המדד: כיפת ברזל

הצבא מודיע: אם לא תביאו כסף, תמותו במערכה הבאה. כדי שאף אחד לא יגיד "לא הבנתי", הצבא מפרט: אם לא תביאו את הסכום שאני רוצה, גמרתם איתי, נשבע לכם. כדי לא להישמע מאפיונר, הוא מנסח זאת כך: "יוקפא לעת עתה ייצור מערכות ליירוט טילים ורקטות, ובהן 'כיפת ברזל' ו'שרביט קסמים'".

"יוקפא ייצור כיפת ברזל", כלומר: אם ייפול לכם טיל על הראש, תדעו שזה רק באשמתכם. לא הסכמתם לשלם, חשבתם שאתם יודעים יותר טוב. אתם, עם כל המחאה הזאת שלכם, תל-אביבים שמחפשים זיונים בקיץ בכיכר, אתם הבאתם את הטיל הזה על הראש שלכם.

אז אתה שואל את הצבא: היי, צבא, אתה מבין שאתה מדבר כמו מאפיונר? כמו עולם תחתון? מה אתה מאיים? אתה בסך הכל שלנו, שכחת?

לחצו להגדלה

אין בעיה, תמשיכו לברבר, חבורת תל-אביבים מתחכמים, תמשיכו לחיות בבועה, תמשיכו לדאוג לכל המורות והעובדות הסוציאליות האלה שלכם, תמשיכו לריב על קוטג', תמשיכו לשחק אותה יפי נפש, תמשיכו לדאוג למסתננים ולפלסטינים ולסורים, תמשיכו לדאוג לכל האויבים שלנו, ונתראה במלחמה הבאה, כשהטיל ייפול לכם על הראש.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע ישירות אליכם

תגיד, צבא, מה קרה לך, נפלת על הראש? אתה לא מבין שצריך להפריד בין חברה אזרחית לביטויים מיליטריסטיים שחודרים אליה?

"ביטויים מיליטריסטיים", וואלה יופי, יודעים לדבר חבל על הזמן, אבל אזעקה אחת וכולכם חוזרים לחורים. עוד לא הבנתם שאתם משרתים אותנו ולא ההפך? עוד לא קלטתם שבלעדינו אתם לא קיימים? עוד לא הפנמתם שזה צבא שיש לו מדינה ולא ההפך? ואגב, רק שתדעו, ה"כיפת ברזל" שכבר קיימת תגן רק על בסיסים שלנו. זהו, אתם גמרתם.

רגע, אתה לוקח את ה"כיפת ברזל" שאנחנו שילמנו עליה כדי להגן על עצמך?

לוקח, זהו, נגמר, אין כיפת ברזל, הרגזתם אותי.

אין כיפת ברזל?

זהו, נגמר, אין.

אממ... אז תגיד, מה אמרת שאנחנו צריכים לעשות... אתה יודע, שבכל זאת...

אתם רוצים את הכיפה בחזרה?

רוצים את הכיפה.

או, עכשיו אתם מדברים, קיבלתם שכל סוף סוף. 3.7 מיליארד ויש כיפה.

3.7? זה הרבה, לא? אי אפשר פחות?

רגע, אני רואה משהו במכ"ם... מה זה, שיהאב?

אז 3.7 אמרת?

יאללה, בשביל ההרגשה הטובה תעגלו ל-4.

איפה לחתום?

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אי הבנה של המציאות י'
  • 08:40
  • 17.02.12

כבר כשעלה הפרויקט הזה היו כאלה שטענו שהוא יקר מדי ושהוא ישאב את כל תקציב הביטחון (אפילו כתבות שפורסמו בעיתון זה - http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1170989).
ההתייחסות של הכתב לתקציב הביטחון כאינסופי היא מטופשת - כמו כל תקציב קניית דבר אחד באה על חשבון קניית דבר אחר. אפשר להשקיע הרבה תקציב בכיפת ברזל, אבל זה יבוא על חשבון דברים אחרים (אימונים, מלאי תחמושת וכו') ואז כשיצטרכו את אותם הדברים לא יהיה ושוב יהיו כתבות בעיתון הזה על כמה שצה"ל לא היה מוכן.
נגד טיעוני התקציב יש לאנשים שני טיעונים קבועים -
א. יש המון בזבוז בצבא ולכן יש תקציב מספיק - אני מסכים שיש הרבה בזבוז בצבא (כמו בכל מערכת גדולה מאוד). חלק מהבזבוז אפשר להקטין, אבל חלק לא קטן ממנו הוא לא ממש פתיר בלי שינויים מהותיים במבנה הצבא. למשל,גישת צבא העם לפיה מגייסים את כולם, גורמת לעודף כוח אדם במקומות מסוימים ואז יש אנשים שהצבא סתם מחזיק בלי שהם עושים משהו חשוב. בכל מקרה - אפילו אם הצבא יעבוד ביעילות מקסימלית, צריך לזכור שעדיין בסופו של דבר התקציב מוגבל.
ב. כל הכסף של מערכת הביטחון מתבזבז על פנסיה ממילא (מושחתים) - נכון, הרבה מתקציב מערכת הביטחון יוצא כיום על פנסיות תקציביות. צריך לזכור שני דברים - ראשית - יש בעיה לקצץ בפנסיה שכבר הובטחה/משולמת לאדם. מי ששירת בצה"ל 20 שנה בידיעה שהוא יוצא לפנסיה בגיל X שגובהה יהיה Y וניהל לפיכך את חייו, לא חוקי לבטל לו עכשיו את הפנסיה (תחשבו על עצמכם באותה סיטואציה - יש כאן הפרת חוזה, הרעת תנאים וכו'). שנית, צה"ל התחיל מהלך של מעבר לפנסיה צוברת (בניגוד לפנסיה תקציבית). זה כמובן יהיה מהלך שיימשך עשרות שנים ויעשה בהדרגה (כאמור - לגבי מי שכיום שירת 30 שנה ועומד להשתחרר, כבר קשה לשנות משהו, לעומת להודיע למי שנכנס היום לקבע שהתנאים השתנו), אבל אי אפשר להגיד שמערכת הביטחון לא מטפלת בנושא.

  •   אבל עדיין לא הסברת למה פנסיה בגיל 42. אני שונא את הצבא
    • 11:57
    • 17.02.12

    חוץ מזה, כן אפשר לבטל פנסיה/חוזה עם התנאים הראשוניים היו בלתי ראויים. וזה המקרה של בור השומן שנקרא מערכת הבטחון.
    פורשי מערכת הבטחון אוכלי החינם יצטרכו לתמודד בשוק האזרחי כמו כולם.

  •   הסבר על פנסיה בגיל 42 הציוני האחרון
    • 12:56
    • 17.02.12

    עבור בעלי מקצועות הנדסה, רפואה, כלכלה, משפטים ועוד ועוד - פנסיה בגיל 42 היא אכן מוגזמת, וטוב שעשה הצבא ואיחר את גיל הפרישה.
    עבור לוחמים אשר מקדישים את כל חייהם, מגיל 18 ועד גיל 42 או 45 - זו זכות לגיטימית לחלוטין לצאת לפנסיה מוקדמת. יש לזכור כי האנשים האלו אינם מקיימים חיים רגילים, אינם נמצאים עם המשפחות שלהם, עובדים בהיקפים עצומים, וכשמגיעים לגילאי 40 רובם מוצאים עצמם ללא נסיון מקצועי רלוונטי לחיים האזרחיים. לכן, פנסיה בגיל 42 או 43 או 44 ללוחמים הינה עסקה הוגנת למדי. ואין לך מה לשנוא כל כך את הצבא...כמות המערכות הבטחוניות אשר ישראל מייצאת לעולם, בין היתר בזכות צבאה, מכניסה לקופת המדינה הכנסות רבות ממסים.

  •   חשוב שנית הציוני האחרון
    • 12:57
    • 17.02.12

    עבור בעלי מקצועות הנדסה, רפואה, כלכלה, משפטים ועוד ועוד - פנסיה בגיל 42 היא אכן מוגזמת, וטוב שעשה הצבא ואיחר את גיל הפרישה.
    עבור לוחמים אשר מקדישים את כל חייהם, מגיל 18 ועד גיל 42 או 45 - זו זכות לגיטימית לחלוטין לצאת לפנסיה מוקדמת. יש לזכור כי האנשים האלו אינם מקיימים חיים רגילים, אינם נמצאים עם המשפחות שלהם, עובדים בהיקפים עצומים, וכשמגיעים לגילאי 40 רובם מוצאים עצמם ללא נסיון מקצועי רלוונטי לחיים האזרחיים. לכן, פנסיה בגיל 42 או 43 או 44 ללוחמים הינה עסקה הוגנת למדי. ואין לך מה לשנוא כל כך את הצבא...כמות המערכות הבטחוניות אשר ישראל מייצאת לעולם, בין היתר בזכות צבאה, מכניסה לקופת המדינה הכנסות רבות ממסים.

  •   לקיים פנסיה תקציבית ומוקדמת רק לאנשי הדרג הלוחם ומסיע לחימה גלעד
    • 14:26
    • 17.02.12

    לכל אלפי הפקידים, טבחים, אפסנאים (שגם גונבים)מכונאים וכ' לבטל לאלתר את הפנסיה בגיל מוקדם. כמו לכל אזרח, רק מגיל 67. פוטרת קודם, חפש עבודה ותסתדר כו כל אזרח אחר.
    יש כאן כסף להרבה כיפות מגן

  •   גילוח הפנסיה חיל ותיק
    • 15:39
    • 17.02.12

    י' אתה מאוד רהוט
    אספר לך סיפור קטן מחייך , האם אתה זוכר מה קרה וקורה בימים אלה לפנסיות של הציבור המגולחות ע"י הטיקונים
    זה לא נעים אני יודע אני אחד מהם מצד שני כנראה אלה הם החיים שלנו במדינה זו המנוהלת בצורה מכפירה ע"י קבוצת אנשים בינונים ומטה למרבה הצער גם הצבא מנוהל אותו הדבר רק כאן ניכנסת הסתייגות הצבא הוא המושיע של המדינה האמת זה נכון רק לא לימנו
    אני מקווה בכל ליבי שלא נזדקק למושיע מפני שמערכת זו לא תהיה מסוגלת לתפקד במיוחד ביגלל שהיא מנופחת ולא יעילה
    ומבזבזת את כספנו ורמת חיינו וכ"ו וכ"ו לכן אפשר גם פה להתחיל
    לגלח מכיסם של אנשי הצבא ה"קרביים" ולהכניס את הכסף למקומות הנכונים ולטפל כמו שצריך בכול הדרגים מלמעלה עד מטה קיצוצים
    לדוגמא רכב תנאי שרות למפקדים כמו בכל מפעל גדול בארץ בו מחליט המנהל רכב תנאי השרות יהיה מזדה 3 וזהו ולא משנה מה היא דרגתך , אני לא מוכן לראות אלוף משנה בצהל נוסע על ג'יפ איסוזו או טויוטה על חשבון הצבא ודלק על חשבון הצבא האיש רוצה לנסוע בג'יפ אין בעיה הוא מרויח מספיק כסף שיקנה מצידי עשרה ג'יפים
    זו דוגמא קטנה יש עוד והיריאה רחבה מידי מלהכיל את הדף
    פשוט צריך להתחיל מנקודה מסוימת שינוי קיצוני אני יודע
    אלה הם החיים זה קורה לכל אזרחי המדינה והם חלק מאזרחיה

  •   ל"ציוני האחרון" ואני מקווה שגם הדמגוג האחרון לא צעיר
    • 16:08
    • 17.02.12

    א.רוב צבא הקבע הם רס"רים וקצינים ג'ובניקים ולא לוחמים-עדיין לא ראיתי שום שינוי רציני ומשמעותי בתנאים המופלגים שלהם במיוחד בתנאי הפרישה.
    ב.על איזה לוחמים אתה מדבר? על הקצינים הלא מוכשרים שישבו במלחמת לבנון השנייה מאחורי מסכי פלסמה בזמן שהלוחמים האמיתיים(חיילי החובה והמילואימניקים) נכנסו לאזורי הלחימה ללא ציוד מינימאלי ?אותם אנשים שקודמו בזכות פוליטיקות וקישורים במקום כישורים? מפקדים רבים שנכנסו לתפקידם ללא ידע מינימאלי בסיסי עליו ובכוונה רק להתקדם בסולם הדרגות?
    ג.כמו שנאמר לך על תנאים מופלגים בפנסיה של אנשים שהשתחררו ,אפשר לשבת בבית משפט ולשנות.אין שום חובה מוסרית לנהל פרזיטים.
    ד.עם כל התקציב האדיר של משרד הבטחון והצבא(שרק הולך וגובר) לא נראה לי שהשמוש בו הוא הכי יעיל ,מושכל ונותן את המינימום לאזרחי המדינה כדי שיהיה להם ביטחון אמיתי...

  •   תבטלו את הפנסיה אבל תשלמו שעות נוספות גד
    • 17:10
    • 17.02.12

    אין בעיה תבטלו את הפנסיה המוקדמת אבל תשלמו שעות נוספות לאנשי הקבע .
    מעניין שעל הנקודה הזאת אף צר עין לא חשב  

  •   לשיטתך, רק 5% מאנשי הקבע הם קרביים ולכן יש מקום לקיצוץ של שאר 95%, האפסים אוכלי החינם. עדיין שונא את הצבא
    • 17:57
    • 17.02.12

    בקשר ליצוא הביטחוני, הסכומים הם לא כל כך גדולים כאחוז מיצוא, כמו ששיקרו אותנו כל השנים. בכל מקרה, אני מעדיף יצוא אזרחי (עם השקעה של הממשלה במו"פ בכסף שיחסך) על פני יצוא כלי משחית שמטרתם להרוג. האם ראיתי את הסרט "שר המלחמה" עם ניקולס קייג'? אילו בדיוק הפנים של המפעלים המייצרים נשק, רק שהם ממוסדים בחסות המערכת המפרגנת.

02 עלוב...  (לת) עידו
  • 10:08
  • 17.02.12

03 מדובר בהצגת עובדות יוסי
  • 10:50
  • 17.02.12

תקצצו כסף- נקצץ משם. תתמודדו עם ההשלכות של קיצוצים לצה"ל. תהיו בעד קיצוצים, נגד קיצוצים, בעד צה"ל, נגד צה"ל, אבל אל תתקעו את הראש באדמה.

04 ירושלים עומר
  • 10:53
  • 17.02.12

דמגוגיה זולה חבר.
צה"ל לא של אף אחד הוא של כולנו והוא גם מגן על כולנו.
ואם לא יהיה כסף מאתנו, "צה'ל" לא יביא כסף משום מקום אחר. הגיע הזמן לדבר תכלס...

05 חלש ולא קולע נדב
  • 10:54
  • 17.02.12

הצבא הוא לא גוף חיצוני למדינה - החיילים והחיילות הם הבנים והבנות, המפקדים הם השכנים והחברים עושים עדיין מילואים. אין פה הפרדה

06 סוף סוף טור לעניין של אלון עידן  (לת) לא צעיר
  • 11:02
  • 17.02.12

07 תרגיל ישן נושן: הגישה של כל גוף שמקצצים בו היא להודיע למקצץ שייפגעו השירותים החשובים ביותר למקצץ  (לת) פ. י. הוק
  • 11:12
  • 17.02.12

08 מעולה! וקולע בדיוק למהות ההוויה הישראלית.  (לת) ברנש
  • 11:39
  • 17.02.12

09 אדום צבא אחד שאכפת לו
  • 11:47
  • 17.02.12

אדון צבא, אבקשך לבקש כסף מהחרדים שגם ככה לא משרתים ושותים את הכסף המגיע לך.

10 אני רואה שהצבא משלם טוב לטוקבקיסטים רועי
  • 11:53
  • 17.02.12

ועוד עושים לייקים לתגובות של עצמם.

בקיצור -זה שאני וחברים שלי משרתים במילואים , *ממש* לא הופך אותנו לחלק מהצבא. הצבא זה יישות ששותה את כל התקציב החברתי של המדינה - ועוד מכריחה אותנו - הנגזלים , להשתתף בתפעולו - 3 שנים בסדיר בחינם - ואחרי כן עד גיל 40 בתשלום. אך אין זו עבודה - אלא כפיה. אני לא יכול לצאת ממילואים גם אם לא מתאים לי. לעומת זאת אנשים קבע - זוהי העבודה שלהם . ורובם מיותרים.

11 הקריה מפציצה בטוקבקים...  (לת) אזרח
  • 12:00
  • 17.02.12

12 טענות צה"ל+משהב"ט מגוכחות ולא אמינות ..הצבא מנופח ובזבזני..  (לת) אורי,כלכלן מומחה
  • 12:04
  • 17.02.12

13 נחמד.. מציג באופן אמיתי את עמדת הצבא..כ"כ מיותר, לכו לעבוד  (לת) שי
  • 12:06
  • 17.02.12

14 ביחס לשם המרטיט "כיפת הברזל" הביצועים די מדולדלים גברת הוכברג
  • 12:07
  • 17.02.12

בין התכונות המרשימות במיוחד של המערכת ניתן למנות חוסר יכולת להתמודד עם מטחים שנורים לעברה, וטוב שיכולת כזו לא קיימת כי אם על כל מטח קסאמים היה נורה מטח נגדי של כיפות ברזל המלאי היה אוזל, ולא מדובר בצעצוע זול כל כך. המדהים מכל הוא שהמדינה לא השקיע דבר בהגנה על אזרחים מפני רעידת אדמה למרות שהתוצאות שלה יהיו הרסניות באופן לא פרופורצונלי, ולרוב אזרחי המדינה אין מקלטים רגילים.

15 תשלם מס אמת ותראה איך שהם יפסיקו לבקש דודו
  • 12:23
  • 17.02.12

מספיק שתשלם מס אמת וכמוך כל שאר הציבור ואז הכל יבוא על מקומו בשלום ,

16 גם אני תומך בקיצוץ תקציב הביטחון, אבל המאמר דמגוגי מיקי
  • 13:00
  • 17.02.12

כפי שכבר כתבו כאן, לכל קיצוץ יש מחיר. מי שרוצה לבקר את הבחירה של הצבא להפסיק את יצור מערכות היירוט צריך להצביע על מקור תקציבי חלופי. ולא, "קחו מהחרדים" זה לא מקור תקציבי חלופי בתוך תקציב הביטחון, שהרי למערכת הביטחון מופנות הטענות ולא (משום מה) לראש הממשלה.

17 מה שנכון - הצבא דואג רק לעצמו  (לת) הברון הנוקם
  • 13:29
  • 17.02.12

18 פרופסור דרור אבי
  • 13:52
  • 17.02.12

לשאלה שנשאל פרופ דרור מגדולי חוקרי הארגון של הביטחון בישראל : אם תעבור משער אחד בקריה לשער שני לא תצא עם כמה מיליארדים בכיס? התשובה: הטרגדיה של מדינת ישראל שבראש מערכת הביטחון עומדים גנרלים! באמריקה מפקדי החילות ומפקדי הצבא כולם בעלי מקצוע אזרחיים, חלקם לא שירתו יום אחד בצבא!

19 מערכת מיותרת ולא כלכלית  (לת) אורן
  • 14:31
  • 17.02.12

20 כתוב טוב ttttt
  • 14:39
  • 17.02.12

גרף ארועים נהדר - זמן כפונקציה של 0 עד 100

21 לבכירי המערכת לכו לבדוק את סיפור מחדל ק. ההדרכה בצ, הנגב בהול כאן הולך להיות פיל לבן ענקי!!! דוד בר דרור
  • 14:49
  • 17.02.12

מעבודה שהכין פר אלי שטרן ממכון גטנר עולים חסיפה של מסכת שקרים שתגרום לנזקים גנטים לדורות הבאים, יש ברמת חובב 1330 חומרים שלרובם אן תוכניות הגנה למנוע אסון, יש דליפות מסביב לשעון, כל זה טענתי ב2001 אצל ראש אג"ת דאז גיורא אילנד, ולא שמעי לי,
עיר הבהדי"ם כן בנגב ולא בצומת!!!
שבת שלום

22 למה ברירת המחדל היא "המערכה הבאה", עצוב שהחלופות של מדינת ישראל הם או בטחון וחיים בזבל או חוסר בטחון, הרי אפשר גם בטחון וחיים טובים, רק צריך לשנות את ברירת המחדל שלנו  (לת) Picaso
  • 15:06
  • 17.02.12

23 מאמר קולע! המסכנה היא שצריך לפטר את בני גנץ וכל קצין שמדבר ככה! מילואימניק ומשלם מיסים
  • 15:29
  • 17.02.12

חוצפנים כאלה, מאיימים על המדינה ומבזבזים את הכסף של כולנו. פעם היו נותנים לצה"ל את מעט הכסף שהיה וצה"ל ניצח במחלחמת ששת הימים. היום שופכים 100 מיליארד ש"ח בתקציב דו-שנתי והם מאיימים שאולי אפילו במלחמה עם חיזבאללה ועם כמה טילים הם לא יצליחו להתמודד. אבל משכורות של 20,000 ש"ח בחודש ואוטו חדש כל שנתיים הם כן יכולים לקחת!

24 כל מי שהיה בקרייה יודע עד כמה מופרעים מימדי השובע, השומן והבזבוז - אלפי "קצינים בכירים" (שברגע האמת נעלמים/כושלים ונותנים למילואימניקים לעשות את העבודה) מחזיקים ג'יפ+רכב בוס+נהג, מגיעים ב-11 בבוקר ויוצאים ב-15. כולם מקבלים פנסייה של עשרות אלפי שקלים מגיל 42, בנוסף (!) לג'ובים שהם תופרים אחד לשני באזרחות. למשל מנכ"ל (!?) אלעד, אלוף במיל' שקדי שמקבל מתקציב הביטחון 40 אלף בחודש נוסף למשכורתו כמנכ"ל!!  (לת) צה"ל מושחת ומסואב
  • 15:37
  • 17.02.12

25 מדינה בינונית, צבא ומערכת ביטחון בינוניים. עז
  • 16:05
  • 17.02.12

כמה נח לגוף שלא צריך לעמוד לאיזושהיא ביקורת להחליט לקצץ במה שהוא רוצה, למה כשמורידים את תקציב הביטחון זה אומר פחות ציוד, פחות טנקים ופחות מטוסים? למה שלא נקצץ בתנאי משרתי הקבע עם השכר/ההטבות/פיצויי הפרישה/הלימודים בשכר לקצינים וכל זה?
מבחינתי מהרגע שהצבא והשבכ הצהירו שאין יכולת לאתר ולשחרר את גלעד שליט הם איבדו את המנדט שלי. אם נקביל לרגע לעולם המסחרי נראה למישהו הגיוני שחברה כמו נוקיה תגיד שאי אפשר להתחרות באייפון?

כולנו קופצים כנגד מונופולים וועדי עובדים כמו חברת חשמל והנמלים, אבל מה עם ועדי העובדים החזקים באמת - צבא, שב"כ, כנסת וממשלה? למה נגדם אף אחד לא יוצא??

26 זו בדיוק הבעיה שלנו כל הצבא האדיר שלנו יושב ומחכה לטילים שיפלו עמוס
  • 16:27
  • 17.02.12

במקום להשמיד את הבסיס האירני שני מטר מהקיבוצים בשביל מה יש פצצות 250 ו350 קילו צריך להשתמש בהן

27 בשבועיים האחרונים חווינו את נחת זרועם של שני ארגוני העובדים החזקים במשק הכלבה מימי
  • 17:17
  • 17.02.12

ההסתדרות, שתופסת לנו את נקיון הרחובות, השירותים הציבוריים, התחבורה הציבורית ועוד מהגרון והצבא שתופס לנו בגרון את הבטחון החיצוני, הלאומי וכל אימת שמנסים לקצץ לו בבזבזנות הוא מאיים על חיינו , לא פחות. גועל נפש על שניהם.

28 כיפת ברזל היא פתרון שוא. אין כסף לממן כ"כ הרבה טילים.  (לת) נאוטילוס עדיף
  • 17:39
  • 17.02.12

29 מדינת צבא מטומטמת - הבן שלי לא יכול לעבוד ברפאל ובתעשיה האווירית כי יש לו אזרחות אמריקאית - למה כי הממונה על הביטחון אמר שאסור - מדינת צבא מטומטמת אלי עמר
  • 18:09
  • 17.02.12

כי לא סופרים אף אחד - אם יאיר לפיד ילך בדרך של אבא שלו אני אצביע לו

30 מי שמיחס את המחסור בתקציב הבטחון למחאה טועה אמיר
  • 19:18
  • 17.02.12

המחאה לא הייתה על הקוטג' ולא על המיסים. המחאה היתה על הדרך ועל הערכים שאבדו לנו אי שם בין הוילה של נתניהו בקיסריה ובין הדירה של ברק באקירוב. מכאן המסקנה היא שגם אם חסר כסף בתקציב הבטחון זה לא אומר שצריך להפסיק לחשוב על המחאה כלגיטימית.

31 בשם 10% של לוחמים יש 90% של אוכלי חינם שזוללים את תקציב הביטחון  (לת) הצבא גוף שיש לו מדינה
  • 21:01
  • 17.02.12

32 עלות הבטחון היא האויב האמיתי  (לת) אריק
  • 10:40
  • 18.02.12

33 ממילא כיפת ברזל לא מיועדת לאזרחים... אחד שיודע :-)
  • 10:42
  • 18.02.12

היא תמיד ממוקמת סמוך ליעדים אסטרטגיים של הצבא ולא מתוך שיקולי הגנה על אזרחים. אז... שלא יעבדו עליכם...

34 מה הן היחידות של ציר Y בתמונה (0-100)?  (לת) אייל
  • 11:57
  • 18.02.12

35 אלון,זיונים בקיץ בכיכר ??? ג'אי בינאר
  • 11:59
  • 18.02.12

משהו בסדר העדיפויות בצהל זה זמן רב לאאאאאא מסתדר !,לשומן היתר יש רקע...ולא יזיק לבדוק כווול התמחירים שמתחברים לדרישה הענקית לצורכי הצבא כי אנו לא US ARMED FORCES,ומשנוררים משולחנות אחרים.
גסות ביטוי הנושא לא תורם,ומי שהגנתנו מפני טילים על הראש הוציא החוצה הפחדות,יואיל להשלים התקציב הנדרש מתקציבים לטפילי המגזר החרדי שתרומתו אפס גדול וכמובן,מדוע פנסיע בגיל 42 ?,3 שנים יספיקו לפי גיל/דרגה ועם נסיון צבור ישתלבו נא בשוק העבודה וימשיכו לתרום. אפשרות נוספת,מכבוד לתרומת שנותיהם בצהל,במקום פנסיה כבדה על תקציב הביטחון,לפי משכורת אחרונה,יפריש צהל עם שחרורם,לביטוח הלאומי הכיסוי כחוק,לרצף. על זה חשבו ?,האלופה למשאבי אנוש ?,מה כלל תרומתה ?. ניצול שואה.

36 תודה, נפל לי האסימון ;-) דורון אברהם טל [טירקל]
  • 13:59
  • 18.02.12

שירות חובה זה לא רק משרתים בצה"ל אלא בעיקר משרתים את צה"ל.

37 תודה, נפל לי האסימון דורון אברהם טל [טירקל]
  • 14:00
  • 18.02.12

שירות חובה זה לא רק משרתים בצה"ל אלא בעיקר משרתים את צה"ל.

38 צהל - אנשי הקבע - שוד של אזרחי המדינה לוג
  • 14:22
  • 18.02.12

תחת מסווה של לוחמים, אנשי הקבע שרובם גובניקים, מקבלים תנאים מפליגים. במקום רובם אפשר היה לגייס יותר סדיר שהיה מחליף את רוב הנגדים. וגם לגבי הקרביים - (מסלול כומתה בגיל 40 חחחחחח), אפשר להעביר אותם לתפקידי עורף לא קרביים שבהם הם ימשיכו עד לגיל הפנסיה בעבודה רגילה 8 עד 16 בלי ליצור משברים באמצע החיים. זה גם יחסוך מאיתנו את כל הפוליטיקאים שמשתחררים מקבע ואין להם מה לעשות חוץ מלנהל את המדינה.

39 למי שלא זוכר כיפת ברזל נולדה במהלך מושחת ונבחרה משיקולים זרים והועדפה על פני מערכת אחרת הרבה הרבה יותר זולה http://www.haaretz.co.il/misc/1.1559165.. http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1235426  (לת) יוסף
  • 14:46
  • 18.02.12

40 מה עם קצת עובדות? התקציב קוצץ או לא? האוצר טוען שלא אחד
  • 21:15
  • 18.02.12

אז אם כך, על מה הצבא מתלונן?
ודרך אגב, אז לא יהיו אימונים באש חיה. אז מה. אולי באמת לא צריך? אתם יודעים כמה עולה תחמושת? בגלל זה יש סימולטורים בכל העולם.
כמובן צריך גם אימונים עם אש, אבל לא יקרה כלום אם זה יהיה רק פעם בשנה באימון חטיבתי ומעלה.

41 כבר שמענו לא אחת מכותבי הארץ כי הם רוצים לראות את ישראל מוכה בשדה הקרב ניר
  • 08:18
  • 19.02.12

על מנת להוריד ציפיות, לקרב לשולחן המשא ומתן, סתם מתוך רצון להכות בגורמים מיליטריסטים כלשונם ועוד ועוד. במה אתה שונה?

42 הכסף נשפך להתנחלויות ובגללן חוטפים טילים. השלום = חיסכון. הכבוש =אסון, אבל כדאי לימין בשלטון.  (לת) צבי
  • 05:40
  • 20.02.12

43 לפטר את אנשי הצבא שמתבטאים כך. א
  • 12:04
  • 24.02.12

הם שכחו שתפקידם הוא לשרת את מערכת החים האזרחית ולא להפך.