מפלגת החיים הטובים

העולם של יאיר לפיד דומה לערוץ 2: בלי שאלות קשות ועם הבטחות מעורפלות לעתיד נפלא. אתגרו הראשון: לאחד את המרכז-שמאל לגוש שיפיל את נתניהו

המטרה הפוליטית של יאיר לפיד היא לכפות על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקדים את הבחירות. לא מהר מדי, כדי שהמצטרף החדש למערכת הפוליטית יספיק להתארגן, ולא רחוק מדי, פן יישחק בדעת הקהל. לפיד היסס הרבה זמן עד שהודיע על פרידתו מ"אולפן שישי" לטובת החיים הפוליטיים, וגם ההחלטה שקיבל השבוע נכפתה עליו בידי חברי הקואליציה ששלפו מהארון את "חוק צינון העיתונאים". הוא נגרר למגרש בידי יריביו, ולא בחר את העיתוי.

עכשיו נגמרו ההתחבטויות, ההיגררויות ומשיכות הזמן. לפיד חייב לתפוס יוזמה ולהוביל את הקריאה לבחירות חדשות, שיתנהלו על התביעה לשינוי סדר העדיפויות הלאומי. זה הטיקט שלו. זה מה שרואים מהצד השני של המסך: לפיד והקולגה שלו לשעבר בערוץ 2, שלי יחימוביץ', קראו בעיון את טבלאות הרייטינג והבינו שהשיח הפוליטי מנותק מהציבור. הם זיהו שהצופים בבית לא מתעניינים בשטחים, בהתנחלויות וב"תהליך המדיני" חסר התוחלת, אלא בביטחונם הכלכלי ובחינוך הילדים. ועם התובנה הזאת עברו מהאולפן בנווה אילן לפוליטיקה.

 

איור: עמוס בידרמן

מחאת הקיץ האחרון היתה ההזדמנות הגדולה שלהם, והם מינפו אותה בהצלחה. יחימוביץ' נבחרה ליו"ר מפלגת העבודה ולפיד מזנק לזירה כמושיע הלאומי, שמככב בסקרים אפילו בלי מפלגה ותומכים, העיקר שיבוא. לפיד משלים עכשיו את הפגנות רוטשילד והכיכרות, שאנשיהן קיללו את הטייקונים והקרטלים ודרשו להעלות מסים ולהוריד מחירים, אבל חששו לגעת בצד ההוצאה ולתקוף את המתנחלים והחרדים, תומכיה ויקיריה של ממשלת נתניהו. עכשיו בא לפיד ומבטיח לחלק מחדש את עוגת ההוצאה, ולהעביר את הכסף מאיתמר ויצהר, מרמת בית שמש ובני ברק, לראשון לציון, רעננה ומודיעין.

כמו חברתו יחימוביץ', גם לפיד מציע לנו מה שהאמריקאים מכנים "אמהות ועוגת תפוחים", כלומר רק דברים טובים. העולם שלהם דומה לפריים טיים בערוץ 2: בלי ערבים, בלי הסכסוך הלאומי, בעצם, בלי מדיניות חוץ בכלל. בשביל מה צריך דברים מרגיזים כאלה, שמבריחים את הצופים. הם רוצים לחזור לעולם של פעם: היא למדינת הרווחה הסוציאליסטית של מפא"י, והוא לשירת "התקווה" בטקס יום הזיכרון, בלי הלאומנות הדתית והטפילות החרדית שהשתלטו עלינו ממנחם בגין ועד נתניהו. תנו לעם משטר חדש וחינוך טוב, מציע לפיד, ויהיה כאן נפלא כמו בימי בן-גוריון.

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע ישירות אליכם

עם מצע כה ידידותי למשתמש, לפיד לא טוען לראשות הממשלה, אלא חותר לעמדת לשון המאזניים שיכתיר את ראש הממשלה הבא. הבעיה היא שלפי הדמוגרפיה והסקרים, לפיד ויחימוביץ' מחלקים ביניהם את גווייתה המתפוררת של קדימה, ומחנה המרכז-שמאל מתרסק לשלוש מפלגות בינוניות. נתניהו רק יצטרך לתמרן ביניהן אחרי הבחירות, ולבחור מתוכן את שותפיו במחיר הזול ביותר. אם לפיד באמת רוצה לחולל שינוי, עליו לעשות כמעשה אריאל שרון בהקמת הליכוד ב-1973: לנצל את יוקרתו הציבורית כדי לכפות על העבודה, קדימה ומאוכזבי נתניהו לרוץ כגוש אחד גדול מול הליכוד.

לפיד איננו הראשון שרץ לבחירות בקריאה "תנו לחיות בארץ הזאת". קדמו לו הציונים הכלליים, שביקשו להציב אלטרנטיווה למפא"י, רכבו על האכזבה הציבורית ממדיניות הצנע וכמו לפיד תקפו את הביורוקרטיה. הם הגיעו למקום השני בבחירות לכנסת השנייה ב-1951, אבל דוד בן-גוריון הבין טוב מהם בפוליטיקה. הוא צירף אותם לקואליציה בתמורה לתיקים שוליים, אימץ את מדיניותם הכלכלית וניטרל אותם כיריבים פוטנציאליים.

אותו דבר קרה לד"ש ב-1977, ואותו דבר יקרה גם ללפיד, אם יסתפק בקריאות חסרות סיכוי לכינון חוקה וכפיית "לימודי ליבה" על החרדים. אם ברצונו לחולל שינוי אמיתי, ולשכנע את הציבור לעבור מהערוץ הממלכתי לערוץ 2, הוא יצטרך לנהל קרב הרבה יותר חזיתי ומלוכלך עם נתניהו. *

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 המאבק על הקצאת המשאבים הכלכליים חשוב בהרבה לא נתניהו הוא הבעיה
  • 10:32
  • 13.01.12

זיהוי שגוי של המטרה ע"י הכותב

02 . נתן
  • 10:35
  • 13.01.12

למה לזלזל? לא מתאים

03 יאיר לפיד להפיל את נתניהו- נרי
  • 10:44
  • 13.01.12

גוש השמאל מרכז ייצור שלא קיים, הצחקת לי את הביצה השמאלית, זה החלום הרטוב שלך ושל הפרה הזו ממעריב- יעל פז דרטה.

04 קולע. לחזור לארץ ישראל היפה ( יפה מאוד , חלומית, לעומת מראה היום)  (לת) צביקי
  • 10:52
  • 13.01.12

05 כמה הוא מסוגל להילחם מלוכלך נגד הביבי...עם כל השרירים והאיגרוף...ימים יבואו ויגידו. התחושה כרגע-שהמשא גדול עליו  (לת) שומר חוק
  • 10:52
  • 13.01.12

06 רק איחוד של מרכז ושמאל יושיע אותנו  (לת) S,O,S
  • 10:53
  • 13.01.12

07 תגיד, אלוף, אנחנו חיים באותה ארץ?? קוהלת
  • 11:16
  • 13.01.12

זה באמת מה שאתה ולפיד ויחימוביץ' חושבים? שעם ישראל מתענין רק
באימהות ועוגת תפוחים ולא בעתיד קיומנו כאן בין קצובר/אלקין/חמנאי/
רותם ונוער הגבעות? אין לי הרבה חברים, אולי 40-50 אבל הם כולם
ואני בתוכם חוששים שאנחנו שטים בספינת השוטים ושרב החובל
נתניהו ורב-המלחים ליברמן יורידו אותנו למצולות.

08 שיצטרף לליכוד חיים
  • 11:24
  • 13.01.12

זה מה שלפיד היה עושה אם היה ישר. מי שקרא את הטור שלו היום מבין היטב - הבן אדם מאמין בשוק חופשי ומוטרד אך ורק מכוחן הלא פרופורציוני של מפלגות קטנות. הוא לחלוטין יתנגד להגדלת הגרעון. כשהוא מדבר על שינוי שיטת הממשל הוא ודאי מתכוון לכזו שתאפשר יותר משילות.
אז בבקשה, תראה דוגמה אישית ותצטרף למפלגה גדולה, על המפה הפוליטית, עם מתעלמים מהמים העכורים המכונים 'קדימה', הליכוד הוא הקרוב ביותר לדעותך. למעשה, כעת כאשר אתה חופשי ממחויבות לבעלי הון (האמנם?) תוכל להודות בפה מלא כי נתניהו הוא ראש הממשלה שבפועל עשה את הצעד הכי משמעותי בכיוון איליו אתה חותר.

09 בסדר.................  (לת) חחחחחחחחחחחח
  • 11:33
  • 13.01.12

10 על מה נלין ? ערוץ 2 קוצר את החינוך לאינסטנט , להבטחה , ל"מדדדהים" ... אהרון סבג
  • 11:36
  • 13.01.12

הכל מיידי, הכל עכשיו , אין את הסבלנות ללכת בדרך הטבע , ללמוד קודם את מלאכת ואומנות המחוקק , לצעוד שנים במסדרונות הכנסת ולקדם חוקים נאורים וסוציאליים .
לפיד כמו לפיד - בעיניי אדם חיובי מאוד אבל מחובר מדיי להוויה העכשווית הטרנדית והחלולה.חבר של שטראוס אולמרט ואריסון , לא מייצג אותי ושכמותי , אלו העמלים כל יום מחדש לפרנס משפחתם בכבוד ומאסו עד זרה בטייקונים וחבריהם הפוליטיקאים המקדמים אותם - לא בא טוב האינסטנט הזה , שיצליח אינשאללה שיהיה צנוע ולא ימשיך להיות מאוהב בעצמו . כבר השבוע החלו המים לעלות לראשו .
בנתיים מסתכלים סביב והשמש עדיין זורחת מהמזרח ולא מה..ת של אף אחד .

11 נתת לו יותר מדי קרדיט. "לפיד מבטיח לחלק מחדש את עוגת ההוצאה, ולהעביר את הכסף מאיתמר ויצהר, מרמת בית שמש ובני ברק, לראשון לציון, רעננה ומודיעין." הלוואי והיה כך. אבל באמת נראה לך שהוא מסוגל לגעת באיתמר ויצהר? נראה לך שהוא מתכוון? את ה'רפורמות' שלו, במקרה הטוב, יעשה בדרכי אביו, בשותפות קואליציונית בתכנית כלכלית שתיקח מהעניים - לאו דווקא החרדים, אלא העובדים בשכר מינימום, המובטלים, המושמטים בריאותית ופוליטית (יהודים וערבים) והחד הוריות, תוך האשמה צינית שלהם במצבם, וגם תפלה את הערבים בדרך לדחיקתם מכאן. וגם שלי, אגב, תעשה אותו דבר  (לת) ישראלי אמיתי
  • 11:47
  • 13.01.12

12 שינסה את מזלו במדינות בנלוקס , לפיד אמור את האג'נדה שלך וחאלס עם משחקים  (לת) אבי
  • 11:51
  • 13.01.12

13 ליאיר לפיד יש הופעה ודיבור טוב, אין מתאים ממנו להיות דובר ומדברר הממשלה הבאה של נתניהו, וזה מה שהוא יהיה (ובעזרת השם).  (לת) אחד בירושלים
  • 11:52
  • 13.01.12

14 הנסיקה של לפיד מוזנת מהאכזבה מכך שציפי ליבני לא הצטרפה לביבי - זה דבר  (לת) שפרשנים כמוך לא מסוגלים להבין
  • 11:54
  • 13.01.12

15 נכון לגמרי לגבי לפיד. שלי זה סיפור אחר. פוחן טוגעני
  • 11:59
  • 13.01.12

היא הרבה יותר מתוחכמת ממה שאתה מתאר. שנים שהיא עוסקת בחקיקה אזוטרית ומסובכת, בלי הרבה תהילה. זאת מפאי הקלסית: לא שמים את הביטחון והמדיננייות חוץ בצד, אלא ממנפים מישתנים אחרים כדי להכות בברזל ברגע המתאים. בשקט-בשקט ולאט לאט.

16 האמת היא שהקרב החזיתי והמלוכלך,כדבריך,כבר החל,מול לפיד.וייתכן וזה נתניהו העומד מאחורי הטוקבקיאדה השלילית נגד לפיד,נקווה שהבחירות יוקדמו כך או אחרת-למורת רוחו של נתניהו,שהיה רוצה לדחותן ככל האפשר כדי לייבש את לפיד.אם ישכיל לפיד לאחד כמה גופים חזקים ופופולאריים מאחוריו,כגון אריה דרעי,עמרם מצנע,חיים אמסלם,שלמה ינאי,וגם דמויות מהפוליטיקה הנכחית במפלגות קיימות,הוא גם יוכיח דרך אגב שמטרתו לא "לזלול חרדים" אלא להוביל לשוויון סביר בחלוקת הנטל והתקציבים. קרנית גולדווסר ודומיה-הם קישוט מעניין שיכול לתרום,אם כי תרומתם תהיה שולית יחסית.עדיף לו להוסיף דמויות כמו שכטמן זוכה הנובל,הוא יהיה יותר מסתם קישוט. סמי מפ"ת
  • 12:17
  • 13.01.12

האמת היא שהקרב החזיתי והמלוכלך,כדבריך,כבר החל,מול לפיד.וייתכן וזה נתניהו העומד מאחורי הטוקבקיאדה השלילית נגד לפיד,נקווה שהבחירות יוקדמו כך או אחרת-למורת רוחו של נתניהו,שהיה רוצה לדחותן ככל האפשר כדי לייבש את לפיד.אם ישכיל לפיד לאחד כמה גופים חזקים ופופולאריים מאחוריו,כגון אריה דרעי,עמרם מצנע,חיים אמסלם,שלמה ינאי,וגם דמויות מהפוליטיקה הנכחית במפלגות קיימות,הוא גם יוכיח דרך אגב שמטרתו לא "לזלול חרדים" אלא להוביל לשוויון סביר בחלוקת הנטל והתקציבים.
קרנית גולדווסר ודומיה-הם קישוט מעניין שיכול לתרום,אם כי תרומתם תהיה שולית יחסית.עדיף לו להוסיף דמויות כמו שכטמן זוכה הנובל,הוא יהיה יותר מסתם קישוט.

  •   שאלה למחשבה ע.ב.
    • 21:09
    • 14.01.12

    נניח לרגע ששכטמן ולפיד יושבים באותה מפלגה. איזה צירוף נסיבות מעוות גורם לכולם להניח שדווקא לפיד צריך להוביל אותה? באיזה פרמטר הוא עדיף על שכטמן?

17 אין בשורה בלפיד מלבד החלפת תחתונים שבועית עם ליבני.  (לת) אינפיניטי
  • 12:21
  • 13.01.12

18 יאיר לפיד לוועד הבית!...שרמנטי, ילד-טוב מבית טוב...לא מזיק...  (לת) דן
  • 12:23
  • 13.01.12

19 ההשוואה בין לפיד לנתניהו כמו ההשוואה בין משה פרץ למשה רבינו.  (לת) אריה מחשי
  • 12:25
  • 13.01.12

20 קוראים ללא כלום הגדול להושיע אותנו  (לת) כשהמצב קשה כשהמצב לא טוב
  • 12:40
  • 13.01.12

21 מי זא איש זא לפיד ? Hans Hoffman
  • 12:43
  • 13.01.12

במדינא זא יסראל יש הרבא סבאטאז. קול מי חושבת עצמו מתאים הולכת בפוליטיקא. למא זא כחה במדינא יסראל. אתם לומדת קצט ממדינא אוטרייא איך מלאסות פוליטיקא טובא.

22 הסיכויים של לפיד חיים קדמן
  • 12:56
  • 13.01.12

נתתם לו יותר מדי קרדיט. יאיר לפיד הוא סמל של מאוויים למשהו שונה, כסמל אם תקום המפלגה שיש מי שמייחל להקמתה, הוא יודח על ידי אותם אישים בעלי משקל בצמרת מפלגתו החדשה. הוא ציפי לבני שהחלה בליכוד בתפקידים שונים, הייתה שרת חוץ, נבחרה למספר 2 בקדימה ועם פרישתו המאולצת של אולמרט, זכתה בפרימריס בראשות המפלגה. איזה ניסיון יש ללפיד, איזו בשורה הוא מביא מלבד אשליות, שהן באותה המידה גם אשליותיו.

23 לפיד בסדר אבל למה? אבי בן יעקב
  • 13:08
  • 13.01.12

חוץ מן השאיפה להחליף שלטון ומשטר וכמובן את נתניהו וליברמן מה באמתחתו , מה יש לו לומר שאינו ידוע לאחרון תושבי הפריפריה מה יש לו לומר על אפליית יהודי אתיופיה , האם הוא יודע שהם קיימים
אם עומדים מאחריו גורמים בעלי יכולת כספית המציבים אותו בעמדת שיגור למען עסקיהם אזי זה יתגלה מהר ובטרם הוכרז על בחירות
איני מתלהב מאף פוליטיקאי או מפלגה .ישנם הגונים אך איפוטנטים וישנם חסרי בושה הדואגים לאגו שלהם ולאיטרסים של פטרוניהם
אבל מפה ועד אימוץ יאיר לפיד בידי עורך הארץ ,זה נראה ילדותי השייך לבחירות בתנועת הצופים
אני הייתי מצפה לתמיכה בקדימה שתישאר יריב לליכוד אבל בתנאים הללו עדיף הליכוד האומר נא לפלשטינאים שלא רוצים להכיר בנו
ולכן זה מה שיהיה הליכוד ישוב ונתניהו יכניס את שלי ויאיר לממשלתו על חשבון שס ואגודה
זה חלום אבל חלום הניתן להגשמה
שבת שלום מן הגולה הצרפתית

24 לדעתי מדובר בבריון קטיפתי ואשכנזי מפונק. ממני
  • 13:21
  • 13.01.12

לדעתי מדובר בבריון קטיפתי ואשכנזי מפונק.
הוא אינו יכול להציע דבר. אך הוא יכול לדבר טוב מאד לסמרטוטים באדום ולמתייוונים.
מדובר בעלה נידף ברוח.
אם האדם הזה יכנס לכנסת, זו תהיה לדעתי התבזות של החברה הישראליתועדות לכך שנמצאת בה מסה קריטית של אפסים קלי דעת שאין להם כל תקנה.

25 הסמול אובד עיצות.כל בחירות זורק לזירה איזה גולם שיתמודד מול נתניהו.כולם מובסים ומושפלים.אין לסמול סיכוי ולו קלוש ביותר להקים ממשלה בישראל.גם אם יצרפו את הערבים דבר שלא יעשה עדיין לא יגיעו לרוב.  (לת) תפנימו.נתניהו כאן ואחריו יבוא ליברמן.גשו למשרד הנסיעות הקרוב
  • 13:40
  • 13.01.12

26 מישהוא פה חולם בהקיץ עקב
  • 13:59
  • 13.01.12

לפיד אינו בשמאל ובודאי לא בקרבת השמאל.
ללפיד אג'נדה די ברורה ודי ענינית הוא נגד הכפייה הדתית המיותרת ובעד שינוי סדר עדיפויות ואני מסופק אם יוותר על דרכו למען כסאות.
לא יווצר גוש שמאל , השמאל פשוט איבד עצמו לדעת.

27 יזכה בקולות הנשים. ביבי מבין זאת וירא מפניו Bruno Umlaut
  • 14:57
  • 13.01.12

הדבר המשותף למפגינות השמאל הקיצוני ולכל שאר הנשים בכל גווני הספקטרום הוא ההתפעמות העולה על גדותיה מדמותו של הגברבר בשחור.
אותנו הוא אולי משעמם עד מוות, בנלי, צפוי עד אימה ומעט מביך באימאג' השמנוני כדג לקרדה הנוטף טללי וולגריות מהבילה - אך הן בשלן. מדובר בכח אלקטורלי עצום.

28 רק לפיד יושיע אוהבת
  • 14:58
  • 13.01.12

כל מי שכותב נגד לפיד הוא איש של ....

29 לפיד+עבודה+קדימה+מרצ +ערבים,,לא יצליחו לנצח את נתניהו הטוב ביבי טוב לישראל
  • 15:02
  • 13.01.12

משאלות הלב של "העיתונאים" לא יתגשמו במאה הזאת.כל זמן שיש בישראל דמוקרטיה,נצביע בעד מי שטוב לעם ישראל ולמדינת היהודים,לעת הזאת זה בנימין נתניהו.

30 תגובת הגרמני מס 19 רות רמת השרון
  • 15:55
  • 13.01.12

כמה שהו צודק !

31 לפיד, אל תקשיב לכל אלו שמלגלגים. כבוד על הקפיצה לביצה המסריחה עם רצון לתקן את הקילקולים. וכמו כל ישראלי, גם לי יש עצה בשבילך. אל תלך עם מצע מדיני. תעזוב את זה למפלגה השלטת. תכריז שאתה מצטרף לכל מפלגה שלטת ותסחוט אותה עבור יותר שיוויון בחלוקת הנטל בדיוק כמו שעושים החרדים. כל הצהרה מדינית בעד או נגד הסכמים עם הפלסטינים או פינוי מאחזים או יציאה למלחמה תהיה מיותרת כי בכל מקרה המפלגה השלטת עושה מה שהיא רוצה בנושאים האלו. בהצלחה לך  (לת) Zאמבוקי
  • 16:09
  • 13.01.12

32 אז הוא לא כזה kr
  • 16:36
  • 13.01.12

אתה צודק. הוא לא מביא את הבשורה, אבל אין ספק שבלי מפלגה כזו יהיה פחות טוב. אם יש מישהו אחר יותר טוב שיכול לצוץ פתאום ולהביא מהפך - הציבור היה יודע להגיד את שמו. אז מי זה? מופז? ציפי? בוז׳י ? רמון?
אז ביבי מתכופף מול מזיקים כמו ליברמן; מגיש את הלחי לסטירות של עובדיה; ומספק את רעבונו של ברק... לא עדיף שישרת את מעמד הביניים ויגיש קצת פאי תפוחי עץ שיבוא טוב אחרי סושי משובח?

33 "תנו לחיות בארץ הזו" לא הולך בלי תהליך שלום. גדי
  • 16:40
  • 13.01.12

וכל עוד לפיד לא יאמר בדיוק אם הוא בעד שתי מדינות או לא, אני בחיים לא אצביע עבורו.
כי נמאס מררלטנים.
שיגיד את האמת ואלך אתו.
לא יגיד- לא אלך.
כי נמאס. ממזמן נמאס !

34 לפיד,לבני ושלי יחדיו הם יהיו שטיח מצויין עליו ידרוך נתניהו ויצעד מעדנות לקדנציה נוספת כר"מ.  (לת) נתניהו רה"מ המוצלח מאז קום המדינה.
  • 17:05
  • 13.01.12

35 אם עיתון הארץ שם מבטחו בי. לפיד, המצב כנראה ממש קשה. בן, ורטר ושאר החברים - לפחות תתאגדו סביב מישהו נורמלי (חד"ש, מר"צ) וככה צעשו מעצמכם צחוק רק בקלפי אבל לפחות לא מעל דפי העיתון  (לת) בהצלחה עם זה LOL
  • 17:08
  • 13.01.12

36 לפיד עם הסיגר.העם לא קונה יותר שטויות.תזכרו את הגמלאים וד״ש מיכאל
  • 17:47
  • 13.01.12

העם התפכח לא מאמינים ללפיד.בלי השכלה רלוונטית.לא מבין בכלכלה.זחוח. משתטה.סיגרים.אולמרט.אבא בעייתי.הכל אנו זוכרים.וגם את קרצוצה גולדווסר שבכל תכנית טלוויזיה היא מופיעה.גם כשאין לה מה להגיד.קרצוצה אמיתית.

37 לא מאמינה ללפיד הזחוח.נשחוק אותו עד מוות.כל החברים הסלבים לא יעזרו. רק אילני
  • 17:50
  • 13.01.12

נתניהו יכול היום להוביל למבטחים.מי שיצביע ללפיד שיזכור את עזר ויצמן הפדיחה שעשו לו.הסקרים שיקרו לו. בסוף הוא יחבור ללבני הסתומה.בוז.

38 לפני שבוע נדמה היה ש"הארץ" פתח במסע לחיסולו של שר המשפטים. כעת היעד הוחלף ללפיד. אולי תלכו אחד-אחד? ריכוז המאמץ הוא סוד ההצלחה  (לת) איסטרטג דה לה שמטה
  • 18:00
  • 13.01.12

39 כמה שטחיות וסתמיות ועוד בגיבוב דברים שמתיימר לצאת כנגד שטחיות של אחרים  (לת) עמוקה
  • 18:22
  • 13.01.12

40 אנשים לא מחפשים תשובות אלא אמון באדם שיפעל ללא משוא פנים ובתום לב למען עתיד המדינה יונתן
  • 18:59
  • 13.01.12

כך נבחר רבין , כך נבחר ברק בקדנציה הראשונה , כך נבחר שרון. אף אחד מהם לא נבחר בשל דעותיו או תוכניותיו לעתיד אלא רק משום שהציבור האמין בכנות כוונותיהם.

41 כולם רוצים שינוי במערכת המנהלת את המדינה. והנה קם מישהו שמוכן לקחת את האתגר, וכבר כולכם חכמים,מביני ענין, ופסלתם אותו ואת יכולתו. הרי אים לנו עשרות מועמדים שמוכנים לנסות ולשנות. תנו קרדיט. ונוסף לזה - עדיף יאיר לפיד על חונטת אלקין-בןארי-אילטוב-פאינה-אנסטסיה-סלודקין-רותם-דנון-לוין וחבריהם.  (לת) גד
  • 23:03
  • 13.01.12

42 נכון, ההתעסקות הלא פורפרציונלית בשטחים נמאסה עלי, אני לא רואה סיכוי להסכם מדיני נדב
  • 17:04
  • 14.01.12

אלא רק במקרה הטוב להסדרה מדינית. מה שכן מעניין אותי זה מצבי הכלכלי ועתידה הכלכלי חברתי של המדינה - בין שאר היחד ההפוך בין תרומה למדינה למשאבים שאתה מקבל ממנה. יש כמוני עשרות מנדטים של מעמד הבינים ומי שיהיה לו שכל לענות לצרכים שלנו ירויח.

43 נכון,לפיד מיצג את עצמו, ואנטסיה את הבלונדיניות מלנינגרד-מה לנו ולהם? שכר MIN
  • 20:27
  • 14.01.12

הם אופורטיוניסטים במצב כלכלי מצוין.
ואנו במצב קלקלי מדוכדך....
הקול שלי ישב בבית הפעם.

44 המפה הפוליטית העתידית בן מזל
  • 20:57
  • 14.01.12

הבחירות הבאות יבהירו את הכיוון לאן מועדות פניה של מדינת ישראל.
מדינת ישראל דומה מאוד כעת, במפה הפוליטית שלה לאנגליה.

הליכוד כשמרנים, קדימה ולפיד, כליברל דמוקרטים, מפלגת העבודה כלייבור.

שלי יחימוביץ, הייתה הראשונה שהבינה, ששאלת שלום\שטחים
כשאלה הקרדינאלית, במערכת הבחירות, אינה רלבנטית. שהרי ההבדלים בין קדימה והליכוד בשאלה זו, הינם מינורים. וגם מפלגת העבודה, הפרגמאטית, אינה רחוקה מהם.
משום כך סירבה שלי, לעסוק בשאלת ההתנחלויות. לשלום, כמו לחתונה, דרושה הסכמה של שני הצדדים. ואילו למלחמה מספיק צד אחד שיתקוף, והרי לך מלחמה.
מרכז הכובד של השיח הציבורי בישראל עבר להסתכלות פנימה. תרמה לכך תקופה ארוכה של שקט ביטחוני, ומשבר כלכלי עולמי, שפתח פתח לדיון בחלוקת העושר. והמחאות חברתיות בעולם כולו.

בישראל עלתה הדרישה לצדק חברתי, ונגזרת שלה יחסי חילונים חרדים. שיח זה תאם מאוד לכיוון אליו משכה את הדיון הציבורי מפלגת העבודה.(לייבור) ואילו הליכוד.(שמרנים) ניסה להשאיר את האיום האיראני, ביטחון, בפוקוס. בעוד שלקדימה (ליברל דמוקרטים )כחסידי הקניין הפרטי, לא התאימה הדרישה לחלוקה של העושר.והם לא השכילו לנתב את המחאה לכיוונם.

כאן נכנס לתמונה יאיר לפיד, שעצם תוויתו הינה ליברל דמוקרט.
ומושך את השמיכה שוב מהלייבור, לכיוון הליברל דמוקרטים.
בזה שהוא רוכב על הקונפליקט, שהתפתח ביחסי חילונים, חרדים.
שכן בנוסף לשאלות על חלוקת הנטל, והפנית משאבים. נוספה העובדה, שהחרדים (כתוצאה מובנית של עלית כוחם,) מנסים להכתיב את אורח חייהם, בתחומים שונים, של המרחב הציבורי.

והשאלה, היכן מקומם של שאר המפלגות, המרכיבות את המפה הפוליטית.
ובכן לבוחרים של ישראל ביתנו, אין שום בעיה להצטרף לליברל דמוקרטים,(קדימה) וכמובן לשמרנים(ליכוד). בעוד שיש להם התנגדות מובנית כיוצאי ברית המועצות לשעבר להצטרף ללייבור.(עבודה)
לחרדים ובפרט לש"ס, אין בעיה להצטרף ללייבור(עבודה), וכמובן לשמרנים,(ליכוד) מאידך יש להם התנגדות להצטרף לליברל דמוקרטים(קדימה), האנטי דתיים. למרות העמדת הפנים של ציפי ולפיד שאין הדבר כך.
לגבי מרצ והאיחוד הלאומי מקומם ברור.
ובכן כל האמור לעיל, כפוף כמובן לתוצאות הבחירות. שעדיין אינן ברורות כלל וכלל. הסקרים בעייתיים מאוד, מכיון שהם כוללים את מפלגתו העצמאית של אריה דרעי, שאין שום סיכוי שתקום. מאידך מיקומו של יאיר לפיד במפה הפוליטית ברור.


דרג את התוכן:

45 באמת ולא בציניות - מישהו יכול להסביר לי על מה ולמה שני
  • 15:29
  • 19.01.12

מטח העלבונות הלא פוסק על קדימה? מה קורה שם שמכל כיוון נובחים עליהם שהם "מי ביצה" ו"מפלגה מתפרקת". אני מאוד רוצה תשובה.

פעילות
המלצות