הסודות של חסידות גור נחשפים

תקנות מחמירות האוסרות על גברים לדבר עם כל אשה - כולל זו שנישאו לה; חתנים שמגלים רק לפני חופתם את סוד הכלולות; והשיטות להסחת הדעת מכל מראה שעלול ליצור גירוי. כתבה ראשונה מתוך שתיים

יום אחד, בשנת 1977, נכנסה בסערה לכיתה שלנו בסמינר בית יעקב בתל אביב תלמידה שמיררה בבכי. היא בישרה לנו בקול מרוסק שהאדמו"ר מגור הנערץ, "הבית ישראל", הרב ישראל אלתר, הלך לעולמו. הלימודים בסמינר, שהיה מזוהה עם חסידות גור, הופסקו באחת, וכולנו - גם בנות מקרב הליטאים (המתנגדים היסטורית לחסידים) וביניהן אני, שרבות מחברותי היו מהחסידות - געינו בבכי תמרורים.

הבית ישראל (ששלט בחסידות בשנים 1948-1977), היה מנהיג דומיננטי שביצע מהפכות בחסידות, שזכתה באותם ימים להערצה בעולם החרדי - למרות, ואולי בגלל, שתמיד היתה אפופה באווירת סוד בכל הנוגע ליחסים בין הגברים לנשים. במשך הזמן התגלה שהמנהגים החריגים בתחום זה בחסידות מתקשרים למושג ה"קדושה", ממנו נובעת הגישה הייחודית למיניות ויחסי אישות בחסידות (כפי שחשף הד"ר בנימין בראון מהאוניברסיטה העברית). אבל הסוד השמור, איך זה פועל באמת, לא פוצח.

מחקר חדש מרים את המסך מעל הקדושה בגור. החוקרת, ד"ר נאווה וסרמן, כתבה את המחקר "חברת הקדושה: תהליך הקמת הבית בחסידות גור", במסגרת עבודת הדוקטורט שלה, בהנחיית הפרופ' קימי קפלן במחלקה ליהדות זמננו באוניברסיטת בר אילן.

היא מסבירה כי "קדושה היא האידיאולוגיה של אמנות ההתרחקות". לדבריה, "השקפה זו מכתיבה את ההפרדה הנוקשה בין המינים בחסידות זו, ובעיקר את פרקטיקות הפרישות בקשר בין בני זוג בחברה זו, שאין דומה להן בקבוצות חרדיות אחרות. חסידות היא עשייה מעבר למה שהדין ההלכתי דורש. אם בעולם המערבי יש הנכחה תמידית של מיניות, בדיוק כנגד זה חסידי גור נלחמים", ממשיכה וסרמן. "הם לא רוצים לגעת באווירה ובמתח של המיניות, גם אם הדברים לא מגיעים לידי איסור. זוהי ההגשמה של החסידות: פרישות מעבר למה שהחוק ההלכתי מחייב".

מאה שערים. הכניסה לחיי הנישואים מדורגת. צילום: אלכס ליבק

המחקר של וסרמן מתדיין עם תזת חברת הלומדים של הפרופ' מנחם פרידמן, מחשובי החוקרים של החברה החרדית. לפני יותר מ-20 שנה טען פרידמן כי החברה האשכנזית החרדית בנויה על חברת הלומדים. הוא הראה כיצד הרעיון של ביסוס חברה זו על לימוד התורה הוצע בתחילה כתשובה הולמת לציונות. כך, החל משנות ה-50, לימוד התורה נתפש כאלטרנטיבה לתחושת השליחות החילונית. נערים החלו להישלח לישיבות קטנות בגיל 15, דבר שלא היה מקובל עד אז, ולאחר מכן המשיכו לישיבה גדולה. שלב נוסף היה הברית שנכרתה בין מנהיג הליטאים, "החזון איש", והרב זאב וולף, מייסד רשת החינוך לבנות "בית יעקב", שקיבל על עצמו לחנך את הבנות שתסכמנה לקחת על עצמן את עול הפרנסה. כך נוצרה חברת הלומדים.

בעוד שפרידמן לא מפריד בין החברה הליטאית לבין החסידים, וסרמן מוכיחה כי המקרה של גור הוא ייחודי. "חסידי גור אמנם אימצו את הפרקטיקה של לימוד התורה לאורך שנים, אך יש להם אתוס חלופי, של הקדושה כערך מארגן והציר שסביבו נעים החיים, בדיוק כמו אתוס לימוד התורה בחברה הליטאית. זו חברה שקיבלה על עצמה במסירות נפש את ערך צמצום המיניות כדי לקרוא תיגר על החברה הכללית", היא מסבירה.

עשו לנו לייק ותוכלו לקבל את מיטב כתבות סוף השבוע ישירות אליכם

המחקר, שנחשף כאן לראשונה, הוא אקטואלי מאוד לאחר תקופה שבה תופעות כהדרת הנשים וההפרדה באוטובוסים היו בכותרות. נעשה בו ניסיון כן לנתח ולהבין לעומק תרבות המתבססת על הפרדה מגדרית נוקשה. וסרמן סבורה שענייני הקדושה אינם מכוונים כנגד נשים, אלא כנגד מיניות. "הרבה פעמים הפרדה בין גברים לנשים מתפרשת כאילו זו עמדה נגד נשים", היא אומרת. "גם דרישות צניעות מנשים מתפרשות לא פעם כדכאנות של גברים, אך המקרה הגוראי מוכיח שדרישות הצניעות בלבוש כלפי הגברים מחמירות אף יותר".

פענוח שיטת הקדושה הוא הישג, מכיוון שזו מסורת בעל פה, העוברת בחסידות רק בהדרכות פרטיות. מעלתו של המחקר היא תיאור חברת הקדושה מבעד לעיניהם של הנשים והגברים שרובם מהגרעין הקשה של החסידות, שדיווחו על משמעות הקדושה בחייהם. ומפה נובע גם חסרונו. באופן מוצהר החוקרת, עובדת סוציאלית, אינה מתייחסת להשלכות של היחס המחמיר למיניות על מעגלים יותר רחבים בחסידות זו, ואינה מתייחסת למחיר האישי שהחסידים עלולים לשלם על אורחות חייהם.

מעגלים

וסרמן. "הרבי מקוצק טען שהאהבה לאל והאהבה לאשה לא הולכות יחד". צילום: ניר קידר

הקדושה, או ההתרחקות, מתבטאת בארבעה מעגלים: בין החסיד לבין עצמו, בין החסיד לגברים אחרים, בין החסיד לנשים, והחידוש הגדול - גם בין החסיד לאשתו. "החידוש בגור הוא שרעיון הפרישות קיים גם ביחס לנשים שאתן מתחתנים. זה בנוסף לסייגים ההלכתיים בהם נוהגים שאר המגזרים", אומרת וסרמן.

גור ינקה את ההשראה לפרישות ממורשת קוצק, חסידות קטנה שפעלה בתחילת המאה ה-19 ושגור ראתה בעצמה ממשיכת דרך שלה. "הרבי מקוצק טען למעשה, שהאהבה לאל והאהבה לאשה לא הולכות יחד", מסבירה וסרמן. "יש תחרות בין רוחניות למיניות, ולכן יש למגר את המיניות.

"בתחילה זה היה עניין ליחידי סגולה", היא מטעימה. "מפנה משמעותי התרחש ב-1948, כשעלה על כס האדמורות ר' ישראל אלתר, ‘הבית ישראל', שהעלה מחדש את כל ענייני הקדושה על נס והפך אותה לדרישה שמופנית לכולם", מסבירה וסרמן. "המהלך יצר האחדה בחסידות - מאוסף של קבוצות עם זיקה משתנה לחסידות, שבהן גם פליטים מהשואה, היא הפכה לקבוצה הומוגנית שכדי להשתייך אליה צריך לעמוד בדרישות מחייבות".

החייאת רעיון הקדושה הפכה בעצם את החסידות למה שהיא היום, מספרת וסרמן. "הבית ישראל העמיד קומנדנטים, מפקדים בפולנית, שהתפקיד שלהם היה להדריך ולהפיץ את ענייני הקדושה. השינוי החל באמצעות מערכת החינוך של הבנים. ההדרכה לגבי המותר והאסור לא מתבצעת בשיעור פומבי, כי לא מדברים על עניינים כאלה בפרהסיה. וזה הפרדוקס המובנה בשיטה: מצד אחד מתרחקים מדיבור על ענייני אישות, ומצד שני צריך לדבר על כך. לכן השיחה היא אישית בין הצעיר או החסיד למדריך, בשפה שהיא מרומזת מאוד, אך בו בזמן גם פרטנית מאוד".

הכנת הבחור לחיי הזוגיות היא מצומצמת מאוד. רק ביום החתונה, כשעתיים לפני החופה, חושף המדריך בפניו של החתן מה עליו לעשות בליל הכלולות. הבחורות מקבלות הדרכה מורחבת יותר. "יש חתנים שמקיאים או מתעלפים כשהם שומעים את הדברים", אומרת וסרמן. "אבל בחסידות מוכנים לשלם את המחיר הזה, כדי לקבל את הרווח של הקדושה".

רמת הפרישות נרכשת באמצעות שמירת העיניים ושמירת המחשבה. "הכוונה היא לעקור מהתודעה את הדימויים שעלולים להביא לגירוי", אומרת וסרמן. לכן, כשהחסיד יילך ברחוב, הוא ישפיל את מבטו. באוטובוס, הוא עשוי להסיר את המשקפיים. "מלמדים אותם פרקטיקות של הסחת דעת. איך להוביל את התודעה למקום אחר. כך הם רוכשים לאט לאט כלים להדחיק את המיניות שלהם".

מערך שלם של הגבלות נוגע לקשר עם החברים. גברים בחסידות לא מתחבקים ולא מתנשקים; אסור שבחור יישב על המיטה של חברו; אסור לבחור לנהל שיחה אם אינו לבוש במעיל העליון. בכלל, חסידי גור צריכים להסתובב בכל עת עם המעיל העליון. הדרכה קפדנית ביותר ניתנת לגבי טבילה במקווה באופן הצנוע ביותר. "יש כאן התנגשות של ערכים", אומרת וסרמן. "צריך לשמור על קדושה מצד אחד, ומצד שני, בטבילה יש עירום". לכן, ילדים מתחת לגיל 13 לא טובלים במקווה. אלה שטובלים עושים זאת ומתלבשים במהירות. החסידים הצעירים מודרכים להפנות את מבטם כדי לא לראות גוף עירום.

ההפרדה בין המינים בגור מוחלטת, עד כדי כך, ש"הבחורים לא הולכים לחתונות, כי האירוע יכול ליצור קונוטציה מסוימת שלא רוצים ליצור אצלם בתודעה. וגם כדי לצמצם את ההזדמנות לפגוש נשים", כדברי וסרמן. בחלק מהמשפחות, בנים מגיל מסוים לא ידברו עם בנות דודם, ובארוחות של המשפחה המורחבת נשים וגברים יאכלו בשולחנות נפרדים. בחור הנחשב חסידי יותר ידבר רק עם עם נשות המשפחה הגרעינית, ולא עם גיסותיו. הם לא יאמרו שלום לנשים, כדי לא ליצור קשר.

ריחוק

מערכת היחסים בין איש לאשתו בגור היא ללא ספק ייחודית. וסרמן מגדירה זאת כ"קרבה מרוחקת". "הזוגיות מתעצבת לאור האתוס הזה שלפיו המיניות ממוזערת בחיי הנישואין. בעוד החברה המודרנית מדברת על שיתוף בין איש לאשה, איחוד, חברות ואהבה, באה חסידות גור ואומרת לשמור מרחק. אבל מרחק אינו ניכור. בני זוג יכולים להיות דואגים, אכפתיים וחמים, גם אם הם שומרים על מרחק. החסיד לא יקרא לאשתו בשם. כשיש ילדים, זה נעשה נוח יותר. היא תיקרא ‘אמא' בדרך כלל. כדי לפנות אליה, הוא ידפוק על השולחן. או יהמהם. בכל מקרה הוא לא יילך אתה ברחוב. זה אומר שהם לעולם לא יעשו קניות או ייצאו לטיולים ביחד".

דוגמה לאיפוק הרגשות שלו נדרשים בני הזוג ניתנה בקורס הכנה לכלות בגור: "סיפרה לי אשה אחת שאחרי החתונה היא שמעה הרצאה על איך להתייחס לבעל ואיך לעשות אווירה נעימה בבית. אמרו שם שהכל תלוי באשה ובצורת הדיבור שלה. וכאשר הבעל בא מהכולל צריכים לקבל אותו ב'שלום עליכם' יפה מתוך חמימות ולבביות. הבחורה לקחה את הדברים כהווייתם, ובאותו היום כששמעה את בעלה עולה, פתחה לו את הדלת ואמרה לו ‘שלום, מה נשמע?' עוד לא הספיקה לגמור את המשפט, והדלת נטרקה בפניה ובעלה נעלם. האשה היתה המומה, כמעט רצתה לבכות, לא ידעה מה לעשות. נכנסה לחדר והתחילה לחשוב מה היה לא בסדר בהתנהגות שלה. כשהבעל נכנס הביתה, הוא אמר לה: ‘צי גיט, איז נישט גיט' - יותר מדי טוב, זה לא טוב".

הריחוק נובע מהתפישה הבסיסית שמיניות ויחסי אישות הם רע הכרחי, אומרת וסרמן. יחסי אישות קיימים רק כי ההלכה דורשת, ומכיוון שצריך להביא ילדים לעולם. אך המיקום שלהם הוא שולי ומצומצם ככל שניתן. "תפישת המשפחה אצל הליטאים ואצל החסידים שונה מאוד", היא מסבירה. "החברה הליטאית נתונה בתוך תיחום של ההלכה, אך התפישה הבסיסית היא ‘קדש עצמך במותר לך' - אדרבא, תרתום את יחסי האישות, כשהם מותרים, (שבועיים בחודש, ת"ר) למשהו שיועיל לחיים הרוחניים שלך. הפירוש הגוראי לכך הוא הפוך. הפרש עצמך מהמותר לך".

בני הזוג נוהגים כל הימים כאילו האשה בנידה (שבועיים בחודש, כשהאשה נחשבת לטמאה). הם אף פעם לא ייקחו משהו מידי האשה אלא יניחו אותו על השולחן. בוודאי שלא יהיה ביניהם מגע שמביע חום. יש גם הנחיות לגבי תדירות יחסי האישות.

הפיקוח וההקפדה מגיעים לשיא בשנת הנישואים הראשונה. האברך מבלה את היום בלימודים בכולל. הכניסה לחיי הנישואים מדורגת, במטרה לבסס אותם באופן א-מיני. וסרמן מבהירה שעבור החסידים מדובר במסירות נפש, במטרה עילאית. "כשהיעדים שלי הם רוחניים, אני צריך לעשות הכל כדי לצמצם את המאוויים הטבעיים שלי", מסבירה וסרמן. "חסידות גור גורסת שניתן לשלוט ביצר המיני. במידה רבה בעיניהם החברה המערבית ניפחה את המיניות מעבר לממדיה הטבעיים והנחוצים". הקדושה, לפיכך, היא מקור לגאוות יחידה בגור. עם זאת, לדברי וסרמן, "אנשים היו מוכנים לדבר על קשיים. יש תחושה שמכינים אותם. מדברים על כך שלאט לאט הקשר נבנה, אחת המדריכות אמרה לכלות ‘תדמיינו לכם שעלולים לבכות הרבה בהתחלה, אבל בסוף זה יסתדר'".

לקראת גיל 40, שנחשב בחסידות לגיל שבו האדם קונה שליטה גבוהה יותר ביצריו, חלק מההנהגות הללו מתפוגגות. אצל חלק מהזוגות, הזוג חופשי לנהוג כרצונו. גם לפני כן, לדברי וסרמן, יש טווח של התנהגויות שיש לגביהן בחירה. "אני חושבת שהחברה הגוראית היא מודל מרשים של הצלחה", אומרת וסרמן. עם זאת, היא מוסיפה ש"שום חברה לא מצליחה לממש את האידיאל שלה עד הסוף, ויש גם אנשים שלא מסתדרים עם הנורמות בה".

וכשם שחסידות וההווי החסידי המתלווה אליה היא עבודה המיועדת לגברים בלבד, גם נושא הקדושה בחסידות הוא תביעה מהגברים. "לגברים יש יעדים רוחניים-חסידיים, ואילו החסידות של הנשים היא לעזור לחסידות של הגברים לצאת לפועל. זה התפקיד שלהן בתור נשים. נשים מזדהות עם הרעיון ומנחילות אותו מקטנות לילדיהן".

לדברי וסרמן, נוצרה עוצמה נשית בחסידות. "יש משהו בסגנון החיים שהופך אותן לעצמאיות מאוד. בגור יש לנשים המון אפשרויות להביא את עצמן לידי ביטוי, מכיוון שגברים לא מאיישים שום תפקיד בספרה הנשית", היא אומרת. נדיר למשל שיהיו מורים או מנהלים במוסדות לבנות גור.

במשך כמה שנים וסרמן לימדה מורות בסמינר גור בבני ברק פסיכולוגיה של החינוך. לדבריה, היא התרשמה שהנשים לא ממורמרות כלל. לדבריה, "אושר או קשר בחיי נישואים לא תלוי במודל הנישואים או בשאלה אם אנשים הולכים יחד ברחוב או לא. יש הרבה זוגות שיודעים ליצור קשר רגיש ומתחשב והם הזוגות המאושרים, כמו בכל חברה. יש ביטחון רב בנישואים הללו, שבהם בני הזוג מרגישים שיש גב, ושמישהו דואג להם, ושהם מגשימים את הייעוד שלהם. אהבה זה דבר תלוי תרבות. זה לא חייב להתבטא בלהסתכל אחד בעיניים של השני. אין דרך אחת לבטא אהבה". *

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 חסידים ארורים! גנבתם את הדברים האלו מהדת שלנו!  (לת) פאולוס
  • 08:49
  • 27.01.12

02 שיטחיות במחקרים ישראל הרשקוביץ
  • 08:51
  • 27.01.12

על הסודות של המחקר בחסידות גור
כבר מזה זמן רב לא קראתי שטויות במיץ כגון זה המתרפס ומתפרסם בהארץ

03 מאידך, בין החרדים (ליטאים וחסידים כאחד) ידועים אנשי גור כאנשים הנוטים להתפרצויות אלימות וכוחניות. לדברי הליטאים, הרב ש"ך עצמו הזהיר לא פעם את האדמו"ר מגור, שהחמרת יותר בענייני אישות תגרום להתפרצויות בהקשרים אחרים של החיים.  (לת) רילד
  • 09:04
  • 27.01.12

04 חולי נפש. כתות בהודו יותר טובות. פיחסססס  (לת) דתלש
  • 09:05
  • 27.01.12

05 כתבה יפה וערוכה היטב  (לת) נשמע רע
  • 09:23
  • 27.01.12

06 אידאליזציה של ההכחשה המינית. כת מסוכנת לנפש האדם.  (לת) חסיד לשעבר
  • 09:33
  • 27.01.12

07 'תה רוצה לדעת על חסידות גור? קרא "הארץ"!  (לת) גיחי
  • 09:34
  • 27.01.12

08 מפליא ומרתק! שמעון ש
  • 09:58
  • 27.01.12

לא ייאמן שככה חיים אנשים כמה קילומטר מהבית שלי.

09 רעל מנחם
  • 10:13
  • 27.01.12

כול מילה נכונה.
גור הכי מדירים ומפלים.
זו חסידות חשוכה ויש קשר ישיר בין ההתנהגות המתוארת בכתבה לבין השכיחות הגבהה של מקריי אונס החברה הגוראית.
מה שלא מפורט בכתבה זה הם היפר-קפיטליסטים והאדמור שלהם מילונר.
הם לא חולקים כלום ומהמגזרים הקיצוניים ביותר-יותר מהסקריקים.
אני חושב שאין לזה פתרון, רק לשבת ולראות את זה מתפוצץ לנו בפנים.
ושוב המסקנה הבלתי נמנעת: דת=רעל.

10 נו, ואיך זה מתקשר ל - 80% שמאמינים באלוהים?!! יעקב
  • 10:22
  • 27.01.12

האם באמת זה אותו אלוהים, או שחל במדינה ליקוי מאורות מוחלט ?!!!!! האם אנחנו שייכים לאותו קוסמוס?!! לאותה יבשת ?!! לאותה מדינה?! לאותו עם ?!!! באלוהים - אני נתקף חלחלה !!!!!!!!! אשתי- אני אוהב אותך !!!!

11 צאצי כוזרים לובשי שחור חיים במאה ה19 מה להם וליהדות ????  (לת) נביא הזעם.............
  • 10:27
  • 27.01.12

12 כתבה מאלפת ואמיתית מאוד חרדי
  • 10:36
  • 27.01.12

כמי שמכיר את הענין מקרוב אני חייב להחמיא לחוקרת על המחקר שנגע באמת הפנימית של הדברים.

13 הקטע של ה"קדושה" הגורית לא עומד במבחן הטבע ובוודאי שלא במבחן האמת מאיר
  • 10:37
  • 27.01.12

האינסטינקט המיני הוא ביצר קיומו של האדם שממלא אותו יותר ממה שכל טקונע של אדמו"ר עממי מסוגל לשלוט בו. והנורמה החברתית של הדחקה וההרחקה המינית רק מזינים את החויה האירוטית אפילו יותר מהמתירנות. ומי יודע אם זה לא היה סוד הצלחתו של הביסיסרול הגורי שנמצא לי כאיניבנדואל אדם נלעג

14 זה סיפור כל כך ישן, היסטוריה, מה התעוררת כעת תמר רותם?  (לת) מי מממן כתבות כאלה?
  • 11:02
  • 27.01.12

15 הכתבה יפה אבל...... עוד חרדי
  • 11:07
  • 27.01.12

אכן כתבה יפה ומצוינת, אולם חבל מאוד שאותם אנשים שאינם נמצאים בדרגת רוחניות כמו של וסרמן, אינם יכולים כלל לתפוס ולהבין את המתיקות שבחיים שכאלה, כבוד הדדי, שמחת חיים, ושיחרור הטבע, אייך אמר פעם חסיד חכם לחילוני, אתה לא ניקרא 'חופשי' אתה ניקרא 'חילוני' כי חופשי זה אני שלא משועבד לשום תכתיב של יצריי, [ומה צריך להוסיף יותר צריך רק לראות את המקרים שקורים ביום יום כאן ושם.]

16 אני מניח שעל כך נאמר "אל תהיה חסיד הרבה" שמעון
  • 11:09
  • 27.01.12

הם כבר מעוותים את היהדות למשהו אחר שאינו יהדות.

17 מקומם מובטח בגיהנום.  (לת) אסי
  • 11:29
  • 27.01.12

18 מרתק ביותר  (לת) א"צ
  • 11:30
  • 27.01.12

19 אני חייב לומר שכחסיד גור מעולם לא קראתי מחקר כל כך מדוייק שמביא נכונה את הרוח של גור. אם כי אני חייב לציין שכל מה שנכתב נכון עקרונית, אבל יש סקלה נרחבה מאד של קבוצות שמקיימות רק חלקים מתוך הנאמר. בגדול ניתן לומר שבערך 40% מקיימים הכל והשאר יורד בהדרגה אם כי הריחוק מנשים זרות קיים אצל כמעט כולם וכמעא כולם חיים באוירה שנכון להיות כמה שפחות בקשר עם גברים. אני שמח שהמחקר אישש את תחושתי שלנשים בגור יש מרחב מחיה חופשי הרבה יותר החסידויות אחרות ואפילו מליטאים. זה פשוט נכון וזה הסיבה שנשים בגור לא מדוכאות ולא ממורמרות אלא מסכימות בעצמן עם דרך התקנות.  (לת) חסיד גור
  • 11:34
  • 27.01.12

20 שיא הכתבה ההזויה "החברה הגוראית מודל מרשים של הצלחה" רונית
  • 11:41
  • 27.01.12

מדובר בחברה חולה
הייתי כבר מעדיפה לחיות בחברה פוליגמית שיש בה אהבה, מאשר ההתנהלות החולה הזאת שעוד מכונה "אהבה"
זה לא אנשים, זה רובוטים!
מקומה של הכתבה הזאת בתחום הביזאר.

  •   בסופו של דבר יש אנשים שזה מתאים להם דניאל שור
    • 12:02
    • 27.01.12

    אני כמובן בתור שברחתי משם רואה את זה באור שלילי
    אבל השארת משקעים זה אף פעם לא בריא צאי מזה

  •   זה ציטוט מדברי החוקרת לא מדבריה של תמר רותם רות
    • 15:34
    • 27.01.12

    מערכות יחסים פוליגמיות הן לגיטמיות וגם הרצון להתנזר או להמעיט בקשר מיני הוא לגיטימי...

  •   לנשים אין אפשרות לברוח. ברחת כי אתה גבר מסתובבים להן בין הרגליים
    • 11:31
    • 29.01.12

    הן מוצאות בכך ערך שולי, כי הגברים פחות מסתובבים להן בין הרגליים ואולי פחות נודניקים ויש להן לכאורה שקט, לכן הן מתעלמות מהעובדה שב"סקס" הן בעצם נאנסות, מתוך מצווה, כמו כל החרדיות האחרות והרבה נשים פרימיטיביות בעולם החילוני. הן ממלאות פונקציה של מצווה שחלה על גברים ויש התעלמות מכך שזה הגוף שלהן בכלל!! הן המשריצות והנתקעות מכל העסק המסריח הזה.
    זה יותר טוב מאיך שהן חיו בתקופת התלמוד...אבל הרבה פחות טוב מאיך שאפשר לחיות באמת.

    זה כמו הערך השולי שיש לנשים בכתות פוליגמיות, בהן אם מותר להן - הן נעזרות אחת בשניה, אך בעצם משרתות את מטרת האדון-ה"בעל".


    ובנימה זו, תפסיקו כבר עם המילה "בעל" הפוגענית והמזעזעת.

21 את העיקר היא לא הזכירה בכתבה... נחמיה גערער לשעבר
  • 11:53
  • 27.01.12

חלק מרכזי בתקנות זה תדירות יחסי המין, תחזיקו חזק בכסא כדי שלא תיפלו:

יחסי מין רק פעמיים בחודש בליל הטבילה ובליל שבת אחרי.

אחרי לידה לא מקיימים יחסים שנה שלמה!!!

תגידו מה זה משנה? הרי כל אחד ואחת יכולים לעשות בבית מה שהם רוצים? ומי אמר שהם עומדים בתקנות?

אבל דבר ראשון הרבה פעמים צד אחד רוצה אבל הצד השני לא מוכן לעבור על התקנות. דבר שני והוא החשוב: יש להם למדריכים דרך לדעת. אם האשה נכנסה להריון בתוך השנה הראשונה כולם יודעים שעברתם על "התקנות" (טקונעס בהגייה ידישאית).
וחסיד לא יכול לקנות קונדומים כי הוא לא יכול להיכנס לחנות שכזו וגם לא גלולות וכו' רופאי המשפחה וכו' באזורים של גור אף חסיד לא יסמוך עליהם שהם לא מדווחים למדריכים.

בקיצור להיות חסיד גור זה סיוט. ועוד יותר סיוט לנטוש את החסידות ולהיקרע מהמשפחה ללא גב כלכלי.

22 הכתבה ממש נכונה חסיד גור לשעבר
  • 12:00
  • 27.01.12

פעם ראשונה שאני כיום דתל"ש רואה מישהו שמציג את הדברים בצורה נכונה
אם כי באופן אישי אני חושב שהדרך טובה ליחידי סגולה
כמו חסר בכתבה כל ההשלכות הנוראות שיש בגלל זה שזהו נושא למחקר בפני עצמו

23 הרס החיבור הזוגי. במקום ליצור חיבור ושיתוף, הופכו את הקירבה לסטיה. אני חושב שזה גובל בסטייה, על תקן טיפול א-מיני קבוע, חולני  (לת) רועי
  • 12:03
  • 27.01.12

24 זה מזכיר לי את הנצרות... חושבת
  • 12:06
  • 27.01.12

מוזר, אבל תקנות הקדושה והפחד ממיניות בחסידות מזכירים לי את הנצרות, את החטא הקדמון, וכל הרתיעה ממין ומיניות בנצרות. הרי הנזירים, שהם אידיאל בנצרות, נמנעים מכל הנושא הזה. חומר למחשבה....

25 מרוב שהם מומחים לפרישות בביתם הם נעשים גם מומחים לנערות ליווי...  (לת) נו שוין
  • 12:16
  • 27.01.12

26 מדהים פנחס
  • 12:22
  • 27.01.12

מדהים. פשוט נהניתי מכל מילה, ומהצורה העדינה של הכתבה.

27 למי שלומד עשרות שנים בכולל ולוקח על עצמו,יש בו תרומה גדולה מאוד ליהדות אלכסיס
  • 12:38
  • 27.01.12


לבטח ערכי באופן מוחלט מן ההתרוצצות בקניונים, מן הסגידה לכסף ולחוצפה ולבהמיות ולאנאלפבתיות שמטביעה אותנו בישראל.
מאידך, אם האיש החסיד לא בנוי ללמידה כל החיים, צריך שישקיע את הזמן בפרנסה,בתשלום מיסים למדינה ובהשתתפות בהגנה על המדינה.

28 מרתק ושאלה קטנה דוני
  • 12:43
  • 27.01.12

תמיד אהבתי לקרוא מחקרים על חברות אנושיות מרוחקות ומוזרות, בין אם אלה השבטים הפריטמיטיביים בבורניאו ובאמאזונס ובין אם אלה כתות סודיות בירושלים, האזוטרי תמיד עניין אותי. המשיכו לפרסם מחקרים דומים.

ורק שאלה קטנה לסיום - מי מממן את הלומדים הללו? הם עצמם, חסידיהם העשירים באמריקה או המדינה, כלומר אני?

29 מה זה שייך ליהדות???  (לת) גורי
  • 12:44
  • 27.01.12

30 מכונות רוחניות = הכחשת האנושיות עד אפר  (לת) דני
  • 13:06
  • 27.01.12

31 ה'סטייפלער' - אחד ממנהיגי היהדות החרדית בדורו של ה'בית ישראל' מגור מייסד התקנות הנ"ל התנגד להם בכל תוקף וכינה את חסידי גור הנולדים לסוג יחסים שכאלה: 'בני תשע מידות' ולמי שלא יודע זהו כינוי גנאי לתשעה סוגי ילדים שאחד מהם הוא 'בני אנוסה' כלומר, תינוק שנולד ממי שאונס את אשתו.  (לת) חמורבי
  • 13:21
  • 27.01.12

32 מה בדיוק נחשף כאן? מתן
  • 13:23
  • 27.01.12

כתבה משעממת ומחקר עוד יותר
על אנשים שלא עובדים וממציאים חוקים ובלה בלה

33 נזירים יהודים... חבל רק שהילדים שלהם אינם יכולים לבחור חיים אחרים  (לת) עצוב
  • 13:25
  • 27.01.12

34 כל רעיון החסידות והחרדים מובסס על העתקה של עקרונות נוצריים... תפנימו
  • 13:47
  • 27.01.12

ולמעשה בעת האחרונה, העתקה ממוסלמים (ראו נשות הטליבן בבית שמש)

בנצרות מדובר על מאבק בין אהבה לאל ואהבה לנשים ואז נזיר חייב להתנזר מיחסי מין , למעשה חסידות גור העתיקה את זה , חוץ מהקטע של לעשות ילדים

35 מעניין מאד. למעשה, חייבים להודות, זה מסר שבא מהנצרות - הדחקת המיניות  (לת) תוהה
  • 13:55
  • 27.01.12

36 כמה פרטים חסרים מאד! יוקיל
  • 13:57
  • 27.01.12

א. כל המערכת המתאורת כאן הוקלה וכמעט התפוגגה כאשר עלה לכס האדמורות אחיו של הבית ישראל. כיום נדיר לראות חסידי גור שאינם מהלכים יחד עם נשותיהם ברשות הרבים.
ב. כאשר היו התקנות נוהגות, היו נשות גור הראשונות באופנה המוחצנות ביותר ואף מקרי הסטיה המיניים ארעו שם יותר מבכל מקום אחר. כיום כאשר האשה מרגישה יותר בקשר עם בעלה הלבוש הפך צנוע יותר והולם יותר. בהקצנה הייתי אומר שהחסיד בעבר אכן התרחק מאשתו אולם נטש אותה לחלון הראוה של שכנו.
ג. בגלל אותה קיצוניות וגם זו שעדיין נותרה, אנחנו רואים שכאשר מתרחשת חזרה בשאלה בגור, היא הרבה יותר מוקצנת מוחצנת וחריפה מבכל עדה אחרת ראו למשל את מקרה שרה איינפלד או את מקרה לנדאו שהתרחש לפני כמה שנים טובות אולם היה מוחצן וזאת לעומת הקורה בחברות אחרות שלעיתים אפילו לא יודעים על כך או לחלופין הדבר נעשה בצורה הרבה יותר מכובדת ראו למשל יוכי ברנדייס אכן חזרה בשאלה אבל לא הטילה רפש והיא נחשבת דמות מכובדת בחברה שבה בחרה לחיות, לא תמצאו אצלה ולו מילה אחת מהרפש של שרה איינפלד.
ד. בשום פנים ואופן לא העפילו אלו מבין החסידים שכל ענינם היה במין על דרך השלילה לספרות רוחניות גבוהות, רק אלו שבתמסרו ברצינות ללימוד תורה שם כמו בכל חברה אחרת הם אלו שאכן מגשימים את האידאל הדתי. ללא לימוד התורה אין הרבה ערך לכל האידיאות האחרות שנזכרות בכתבה! וזה מהטעם הפשוט שהדרך היחידה לשלוט ביצרים איננה עוברת באימונים אלו ואחרים אלא רק בלימוד התורה כך כתוב במקורות הקדומים וכך גם לימד אחד מחשובי אבות החסידות הלא הוא השפת אמת לחסידיו שיתעסקו בלימוד התורה ופחות בספרי מוסר.
יש עוד הרבה מה לכתוב בנושא אבל המצע כאן קצר. רק אסיים ואומר שבתלמוד ישנם הוראות ברורות להתיחס לאשה בפן המיני ואפילו איך ומה ואני לא רוצה כאן לפרט. אבל הרוח שנושבת מן הלמוד שהוא היחיד המחייב, איננה אותה דוקטרינה נוקשה שנהגה בחסידות גור.

37 מענין מאד מהבחינה האנטרופולוגית. שופך אור שונה על הנושא, אבל אישית אני מרגיש קרוב יותר לקיפודים מאשר לחסידי גור.  (לת) חילוניי. לא. אתאיסת.
  • 13:58
  • 27.01.12

38 אחר כך כל אחד אונס את אחותו או את בתו-אין דבר כזה העלמת המיניות  (לת) אנשים חולים ומסכנים
  • 13:59
  • 27.01.12

39 אני חסיד גור מאיר
  • 14:00
  • 27.01.12

הכתבה בהחלט מגדירה נכון את הרוח הנושבת בחסידות אבל אני יכול לומר שכיום (ב10 השנים האחרונות ) ישנם אחוזים נכבדים שלא מקפידים על חלק מהדברים וגם המדריכים בעד, אני יכול לומר שאני באופן אישי עודדו אותי על חלק נכבד מהתקנות כל מה שנגע לאשתי דאז (גרושתי כיום) לרדת ממנו ולא ללכת עם ראש בקיר...

40 סקופ נוסף אבי
  • 14:12
  • 27.01.12

אני לא יודע עד כמה מדוייק מה שכתוב כאן

אך יש תופעה מענינת שאולי קשורה, והיא:

בחסידות גור נולדים ילדים יפים במיוחד
והרבה בנים ומעט בנות
ב ד ו ק

41 לא יכולה לדבר בשם הגברים, אבל לחשוב על נשים החיות במערכת זוגית ללא אינטימיות גופנית אמיתית, ללא חיבוק, התכרבלות יחד, ואפילו ללא הליכה יחד ברחוב, והעובדה שלעולם לא תוכלנה לחוות מערכת יחסים כזאת - זה פשוט מוות בחיים. הכתבה הזאת מעלה בי עצב עמוק. ריקי, דתל"שית ברוך השם
  • 14:18
  • 27.01.12

אם הייתה להן לפחות אפשרות הבחירה, לעבור לחברה אחרת, זה היה נרארה אחרת. אבל ברור שהקשיים העומדים בפני אשה הגדלה החברה כל כך סגורה - הם בלתי נתפשים. אשה הגדלה החברה כזאת, אין לה אפילו את היכולת התודעתית לחשוב על חיים אחרים במקום אחר, שלא לדבר על אפשרות הביצוע - שתעלה לה בנתק מכל מי שהיא אוהבת ומכירה, באשמה עמוקה על כך שמשפחתה תשלם מחיר עצום וביציאה לחברה שהיא לא יודעת עליה דבר.
זהו פשוט מאסר עולם.
ושום דבר לא ישכנע אותי שאין לפחות חלק מהנשים שמרגיש כך וסובל קשות. צריך לא להכיר כלל מנטליות אנושית בסיסית כדי להאמין שכל נשות גור חיות חיי נישואים מאושרים.

  •   גם אני לא ידעתי אם להתעלף או להקיא למקרא העובדות בכתבה  (לת) חילוני מתמיד
    • 23:21
    • 27.01.12

  •   לגברים הרבה יותר קשה בלי חיבוק גברים הם אלה ש
    • 13:14
    • 29.01.12

    נשים יכולות להתחבק עם אמא שלהן, ידידים וכו'..
    הן לא אלה שמחבקות את בן הזוג. הגבר הוא זה שמציק וכל הזמן רוצה לחבק את האישה והאישה בורחת, במיוחד אם הגבר זקן מהאישה בכמה שנים טובות, שמן, עם ריח וכו', היא מרגישה נאנסת מהחיבוק עצמו. תפתחי את העיניים, הגברים הרבה יותר נואשים לקרבה ואני רואה זאת יום-יום בהבדלים משמעותיים.

    גברים נזקקים הרבה יותר והם אלה שאונסים ומחפשים את קרבת הנשים בכל דרך אפשרית. יש גברים שמתחננים לחיבוק במשך שעות בכל פעם. זה מגעיל ממש.

    הבעיה עם נשים היא אחרת, איך הן מתמודדות עם גבר ששודך להן? לגברים אין בעיה לגעת בהן, גם אם הן לא משהו, אבל נשים נגעלות מהגבר הממוצע וסתם אחד ששודך להן ותחשבי שהן צריכות וחייבות לשכב איתו כל החיים. זה גיהנום אמיתי.

    לאישה אמיתית יש גם צרכים של להתנסות עם כל מיני גברים ושם מונעים זאת מהן, או שהן רואות עצמן כחולות נפש אם הן לא רוצות להתחתן ודוחפים להן כדורים, למרות שזה הכי טבעי בעולם עבור אישה לא לרצות להתחתן, הרי אין שום דבר טבעי בחתונה וחיי זוגיות ממוסדים נצחיים מטוקסים. זה מדכא מאוד.

42 את העיקר לא כתבת חרדית
  • 15:00
  • 27.01.12

גם ביחסי האישות עצמם, אין בגור חיבוקים, נשיקות או קירבה. רק חדירה.
זה היפך הקדושה, זה היפך ציווי השם: "ועונתה לא יגרע", שהוא הציווי לגבר לספק מינית את אשתו, זה היפך הציווי בתורה לא להוסיף על המצוות שניתנו, וזו התייחסות אל אשתו כאל זונה, שמשתמשים בגופה להתרוקן...
ובשנה הראשונה דורשים מהחתן לספר למדריך שלו כל מה שעשה במיטה עם אשתו, כדי לעקור מהם רצון לעשות מעבר לחדירה, והכלה מחוייבת לספר למדריכה שלה כנ"ל.
הם אומללים, הנשים מרירות ושתלטניות כלפי אחרות וכלפי ילדות ונערות, הגברים אגרסיביים ואלימים ממש בעולם החיצוני, ושתלטניים כלפי נשותיהם באופן חולני, כי הם חוששים שתחפשנה מה שחסר להן - בחוץ. כי חייהם בניגוד לטבע ובניגוד לתורה, ולכל המפרשים!!!
הסטייפעלער הקדוש (ר' יעקב ישראל קנייבסקי זצוק"ל) פרסם מכתב גלוי נגד שיטתם ב'המודיע', וכתב, שיצרו של הגבר יוצא מפוייס בשיטה זו, ואשתו נותרת עלובה ואומללה. כך כתב רב קדוש, שלא קיבל נשים לברכות וכו'.
יש לציין, שכל שאר החרדים, כולל נטורי קרתא - חיים אחרת לגמרי. באהבה,
בקדושה אמיתית של 'קדש עצמך במותר לך', והגבר דואג לספק את אשתו כפי שציוותה עליו התורה.

43 כל זה ממצוות התורה?  (לת) משיח ג'
  • 15:16
  • 27.01.12

44 יעענו מחקר. האמת בפנים שרוליק
  • 15:45
  • 27.01.12

אין הבדל משמעותי בין חסידי גור לחסידויות האחרות. רוב הדברים שנאמרו בכתבה נחשבים תקנות בכל החסידויות. אלא מה, שתי הבדלים:
1. בגור יש קצת יותר טרור בעניין אז שומרים כמה אחוזים יותר. משהו בין 30% ל40% והאחרות לא יותר מ 30% זה כל ההבדל
2. ההבדל העיקרי הוא בתדירות קיום יחסים בין הזוג. שבגור פעמיים בחודש ובשאר 4 פעמים בחודש

45 כתבה מרתקת, ועוד יותר מרתק היה לקרוא את תגובות הקרובים לחסידות ושל אלה שמתמצאים בה. פשוט מעניין. תודה ושבת שלום!  (לת) עוברת אורח........
  • 16:34
  • 27.01.12

46 Shocking Tal
  • 16:52
  • 27.01.12

Tey are taking all that is beautiful in Jewdeism and twisting it. There is very title difference between them and Catholics that think that certain people need to not marry or have anything to do with women in order to be closer to god.

If too good is not good, than too much is nothing at all

47 ומה יהודי כאן? רחל
  • 17:14
  • 27.01.12

"רק צריך לחנך את האישה שהיא תהיה המפרנסת"... מה זה אומר ? ואיפה זכות הבחירה? משטרת הצניעות, או המשטרה שאוכפת את החוקים
המחיר כבד ואלה חיי עבדות לרב שהוא עשיר כקורח.

48 מה המחיר שההדחקה הלא טבעית יוצרת ומי משלם אותו רחל
  • 17:24
  • 27.01.12

ומדוע עלינו לשלם להם. ומה אומר המשפט"רק צריך לחנך את הבנות שהן המפרנסות" קוראים לזה חינוך זו אפלייה ועבדות. וכמובן החצר העשירה כקורח של הרב הצנוע והמכובד.

49 "המדריכים". פרויד
  • 18:51
  • 27.01.12

מספרים פה על המדריכים של הזוגות הצעירים שעוקבים אחרי הפעילות המינית שלהם.
אני הייתי שלוח את כל המדריכים לבדיקה פסיכיאטרית, סתם מעניין איך הם רואים את העולם.

50 גם תושבי מחנה הריכוז הגדול בעולם,צפון קוריאה,געו בבכי שמנהיגם הדגול,קים ג'ונג איל התפגר.  (לת) זכרונות
  • 19:11
  • 27.01.12

51 אותי לימדו שהיהדות לא אוהבת נזירים והתנזרות. למה הם מתחתנים בכלל? דנה
  • 19:20
  • 27.01.12

שיילכו למנזר ויסתגרו בו, ויעזבו את העולם החיצון במנוחה, לעזאזל.
למה להוליך אישה שולל שיש לה בן זוג, כשבעצם היא לבד
עם עול הפרנסה והילדים שהיא יולדת בזה אחר זה והורסת את גופה?

52 כיצד לגדל סוטה מין ב-5 שלבים פשוטים האדמור מתדמור
  • 20:10
  • 27.01.12

- הדחקת מיניות מגיל צעיר
- דימוי גוף עצמי ברצפה
- הורים שבקושי מתקשרים זה עם זה, לא קוראים זה לזה בשם וכו'
- הנחלת הרעיון: מיניות = חטא
- חיים בחברה סגורה מסוגרת עד כדי מחנק.


שמים בתנור ל 20-30 שנה והנה, יוצא פדופיל \ אנס \ סוטה מין כשר למהדרין!!

53 קשר השתיקה : מי באמת משלם את מחיר דיכוי הנשים... הרבנית
  • 20:30
  • 27.01.12

הסופר יואב אלוין שיצא בשאלה התראיין במוסף 7 לילות של ידיעות אחרונות ב20.1.12 וסיפר על קשר השתיקה החרדי :"כל הנושא של הדרת נשים..נועד להבריח את המבט האמיתי על מה שבאמת קורה שם. אצל הדוסים צריך לעשות הדרת ילדים. אני יכול לחתום לך ש99 אחוז מהחרדים והדתיים בקהילות סגורות עברו חוויה מינית עם מישהו בוגר. רוב מקרי האונס בעולם החרדי קורים לבנים ולא לבנות. .. לא מדברים על זה, אז אין מצב שאפשר לרפא מישהו כזה. והוא יעביר את זה הלאה, וזה הולך ותופס נפח גדול מהחברה הזו".

54 התופעות הזוויעות שנחשפות במחקר מעלות שאלה אתית חשובה: אולי הגיע הזמן להוקיע מחקרים שנותנים הצדקות אקדמיות למחלות נפש קולקטיביות. השאלה הגדולה היא מה חשוב יותר: "להבין" את חולה הנפש או לרפא אותו. שהרי מטרת המחקר אינה לשפוט ולכן גם לא לרפא. אלא רק להבין. והמרחק שבין הבנה, להשלמה, לקבלה ואף להצדקה של פתולוגיה חברתית אינו גדול. אולי הגיע הזמן לשים קץ למחקרים שמקדשים רלטיביזם תרבותי קיצוני בשם הרצון "להבין"?  (לת) סוציולוג
  • 20:33
  • 27.01.12

55 במדינה דמוקרטית נורמלית עם זכויות אזרח - ה"חסידות" הזו היתה מוכרזת ככת הנמצאת מחוץ לחוק  (לת) משה
  • 20:58
  • 27.01.12

56 קשר השתיקה החרדי : הקטינים משלמים את מחיר הדרת הנשים הרבנית
  • 21:05
  • 27.01.12

אך אוי ואבוי לי – הנה הסוף. אני נחלצתי ועדה שלי באה תחת. היתה כפרתי. הלכתי לי, ועתה הנה היא כורעת וכושלת בדמי עלומיה, טרם פריחתה, קצרה את הקציר המר אשר הנחלתי לה.. מי יודע אם לא טוב היה לכולנו, ואולי לאליהו בראש, אילו דחיתי אותו מעל פני באופן גלוי, באכזריות. הוא היה נרפא במשך הזמן מהשבר והיה אולי עתה יותר בריא ושלם ברוחו... ולסוף היתה אולי גם הידידות לא נפגמת".
מספרת שבעצם נסיעתה לוינה הייתה בריחה מאליהו.

57 . Thanks! Great Article  (לת) nati
  • 21:15
  • 27.01.12

58 יש מישהו שעדיין מפקפק בקביעה שהחיים החרדיים הם הפרעה אובססיבית קומפולסיבית של ציבור שלם? אבדה השפיות
  • 22:00
  • 27.01.12

כי היכן ההבדל בין מי שנוטל את ידיו בקרבול וליזול מדי כמה רגעים למי שנמנע מטעמי "קדושה", מלפנות אל אשתו, אינו קורא לה בשמה (גם לאל לא פונים בשמו המפורש יהוה) אלא דופק על השולחן, ובכל מגע פיזי עם הזולת, וגם בגופו שלו, רואה טומאה, שדים וליליות? פרויד כבר עמד במאמר שפרסם ב 1907 על המימד הנוירוטי אובססיבי שבדת היהודית
"I am certainly not the first person to have been struck by the resemblance between what are called obsessive actions in sufferers from nervous affections and the observances by means of which believers give expression to their piety. The term 'ceremonial' which has been applied to some of these obsessive actions, is evidence of this."
ועל פי התיאור המובא בכתבה על המיניות, למען הדיוק, העדרה של המיניות, בחסידות גור ברור שהנוירוזה הקיבוצית כבר הפכה למחלת נפש של ממש. אורכידאה

59 מתברווז לי בדחן
  • 22:53
  • 27.01.12

בדיחה:
מלך רצה שבנו יחידו לא יסבול מענייני האהבה ושברון הלב הקשור לנשים.
החליט המלך לגדל את בנו בעולם ללא נשים.
בנה ארמון עם חומה גבוהה וכל עובדי הארמון והמשרתים היו גברים.
לימים, עלה בן המלך לראש המגדל שבארמון וראה במרחק נשים קוצרות בשדה.
למחרת עלה עם אביו למגדל ושאל הנסיך את אביו , "מה זה?"
תוך כדי שהוא מצביע על הקוצרות.
ענה לו אביו "עזוב,אלו ברווזים"
למחרת בבוקר ניגש הנסיך לאביו ואמר לו:בא, מתברווז לי "
והמבין יבין...

60 איזה כיף שיש כל כך הרבה חרדים אשכנזים חולי נפש, ולחשוב שאלה מכתיבים את היהדות... אשכנזים הזויים
  • 23:27
  • 27.01.12

מזל שיש ספרדים ביהדות המאזנים את החולי נפש הללו.

  •   אם אתה חושב שהחרדיות הש"סית מטורפת פחות אתה טועה ל"אשכנזים הזויים"
    • 23:44
    • 27.01.12

    בארצות מוצאם בני עדות המזרח הצטיינו בקיום שפוי ואנושי של המצוות. לא לחינם כינו אותם "אוכלי קטניות", כי ידעו להבחין בין עיקר ביהדות לתפל. בעוונותיהם, מתוך חיקוי נואש של החרדים האשכנזים, שנראים בעיניהם כיהודים המושלמים, נתפסו גם הם בטירוף שפרויד ראה בו נוירוזה אובססיבית קיבוצית.

61 דתיים חיים סנקוב
  • 23:57
  • 27.01.12

לכל עם יש את הדתיים שלו הם סוג של נזירים, אין צורך לנסות להבים. רק לתת להם את הכבוד שלהם

  •   ההתנזרות בקתוליות או בבודהיזם משמעותה ויתור על חיי מין ועל הולדה שארה כסותה ועונתה לא יגרע
    • 19:26
    • 28.01.12

    האינטרפטציה של חסידי גור ל"קדושה" לפיה ניתן לחוות פרישות וחיי נישואים בו זמנית היא פרוורטית ומנוונת. קורבנותיה הנשים הנשואות לחסידי גור וצאצאיהן. הפרישות לא חלה על הנשים, שבוודאי אינן מוחזקות קדושות אלא דווקא רוב הזמן טמאות בדם נידתן, אך הן נדרשות להתנזר מהנאות המין, בניגוד למצווה המחייבת את הגבר "שארה כסותה ועונתה לא יגרע". והרמב"ם מפרש "בני אדם הבריאים הרכים והענוגים, שאין להם מלאכה שמכשלת כוחן (קרי אברכי כולל), אלא אוכלין ושותין ויושבין בבתיהן - עונתן בכל לילה". מה הכבוד המגיע לגברים שאונסים את נשותיהם בחדירה אלימה וללא משחק מקדים כמצוות ה"מדריך" פעמיים בחודש?

62 גור=גור נישט מיט נישט- שיאני הפרזיטיות שבין החרדים תמיד ידעו לסחוט את המדינה יפים ברונהולץ
  • 00:11
  • 28.01.12

מקדמת דנא- זוכרים את השטיחן שפירא? כעת יש להם נציגים עוד יותר מתוחכמים- כולל משרד הבריאות. צריך ומוכרחים להכניס אותם בהמוניהם לשור עבודת הכפיים.

63 כוזרים חובשי כובעי פרווה של רועים קוזאקים מן המאה ה-17 יגידו לנו מה זאת יהדות...  (לת) אבי
  • 04:14
  • 28.01.12

64 איזה פסיכים !!! לא יאמן שאנשים חיים ככה בר דעת
  • 06:29
  • 28.01.12

מסכנים הילדים שנולדים לתוך הטירוף הזה...

65 "אני חושבת שהחברה הגוראית היא מודל מרשים של הצלחה", אומרת וסרמן"  (לת) עוד מודל כזה ואבדנו
  • 06:39
  • 28.01.12

66 כתבה מרתקת  (לת) מחכה לחלק 2
  • 08:01
  • 28.01.12

67 אנחנו אשמים.... מיקי
  • 10:46
  • 28.01.12

אנחנו , החילונים אשמים בהעצמת עבודת האלילים כםי שהיא מוצגת בכתבה זו ובכל כתבה העוסקת בנושא הדתיות, חסידי גור הינם אחד הפלגים היותר מופרעים בחברה החרדית וכל איזכור שלהם מיותר לחלוטין.

68 לפי ההיסטוריה, השלב הבא שלהם זו הקמת אינקוויזיציה. .
  • 16:18
  • 28.01.12

ואח"כ חזרה של ימי הביניים...

ככה התפתחה הנצרות.
בהתחלה התנזרות. איסור על שירת נשים.
אח"כ איסור להתרחץ, כי כדי להתרחץ צריך להתפשט, וזה לא צנוע..
אח"כ הגיעו המגיפות..

רק למה, למה קוראים להם יהודים???

69 במיוחד מטרידה האיצטלא המחקרית של ורסמן, הנוטפת מתיקות על תופעות קשות ומטרידות במסווה של מדע  (לת) דםוה
  • 17:28
  • 28.01.12

70 חסידי גור חיים בעולם של צביעות ומפרנסים היטב גדודים של זונות (זה לא נאסר עליהם)  (לת) חסידי גור מפרנסים היטב
  • 18:12
  • 28.01.12

71 שאלה איך חרדי מקיים יחסים עם אשתו  (לת) מיה
  • 19:07
  • 28.01.12

72 לא להאמין שהמערכת התת פרימיטיבית הזו מתקיימת כאן מתחת העינים שלנו נועה
  • 19:41
  • 28.01.12

ובזכות החממה שהמימון שלהם מתקציבי המדינה מסופק על ידינו משלמי המסים.

73 הבית ישראל סטה מדרכם של אבותיו הקדושים האימרי אמת, השפת אמת והחידושי הרי"מ מנחם מנדל מקוצק
  • 20:06
  • 28.01.12

שוד בשבר. אני ביושבי על כסא הרבנות בקוצק, לא הסכמתי להיות רבי של חסידים והסתגרתי בחדרי כ' שנים. החסידים השוטים שהתדפקו על דלתותי נטשו את נשותיהם ובאו להיצטופף בקוצק כפרפרים הנמשכים לאש. חברי והמתיימר להיות ממשיך דרכי ר' יצחק מאיר אלתר (לשעבר הלפרין) מגור הוא מקים שושלת גור מעולם לא דרש מחסידיו להתנזר שלא כדרך הטבע. אף יורשו ונכדו בעל "השפת אמת" ונינו בעל "האימרי אמת" לא דרשו זאת מחסידיהם. ולכן צמחה חסידות גור עד לכמליון חסידים. רק הבית ישראל תוך התיימרות להישען על תורתי הלך בדרך זו שהיא בניגוד לדרך הטבע. אני טענתי כי לעולם על האדם לנהוג עם עצמו בביקורת ולהיות אמיתי. מאימרותי המפורסמות היא: "אם אני הוא אני משום שאתה הוא אתה, ואתה הוא אתה משום שאני הוא אני, אזיי אני לא אני ואתה לא אתה אבל אם אני הוא אני משום שאני הוא אני ואתה הוא אתה משום שאתה הוא אתה, אזיי אני הוא אני ואתה הוא אתה" . אימרה זו שוללת מכל את ההתנהגות הסוטה שלה הטיף הבית ישראל.

74 כפי שהרב שך ז"ל אמר בהקשר אחר - החסידות אינה בדיוק יהדות. בטח לא כת א-מינית שכזו, שנשמעת נוצרית במהותה (לרבות רעיון ה"קדושה" המגוחך). מסכנים. מודרניסט .
  • 20:17
  • 28.01.12

כפי שהרב שך ז"ל אמר בהקשר אחר - החסידות אינה בדיוק יהדות. בטח לא כת א-מינית שכזו, שנשמעת נוצרית במהותה (לרבות רעיון ה"קדושה" המגוחך). מסכנים.

75 "אין דרך אחת לבטא אהבה" - נכון אבל צריך לבטא אותה איכשהו ואם בחסידות גור אין מגע, חיבוק ואפילו מבט עם האישה - אז אין שם אהבה וגם לא קדושה איש יהודי
  • 20:20
  • 28.01.12



בגור לא מחבקים, לא נוגעים, לא מסתכלים אחד לשני בעיניים, לא הולכים ביחד ברחוב ובטח לא נותנים יד,
מקיימים יחסים לכל היותר פעמיים בחודש ולאחר הלידה - נמנעים במשך שינה.
גם יחסי המין הם טכניים לחלוטין נטולי חום וחיבוק.
אז איך בדיוק מבטאים אהבה בחסידות גור?!

לא פלא שבנות גור מעדיפות להתחתן עם חסידויות אחרות....

המחקר של ווסרמן אך ורק מנתח את התפיסות שעומדות מאחרי ההתנהלות בחסידות גור. הוא לא עוסק בהשלכות החברתיות והפסיכולוגיות בפועל ולכן
עם כל הכבוד ההתרשמות שלה כמרצה בסמינר, היא חסרת כל ערך מחקרי ולהתרשמותי שלי - ... היא מופרכת.

76 האנשים הללו, הם העם שלי, עם ישראל ? ישראלי שפוי
  • 21:25
  • 28.01.12

ואם התשובה חיובית, שוב, הם העם שלי ?
לי אישית קשה מאד להאמין בכך.

77 האם הכתבה התפרסמה לכבוד ה שבט היארצייט של השפת אמת  (לת) מתנגד
  • 21:44
  • 28.01.12

78 תודה על הכתבה היפה אלי
  • 22:04
  • 28.01.12

ובמיוחד על הטון הלא שיפוטי הכ"כ נדיר במקומותנו.

79 רב הדברים לא נכונים - חסידי גור הם הבעלים הכי טובים שיש!!!  (לת) אקדמאית
  • 22:36
  • 28.01.12

  •   בעלים? מה את כלב? נעל או בעל?
    • 11:57
    • 29.01.12

    מבחינתן, זה יוצא להן טוב. ככה הן לא צריכות לסבול אותו, את הריחות שלו, את הגיבובים המטופשים שלו. הבעיה היא שהן מחוייבות לשכב איתם פעמיים בחודש - כלומר להאנס פעמיים בחודש. והכי גרוע - כל החיים להיות עם אותו אחד (לא פלא ששמעתי על הגורואיות הבוגדניות)

    כאישה חילונית, סקס פעמיים בחודש - לדעתי (ולדעתי בלבד..מכבדת אחרים), זה המון!! וגם לגור עם גבר - זה סיוט עבורי (מכבדת כאלה שזה לא סיוט עבורן)..

    אז מה שמפריע לכם זה שהן לא מקבלות אהבה מהגבר ושהגברים לא מקבלים אהבה מהאישה?
    הן שמחות שהן לא צריכות לחלק אהבה למישהו זר..ובגלל שאלוהים אמר שצריך לאהוב ולכבד אותו כמלך או שר (בעל ואיפה בעלת?).
    הרי הן נאנסות מספיק. ובכתות אחרות זה גרוע יותר, כי שם הגברים אונסים מתי שמתחשק ופה רק פעמיים בחודש.

80 גם חיי המין שלי מוזערו בנישואין  (לת) חילוני חרד
  • 23:21
  • 28.01.12

81 לפחות אצלנו אמצנו את כול הדברים הטובים מגור ואת כול הדברים הטובים משאר החסידויות הנורמליות אמשינובר, רחוב הפיסגה
  • 23:39
  • 28.01.12

ובגלל זה כולם כולל הרבי מגור מקנאים בנו

82 אז למה הם עושים כ"כ הרבה ילדים עם כל ה"פרישות" שלהם? מתי הם מספיקים? דנה
  • 01:00
  • 29.01.12

למה לתסכל נשים ולהביא ילדים? 6 מיליארד אנשים בעולם נראה לי מספיק, שיחיו במנזרים סגורים וזהו... אם הם כאלה קדושים...

83 אם זה לא קשור לביזוי נשים למה האישה היא זו שנחשבת טמאה?  (לת) רן
  • 01:15
  • 29.01.12

84 אני מתחיל להתבייש בזה שקוראים לי "יהודי". אם זה משקף את דת-ישראל מוטב כבר להתנצר.  (לת) (יהודי לשעבר) מסורתי
  • 02:40
  • 29.01.12

85 בקיצור חסידות של הומואים מבט מהצד
  • 05:42
  • 29.01.12

לא שזה רע, אבל שיודו לפחות שזה מה שהם מעדיפים.

86 ואיך החסידויות האלו מתקשרות ליהדות???  (לת) אמנון
  • 06:25
  • 29.01.12

87 "מחקר" - מאוד מאוד רדוד, אולי "תגלית" - בשביל החוקרת...מתאימה... מתנג
  • 07:32
  • 29.01.12

ל"הארץ"...

88 חסידות גור=כת קיצונית שיש להוקיעה ולקרוא לה בשמה לדעת לקרוא בין השורות
  • 07:52
  • 29.01.12

חסידות גור היא למעשה כת של קיצוניים, ואפילו שהם מכנים עצמם יהודים, הם הופכים לכת של מינים, תרתי משמע.

89 ברגע שאסור לדבר עם אישה, אין לה שום השפעה על המנטאליות בתרבות אין דבר כזה
  • 10:44
  • 29.01.12

אין דבר כזה חיים שפויים ללא שיחות ארוכות ועמוקות עם נשים. אם אין לנשים השפעה, יש הרבה רוע וטומאה.

90 הכתבה נכונה ומדויקת! גורית בלית ברירה
  • 10:55
  • 29.01.12

רק חבל שלא נתת במה לאומללות הנשים הנשואות
שאין להם ידע ומושג באהבת הבן זוג אהבה אמיתית ואינטימית.
הנשים - אשר בעליהן נוהגים בדיוק לפי הכללים האלה לא חוו מעולם אורגזמה
ולא יודעות מהו המושג הזה בכלל.
הן מחפשות את הריגושים שלהן בדברים האחרים ולפעמים ללא הצלחה
ואני - מבפנים יכולה לומר לכן, הן בנות ללא שימחת חיים אמיתית.
סגורות מופנמות אדישות או סנוביות.
את המערכת היחסים שלהן הן מפנות לעבר האחיות או האמהות או השויגעריות שלהן, (כמו שנוהגים לצחוק בגור ולומר אצלינו מתחתנים עם השויגער)איתן הן שומרות על קשר הדוק ונחמד.
אבל אלו שלא מתחברות לאמא או לחמות, נשארות בצד קרחות מכל הכיוונים לא בעל חבר לחיים ואיש סודם ולא משפחה שתומכת וחברית.

  •   מה את מתלוננת? תברחי בעל?
    • 13:47
    • 29.01.12

    את את רוצה בעלות של מישהו עלייך, אל תתלונני שאת חפץ. מי שיש לה בע, היא נעל.

  •   ממש קל לומר... הגורניקית
    • 21:42
    • 29.01.12

    ואם כבר חיתנו אותי בגיל 20 בלי ממש לשאול לרצוני
    וכבר יש לי ילד או שניים על הראש?
    לאן בדיוק אברח, לרחוב הפתוח? ללא הילדים?
    יש לך מושג איך קשה שם להתגרש?
    יש לך שמץ של מושג איזה קושי זה לעזוב הכל, שינדו אותך ממשפחה, מחברים, מהסביבה בה אתה גר והכל בשביל ללכת לחפש האהבה שלא בטוח אמצא אותה, כי מי ירצה גרושה+ילדים?
    ????
    קל לדבר
    אבל תחשוב טוב אילו השלכות ואיזה קושי זה לאשה לקום וללכת
    גם אם היא מאוד מאוד לא אוהבת את החיים שכרגע היא נתונה בתוכם

  •   הבנתי. את אומרת שכאישה נשואה + ילדים בלתי אפשרי לעזוב. שאלה
    • 08:19
    • 31.01.12

    אבל מה בנוגע לבנות שלך? האם תעשי להן את מה שעשו לך? האם גם אותן תכניסי למלכודת של נישואין בגיל צעיר לגבר שאינטימיות היא דבר מוקצה בעיניו? ותחנכי אותן ללדת הרבה ילדים, כך שכמוך לא יוכלו לעולם לעזוב את כלוב ה"קדושה הצדקנית"?

91 16, אתה תקבע מהי היהדות? 16...
  • 11:15
  • 29.01.12

כל אחד טוען שהאח אינו יהדות. כולם טוענים שהם יודעים מהי היהדות.

היהדות היא אוסף סיפורי עם וחוקים פטריארכלים של עידן ישן וחשוך יותר מהיום, שבטיות, תחרות של מי יותר גדול וניואנסים אוטיסטים של תרגול ה"קדושה". כל הרעות החולות עטופות שם במילות קדושה.

אפשר כמובן לקחת רק משפטים שנראים יפים בעיניי כל אחד ואז לקבוע שזו היהדות. אבל זה בולשיט.

אני יכולה לטעון שהיהדות שלי היא העלאת השכינה לדרגה עליונה מעל האל הזכרי, המשפט "שמע בקול שרה", "בינה יתרה נתנה לנשים" ובימות המשיח "נקרבה תסובב גבר" +כמה משפטים שבמקור הם משפטי מוסר כמו "מדבר שקר תרחק" ומשפט שנאמר במקור על אשרה "כל נתיבותיה שלום". ולהדליק נרות בכל הבית, בימיי שישי..אבל בתכלס אווירת היהדות האמיתית היא ממש לא כזו ויש מליוני גידופים על נשים, תרבות גברים פסיכופטית רצחנית ומלא אדישות ואטימות לעוולות נוראיות, שקרים על גברי שקרים, היתר לשקר כדי להחזיר בתשובה, רוע טהור ועוד ועוד.

מישהו אחר יקח מהיהדות - למכור את ביתו הקטנה, להדחיק המצפון האישי, להעלות קורבנות אדם, לבטל כל חשיבה ביקורתית, לאנוס תינוקות כי אין על כך עונש ועוד ממוחו הפסיכופטי.

אני לא מעוניינת כלל ביהדות. היא רק מזיקה לי ומדכאת אותי. רק מיגור הדתות יעניק לי אושר.

92 כל הקדושה נעלמת כשיש נדל"ן לפנות אורי ביתן
  • 11:22
  • 29.01.12

כשיש נדל"ן רב ערך כמו בתי ורשה, והתורה הקדושה (כלומר האינטרס הכלכלי של החסידות הקדושה, שזה כמובן בכלל יהרג ובל יעבור מדאורייתא) מחייבת לזרוק את הדיירים לרחוב, נזרקות לרחוב כל "ההרחקות", והחסידים הקדושים הופכים לקוזקים ומבצעים פוגרומים.
זו תורת החסידות וזו קדושתה.

93 הסיוט הגדול ביותר זה שאנו חייבות לשכב עם אותו אחד כל החיים מסוייטת
  • 11:38
  • 29.01.12

גם מסדרים לי מישהו בשידוך, גם חייבת לשכב איתו פעמיים בחודש (לדעתי זה המון. כחילונית, אני שוכבת אולי פעם בחצי שנה), גם לחיות עם מישהו (לא מסוגלת) וגם אם הכל מסתדר במקרה, אז לחיות עם אותו אחד ולשכב איתו כל חיי..איכככס. הרי אני לא מסוגלת לשכב עם מישהו שהכרתי לפני שנתיים.

94 שלא כדרך הטבע.  (לת) מורה נבוכים
  • 15:06
  • 29.01.12

95 מסכנים הילדים המדינה חייבת להתערב בפיקוח עליהם  (לת) ישראלי
  • 04:42
  • 30.01.12

96 25 גערר
  • 07:09
  • 30.01.12

תדברו עם הנשים ותראו איך שטוב להם ואל תפצו פה כי כולם יודעים איזה אסונות קרו מפגישות בתקופת האירוסים ועוד .נכון שיש כאלו שכל הנאמר בכתבה זה נכון אבל אצל רובם זה לא נכון

97 לקהל היקר! גערר
  • 07:52
  • 30.01.12

אל תדברו מה שאתם לא יודעים

98 לקהל היקר! גערר
  • 10:04
  • 30.01.12

תפסיקו לבלבל ולדבר מה שאתם לא יודעים לפי שיטתכם איך יש בשבוע ממוצע 30 בריתות רק אצל האדמור וזה עדין בלי בנות ובלי אלו שלא עושים אצלו ומענין אם כל כך רע לנשים למה אשתי ונשות חבריי מבקשות לקיים יחסי מין יותר מפעמיים בחודש והבעלים(לשיטתכם עוברים על התקנות)מסכימים ועושים. תחשבו!

99 חסידי גור מונחים ע"י המדריכים לא להחדיר את אבר המין עד הסוף. איצ'ה מאיר
  • 10:10
  • 30.01.12

וזאת כדי לשלוט על יצר המין. המנהיג הליטאי המכונה הסטייפלר, יצא בזמנו בחריפות במכתבו המפורסם כנגד ההנהגה הזו של גור. והרבי מגור זעם על כך ודרש ממנו במכתב משלו שיחזור בו מדבריו ואף נקט בלשון חריפה בציטוט: בחרב ובחנית אצא לקראתך...

100 מי ששקוע במין כל חיו לא מבין בכלל איך יכול להיות שיש אנשים כאלו חסידי
  • 16:59
  • 30.01.12

יפה מאוד הכתבה וקרוב להיות אמת הגורי ביום יום יותר ממוקד בעבודה בכסף ולא חושב כל היום על מין הם יותר רגועים

101 MUFRAIM another problem is taht thousands of foxes are killed for making their hats  (לת) Wake up
  • 17:03
  • 30.01.12

102 חסידות גור יונה
  • 11:24
  • 31.01.12

כל מטרה ראויה בחיים כשהיא לאפורות מחקר מעניין וחשוב אבל אינני יכולה להימנע לחשוב על כתות שבהן נשלל החופש לבחור בעזרת שטיפת מוח מגיל צעיר גם אכילה מונעת התמקדות בקודש מנסה לכבד אך מתקשה ובעיקר - שיתנו לנו לחשוב אחרת

103 חסידות גור יונה
  • 11:24
  • 31.01.12

כל מטרה ראויה בחיים כשהיא לאפורות מחקר מעניין וחשוב אבל אינני יכולה להימנע לחשוב על כתות שבהן נשלל החופש לבחור בעזרת שטיפת מוח מגיל צעיר גם אכילה מונעת התמקדות בקודש מנסה לכבד אך מתקשה ובעיקר - שיתנו לנו לחשוב אחרת

104 התיאוריה האישה הפולנית מוכיחה את עצמה משה, חרדי
  • 16:27
  • 31.01.12

שלום אני חרדי חסיד, אמנם לא חסיד גור אבל מכיר אותם מקרוב , כל מה שנכתב במחקר אמת זאת תופעה מאד מעיינית מה שוקרה בחסידות גור גם בעיינים חרדיות כמוני התופעה לא מובנת עד הסוף כי בחסידות יש פרודקס מאד מוזרה יש להם תקנות הכי מחמירות בנושא קדושה כמו שנכתב במחקר (יש הרבה דברים נוספים שלא הובא במחקר )אבל כל התקנות הם לגבי הגברים , לגבי הנשים ההיפף לגמרי הן ניהנות מחופש מוחלט גם בלבושם הן נחשבות בחברה החרדית לנשים מודרניות לגמרי הולכות פאות קאסטם משתלבות בעבודה מפלרטטות עם גברים עצמאיות לחלוטים בניגוד לגמרי מהגברים בחסידות, זאת הפרדוקס שהחברה החרדית עדיין לא הציחה להבין אותה אבל אני חושב שזה מוכיח את התיאוריה של האישה הפולנייה הרעה ומה לעשות נשות גור הן נשות פולניית ומה להן יותר כיף מלראות את בעליהן סובלים.

  •   נקודת המבט שלך מעניינת, אודה שלא חשבתי על כך למשה החרדי
    • 22:23
    • 31.01.12

    נשות גור לדבריך הן מתירניות ומודרניות כשהן יוצאות לרחוב ובכל זאת בבית הן שפחות נרצעות של בעליהן כלי הקודש. כמה זמן לדעתך תוכל הדיכוטומיה הזאת להתקיים? כנשים מודרניות וכמי שיודעות תנ"ך ושמעו על חובת הבעל לתת לאשתו, שארה, כסותה ועונתה (כן, גם לה מגיעה האורגזמה שלה) איך הן מסכימות לחיי נזירות? מדוע הן מוותרות על שלהן?

105 כל מי שמיחס טוהרה, למיניות, מעבר לשבוע, הוא נוצרי בתפיסה שלו.  (לת) יהודי
  • 17:50
  • 31.01.12

106 איך מדינת חוק דמוקראטית וכ"ו מאפשרת לאנשי שטן כאילו להמשיך ולהתקיים בתוכה?!!!  (לת) גיהנום שטני
  • 18:14
  • 31.01.12

107 בכל מדינה מתוקנת היו מתייחסים אליהם ככת של חולי נפש ארז
  • 22:34
  • 31.01.12

אין תיאור אחר שבו אדם הגיוני ומתורבת היה מתאר את התנהגותם הסוטה והחולנית

108 אני רק שאלה ארי
  • 02:42
  • 01.02.12

נראה לי שמרב קדושה, הקשר היחידי שנותר בין בני הזוג הוא קשר מיני בלבד. הרי הם מנועים משיחה על נושאים שברומו של עולם, ומגילויי חיבה שאינם מיניים.

109 ממש מחקר אקדמאי, עלק !!! יפה
  • 09:33
  • 01.02.12

מתיעוד המנהגים למסקנות לגבי אושר הנשים.

אוי, אוי, אוי.

גם שבוי בסופו של דבר מאושר עם חוטפיו.

110 אידיאליזציה חסודה העילוי
  • 10:23
  • 01.02.12

קשה לדעת כמה מכל זה פועל בשטח, אבל ברור שבין ארבע קירות יש רבים שאינם מסוגלים לעמוד בפרישות הזו. גברים ונשים בריאים בגופם ובנפשם רוצים סקס והרבה. סיכוי טוב שגם הרבה בכבודו ובעצמו משתף פעולה כי גם הוא רק בן אדם, ועדיף לשכוח את איסורי ה"נידה" ושאר המצאות מגוחכות למען מה שטוב כאן ועכשיו.

111 לנו יש האדמור מקזבלנקה ואלה ההוראות שלו בוזגלו אלברט
  • 12:25
  • 01.02.12

תישתו ערק תעשו חיים תחממו את האשה תעשו ילדים ילדים זה שמחה ילדים זה ברכה תעשו מנגל על האש מופלטה במימונה ללכת צמוד לאשה לנשק אותה כל עשר דקות ולא לשכוח לרקוד ולהיות שמח .כל השאר זה רמאות ביהדות פרו ורבו זה מצווה . אל תאמינו לכל מיני משוגעים שהמציאו חוקי טאליבן זה לא יהדות זה ניסיון להכחיד את העם היהודי או להפוך את כולם להומואים.....גור עאלק להתרחק מאישה הדבר הכי מטומטם ששמעתי בחיים .

112 תעשו עכשיו מחקר איך אצלנו החברה החילונית... N
  • 12:30
  • 01.02.12

מתבהמת בטומאה.
למשל מגעים מיניים בין אותו המין,או מעשי אונס למינהם,איך בוגדים אחד בשני,איך מסתככלים אחרי כל בחורה ומפשיטים טותה במבטים ,איך מזילים ריר על כל חתיכת בשר אנושי, איך רוב מחשבות האנשים עוסקות במין .
על מה יש לנו להבא אל אנשים אחרים בטענות בנושא המין?
האם דרכנו של החילונים,מסורתים טובה ונכונה יותר.
עזבו אותם לנפשם בנושא זה,אם יש סיבה למתוח ביקורת על החרדים זה בנושא החברתי שלהם ותרומתם למדינה.
לא בנושא אורח חייהם.
החברה החילונית בארץ מלאה תחלואים קודם טפלו בה לפני שאתם מטפלים באחרים.

113 הפכת את הביטוי אהרן
  • 16:24
  • 01.02.12

קדש עצמך במותר לך - המשמעות להמנע ממעשים חומרניים למרות שהם מותרים. כפי שמופיע בפירוש הרמב"ן לתחילת פ' קדושים, שהוא המציא את הביטוי.

114 ומזה צומח חסיד שוטה ובעל סטיות  (לת) חסיד
  • 21:25
  • 01.02.12

115 ישראלים מופרעאלים  (לת) יענקלה, ישיבת רשעים צלחה
  • 16:48
  • 02.02.12

116 גם בצפון קוראה האנשים מאושרים ואוהבים את חייהם  (לת) מטבען של כתות
  • 09:27
  • 03.02.12

117 הומסקסואליות חיים
  • 10:25
  • 03.02.12

כנראה שהרבי שלהם היה הומו מוסוה ולכן דרש את ההתנהגויות האלו במסוה של התעלות רוחנית,

118 החרדים והדתיים חולים אני אכה אותם SS
  • 18:48
  • 03.02.12

אשלח עליהם פרשים על סוסים בירושלים שימעכו אותם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


119 שיעשו באמונתם מה שהם רוצים? סמי אלקיים
  • 12:10
  • 04.02.12

מצידי שיאמינו באבנים רק לא לזרוק עלינו את האבנים שלהם?

120 מה לגבי הסדין והחור  (לת) גו
  • 22:47
  • 04.02.12

121 חסידי גור לאה
  • 20:03
  • 05.02.12

קצת יומרני להגיד שהם מודל מרשים להצלחה. אני מדברת מבפנים ויש אינספור חללים לטירוף הזה. הם קבוצה חשוכה שלא מתאימה כבר לדור הנוכחי. הברוטליות בה משתמשים שם כדי לאכוף את הכללים פשוט מעוררת חלחלה הם לא יהססו להשתמש בשיטות נמוכות כדי לגדוע רצונות טבעיים של נשים ו/או גברים. כמובן שאת האמת המכוערת שלהם הם לא מוציאים החוצה.

122 הכותבת גם לא יודעת כלום ומנפחת הכל בהסברים שלה, בפועל אכן גור פרושים יותר וכבר התנגדו להם כל שאר הפלגים החרדים, ובמיוחד ידוע ה"סטייפלר" זצ"ל שאפי' הוציא כמה מכתבים נגד שיטה זו ובין השאר הוא כותב שאדרבה הקירוב בין הבעל לאשתו היא מצוה וחיוב עונה.  (לת) אבי
  • 12:17
  • 06.02.12

123 הנתונים הרשמיים של לשכות הרווחה: בציבור החרדי יותר מקרים של הטרדות מיניות במשפחה צ.
  • 19:02
  • 10.02.12

אחותי עובדת סוציאלית במגזר וכבר בראיון העבודה הודיעו לה רשמית על כך והציגו לה נתונים סטטיסטיים. וזה עוד לפני כל המקרים שאינם "מכובסים" בחוץ במגזר החרדי.