מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

נביא זעם יהודי על ההדסון

פיטר ביינרט הוא דוברו החדש של השמאל היהודי האמריקאי. בנוף המשמים של עסקנים חסרי כריזמה, כנותו וישירותו של ביינרט יצרו לו מעמד של סופרסטאר. בראיון הוא מסביר מדוע ניסה במשך זמן רב להתחמק מכתיבת ספרו החדש, "משבר הציונות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סולד מנשיא ארצות הברית ברק אובמה, לא בגלל שהאחרון דמוקרט, לא בגלל שהוא ליברל, לא בגלל שהוא שחור, חס וחלילה, ואפילו לא בגלל ששמו האמצעי חוסיין. נתניהו לא סובל את אובמה משום שהוא מזכיר לו יהודים, ולא סתם יהודים, אלא יהודים שמאלנים, מהסוג שנתניהו מתעב במיוחד, מהסוג ש"שכחו מה זה להיות יהודים", כפי שאמר פעם לרב יצחק כדורי.

קשה לדעת אם ההבחנה הזאת נכונה, אבל קשה גם לערער על מקוריותה. היא באה מבית היוצר הפורה של הסופר והעיתונאי פיטר ביינרט, אולי הצעיר הבולט ביותר היום בעולם היהודי האמריקאי, שספרו החדש "משבר הציונות" יוצא לאור עכשיו בניו יורק. הספר מעורר ויכוח סוער בקהילה היהודית בארצות הברית, לא פחות משחולל המאמר שפרסם ביינרט במאי 2010 על "כישלון הממסד היהודי באמריקה". המאמר ההוא, אולי המשמעותי ביותר בהוויה היהודית האמריקאית בעשור האחרון, הפך את ביינרט למייצגה הבולט ביותר של השמאלנות היהודית הליברלית בארצות הברית, לכוכב עליון בנוף הציבורי והאינטלקטואלי בניו יורק ולמבקר החריף ביותר של ממשלת ישראל, ובעיקר של העומד בראשה.

"מה שתפס אותי בכתיבה של נתניהו, ובכתיבת אביו בן-ציון, ובמסורת הרוויזיוניסטית כולה", אומר ביינרט בראיון המתקיים במשרדו בבית הספר לעיתונאות של האוניברסיטה העירונית של ניו יורק, "הוא האמונה שבמשך מאות שנות גלות היהודים פיתחו את הרעיון ה'הזוי' שהם צריכים להיות מוסריים יותר מעמים אחרים. נתניהו ואביו, כמו זאב ז'בוטינסקי לפניהם, משוכנעים שחייבים להיפטר מהאשליה המסוכנת הזאת, כי העולם הוא מקום מלא זדון והיהודים צריכים להתנהג בו בדיוק כמו כל האחרים.

פיטר ביינרט. ביקורת על ישראל, אפילו ביקורת מטומטמת על ישראל, אינה אנטישמיות
פיטר ביינרט. ביקורת על ישראל, אפילו ביקורת מטומטמת על ישראל, אינה אנטישמיות. צילום: דן קינן

"נתניהו מכיר היטב את אמריקה, וכשהוא מסתכל על אובמה הוא מזהה היטב את האתוס היהודי שממנו הנשיא יונק. הדבר הזה מרחיק אותו מאובמה, וגם מפחיד אותו. הוא חושב שאובמה נאיבי, שהוא אינו מבין את החיים האמיתיים במקום מסוכן כמו המזרח התיכון, ושאת התמימות הקטלנית הזאת ירש הנשיא מהסביבה היהודית הליברלית שטיפחה אותו עוד מראשית הקריירה הפוליטית שלו בשיקגו".

בהתמודדות בין אובמה לנתניהו, ברור לאיזה צד נתונה אהדתו של ביינרט. את אובמה הוא מתאר בספרו כ"נשיא היהודי הראשון" המגלם - כפי שאכן חושד נתניהו - את היהדות הנאורה ואת הערכים היהודיים הליברליים הנעלים שביינרט כה מזדהה עימם ושעליהם, כך לטענתו, ביקש בנימין זאב הרצל להשתית את מדינת היהודים. זו היהדות שאובמה ספג כשגר בשכונה יהודית בשיקגו לאחר שסיים את לימודיו בהרווארד, כשהוקף בפעילים יהודים שהיו שותפים לאקטיביזם הקהילתי שלו בגטו השחור בעיר וכשמומן על ידי תורמים יהודים שראו את הפוטנציאל הגלום בצעיר השחור והמבריק. זו יהדות באספקלריה אמריקאית, יהדות של "תיקון עולם", יהדות שהתייצבה לצד השחורים במאבקם לשוויון זכויות, שעמדה בראש מחנה המתנגדים למלחמת וייטנאם, שתמכה מימים ימימה בפתרון של שתי מדינות לשני עמים; יהדות, אם תרצו, של מגילת העצמאות ושל הקרן החדשה לישראל ושל דאגה לזכויות הפלסטינים. זו היהדות שביינרט, "בכוחו הדל" אבל בעזרת כישרון, רהיטות ולא מעט יוהרה, מבקש עתה להציל.

עוצמה בלי אחריות

נתניהו, מבחינת ביינרט, הוא הסטרא אחרא, אב כל חטאת, התגלמות כל מה ששנוא עליו, לא רק בישראל ובעולם היהודי, אלא בפוליטיקה האמריקאית עצמה. בכל 270 דפי ספרו, במשך עשרות שעות נאומיו ובכל ראיונותיו לתקשורת, ביינרט אינו מוצא ולו מילה טובה אחת לומר על נתניהו, וגם לא על אביו, בן-ציון, שבכתביו מוצא ביינרט אלמנטים גזעניים רבים. בראייתו, התפוח נפל קרוב מאוד לעץ.

"השחצנות של ראש הממשלה נתניהו וההסתגרות האינטלקטואלית שלו מזכירים לי את הצד הגרוע של הפוליטיקה האמריקאית בתקופת הנשיא בוש", הוא אומר. "הרעיון שמכיוון שהוא קרא קצת על שנות ה-30 וה-40 איש מלבדו אינו מבין אנלוגיות היסטוריות הוא יומרנות אינטלקטואלית ילדותית. יש בה משהו שהיה מאפיין את (סגן הנשיא אז) דיק צ'ייני, וזה מוציא אותי מן הדעת.

"מנהיגים נבונים", הוא מוסיף, "יודעים שיש צורך במספר רב של אנלוגיות היסטוריות, ושאף אחת מהן אינה משקפת במדויק את המצב הקיים. האנלוגיות החד-ממדיות של נתניהו, לעומת זאת, הן הדרך הבטוחה לקבלת החלטות לא נכונות".

אז כפי שאובמה הוא יהודי שמאלני בעיני נתניהו, כך נתניהו הוא רפובליקאי ימני בעיני יהודי שמאלני כמוך, והעובדה שיש בנתניהו כל כך הרבה "אמריקאיות" מוציאה אותך מהכלים עוד יותר.

"זה נכון. הסיבה שרבים כל כך במפלגה הדמוקרטית מגיבים כלפי נתניהו מהבטן היא שהם רואים בו את 'הסנטור הרפובליקאי מניו יורק'. הוא שיחק כל כך הרבה במגרש הפוליטי של הרפובליקאים, שאין כל פלא שהדמוקרטים אינם בוטחים בו".

היה זה נתניהו, בסיוע ישיר של הלובי היהודי, שקיפל את הנשיא אובמה וגרם לו להפסיק את מאמצי השלום שלו, דבר העלול להסתיים ב"טרגדיה היסטורית", פוסק ביינרט. היה זה נתניהו, שסייע לגייס לצדה של ישראל את הנוצרים האוונגליסטים, דבר המהווה "אסון מוחלט" לדידו. "מה הם אוהבים בישראל?" הוא שואל. "הם אוהבים את ישראל כי זו 'תוקעת' את המוסלמים, שעימם הם נמצאים, בעיני עצמם, במלחמה מתמדת. והם אוהבים את נתניהו, כי הוא מסיר מהיהודים, כאמור, את יתרונם המוסרי, דבר התואם לחלוטין את השקפת עולמם התיאולוגית של האוונגליסטים. זו הישראל שלהם, אך זו אינה הישראל שלי".

והיה זה נתניהו, עוד מימיו כציר ישראל בוושינגטון וכשגריר ישראל באו"ם בשנות ה-80, שמילא תפקיד מפתח בהפיכת הארגונים הגדולים של הממסד היהודי האמריקאי - אייפא"ק, ועידת הנשיאים, הליגה נגד השמצה ודומיהם - למעוזים פרו-רפובליקאיים המתייצבים אוטומטית מאחורי המדיניות הימנית של הממשלה בישראל, מדכאים כל ביקורת נגד מדיניות ישראל בשטחים ודוחקים לשוליים צעירים יהודים ליברלים שאינם מוצאים את מקומם בקהילה ומתרחקים, בסופו של דבר, מישראל עצמה.

ביינרט )משמאל ( והעיתונאי דייוויד ברוקס מ"ניו יורק טיימס" בתוכנית הטלוויזיה של רשת אן־בי־סי "פגוש את העיתונות", 2008
ביינרט )משמאל ( והעיתונאי דייוויד ברוקס מ"ניו יורק טיימס" בתוכנית הטלוויזיה של רשת אן־בי־סי "פגוש את העיתונות", 2008 . צילום: גטי אימג'ס

אז מה הבעיה עם אייפא"ק?

"אני אוהב את אייפא"ק, ופעם גם הייתי מרצה בשבילם. אני מתפעל מהישגיהם. אני אוהב את האנשים שם. הם כמו הדודים שלי. והאמת היא שרוב תומכי אייפא"ק ברחבי אמריקה אינם אנשים אידיאולוגיים, הם פשוט רוצים להיות מחוברים לקהילה. אבל מה שמטריד אותי באייפא"ק זו הפנטזיה הזאת של עוצמה ללא אחריות. כל האתוס של אייפא"ק כרוך בתחושת העוצמה. אתה רופא שיניים בקליבלנד, אביך היה בעל מכולת בברונקס, סבך היה רוכל בריגה, הדודים והדודות שלך נרצחו בשואה. לאיש לא היה אכפת ממך; עכשיו אתה בא לאייפא"ק, וכל הפוליטיקאים אומרים לך כמה אתה גדול ומספרים לך את כל מה שאתה רוצה לשמוע. בעבור נוצרים לבנים אולי החוויה היתה פחות משמעותית, אבל בשביל יהודים, במיוחד מבוגרים יותר, היא חזקה במיוחד: הנה אתה משתמש בעוצמה כדי להציל את העם היהודי בדרך שהוריך וסביך לא יכלו בשנות ה-40.

"זהו נרטיב שכולו עוצמה והישרדות, ולא עוצמה ואחריות מוסרית. זו הנקודה המרכזית שלי בספר: שבמסורת היהודית יש מסר על האחריות הגדולה המוטלת על מי שמחזיק בידיו את העוצמה ואת השררה, על הסכנות של ניצול לרעה של העוצמה הזאת. ובדיון על ישראל, אין לכך כל זכר".

מחוץ לאוהל היהודי

זו היתה התזה הבסיסית של ביינרט במאמר על הממסד היהודי האמריקאי שפירסם לפני כמעט שנתיים בכתב העת היוקרתי "ניו יורק רוויו אוף בוקס". במסה בת 5,000 מילה, שהכתה בהלם יהודים רבים משני צדי המתרס הפוליטי, פירט ביינרט את הפער המתרחב והולך בין הציונות העכשווית בישראל לבין המסורת הליברלית של יהודי אמריקה. "פחות ופחות יהודים אמריקאים ליברלים הם ציונים; פחות ופחות יהודים אמריקאים ציונים הם ליברלים", הוא כתב. היהדות באמריקה אינה מסוגלת להזדהות עם ישראל של נתניהו ושל שלטון הימין, הנודדת בעקביות אל פתרון של מדינה אחת ואפרטהייד, ציין. והממסד היהודי האמריקאי המאובן מועל בתפקידו כשהוא מיישר קו עם ההנהגה הישראלית ומתרחק מצאן מרעיתו בארצות הברית.

"במשך כמה עשורים", כתב אז ביינרט, "הממסד היהודי ביקש מיהודים אמריקאים להשליך הצדה את הליברליות שלהם בפתח דלתה של הציונות, אך לתדהמתם הם מגלים שיהודים צעירים רבים משליכים הצדה דווקא את הציונות שלהם. הצלת הציונות הליברלית באמריקה היא האתגר הגדול של יהדות אמריקה בת זמננו, כדי שזאת תוכל להציל גם את הציונות הליברלית בישראל".

ביינרט העלה על הכתב, בכשרונו כי רב, את מה שיהודים רבים חשבו, אך לא העזו לומר. מאמרו נגע בעצבים חשופים ורגישים, התפשט כמו אש בשדה קוצים והפך לשיחת היום בקהילה היהודית באמריקה. ביינרט הביא לביטוי את הסתירה המעיקה והגוברת בין הערכים הליברליים של ממשל אובמה, שבהם רוב היהודים תמכו בהתלהבות, לבין הערכים השמרניים והנציים שאיפיינו לפתע את ישראל אחרי הבחירות של תחילת 2009 ושיוצגו על ידי נתניהו, אביגדור ליברמן, ש"ס, "תג מחיר" ו"אם תרצו". יהודים תומכי ג'יי סטריט וכל מה שהארגון הזה מייצג חשו שהממסד היהודי עומד להשליכם אל מחוץ ל"אוהל היהודי" הקולקטיבי; לפתע הופיע ביינרט במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לטעון את טענותיהם.

השמאל היהודי האמריקאי, העירוני, הליברלי, האינטלקטואלי, מצא את קולו. ביינרט, משכיל, צעיר, רהוט וגם נאה, לוהק בקלות לתפקיד הגורו ונביא הזעם. בעצרת הכללית של הפדרציות היהודיות שנערכה בסוף השנה שעברה בדנוור ראיתי צעירות יהודיות נוהרות בהתרגשות אל האולם שבו הופיע ומקשיבות בלחיים סמוקות לדבריו הרהוטים, בין אם הסכימו עימם ובין אם לאו. בנוף המשמים של עסקנים יהודים, שהכריזמה שלהם באמריקה אינה גדולה מהמקובל בעסקונה המפלגתית בישראל, כנותו וישירותו של ביינרט יצרו לו מעמד של סופרסטאר; חנון, אולי, במונחים שלנו, אבל תפור על מידותיהם של יהודים אמריקאים עירוניים ומשכילים. השבוע פרסם עוד מאמר מעורר מחלוקת ב"ניו יורק טיימס", הפעם בזכות הטלת חרם על ההתנחלויות; תוכנו של המאמר תאם לחלוטין את מעמדו החדש.

שמו של ביינרט היה מוכר בחוגים עיתונאיים ואינטלקטואליים באמריקה עוד לפני שפירסם את מאמרו. הוא נולד בקיימברידג', מסצ'וסטס, לזוג מהגרים מדרום אפריקה שהשתלבו בקהילה האקדמית האליטיסטית של MIT והרווארד. הוא היה ילד פלא, וונדרקינד על פי כל קנה מידה, בעל תואר בהיסטוריה ובמדעי המדינה מאוניברסיטת ייל וביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת אוקספורד. בגיל 27 כבר מונה לעורכו הראשי של אחד השבועונים הפוליטיים החשובים והמשפיעים באמריקה, ה"ניו ריפבליק", ומאחוריו גם שני ספרים על מדיניות החוץ האמריקאית, שזכו לחשיפה רבה אך לביקורות מעורבות.

בספרו הראשון, שפורסם ב-2006, "המלחמה הטובה: מדוע ליברלים - ורק ליברלים - יכולים לנצח במלחמה בטרור ולהפוך את אמריקה שוב לגדולה", פירט ביינרט את משנתו הנצית-מוסרית של התיאולוג הנוצרי ריינהולד ניבור, שהוכר כעבור כמה שנים כמקור ההשראה העיקרי למדיניות החוץ של הנשיא אובמה (ניבור, שמת ב-1971, תמך בהצטרפותה של ארצות הברית למלחמת העולם השנייה, בפיתוח נשק גרעיני ובמאבק נגד הקומוניזם, ופיתח את הרעיון של "מלחמה צודקת"; עם זאת, הוא התנגד למעורבותה של ארצות הברית במלחמת וייטנאם).

בספרו השני, מ-2010, "סינדרום איקרוס - היסטוריה של היבריס אמריקאי", קבע ביינרט כי עודף ביטחון עצמי של ארצות הברית אחראי למרבית צרותיה במדיניות החוץ. הספר, כתב אחד ממבקריו, משמש גם "היסטוריה של ההיבריס של ביינרט עצמו", וזאת בשל העובדה שביינרט נחשב בתחילת העשור הקודם לאחד הדוברים המובהקים של הקו הנצי באגף הליברלי של הפוליטיקה האמריקאית, ואף תמך תחילה בהתלהבות במלחמתו של הנשיא בוש בעיראק.

אבל ביינרט התפכח ובשנת 2006 כבר היה לאחד ממבקריה המרכזיים של המלחמה; ניסיונו להתנער מה"כתם" בעברו, בלהט השמור למי שחזר בתשובה, הוא אחד מהמניעים הנסתרים שיריביו מייחסים לו בניסיון לקעקע את קריאת התיגר שלו על הסטטוס קוו בקהילה היהודית המאורגנת. ועם הביקורת הזאת הוא יצטרך להתמודד, וביתר שאת, עם פרסום ספרו "משבר הציונות", המוצא לאור על ידי בית ההוצאה לאור של ה"ניו יורק טיימס".

הנשיא אובמה וראש הממשלה נתניהו, החודש. ביינרט בטוח שלפחות 70 אחוז מהיהודים יצביעו בעד אובמה בבחירות הבאות
הנשיא אובמה וראש הממשלה נתניהו, החודש. ביינרט בטוח שלפחות 70 אחוז מהיהודים יצביעו בעד אובמה בבחירות הבאות. צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

הספר כולל תיאור מפורט ומאוד לא מחמיא של יחסיו הבעייתיים של נתניהו עם אובמה בשנתיים שחלפו, כפי שסיפרו לביינרט מקורות יודעי-דבר בממשל, שניכר שאינם נמנים עם חסידיו של ראש הממשלה. הוא מנסח כתב אישום חריף ותקיף נגד מדיניותה של ישראל בשטחים. הוא מספק הבחנות חדות ולעתים חדשניות על ההתרחקות המתמדת בין ישראל לבין ערכיה הליברליים, וכפועל יוצא מכך, מקבוצה מרכזית בדעת הקהל היהודית באמריקה. הוא מבכה את טיפוח תחושת ה"קורבניות" היהודית, בעיקר על ידי נתניהו ודומיו, הפוטרת את ישראל ואת תומכיה היהודים מהצורך להתמודד עם מעשיהם.

אכזבה מאובמה

"משבר הציונות", אפשר לומר, הוא בבחינת הספר האדום הקטן של הליברל היהודי האמריקאי, המניפסט של השמאלן המאוכזב, שמקצת מממצאיו תקפים בארץ, כמובן, לא פחות משהם רלוונטיים בחו"ל. במובנים רבים, זו אנציקלופדיה של כל מאמרי הדעה אוהדי השמאל ומבקרי הימין שנכתבו ושייכתבו בעיתונות היהודית והישראלית בתקופה האחרונה ובמשך שנים לבוא. "אקבל זאת כמחמאה", הגיב ביינרט על התיאור הזה.

הספר יבסס את מעמדו של ביינרט כמבקרם החריף ביותר של הממסד היהודי באמריקה ושל תומכיו. אלה טוענים נגדו שהסקרים והממצאים בשטח אינם תואמים את הבחנותיו על נטישה של צעירים יהודים את ישראל, מעבר לנטישה הנובעת מהתבוללות ומנישואי תערובת. הם מאשימים אותו שהוא מהווה בעצמו סימפטום לאובדן הדרך של הליברליזם האמריקאי ושל הפיכתו למעוז של אנטי-ישראליות ושל אנטי-ציונות. הם טוענים, כצפוי, שמי שאינו חי בישראל ואינו שולח את ילדיו לצבא אינו רשאי להטיח בה ביקורת, שהוא מזלזל בבחירתם הדמוקרטית של אזרחי ישראל ושהוא מספק תחמושת ליריביה הגדולים ולאויביה המרים של ישראל. "ביינרט סובל מאותן הבעיות שאותן חווינו עם ממשל אובמה", אמר אייב פוקסמן, יושב ראש הליגה נגד השמצה ואחד המבוקרים המרכזיים של ביינרט, "הוא מתעלם ממה שעבר על הישראלים בעשור האחרון ולכן אינו מפרש נכון את מה שהישראלים חושבים היום".

ואכן, גם אם אינך נמנה באופן אוטומטי עם מקטרגיו של ביינרט, קשה שלא לתהות על אלמנטים החסרים בספרו, שחסרונם מחליש מאוד את טיעוניו. אף שכבר למחרת כתיבת מאמרו במאי 2010 נטען כלפי ביינרט, כפי שאומר פוקסמן, שאינו מייחס חשיבות מספקת לטראומה שעברה על רוב הישראלים בעשור האחרון, בעיקר בתקופת פיגועי ההתאבדות באינתיפאדה השנייה, לא נראה שהדבר שינה את גישתו גם כאשר הגיע לכתיבת ספרו.

עושה רושם שאינך מסוגל לחוש את הכאב.

"אני מצטער אם זה לא בא לידי ביטוי, ואם זה כך הרי שזה כישלון של הספר. לא חייתי את זה, אך אני מבין את זה לחלוטין, את האקראיות של הטרור, את התחושה שכל הארץ הפכה לשדה קרב. וגם אין לי כל ספק שהאירועים הנוראים הללו דחפו את הפוליטיקה הישראלית לימין. אבל יש הבדל בין המציאות המתוארת לבין הטענה הנורמטיבית שהפרשנות שמעניק הימין הישראלי או הימין האמריקאי לאירועים הללו היא הנכונה והצודקת. לפיגועי התאומים היתה השפעה טראומטית אדירה על האמריקאים, ואיש אינו יכול להבין את מדיניות החוץ האמריקאית בעשור האחרון מבלי להתייחס לטראומה הזאת. אבל זה לא אומר שתגובת המנהיגים האמריקאים או דעת הקהל האמריקאית ל-9/11 היתה בהכרח נכונה או נבונה".

אבל נראה שאתה רק משלם מס שפתיים לסרבנות ולטרור של הפלסטינים, חמאס או איראן, למרות שתוקפנותם וסירובם להשלים עם קיומה של ישראל מהווים 99% מההסבר לכך שדעת הקהל הישראלית הגיעה עד הלום. למעשה, יש רושם שאת רוב האחריות למצב שנוצר אתה מטיל על ישראל.

"אני לא חושב שזה נכון. אני חושב שהבעיה היא שאנשים כבר לא רגילים לשמוע נרטיב שבו האשם מוטל על שני הצדדים גם יחד, ואני אכן מאמין שהאשם מוטל על שני הצדדים גם יחד. הדבר היחיד החיובי שיש לי להגיד על חמאס, ארגון שאני מתעב, זה שיש בו הרבה סתירות וחוסר בהירות שצריך לשים אליהם לב".

מדוע שאנשים יתייחסו לסדקים במסך, כשהתמונה הכוללת כל כך חדה וברורה?

"תראה, גם במצע של הליכוד יש התנגדות למדינה פלסטינית..."

אתה משווה?

"רק במובן של התנגדות לפתרון של שתי מדינות לשני עמים".

אבל אתה גם לא מעניק את המשקל הראוי למשבר האיראני, למהפכות בעולם הערבי, למכלול שלם של אירועים שהשפיעו על דעת הקהל, גם בישראל וגם באמריקה.

"אולי. אבל אינני חושב שאף אחד מהאירועים אלה מצדיק פתרון של מדינה אחת. אני טוען שהאירועים הללו משמשים כולם אמתלה ומקור למניפולציות של אנשים שאין להם כל עניין בפתרון המבוסס על הפרמטרים של הנשיא ביל קלינטון. וכשאני מקשיב לנתניהו, או למנהיגים יהודים אמריקאים, אני מתרשם שאינם מכירים באקוטיות של המצב, באפשרות הסבירה שבקרוב מאוד נעמוד לפני מצב של 'מהנהר עד הירדן'. בקלות יכול להתרחש אירוע, אפילו בעוד שבוע מהיום, שבו אינתיפאדה פלסטינית או התפתחות דומה תשטוף הצדה את הרשות הפלסטינית. לפעמים נדמה שאנחנו כמו הרוד-ראנר מהסרטים המצוירים של לוני טונס, אתה יודע, שכבר רץ מעבר לצוק אבל עוד לא הביט למטה כדי להבין שהוא עומד ליפול לתהום. אני מתפלל שעוד לא ירדנו מהצוק הזה".

בספרך אתה מביע אכזבה מאובמה על כך שלא התמיד בניסיונו להשיג הסדר. אתה מתאר אותו כמי שהתקפל מול נתניהו והלובי היהודי.

"אני אכן מאוכזב מאובמה. אני מאוכזב מהצורה שטיפל בעניין ההתנחלויות ועוד יותר מאוכזב מאיך שהגיב בעימות שנוצר אחרי נאומו באייפא"ק בשנה שעברה על גבולות 67' עם תיקונים מוסכמים, ועכשיו אני מאוכזב מכך שעניין ההתנחלויות כבר לא עומד על הפרק ומכך שהוא מסכים לחיות בתוך מסגרת של 'איראן בלבד', שזה מה שביבי רצה מלכתחילה. אבל אני הרבה יותר מאוכזב מאיתנו, מהיהודים האמריקאים, כי אינך יכול לצפות שאובמה ידאג להישרדותה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית יותר מאשר יהודי אמריקה. 'מה אתם מצפים?' הוא אמר, 'שאני אשכב על פסי הרכבת בעוד אתם נחושים להוביל את ישראל במסלול שיוביל לחורבנה כמדינה יהודית דמוקרטית?'"

אבל אולי אתה פשוט מאוכזב מכך שהקהילה שונה ממה שאתה חושב שהיא אמורה להיות?

"אני חושב שרוב היהודים באמריקה, כולל הממסד, מוטרדים מאוד מהנטיות האנטי-דמוקרטיות בישראל. ואני חושב שאילו היית עושה סקר הוגן המשווה בין התמיכה באג'נדה של אייפא"ק לתמיכה באג'נדה של ג'יי סטריט, היית מקבל תוצאה של 50-50 ואילו הסקר היה נערך בקרב אנשים מתחת לגיל 40, היית מוצא שהאג'נדה של ג'יי סטריט אפילו פופולרית יותר.

"העובדה היא ש-78 אחוז מהיהודים הצביעו בעד אובמה, למרות כל החששות של מנהיגים יהודים ממנו, ואני מוכן להתערב איתך שלפחות 70 אחוז מהיהודים יצביעו בעדו גם בבחירות הקרובות. הבעיה היא שמי שהכי פעיל בעניינים יהודיים אכן נוטה יותר ימינה, בדיוק, אגב, כפי שחברי הלובי הקובני באמריקה נוטים להיות יותר מיליטנטיים מהקובנים עצמם, או כפי שחברי הלובי של בעלי כלי הירייה יותר אגרסיביים מהקהל שאותו הם מייצגים. והבעיה עם היהודים מהשמאל באמריקה - בניגוד ליהודים ימניים, שהם אנשים של נושא אחד - זה שיש להם עוד כל מיני נושאים באג'נדה שלהם. 'ומה עם התחממות כדור הארץ?' הם שואלים, 'ומה עם א', ב' וג'? הם לא דחופים?' אבל אני לא בא מהכיוון האוניברסליסטי הזה, ואני אומר להם: זה עמכם, זה כבודכם, זה עתידו של העם היהודי, ואינכם יכולים לברוח מכך. למה שיקרה בישראל תהיה השפעה ישירה על חייכם ועל עתידכם ועל הדת היהודית עצמה".

ירושה ציונית נהדרת

ביינרט קורא תיגר על "סתימת הפיות" בעולם היהודי הממוסד, עניין שמעורר בקהילה סערת רגשות שאינה פחותה בעוצמתה מעצם הוויכוח בין ימין לשמאל. הוא מתרעם על כך שכל מבקר לא-יהודי של ישראל והיהודים מסתכן בכך שיוקע באופן אוטומטי כאנטישמי. הוא סבור ש"התוכנית העסקית" של הארגונים היהודיים באמריקה מבוססת על המאבק באנטישמיות, אבל אין מספיק אנטישמים כדי להצדיק את קיומה. כתוצאה מכך, המנהיגים היהודים מנפחים את הביקורת על ישראל והופכים אותה ל"אנטישמיות חדשה" כדי לספק לעצמם פרנסה.

"ביקורת על ישראל, אפילו ביקורת מטומטמת על ישראל, אינה אנטישמיות. מרגיז אותי שמנהיגים יהודים אמריקאים לעולם אינם צריכים לשלם את המחיר על כך שמנהיג יהודי קם בבוקר בצד הלא נכון של המיטה וקורא מאמר דעה בעיתון ואז אומר על מחברו שהוא אנטישמי. מישהו צריך לאבד את משרתו על דבר כזה. חייב להיות לכך מחיר. אני מכיר אנשים שסבלו מכך קשות, כי בעידן שבו אנו חיים, לאחר השואה, להיות מכונה אנטישמי זו האשמה קשה מנשוא".

אתה מוכן לביקורת שבוודאי תופנה גם כלפיך עכשיו?

"כן, אני מכיר את טעמה. מה שהכי מטריד אותי זה כשדברי מכעיסים אנשים שיש לי עמם יחסים קרובים. אני פחות מוטרד מאנשים שכותבים אימייל לא נעים ואחר כך שוכחים ממני. אני גם מגלה שאם אתה עונה להם בנימוס, הם מאבדים את כל הארס שהפנו כלפיך.

"לא באתי בקלות לכתיבת הספר", הוא אומר. "התחמקתי מכך במשך זמן רב. אבל אם ישראל לא תשרוד כמדינה יהודית ודמוקרטית, אני רוצה להיות במצב שאוכל לומר לילדי: עשיתי את המעט שיכולתי. אני כתבן, אז ניסיתי להשמיע אות אזעקה. אחת הבעיות בקהילה היהודית האמריקאית היא שאנשים דואגים יותר מדי ממה שתגיד הדודה שלהם אסתר או מדעתו של הטיפוס הימני שיושב לידם בבית הכנסת, ולא מספיק ממה שיגידו ילדיהם. הרי יבוא היום שבו הם יצטרכו להסביר לילדים הללו מה עשה הדור שלנו עם הירושה הציונית הנהדרת שניתנה לנו".*

----------------------------------------------------------------------------------------

כיכר ציון

אחרי פרסום דעותיו במאמרים ובספרים פתח פיטר ביינרט גם בלוג

פיטר ביינרט אינו מטרה נוחה למבקריו. הפרופיל שלו אינו תואם את הסטריאוטיפ של היהודי השמאלני המנוכר והמתייוון, ואולי בשל כך הוא זוכה ליחס יותר מנומס וזהיר ממבקרים אחרים של ישראל. יש לו מעריצים ומגינים בממסד העיתונאי, גם בקרב פרשנים ועיתונאים יהודים מובילים שאינם מסכימים עם ביקורתו הקשה; רובם טורחים לשמור על כבודו.

הוא יהודי שומר מסורת ההולך מדי שבוע לבית כנסת אורתודוקסי ב"גטו היהודי" באפר ווסט סייד במנהטן והשולח את ילדיו לבית ספר יהודי על שם הרב אברהם יהושע השל, אולי הרב הליברלי בעל ההשפעה הרבה ביותר על יהודים אמריקאים לא-אורתודוקסיים במאה העשרים, מי שהוריש את הערכים הליברליים שעליהם "חונך" גם אובמה ומי ששמו, ואולי אין זה מקרה, בקושי מוכר בישראל (כתבה אודותיו התפרסמה כאן לפני כחודשיים). כרבים מיריביו, ביינרט מטיף בספרו להזרמה מסיבית של כספים להגברת החינוך היהודי והוא גם מסכים לדעתם שההתרחקות של היהודים מהיהדות, ולא מדיניותו של נתניהו, היא הגורם העיקרי להתנכרותם של יהודים לישראל. הוא נראה כמו "ילד טוב ירושלים", או good jewish boy, ובקלות יכול להיות מלוהק לתפקיד חלומה של כל אם יהודייה, אלמלא החליט להפוך לכבשה השחורה של המשפחה ולנהל מסע צלב, סליחה על הביטוי, נגד הסטטוס קוו היהודי והישראלי, גם בספרו ובמאמריו וגם בבלוג "כיכר ציון" שפתח רק לאחרונה באתר האינטרנט הפופולרי "דיילי ביסט".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ואוו, רוח רעננה מנשבת מארה"ב. תודה.  (לת) הישראלית
  • 08:31
  • 23.03.12

  •   מצטרף לתגובת הישראלית. אכן איש כלבבנו. המעטים השפויים שנשארו עדיין בארץ ולא ירדו. הוא צודק בכל זווית ראייה שלו, גם בלי לחיות כאן. גם אנחנו מתעבים כל מה שביבי מייצג. ועל הטראומה של פיגועי האינתיפאדות... זה חלק מהקורבנות שמשטר הימין הפשיסטי מטפח. בשום תקופה לא ניצלו משפחות חללי צה"ל את קורבנם כדי להשפיע פוליטית. אבל הימין בנפגעי טרור עושה קופה בכל דרך אפשרית כדי להשוות מעמדם למעמד משפחות חללי צה"ל, כאילו זה מה שיסדר להם את האגו. במקום לדרוש שלום ולתבוע את ממשלות ישראל על כך, הם עובדים כדי לשפר מצבם הכלכלי, ומשם- העיניים גם לפוליטיקה גדלות. זו החזירות הימנית. והיות וזה מתאים לפולחן המתים בימין, אז החגיגה ומיסמוס הגבולות כמו הכיבוש הופכים לחגיגת הפקר אחת גדולה בכל תחום במדינה. ישראל הפכה בשנים האחרונות לפרחיאדה אחת גדולה בראשות ביבי ליברמן וישי- אלופי הבריחה מאחריות, המובילים את המדינה לתהום. לוואי ונדע לאחד כוחות ולעצור את שהאבות שלנו בנו כאן. וזה לא ביבי, לא ליברמן ולא ישי שבנו אותה. לא הם ולא אבותיהם. הם- כמו המחתרות, יודעים רק להרוס. והגיע הזמן שיהדות ארה"ב תדע לעצור אותם במהלכים המושחתים שלהם, גם בארה"ב עצמה.  (לת) שומר חוק
    • 15:55
    • 23.03.12

  •   אכן משב רוח מרענן, מסתבר שבאמריקה יש עוד יהודים חוץ ממוחאי הכפיים של אייפאק, רחל
    • 17:36
    • 23.03.12

    סביר להניח שהם אפילו רוב המצביעים היהודים.
    כיף לשמוע סוף סוף אחד מהם קם ומשמיע את קולו חד וברור, אולי בכל זאת אמריקה תעזור לנו לעזור לעצמנו.

  •   יישר כוח, והמשך לשמור על החוק.  (לת) י
    • 20:27
    • 24.03.12

  •   What bothers me about the Zionism that it became the Israeli Constitution, an unwritten one. And the interpretation of Zionism is endless. ... I think that most of the Jews that moved into Israel after WW2 from Europe and Arab countries were not real Zionists, they moved to Israel by the force of inertia. It was acceptance of reality, best solution at that time Vs having an understanding of what Zionism really means. The Orthodox Jews never accepted the Zionism and now they are a huge number in Israel and growing. Zionism is no longer anything solid to hang on to. And yet it has been used as as a parallel word to good Israeli, to a patriot. The Jewish nation can not afford a Constitution like the US have. A will separate state from religion and will demand equal rights for all citizens. For Israel to create a majority of one ethic group would be in contrast to the Constitution and to democracy. Imagine that the US will declare that it's now a Christian country, all The Jews will scream for a good reason that it is not Constitutional, racist and not democratic !! But it is OK for the Jews to have such a stance in Israel. And we know why, the world gave them a credit card due to the Holocaust, an open card and I think they have exploited it to the utmost. Israel what used to be the world wonder child became something that I do not want to put in words. The world have seen what has became of that child but still having a problem to put a stop on that credit. The credit has ran out. In the US your religion is your business, in Israel it 1st of all the the business of the country, someone has to count the Jews there, wink wink. Yoram Kaniuk asked the state to remove him from the Jewish listing and they say so what religion are you now, he said none, they said that can not be. The Zionism is not the problem, the problem is that there is nothing solid enough in the core of the Israeli state to make it stable, united, too many loose ends. The only common ground is that they are all Jews, but wait, 20% are Arabs, oh well they are not in the equation of the Zionism from the get go. When the pioneers of Zionism came to Palestine in the early 1900, they found that the Arabs were occupying the land with over 700 villages and few cities. They didn't tell those Arabs, look we have a plan, kinda, we are coming by thousands to our home land, (I can't prove the my ancestors lived there) They say to them, lets sit down and try to work it out so both sides will be happy. Oh no, Jews looked at the Arabs same way the Brits looked at the native in their colonies and the Americans at the Am natives, that was the the spirit of that time in the west. The Arabs were primitives and most of all not united as one nation, there was no need to divide and conquer, that was easy cuz they Arabs were already divided. The Jews built their country under their nose and behind their backs. Don't think for a minute that I hate Jews or love the Arabs more, my point is to see the truth, speak it and move on  (לת) עברנו את פרעה עכשיו לעבור את משה והציונות
    • 08:00
    • 09.04.12

02 להיות מוסריים יותר מאחרים זה מסר שמתאים לאליטה, למסדר דתי, לכת נבחרת. הוא לא מתאים לעם. עם צריך לשרוד. אם אין ברירה, אז על חשבון אחרים.  (לת) הוא מבולבל ויומרני
  • 08:52
  • 23.03.12

  •   הסגרת עצמך ב:מבולבל ויומרני.כנראה זה אתה.. har tk
    • 06:49
    • 25.03.12

    "אין ברירה אז לשרוד ע'ח אחרים" מראה צרות מוח ואופקים.
    אין עם אחד בישראל למרבה הצער,אז פתח עינך ותגלה המאחד היחיד בישראל השפה העברית

03 לא הכרתי אותו עד היום לבושתי, מהיום יש עוד תקווה למנהיגות נכונה וצודקת בקרב העם היהודי  (לת) עדה רבון
  • 09:08
  • 23.03.12

04 מסתבר שאובמה... איזה קטע
  • 09:36
  • 23.03.12

לא רק שחור אלא גם יהודי.......
אולי עוד יתברר שהוא בכלל גברת ולא אדון :)

05 הלוואי ויצליח להשפיע על הממשל. ואיזה כתיבה נהדרת ושנונה של חמי שלו: בועתי
  • 10:51
  • 23.03.12

"יהדות, אם תרצו, של מגילת העצמאות ושל הקרן החדשה לישראל ושל דאגה לזכויות הפלסטינים"

06 בתור ישראלית, אני מזדהה עם כל מילה שלו.  (לת) תמימה
  • 10:57
  • 23.03.12

  •   בואי ודמייני את עצמך כותבת ספר על בעיה פנים אמריקאית. ממה שאת יודעת מהאינטרנט + כל הספרים שתרצי  (לת) משה
    • 11:24
    • 23.03.12

  •   כלומר את כספם אפשר לקחת, ואפילו זכות הצבעה (לביבי ולליברמן) אפשר לתת להם - ובלבד שיסתמו את הפה הגדול שלהם? דג קר
    • 12:34
    • 23.03.12

    לגישתך, בשביל מה נואם ביבי באייפא"ק?

  •   אין צורך שיסתמו את הפה. אבל לפני שכותבים רצוי לדעת על מה כותבים יוני
    • 13:10
    • 23.03.12

    זה לא עניין חוקי, אלא פשוט טעם טוב.

  •   אף אחד לא מצמיד להם אקדח לרקה ודורש מהם את הכסף. בהחלט יפה מצידם שהם תורמים לנו, וזה בהחלט עוזר ומועיל וטוב, אבל בואו לא נשלה את עצמנו: הם משלמים לנו כדי להרגיע את מצפונם. אנחנו כאן, נלחמים על המולדת ולפעמים מתים למענה. הם נותנים כסף. אם הם רוצים זכות דיבור, שיעלו על מדים וישלמו פה מיסים.  (לת) ל.
    • 14:46
    • 23.03.12

  •   למשה- לעיתים, דווקא מי שלא יושב אתך, רואה את הבעיות, הגיבנת שלך, הרבה יותר טוב ממה שאתה רואה. בדיוק כמו השיכור, היחידי שאינו יודע שהוא שיכור, כך נוהגת ישראל.  (לת) שומר חוק
    • 15:57
    • 23.03.12

  •   דג קר - איזה כסף בדיוק אנחנו "לוקחים" מהאמריקאים? הסיוע הצבאי הוא השקעה גיאו-אסטרטגית שנועדה לחזק את מעמדה של ארה"ב במזה"ת ומונעת מאינטרסים אמריקאים. ארה"ב צריכה את צה"ל חזק כי זה משרת אינטרסים אמריקאים, קפיש? סוציולוג
    • 18:08
    • 23.03.12

    הלובי של איפא"ק אינו משפיע על התמיכה הצבאית של ארה"ב בישראל (ואגב מדןובר בפרומיל מסך כל ההוצאות האמריקאיוןת על בטחון - והשקעה ששיעור ההחזר שלה היא עצומה). השפעתו של איפאק מתבטאת בתמיכה המדינית של ארה"ב בישראל (בעיקר בגופים בינלאומיים ובקונגרס) בשל הקול היהודי בבחירות ובעיקר שבשל התרומות של היהודים למועמדי המפלגות.

  •   אז העכבר אומר לפיל " תראה כמה אבק אנחנו עושים "  (לת) עכבר
    • 08:39
    • 24.03.12

  •   גד קר - חיים ומוות ביד הלשון. הסתה אנטי ישראלית עלולה לגרום נזק חמור ממניעת סיוע כספי, בוודאי במצבה הכלכלי הנוכחי של ישראל.  (לת) אחד העמך
    • 14:54
    • 24.03.12

  •   יש לומר חטוטרת, גיבנת היא גברת שיש לה חטוטרת (גבנון) על הגב.  (לת) שומר שפה
    • 20:23
    • 24.03.12

07 איזה שיעמום.  (לת) רונה
  • 11:22
  • 23.03.12

  •   בגין! בגין!  (לת) ב.גין
    • 13:21
    • 23.03.12

  •   לכי לחפשי עניין אצל ביבי האינטלקטואל דה לה שמטה. או אצל האנלפבית ליברמן או ישי או... יש לך מבחר ענק בקרב אפסי הימין.  (לת) שומר חוק
    • 15:58
    • 23.03.12

  •   שמאל שבחלקו לא רק חסר חשיבה עצמאית מדקלם קלישאות נבובות, משום מה חושב שהוא ה"נאורות" והאינטליגנציה, עיקר השכלתו היא ממה שמספרים לו, מצאתי ביניהם רבים שכלל אינם רוצים להתמודד עם עובדות מפני שמבחינתם הן לא רלוונטיות לכן גם לא טורחים לברר וללמוד אותן זו הבורות המתנשאת לא צריך לאהוב את ליברמן ונתניהו כדי לדעת ששניהם ממש לא בורים  (לת) התנשאות חולנית מונעת משנאה עיוורת
    • 19:59
    • 24.03.12

08 היהודים היו מוסריים מפני שהיו חלשים מידי ולא בגלל ערכים נעלים  (לת) זאב
  • 11:29
  • 23.03.12

09 בקיצור מיקס של רעיונות נדושים ובנאליים נגד נתניהו וישראל זה הנביא שלכם?
  • 11:32
  • 23.03.12

תת רמה

10 נכון שלא כל מי שמבקר את ישראל הוא אנטישמי. אבל בד"כ כן  (לת) מרבך
  • 11:52
  • 23.03.12

  •   לא מדובר פה בביקורת נגד ישראל אלא נגד המדיניות השגויה שמוליכים נתניהו ודומיו. והביקורת הזו היא ממש לא אנטישמיות - היא באה ממקום הפוך לחלוטין, של אהבה לעם ישראל ורצון לעזור לו  (לת) אמיר
    • 03:41
    • 25.03.12

  •   Different opinion Not so
    • 08:07
    • 25.03.12

    Oh please!

11 צעיר יהודי תלוש מהמציאות, החולה במחלת הסיסמאות הריקות  (לת) שמואל
  • 12:02
  • 23.03.12

  •   כמה שאתה צודק. הוא באמת לא חובש כיפת צמר גדולה ולא יוצא בלילה לשרוף מטעים של פלסטינים  (לת) בול פגיעה
    • 18:32
    • 23.03.12

  •   הוא גם לא גר בשדרות או אשקלון, והקסאמים וטילי הגראד לא מסכנים את ילדיו בווסט סייד...  (לת) זאת ועוד
    • 19:40
    • 24.03.12

12 יש! יש משיח חדש!  (לת) אמסטל
  • 12:05
  • 23.03.12

13 האם הוא פרסם בנניו יור טיימס כתבה לחרם על מוצרים מישראל? חזי
  • 12:09
  • 23.03.12

בכתבה טפשית שבה הפריד בין ישראל הדמוקרטית וישראל הלא דמוקרטית, קרא ליהודי ארצות הברית להחרים מוצרים מישראל הלא דמוקרטית?
אם כן להגדיר אותו סופר סטאר , זה עלבון לאנטיליגנציה.

14 הכותרת מוזרה יעקב
  • 12:13
  • 23.03.12

מי קבע שלנתניהו יש ענין להקשיב לאינטלקטואל מזדמן יהודי משועמם ......
שניהם לא מקשיבים אחד לשני .............

15 פיטר ביינרט, בוא תציל אותנו מעצמנו ומה"משפחה הקיסרית" ששולטת בחיינו.  (לת) רון
  • 12:27
  • 23.03.12

16 יש תקווה עגולשון
  • 12:32
  • 23.03.12

טוב שיש מישו יהודי שם, ולא סנילי שמדקלם מנטרות שחוקות ועובד עם נוצרים נבערים, אחד שצעירים אמריקאים-יהודים יכולים להבין. למה לא קם לנו כאן אחד כמותו

  •   כי הקב"ה החליט אחרת והוא דואג כמובן אך ורק לצאן מרעיתו. הפיד- בק שלו הוא פשוט: הצאן שם למטה אומר יום יום "אתה בחרטנו [כתיב תקין] ". פשוט נעים לשמוע.  (לת) י
    • 13:58
    • 23.03.12

17 הייתי שולח את ציפי לבני לקבל אצלו שעורי "התחזקות" ו... לוגיקה.  (לת) הרשלה
  • 12:35
  • 23.03.12

18 הוא צריך לגור בישראל כמה שנים וזה יעבור לו  (לת) מאיר זרקור
  • 12:37
  • 23.03.12

19 האידיאולוגיה הימנית ניצחה את האידיאולוגיה השמאלנית בכל החזיתות ובכל התחומים רפאל
  • 13:05
  • 23.03.12

כן. היתה פעם אידיאולוגיה שמאלנית. דגל אדום, שלטון הפועלים ,המנון האינטרנציונל. והפגנות ה1 במאי. שנאת הימין המיליטאריסטי ועושקי הפועלים. וציות עיוור לסטאלין "שמש העמים". מאידך היתה אידיאולוגיה ימנית. דגל אחד -כחול לבן. היוזמה החופשית תביא את הרווחה למעמד העובדים ולא שלטון הפוליטרוקים. הימנון אחד התקווה. ואהבת אחים יהודים במקום שנאת אחים הקפיטליסטים. אמונה בהקמת מדינה יהודית וזכותינו ההיסטורית על כל ארץ ישראל אבל מוכנים לפשרות ולחלוקת הארץ בין שני העמים תמורת שלום אמתי. מה נשאר היום מכל האידיאולוגיה השמאלית? נשאר רק דבר אחד. השנאה ליהודים אחרים האוהבים את ארץ ישראל ומאמינים בזכותם ההיסטורית עליה. האידיאולוגיה השמאלנית גם לא הביאה את השלום. אלא הרחיקה אותו. עם הסכמי אוסלו. כי אם אינך מאמין בזכותך על ארץ ישראל איך אתה יכול להתפשר ולוותר עליה? היום כמו אז. רק אמונה בזכותנו ההיסטורית על ארץ ישראל תביא שלום. רק יוזמה חופשית וכלכלה פרטית הביאה את השיגישוג הכלכלי למדינת ישראל אותו אנו רואים במלוא הדרתו .מה נשאר עוד מהאידיאולוגיה של השמאל?. לגרש 400 000 יהודים מבתיהם בארץ ישראל והכרה בזכותם של הערבים לגזענות נגד יהודים ולאפרטהייד ערבי במדינותיהם

  •   השמאל של פעם לא היה עשוי מקשה אחת. בן-גוריון וטבנקין, למשל, ממש לא היו מה שהיום מכונה שמאל. פשוט פעם אפשר היה להיות שמאל כלכלי וימין מדיני, והיום, משום מה - לא (ולא שאי-אפשר, פשוט זה לא מתאים לקופסאות הקטנות שבהן מסדרים לנו את החיים).  (לת) ל.
    • 16:24
    • 23.03.12

  •   בסופו של דבר מדינת הרווחה ניצחה, וראינו לאן מוביל קפיטליזם ללא מנגנוני פיקוח, לניכור, עוני וייאוש. מבחינה מדינית הימין הוא אסון מוסרי, היהודים לא סבלו אלפיים שנה בשביל להקים מדינה בה שני מיליון תושבים תחת משטר צבאי אכזרי.  (לת) יהודה
    • 21:51
    • 23.03.12

  •   תראה מה אתה כותב: אחר כך אתם מתפלאים שמתנשאים עליכם
    • 22:59
    • 23.03.12

    על הימין: "מוכנים לפשרות ולחלוקת הארץ בין שני העמים תמורת שלום אמתי. מה נשאר היום מכל האידיאולוגיה השמאלית? "

    מה שנשאר מהאידיאולוגיה השמאלית זה שהימין אימץ אותה. פעם הייתם אף שעל ושתי גדות. היום אתם פשרה טריטוריאלית. אתה אמרת, לא אני. ועוד צועק שזו תמיד היתה דעתכם.

    בקיצור, השתלטו עליכם מבפנים ואתם יותר מדי טיפשים מכדי להבין את זה.

  •   ברור, כי אין אפור בעולם. הכל שחור או לבן או מתפוצץ!  (לת) MBL
    • 11:41
    • 24.03.12

  •   הדברים שכתבת נראים כהמצאה מתוך מוח קודח. האם עד כדי כך יוקדת בך השנאה?  (לת) לרפאל
    • 19:28
    • 24.03.12

20 חה חה חה,,שמאל ? הם הספרה 0 שתמיד שמים אותם לימין ה 9 של ביבי הטוב ,  (לת) בצלאל חסיד ביבי הטוב
  • 13:18
  • 23.03.12

21 כתבה מרתקת ונכונה מאין כמותה. השנה גם אני הקטן אטרח ואצביע (מפה!) עבור אובמה ישראלי-אמריקאי
  • 13:20
  • 23.03.12

בעיני כל אדם הגון שמאמין בערכים האוניברסליים של חירות וצדק באמת "נתניהו הוא הסטרא אחרא, אב כל חטאת, התגלמות כל מה ששנוא, לא רק בישראל ובעולם היהודי" כפי שכתוב בכתבה, ואובמה הוא באמת ובתמים איש הגון, שוחר טוב ומבריק ומוכשר מבחינה אינטלקטואלית לפחות כמו נתניהו, אבל בשונה מנתניהו הוא אינו סוציומט. הלחישה באזני "זקן המקובלים" שצוטטה ממצה היטב את הוויתו של ראש ממשלתנו הבלתי מכובד. הוא יותר רפובליקני מהרפובליקנים עד שזה נראה כמו קריקטורה. כן ירבו יהודים אמריקאים צעירים כמו פיטר ביינרט כי לפחות איכפת לו מאוד מישראל. למרבה הצער לרוב הצעירים היהודים שאינם אורתודוקסים בארה"ב אין שום התייחסות לישראל, מטוב ועד רע. היא פשוט לא קיימת בתודעה שלהם בעיקר בגלל שישראל מונהגת ע"י פוליטיקאים מסוגו של נתניהו.

  •   עדיין לא מצדיק הצבעה עבור אובמה ישראלית אמריקאית
    • 18:54
    • 23.03.12

    ללא קשר למאמר אובמה לא ראוי לבחירה שניה (גם לא לראשונה)
    המפלגה הדמוקראטית נכבשה עלידי שמאלים קיצוניים שחושבים שסטאלין ותורתו הם הדרך הנכונה
    גם הרפובליקאים הם לא טלית שכולה תכלת אך לפחות הם יודעים להריץ את הכלכלה שאובמה הורס בשיטתיות כדי לקרב כמה שיותר מהר למשנתו של סטאלין ושל יהודי מזוהם בשם סורוס.
    ונתניהו שלא אהוד בארץ עלידי שמאלנים לעומת בארצות הברית הוא מאוד אהוד כי לא מכירים את הבעיות הפרטיות שלו והוא יודע להציג את הבעיות האמתיות בצורה מאוד ברורה שם.


22 ליברליזם וציונות, אהבתי אריק
  • 13:34
  • 23.03.12

הליברלים הללו יגידו בסוף שזה היה לא ראוי לחזור אחרי אלפיים שנה ולהעיף את הערבים מהבתים ללא התראה מוקדמת של שנה לפחות …ומאז כל התוקפנות הערבית הזו פששש.... שנאה ואלימות אפילו גזענות ואנטישמיות.

23 כיף לשבת באמריקה הליברלית והבטוחה ולהעביר ביקורת עלינו הישראלים, דבר אחד בטוח, אנחנו יהודים אמיתיים בעלי הבית אדונים לעצמנו בעוד אתה מייצג את היהודי הפחדן הגלותי שסופו למות בחרב הגויים, אנחנו נלחמים ואולי נמות ואתה תמות בלי להילחם. את ישראל שלנו שסבי בנה ולחם, נמשיך לייצג כאן בארץ אדונים לגורלנו ואתה תלאך לאבוד בשיממון האמריקאי  (לת) רן
  • 13:38
  • 23.03.12

24 ברור, אם רק נעשה שלום עם אבו-מאזן הוא יוותר על זכות השיבה. אם רק נתן יד לשלום עם חמאס הם יבנו את סינגפור של המזרח התיכון. הדמוקרטיה במצרים ליברלית. אסד שותף אמין ויציב לשלום ארוך טווח. הרי כולם יודעים איך לחלק את ירושלים ולהשאיר אותה עיר בטוחה, פונקציונלית ומשגשגת. ואירן לא בוחשת באי-היציבות. וערב הסעודית פרסמה את היוזמה הסעודית אחרי קמפ דיויד כי תמיד רצתה לעזור.  (לת) ליברליזם יהודי בצמר גפן של זהב.
  • 13:38
  • 23.03.12

  •   האמריקאים ברובם נאיבים בכל הקשור לעולמנו האכזר. זה לא אומר שלא שווה לנסות. (בעיקר אם לא משלמים את המחיר באופן אישי).  (לת) אכן כן
    • 16:12
    • 23.03.12

25 מאמר גדול. לא כל יהדות ארה"ב נמצאת בכיס של נתניהו - ואכן קיימים עדיין יהודים שפויים וליברלים של ממש. להם מותר לכעוס במידה מסויימת על אובמה שעצר בנקודה מסויימת והתקפל (בנושא ההתנחלויות). מי יודע, שלמרות יהדותו של ביינרט (הוא לא WASP) -ה"תנאי" לנשיאות בארה"ב. הוא בעצמו ירוץ אי פעם לבית הלבן. במידה וייבחר יעברו לקינות בכל בתי הכנסת וקריאה ממגילת איכה תחליף את קריאת התורה בשבתות. מה הבעיה? נשיא יהודי יחליף נשיא מוסלמי אליבא דהימין בארץ ובארה"ב. הגיע הזמן.  (לת) יוסלה
  • 13:50
  • 23.03.12

26 כתבה מעניינת, גם אם לא מסכימים איתה. ל.
  • 14:43
  • 23.03.12

קודם כל, עושה רושם שרה"מ קורא את אובמה כמו ספר פתוח. "הוא חושב שאובמה נאיבי, שהוא אינו מבין את החיים האמיתיים במקום מסוכן כמו המזרח התיכון". נו, מה לא נכון? אובמה נאיבי (ולו רק בגלל שהאלטרנטיבה הרבה יותר מפחידה) ואינו מבין את החיים במזה"ת.

"יהדות, אם תרצו, של מגילת העצמאות ושל הקרן החדשה לישראל" - למה לכרוך את מגילת העצמאות עם הקרן החדשה לישראל? מגילת העצמאות מדברת על מדינה יהודית, והקרן עושה הכל כדי להשמיד את המדינה היהודית. מה שכן, השימוש ב"אם תרצו" בהחלט מעלה חיוך, ואם התכוונתם לזה, אז סחתיין.

ביינרט לא מסמפט את רה"מ. זכותו. אבל מהדברים עולה שרה"מ עושה עבודה מצויינת. אולי זו לא הישראל של ביינרט, אבל נתניהו הוא רה"מ הנבחר של מדינת ישראל. הוא לא אמור לבצע את המדיניות שביינרט מעוניין בה. הוא אמור לבצע את המדיניות שאנחנו מעוניינים בה, ושלשמה בחרנו אותו (וזה לא משנה אם הצבענו לו או לא). אם ביינרט מעוניין לשהפיע על המדיניות, שיעלה לארץ ויצביע בבחירות. אולי הוא עוד יספיק לשרת בצבא, מי יודע.

רה"מ קיפל את אובמה? כל הכבוד לרה"מ. לא ידענו שיש לנו כל-כך הרבה כוח. אולי, וזו סתם השערה, אובמה הבין שאנחנו פשוט צודקים. וזה, אגב, מתקשר לעניין ה-"שלפחות 70 אחוז מהיהודים יצביעו בעדו גם בבחירות הקרובות". מכיוון שעכשיו הוא יישר איתנו קו, למה שלא יצביעו לו? השאלה אם ביינרט יהיה מאושר מה-70% האלה גם אם זו הסיבה שיבחרו שוב באובמה. כי הוא טוב לנו (אחרי שהעברנו אותו סדרת חינוך).

עם כל הכבוד לניתוח על התרחקות הצעירים, יש אפשרות יותר מסבירה שהטענה המוטחת בו, בדבר היותה של הירידה בתמיכה בישראל תוצאה של התבוללות - היא יותר מנכונה. ואם יהודי ארה"ב לא מצליחים לעצור את ההתבוללות, יש להם בעיה רצינית.

ביינרט צודק בעניין הביקורת על ישראל. נכון, לא כל ביקורת עלינו נובעת מאנטישמיות. חלקן אולי נכונות, אחרות נובעות מבורות ואי-ידיעה של העובדות. אבל בהחלט יש ביקורות שנובעות אך ורק מאנטישמיות, ולטמון את הראש בחול זה די אידיוטי.

ואם ביינרט חושב מה להגיד לילדיו, הנה רעיון: שיגיד שהוא עלה לארץ, לקח חלק בבניין המולדת (כי המולדת תמיד נבנית) ונתן את קולו בקלפי לדרך שהוא מאמין שישראל צריכה ללכת בה. סתם רעיון.

27 השמאל ? מסתבר שהם כל דבר שהפוך מההגיון , השמאל דורש והם גאים בכך,דורשים לתת לפלסטינים שונאינו וצמאי דמנו,בעלות על ארץ ישראל שלנו שניתנה לאבותינו בידי בורא העולם,,זאת חוצפה שמאלנית שמקבילה למאזוכיזם והשמדה עצמית,"השמדה עצמית" שלהם לא תזיק לנו כמו "דרישתם" לתת ובלי רשות את ארצנו שלנו-כי לנו לנו ארץ זאת נקודה  (לת) בצלאל אוהב ישראל
  • 15:04
  • 23.03.12

28 אין ספק. לו האיש אומר באותה הדרך את תורתו. רק מצד ימין מהפך 77
  • 15:10
  • 23.03.12

מה היה נכתב אליו?. ואיפה אפשר למצא פסיכולוג טוב. אז הוא אמר .נו. עוד אחד שאמר את מה שמסתדר לשמאל. את חלוקת המנדטים שהוא עשה אפשר גם לעשות כאן בישראל. רק כאן יש קלפי וזה יגיד את דברו..
ועוד שאלה לאיטלגנט החדש של השמאל. גם את אמריקה אתם מבקרים . הצבא אמריקי כובש .אלפי קלומטרים מביתו .הורג .טובח. ומחסל. גם שם יש לכם אומץ לבקר ולשנא באותה צורה?.
אבל כרגיל אנשי הכלום .והשום דבר הצבועים. יש להם את מי לשנאות [נתניהו] אבל אנחנו הציבור לא ניתן לכם את התענוג. ונפגש בבחירות.

  •   ניפגש בבחירות בעוד 30-20 שנה, עם מרוואן ברגותי כמועמד המוביל לראשות הממשלה מפוכח
    • 16:30
    • 23.03.12

    הרי המצב הזה, שבו ישראל שולטת בפועל בשטחי יהודה ושומרון, ומונעת מהתושבים הפלסטינים את זכות ההצבעה למוסדות השלטוניים הקובעים את גורלם, אינו יכול להימשך לעד. זה ייגמר. השאלה היא רק מתי. אפרטהייד זו לא סתם קללה שניתן לומר אותה על מישהו שלא מחבבים.

  •   זה מענין. מצד 1. אתם סומכים לתת להם את השטחים מהפך 77
    • 19:08
    • 24.03.12

    מצד שני אתם מזהירים אותנו מברגותי . זה תמצית כל הענין. מצד אחד. אתם רואים אותם כפרטנרים לשלום. וכבוד הסכמים. . מצד שני .חס וחלילה שערבי יקבל את השלטון. אתם מפחדים מזה.

  •   עוד 20-30 שנה לאחר שהימין האמיתי יעלה לשילטון ויביא לנכבה ערבית שניה, ברגותי ואחמד טיבי יוכלו להתחרות על רשות הממשלה בפלסטין שממזרח לירדן.  (לת) מפוכח יותר
    • 19:19
    • 24.03.12

29 פרפורי הגסיסה של השמאל רונן
  • 15:44
  • 23.03.12

כי כשאין אג'נדה ודרך אמיתית תמיד אפשר להשתלח במנהיגים...
כתבה מגוכחת. לא מפתיע.

30 התפיסה הליברלית (האמיתית), מהווה סכנה קיומית ליהודים בארץ ישראל! ולהלן ההוכחה... תשובה עניינית לדברי ביינרט
  • 15:53
  • 23.03.12

כל אדם המגדיר עצמו כליברל (אמיתי) מחייב בעצם שכל מדינה תהיה מדינת כל אזרחיה ללא שום חוקים מפלים על רקע אתני. מכאן, אם ישראל תהיה מדינה ליברלית אמיתית היא תהיה חייבת להיות מדינת כל אזרחיה וככזו לבטל או להשוות את כל החוקים המפלים בין יהודים וערבים ובראש ובראשונה את חוקי השבות והאזרחות. כיום ערביי ישראל מונים 1.7 מיליון וילדיהם מהווים 25% מהתלמידים במערכת החינוך בתוך הקו הירוק הם ערבים, לעומת 10% בשנת 1950 (לאחר הנכבה וגלי העליה הגדולים לאחר קום המדינה). לא צריך להיות גאון גדול במתמטיקה כדי להבין שבמדינת כל אזרחיה ללא חוק השבות או חוק שבות מתוקן שיכול גם על איחוד משפחות של ערבים, וללא חוק האזרחות האוסר איזרוח פלסטינים שנשאו לאזרחי מדינת ישראל - מדינת ישראל תוצף במאות אלפי פלסטינים שיאוזרחו בישראל דרך איחודי משפחות ונישואים וזה עוד לפני שדיברנו על הסכמי "שיבה" כאלו או אחרים במסגרת המו"מ עם הרשות הפלסטינית. ומכאן ועד רוב ערבי בישראל הדרך קצרה. ביום בו הערבים יהיו לרוב, יהודי ישראל יעברו לסטטוס של מיעוט יהודי במדינה מוסלמית ואת אשר צפוי להם תאר לא מזמן המופתי של ירושלים.
ומכאן, מימוש הליברליזם האמיתי בישראל הוא סכנה קיומית.
מ.ש.ל.
נ.ב. אותו ליברליזם אמיתי מהווה תנאי הכרחי לשגשוג יהדות ארה"ב, אבל מה שטוב להם, הוא סכנה קיומית עבורנו ומסכנה זו מתעלמים יהודים ליברלים נוסח ביינרט.

  •   לא מיניה ולא מקצתיה שי
    • 21:14
    • 23.03.12

    1) חוק השבות איננו קשור לזכויות אזרח (שבהן עוסק הליברליזם) אלא בזכות ההתאזרחות. אין שום עיקרון ליברלי שדורש שוויון בענין זה.
    2) מדינת ישראל היא מאז ומעולם מדינת כל אזרחיה, מתוקף הגדרתה כמדינה דמוקרטית. אמנם יש גורמים שונים החותרים תחת המשטר ומנסים להפוך אותה למדינת חלק מאזרחיה (כלומר, מדינת עבדות ואפרטהייד) אבל, תודה לאל, טרם עלה הדבר בידם.
    3) אכן, הגידול של קבוצות אוכלוסיה המנוכרות לתרבות הפלורליסטית והדמוקרטית של מדינת ישראל מהווה סכנה קיומית. קבוצות אלו אינן מונות רק מוסלמים פונדמנטליסטיים אלא גם יהודים פונדמנטליסטים (כלומר, חרדים) ופנאטים פאשיסטיים. הפתרון לבעיה זו הוא בחינוך: לפתיחות, סובלנות, וליברליות.

  •   לך צעד קדימה פארטו
    • 22:26
    • 23.03.12

    התהליך שהימין מוביל מסתיים במדינה דו לאומית.
    במקרה כזה הרוב המוסלמי יהיה פה בעוד חמש שנים.

  •   יחי האפרטהייד  (לת) גדיש פלג
    • 07:43
    • 24.03.12

  •   לדבריך קיימת הפליה מובנת כלפי האוכלוסיה הערבית בישראל חוץ מחוקי ההגירה. הפליה כזו מסוכנת גם היא.  (לת) פקפקן
    • 08:04
    • 24.03.12

  •   ברור שקימת אפליה ולא רק בחוקי ההגירה מכיון שהערבים נאמנים לעמם ולא למדינת ישראל ומכאן הם מהווים גייס חמישי ועל זה יש הסכמה גורפת מימין המודה בכך, ועד השמאל הציוני שמחד מזמר זמירות ליברליות ומאידך נוהג בערבים באפליה בדיוק כמו הימין. תשובה לפקפקן
    • 16:37
    • 24.03.12

    גם חברי הכנסת של השמאל הציוני לא יעלו בדעתם לאפשר לח"כ ערבי לכהן בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת ובטח לא בוועדת המשנה לשרותים חשאיים.
    אף ערבי לא יקבל סיווג ביטחוני שיאפשר לו לעבוד בתעשיה אווירות, אלת"א, רפא"ל, קמ"ג, אל-על בשב"כ, במוסד וכן הלאה.
    ראש השב"כ יכול לספר עד מחר בבוקר שאין הוא רואה בערביי ישראל גייס חמישי - אבל נראה אותו מגייס ערבים ליחידה לאבטחת אישים, או כבודקים ביטחונים בנתב"ג... כפי שאין מפלים יהודים בארה"ב...
    כל העובדות שלעיל עומדות בסתירה גמורה לתפיסה הליברלית הנהוגה בארה"ב, הנוהגת בשיווין מלא בכל אזרח ללא קשר לדתו ומוצאו. (הצבא האמריקאי או אפילו ה-CIA מגייסים מוסלמים ואף שולחים אותם לעיראק או אפגניסטאן להלחם במוסלמים).
    הסיבה לאפליה בארץ זו היא שהערבים כן נתפסים כגייס חמישי וכאיום ביטחוני ודמוגרפי. כל ההבדל בגישת רוב היהודים לאפלית הערבים הוא ברמת הצביעות-אנשי ימין שאינם מתימרים להיות ליברלים יצדיקו בצורה מנומקת את אפלית הגייס החמישי הערבי, ואנשי השמאל הציוני המתימרים להיות ליברלים "ומתקדמים" מחד יגנו בכל פה את האפליה ומאידך לא יעשו דבר כדי לשנותה, בדיוק מאותם נימוקים של אנשי הימין.
    לא מאמינים? תבדקו כמה עובדים ערבים יש בבית הנשיא פרס, שרוממות השיוויון בגרונו... וכמה ערבים עובדים בקרן הון הסיכון של בנו חמי, שגם הוא במטיפים לשילוב ערבים...
    ועכשיו שכל יהודי ציוני שיבחר אם עדיף לו להיות ימני "חשוך", או "ליברל" צבוע.

  •   אתה מתעלם מהעובדות שלא נוחות לך תשובה לשי
    • 18:58
    • 24.03.12

    1) חוקי השבות והאזרחות הקובעים קריטריונים אתנים ודתים להתאזרחות הם חוקים העומדים בסתירה לכל משטר ליברלי. חוק האוסר לדוגמא איזרוח של מוסלמים היה מקפיץ לשמים כל מפלגה ליברלית במדינה בה היה עובר.
    2) מדינת ישראל מאז ומעולם היתה להלכה מדינת כל אזרחיה, ולמעשה מדינה יהודית. הגורמים מימין אותם אתה מבקר אומרים בקול רם את אשר מפלגות השמאל הציוני עשו בשקט ובקריצה. לא מאמין? תבדוק כמה ערבים העסקו בתקופת ממשלות השמאל למינהן באל על, תעשיה אוורית, רשות שדות התעופה וכו'... ותגלה שגם מפלגות השמלא הציוני שרוממות הדמוקרטיה והשיווין בגרונן נהגו בערבים בפועך בדיוק כפי שקוראות לך מפלגות הימין. אולי בעינך הצביעות עדיפה...
    3) בישראל מעולם לא היתה תרבות פלורליסטית והדמוקרטיה מעולם לא החשיבה את קולות הערבים (למעט ממשלות אוסלו). גם אנשי השמאל הציוני המטיפים כמוך בחינוך: לפתיחות, סובלנות, וליברליות. לא יבקשו לכלול ח"כ ערבי בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, או לאפשר לערבים לעבוד כאנשי ביטחון בנתב"ג. מה שמוכיח שגם בעיני השמאל הציוני הציבור הערבי נחשב לא לאזרחים נאמנים אלא כסיכון ביטחוני. מה שפייגלין ובן ארי אומרים בקול רם, אנשי קדימה והעבודה וחלק מאנשי מר"צ לוחשים בשקט.
    מעבר לכל אלו - לשמאל הציוני אין תשובה לריבוי הערבי ולאפשרות שהערבים יהיו רוב גם בתחומי הקו הירוק, בעיה שממנה הם בורחים כמו מאש.

  •   הימין הישראלי רוצה לגרש את הערבים ולא לשלוט בהם במשטר אפרטהייד, בשונה מהמשטר הלבן בדרום אפריקה ששעבוד השחורים היה חלק בלתי נפרד ממנו. השמאל הרדיקלי לעומת זאת, מוכן בשם ערכי הליברליזם והשיוויון מוכן להביא לכך שהיהודים יחיו כמיעט במדינה מולסמית . אז מי יותר שפוי?  (לת) תשובה לגדיש פלג-אתה טועה בגדול
    • 19:23
    • 24.03.12

  •   למגיב לביינרט: אם תקרא שוב את תגובתך תראה שהיא מגיעה אל אבסורד, אלא אם אתה מאמין שניתן ושבעצם לא נורא שישראל תהייה מדינת אפרטהייד.  (לת) מה אתה מציע?
    • 19:34
    • 24.03.12

  •   אם הקיום חשוב יותרר מערכי הליברליזם והפיכת המיעט הערבי לרוב מהווה סכנה קיומית, המסקנה היא אחת-אנחנו פה והם שם, יהודים ממערב לירדן, ערבים ממזרח לירדן. לאורך זמן זה או הפרדות מהערבים (גם מאלו שבגבולות 67) או הסכמה לאובדן הריבונות היהודית ונכונות לחיות כמיעוט יהודי במדינה ערבית.  (לת) תשובה ל-"מה אתה מציע"
    • 21:22
    • 24.03.12

31 Someone must do the necessary dreck so that feinschmeckers like him can afford a clean conscience George Smiley
  • 16:00
  • 23.03.12

Someone must fight the Indians so that the West can be won, and someone must waterboard the terrorist to learn where the bomb is hidden, and someone must be a right winger so that left wingers can afford to be morally clean. And one of the jobs of the one who does the necessary dreck is to be pilloried and hanged for what he has done, so that the rest of us can say that WE would NEVER have done this, and that it is not necessary at all, no no.
But that's okay. Every one has a job here. Bibi's job is to do the necessary dreck, and J Street's job is to say We Have No Part of It

32 המשבר הליברליזם המערבי סתם אחד
  • 16:05
  • 23.03.12

הבחור מיצג את התהליך העצוב שעובר על הליברליזם המערבי בשנים האחרונות - הפיכת החשיבה ללא-רלוונטית מיסודה. תהליך שאפשר רק להשוות אותו לתהליכים דומים שעברו על החשיבה הקומוניסטית והלאומנית-פאשיסטית בחצי השני של המאה הקודמת.
הקושי המפתיע של הליברליזם המערבי להתמודד באופן אמיתי עם נושאים מורכבים כגון ירידת כוחו של המערב והתחזקות המזרח, התאסלמות אירופה והתדלדלות כוחה ומשברי שינאה ודת קשים באזור שלנו הופכים את הדיון הליברלי לשטחי, תיאורטי והזוי. בערך כמו דבריה של שרת החוץ האירופית השבוע שמייצגים את אובדן הדרך והמצפן של הליברליזם כאשר כל התגובות אוטומטיות וצפויות.

לצערי אני מסכים איתו שאנחנו נדחפים על ידי קבוצה מסוכנת ומיליטנטית לעבר פתרונות דמוקרטיים פחות ופחות שלרוב הישראלים אין כל עניין אידיאולוגי בהם. לצערי בזה הוא וחבריו האשמים המרכזיים.
מה בדיוק הם מציעים לנו מול הג'יאהד והחמאס, הטילים והפיצוצים? לאן נעלמה החשיבה המורכבת ורבת הגוונים של הליברליזם המערבי?
השארתם אותנו לבד עם חבורה של אידיאולוגים קיצוניים והזויים שקופצים על הגבעות ועל הדם של כולנו.

  •   אלו לא ליברלים אלא טרמפיסטים אפנתיים. עקרדם
    • 22:34
    • 23.03.12

    בליברליזם כמשנה סדורה יש די משאבים כדי להתמודד עם הבעיות שהזכרת. ראה מקרי טוקוויל, ג'ון סטיוארט מיל וריימון ארון. הבעיה היא שהם מורכבים ומסובכים, לא נוח להוציא מהם סיסמאות, והם דורשים התעמקות. היום כל זב והצורע עם קצת חוש מסחרי ויחצני נהיה סלברטי, ואז הוא יכול להגיד את הדברים המופרכים והטיפשיים ביותר ולהשיג כותרות ומעמד של סופרסטר אינטלקטואלי. נראה לי שהבחורצ'יק האמריקאי הזה מהכתבה הוא דוגמה לזה.

33 ביינרט - חוסר הבנה של המציאות הישראלית ויומרנות יונתן
  • 16:43
  • 23.03.12

כמי שעוקב אחרי כתביו של ביינרט, אני חייב להגיד שההיכרות שלו עם החברה הישראלית ומורכבותה, ובכלל עם המציאות המזרח תיכונית היא מביכה.

34 בגלל היהודים הימניים באמריקה יש התנחליות ומדינה דו לאומית בקרוב. אבי
  • 18:12
  • 23.03.12

היהודים באמריקה ייצרו מצב בו הממשל תומך במדיניות ההתנחלויות בכל תנאי מה שייצר מדינה דו לאומית במקום מדינה יהודית. היהודים הימניים באמריקה חיבלו באינטרסים של אמריקה ושל ישראל.

35 יש כאן שאלה מעניינת: האם רק יהודים אמריקאים דתיים וימניים תומכים בישראל ולכן רק בנתניהו או שבגלל נתניהו יהודים לא דתיים לא תומכים בישראל ביצה ותרנגולת
  • 18:30
  • 23.03.12

או שממשלת ישראל בכוונה דוחה יהודים שאינם בעד נתניהו והמתנחליןם ואינה מעוניינת בקשר אתם גם אם הם רוצים לסייע לישראל בנושאים אחרים.

  •   תשובה אפשרית הינה שיהודים לא דתיים באמריקה נמצאים במשבר גדול. ההתבוללות מכלה אותם. בצערם כי רב הם יורים לכל הכיוונים - לפעמים זה פוגע גם בנו. אני סולח להם.  (לת) אחד העמך
    • 14:58
    • 24.03.12

36 היתכן כי יש גם יהודים אנטיליגנטים בארצות הברית ? שאלת תם
  • 19:48
  • 23.03.12

כי עד היום שמענו רק על ימניים מטורפים שקנו מפלגות והריצו אותם. הכסף הזר שלהם הפך את ישראל לאיפריה של חזירות קפיטליסטית.
את המחיר אנחנו משלמים בסופר.
בזמן תשובה בונה עוד קזינו בלאס וואגס.

37 עוד מחוייט. בניגוד לחבריו [מיל.] מהניו ריפבליק, שלא מתים על ביבי אך לא מדברים שטויות, הוא נראה משקל נוצה זומבה
  • 20:36
  • 23.03.12

ה TNR מגלה אהדה עקבית לישראל. אולם לאחרונה לאור גל החקיקה הימנית בכנסת גם הם נקלעו ליאוש מהממשלה. אבל ביינארט פחות רציני ופחות חכם מעורכי הניו ריפאבליק, ידידיו לשעבר.

38 תגובה ששלחתי לאתר שלו יואב
  • 21:09
  • 23.03.12

I didn't read your book yes but there is an article published here in Israel, an interview with you.
I can't say that you are wrong about our PM or the way we deal with the "Palestinian", it will be an understatement.
There is a solution for this region, it's not includes Jewish state.
There are other solutions that include leaving side by side, they just need to agree, and we are still waiting.
I think it's just patronizing over people that will do everything in the power to drive us out of this land, and they are willing to sacrifice their people, their life to do it.
I respect them for it, did you had this feeling, or something that you will sacrifice your life for it?
I'm sure that my English is not as good as you're…sorry for this, but feel free to answer.

39 סיכמת את דעת רוב קוראי הארץ וכמעט כל אזרחיה היהודים של ישראל  (לת) אלכסנדר
  • 21:25
  • 23.03.12

40 יופי שמעריצים את אובמה. במה הוא שונה מבוש? נדוש עד כאב
  • 21:54
  • 23.03.12

שניהם בורים ושחצנים. שניהם מונעים מאידיאולוגיה קיצונית שמונעת מהם לראות את המציאות במזרח התיכון. שניהם בגדו בבעלי בריתם בשביל "דמוקרטיזציה" שרק גרמה לעלית כוחות איסלאמיסטיים. שניהם ניסו מדיניות לעומתית מול ישראל, וכאשר ראו שהפלסטינים עסוקים מדי בהרס עצמי מכדי להפיק מהם תועלת, חזרו לצדד בישראל.
והכי מצחיק? היועצים הפוליטיים המשפיעים באמת על הנעשה, הזנב המכשכש בכלב, לא התחלפו בארה"ב מאז המלחמה הקרה. עוד מאז רייגן הם מחפשים איך לסכסך את אויביה של ארה"ב אלה עם אלה.
אז תנו לדמוקרטים והרפובליקנים לריב ביניהם. מה לנו ולזה? הרי ההבדל היחיד ביניהם הוא מדיניות הפנים ומעמד הדת בארה"ב. את מדיניות החוץ מכתיבים אינטרסים צבאיים, תאגידיים, הגנה על מקורות אנרגיה - שלא השתנו מזה עשרות שנים.
לגבי יהודי ארה"ב - טבעי ששיקולי מדיניות פנים יותר חשובים לכם. עשו לנו טובה והצביעו למי שאתם רוצים בלי קשר לאם הוא ציוני או לא. אולי אתם יכולים לקנות הצהרות מסנאטורים, אבל התחושה שלכם שאתם משפיעים על מדיניות החוץ של ארה"ב היא לא מציאותית במיוחד.

  •   אובמה קיפל את צפון קוריאה וכנראה גם את סין (תבדוק את ההתגרויות שלהם ביפן לפני שנתיים לעומת היום). יש צמיחה, והתבצע שינוי שלטון בלוב, בלי שארה"ב הואשמה או שילמה מחיר עבור מעורבות צבאית. בין לאדן חוסל, והכוחות בדרך החוצה מעירק.  (לת) רחוק מלהעריץ את אובמה
    • 23:03
    • 23.03.12

  •   צפון קוריאה משנה את מדיניותה לפי מצב הרעב באוכלוסיה. לא ראיתי איך קיפל את סין, רק שיפן מאבדת מבכורתה מזה עשור או יותר. שינוי השלטון בלוב הוא תוצאה של חמדנות אירופית לנפט ולא פרויקט שאמריקה רצתה להסתבך בו. את בין לאדן חיסלו ברגע שידעו בוודאות היכן מתחבא - כל נשיא היה נותן את ההוראה. הכוחות יוצאים מעיראק כי השיעים בשלטון (חברים של איראן) לא רוצים את האמריקאים שם. הכלכלה האמריקאית היא עניין פנימי ולא של מדיניות חוץ, שזה בדיוק מה שטענתי. לא מסכים
    • 03:37
    • 25.03.12

    אין לי חיבה יתרה לא לבוש ולא לאובמה, אבל בלי קשר אני טענתי שבנושא מדיניות חוץ הנשיא לא באמת יכול לקבוע כלום והמערכת מתגלגלת לבד כתוצאה מאינטרסים. אז שלא יספרו לי שמנהיג X יותר טוב ליהודים ממנהיג Y. ליהודים אמריקאים אולי.
    בכלל מגוחכת בעיני האובססיה של עיתונים ישראלים להציג תמיכתם במועמד אמריקאי כזה או אחר.

41 אחרי תשדירי השירות לאובמה, ואחרי תשדירי השירות לסנטורום (לפי הקו של אובמה שחושש מרומני אבל לא מסנטורום) ואחרי השמצותיו על רומני, עובר מר שלו ליחצ"ן את המיעוט הקטנטן והמשומן היטב של השמאל היהודי ההזוי בארה"ב, מלא שנאה עצמית ונאיביות תהומית. הם חושבים שמה שכתוב בניו יורק טיימס זו כל התורה על רגל אחת, שאובמה הוא המשיח ושהאיסלאם הקיצוני הוא הפודל של השמאל הקיצוני. מעבר לזה - מחוץ למעגל הקטן שקורא את הניו יורק טיימס ורואה את התכנית "פגוש את העיתונות" שזמנה כבר עבר לפני 30 שנה, איש בארה"ב לא שמע על הביינארט הזה.  (לת) אבינועם עוקבי
  • 23:11
  • 23.03.12

42 הפיצול והקיטוב אצלנו בין שמאל וימין הוא סוג של סניליות...מיהו ביינארט? יוכבד דדון
  • 00:41
  • 24.03.12

כל מי שאינו אויל משריש חייב לקבל שחלק ניכר מטענות השמאל נכונות ומדויקות ומעל לכל ריאליסטיות. ובאותה מדה גם כמה מהנחות היסוד של הימין התבררו כנכונות. האמת אינה בכיסו של מישהו. לכן לא צריך לשפוט את ביינארט מראש כאויב העם, אך גם לא כמושיע. צריך לקרוא את מאמריו ורק אז לקבוע עמדה.

43 מסכים עם כל מילה בניתוחו את המצב. ישראל בדרך למדינת אפארטהייד. והכל, בשל רצונינו בהנצחת הכיבוש וטיפוח ההתנחלויות  (לת) נפתלי אור-נר
  • 01:02
  • 24.03.12

44 "זהו נרטיב שכולו עוצמה והישרדות, ולא עוצמה ואחריות מוסרית" Yossi
  • 02:17
  • 24.03.12

הישרדות חשובה יותר מ"אחריות מוסרית".

הליברלים במערב לא מבינים את זה ולכן האיסלם צועד, בעוז, לתוך ארופה.

45 הוי הנאיביות פרופסור שפוי
  • 06:11
  • 24.03.12

כמה הוא טוב בתאוריה. אבל זה מאד רדוד לדבר על אידאולוגיה יפה התלושה מהמציאות. הסיבה שרוב עם ישראל זז ימינה איננה בגלל אי רצונו בשלום אלא מפני שהמציאות מראה שאין עם מי לעשות שלום אמיתי. זה מאד לא רציני לדבר על שתי מדינות לשני עמים כאשר הפלשתינאים אינם מכירים ביהודים כעם אלא כדת שאין לה זכות למדינה (ראה סעיף 20 באמנה). עמדותיו של ביינרט טיפוסיות לשמאל שאימץ ראייה מאד סלקטיבית של המציאות. האם היציאה מעזה לא הביאה עשרות אלפי אילים על עוטף עזה, וזה בשעה שישראל מספקת לעזה חשמל ומים? האם היציאה מלבנון הביאה רגיעה או הצריכה מבצע צבאי נוסף? אז למה שזה יהיה אחרת בגדה? ובכלל, האם הפלשתינאים קבלו מעולם את תנאי החלטה 242? האם הם מוכנים להכיר בישראל כביתו הלאומי של העם היהודי? האם הם מוכנים לסוף התביעות? לסיום הסיכסוך? מה שמוציא אותי מהכלים בעמדות השמאל זו הגישה החד-צדדית, הביקורת האינסופית על ישראל והגישה שרק ישראל אשמה, אף מילה על העמדות הנאציות של הפלשתינאים הרוצים מדינה נקיה מיהודים. אז הוא פרסם ספר על המשבר בציונות. שמחת זקנתי. הספר יזרק לביב השופכין של ההיסטוריה, והשמאל ימשך להיות בשוליים.

46 אני מרותק מעזות המצח של היהודון הצעיר הזה שרואה זכות לעצמו לקרוא להחרים חצי מיליון יהודים במדינה שאין לו חלק ונחלה בה, על סמך דעות שגיבש מקריאת עיתונים ובלוגים, בשירות האינטרסים של ממשלה זרה והנשיא ההזוי שלה שאותו הוא משרת  (לת) גולן
  • 07:55
  • 24.03.12

47 השלום יבוא כאשר ערבים ויהודים יחיו יחד במדינות שוחרות שלום רפאל
  • 08:07
  • 24.03.12

כן.למען השם .למה לפרק את ההתנחלויות ולגרש עשרות אלפי משפחות מבתיהם למען השלום. . האם זה השלום לו אנו מייחלים? השלום האמתי פירושו אין יותר מלחמות בין יהודים לערבים. אין יותר שנאה בין יהודים לערבים.ויהודים וערבים יוכלו לחיות יחד. אז איך זה מתיישב עם גירוש עשרות אלפי אנשים מבתיהם.כאשר הפיתרון הוא למעשה יותר פשוט. פשוט .המתנחלים היהודים ימשיכו לגור בבתיהם בבתי הספר שלהם ובכל מוסדותיהם והיה אם תקום מדינה פלסטינית תינתן ליהודים הגרים שם הבחירה או להמשיך להיות ישראלים או לבקש אזרחות פלסטינית ולחיות בשכנות טובה עם הערבים הפלסטינאים וילמדו איש את שפת רעהו . כנ"ל עם הערבים הגרים בישראל היהודית . או שימשיכו להיות אזרחים ישראלים או שהם יבקשו אזרחות פלסטינית וימשיכו לגור בבתיהם ובמוסדותיהם מבלי שיהיה צורך לגרש אף אחד .האם זה אינו השלום האמתי. השמאל הרדיקאלי היהודי רוצה לראות בגירושם של היהודים מאדמת פלסטין עוד לפני שהיא קמה ממניעים של שנאת הימין, והימין היהודי הקיצוני רוצים לגרש את הערבים החיים בישראל מפני שאינם מכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית. .האם זה השלום לו אנו מייחלים? לא! אנו רוצים בשלום יהודי-ערבי מבלי לגרש אף אחד .

48 על מוסריות וריחוק דר' גידי
  • 08:30
  • 24.03.12

אימי ז"ל נהגה לומר שהכי קל לזהות ליברל/סוציאליסט/שמאלני על פי האוטו המפואר שלו והבית בהרצליה פיתוח .
כמו אנשי שמאל רבים הנקודה המציקה ביותר אצל ביינרט היא העובדה שהוא חולק על זכותם של אחרים להחזיק בדעות שונות משלו ומאמין אמונה נלהבת, כמו חסידי שמאל שוטים בארץ, שרק לו ניתנה היכולת לדעת מה נכון ומה לא .
לדעתי ג'ורג' בוש האב היה נשיא שיזכר לזכות בהיסטוריה האמריקאית ואובמה יזכר לדיראון - אבל זאת דעתי ואני לא מנסה לומר שמי שטוען אחרת מוליך את מדינת ישראל / ארה"ב אל פי התהום
בעקרון כול אחד יכול להביע דעה, כול אחד יכול לנסות לשכנע אחרים בכך שדעתו צודקת ולא משנה אם הוא גר בהתנחלות והולך לצבא או שהוא מברוקלין אבל אולי הגיע הזמן ש"נביאי השמאל" ילמדו קצת היסטוריה והרבה הרבה הרבה צניעות

49 אוי כמה שהוא צודק, נמאס מתחושת הקורבנות הנצחית שמאפשרת את העוורון המוסרי למעשינו אנו,פחות ופחות אני מסוגלת להזדהות עם המדינה ורוחה כפי שהיא נצבעת ע"י נתניהו ושותפיו הטבעיים שמרנית דתית וגזענית ,נורא  (לת) חילונית ילידת הארץ
  • 09:22
  • 24.03.12

  •   האם את מוכנה להגיע למצב בו הערבים בגבולות 67 יהיו לרוב, ואת תחיי כמיעוט יהודי במדינה ערבית? האם את בעד שהבידוק הביטחוני בנתב"ג יעשה ע"י ערבים אזרחי ישראל? הםא את בעד העסקת ערבים אזרחי ישראל בקמ"ג? אלת"א? תעשיה אווירת? רפא"ל? בשב"כ? ביחידה לאבטחת אישים? - אם התשובה לשאלות אלו או לחלקן היא שלילית-ההבדל בינך לימין קטן בהרבה ממה שאת חושבת...  (לת) כמה שאלות לחילונית ילידת הארץ
    • 19:35
    • 24.03.12

50 ההגיון המעוות של יהודי אמריקה השמאלנים והמנותקים בוסטון
  • 12:38
  • 24.03.12

47 מדינות מוסלמיות בעולם , חולקים אותה דת , אותה שפה , אותנ מנטליות ותרבות בשינוי אדרת. מדינת היהודים הקטנה שאושרה באו"ם ברוב אחרי ניסיון הכחדה של העם היהודי בשואה וחזרתו לארץ ישרל , מדינה קטנה ומיוחדת , שנלחמו עליה וחלמו עליה במשך דורות - ההגיון היהודי של שיר הבשר האמריקאי הוא להתחלק במה שאין לנו עם אוכלוסייה ערבית שהולכת וגודלת ותוך מספר שניים תהפוך להיות רוב טיבעי בתוך מדינת ישראל וישתלטו על כל העולם ולא בדרכי שלום של דמוקרטיה וזכויות אדם. עד כמה אפשר להיות עיוור ולא אוטנטי וכל הזמן רק לנסות להתלקק ולרצות את כל העולם בכיסוי של מילים ודמגוגיה?

51 זה בכלל לא משנה אם הוא יהודי - כל מה שמשנה זה אם הנכד שלו יהיה יהודי!  (לת) אחד העמך
  • 14:46
  • 24.03.12

52 אנטישמיות יכולה להיות ויכולה שלא להיות מניע חבוי מאחורי ביקורת על ישראל. זה בעיקרון עניינו של פסיכיאטר. מבחינתנו משנה רק אם הביקורת לגיטימית ומידתית. לשפוט את ישראל תוך התעלמות מן האוקיאנוס הברבארי שסביבה זה לא מידתי ולכן זה מגונה.  (לת) אחד העמך
  • 14:51
  • 24.03.12

53 הבעיה עם יהדות ארה"ב אלעד
  • 15:59
  • 24.03.12

" זו הישראל שלהם, אך זו אינה הישראל שלי".
אמר ביינרט( בתור אחד שחי על הקו ארה"ב-ישראל כבר כמה שנים טובות, אני מעולם לא שמעתי עליו ) והלך לשתות קפה בסטארבאקס המועדף עליו.
יש בעיה של התבוללות בארה"ב התנועה הרפורמית שצמחה בגרמניה המאה ה19, היגרה ברובה לארה"ב. בארה"ב היה לה קל לפתח את עצמה ולהגיע לגודל ומעמד. האסימילציה עם ערכים בינלאומיים תוך התעלמות מופגנת מהמוסר היהודי - שהוא למעשה הבסיס לערכים האלה - גורם לשחיקה מתמדת בעמדותיהם הפרו-ישראליות של ציבורים - לא גדולים - כרגע מיהדות ארה"ב. ככל שימשך תהליך האסימילציה כך יגדל חלקם של אותם יהודים מזן חדש בקהילה היהודית וימשך הסחף בעמדתם כלפי מדינת ישראל. עד....עד שתבוא - לא עלינו - שואה נוספת בארה"ב

54 בישראל הוא ביקר כבר?? אני בספק...אלא אם זה צויין במאמר ופספסתי.  (לת) משקיף או"ם השופט מרחוק
  • 16:09
  • 24.03.12

55 האיש ביקר בכלל בישראל אי פעם? אם לא זה מאוד חמור פספסתי?
  • 16:40
  • 24.03.12

למה דומה הדבר? לישראלים שמעולם לא ביקרו בארה"ב, אשר מבססים את הביקורת שלהם על בסיס תכניות טמבלוויזיה.

  •   כן פספסת נמוך מצח, הוא חי בעבר בארץ ובנוסף שומר מצוות, ועדין חושב שאנחנו טועים, מה תאמר על כך עכשיו??  (לת) נמאס מסטראוטיפים
    • 19:53
    • 24.03.12

  •   שאלתי ברצינות; ראה תגובה קודמת (חשבתי שהלכה לאיבוד אז שלחתי בשנית).  (לת) נמוך מצח? מיהו הישראלי המכוער?
    • 22:49
    • 24.03.12

56 טוב - בואו נחדש את המשא ומתן... אביזו
  • 17:43
  • 24.03.12

טוב- בואו נחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים!

מי הנציג של הפלסטינים? אנשי אבו מאזן הפסידו בבחירות ומאז הוא שולט כדיקטטור.
אלה שזכו בבחירות (ובכל מערכת בחירות מקומית ובכל סקר) - הם חמאס - בואו נקרא את אמנת היסוד שלהם, נראה מה החזון שלהם? וננסה להתקדם לשלום.

איזה יופי - גילינו שמדובר בפושעי מלחמה שמאמינים שחוזים הם אמצעי תחבולה ושכל שטח שנמסור להם יהפוך לדיקטטורה פרימיטיבית ולפגיעה בזכויות נשים ומיעוטים ושמכל שטח שנמסור להם הם ירו על אוכלוסיה אזרחית תוך הסתתרות מאחורי אוכלוסיה אזרחית כמגן אנושי.

האם עדיין כבודו מעוניין להמשיך את תהליך השלום?

57 תזכורת מההיסטוריה שכיף לצנזר: יהודיה אמריקנית המליצה על היטלר לפרס נובל לשלום חגא
  • 19:04
  • 24.03.12

זה אירע ערב פרוץ מלחמת העולם השניה. גרטרוד שטיין, אשת הרוח הנודעת שהתגוררה בצרפת, ארגנה קבוצה שפנתה לועדת פרס נובל והגישה את המלצתה. מי שאינו מאמין, שיבדוק בבקשה בויקיפדיה ובגוגל.

58 עוד פה גדול עם יכולת רטורית.גם אור של מנורה מושך זבובים ויתושים שבסוף נשרפים ומתים.עוד מטיף שמוכר קרח לאסקימואים.  (לת) אשליות
  • 19:18
  • 24.03.12

59 מי ביקש מיהודי ארה"ב להיות ציונים???? ניר
  • 20:01
  • 24.03.12

מי ביקש מיהודי ארה"ב להיות ציונים? ציוני הוא אך ורק זה החי מרצונו החפשי במדינת ישראל - ללא קשר לדעותיו או דתו. כיצד ניתן לשאת עוד את ההתנשאות הבלתי מוסברת בעליל , של אמריקאים יהודים אשר בעזות מצח מסבירים לנו כיצד עלינו לחיות את חיינו במדינתנו?? ו...לא, אם לא חיית כאן ,אתה לא מבין. (למרות שאתה בטוח שאתה כן )...
המחלה הקשה ביותר ממנה סובלים יהודי ארה"ב היא מחלת המבוכה והבושה בהן הם חשים כל אימת שמדיניות ישראל אינה תואמת את דעותיהם וזאת בגלל הפחד, פן ייחסו להם, בהיותם יהודים, את אותן הדעות או את ההסכמה אליהן. - מסכנים, זה אכן מה שקורה. זהו המחיר של החיים מחוץ לישראל, היות ורוב האנשים,הם אכן , בעלי דעות קדומות - ביירנט ודומיו (רוג'ר כהן, תומס פרידמן ושות'...) עסוקים רוב זמנם בלהתנצל.
בסדר, שימשיכו בכך - אך שיעזבו אותנו לנפשינו -מספיק עם ההטפות. אין לכם שום זכות- אז מה אם אתם יהודים?????

60 סיסמאות זה דבר טוב ליברליזים לא פותר בעיות מורכבות שיבוא לכאן ונראה אותו עושה שלום נטול סיכון חיים  (לת) גדי
  • 20:05
  • 24.03.12

61 בהיסטוריה של העם היהודי הרחוקה והקרובה צמחו מתוכה ה"מומרים"ביה"ב שעסקו בהשמצת התלמוד והיהודים והיו מניע דומיננטי לפוגרומים ולגרושי יהודים. ערב מלחמת העולם השנייה היו יהודים מתבוללים משכילים בגרמניה שהצדיקו את חוקי נירנברג, ביינרט הוא מאותה אסכולה חולה שנאה ליהדותו וליהודים  (לת) הבחור אנטישמי במסווה ליברל שמאלני
  • 20:08
  • 24.03.12

62 בינארט לא נביא ולא יהודי. לגבי הזעם אין לי מושג  (לת) שתי טעויות קלות במאמר
  • 20:41
  • 24.03.12

63 השמאל ניכס עד עכשיו לעצמו את השלום.ומעתה גם את המוסר?!אני ימני שרוצה שלום וגם מוסרי.ואפילו בעל חשיבה אנליטית....או שמא נאמר שרק שמאלן יכול להיות רודף שלום מוסרי וחכם.הדבקת התגיות מאוד אופיינית לצד השמאלי  (לת) שאול התנחלות רמת גן
  • 20:49
  • 24.03.12

64 "נביא זעם"? נראה לי סתם חולה רוח  (לת) שי
  • 21:16
  • 24.03.12

65 אם לצוות הפוסטציוני בהנהגת לוי-הס- שטרנהל- ביינרט יצטרפו עוד כחצי מיליון ישראלים - חורבנה של הישות הציונית יהיה וודאי, אינשאללה.  (לת) חמיד
  • 21:40
  • 24.03.12

66 פיטר ביינרט הוא אדם שטחי. האיכפתיות שלו לגבי הישרדותה של ישראל היא על-תנאי; כל עוד ישראל מתנהלת ע"פ מידותיו, ולא - שתלך לעזאזל. אז רגע אחד ביינרט; לעם היהודי על כל שלוחותיו ואפילו באמריקה שלו, הקהילות היהודיות מתנהלת זו בניגוד לזו. לא הרי האורתודקסים כהרי הרפורמים או חב"ד בניגוד לליטאים או 'חסידים' מכל הסוגים האחרים וכל הלאה. שלא לדבר כבר על החלוקה של בוחרים דמוקרטים לעומת רפובליקנים. עצם העובדה שהנ"ל מדבר בכלל על הישרדותה של המדינה פוסלת אותו מלהביע דעה. והנ"ל בכלל לא איכפת לו אם המדינה לא תשרוד אם היא תתנהל תחת שלטון נתניהו ולא תחזיר את השטחים. נו טוב, שמעתי-שמעתי. תשים יהבך על אובמה של הקדנציה ה-2 שיושיע אותך ביינרט המסכן. צריך את אובמה. הרי אם תבא ארצה להתמודד פנים אל פנים יעשו ממך קציצות  (לת) אלי מייזליש
  • 01:13
  • 25.03.12

67 הלוואי ויהיו רבים כמו ביינרט ואז תבוא ישועה לישראל חנה חורש
  • 04:47
  • 25.03.12

כנראה הדרך היחידה שתציל את ישראל מעצמה תהיה התעוררות של יהדות ארה"ב מהתמיכה האוטומטית במדינה הניאו לאומנית שקמה לה כך והגיעה לאן שהגיע

68 עוד קומוניסט אנטי ישראלי מוסווה שחי באשליות. תפנים ילד, אין פרטנר שמסכים לשתי מדינות  (לת) rona
  • 05:06
  • 25.03.12

69 בזהירות, בזהירות רבה - אומר: ביינרט כותב בשמם של יהודים אמריקאים וישראלים שלא רק ליבם, גם ראשם פועם.  (לת) ליבי
  • 06:39
  • 25.03.12

70 בקיצור יהודי בארצות הברית מדבר על ציונות.. ממש אמין (אה... הוא עיתונאי שמאלני, זה כלכך מחתרתי היום)...  (לת) שחר
  • 07:42
  • 25.03.12

71 לצערי אין יהדות נאורה היהדות מטבע בריאתה חשוכה בני אדם נאורים יתפסו מרחק מסמר חלוד
  • 08:22
  • 25.03.12

מהיהדות שמהווה חרפה למין האנושי.

72 "הצעיר הבולט ביותר" - התורן אייל
  • 01:34
  • 27.03.12

מתלהב להעביר ביקורת.
מוזמן לבוא לארץ ולעשות משהו "בשביל מדינה".

73 איך אפשר לגור בחו"ל ולהיות ציוני. ציוני הוא מי שגר בארץ הזו. נקודה. כך שהמשבר בציונות הוא מלאכותי ומהרהורי ליבו של הכותב  (לת) י
  • 20:33
  • 01.04.12

פרוייקטים מיוחדים