהילה על כל זרמיה וארגוניה, כמו גם עם גורמי הכלכלה, המדע, התרבות, התיירות וכו'".

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הפניה לטור של דורון רוזנבלום מינוי בזוי
  • 07:05
  • 13.01.12

http://www.haaretz.co.il/1.1615596

  •   יוסי גל הוא אחד הדיפלומטים המבריקים של ישראל: עצוב לקרוא את זה מישהו שעצוב לו
    • 00:48
    • 14.01.12

    ברור כשמש שיש כאן סגירת חשבון עם יוסי גל, והחשבון אינו מתייחס לפאריס. קריאת הרשימה גרמה לי להתכווץ בצער ובמבוכה. זה לא הוגן. מאוד לא הוגן לשפד כך דיפלומט רהוט, מוכשר ומסור. יכול להיות שהצרפתית שלו איננה מבריקה. סו פאקינג וואט? האם שורת השגרירים שלנו שהפליאו בצרפתיותם בנוסח הרובע ה-16 הצילו את הדימוי הישראלי בצרפת? הרי האובססיה האנטי ישראלית של משרד החוץ הצרפתי היא נגע צרפתי פנימי. אולי מוטב לשלוח שגריר שיודע להשיב בחדרי חדרים, גם אם אינו מתראיין? אבל העיקר הוא הרישעות האינהרנטית של פקידי משרד החוץ, שנועצים פגיון חד בחברם לעבודה. ברור שהאשמות והרכילאות באות מתוככי משרד החוץ. מה מרוויח פקיד שעולב בחברו כך? רק הוא יודע מדוע. הגיע הזמן לשים לתופעה הזו קץ.

  •   איך העברית של שגריר צרפת בישראל ?  (לת) בוזג-לו
    • 11:54
    • 14.01.12

  •   למה צריך להתפשר? למה לא לשלוח דובר צרפתית וגם שגריר מוכשר??? חסר כאלה?  (לת) מישהו שכועס
    • 12:38
    • 14.01.12

  •   בראיה סוביקטיבית מתקבל על הדעת שעצוב לך. ג' זה ג'ובים
    • 14:08
    • 14.01.12

    הקורא הממוצע בוחן בפרספקטיבה רחבה את כל סדרת המנויים של שר החוץ (עצמו )ושגריריו, כמו גם את רוב המינויים הפסולים של הממשלה הזאת ומסיק את מסקנותיו, לדאבון לבך.

  •   זה מבריק, זה? זה ביזיון. שישלחו אותו לזימבבואה ויביאו אחד שדובר צרפתית  (לת) מגחך
    • 14:59
    • 14.01.12

  •   כבוד השגריר-איך יש לך כל כך הרבה זמן לכתוב כל כך הרבה טוקבקים שמשבחים אותך? אה, שכחתי שצרפתית אתה לא דובר, אז אין לך הרבה עבודה שם  (לת) מישהו עוד יותר עצוב
    • 15:09
    • 14.01.12

  •   אבל גם בזימבבואה צריך צרפתית...  (לת) שיר
    • 19:29
    • 14.01.12

  •   מסכימה איתך לחלוטין  (לת) אביטל
    • 20:21
    • 15.01.12

  •   אפילו רוזנבלום לא היה הוזה מינוי הזוי כזה.  (לת) ספק
    • 13:38
    • 16.01.12

  •   שגריר מוערך מאוד סיגל
    • 14:20
    • 16.01.12

    סכימה עם כל מילה, כמי שגרה בצרפת אני יודעת שהשגריר הרבה יותר מוערך מקודמו בתפקיד ע"י הקהילה היהודית, הוא איש חם חכם ואהוד מאוד. הציטוטים של המברקים הם ללא כל ספק ממידע פנימי של אחד הדיפלומטים במשרד החוץ שיש לו גישה למברקים שכאלו.
    פשוט עצוב שמתעסקים בשטויות ובביקורות לא ענייניות במקום לפרסם כתבות מועילות ומעניינות

02 Diplomat .....HAZOI  (לת) someone
  • 07:49
  • 13.01.12

03 מביך  (לת) יבגני בוסקילה
  • 07:52
  • 13.01.12

04 זה מה שקורה ששולחים פעם שגריר נאמן לעמו ולמולדתו  (לת) דניאל ונ טורה
  • 09:47
  • 13.01.12

05 שטויות אמיר
  • 12:17
  • 13.01.12

יוסי גל הוא איש משכמו ומעלה! - ואם אין בית כנסת לשליחי המשרד החו"ל - זוהיא תקלה של המשרד! - אנו יהודים - אנשי ת"א/עיתון הארץ היקרים . . .
תפסיקו לתקוף ולחפש אנשים ישרים !
לכו לשלום עכשיו - תבדקו אותם . . .

  •   יוסי גל אולי משכמו ומעלה אבל הוא לא משרת בשגרירות במונגוליה! בפריז יש יותר ממאה בתי כנסת שבהם הוא וחבריו יכולים להתפלל וללמוד תורה כאוות נפשם  (לת) מונגולי
    • 13:34
    • 13.01.12

  •   נראה אותך וכל ה"יהודים" כמוך משלמים על שטויות כאלה מכיסכם.. אפי
    • 18:15
    • 13.01.12

    איפה שיש דת = יש פשיעה וגזל..
    אנשים דתיים הם פחות מוסריים.
    מעניין כמה בתי כנסת היו נשארים כאן אם הולכים לשם היו צריכים לשלם דמי מנוי.. חבורה של חרד"לים צבועים..
    תגובה זו נכתבה בערב שבת.

  •   זה משרד החוץ, לא משרד הדתות. שגריר שהולך לביכ"נ, לא עושה עבודתו.  (לת) דוד
    • 18:39
    • 13.01.12

  •   לפי הלוגיקה שלך כל החילונים טיפשים, הכללות עלי לא מקובלות  (לת) חילוני
    • 09:52
    • 14.01.12

  •   בהעדר דיפלומטיה ברמה ראויה, שיכניסו ספרי תורה לשגרירויות, - כך לפחות אולי אלוהים יעזור...  (לת) J. Baptiste Poquelin
    • 12:13
    • 14.01.12

  •   אפשר לצחוק - כל הכבוד לחוש ההומור !!!  (לת) מוני יקים אנטיציוני
    • 12:54
    • 19.01.12

06 גמבורג זוטר?? אורן
  • 12:20
  • 13.01.12

מר רביד לא מכיר את הנפשות הפועלות

07 שטויות מיכל
  • 13:17
  • 13.01.12

יוסי גל הוא דיפלומט בכיר ביותר ובעל תרומה משמעותית לשירות החוץ הישראלי. משרד החוץ הוא פשוט קן של צרעות שבו אנשים היושבים איתך בשגרירות (בכיר במשרד החוץ) מנסים להגדיל את כוחם על ידי השמצת האחר.

08 יוסי גל מטובי אנשי משרד החוץ - דני שק תתבייש  (לת) אפריקה
  • 13:21
  • 13.01.12

  •   "מטובי אנשי משרד החוץ"??? אלוהים אדירים, כבר אפשר להחזיר לשם את דוד לוי. הוא לפחות ידע צרפתית  (לת) נגעל
    • 15:01
    • 14.01.12

  •   מה הקשר לדני שק??? הןא עשה כאן עבודה מצויינת  (לת) אלה
    • 18:39
    • 14.01.12

  •   דני שק זה לא השגריר הקודם? ארי
    • 09:30
    • 15.01.12

    להתבייש על מה? הוא מינה אותו?

  •   השאלה היא מאיפה בכלל למטקבקים יש מושג? מקריאת עיתונים?!! דיפלומט
    • 11:11
    • 16.01.12

    לטוב או לרע אין לכם מושג אם הוא שגריר טוב או רע. שגריר יכול לעשות עשר הרצאות ביום ושמונה ראיונות בתקשורת. באותה מידה הוא יכול להיות מעולה או לא מעולה. אם כל מה שכל המטקבקים יודעים מקריאה בעיתונים אז כל הדיון החופשי פה לא שווה יותר מנפיחה של אחת משישים מליון הכבשים בניו זילנד.

09 צרות עין! אורית
  • 15:29
  • 13.01.12

כל משרד החוץ הוא קן צרעות אחד גדול.
יוסי גל הוא דיפלומט בכיר, רציני ותורם מאוד ובכלל לא כפי שהוצג בכתבה האווילית הזו....

10 תתביישו נעמה
  • 16:48
  • 13.01.12

פשוט בזיון, בושה וחרפה. מעבר להיותו איש משכמו ומעלה יוסי גל הוא דיפלומט בכיר עם שנים של נסיון!
חורה שבזה אתם מתעסקים..
אני לא רואה שום פסול בדיווחים גם ציוריים מהשטח. במיוחד כשזה לא בא על חשבון עבודה רצופה ועמוסה.
מונגוליה שמונגוליה, אין איש מתאים יותר לתפקיד.
תמצאו לכם משהו אחר להתעסק בו!!!

  •   לא רק משכמו ומעלה פסבדו נים
    • 22:34
    • 13.01.12

    אלא גם איש עבודה, אשר מעבר ל"עבודה רצופה ועמודה" גם מתפקד כטוקבקיסט מרשים, המשבח את עצמו...

  •   האמת כואבת. מזיג
    • 00:04
    • 14.01.12

    למרות הכאב שכתבה זו מסבה לאנשים הקרובים לשגריר,יש לזכור שהוא השגריר הביא זאת על עצמו בשעה שהציע עצמו להיות השגריר בצרפת למרות יכולותיו הדלות.היה יכול להסתפק בשגרירות ספרד או בלגיה.

  •   אני שמח שאורית, מיכל ונעמה חושבות אותו הדבר, בערך באותו הזמן, ובאותו הניסוח. נס קרה לו לשגריר! אזוב שבקיר
    • 06:32
    • 14.01.12

    התיחמון שבתגובות האלה רק מוריד את קרנו של השגריר...

  •   אנחנו מתביישים שהשגריר שלנו במדינה שהיא חברה במועצת הביטחון, לא יודע את השפה הרשמית על בוריה. אנחנו אכן מאד מתביישים.  (לת) דיפלומט בכיר במשרד הדתות האוזבקי
    • 07:13
    • 14.01.12

11 ולחדשות הטובות פערטל עוף
  • 17:53
  • 13.01.12

נכון לעכשיו הוא לא הסתבך בשום שערוריית מין
וגם לא העליב באופן בוטה נציג של מדינה אחרת - וזה הרבה מאוד ביחס למה שנעשה נפוץ במשראד החוצני שלנו. אז הוא לא יודע צרפתית. BIG DEAL. למה מה קרה? שגריר צרפת בישראל יודע עברית? אה, הוא דווקא יודע? נו, טוב. שיהיה.

  •   עדיין לא, אבל אם 'אשתו המצודדת' של איזה מקומי תרצה... ביד
    • 23:09
    • 13.01.12

    אז מי יודע.

    לדעתי כשרונו הספרותי מבוזבז באיגרות הדיפלומטיות. שיכתוב ספר, או לפחות בלוג. יש לו עין טובה (רק שירחיב על אותן 'מצודדות').

  •   הוא גם לא אוכל צפרדעים  (לת) וואו
    • 23:23
    • 13.01.12

  •   תגידו, יוסי גל הוא לא במקרה קרוב משפחה של יואב טוקר?  (לת) יואב, חזור הביתה.
    • 07:15
    • 14.01.12

12 אנשי משרד החוץ לא ברמה כזו גבוהה  (לת) לא כצעקתה
  • 17:54
  • 13.01.12

13 אם "הארץ" יחשוד באמא תרזה שהיא אינה שמאלנית קיצונית, גם היא תוצג על ידכם כזונת רחוב וספקית סמים  (לת) קורא נלהב של "הארץ"
  • 17:55
  • 13.01.12

14 כמה נמוך אתם מוכנים לרדת כדי לפגוע בליברמן? כבר הגעתם לבור תחתיות  (לת) ע.
  • 18:00
  • 13.01.12

15 I guess the man is from the wrong side of the political map...That is his sin.  (לת) Right-winger
  • 18:03
  • 13.01.12

16 הכתבה מביישת בעיקר את הכתב ואת עיתון הארץ שבחרו להשתלח באדם שכל חייו שרת במסירות את המדינה  (לת) נעמי
  • 18:04
  • 13.01.12

17 חייבים לאחד כוחות ולסלק את ליברמן  (לת) רונית
  • 18:06
  • 13.01.12

18 What a shameful pile of garbage Marco
  • 18:07
  • 13.01.12

I don't know that man and the criticism might have merits. This scribble however, sounds like it was ordered by someone who was looking for an eager "journalist" to serve as a hit man to the ambassador. This is tabloid journalism in the full definition of the concept. Shame!

19 עוד אחת מהשגיו המרשימים ביותר של שר החוץ ירום הודו, ליברמן  (לת) ציניקן
  • 18:09
  • 13.01.12

20 עצוב n
  • 18:11
  • 13.01.12

עצוב לראות איך אנשי המשרד יושבים ומאכילים את ברק רביד והעיקר...נקמה. ראינו את האנשים יושבים בבית קפה בתל אביב ומאכילים את העיתונאי ומכתיבים לו מברקים...כדאי שישימו לב שגם בתל- אביב אפשר לראות אנשי משרד בכירים יורדים לרמה נמוכה שכזו- בושה!!!!

21 השגרירים נמדדים על מספר המברקים שהם מוציאים ולא על התוכן. גם כך איש אינו טורח לקרא אותם. שגרירנו
  • 18:18
  • 13.01.12

טוב שהם מתפרסמים, לפחות מישהו טורח אולי לקרא אותם.

22 כל ה"מגיבים מטעם" הנ"ל - תרגעו. אף אחד לא יפטר אותו. ליברמן לא מפטר על סיבה כמו חוסר כישורים או אי-התאמה. רק על אי-נאמנות לליברמן.  (לת) פרנסואה
  • 18:23
  • 13.01.12

23 כמה שגרירים בישראל מדברים עברית? פרובינציאלים עלוב פרובינציאלים עלובים
  • 18:23
  • 13.01.12

כמה שמאלני וסמרטוטי להתבכיין ששגריר בצרפת לא מדבר צרפתית. שיקפצו לי הצרפתים. השפה הבינלאומית היחידה היא אנגלית.

24 עוד הברקה מבית מדרשו של ליברמן  (לת) חילוני חרד
  • 18:29
  • 13.01.12

25 A pleurer... service diplomatique que ne comprend meme pas ses fautes citoyen
  • 18:38
  • 13.01.12

פשוט בושה! מתנהל משרד חוץ שלא מבין אפילו את הטעויות שלו. מתבייש להיות אזרח ישראלי מיום ליום!

26 מעניין מי הדליף את תכתובתיו של גל.  (לת) ולמה...
  • 18:39
  • 13.01.12

27 ברור כבר מהפיסקה הראשונה שגם לו היה השגריר הדיפלומט הטוב ביותר אי פעם - לא היה סולח לו הכתב את האקט האיום והנורא של הכנסת ספר תורה, שאלוהים ישמור, לבניין השגרירות. מתי תפסיקו להביא מאמרים פוליטיים במסווה דיווח? אף אחד כבר לא מאמין לאף מילה.... מודרניסט .
  • 18:41
  • 13.01.12

ברור כבר מהפיסקה הראשונה שגם לו היה השגריר הדיפלומט הטוב ביותר אי פעם - לא היה סולח לו הכתב את האקט האיום והנורא של הכנסת ספר תורה, שאלוהים ישמור, לבניין השגרירות. מתי תפסיקו להביא מאמרים פוליטיים במסווה דיווח? אף אחד כבר לא מאמין לאף מילה....

  •   כמובן, תגובה עניינית לטענות בכתבה, גם בעניין הזה, אין. צפוי ועלוב  (לת) אחד
    • 21:56
    • 13.01.12

  •   לא ברור למה אתה ממשיך לקרוא כל יום את כל הכתבות. אה, כן, זו העבודה שלך  (לת) חגי
    • 08:20
    • 14.01.12

  •   ל"אחד" - תגובתי העניינית היא שמדובר בזריקת בוץ מצד כתב שלא מבין את התחום שהוא מסקר, המונעת מסיבות פוליטיות גרידא. לא נראה לך ענייני? זה כי אתה אנאלפבית. ול"חגי" נאמר - בניגוד לנשמות עבדים כמוך, מעולם לא קיבלתי תגמול כלשהו על טוקבק. תמשיך לטעון זאת בפומבי, ותחווה על בשרך למה שונה חוק הדיבה - אני לא צריך להוכיח ששקריך גרמו לי נזק כדי שיפסקו 300 אלף ש"ח, פשוט כי אתה שקרן. נכון שקרן? יופי, שקרן. לך לקרן החדשה, דחף את חרטומך לעכוזם, אולי תקבל לירה-שתיים על שקריך. ולמה אני כותב? כדי למנוע מהקוראים התמימים להתבלבל מהסילופים, העיוותים והעיקומים שמופיעים באתר הזה יום יום בשירות אידאולוגיה מאוסה המקובלת על מיעוט זעיר, ומתוך נסיון נואש להציל את שרידי השמאל מהתבוסה החרוצה, הניצחת, אשר מצפה להם בקלפי. צריך שמישהו יאמר את האמת. אבל מאיפה תבין? הרי עבורך, "חגי", השקר הוא דרך חיים ואידאולוגיה (: נהנית? יופי. תגיב שוב על תגובותי! מודרניסט .
    • 13:33
    • 14.01.12

    ל"אחד" - תגובתי העניינית היא שמדובר בזריקת בוץ מצד כתב שלא מבין את התחום שהוא מסקר, המונעת מסיבות פוליטיות גרידא. לא נראה לך ענייני? זה כי אתה אנאלפבית. ול"חגי" נאמר - בניגוד לנשמות עבדים כמוך, מעולם לא קיבלתי תגמול כלשהו על טוקבק. תמשיך לטעון זאת בפומבי, ותחווה על בשרך למה שונה חוק הדיבה - אני לא צריך להוכיח ששקריך גרמו לי נזק כדי שיפסקו 300 אלף ש"ח, פשוט כי אתה שקרן. נכון שקרן? יופי, שקרן. לך לקרן החדשה, דחף את חרטומך לעכוזם, אולי תקבל לירה-שתיים על שקריך. ולמה אני כותב? כדי למנוע מהקוראים התמימים להתבלבל מהסילופים, העיוותים והעיקומים שמופיעים באתר הזה יום יום בשירות אידאולוגיה מאוסה המקובלת על מיעוט זעיר, ומתוך נסיון נואש להציל את שרידי השמאל מהתבוסה החרוצה, הניצחת, אשר מצפה להם בקלפי. צריך שמישהו יאמר את האמת. אבל מאיפה תבין? הרי עבורך, "חגי", השקר הוא דרך חיים ואידאולוגיה (: נהנית? יופי. תגיב שוב על תגובותי!

  •   למודרניסט: אפילו משמעות המושג אנאלפבית קשה לך. לא היה זמין גידופון אחר? ולעניין עצמו: יש טענות לגבי גל בתחום עשה לא עשה. אלה טענות ענייניות. אם הן נכונות, כל החרטוט שלך הוא, כמו שהוא תמיד: חרטוט, וכמובן גס רוח ומסית.  (לת) אחד
    • 09:43
    • 15.01.12

28 זה שהוא לא יודע צרפתית זה לא אמור להיות בעיה. כבר היה לנו שר חוץ (דויד לוי) ושגריר בלונדון (צבי חפץ) שאינם דוברים מילה באנגלית.  (לת) סתם אחד anmizrahi@gmail.com
  • 18:47
  • 13.01.12

29 פתרון התעלומה : ליברמן במילא מתכנן מלחמה על צרפת השנה, אז לא חשוב מי השגריר בני
  • 18:49
  • 13.01.12

כיוון שאירופה (למעט רוסיה) הוגדרה כאויב ע"י שר החוץ רפה השכל של מדינת ישראל, אין טעם להשקיע ביחסים איתם... ונראה שליברמן הגאון הבין שכדאי להתחיל את החזית האירופאית עם צרפת עקב הרמה שהם הפגינו במלחמה האחרונה שלהם (מלחמת העולם ה II )
ביביליברמן: לאט ובהתמדה נחרב את המדינה

  •   אתה טועה בניתוח. ליברמן, וממשלת ישראל בכלל, מייחלים3 פעמים ביום לנצחונה של מרין לה-פן בבחירות הקרובות, כדי שאפשר יהיה לעשות עמם ברית-מצורעים.  (לת) קסנופוביה אהובתי
    • 09:37
    • 14.01.12

30 השגריר יהודי ממוצא מרוקאי. מזיג
  • 18:49
  • 13.01.12

אמרתם ממוצא מרוקאי,אמרתם הכל.ואידך זיל וגמור.

31 השגריר זקוק לחונך לצרפתית , כתבי וולטייר , ויקטור הוגו וסרטי בריג'ט ברדו אלכסנדר
  • 18:49
  • 13.01.12

ולכן עליו לקבל שלוש שנים נוספות בתפקיד.
החונך? סליחה חונכת : מדאם ברוני -סרקוזי היא פוליגלוטית ידועה .

32 שגרירנו בפריז מ-עמך
  • 18:52
  • 13.01.12

אין חדש תחת השמש. הבושה בכל שגריריותינו בעולם. כל המשרות משמשות כבונוסים לפקידים ואינן ענייניות. ו/או "חבר מביא חבר". משהו טוב לא יכול לצאת מזה.

33 Cherchez la femme ציון
  • 18:56
  • 13.01.12

בקרוב היא תמונה לשגרירה בבריסל וכך יוסי גל יוכל להתפנות ולהתפייט בפני אשת חיקו. אולי אז הוא יתפנה לעסוק בתפקיד לשמו נשלח לפריז ואולי אפילו יחזק את הצרפתית המגומגמת שלו.

34 מה מפריע לכם ספר תורה בשגרירות? אהוד 27
  • 18:58
  • 13.01.12

אני אדם חילוני שלא שומר שבת אבל כיהודי אני שמח שהכניסו בשגרירות צרפת ספר תורה. ובקשר לשגריר אם הוא 40 שנה במשרד החוץ אז הוא למד דבר או שתיים בחיים, אז מה דעתכם לתת לו לעבוד...

  •   אומר לך מה מפריע: כל זמן שפדיחות נוסח שס וישראל ביתנו מתרחשות בחצר האחורית שלנו, אפשר עוד איכשהו בקושי לחיות עם זה. כשהפדיחות האלו מגיעות לחלון הראווה של ישראל בעולם, הרבה הרבה ישראלים שהיו רוצים לראות את ישראל נאורה ומתקדמת, לא יודעים איפה לקבור את עצמם מרוב בושה, ובצדק רב. יניב
    • 20:25
    • 14.01.12

    חוץ מזה, תהיה בטוח שאם הנ"ל היה שגריר שמבצע את מה שתפקידו דורש (ואם אפשר קצת מעבר לכך, ואם אפשר על הצד הטוב ביותר), אף אחד לא היה שם לב לכן ספר תורה -לא ספר תורה.
    אבל כששגריר לא מתממשק עם המדינה החשובה מאוד אליה הוא נשלח, ובצמוד לזה מתחיל להתעסק שם בענייני פולחן דתי ואמונות תפלות, ועוד בבירת החילוניות וההשכלה של המערב, זה מציב מול העיניים של כולם את המדרון הבדלני-פונדמנטליסטי בו המדינה הזו מתדרדרת בהתלהבות הולכת וגוברת בשנים האחרונות.
    ויש עוד כמה ישראלים שזה מאוד מאוד מאוד חורה להם.

35 תוצרת קודמו אבי בן יעקב
  • 19:01
  • 13.01.12

הכתבה כנראה ניזונה מתסכול קודמו שלא נחשב ראוי להמשיך כשגריר או כמנכ"ל משרד החוץ או למלא תפקיד בכיר במשרד בשובו ארצה למרות רצונו
חבל השגריר גל , ישר הגון משתדל ומייצג נאמנה את ישראל
האם משום צבעו הכהה או מוצאו הדביקו לו כתבה ברוח מעוז
שבת שלום מהגולה הצרפתית

  •   לידיעתך-לקודמו הוצעה שנה נוספת והוא סרב מורדכי
    • 18:43
    • 14.01.12

    ויש מספיק אנשים במשרד החוץ שישמחו להדליף תכתובת כזו אז כמו שאומרים אצלנו "אוסקוט"

  •   מסורת של הכפשות הדדיות במשרד החוץ תתבייש
    • 20:02
    • 20.01.12

    ודני שק ממשיך את המסורת. תתבייש

36 מה שר החוץ בראשות ליברמן מתקשה ליצור קשרים עם החוץ?! כאילו שהמינוי ההזוי הוא הבדיחה היחידה ששר החוץ עשה מאז כניסתו לתפקיד,חבל שהבדיחה בסוף על חשבוננו.  (לת) רפובליקת בננות
  • 19:16
  • 13.01.12

37 השגריר לא יודע צרפתית, הדובר לא יודע צרפתית יוסי
  • 19:23
  • 13.01.12

בדיחה.

  •   פאר לה וו פראנסה? ביד
    • 23:11
    • 13.01.12

    לפחות שידבר במבטא, כמו יואב טוקר (למה לא בחרו בו? הרי ממילא הוא בילה שם 40-60 שנה).

38 רובשגרירנו בארופה מרמה ירודה ומסבים בושה לקהילות היהודיות. ללא ידע בשפה בתרבות במנהגים בהופעה בציבור  (לת) עני
  • 19:39
  • 13.01.12

39 השגריר גל איש יקר ומקצוען בחסד עליון ! די להשמצות המכוערות
  • 20:04
  • 13.01.12

הלוואי שיהיו עוד אנשים כמותו בשירות החוץ

  •   איזו תגובה מוגזמת ונלעגת. לא בחסד עליון ולא נעליים - חטפת ביקורת לגיטימית, אדון שגריר - להתמודד, להפנים ולהפיק לקחים, במקום לשבת על האינטרנט ולהציף את האתר בתגובות מטעם עצמך!  (לת) סתם אחד
    • 11:34
    • 14.01.12

  •   למה להפיק לקחים אם אפשר לטקבק שטויות  (לת) מימי
    • 18:47
    • 14.01.12

40 ספר תורה בשגרירות ישראל?! צלם בהיכל! תגיד, תנ"ך קטנצ'יק, מהשבעה בכותל, יד שניה מצנחן, הארץ מרשה להכניס לקודש הקודשים של שירות החוץ? אינפיניטי
  • 20:12
  • 13.01.12

לדעתי בן חנן עלה כאן על רעיון מהפכני בתבונתו: במקום פוסטרים סריי טעם של משרד התיירות (עם המשתמטת הידועה) להציב ספר תורה פתוח, נגיש ומרשים בכל שגרירות. וואו. זאת תרבות. שאפו.

41 מכיר את השגריר גל באופן אישי ,איש נהדר ויוצא דופן דן ארנון
  • 20:13
  • 13.01.12

חבל לי מאוד שהכתבה שלילית.

42 חבל דוד
  • 20:29
  • 13.01.12

מתוך הכרות אישית כאיש משרד החוץ לשעבר,יוסי בחור טוב אבל ודאי לא דמות לשגריר ישראל בצרפת.בחור מלא חשיבות עצמית,איש שיחה נעים ותו לא...כנראה ליברמן מחפש דרך לנפנף אותו ואחת השיטות המקובלות במנהל היא לבעוט אותך למעלה כדי שתכשל....לכן חבל על האדם.

43 השגריר בשבדיה מדבר שבדית? ובפיליפינים? ובסלובניה? כתבה דבילית
  • 20:42
  • 13.01.12

למה דווקא צרפת? כי יש לה ניחוח רומנטי והצרפתים מתעקשים על צרפתית? אה, ברור, בגלל שליברמן מינה אותו. אז גם אין לו "תובנות מדיניות". מה זה משנה שהוא דיפלומט בכיר. עיתון השמאל בפשיטת רגל מתמשכת.

  •   צרפת היא צרפת. מזיג
    • 23:50
    • 13.01.12

    צרפת היא מדינה חשובה מאוד בכל הנוגע לדיפלומטיה.בעבר הייתה אפילו עוד יותר חשובה וכל הדיפלומטים דיברו צרפתית.לצרפת באופן היסטורי יש קשרים טובים בכל העולם עם כל העמים והדתות ומכאן חשיבותה.אפילו האמריקאים משתמשים לפעמים בקשרים של הצרפתים.מה לעשות והצרפתים מתעקשים לדבר צרפתית כבר שלשת אלפים שנה?

  •   כל מילה בסלע  (לת) תומכת
    • 04:04
    • 14.01.12

  •   You are missing a point. Reconsider.  (לת) AvnerA
    • 09:18
    • 14.01.12

  •   יש סיבה נוספת, חשובה, מדוע הוא חייב לדבר צרפתית בצרפת עידו
    • 11:39
    • 14.01.12

    בצרפת, השפה המדובר על ידי הקהילה הדיפלומטית, היא צרפתית. בזמן מפגשים וקבלות פנים, כולם מדברים בפריס צרפתית, כך שאם אתה לא יודע את השפה, אתה למעשה מועל בתפקידך. כך גם בדרום אמריקה, ובאמריקה הלטינית בכלולתה: שם כולם מדברים ספרדית, וללא השפה אתה לא הולך לשום מקום. בכל יתר המדינות שהזכרת - סלובניה, פיליפינים, או גם בישראל - השפה הדיפלומטית היא אנגלית, וכמעט איש מן הדיפלומטים לא טורח/מסוגל ללמוד את שפת המקום בזמן שהותו הלא ארוכה במדינה.

44 פשששש...תותח אמיתי לילי
  • 21:00
  • 13.01.12

ואני זוכרת את שגרירות ישראל בפריז בשנות התשעים....גם אז זה היה קרקס האבסורד

45 שגריר צרפת בישראל לא דובר עברית . לא מבין מה הבעיה ? גם אצלנו השפה היא התרבות. רוברט
  • 21:07
  • 13.01.12

למעט בעיתון הארץ שרואה כל דבר יהודי עברי כגלותי ובזוי . בצרפת היו שולחים עיתון כלכך אנטי פטריוטי להיות קומוניקט של כמה קיקיונים הזויים.

46 מביך. אין מילה נוספת תיטיב לתאר את התחושה.  (לת) עובדת משרד החוץ
  • 21:12
  • 13.01.12

47 אף אחד לא מוכן לדבר עם ליברמן אז הוא מזמין כתבות על שגרירים!!! פתטי!  (לת) רונן
  • 21:13
  • 13.01.12

48 שלום עלייכם היה נהנה מהכתבה הזאת. אבסורדים כאלה מוצאם בעיירה היהודית. צווייגר
  • 21:14
  • 13.01.12

כיצד מדינה כישראל המותקפת במערב בגלים של אנטישמיות מכל הסוגים ובכל הרבדים החברתיים, בימין, בשמאל ובאקדמיה מרשה לעצמה לשגר אנשים שאינם מתאימים לתפקידם משום בחינה? טביעת האצבעות הפרטאצ'יות של ליברמן מכתימה מדינה שלמה בסגנון הכיבוי הצופי של חיל הנחתים האמריקאי.

49 העיקר נוסע בשורה הראשונה באיירפראנס  (לת) דיילת מתמידה
  • 21:44
  • 13.01.12

50 אחלה שגריר נקרעתי מצחוק,אגב,היום בישלנו קדרת כבש בערמוני מים משו משו  (לת) השף רונן
  • 21:44
  • 13.01.12

51 יוסי גל,כבוד.  (לת) אורי גונן
  • 21:45
  • 13.01.12

52 התנהגות עלובה כמו השר העלוב מרביץ הילדים מהשטחים  (לת) Gm
  • 21:49
  • 13.01.12

53 מזכיר קצת את המערכון על טוקר והלפרין  (לת) החמישיה הקאמרית
  • 21:50
  • 13.01.12

54 בן חנן לא סבל פעם מכמה בעיות?  (לת) זה אותו בן חנן?
  • 22:03
  • 13.01.12

55 ככה אנו נראים דני
  • 22:18
  • 13.01.12

כמו חברה עסקית בחול עם סניף גדול בצרפת בלי מנהל נכון שזה לא יכול להיות אבל למה שזה יהיה אכפת למדינה אגב ברצינות לא מוכרחים שגרירות פעילה בכל מקום אבל אז יש לנהוג כמו סינגפור שיש לה רק 18 שגרירויות בעולם

56 אלו השמצות בעלמא של קנאים, וחבל. Moises
  • 22:36
  • 13.01.12

מברקים עם ניתוחים מודיעיניים ומדיניים נשלחים ברמת סיווג גבוהה ביותר, לכן מקורותיכם הבכירים לא יכלו לחשוף אותם בפני הכתב.
תיאורים ציוריים של חיי הקהילה היהודית גם הם חלק מהענין, שהרי שגריר הוא גם נציגנו לקהילה היהודית בפזורה.
יוסי גל הוא איש חכם וצנוע, מכיר אותו אישית מתקופת שירותו בהולנד.

57 למרבה המזל בקרוב יגיע לפריז דיפלומט משכמו ומעלה, דובר צרפתית על בוריה.  (לת) בהצלחה
  • 22:37
  • 13.01.12

58 על זה צריכה ליפול ממשלה. כל כך מביך
  • 22:46
  • 13.01.12

ככה עובדת כל המדינה.
בשיטת האלברטים.
אתם מכירים את האלברטים?


בושה
ממש מביך.

59 ברור לכל מי שקורא את הכתבה שרביד סוגר כאן חשבון אישי עם גל.  (לת) קוהלת
  • 23:15
  • 13.01.12

60 לא נורא, גם הצרפתים כבר לא כל כך שולטים בשפתם  (לת) צרפתי
  • 23:18
  • 13.01.12

61 תוגבה ל-32, ובכלל ירון גמבורג
  • 23:36
  • 13.01.12

שלום יוסי,
אני ירון גמבורג, דובר השגרירות בפריס. העיתונאי כתב כי אני לא "שולט היטב" בצרפתית. אני לא יודע על סמך מה ברק רביד כתב את זה. הוא וודאי לא ניהל איתי שיחה בצרפתית כדי לבדוק.
נכון, צרפתית איננה שפת האם שלי. אבל אני שולט מספיק טוב כדי להתראיין לטלויזיה ולרדיו בצרפתית. אני גם מנהל מזה שנה וחצי בלוג אישי בצרפתית, אתה מוזמן לבקר: www.yarongamburg.blogspot.com
אני לא מתכוון להתייחס לכל "העובדות" שהוצגו בכתבה. אני רק מציע לך ולכל הגולשים לקחת אותן בערבון מוגבל.
בברכה,
ירון גמבורג

  •   אוהבים אותך ירון.  (לת) ציונה
    • 12:20
    • 15.01.12

  •   ירון ש ב
    • 03:22
    • 16.01.12

    מכיר את ירון מתקופת עבודתו בלוס אנגלס אחד הדיפלומטים מהמוצלחים שהיו ובאמת עבדו בשביל מדינת ישראל
    לא כמו הבוסים שלו ועובדים אחרים מהקונסוליה שכל זמנם נוצל למצוא מיליונר ישראלי מקומי שיתן להם עבודה

62 פשוט עצוב לראות במה מתעסק עיתון הארץ.. אחד
  • 00:09
  • 14.01.12

פשוט עצוב לראות במה מתעסק עיתון הארץ.. כתבה לא עניינית על סף הרכילותית ובעיקר משרתת כל מיני אנשים קטנים לסגירת חשבונות ועוד הרבה פחות מזה את המוניטין של הארץ.
עושה רושם שמדובר בדיפולמט מנוסה ומסור. אם זה כל מה שמצאו על מנת "ללכלך" עליו אחרי עשרות שנים של שירות במשרד החוץ, אז כנראה שבאמת מדובר בבן אדם רציני.
תחשבו על זה!

63 ידיעת השפה הצרפתית הדיפלומט
  • 00:33
  • 14.01.12

מר רביד, צרפתית הנה שפה בה מנוסחות אמנות בינלאומיות בלה..בלה.. מה אנחנו במאה ה 17? לפחות אל תמציא המצאות שיפגעו באמינות הדיווח המביש שלך, כולם יודעים שהיום השפה בה מנוסחות האמנות היא אנגלית
ולגבי המברקים שהודלפו לך? חבל שאתה, מי שמסקר את משרד החוץ לא יודע כי דיפלומט נמדד במעשיו ולא בדיווחיו

64 אם הוא כזה דיפלומט ותיק ומקצועי, איך זה שהוא מפשל בגדול הפעם? זו התנהלות שמתאימה לחבר מרכז ליכוד ולא דיפלומט מקצועי  (לת) הסיפור מוזר
  • 01:23
  • 14.01.12

65 צרפתית היא לא שבדית או סלובנית Palmoni
  • 02:34
  • 14.01.12

צרפתית היא לא שבדית או סלובנית. המעמד של צרפת ושפתה באירגונים הבינלאומיים והרגישות של הצרפתים לנושא השפה (על רקע התגברות האנגלית כמובן) גורמים לכך שלא יעלה על הדעת שגריר ישראל בפריז שאינו שולט טוב בצרפתית. לערבים יש גדודי נציגים בצרפת (ביחוד לארצות המגרב) השולטים בצרפתית ברמת שפת אם. המצב הנוכחי בלתי נסבל ובלי ספק יגרום להידרדרות נוספת במעמד ישראל לא רק בצרפת אלא באירופה.

66 if all this is true lili
  • 02:37
  • 14.01.12

then we need a new ambassador to France

67 הוא חייב לכתוב ספר  (לת) כתיבה ספרותית
  • 02:45
  • 14.01.12

68 הארץ עיתון לבן, קשה לו לראות אדם מצליח - בשחור ד"ר מעוז
  • 04:59
  • 14.01.12

הארץ, עיתון לערבים בעברית.

69 משר חוץ מכה ילדים מורשע, מה אתם מצפים? טניה
  • 06:27
  • 14.01.12

ליברמן יעשה הכול לדרדר את יחסי החוץ של ישראל...

70 כואב לכם שמרוקאי מתקדם בחיים פנחס
  • 06:47
  • 14.01.12

ראיתי את כל "ההצלחןת" הגדולות של השיכנוזים

71 שיחבור ללפיד. נראה שכמו טומי גולת הכותרת שלו היא סיפרי מסע תיירות.  (לת) ביזיון
  • 07:37
  • 14.01.12

72 אסון עם הדיפלומאטים העילגים שלנו! גלי יוסף
  • 07:48
  • 14.01.12

במשה"ח שלנו טרם הפנימו את העובדה ששפה היא מדיום התקשורות הבסיסי והחשוב ביותר והנה נציגנו בצרפת אינו דובר את שפת המקום. בישראל יש מאות אלפים דוברי צרפתית כשפת אם ומשרד החוץ מצא דווקא אדם נעדר יכולות תקשורת כמייצגנו במדינת מפתח זאת. ממילא דואגת הממשלה לנידוי בינ"ל של ישראל, לפחות אפשר היה לשלוח לפאריס דובר צרפתית ולא ברברן חובב בתי כנסת.

73 מילא השגריר, אבל הדובר לא יודע צרפתית?  (לת) וווט
  • 07:48
  • 14.01.12

74 העדר קשר בין יכולות האיש ודרישות התפקיד מתקיים הן אצל אדונו-שר החוץ,בדיוק כמו אצל שאר מינויי הביבי.סער בחינוך מתאים יותר?בקליטה מתאימה יותר? בתיירות מתאים יותר? פשיסט כראש וועדת חוקה מתאים יותר? וכן הלאה. אין להם בימין אנשים ראויים. גם לא הגברדיה המטייחת הזקנה .  (לת) מינוי בפריס=חושף את ערוות הימין=הטובים והמוכשרים אינם עימם.הם ברחו.רובם
  • 07:51
  • 14.01.12

  •   נכון רק שהמנוי עובר את מסננת השמאל של הארץ רק אז יהיה השגריר מתאים , כמו כרמי גילון אורה נמיר ניסים זבילי בר נביא מנויהם של שר חוץ כושל בן עמי כל אלה היה להם תובנות של פוליטיקאים ולא של דיפלומטים הקשר שלהם לתפקיד היה פנקס המפלגה מורשת מפאי הארורה לתגמל את עושי רצונה  (לת) דני אזולאי
    • 22:54
    • 14.01.12

75 כל מערכת החוץ על נספחיה הכלכליים/מסחריים על הפנים! יצואן מיואש
  • 08:19
  • 14.01.12

כל יצואן קטן/בינוני אשר נזקק לשירותיהם של הנספחים המסחריים ברחבי העולם יודע שאין לו על מי לסמוך אלא על עצמו ועל עצמו בלבד...
כל המערכת (כולל תמ"ת) מנוהלת באופן כושל וקפקאי...

אז אולי טוב שיכניסו ספרי תורה לשגרירויות, - אולי אלוהים יעזור לי.

  •   היכן התאחדות התעשיינים זאב
    • 21:56
    • 18.01.12

    בעבר הועברו הצעות להתאחדות התעשיינים לפעולה בדרך של תלונה לשרי התמת על תפקוד לקוי של העומד בראש מינהל סחר חוץ, אך העומדים בראשה מעדיפים לשמור על פוליטיקלי קורקט. ומי שסובל זה היצואן שראוי לטיפול הפרט ולא לטיפול מערכתי שאינו מוביל לשום מקום, אלא ממסיבה למסיבה.

  •   מה הקשר? הסרחון הוא במשרד החוץ והוא פנימי. שרגא
    • 20:06
    • 20.01.12

    הלוואי שמשרד החוץ יעבוד עם מטרות ויעדים ברורים ותכניות עבודה סדורות כמו החברים במשרד התמ"ת. היצוא עולה ומערך הנספחים עושה עבודה מצויינת.

76 הערכה לשגריר אלה
  • 08:46
  • 14.01.12

יוסי גל הוא איש משכמו ומעלה. מיום שחרורו כחייל סדיר בצהל הוא משרת במסירות ובמקצועיות את המדינה דרך משרד החוץ. כהונתו כשגריר ישראל בהולנד עברה ללא דופי וזכתה רק לשבח. יוסי אינו איש דתי אך מכבד את הדת והמאמינים. מה פסול בכך?
מחלוקותיו עם ליברמן והחלטתו שלא להמשיך ולעבוד בצמוד אליו, רק נותנות לו נקודות זכות ומאירות אותו באור שפוי.

77 למאמר יש ריח של סגירת חשבונות יעקב
  • 08:57
  • 14.01.12

השגריר לא חייב לדבר את שפת המדינה שבה הוא מכהן.
עבודתו של שגריר לא נמדדת בבקיאותו בשפה.
ופרט לזה המאמר יורד נמוך ולרכילות ואינו מתאים לעיתון רציני.

78 חבל על המיסים שאנחנו משלמים יהודה
  • 09:06
  • 14.01.12

עוד מינוי מגוחך של ליברמן ועוד על חשבון משלם המיסים הישראלי

79 לצרפת עם נשיא ליצן מגיע שגריר ליצן  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 09:09
  • 14.01.12

80 גם השגריר היוצא בגרמניה לא ידע גרמנית כלל כלי עבודה חשוב בארץ זו טיטו
  • 10:02
  • 14.01.12

זאת ועוד בשנים האחרונות שולח משרד התמ"ת נציגים למרכז המסחרי בברלין בלי ידיעה כלל של השפה הגרמנית, שהוא אלף בית במדינה זו שבה האנגלית היא לא נשלטת ברמה סבירה או שכלל לו, בארץ בעלת הכלכלה השלישית בגודלה בעולם וחשובה מאוד מסחרית לישראל. בושה בושה בושה

  •   וגם זה היה בזיון  (לת) יגאל
    • 17:33
    • 14.01.12

  •   לצערי גם סגן השגריר שהוא נספח התרבות והעיתונאות בארגנטינה בקושי יודע ספרדית, דבר הגורם למבוכה רבה ולי אישית לבושה כישראלית  (לת) אלפחורסית
    • 22:17
    • 14.01.12

  •   אבל לפניו היה שגריר פרימור שדיבר גרמנית רהוטה אבל דיבר את שפת אדוניו השמאלני (בלייזר של פרס ) והשמיץ את הממשלה שכהנה בישראל מעל כל במה , כל שגרירי השמאל תחת ממשלת ימין פשעו וחטאו לשולחיהם  (לת) דני אזולאי
    • 22:45
    • 14.01.12

81 המינוי דווקא מאוד ראוי לנו - כשיחזור נושיב אותו בראש האוטובוס  (לת) יורק מבית שמש
  • 10:06
  • 14.01.12

82 הבינוניות אינה מחלה, אולם היא מותרות כאשר מדובר במדינה נצורה חלבניק
  • 10:22
  • 14.01.12

עם נורמלי, שפוי, ממנה את העפרונות הכי מחודדים בקלמר לתפקידים ייצוגיים בארצות בעלות משקל בזירה הבינלאומית.

83 ככה זה כשיש פרוטקציה נוקי
  • 10:54
  • 14.01.12

בושה שהוא לא יודע צרפתית. ובושה ששלחו אותו להיות שגריר בצרפת.

84 נראה שגל חושב ש"שגריר" זה שירותי דרך?! יוסי ארן
  • 11:30
  • 14.01.12

אחרת לא ברור אם בא לעשות עבודה דיפלומטית או לטייל ברחבי פאריס.

85 בהולנד יוסי גל היה משכמו ומעלה עמית
  • 12:05
  • 14.01.12

אדם יקר ובעל יכולת מוכחת ביצרית קשרים ובהדיפת לשונות רעות, שפעלו בתקשורת במרץ רב כדי לקשור מזימות אפלות כביכול להתרסקות מטוס אל-על באמסטרדם. אכן, חבל שהוא אינו דובר צרפתית על בוריה והדבר היה מסייע ללא ספק לשיפור תדמיתנו שם. עם זאת שומני שלהטוטי שפה לא יועילו אם המדיניות שלנו אינה תואמת את ההשקפה הצרפתית. ואת המדיניות לא קובע השגריר, כידוע.

86 יוסי גל שגריר הזוי היפרוש לפנסיה דחוף מספיק עושה לנו נזק בפריס !!!  (לת) כרמיאלי
  • 13:54
  • 14.01.12

87 הגחכה של כל סממן מזרחי עוז
  • 14:12
  • 14.01.12

טוב נו נכתב במיטב המסורת העיתונאית הלבנה. כי אם השגריר בפולין היה פוצח במעט יידישקייט זה היה מובן מאליו אבל בית כנסת מרוקאי שמזכיר את בית אבא ממישהו שמייצג את מדינת ישראל זה כבר מוגזם לאליטות הישנות.....היה כל כך ברור שהכתבה תגלוש לפסים עדתים.

88 שני ספרי התורה נתרמו או הושאלו? קשה לשגרירות לדייק?
  • 15:18
  • 14.01.12

ספר תורה הוא שי יקר למדי, עלותו, בררתי עם סופר סת"ם ירושלמי, בין שמונים למאה אלף ש"ח. מקומו של ספר תורה הוא בבית הכנסת, שם קוראים בו. חדר ישיבות של משלחת משרד הבטחון אינו ישיבה ולא בית מדרש וגם לא מוזיאון יודאיקה. איך עלה בדעתו של הנספח בן חנן, איש עתיר זכויות אך גם מטורף לא קטן (זה הוא שפתח באש על שוטרי תנועה בחשד שהם מחבלים), להפוך את חדר הישיבות שלו בשגרירות לבית כנסת? ומדוע השגריר, יליד מרוקו ודיפלומט מקצועי שאינו שולט בצרפתית, התיר זאת?

89 אופי ויופי יצחק
  • 15:50
  • 14.01.12

כמיויופיע מי שמכיר קצת ת׳קהילה בצרפת אל מול הרושם שעולה כיום מארצנו אז לא יזיק קצת צביון מסורתי מה שבוודאי עדיף על צביונו של בן אלישר זל והצרפתית של עובדיה סופר ....

90 האם יש סיבה לכך שתגובתי לא פורסמה? עמית
  • 16:56
  • 14.01.12

בלית ברירה נאלצתי לכתוב לברק רביד את הדברים הבאים:
---------------------------------------------------------------------
אני מתגורר בהולנד והכרתי את יוסי גל בעת היותו שגריר ישראל כאן, כשהייתי כתב ידיעות אחרונות ומעריב במדינה זו
יוסי היה מעורה ונגיש בחיי היומיום כאן בצורה יוצאת מו הכלל, דבר שסייע ללא ספק בזמן שהתקשורת המקומית (והישראלית!) חיפשו הוכחות מתחת לאדמה, כדי לאשש את השמועות בדבר קונספירציות מאחרי התרסקות מטוס אל-על
יוסי ידע לתעל את החששות הללו לאפיקים חיוביים ובכך תרם ללא שיעור לתדמית המדינה בהולנד
אני משוכנע שאילו היה דובר צרפתית היה הדבר משפר את תדמית ישראל שם. אולם לא על השפה לבדה מתנהלת המדיניות
את המדיניות קובעת הממשלה ושר החוץ, ואם זו מרגיזה את הצרפתים, שום תעלול ריטורי בצרפתית רהוטה לא יועיל ולו במאומה
חבל שדברים מסוג זה לא באו לביטוי בכתבתך וחבל לפגוע באופן כה בוטה ביוסי גל, שהוא אדם יקר ללא ספק
כדי להסיר חשש מלבך: אני אינני ממוצא מרוקאי ואין לי כל קשר אתו כבר למעלה מתריסר שנים

91 וזה עוד היה מנכ"ל משרד החוץ, ממש הזוי  (לת) רועי
  • 17:06
  • 14.01.12

92 כל עוד לא נשרפה השגרירות והשגריר לא מת מהתכף לב במלון עם 2 זונות קטינות הכל טרה ז'ולי!.  (לת) מיכאל גורדוס
  • 18:12
  • 14.01.12

93 דניאל שק היה גרוע יותר דורון
  • 18:34
  • 14.01.12

אך נדמה שהוא מדבר מתוך ברק רביד. הידים ידי ברק רביד אך הקול קול דניאל.

94 הדובר אינו כותב את הבלוג לבדו עובדת לשעבר
  • 18:44
  • 14.01.12

לא יפה להשוויץ סתם

95 רבין דיבר אנגלית עילגת, ללבני בתחילת תקופתה כהונתה כשרת חוץ הייתה שפה דלה ועילגת, והחשוב ביותר רבים מהדיפלומטים הצרפתיים הם דוברי צרפתית בלבד  (לת) היו שקדמו לו
  • 19:18
  • 14.01.12

96 הבנה לנפש השגריר
  • 19:26
  • 14.01.12

"במשרד החוץ-הצרפתי יש לישראל "ידידים-מעטים"....
אז בשביל מה לו צפרתית?

97 תפקיד השגריר בימינו מיוצתר לחלוטין בכל מקום. יוסי גל אינו אשם בכך. הכתבה משמיצה אותו ברשעות הלבלר של ליברמן ברק אפילו לא היה בפאריס כדי לבדוק מה קורב והסתמך על שונאיו במשרד החוץ. לעומת גל שיק היה אפס לא עשה כלום. לפחות יוסי גל אינו מבלה בנשפי הוללות כמו השגריר אלי ברנבי . מה רע שהכניסו שני ספרי תורה לבניין השגרירות? בלי התורה היכן היית היום ברק? לא היית מדבר עברית בכלל. גם למלך היה ספר תורה. בניין השגרירות כבר נשרף פעם אחת.  (לת) אחד מפאריס
  • 20:40
  • 14.01.12

98 מה אתם מתפלאים? גם אותי בעטו למעלה ליפן בן שיטרית (נב"ש)
  • 21:06
  • 14.01.12

בעקבות דו"ח מבקר המדינה מ- 2006 עלי ועל עלילותי "בעטה" אותי ציפי לבני לשגרירות יפן. זאת בלי כל רקע מדיני או שליטה באנגלית. ותראו איזה עבודה טובה אני עושה. אז מה אתם רוצים מיוסי גל?
תקראו בלינק ותבינו.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3267351,00.html

  •   מסתבר שבמשרד החוץ קיננה מחלה גם לפני איווט. אלא שהוא לא הביא מזור לפציינט בלשון המעטה  (לת) ד"ר דוליטל
    • 01:38
    • 15.01.12

99 כל זה בגלל שהכניס ספר תורה לשגרירות? יענקל
  • 21:21
  • 14.01.12

תאכלו את הלב.

100 הכתבה הרדןדה הזו עם השמצות בגובה הביצים מראה רק שמשרד החוץ שבוי עדיין בידי מאפיה שמאלנית שעובדיה מרעילים כל פעם את האויר נגד השר ונגד הימין תאלצו לחכות עוד שנים רבות כי הימין ישךוט עוד שנים רבות כי במשרד החוץ אין דבר כזה חבר מביא חבר זה לא בייניש ושות'  (לת) דני אזולאי (כן מרוקאי וימני גאה)
  • 21:27
  • 14.01.12

  •   מה בדיוק מקור גאוותך? שולה ראולה
    • 08:16
    • 15.01.12

    זה שאתה מרוקאי או זה שאתה ימני ? ומה עניין שמאלנות לכתבה נגד דיפלומט? אנשים רדודים כמוך רואים בכל דבר שלא מוצא חן בעיניהם משהו שקשור לשמאל . זה בדיוק כמו הערבים שכל בעיה בה הם נתקלים מאשימים את ישראל. אבל מה הפלא הרי מוצאך משם.

  •   תתביישי לך גזענית שכמותך! אביטל
    • 20:29
    • 15.01.12

    מאחלת לך אך מעט מרמת הרדידות של הנכבד! לאדון יש קבלות של למעלה משלושים שנה בשירות הדיפלומטי, ואת? מי את ? סתם אחת...בלוגרית שמתחבאת מאחורי מקלדת... אבוי לנו ולעמנו שהנך חלק ממנו..

101 לפי אותו הגיון כל השגרירם שמינה השמאל ברוסיה סין סקנדינביה אסיה לא דיברו את שפת המקום אלה רק את שפת המפלגה וזה היספיק כדי להיות שגריר אז תפסיק לבלבל לנו את המוח עם הצביעות האם לכאמי גילון היו תובנות דיפלומטיות ? שפה ?? כדי להישלח לדנמרק , נשלח כפרס על הפאשלה של רצח רבין  (לת) דודו ארז
  • 21:38
  • 14.01.12

102 בהרהור נוסף, ומצד שני: מאידך גיסא -
  • 22:07
  • 14.01.12

כלום אין זה תפקידו של השגריר להפוך את היוצרות המעציבות של "אין",
לגייס ולרכוש ידידים ודווקא במשרד החוץ הצרפתי, שזה המקום האידיאלי עבור כל מדינה ועם , ובמיוחד ישראל במצבה, ושנית - לגייס ידידים טובים ומועילים להבנת עמדת -ישראל, ומה לעשות, בשביל זה, דווקא צריך לדעת צרפתית, ממש מעולה ומצויין, על כל שלל דקויותיה, רגישויותיה, ושלל מכמניה של השפה, פועל יוצא, לא כל אחד יכול להתמנות לשגריר, ובמיוחד של צרפת,
אך מי שכבר הוחלט עליו שיכול ומסוגל הוא, מה לעשות - מחליט בעצמו כיצד.



103 סגירת חשבונות על חשבוני לא מבין
  • 22:07
  • 14.01.12

ברור שכל הכתבה הזאת היא סגירת חשבונות. כתב מתוסכל? פקיד שפל במשרד החוץ שמנסה לשתף פעולה עם אותו כתב מתוסכל? אני לא מבין למה הכתבה המאד לא עניינית והמאד אישית הזאת עוברת על גבי העיתון. האם אתם חושב שאנחנו עד כדי כך טפשים? לא יזיק לכותב הכתבה ולאתר להעניק קצת ערך עיתנאי לאתר שלהם ולא להתלכלך בסגירת חשבונות זולה

104 REPLACE HIM BEN
  • 22:29
  • 14.01.12

SEND HIM BACK HOME

105 ממוקמים בחדר ישיבות של משלחת משרד הביטחון.  (לת) בדקו מכשירי האזנה?
  • 07:35
  • 15.01.12

106 עבירה פלילית אורי
  • 08:49
  • 15.01.12

הדלפת מסמכים ממשרד החוץ - בלי קשר לתוכנם - היא עבירה פלילית. זו הבעיה העיקרית בה צריך לטפל. מישהו מתכוון לעשות משהו בנידון?

107 עולם שלישי, מה הבעיה? בבר
  • 09:42
  • 15.01.12

ההתנהלות דומה מאד למה שמתרחש בכל המדינות הנחותות בעולם. מדוע לצפות למשהו טוב יותר? די להציץ בשולחן הממשלה.

108 גם הציר בשגרירות לא בדיוק מורגש.  (לת) טולה
  • 12:48
  • 15.01.12

109 נספחים מסחריים רונן
  • 15:15
  • 15.01.12

ליצואן - הנספחים המסחריים הם עובדי משרד התעשייה והמסחר ולא משרד החוץ - לידיעתך.

110 לכותב המאמר רונן
  • 15:17
  • 15.01.12

עצוב שכתב שלא מתקבל במשרד החוץ ב"כבוד הראוי לו" סוגר חשבון על גבי העיתון,
ועצוב שהעיתון נותן לכך פלטפורמה

111 רכילות רדודה אמיר ש.
  • 18:46
  • 15.01.12

יוסי גל דובר צרפתית רהוטה, דיפלומט מקצועי ומעולה שכל דרכו רצופה בעמידה באמות-מידה מצויינות ובציונים לשבח. נקמנות זולה והטלת רפש בתןך משרד החוץ מייצרים שותפות לא-ראוייה עם עיתון ל:אנשים חושבים": בלי תוכן, בלי אמת, בלי לקבל תגובה ובלי לתחקר עצמאית. כלי ניגוח מודרני משל הרומאים, ומלוכלך יותר.

  •   איזה רהוטה ואיזה נעלים??? ברי
    • 20:09
    • 15.01.12

    אני חי כאן כבר שבע שנים ולא שמעתי אותו אפילו פעם אחת ברדיו או בטלויזיה ובאירוע ליום השואה הבינלאומי הוא קרא מדף והצרפתית שלו נשמעה כמו סינית, אף אחד לא הבין אז תעשה לי טובה, יכול להיות שהוא אחלה דיפלומט אבל צרפתית הוא ממש לא דובר (ואתה מוזמן לעשות כמוני ולחפש קטעים ביוטיוב

  •   נעליים ?? גיזרית מרמת אפעל
    • 00:54
    • 16.01.12

    הכתבה מרושעת ומגמתית, איננה מבוססת עובדות, אלא פרשנויות שנולדו ממוחו הקודח של העיתונאי, או של משלחו. אני מכירה את השגריר הכרות אישית רבת שנים. אין לנו , אלא להיות גאים שהוא זה המיצג אותנו . כ"א ממלא את תפקידו בדרכו המיוחדת לו.
    בנוסף, לא ערכתי ליוסי מבחן בצרפתית,(וגם אינני יכולה לעשות זאת) אולם ידוע לי שיוסי מדבר צרפתית "מהבית". חשובים הדברים הנאמרים, ולאו דוקא הערוץ שבו הם נאמרים.

112 ספי הנדלר מהעיתונות
  • 20:37
  • 15.01.12

מילה לא נכתבה על ספי הנדלר, עורך מוסף "השבוע"
הטקסט המביך הזה לא היה צריך לעבור עורך
כתבה תמוהה, חסרת קו, אפילו מוזרה
גם אם הכתב משמש פיון בסגירות חשבונות ורכילות פנים משרדית
הייתי מצפה שיהיה מבוגר אחראי בבית

113 נעליים ? אמיר ש.
  • 23:03
  • 15.01.12

בוודאי שלא יכולת לשמוע אותו בשבע השנים האחרונות: הוא מכהן כשגריר קצת למעלה משנה........... וצרפתית טובה הוא דובר. זו גם שפת אימו. יתכן שאתה אינך שומע היטב. ומכל מקום - כתבה רדודה ורוטטת שלא לכבודו של עתון החצר של האינטלקטואלים לפרסם אותה

114 אם ליברמן יכול להיות ראש ךלדיפלומטיה הישראלית ובעל השרפרף הנמוך הוא המשנה למלך - למה תלינו על צמצום העושר הלשוני של השגריר בפאריז? אז הוא יעליב פחות כמה אנשים? אולי זה דוקא יתרון?  (לת) אולי יתרון
  • 13:41
  • 16.01.12

115 לפי ההתנהלות של משרד החוץ הישראלי - חוסר היכולת לדבר בשפה שמובנת לצד השני עלולה להתברר כיתרון גמור - אולי יעליבו פחות את בני שיחם.  (לת) זה יכול להיות יתרון
  • 13:45
  • 16.01.12

116 יוסי גל דיפלומט מוכשר משכמו ומעלה. כתבה מרושעת!!! אלונה
  • 22:45
  • 16.01.12

יש כאן ענין של סגירת חשבונות בלבד. נקמנות אישית לפגוע בצורה בוטה זה הכל. בושה לעיתון מכובד כמו הארץ שמעלה דברים צהובים שכאלה על הכתב. ביזיון ענק. ברק רביד שיילך לפגוש את האיש באופן אישי בטרם יכתוב עליו דברי בלע.

117 דני שק היה הרבה יותר טוב לזר
  • 10:58
  • 17.01.12

הלוואי ומר שק יכנס לפוליטיקה, הוא דומה לדה-גול

118 דני שק היה יותר טוב זלר
  • 22:20
  • 17.01.12

בעזרת השם דני שק יגיע לכנסת הבאה ויראה להם מה זה שארם צרפתי
ורפובליקה חמישית

119 הוא דווקא נראה לי מתאים ביותר לייצג את העיירה היהודית ששמה ישראל ובכלל יש למנות לשגרירים את הרבנים ואת האברכים שיכשירו את הטריפה של הגלות.  (לת) הזקן
  • 10:04
  • 18.01.12

120 מחזה תעתועים? לא. טירוף מוחלט!!! בו דוגית
  • 10:48
  • 18.01.12

הנזקים שליברמן גרם למשרד החוץ - מדאיגים ביותר. זה קורה כאשר באחד התפקידים מכהן שור-נגח, שלצערי גם מציג את הקהילה הרוסית הגדולה התומכת בו, באור מעיק ומעוות.

121 עצוב, מביש ומקומם!  (לת) הרמס
  • 10:57
  • 18.01.12

122 היינו מדינה קקמייקה ונשארנו אותו הקקמייק  (לת) מוטי
  • 16:49
  • 18.01.12

123 הייתי בהרבה נציגויות - וזה נכון אחד שידע
  • 07:29
  • 19.01.12

יש הרבה דיפלומטים ישראלים כאלה - הוא ודאי לא היחיד.
המערך הדיפלומטי שלנו מתעסק בשטויות, מובל על-ידי אנשים קטנים שמפחדים מרוח ליברלית, שקיפות והיגיון בריא, ויעיל בערך כמו רכבת ישראל,
רוב הוותיקים הגיעו ללא קורס צוערים (מימי מפא"י בערך...) והיו לפני זה נהגים במשרד החוץ או משהו דומה.
יש חדשים טובים, אבל די מהר הם מבינים שאם ימשיכו יתקעו אותם וידרכו עליהם - אז הם עוברים למקומות שינצלו את הכשרונות שלהם יותר טוב (הוועדה לאנרגיה אטומית, שב"כ, מוסד וכו') - וחבל.
שלא לדבר על מקרים פסיכוטיים-קליניים שפשוט מטוטאים מתחת לשטיח. אני אישית הייתי עד לציר (סגן שגריר) שדיבר אל אישתו בטלפון ואמר לה דברים שעליהם נכנסים לכלא. או שגריר שהשפיל את מזכירתו המקומית על בסיס קבוע. ועוד שגרירים אחרים שרמת ההתנהגות שלהם אפילו בתוך השגרירות פנימה היתה מבישה.

לסיום אני חייב לציין שיש שם כמה פרחים - אפילו בין הוותיקים:
עמוס נדאי - שהיה השגריר באוסלו ובטוקיו הוא דוגמא לאחד כזה - מהוותיקים, לא עשה קורס צוערים, אבל מייצג את ישראל ומקדם את עניניה המדיניים והכלכליים בצורה מעוררת השתאות. דנכס דיפלומטי.
רק שאין הרבה כמוהו.

124 שגרירות צרפת היא מהחשובות ביותר. מודאג
  • 14:08
  • 19.01.12

שגרירות צרפת היא מהחשובות ביותר. חובה לשלוח לשם אדם מתאים ולא איזו פשרה ..

125 כתבה מגמתית ומכוערת, נתניהו קרא ואפילו הגיב...  (לת) מאיר שרמן
  • 21:25
  • 19.01.12

126 השגריר הבא- חתיך כמו אלי בר נביא, חכם כמו דני שק וסמול טוקר כמו יאיר לפיד  (לת) אירה
  • 18:08
  • 20.01.12

127 נפוח, פומפוזי, מגעיל ממשרד החוץ לפנסיה
  • 14:23
  • 04.02.12

אריאל שרון פיטר אותו לאחר חצי שנה כשהבין שהמוניטין שלו הינו בלוף גדול. כי מוכשר, הוא בכלל לא. במדינה מתוקנת הוא היה מגיע מקסימום לתפקיד של קונסול בסוף הקרירה שלו, אבל מה לעשות שהוא יודעה להתחנף לכל שר חשוב. תנו לו לצאת לפנסיה, כך יהיה טוב לכולם.

128 יישר כח! טלי
  • 12:29
  • 14.02.12

כל הכבוד לשגריר ישראל בפריז. אבל חבל שבשרירות עובדים אנשם מבוגרים מעל גיל 55 .צריך להביא צוות צעיר. שיש לו השפעה על החברה היהודית.

129 העברית עצמות ממרוקו לישראל  (לת) דדו שרה
  • 13:01
  • 07.09.12