חטא קדמון

י', חסיד גור, התעלף בזמן ההדרכה לחתנים, שעתיים לפני החופה. ר' עזבה את החסידות מפני שלא עמדה בקיפאון הרגשי. א' מאשים את את משגיחי הצניעות בפלישה לפרטיות ובהטרדה מינית. בעקבות כתבה שפורסמה כאן בשבוע שעבר, על מנהגי הפרישות של גור, חסידים בעבר ובהווה משמיעים את קולם

כשר' היתה נערה, התגלגלו לידיה ספרי "האסופית" שההורים לא הרשו לה לקרוא. ר' נמשכה לקריאה וזה היה רק עניין של זמן עד שתנסה לגלות מה מסתירים ממנה. פעם, ביום כיפור, כשכל בני הבית היו בבית הכנסת, היא חמקה מעזרת הנשים. בחדר הוריה הזילה דמעות כמו נערות מאז ומעולם, כשגיבורי הספר, אן שרלי וגילברט בלייט, התנשקו לראשונה.

כשהתארסה כעבור שנה, היא ציפתה שמקצת הדמיונות הרומנטיים התמימים שלה יתגשמו בנישואיה. אבל כבר בליל הכלולות הבינה שזה לא יקרה. החתן הטרי שלה קרא לה לסלון, שם היתה תלויה תמונה גדולה של האדמו"ר מגור. הוא אמר לה שעליה לדמיין את פני הרעבע בשעת קיום מצוות אישות, כדי שייוולדו לה ילדים צדיקים.

ר' בת ה-30 מניעה את ראשה הציפורי, גזוז השיער, כלא מאמינה, כשהיא מספרת את הסיפור הזה. מה גדול המרחק בין חייה אז והיום. לפני שנים מעטות, כשהיא אם לשני ילדים, התגרשה ועזבה את החסידות ואת הדת. היא שברה את הכלים בבום גדול ופתאומי, וכמעט נשברה בעצמה.

המחקר שהתפרסם ב"הארץ" לפני שבוע על "הקדושה" בגור, שחשף את אתוס הפרישות בחסידות ואת תקנותיו הנוקשות, שנועדו לצמצום המיניות - קומם את ר'. לדבריה, הצגת תקנות הקדושה בגור כערך נשגב בלבד, שהחסידים מוכנים למסור עליו את נפשם, היא תמונה לא מדויקת בלשון המעטה.

רחל וסרצוג בחתונתה עם אהרון נוח אלתר, נכדו של הרבי מגור, ב-2008. למצולמים אין קשר ישיר לכתבה
רחל וסרצוג בחתונתה עם אהרון נוח אלתר, נכדו של הרבי מגור, ב-2008. למצולמים אין קשר ישיר לכתבה . צילום: ליאור מזרחי / באובאו

עשו לנו לייק בפייסבוק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע ישירות אליכם

גור היא חסידות גדולה, המונה עשרות אלפי חסידים. רובם מתיישרים לפי הקו הרשמי שלפיו הם מתחנכים במוסדותיה ובישיבותיה. אחרים, קבוצה לא מבוטלת, שומרים על אורחות החיים הללו רק בשנים הראשונות לנישואים, ולאחר מכן רואים בהן קווים מנחים שאפשר לרופף אותם בחדרי חדרים.

ר' וחברותיה, שגדלו בבתיהם של אנשי הגרעין הקשה של גור, וכמוה עזבו את החסידות בעור שיניהן, עם ילדים קטנים, חושפות את המחיר הנפשי שמשלמות נשים החיות בעולם שבו הקדושה היא אורח חיים עקבי ונוקשה והוא מתנהל בקיפאון רגשי, כדבריהן. הן מתארות חברה שבה הגברים, שעד לנישואיהם כמעט לא ראו מולם דמות אשה, מתרחקים גם מנשותיהם ומתנכרים להן. את התיאורים שלהן השלימו חסידי גור בעבר ובהווה, שסיפרו על השלכות החינוך לחיי פרישות. מתוך רצון להמשיך לשמור על קשר עם משפחותיהם בחסידות, רוב הדוברים העדיפו לא להזדהות.

אין מדובר בטענות של קומץ חסידים בשוליים. לדברי הד"ר בנימין בראון מהאוניברסיטה העברית בירושלים, הביקורת על התקנות שהנהיג האדמו"ר מגור "בית ישראל", נשמעה אף בשנות ה-60, מגדול הדור הליטאי "הסטייפלר", הוא הרב יעקב ישראל קנייבסקי (גיסו של החזון איש, אביו של הרב חיים קנייבסקי).

הסטייפלר כתב שאין לנהוג לפיהן ושהן גורמות בעיקר סבל לנשים. דבריו נלמדים עד היום בהדרכות של חתנים ליטאים, כדי שלא יימנעו מיחסי מין. בין השאר נכתב באגרת: "אשר כידוע כי עיקר תקוות האשה בעולמה הוא שיהיה לה בעל אוהב אותה... אבל חס ושלום להתנהג במידת הפרישות, כשמכאיב בזה את אשתו".

הקומנדנטים

ר' נחשבה תלמידה טובה בסמינר וחזקה באמונתה. מכיוון שמשפחתה היתה בעלת מעמד בחסידות, שידכו לה חתן שלא זז ימינה ושמאלה מתורת הקדושה. "הורי טובים וערכיים. משפחתי חמה, אבל בעלי היה תוצאה של החינוך שלו", היא אומרת. "בגור מין זה חטא. הוא היה משוכנע שאם יאהב אשה אחת, זה מדרון חלקלק. הוא יהפוך לסוטה. כל כך מזהירים אותם מזה".

בפגישה היחידה שקיימו לפני האירוסים הוא לא מצא חן בעיניה, היא אומרת, "אבל חשבתי שאם הרבי מגור אמר שזה מתאים, זה מתאים. הרבי הוא לא שליח של אלוהים עלי אדמות - הוא אלוהים". בחתונה, היא אומרת, "כשהיינו בחדר הייחוד, הוא כל הזמן דאג ששולי השמלה שלי לא יגעו בו. התחושה שלי היתה שהוא סולד ממני".

ולמרות זאת היא רצתה לאהוב את הגבר שיועד לה. "ניסיתי כל הזמן ליצור אתו קשר, גם בתקופה שכבר נלחמתי נגד התקנות, ניסיתי להסביר לו שאין היגיון בכך. אבל זה לא עזר".

בגור פרושה רשת מדריכים לענייני אישות, קומנדנטים, המלווים את החתן הצעיר. אם יש דבר של', חברתה של ר', לא יכלה לסבול בנישואיה, היתה זו התערבות הקומנדנט בחייה האינטימיים. "בתחילת הנישואים קרה שבאחת וחצי בליל הטבילה בעלי התקשר אליו להתייעץ", היא מספרת. "המדריך אמר לבעלי לשים שעון לשלוש, כי רק עד עלות השחר אפשר לקיים את המצווה. נרדמנו, פתאום השעון מצלצל. חושך מצרים, כי מכסים אפילו את נורית השעון ביחסי אישות. לא הצלחתי להתעורר. כל הערב ניקיתי את עצמי כדי להיטבל בטהרה. עבדתי באותו יום. הייתי עייפה. ובכל זאת הוא עשה את המצווה. אם זה לא אונס, מה זה? ככה התחלנו את החיים. למחרת את אסורה (כלומר נידה וטמאה, ת"ר)".

ד', חסידת גור לשעבר, מתארת לילות שלמים שישבה בחדר האמבטיה ובכתה, כי בעלה התייחס אליה בנוקשות. "כשאני בכיתי, הוא ישן במיטה שלו, מטר וחצי ממני, מחבק את הציצית שלו עם חיוך מלאכי", היא מספרת.

בעלה, שבא ממשפחה יותר פתוחה ולכאורה לא היה מחויב לקדושה, השתמש בתקנות לרעתה, היא אומרת.

שרה איינפלד, חסידת גור לשעבר, שגם היא נמלטה מהחסידות עם שני ילדיה, טוענת: "גברים עלולים להשתמש בזה כדי לשלוט בנשים שלהם ולמנוע מהן יחס, במסווה של התעלות". לדבריה, גם הגברים נפגעים מכך: "זו חברה שלמה שחיה בכפייה ובאונס מחשבתי".

יידישקייט

י', חסיד גור, שלח לי מסר: "חשוב לי שהזעקה שלנו תגיע לעולם השפוי". נפגשנו בחסות החשיכה בשכונה חילונית בירושלים. הוא בסוף שנות ה-20 לחייו, למראית עין חסיד גור מן המניין, אבל בתוך תוכו הפסיק להאמין והוא מתעב את החוקים של גור.

"כשהייתי בן תשע, עשר, המשגיח בחיידר קרא ילדים לשיחות אישיות", סיפר. "כך הבנתי לראשונה שיש דברים בגוף שהם אסורים. בשיחות עם המדריכים התחושה היא שהם צועדים על ביצים. מצד אחד להזהיר ומצד שני, לא ליידע שיש כזה דבר, מין. יש שם קוד: יידישקייט. בגור מין זה יהדות.

"בגיל 15 המשגיח חקר אותי, ‘מה קורה אצלך בלילה במיטה?' הוא נעשה רציני כזה כשסיפרתי לו בתמימות. ‘זה איסורים מוחלטים', נזף בי. הייתי שבור וחשבתי כל הזמן איך לעשות תשובה. זה הלך הרוח המרכזי בגור, הכאה על החטא הנורא של המיניות".

י' למד ללכת ברחובות צדדיים, במהירות ועם עיניים מושפלות. "מה הפסדנו, לא ידענו. בכלל לא חשבתי אז על נשים. לא ראיתי את הגוף שלי. במקווה היינו עושים תחרות, מי נכנס ויוצא הכי מהר. היה אחד שהספיק לטבול ולהתלבש בתשע דקות".

אפשר להניח שבחור שגדל בריחוק גמור מכל דמות אשה, ירגיש מוזר כשמושיבים אותו לפגישה עם אשה בערב אירוסיו. ואכן, "הפגישה היתה כולה גמגומים", הוא מספר. "הרגשתי שאני נוסע ברכבת ויש קטר שמוביל אותי. לא היתה לי דעה עצמאית. כל כך הייתי רגיל שההורים מחליטים בשבילי".

הוא לא ראה את כלתו בחודשים הבאים. "אסור לך לחשוב עליה. על החתונה בכלל. לא הייתי מזהה אותה ברחוב אם הייתי רואה אותה. זה אסון שאין שום הדרכה לחתנים עד החתונה. כשהמדריך סיפר לי, שעתיים לפני החופה, על המחזור של האשה ועל יחסי אישות, הייתי בהלם. הרי כל חיי לימדו אותי שזה דבר אסור".

כמו חתנים רבים, י' התעלף באמצע השיחה עם המדריך. יש אנשים שמקיאים. "ראיתי עיגולים שחורים מול העיניים ופתאום מצאתי את עצמי על הספה", מספר י'. אבל המשבר הגדול בא כשהבין שלא יוכל לקשור קשר עם אשתו. "לא הייתי אמור לדעת כלום על אהבה, אבל אני זוכר את עצמי מתפלל לאלוהים שיזמן לי שידוך כזה שאזכה לאהבה וזוגיות אמיתית".

תפילותיו לא נענו. אשתו של י' לא רצתה לסור מהתקנות. "היא מאמינה שאם היא תיפתח לאהבה שלי היא תפגום בגן העדן שלה". גם המדריך של י' לא מרפה ממנו. "קיבלתי טלפון. אמרו לו שאני הולך עם אשתי ברחוב. אחר כך הבנתי. אני מחכה לאשתי בתחנת האוטובוס כדי לעזור לה עם העגלה והילדים. בגור אסור לעזור לאשה".

א', אף הוא בשנות ה-20 לחייו, מתאמץ לגשר על הנתק עם אשתו, המובנה בנישואיו. אף שהיו לו ספקות, החליט לאחרונה להישאר בגור. הוא מספר שאשתו, שהוא מגדיר אותה מ"החזקות", הלכה לקראתו. כיום זה מאפשר לו להמשיך לחיות בגור, אבל הוא לא סולח לחסידות על ההתערבות בחייו כשהיה נער.

"מוסד הקומנדנטים הוא מנגנון מתועב בעיני", הוא אומר. "כשהייתי בן 14 בערך, ניגש אלי משגיח וחקר אותי בנוגע להרהורים הזרים שלי. הייתי שה תמים. הוא הצליח לחשוף את הפנימיות שלי, שאב ממני את לשד עצמותי. אני פצוע עד היום מכיוון שלא התחשבו באינטימיות שלי. אני חושב שזו הטרדה מינית לכל דבר. נתנו לי להבין שגיהנום מחכה לי אם לא אתוודה".

א' סבור שמוסד הקומנדנטים הוא מפלט לחסידים המספקים את יצרם בדיבור ובהצצה על המיניות של זוגות נשואים ובחורים צעירים. "הם עוסקים בזה באובססיביות", הוא אומר. "יש גם אנשים נפלאים, מדריכים שעוזרים בענייני פוריות, למשל, אבל הם מעטים". לדברי א', לקומנדנטים עצמאות מוחלטת ובהיעדר קוד כתוב של הקדושה, הם מושכים לקיצוניות.

את א' עצמו שיחררה מהקדושה עצמאותו הכלכלית. לדבריו, "החסידות מפעילה כוח בעיקר על הבחורים הצעירים, שניזונים על שולחן הקהילה. ברגע שהחסיד מתחיל לעבוד, כמוני, הוא לא תלוי בהם".

כוח הגאווה

בסביבתה של ר', היא אומרת, כולם חיים עד היום לפי חוקי הקדושה. "הבנות בכיתה שלי, דודות, גיסות, אחיות - כולן חיות ככה". פעם היא היתה חלק מהן. "לא חונכתי לביקורתיות", היא מסבירה, "חייתי בעולם מוגן. חשבתי שאנשים עושים רק טוב, שצריך להעריץ את האדמו"ר. לא התעוררתי עד הנישואים. אז הבנתי שאשה בגור היא כלי השרת של הגבר. קינאתי בגברים שהם הולכים ללמוד כשאני הייתי צריכה לעבוד, לנקות ולבשל. נחנקתי מחוקי הקדושה, ולבסוף זה היה בשבילי עניין של חיים או מוות, והעדפתי לעזוב".

לדבריה "רוב הנשים כנועות, כי הן לא מבינות בהלכות או בגמרא. בגמרא יש סיפורים מלאי מיניות, אבל מביאים להן רק את הציטוט על רבי אליעזר, שקיים יחסים עם אשתו כמי שכפאו שד, והן לא יכולות להתמודד כי הן לא יודעות ששני הדברים קיימים.

"נשים מחזיקות את עצמן בזכות הגאווה שהחדירו בהן שהן חלק מיחידה מובחרת. תראו אותם, אומרים להן על החילונים, על הליטאים: הם כמו חתולים. אנחנו מלאכים, פרושים. הן משתיקות את עצמן. לא מרשות לעצמן להרגיש. ואם הן רוצות אחרת, הן מתביישות בזה. את לא אמורה לרצות שבעלך יישאר בבית ולא ייסע לרבי כל שלושה שבועות. הרי את מחטיאה אותו ומעבירה אותו מדרך החסידות, ובטח את לא רוצה שיחבק אותך".

ר' מסכימה שיכולים להיווצר יחסים של כבוד ודאגה הדדיים גם במשפחות גוראיות חזקות. אבל זה לא מספיק, היא אומרת. "יש ניתוק רגשי. אין הפגנת חיבה, כל הנושא הוא טאבו. זה מזכיר לי נישואים בבתי מלוכה באירופה שנועדו להמשך הממלכה".

ש', חסיד גור בן 30 שעזב את הדת, היה לא מזמן בחתונה של אחותו. "ראיתי איך גוררים אותה לחופה עם בד אטום מכסה את הפנים שלה", הוא מספר. "חשבתי איך היא מרגישה עם זה שעוד מעט מישהו ייגע בה בצורה אוטומטית ואטומה, ובכיתי. אני חושב שזה טראומטי, אבל אני יודע שהתרבות שלה והעולם הנעול שלה מונעים ממנה להרגיש מה עושים לה". *

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הכתבה לקוחה מהפרוטוקולים של זקני ציון? יוני
  • 06:50
  • 03.02.12

מה עם מעט יושר עיתונאי? הבאת תגובה של הצד השני? הסברים על מה שטוב בחסידות? הסברים ממי שחי כך כי הוא מאמין שכך נכון? כלום. זו הסתה ודמוניזציה שמתאימה לעיתון תעמולה ולא לעיתונות

02 אם זו לא כת, מה כן?  (לת) נמאס
  • 08:14
  • 03.02.12

03 כת מהמסוכנות והקשות שקיימות LOVLY6
  • 08:58
  • 03.02.12

גם אני חסידת גור לשעבר ומרגישה הקלה עצומההה שכל מה שהרגשתי, חשבתי, סבלתי נכון!!!! הזוי חולני מלא סבל ורוע
האנשים שעדיין שם שלא מצליחים להבין את העוול שנעשה להם ועדיין מעיזים לשאול אותי בתמיהה איך אני לא מפחדת לחיות בחטא ולא פוחדת מהגהנום.
תאמינו!!! זה אמיתי!!! כל מילה אמת!!! הכל!!!!
ווואוווו כמה אני שמחה שבחוץ מתחילים לראות ולשמוע ולהאמין שזה אמיתי ולא קומץ קטן של בנות ובנים שיצאו משם ואף אחד לא האמין להם עד עכשיו.
אני כבר כמעט 6 שנים אחרי עדיין מתמודדת מול הגרוש החולני שלי שלא מפסיק לתבוע אותי ואני שמחה וגאה בכל החברות שלי חסידות גור לשעבר שחלקן מוזכרות בכתבה, עברנו גהנום!!! ושרדנו
יש לנו את זכות הבחירה היום!!!!! היכולת לבחור, לרצות, לחשוב באופן עצמאי לאהוב, לצחוק, לבכות, להעיז, לשתות, לרקוד, לראות, לשמוח.
אני יכולה לבחור, אני יכולה לחשוב, לסמוך על דעת עצמי להחליט מה טוב לי!!! מה טוב לילדים שלי!!!! איפה אני רוצה לגור!!! אם בא לי סקס היום ולא מתי שקבע לי המדריך, ומותר לי לישון כל יום כפיות!!!! כל יום!!!! ולא צריך להזמין את הרב לבית כדי שינסה להסביר לי שאני מחטיאה וגורמת להרהורים לא טובים לבעל ובכלל חיייבים לקבוע זמנים לקיום יחסים ושהבעל ישן בכוילל בצהריים כדי לבלות יחד כמה שפחות ואסור לך לשבת ברכב הפרטי שלכם מקדימה לידו ולא ללכת יחד ברחוב ולשלוח את הילדים לבית ספר גור בלבד ולסמינר גור או לישיבת גור ולשבת פגישה אחת עם בחור/ה ופגישה הבאה תהיה 12 חודשים אחרי בחוויות אונס מסריחה. (תוך כדי בכי שלי והוא מחזיק בציצית גבוה מעל הראש בחרדת קודש: "המדריך אמר שחייבים עכשיו!!! אבל כואב ליי.... :( )לללכת לרב עם כל שאלה של כתם, וביוץ, והריון, ושם לילדה,, ומעבר דירה, אתה לא יודע לחשוב לבד, לא להחליט, לא יודע כלום כי כולם מנהלים אותך.
וואווו כמה כעס יש בי עדיין למרות השנים שעברו
ושוב אני כל כך שמחה שאנשים נפתחים ורואים באמת מה שהולך שם בפנים!!

04 מעניין באיזה שלב הטמעה של חינוך דתי מן הסוג הזה הופכת להיות בלתי חוקתית בעליל: נוגדת את העקרונות הבסיסיים ביותר שעליהן מושטטת חברה שומרת חוק.  (לת) יניב
  • 09:36
  • 03.02.12

05 בתור אחת שמגיע מחסידות גור... חיה
  • 11:53
  • 03.02.12

שמעתי על דברים אלו אבל במציאות שסביבי אין זכר לכך..אותנו עודדו להפגש עם הבחור כמה פגישות שנרצה,הסבירו שחשוב המשיכה,בין האירוסים לחתונה דיברנו ונפגשנו חופשי וכך גם יש עוד הרבה משפחות שמוגדרות כגור אבל לא לוקחות את הקיצוניות ,זה החלטה אישית של כל אחד,מי שנסחף בעייתו!

06 גם אלה יקומו לתבוע את המדינה כי ההורים שלהם מעדיפים להיות חלק מכת שטופת מח?  (לת) והתוצאה?
  • 11:58
  • 03.02.12

07 ד"ר בראון, וסרמן כתבה על מכתבו של הסטייפלר בפירוט בעבודתה-תן לה את הקרדיט  (לת) גורנישט
  • 12:04
  • 03.02.12

08 הכתבה הזאת משולה להצגת החילוניות כזנות והפקרות מינית חילוני
  • 12:43
  • 03.02.12

נניח שכתב היה מראיין זונות ונערות לווי ומתאר את החילוניות כזנות=כך עושה הכתבה הזאת.חסידות גור היא הגדולה בישראלצ למרות שכמעט הושמדה בשואה-כנראה שהכתב מאמין שילדים מובאים להוריהם על ידי חסידות.

  •   חסידות גור ושואת יהודי אירופה שירה
    • 10:55
    • 04.02.12

    מענה מעניין נותנת חסידות גור לשואה. וגם המעניין קשר שבין ר' ישראל אלתר ובין היטלר. נולדו כמעט באתה שנה .ר' ישראל- 1894, היטלר - 1889, שניהם היו כנראה א-סקסואלים (לא מיניים ומתנגדים למיניות), כריזמתים, בלתי ניתנים לטעייה, מאמינים ב"טוהר הגזע" וקדושתו ומביאי סבל נורא ובכייה לדורות לאוכלוסיה השבוייה בשליטתם. לא מפתיע שחסידי גור בשם "טוהר "ו"קדושה" הם הקבוצה הגזענית ביותר ביהדות

09 חרדים זה כת או עבודת אלילים? אולי שתי ההגדרות תקפות?? ירושלמית
  • 12:59
  • 03.02.12

א. לא אתפלה לגלות שסוטים רבים יש בקרב החרדים, מהזרמים הנוקשים. שלא נדבר על הפרעות נפשיות אחרות שלבטח חברה כ"כ מודחקת ומדוכאת סובלת מהן. השערה מדהימה הועלתה פה לגבי הקומינדטים , שיתכן שהם סוטים במסווה של קדושה.

ב. כל מי שיקרא את דבריו של הרמב"ם יווכח מהרגע הראשון שכל המהות של החברה החרדית מנוגדת למהות הדת באופן מוחלט. למעשה הרמב"ם היה קורא לתופעה הזו עבודת אלילים. ההגדרה כת גם מאוד הולמת.

ב. לא יאומן שהמדינה נותנת חסות להתעללות הקולקטיבית הזו באנשים שטופי מוח מאויימים ו - ח-ר-ד-י- ם!

חייבים לצאת לרחובות למגר את התופעת טבע ההזויה הזו!

10 זה ממש לא משקף את המציאות חושם
  • 13:27
  • 03.02.12

מדובר במקרים נדירים. ברור שבגור יש פרישות והחמרות בנושא, נכון שיש מדריכים וצריך לשתף אותם, אבל בסך הכול המציאות הרבה יותר נורמטיבית ממה שמשתקף פה.

מי שלא היה שם, לא יבין. צריך להיות חלק מזה כדי להבין את כל הרקע. בנוסף לכך אין כבר דרישות כאלה מההמונים. הרבה השתנה ב-20 שנה האחרונות. כיום זה דרך ליחידים שחפצים בכך ולא דרך להמונים.

לסיכום: קל לשנוא את השונה והזר. תמיד אפשר לתרץ שנאה זאת למה אנחנו לא באמת שונאים רק השונה והזר גורם לשנאה זאת בכך שהוא כביכול לא בסדר וכו' וכו'. רק הייתי מציע לכול אדם סביר שלא רוצה לשנוא אחרים רק בגללל הרקע הדתי והתרבתי השונה, לנסות לשמוע גם את הצד השני לפני שהוא מגבש דעה.

  •   זה דרך למי שחפץ בכך, וגם דרך לבן הזוג שממש לא חפץ בכך. יבגני בוסקילה
    • 13:52
    • 03.02.12

    הבעייה היא שבסידור ההכירות עם המשודך אין לגיטימציה להגיד "אני דווקא בעד פוצי מוצי אחרי הסקס, אז אולי בעצם לא מתאים".

  •   במקרה המרואיינים עונים על ההגדרות שלך ראש ציפורי
    • 13:57
    • 03.02.12

    ודעתם שונה.

    ואוסיף ואכתוב
    אם אישה אחת מגור תקרא את הכתבה ותבין שלהרגיש זה לא רע, ושלרצות זה לא חטא.

    ופשוטים ופשוטים
    הדברים וחיים
    ומותר בם לנגוע
    ומותר לאהוב
    ומותר ומותר לאהוב

    אני אסתפק בזה

  •   אתה מתנסח יפה אבל יורם בן דוד של חושם
    • 14:18
    • 03.02.12

    אתה דובר אמת חלקית. בעבר זו היתה הדרך להמונים ובצורה גסה הרבה יותר ממה שמתואר בכתבה.
    העיסוק האובססיבי במין על הדרך השלילה גרוע הרבה יותר מהחטא עצמו.
    אותה דרך מתוארת גרמה לנשות גור להחצין את עצמן כלפי חוץ והן היו נושאות הדגל של האופנה בצורתה הפחות צנועה.

    גם כיום עצם העובדה שהיורדות מהדרך עושות זאת בצורה של בעיטה כל כך נוראה מלמדת שעדיין יש מאותה דרך בחסידות נוקשה.
    בעבר עמד ביסוד החסידות שמוקרה בקוצק לימוד התורה כעקך עליון וכך ראה זאת השפת אמת זיע"א גם האדמו"ר הקודם בעל הפני מנחםניסה להחזיר דרך זו שתעמוד במרכז ההויה החסידית, אלא שלהוותו והוותינו הוא היה בתפקידו זמןקצר ביותר ואילו מחליפו הוריד את ערך הלימוד העיוני לשפל המדרגה. כך שמסתבר שלתוך הואקום הזה שוב חדרו אותם דרכים קיצוניות שעליהם מדובר בכתבה. וזה הגורם לכל כך הרבה יחסית נשים שעוזבות בטריקה כל כך רועמת בניגוד שזרמים אחרים בחרדיות הן החסידית והן הלא חסידית. לא תמצא שום חוזרת בשאלה דוגמת שרה איינפלד בשום מקום אחר!

11 גדלתי בגור וראיתי רק משפחות נורמטיביות ומאושרות שמואל כהן
  • 13:46
  • 03.02.12

מבלי להתייחס לתוכן הדברים בכתבה, אני רוצה להציג תמונה קצת שונה. גדלתי לפני 30 שנה בבני ברק במשפחה של חסידי גור. אני יכול להעיד ממה שראיתי שחסידי גור הם אנשים נפלאים וחמים. העזרה ההדדית והמערכת הקהילתית היעילה שיש בגור היא מושא לקנאה והערצה בכל הציבור החרדי. לא תמצאו בגור משפחות שאין להם מה לאכול ולא יתמכו בהם בשקט ובצנעה בצורה הכי מכובדת שאפשר. רמת החינוך לילדים, כולל גם לימודים כלליים, היא גבוהה מאוד. שפת הלימוד בניגוד לרוב הציבור החרדי חסידי, היא עברית ולא יידיש! תלמידים מתקשים יקבלו עזרה ותגבור ויחס אישי וסובלני. יש איסור חמור להכות ילדים.

גם הטענה כאילו הגברים לא עוזרים לאשה בבית, מקוממת ומופרכת. ממה שאני ראיתי בעשרות משפחות של שכנים, מכרים וקרובי משפחה, הם עוזרים בבית מעל ומעבר.

לא תמצו בגור קבצנים כרוניים כמו שיש בלא מעט מגזרים אחרים בציבור החרדי. הגברים בגור רובם המכריע עובדים ומפרסנים את משפחתם ורק כמה עילויים לומדים תורה כל היום לכל חייהם.

נכון שיש להם החמרה בנושאים של צניעות, אבל מדובר בנורמות שהם חלק מהחינוך שלהם וזה זכותם. זה נעשה לא בכפייה רק מתוך אמונה עמוקה שכך נכון ורצוי שיהיה ומתוך התחשבות בצרכים ורצונות של כל אחד ואחת.

12 חסידי גור משה
  • 14:37
  • 03.02.12

מכאן קצרה דרכם של בני כת זו להידמות לחסידי כורש ולהגיע להתאבדות המונית או פירוק כואב.

13 חסידים לא מייצגים יהדות אתם החילונים עלובים בניסיו יעקב בן פנחס
  • 15:20
  • 03.02.12

אתם עלובים ושפלים רק בעובדה המבישה הזאת שאתם תמיד יורדים לביוב כדי להעלות משהו מהאוב תדחפו עמוק עמוק לשכל הדלוח שלכם החסידים לא מייצגים את היהדות הם חיילים רובוטיים שממלאים פקודות כשומר החומה היהודית הם לא אזרחי העיר הם שומרי חומת העיר כל פעם שיש לכם דגדוג ביישבן שלכם לחפש איך להכפיש את היהדות התורנית אתם מחפשים את השוליים ואת הלא רלוונט זה כמו שטני יסתכל על החילונים דרך בתי הכלא קצת הגינות מאנשים שמנסים לצייר אלטרנטיבה לדרך התורה אם אתם נלחמים בתרבות היהודית אז תהיו קצת הוגנים ותציגו אלטרנטיבה בעלת רמה

14 נמאס מהמגיבים שמגנים על הכת לא תמצאו כת
  • 16:05
  • 03.02.12

לא תמצאו כת שאין לה שתדלנים שמפיצים עליה כל מיני דברים טובים שטוענים שכולם מקנאים בהם על צורת חייהם.


המושגים של השתדלן פה עוסקים באוטיזם של מי התווה דרך למה....

אף אחד לא צריך להתוות שום דרך. צריך לשלול את הדתות לחלוטין. הן מלמדות חשיבה עקומה המנותקת מהטבע ומהנשיות.

אח"כ חרדים נפגשים עם חילונית (כמוני) וחושבים שהיא זונה, ישר נוגעים ומטרידים מינית, רק כי אמרתי שאני שונאת את הדת. כשאני אומרת להם שאני שונאת את הדת, הם מפרשים זאת באופן מיני..כאילו אני מעוניינת לחיות חיי הוללות של סקס..ואני בכלל סוג של א-מינית.
הם כ"כ צרים במחשבתם ועוד מספרים לי כמה הם מפרשים את כל דברי התורה לכיוון מיני..אנשים סוטים ומלוכלכים שנוגעים ומטרידים..רק סקס בראשם. חבל שלא צילמתי את הקטעים האלה עם החרדים.

15 ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם שלא עשני חסיד גור! אמן  (לת) אסף ויטמן
  • 17:04
  • 03.02.12

16 כתות עצוב מאוד
  • 17:07
  • 03.02.12

http://www.hofesh.org.il/religion_merchants/orgs/mystic_cults_1/mystic_cults_1.html



עצוב מאוד שכתות היהדות לא נכללות בתור כתות, עקב לחצים פוליטיים דתיים.

17 הסטיילער, ה"ה אביו של רבי חיים קנייבסקי רוני
  • 17:26
  • 03.02.12

פשוט לחם כנגדם בצורה גלויה

כל האדמו"רים לא הסכימו עם דרכו של ה"בית ישראל" מגור, אבל פשוט לא התאים להם להילחם בו
יגידו עליהם שהם לא מבינים "קדושה"

היום רוב החסידים של גור הולכים נשותיהם ברחובות
גם נשותיהם בפרט הצעירים לא הולכים בצניעות כלל
הכל התפרק אצלהם

נשאר רק הכוחניות

18 זה לא בסדר שרואים לכלה את היד. מאוד מגרה. היא צריכה ללבוש כפפות, ורצוי כפפות איגרוף.  (לת) הצנע לכת
  • 18:02
  • 03.02.12

19 מעניין אם גם בחסידויות האחרות זה כך - בעלז, ויז'ניץ, סטמר? או שרק בגור יש תקנות צניעות?  (לת) שאלת תם
  • 18:52
  • 03.02.12

20 חסידי גור ישראלית
  • 18:59
  • 03.02.12

חסידי גור לכו לגור בגור שם יהייה לכם יותר טוב מהמדינה שלנו
במילא אינכם מכירים בה רק סוחטים אותה. גנבים.

21 אני חזרתי בשאלה גמורה ...עדין הבחורות בורחות ממני!!!!! ששון ישר-משה
  • 19:35
  • 03.02.12

למה הן בורחות ממני?
למה אני ללא מוצא חן בעיניהן?

שהייתי חרדי לא הייתי מדבר איתן אפילו....
חזרתי בשאלה לפני חצי שנה...

איך מתחילים עם בחורה?
זו אינה בדיחה

22 אני בן כמעט 31 ,חוזר בשאלה ובתול!!!! ששון ישר-משה
  • 19:37
  • 03.02.12

איך אני אמצא בחורות?
באמת ,לא משקר

חזרתי בשאלה לפני כחצי שנה

23 מצמרר. בארה"ב היו מפרקים כת כזו בכוח, משחררים את הנשים והילדים ושולחים את כל ה"מדריכים" "רבנים" "קומנדנטים" לכלא לשנים ארוכות. והיו דברים מעולם. המדינה לא מצליחה להבין שחרות הפרט, של האישה והילדים עומדת מעל לכל. אונס הנפש שהכת הזו (וכל הדומות לה לא רק בחסידות) משאיר צלקות לכל החיים.  (לת) יוסלה
  • 20:58
  • 03.02.12

24 בית ישראל - חולה במחלת נפש מלכה
  • 21:21
  • 03.02.12

"בית ישראל" האדמו"ר הקודם ניצל ב-1940 מאירופה, כאשר הוא משאיר את רוב קהילתו למות בידי הנאצים (הוא ועוד אדמור"ים). דווקא הם הקימו קהילות פנטיות שסוטות מדרך הישר של היהדות.

זה מה שרגשות אשמה עושות לאדם! החסידים משלמים את המחיר.

קומו התנערו ונהלו חיים יהודים שלמים לפי הבנה נכונה של מצוות התורה.

25 אם לא הייתה דת בעולם היו לנו מחשבים ואנטיביוטיקה כבר לפני 1000 שנה  (לת) דתל"ש
  • 21:23
  • 03.02.12

26 כשדת הופכת לכת!  (לת) חב
  • 21:46
  • 03.02.12

27 ל 23 י
  • 22:45
  • 03.02.12

מכל התגובות, וקראתי את כולן - התרשמתי מכולן דווקא מהתגובה הקצרה שלך.
ייתכן והיא מפוברקת אבל זה לא משנה. במידה והסיפור הוא לא ממש הסיפור שלך יש אלפי צעירי (צעירות) חסידות גור שמסתובבים בעולם הזה עם הטראומה של היחסים של בינו לבינה (תוכל אולי להוסיף בינו לבינו או בינה לבינה, היינו הך) שגרם היחס הפולשני של הכת לנפש.
הם (הן) מחוסלים(ות) נפשית לכל החיים. גם זיגמונד לא יוכל לעזור.

28 חילול השם גדול של אלפי אנשים שמתחפשים ליראי שמים  (לת) אני
  • 23:35
  • 03.02.12

29 מה לזה וליהדות. מה לזה ולהלכה. פושעי ישראל כפשוטו. נבלים ברשות התורה. מודרניסט .
  • 00:09
  • 04.02.12

מה לזה וליהדות. מה לזה ולהלכה. פושעי ישראל כפשוטו. נבלים ברשות התורה.

30 הרבע (הרבי) "בית ישראל" היה כניראה גיי בארון הספרים היהודי. אחרת אי אפשר להבין מה מקור השנאה הזו לנשים ולמיניותם. סביר להניח שאם היה נולד יהודי חופשי למשפחה אוהבת ומקבלת לא היה מפתח כזו אובססיה להדרת נשים, להתעללות מינית בהן ולהטפה לגברים שימנעו ממין וממין אם נשותיהם עד כמה שאפשר. עצוב, אבל זו החברה החרדית רקובה מן היסוד.  (לת) ד"ר כנען כובשי
  • 00:24
  • 04.02.12

31 משהו על 'גור' שלא ידעתם מבקר פנימי
  • 08:09
  • 04.02.12

מעולם לא הבנתי למה הם צריכים על הראש בחג ושבת את ה"ספודיק"? למה? זה לא 'שטריימל' רגיל בגובה נורמלי אלא משהו כמו חיילי ה.מ. ליד שער ארמון בקניגהאם. מה קרה? למה עם מגדל אייפל על הראש בימי חמסין? מה תורם ה'ספודיק' לדת? לקיום המצוות? הפרנציפ הגלותי הזה - ה'ספודיק' המפלצתי מעיד על כל השאר:
מכנסיים בתוך גרביים שחורים ונעליים בלי שרוכים... למה מכניסים את שולי המכנסיים בגרביים? מה זה שייך לדת? היכן כתוב בגמרא או בשו"ע כי מכנסיים בתוך גרביים - שחורים, ולא ח"ו לבנים כמו הרעב אהראלך מקרלין.
כי: בוורשה אם למשל היה עובר כומר עם צלב ולפתע נפרם לך השרוך והיית מתכופף לשרוך את הנעל הרי היית משתחווה לצלב... לא? אז מכאן ההוראה גם בניו יורק בבורו פארק וגם בתל אביב ברח' אחד העם אולי אולי יעבור איזה נזיר או כומר עם צלב..
זה רק שתיים מתוך עשרות-עשרות ציוויים אידיוטיים שבלי זה 'הרעבע' אינו יוצא מהבית. ואם הרעבע ככה אז כל החסידים ככה. כמו בשיר "וכשהרבי רוקד...רוקדים כל החסידים...". חוץ מזה כל השאר כרוך בזה; מין, חתן-כלה, שעות תפילה מוזרים. ואם בכל זאת קמים בבוקר ביום חול ונכנסים למרצדס ונוסעים לבורסה בר"ג למכור כמה קרטים להביא מזון הבייתה, שאר חיי היום זה "מנהגים" של גור ולא כלום עם קיום מצוות והלכה וסתם להיות בן אדם. כי סתם בן אדם לא הולך עם 'ספודיק' על הראש. וכל הגמ"חים זה כיסוי תחת למסכנות. רק לראות את שולי הסטין או המשי של המעיל של הרעבע

32 צר לי לאכזב אתכם...אבל אני חסידת גור מאושרת מירי.ק.
  • 19:43
  • 04.02.12

אני קוראת את הכתבה ואני כבר רואה בעיני רוחי את כל הנשמות הטובות שמרחמות עלי ועל חברותי ה"אומללות" ש"נאנסות" וזוכות ליחס "מכפיש" מבעליהן...

אז באו ותשמעו...חסידות גור היא חסידות ענקית שכוללת בתוכה מגוון עצום של חסידים ומנהגים...מה שמתואר פה בכתבה מוקצן!!! והקיצוניות הזאת כבר ממש לא קיימת...נכון פעם זה רווח....אבל בחסידות שלנו התפכחו והבינו שחייבים לרדת מהעץ הגבוהה הזה שקוראים לו פרישות...

והיום מדריכים את הזוגות להרבה יותר פתיחות והרבה יותר מודעות לזוגיות בריאה ואמיתית...

מדריכת הכלות שלי אמרה לי ...והיא מדריכה חסידת גור שמאוד מקובלת בחסידות...

אין כזה דבר מה נהוג...יש כזה דבר מה טוב לך ולבעלך...

אז כן זה מאוד נחמד לתאר משהו קיצוני שכמעט ולא קיים...כמשקורה בד"כ.... אבל חברה זאת לא המציאות!!!

33 ידוע הויכוח בין הסטייפלר לרבי מגור. דב בינדר
  • 20:42
  • 04.02.12

אצל חסידי גור דברי הרבי הם כמו דברי האפיפיור אצל הקתולים.גם אצל אלו וגם אצל אלו המנהיג הדתי לעולם אינו טועה,וזה מנוגד להלכה כי בתנך גם דוד המלך חטא וגם משה רבנו סטה ונענש קשות.אין אדם שאינו טועה לעולם וה"בית ישרואל"היה כולו טעות אחת גדולה,אולי הוא היה אפילו הומו נסתר שכדי לחפות על הנטיה/סטיה שלו הוציא את כל התקנות המטופשות שלו ובעיקר את "תקנות ל"ט"בענייני אישות.

34 להתוודות על החטאים? .
  • 21:06
  • 04.02.12

אולי כדאי שישלחו אותם לגור בותיקן, כי הם קתולים.

לפי תיאור החקירות של הקומנדנטים, הם כבר התחילו בהקמת האינקויזיציה.

35 יש לי מידע שצריך להגיע למשטרה חסיד גור
  • 22:48
  • 04.02.12

בישיבות גור מסממים בחורים עם כדורים לדיכוי היצר המיני. לכל משגיח יש רשות לתת כדורים, בלי ידיעת האב בלי אישור רופא. יש לזה תקציב מיוחד ובזכותו של ס. שר הבריאות הכל עובר בשקט.
המשגיח ד. ל. הוא אחראי-על בנושא. הכסף מגיע מי"ק שלשכם כך הקים קרן מיוחדת.
איפה הרשויות? איפה המשטרה?

36 כתבה מרתקת כן ירבו!!!  (לת) רני
  • 06:39
  • 05.02.12

37 חיים בגטו מנוונים את היהדות. צורך בזריקת חמצן חדש, בשבח נישואי תערובת.  (לת) זו כת ולא יהדות
  • 07:45
  • 05.02.12

38 דשים בעקבים איסורים של ייהרג ובל יעבור כמו רצח וגזל של פלסטינים ומחמירים בענייני מין, יהדות חולה מאד.  (לת) היהדות הפכה לאובססיה מינית
  • 07:47
  • 05.02.12

39 זאת כת של נזירים כמו בנצרות, רק' יותר מתוחכמים. הם מולידים צאצאים שימשיכו את דור הנזירים. האישה היא כלי שרת לגברים. כל זכויות האישה כאדם וכאישה מופרים. גם לגברים אין ממש חיי אושר. בקיצור זה נשמע נורא ואיום. לא צריכים להיות חילוניים, אבל אפשר להיות דתיים ולחיות חיים נורמליים כבני אדם, ולא כעריצים וכעבדים לכת.  (לת) נזירות אקסלוסיבית........
  • 10:29
  • 05.02.12

40 העיסוק "דת וסקס" מוכר, במטווחים בבאלי"ש המדריכות נהנו לשאול חבר חרדי על נושאים אלו. החבר השתמט מלשוחח איתן.  (לת) מילואימניק
  • 11:49
  • 05.02.12

41 רוב נשות חסידי גור מאושרות ומסופקות רופא נשים
  • 11:54
  • 05.02.12

בוודאי שיש מיעוט מתוסכל סובל ומקנא בחברות הפתוחות יותר,תופעה זו היא שווה לכל האוכלוסיה ובגור כמעט ולא נתקלתי באלימות פיזית והשפלה מילולית, נשות גור לומדות להסתדר כמו עוד קבוצות איכות סגורות ,משרתי קבע,אמנים וכדומה

42 לא ירחק היום והמיינסטרים החרדי יאמץ את השיטה שי
  • 13:23
  • 05.02.12

אם בעיתונות החרדית מטשטשים תמונה של ילדה קטנה בפרסומת של חנות צעצועים ולא מפרסמים שמות פרטיים של חברות הכנסת, אם בהזמנות לחתונה חרדית הפסיקו לציין שמות של אם המשפחה ובמקום זאת כותבים "הרב פלוני אלמוני ומשפחתו", אם מפרידים מדרכות ואוטובוסים, אזי השלב הבא הוא אימוץ השיטה ה"גערערית". מי שמקצין, יקצין עד הסוף.

43 הכחשה חסיד גור
  • 14:32
  • 05.02.12

חצי ממה שכתוב פה שקר מוחלט וחצי סילוף האמת כל מי שרוצה יכול לעשות בביתו מה שרוצה ולספר לאשתו שככה הריעדנר (המדריך)אמר ואף אחד לא ידע לנשים זה יותר בעיתי כי אין להם מדריך והכל עובר דרך הבעל אבל גבר שרוצה יכול לעשות הכל

44 הכל היסטוריה א שארפער גרער
  • 16:23
  • 05.02.12

הנכתב נכון ברובו,
לעוצת זאת הנשים רובן ככולן עושים חיים ומאושרות ,
הסיבה לכך היא כי אמנם ביחסי המין קימת פרישות אךלצד זה הבעל מחונך להתחשבות ועזרה לאשתו, לכן חסידי גור מאד מעורים בשוק העבודה ומפרנסים בכבוד ע"מ שלא תרגיש האשה מחסור והקרבה בחיי היום יוםף
במו כן תעקבו ןתראו בכל מרכזי הקניות החרדיים כי הגבר הגוראי הוא זה שעורך את רוב הקניות לבית,
לכן לצד הפרישות בחדרי החרדים -חסידות גור נהנות מחיים טובים ומאושרים

45 כתבה מעולה מנחם גשייד
  • 19:09
  • 05.02.12

אחת מהכתבות המעולות והמרתקות עבודה מצוייונת

46 וואו... לא היה לי מושג עד היום עד לאיזו קיצוניות החברה החסידית מסוגלת להגיע. onearth
  • 01:01
  • 06.02.12

בעיניי למנוע מאנשים את ההנאות הבסיסיות של החיים, כמו מין ואהבה, שמגיעות לכל אדם, הוא חטא לכל דבר. אין לשום אדם זכות לנהל את חייו האישיים של אדם אחר ולשלוט בו בעזרת רודנות ומניפולציות של "אם לא תעשה מה שאני אומר תגיע לגיהינום." הגיהינום הוא מה שאותם קורבנות של השיטה החסידית עוברים מדי יום. זאת האומללות בהתגלמותה. וכל הכבוד לחסידת גור לשעבר שהגיבה פה מקודם ולשאר האנשים שהיו חזקים מספיק להיחלץ מהמצב. צריך לעורר יותר מודעות לנושא ולהתחיל להוציא אותו לאור, כדי לתת עוד חיזוק לאלה שעדיין נמצאים בתוך זה ואין להם את הכוחות הנפשיים לצאת.

47 כל כך עצוב לדעת שנשים חיות ככה והן כמעט לא יכולות לעזור לעצמן  (לת) ענת
  • 15:21
  • 06.02.12

48 נראה שהפרייה מלאכותית היא פתרון טוב קרוסלה
  • 18:03
  • 06.02.12

אולי האדמ"ור צריך להורות שזו דרך ההתרבות המותרת. כך הגברים והנשים לא יצטרכו גם להפגש, וזה יקל על כל הצדדים.

  •   למההפריה אם אפשר תכריכים שמבודדיםאת החסיד לוקה בראצי
    • 06:01
    • 07.02.12

    מהעולם העוין? תכריכיםלבנים צחורים עם 2 חורים: אחד לעין שמאל, והשני לנשימה.
    וכפפות חד פעמיות לפני כל אונס - סליחה...משגל - של החסיד באשתו.

    לדעתי, הרב שפסק את זה היה הומו או אחד שסבל מגילוי עריות ונאנס באופן קבוע על ידי גדוילי ישראל.
    אחרת אני לא יכול להסביר את העיוות.

49 אני חרדית לילך
  • 21:58
  • 06.02.12

יש כאן דברים שהם נכונים, ואני באה מחסידות אחרת ומאד מעורבבת בגור אז אני יודעת אבל הרוב זה ניפוחים !! יש לי מלא חברות מגור שמאושרות בחיי נישואים שלהן..והבעלים שלהן קונים להן מתנות ומפנקים אותם הרבה.. אז בבקשה לא לנפח..

  •   לילך זה לא שם חרדי, את בטוחה שאת מהגזר? נעמה
    • 08:36
    • 07.02.12

    אני חרדית ליטאית, ידעתי שיש בגור הגבלות של ללכת ברחוב, לדבר עם נשים וכאלה ולא עד כדי כך.
    בבנין שלי יש כמה שכנים גורים והם נראים מאושרים אחד אחד וכמובן שיש שם אחת גרושה שנישאה בשנית והיא גם מאושרת.
    לפי הצארויות שלכם איך יכולה להיות גוראית גרושה שחוזרת להתחתן עם גוראי אם אין קשר בינים????

50 הביתישראל-העייער דרעייער הקדוש,קבע נורמות מיניות בהתאם לכושרו המיני והחסידים שויטים מקבלים את הנורמות שקבע שכמוהן אין אפילו בותיקן.  (לת) עדד
  • 00:39
  • 07.02.12

51 כת כמו כל כת. זו לא יהדות זו אובססיה מינית המונית.  (לת) הרעבע של גור חייב לפנות את מקומו
  • 07:18
  • 07.02.12

52 לא אסלח לעולם למדריכה הגוראית שלי מחיפה. חנה'לה
  • 08:58
  • 07.02.12

על ההדרכה שלה לפני חתונתי. על החדירה שלה לחיי האינטימיים. על הכאב והסבל שהיא גרמה לי עד שהתפקחתי והרחקתי אותה ממני ומחיי.

53 בקישור http://hebrewbooks.org/43155 מידע על הגישה לנושא כמקובל בישיבות המכונות "ליטאיות" מאת אחד מגדולי ראשי הישיבות הרבאייזיק שר. קצת ארוך אבל שווה. משהו שונה לגמרי ממה שתואר כאן  (לת) בוגר ישיבה "ליטאית"
  • 10:32
  • 07.02.12

54 באף חסידות מלבד גור אין תקנות בנושא חיי המשפחה. משה
  • 10:38
  • 07.02.12

חסידות גור היא יוצאת דופן בתקנותיה. בכל יתר החסידויות, חיי המשפחה מתנהלים עפ"י ה'שולחן ערוך'. יש הדרכה לפני החתונה וזהו.

כל זוג ראשי לעשות בביתו מה שהוא רוצה, , מתי שהוא רוצה, איך שהוא רוצה ואפילו מה שמכונה בהלכה "להפוך את שולחנו". וזאת בימים המותרים כאשר האשה אינה בנידה.

בכל החסידויות, בני הזוג הולכים יחדיו ברחוב, מעבירים מיד ליד, ישנים במיטות מחוברות, קוראים לאשה בשמה ואפילו בשמות חיבה. מפנקים את האשה ומפגינים כלפיה חיבה, בקיצור נוהגים כבני אנוש.





55 לקרוא ולהקיא. באיזה חושך האנשים הללו חיים  (לת) גיא
  • 14:44
  • 07.02.12

56 העובדות, החרדים הכי תורמים למשק הישראלי.כנסו! אשרת
  • 04:20
  • 09.02.12

התחילו כאן לכתוב בתגובות השמצות חסרו שחר, ולכן צריך לדעת את כל האמת.
יש שם אצל החרדים המון מיליונרים כבדים, משלמי מיסי עתק.
למשל חלק גדול מסוחרי בורסת היהלומים ברמת גן חרדים.
חברות כמו קרדן, איזנברג, אפריקה ישראל,ארזים, שניב, ועוד, ועוד, הם בבעלות אנשים המוגדרים חרדים.
שגם מוסיפים רבבות מקומות עבודה לכל מדינת ישראל.
וגם אלו שאינם כאלו, הם הצרכנים הגדולים של המשק הישראלי.
כל משפחה חרדית עם הקניות הגדולות שלה משלמת מיסים פי כמה וכמה, ממה שהיא מקבלת מהמדינה.
כך שבעקיפין הם משלמי המיסים הגדולים ביותר במדינה.
גם הישיבות שלהם מביאים תרומות מליוני דולרים מחו"ל, כך שכל ישיבה מועילה כמו יצואן גדול.

יש שם אירגונים ואנשים נפלאים, המסיעים גם לכלל הציבור הישראלי ללא תמורה, כמו הרב אלימלך פירר, הרבנית פועלת הישועות יפה כהן, הרבי מחב"ד זצ"ל, ארגון יד שרה, עזר מציון, ועוד ועוד.
ולמשל גם עמותת החסד מאיר פנים, שהוא בהנהלת חסידי גור, שבאמת הם הנפלאים, ולא כמו שמציירים אותם בעוינות בכתבה.

וזו האמת שהתקשורת מסתירה

57 האמת על החרדים כל האמת בפנים. כנסו! אשרת
  • 11:09
  • 09.02.12

עקב מחלת הרב התחילו כאן לכתוב בתגובות השמצות חסרות שחר, ולכן צריך לדעת את כל האמת.
יש שם אצל החרדים המון מיליונרים כבדים, משלמי מיסי עתק.
למשל חלק גדול מסוחרי בורסת היהלומים ברמת גן חרדים.
חברות כמו קרדן, איזנברג, אפריקה ישראל,ארזים, שניב, ועוד, ועוד, הם בבעלות אנשים המוגדרים חרדים.
שגם מוסיפים רבבות מקומות עבודה לכל מדינת ישראל.
וגם אלו שאינם כאלו, הם הצרכנים הגדולים של המשק הישראלי.
כל משפחה חרדית עם הקניות הגדולות שלה משלמת מיסים פי כמה וכמה, ממה שהיא מקבלת מהמדינה.
כך שבעקיפין הם משלמי המיסים הגדולים ביותר במדינה.
גם הישיבות שלהם מביאים תרומות מליוני דולרים מחו"ל, כך שכל ישיבה מועילה כמו יצואן גדול.

יש שם אירגונים ואנשים נפלאים, המסיעים גם לכלל הציבור הישראלי ללא תמורה, כמו היועץ הרפואי המפורסם הרב אלימלך פירר, מבני ברק, הרבנית המפורסמת פועלת הישועות יפה כהן, מבני ברק, הרבי מחב"ד זצ"ל, ארגון יד שרה, עזר מציון,מאיר פנים, ועוד ועוד.
ואגב עמותת מאיר פנים מתנהלת על ידי חסידי גור העושים למען כל תושבי המדינה.

וזו האמת שהתקשורת מסתירה

58 הפתרון לצאת בשאלה, ויפה שעה אחת קודם המציץ שניצל
  • 17:15
  • 12.02.12

גם לאינקויזיציה הספרדית עשתה הנאורות סוף

59 לחרדיה ירושלמית בסוף תגובה מס' 57. כתבת פצצה, כל מילה נכונה ובמקומה. מהממם... ליטל
  • 19:19
  • 12.02.12

כל מה שכתבת נשמע הכי אמיתי שיש

60 רפש רחל
  • 23:43
  • 13.02.12

פנייתי היא לתמר,מענין אותי עד כמה את מרוצה האם טוב לך ברפש שיצרת ומתי תנוח דעתך,כנראה שאין סיכוי שהרוע הזה יפסק,אבל נתפלל שביזכות הצדיקים שגרמת להכפשתם נושע מכם,ממך ואימך בתשועת עולמים,אמן

61 מין אליהו
  • 11:41
  • 22.02.12

רק חסידי גור חיים ככה בכל החסידויות יש אהבה עזה בין
בני הזוג אוהבים ומרבים לשדר אהבה במעשים

62 תקנות חסיד גור
  • 16:37
  • 28.02.12

כתבה מלאה בשטויות וסיפורים מצוצים מהאצבע של דתלשי"ם מתוסכלים בתור חסיד גור שלא שומר על התקנות אני מעיד שכל מי שלא בא לו יכול לעשות מה שהוא רוצה פשוט שידבר עם אשתו ויעשה מה שבא לו ואף אחד לא ידע וכן רוב המדריכים היום נותנים לעשות הכל